Recommended Posts

زیردریایی اتمی روسی 30 روز زیر یخ بود "ایگور دیگالو" دستیار فرمانده کل نیروهای دریایی روسیه روز سه شنبه اعلام نمود که زیردریایی اتمی موشکبر "ریازان" متعلق به ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه از ناوگان شمالی با شناور شدن زیر یخ های قطب شمالی و بدون روی آب آمدن وارد ناوگان اقیانوس آرام شد. به گزارش خبرگزاری «ریا نووستی»، وی گفت: "امروز زیردریایی اتمی ریازان پس از 30 روز شناور بودن در زیر آب در اسکله زیردریایی های ناوگان اقیانوس آرام در ویلوچینسک (کامچاتکا) لنگر انداخت". دیگالو افزود که خدمه زیردریایی با افتخار به تمامی وظایف محول شده عمل کردند و وضعیت سلامت آنها نیز خوب است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با انتشار اخبار استقرار سامانه راداري ضد موشکي آمريکا در اسرائيل، جزييات فروش اين سيستم و قابليت‌هاي منحصر به فرد آن منتشر شد.
اين رادار که تا پيش از اين، تنها در ژاپن مستقر شده بود، از نمونه‌هاي راداري است که بر سر قرار دادن آن در خاک جمهوري چک، بين آمريکا و روسيه اختلافات شديد درگرفته است.
به گزارش سرويس بين‌الملل عربي «تابناک» به نقل از «الشرق‌الاوسط» چاپ لندن، اين رادار بر خلاف اخبار منتشره که برد آن را تا شعاع 2000 کيلومتري برآورد كرده بودند، مي‌تواند شيئي به اندازه توپ بيسبال را از 4700 كيلومتري رهيابي و منهدم كند.

اين روزنامه در ادامه گزارش خود مدعي است که اين كار، صرفا براي مقابله با ايران بوده و مقامات اسرائيلي نيز گفته‌هاي الشرق الاوسط را تأييد كرده‌اند. اين در حالي است که پيش از اين، سخنگوي وزارت جنگ اسرائيل از محل استقرار اين موشک اظهار بي‌اطلاعي کرده بود.

گفتني است، اين تجهيزات راداري، پيش از مانور پاييز آينده اسرائيل و آمريكا به ‌كار گرفته خواهند شد. البته در همين زمينه ادعا شده كه در اين مانور، سيستم ردگيري موشك شهاب 3 و انهدام آن در هوا به گونه‌اي که به محض پرتاب موشک، آن را در فضا رديابي کرده و با يک موشک ضد موشک مورد هدف قرار دهد، آزمايش خواهد شد.

