karkas

نفربر زرهی بی تی آر-3 ( BTR-3 )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام

BTR-3U یک نفربر ساخت KMDB کشور اکراین است که در سال 2000 طراحی و در سال 2001 وارد به خدمت به نیروی زمینی اکراین شد . این نفربر قادر است که به اسلحه های بسیار قدرتمندی تجهیز شود برای مثال این نفربر قادر است به کالیبر 7.62 م م و موشک های ضد تانک و نفربر و به توپ های ضد هوایی تجهیز شود . این نفربر یک نمونه از نفربر های آبی خاکی اکراین است که می تواند با سرعتی معادل 8 کیلومتر در ساعت در آب حرکت کند اکراین بعد از فروپاشی شوروی صاحب علم زیادی در زمینه نظامی شد و همین نفربر حاصل تجهیزات شوروی بود . این نفربر بیشتر برای مقابله و پشتیبانی از تهدیدات هوایی و زمینی مورد استفاده قرار می گیرد . KMDB که شرکت سازنده این نفربر است در سایت رسمی خود اعلام کرده است که پروژه طراحی و تولید این نفرب تا سال 2016 ادامه پیدا خواهد کرد که نمونه بعدی آن تا سال 2009 به مرحله تولید می رسد که قادر است با سرعت 125 کیلومتر در ساعت حرکت کند و همچینن قادر است با سرعت 8 کیلومتر در ساعت در آب حرکت کند . این نفربر به چهار نمونه مختلف تقسیم می شود که بیشتر آنها را به نام های :
BTR-3U "Okhotnik
BTR-3E
BTR-3E1
BTR-3E ARV شناخته می شوند . در حدود 10 کشور از این نفربر قدرتمند استفاده می کنند .


تصویر

کشور سازنده : اکراین
سال طراحی : 2000
سال ساخت و تولید : 2001
شرکت سازنده : Kharkiv Morozov Machine Building Design Bureau
کشور های استفاده کننده از این نفربر :
آذربایجان
اکوادور
قزاقستان
میانمار
نیجریه
تایلند
امارات عربی
اکراین
یونان
وزن : 16.4 تن
طول : 7.65m
عرض : 2.9m
ارتفاع : 2.8m
سرنشینان : 9 نفر
سلاح های اصلی :
کالیبر 30 mm
کالیبر 7.62
موشک های ضد تانک و نفربر
توپ ضد هوایی
ماشین بخار : Deutz AG
326 hp
نیروی حرکت : 600km بدون سوختگیری
سرعت : 85 km در ساعت


تصویر  تصویر  تصویر
 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسیار جالب! اکراین بعد از فروپاشی شوروی مفتکی صاحب تسلیحات و نیروی انسانی و صنایع نظامی گسترده ای شد که در صورت بهبود وضع مالی این کشور میتواند با پتانسیلی که دارد به یکی از قدرتهای نظامی اروپا تبدیل شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

BTR-3KS خودرو فرماندهی   

btr-3ks-2.jpg

صنایع دفاعی اوکراین یک خودرو زرهی فرماندهی8x8 جدید با نام BTR-3KS براساس شاسی نفربر BTR-3  توسعه داده اند. خودرو فرمانده ی BTR-3KS توسط شرکت خودرو سازی  زرهی Kyiv که بخشی از شرکت دولتی Ukroboronprom اوکراین است ساخته شده است. در بخش جلویی بدنه یک فضاي کاري مناسب براي پرسنل فرماندهي تعبیه شده است.  BTR-3KS به طور کامل دارای سیستم مدیریت جنگ مدرن ، سیستم ارتباطی دیجیتال امن همراه با کامپیوتر تاکتیکی و شبکه است. همچنین این خودرو فرماندهی مجهز به یک پهپاد می باشد که می تواند برای انجام مأموریت های شناسایی از آن استفاده کرد. جایگاه قرارگیری این پهپاد در طرف راست بدنه خودرو است. BTR-3KS مجهز به یک جایگاه سلاح کنترل از راه دور است و مسلح به یک مسلسل 12.7 میلیمتری و 6 نارنجک دودزا است. این جایگاه سلاح کنترل از راه دور به تصویر ساز حرارتی و فاصله یاب لیزری مجهز می باشد. خدمه می تواند در صورت لزوم از 6 پورت آتش که در هر طرف بدنه خودرو تعبیه شده برای تبادل آتش استفاده نماییند.

thumb_btr-3ks-5.jpg thumb_btr-3ks-1.jpg

thumb_btr-3ks-4.jpg thumb_btr-3ks-3.jpg

جایگاه سلاح کنترل از راه دور  BTR-3KS دارای یک مسلسل 12.7 میلیمتری،6 نارنجک دودزا،تصویر ساز حرارتی و فاصله یاب لیزری است

همانند باقی پلتفرم های BTR-3 ، خودروفرماندهی BTR-3KS نیز دارای بدنه فولادی با جوش یک پارچه  است که دربرابر اسلحه های کوچک و ترکش ها، حفاظت مناسبی را فراهم می کند. برای بهبود راحتی خدمه در خودرو، BTR-3KS مجهز به صندلی های فردی برای هر خدمه است. علاوه بر این این خودرو فرماندهی به سیستم تهویه مطبوع مدرن مجهز شده است. تعداد خدمه این خودرو 9 نفر به همراه فرمانده خودرو و راننده است. محل قرار گیر راننده وفرمانده در جلوی خودرو است. BTR-3KS  از همان شاسی و بسته قدرت نفربر TR-3 بهره می گیرد در نتیجه حداکثر سرعت آن 85 کیلومتر بر ساعت و با برد600  کیلومتر است.

thumb_btr-3ks.jpg thumb_02882eebccaa25f47cbb.jpg

ویژگی منحصر بفرد خودروفرماندهی BTR-3KSمجهز بودن آن به یک پهپاد شناسایی است

  • Like 1
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.