منبع : تابناك

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واشنگتن، 9 مهر، خبرگزاری «ریا نووستی»/ "روبرت گیتز" وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا ضمن سخنرانی در برابر دانشجویان دانشگاه دولتی دفاعی آمریکا اعلام نمود که این کشور قصد ندارد در آینده نزدیک جنگی را با هدف تغییر رژیم در هیچ کشوری راه بیندازد. وی گفت: "بعید است که آمریکا در آینده نزدیک عراق و یا افغانستان دیگری را تکرار کند و تغییر رژیم به کمک نیروی نظامی که بدنبال آن باید دولت جدیدی "زیر آتش" ایجاد کرد". به گفته وی، با توجه به ادامه یافتن عملیات در عراق و افغانستان، در حال حاضر برای ارتش آمریکا دشوار خواهد بود که جنگی جدی را به روش های معمولی انحام دهد. اما وی ضمن صحبت درباره خلیج فارس، تنگه تایوان و شبه جزیره کره خاطر نشان نمود که پنتاگون نیروی کافی برای "تنبیه متجاوزین" را دارد. در عین حال رئیس پنتاگون گفت که اکنون نه کشورهایی که قدرت می گیرند و بلکه سازمان های تروریستی که "در محدوده کشوری ضعیف پناه یافته و از طریق هرج و مرج و بی ثباتی اجتماعی نیرو می گیرند"، تهدید اصلی برای آمریکا هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ویلنیوس، 9 مهر، خبرگزاری «ریا نووستی»/ دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع لیتوانی روز سه شنبه اطلاع داد که آمریکایی ها گشت نظامی خود بر فراز آسمان کشورهای حاشیه دریای بالتیک (لتونی، لیتوانی و استونی) را امروز آغاز می کند و جایگزین آلمانی ها می شوند. مراسم تحویل ماموریت گشت از آلمان به آمریکا در فروگاه شائولای انجام می شود. وزارت دفاع لیتوانی اطلاع داد که این دومین گشت هواپیماهای آمریکا در چارچوب ماموریت کنترل بر آسمان کشورهای بالتیک است که اولین آن در ماه های اکتبر-دسامبر 2005 بود. این بار 100 نظامی ناتو و چهار جنگنده اف-15اس در آن شرکت دارند. سه کشور لتونی، لیتوانی و استونی در سال 2004 با ناتو درباره اجاره حلقه جنگنده ها برای گشت توافق کرده بودند. تا کنون به نوبت نیروهای هوایی بلژیک، اسپانیا، نروژ، آلمان و دانمارک بر فراز این سه کشور گشت نظامی انجام داده اند. یک چنین گشتی برای مالیات پردازان لتونی سالانه 4 میلیون دلار هزینه بر می دارد. هر نوبت گشت در کل بین 3 تا 4 ماه طول می کشد. مدت اعتبار توافقنامه کنونی در سال 2011 پایان می یابد و کشورهای بالتیک فعالانه مذاکراتی با ناتو برای تمدید آن تا سال 2018 میلادی انجام می دهند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ابراهيم جعفري: امضاي توافقنامه امنيتي، آينده عراق را كاملا در اختيار آمريكا قرار مي‌دهد خبرگزاري فارس: نخست وزير سابق عراق با اشاره به توافقنامه امنيتي گفت: امضاي اين توافقنامه آينده اين كشور را در درازمدت به دست آمريكا خواهد سپرد و همان طور كه در ژاپن و آلمان رخ داد و پس از گذشت 60سال اين دو كشور قادر نيستند در يكي از بندهاي مورد توافق با آمريكا تغييري ايجاد كنند. به گزارش فارس، «ابراهيم جعفري» رئيس جريان جديدالتاسيس" جريان اصلاح ملي "در گفت‌وگو با پايگاه خبري "نيوزماتيك" با تاكيد بر اينكه "امضاي هر توافقنامه‌اي با آمريكا خارج از چارچوب سازمان ملل، به نفع عراق نيست"، گفت: تمديد سالانه حضور نيروهاي خارجي در عراق از سوي سازمان ملل براي مشروعيت بخشيدن به حضور اين نيروها و تداوم فعاليت‌شان در خاك عراق بهترين راه حل و گزينه است. جعفري تاكيد كرد، توافقنامه امنيتي طولاني‌مدت كه بين دولت عراق و آمريكا براي نهايي كردن نقاط اختلاف در اين توافقنامه در جريان است ،آينده كشور را براي سال‌هاي متمادي بدست نيروهاي آمريكايي مي‌سپارد و به نظاميان اين كشور در همه امور مصونيت مي‌دهد. وي بااشاره به توافقنامه امنيتي آمريكا با آلمان و ژاپن گفت: شصت سال پيش در آلمان و ژاپن چنين توافقنامه‌اي با آمريكا به امضا رسيد و تا به امروز نظاميان آمريكايي از حق مصونيت كامل در آن كشورها برخوردارند و اين دولتها قدرت نداشتند در اين مدت حداقل يكي از بندهاي امضا شده را تغيير بدهند. جعفري تصريح كرد، فعاليت در چارچوب سازمان ملل به ارتش عراق اين فرصت را مي‌دهد كه براي چندين سال به خود‌كفايي امنيتي برسند و در آن صورت نيازي به كمك‌هاي خارجي و امضاي توافقنامه امنيتي با هر يك از كشورهاي دوست عراق نخواهند داشت. نخست وزير سابق عراق تاكيد كرد، تمامي مسائل در اين امر خلاصه مي‌شود كه طرف آمريكايي به طور يكجانبه خواهان حضور نيروهايش در خارك عراق است. جعفري خاطرنشان كرد،آمريكا بايد درك كند كه مبادلات تجاري و فناوري در اولويت روابط عراق با آمريكا قرار است ولي نه بر اساس آنكه اين امر به حاكميت ملي عراق ضربه و خدشه وارد كند. نخست وزير سابق عراق گفت: اظهارات تلويحي آمريكا مبني بر بلوكه كردن دارايي‌هاي عراق ناشي از سوء نيت طرف آمريكايي و تلاش براي فشار بر دولت عراق براي امضاي توافقنامه امنيتي بر اساس پيش‌شرط اين كشور است. جعفري تصريح كرد ، نبايد آمريكا و جامعه جهاني با عراق همچون آلمان پس از جنگ جهاني دوم رفتار كنند. توافقنامه امنيتي كه قرار است بين عراق و آمريكا به امضا برسد بحث و مشاجرات زيادي را در سطح محافل سياسي و داخلي اين كشور به راه انداخت و بسياري از نمايندگان پارلمان و سياستمداران عراقي خواستار افشاي جزئيات اين توافقنامه و ارائه آن به ملت عراق پيش از امضاي آن هستند. بيشتر مراجع عراق نيز با صدور بيانيه‌اي امضاي اين توافقنامه را به ضرر عراق دانسته و آن را ناقض حاكميت اين كشور برشمردند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی
با سلام

تصویر

آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا برنامه ارزیابی تاثیر سیستم های "میکرو ویوی" ADS بر بدن انسان (Active Denial System) که برای خنثی سازی موقت نیروی نظامی دشمن بکار برده خواهد شد را به پایان رساند.


به گزارش «ریا نووستی» از Spacewar، نتایج آزمایشات انجام شده خواص تاثیر تشعشعات و امنیت آن برای سلامت انسان در سطوح مختلف را تایید کرد. از جمله روشن شد که استفاده از سیستم ADS موجب بروز بیماری سرطان نخواهد شد. آزمایشات همچنین سطحی را تعیین کردن که در صورت استفاده به چشم و پوست آسیبی وارد نمی شود.

اصول کار سیستم ADS بر این اساس است که تشعشعات Microwave با فرکانس 95 گیگا هرتز به سلول های پوستی فرد در عمق 0,4 میلیمتری نفوذ کرده و آب موجود در سلول و بافت های بین سلولی را گرم می کنند که باعث دردی شدید در هنگام سوختگی می شود.

قرار است که سیستم ADS در مدل های مختلف از جمله ثابت، هوایی و سطحی (دریایی) در اختیار نیروهای مسلح قرار گیرد. برد موثر این سیستم در حدود 750 متر خواهد بود.

در کنار این کمپانی Raytheon مدل کوچک شده سیستم ADS را به نام Silent Guardian طراحی کرده است. برد موثر این دستگاه کمتر از 250 متر است.

منبع:مسکو، 10 مهر، خبرگزاری «ریا نووستی»

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ژنرال "اوه مورن" وزیر دفاع فرانسه که ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد روز پنجشنبه اعلام کرد که اعضای اتحادیه اروپا قصد ندارند در حاشیه بحران مالی جهانی هزینه های دفاعی خود را کاهش دهند. در حال حاضر دولت برخی از کشورهای اروپایی میلیاردها دلار جهت نجات بانک های عمده خود در راستای سقوط اخیر بازارهای مالی تخصیص می دهند. رسانه های گروهی بلژیکی گزارش می دهند که وزیر دفاع فرانسه در پایان دیدار غیر رسمی وزرای دفاع 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در داویل فرانسه تاکید کرد: همکاران من اعلام کردند که آنها هزینه های دفاعی را حفظ خواهند کرد. در همین حال وزیر دفاع فرانسه اشاره کرد که در شرایط بحران مالی کشورهای اتحادیه اروپا باید تصمیم بگیرد که برای استفاده بهینه از اعتبارات دولتی چگونه می توان با یکدیگر همکاری کرد. ریا نووستی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دریاسالار الکساندر تاتارینوف معاون فرمانده کل نیروی دریایی روسیه اطلاع داد که در چارچوب برنامه دولتی میان مدت تسلیحاتی که تا سال 2015 در نظر گرفته شده است نیروی دریایی روسیه هشت زیر دریایی اتمی نسل جدید دریافت خواهد نمود. وی به خبرنگاران روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروی دریایی امور مربوط به تولید انبوه کشتی ها را آغاز کرده و در حال حاضر زیر دریایی های اتمی نسل جدید را ساخته است. وی در پاسخ سئوال خبرنگاران مبنی بر اینکه در هر سری چند کشتی تولید خواهد شد تاکید کرد: به نیاز ناوگان های نیروی دریایی بستگی دارد . فعلا بر اساس برنامه های موجود 8 زیر دریایی تحویل گرفته خواهد شد اما ممکن است این رقم افزایش یابد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نیروهای دریایی و ساحلی ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه همراه با واحدهای نظامی منطقه شرق دور روز جمعه مرحله فعال مانور "ساحل" را آغاز کردند. ناخدا یکم رمان مارتوف رییس دفتر روابط عمومی ناوگان اقیانوس آرام روسیه به «ریا نووستی» اطلاع داد که این مانور در چارچوب رزمایش استراتژیکی "ثبات-2008" برگزار می شود. رزمایش استراتژیکی "ثبات-2008" با شرکت نیروهای زمینی دولت متحد روسیه و بلاروس و ناوگان های نیروی دریایی روسیه انجام می شود و هدف آن تمرین وظایف تامین امنیت مرزهای دو کشور است. مانور "ثبات-2008" تا روز 21 اکتبر در مناطق مختلف دولت متحده روسیه و بلاروس تحت فرماندهی آناتولی سردوکوف وزیر دفاع روسیه برگزار خواهد شد. در این رزمایش یک سری عملیات و تمرین های نظامی در سطوح مختلف انجام می شود. خبرگزاری «ریا نووستی»

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اسرائيل که همچنان خود را برای مقابله با «تهديدات» موشک های دوربرد جمهوری اسلامی ايران آماده می کند، دو آنتن عظيم راداری را در صحرای «نگب» در جنوب اسرائيل در دست ساختمان دارد. اين آنتن ها که بخشی از سامانه های هشداردهنده جديد هستند، در نزدیکی نیروگاه اتمی دیمونا در صحرای « نگب» در دست احداث هستند. زمان آغاز فعاليت این سامانه های ضد موشکی جديد برای اواسط ماه اکتبر برنامه ريزی شده است. دو آنتن در ارتفاع چهارصد متری، که دو برابر و نيم مرتفع ترين ساختمان برج های «عزريئلی» درتل آويو هستند، در صحرای «نگب» به کارخواهد پرداخت. آنتن های عظيم نظامی، «بزرگترين» درنوع خود در خاورميانه توصيف شده اند. روزنامه اسرائيلی «معاريو» در اين زمينه نوشت: « کار برپايی آنتن ها اين روزها با شتاب، به دليل مقابله با روز مبادا در تنش ميان ايران عليه اسرائيل ادامه دارد». برای اينکه آنتن ها پروازهای نيروی هوايی و هواپيماهای مسافربری اسرائيل را مختل نکنند، درمحلی قرار خواهند داشت که بر فعاليت برج های ديده بانی تاثير نگذارند. درعين حال، محلی که برای برپايی آنتن ها تعيين شده است، فاصله چندانی با نيروگاه اتمی «ديمونا» در جنوب اسرائيل ندارد. ورود مردم عادی به اين محل ازديرباز ممنوع است و هواپيماهای اسرائيلی نيز برفراز آن پرواز نمی کنند. همزمان با اين دو آنتن، کار سيستم رادار آمريکايی «اف- بی- ايکس- تی» نيز ادامه دارد. اين سيستم راداری درکنار تپه «کرن» درصحرای غربی «نگب» برپا می شود. به نوشته معاريو، درماه سپتامبر چهار فروند هواپيمای بزرگ باربری آمريکا در پايگاه نظامی «نواتيم» فرود آمدند و تجهيزات لازم اين سامانه های هشداردهنده را با خود به اسرائيل آورد. هريک ازاين هواپيماها حامل ۱۲۰ تن تجهيزات بود. در اين ارتباط، قرار است نيروهای آمريکايی از اروپا برای نظارت برکار نصب اين سامانه ها به اسرائيل انتقال يابند. ۶۸ نيروی متخصص نيز پيوسته درپايگاه سيستم های راداری مشغول به کارخواهند بود. همچنين قرار است اين سامانه با موافقت جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا، به سيستم پيشرفته هشداردهنده جهانی آمريکا متصل شود. بر اين اساس، ارتش اسرائيل از نيروهای آمريکايی در مورد شليک احتمالی موشک های دورپرواز «شهاب ۳ » ايران به سوی اسرائيل هشدار لازم را دريافت می کند، و در عين حال، موشک های ضد موشک خود ازمدل «ختس-۲» (آرو-۲ يا پيکان-۲) را به سوی موشک های شهاب، با هدف منهدم کردن آنها درفضا، خواهد فرستاد. به گزارش رسانه های اسرائيل، نخست وزير و وزيردفاع اين کشور فهرست طولانی تری ازتجهيزات مورد نياز را در ديدارهای يک سال اخير به آقای بوش ارائه کردند، اما آمريکا با اين گمان که اسرائيل، خود را برای حمله به تاسيسات هسته ای ايران آماده می کند، از تحويل همه اين تجهيزات به اسرائيل خودداری کرد. با اين حال، آقای بوش موافقت کرد که سامانه های هشداردهنده را به اسرائيل تحويل دهد، که رسانه های اسرائيل آن را «ژست دوستی بوش قبل ازترک کاخ سفيد» توصيف کرده اند. پيشتر، پنتاگون، وزارت دفاع آمريکا، روز سه شنبه تاييد کرد که فروش ۲۵ فروند از پيشرفته ترين مدل هواپيمای رادارگريز و عمود پرواز خود را در چارچوب يک معامله کلان ۲۰ ميليارد دلاری به اسرائيل تصويب کرده است، و اسرائيل می تواند خواستار ۲۵ فروند بمب افکن اف-۳۵ ديگر شود. البته کنگره آمريکا هنوز در اين باره اظهار نظرنکرده است. انتقاد در اسرائیل اما راه اندازی اين سامانه های راداری و آنتن های عظيم درجنوب اسرائيل، از هم اکنون موجب انتقادهای زيادی نيز درميان کارشناسان نظامی و فرماندهان ارتش اسرائيل شده است. منتقدان بر اين امر انگشت می گذارند که حضور نيروهای آمريکايی دراين پايگاه ها و وابسته شدن اسرائيل به نيروهای آمريکايی برای نخستين بار و اين که اسرائيلی ها اجازه ندارند به طور مستقل سيستم ها را هدايت کنند، می تواند موجب افشای «رازهای نظامی اسرائيل» شود. به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، مخالفان می گويند: اسرائيل بايد مستقل باشد و برای حفظ رازهای نظامی اش حتی نمی تواند به آمريکا که هم پيمان اصلی اين کشور در جهان است، اعتماد کند. آنها در اين خصوص اشاره می کنند که درمواردی، برخی ازنيروهای آمريکايی که ريشه و تباری ازکشورهای ديگر داشته اند، رازهای آمريکا را فاش کرده اند. به گزارش رسانه های اسرائيل، اما سران اين کشور «چاره ای نداشته اند» جز آنکه با راه اندازی اين سيستم های راداری توسط نيروهای آمريکايی موافقت کنند، زيرا مقامات آمريکايی می خواهند اطمينان يابند که اسرائيل به طور مستقل به اقدام نظامی احتمالی عليه تاسيسات هسته ای ايران دست نمی زند. در اين ميان، فعالان محيط زيست اسرائيل نگرانی های عميق خود را درمورد عواقب راه اندازی اين سيستم ها در جنوب اسرائيل برای مردم، حيوانات و جانداران مختلف و طبيعت نسبتا بکر اين ناحيه مورد تاکيد قرار داده اند. به گفته آنها، تشعشعات شديد اين سيستم ها می تواند اخلالات جدی درزندگی و سلامتی مردم و جانداران بوجود آورد. اين در حالی است که به گفته مقام های اسرائيلی، به دليل مساحت کم اين کشور، جای ديگری برای نصب اين سيستم ها وجود ندارد. آنها می گويند که صحرای «نگب» تنها جايی است که جمعيتی اندک دارد. منبع : R.F منبع رو خودم اختصاري نوشتم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با رسوایی مالی و سیاسی اولمرت، نخست وزیر بر کنار شده اسرائیل و جانشینی لیونی، وزیر خارجه سابق این رژیم که از تشکیل کابینه به موقع اظهار ناامیدی کرده است، مقامات این رژیم دست به مانورهای تبلیغاتی خطرناکی زده اند. به گزارش سرویس بین الملل تابناک به نقل از روزنامه الاتحاد چاپ امارات؛ ژنرال گادي ايزنكوت فرمانده پايگاه نظاميان اسرائيل در شمال سرزمين هاي اشغالي در همین زمینه گفت: ما توانايي آن را داريم كه لبنان را به يكباره نابود كنيم! او كه با روزنامه عبري يديعوت آحارونوت سخن مي‌گفت، افزود : حسن نصرالله بايد براي هرگفته خود 30 بار فكر كند بعد ما را تهديد كند. او هم چنین مدعي شد: تمامي 160 روستاي مجاور نهر ليتاني پايگاه نظامي هستند و در اولين قدم اين روستاها اهداف موشك هاي اسرائيل مي توانند باشد. گادي افزود : آنچه گفتم در مقياس بزرگتر سوريه را هم شامل مي شود. بنا بر این گزاش؛ سايت العرب آنلاين كه از لندن حمايت خبري مي شود در این باره نوشت: اسرائيل پيشرفته ترين تجهيزات راداري و ضد موشكي را در چندين نقطه نزديك تاسيسات اتمي دايامونا مستقر و بخش هايي از اين سيستم نيز در حال نصب و راه اندازي است. اين سايت كه منبع خبر خود را روزنامه معاريو چاپ اسرائيل عنوان كرده،‌ مي‌افزايد: اين سيستم راداري پيشرفته ترين نوع خود در منطقه است و آمريكائي ها نقش اصلي در تامين نيازهاي بعدي اين سيستم را به عهده دارند. العرب آنلاين مي‌افزايد: اين اقدام در پي تهديدات ايران اتخاذ شده و بدون شك با گفته هاي رئيس جمهور ايران بي ارتباط نيست. تابناک

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک منبع آگاه در سازمان های اطلاعاتی روسیه به «ریا نووستی» اطلاع داد که ناوشکن آمریکایی "میسون" که بخشی از سیستم جهانی دفاع ضد موشکی آمریکا می باشد، در بخش شرقی دریای سیاه قرار داشته و قصد دارد در آینده نزدیک وارد یکی از بنادر گرجستان شود. وی گفت: "غیر ممکن نیست که ناوشکن "میسون" طی چند روز آینده وارد یکی از بنادر گرجستان شود. این کشتی اواسط سپتامبر وارد محدوده دریای سیاه شده است". به گفته وی ناوشکن آمریکایی مجهز به سیستم کشف و انهدام اهداف هوایی "ایجیس" است و افزود: "هنوز مشخص نیست که ناوشکن با چه هدفی وارد دریای سیاه شده است". همچنین "ایگور دیگالو" نماینده نیروهای دریایی روسیه نیز به «ریا نووستی» گفت که ناوگان دریایی روسیه اطلاع دارد که ناوشکن در آبهای دریای سیاه قرار دارد و افزود: "ما همیشه بدقت ناظر بر اوضاع در آبهای دریای سیاه هستیم". ناتو، پس از مناقشه در قفقاز به بهانه ارائه کمکهای انساندوستانه به گرجستان، کشتی های نظامی خود را به دریای سیاه فرستاد. نظامیان روسیه به کرات سوءظن خود را اعلام کرده اند که تحت پوشش کمک های انسانی، به گرجستان سلاح عرضه شده و به جاسوسی می پردازند. خبرگزاری «ریا نووستی»

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روبرت گیتس وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه بعد از دیدار با یوری یخانوروف وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که کییف و واشنگتن مسئله امکان صدور کشتی های نظامی آمریکایی به نیروی دریایی اوکراین را بررسی می کنند. این دیدار در شهر "اوخرید" مقدونیه برگزار شد. رییس پنتاگون در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد همکاری های فنی-نظامی آمریکا و اوکراین تاکید کرد که امکان ارائه کشتی های نظامی از سوی دولت آمریکا به نیروی دریایی اوکراین در حال حاضر در دست مطالعه قرار دارد. همچنین یک منبع خبری در دبیرخانه دفتر ریاست جمهوری اوکراین اطلاع داد که مسئله امکان ارائه کمک های بشردوستانه آمریکا در قالب تحویل کشتی های نظامی به نیروی دریایی اوکراین در جریان سفر اخیر ویکتور یوشنکو رییس جمهور اوکراین به آمریکا نیز مورد بررسی قرار گرفت. خبرگزاری «ریا نووستی»

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.