Recommended Posts

جالب بدونيد كه روسيه قصد خريد اين جاسوس رو داره وهمين روزها اطلاعات جديدي ازش پخش ميشه اگه اينطوري هست كه مي گن خوب چرا مي خوان به روسها بفروشن.ببين تبليغ چه كار مي كنه اونهم تبليغي ازجنس جنگ رواني icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راستی چند وقت پیش هم یه چیزی شبیه به این معرفی کردند!!
که اون هم دو بار معرفی شده بود!!! icon_cheesygrin

معرفی اون هواپیمای جاسوسی مصادف بود با یکی از پیشرفت های ایران!!(دقیقا یادم نیست)

این هم تاپیکش:
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5065
این هم سنترالش:
http://www.centralclubs.com/forum-f71/topic-t45218.html
i_dont't_know

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سرويس بين‌الملل «تابناک» ـ شبکه خبري «سي.ان.ان» به نقل از روزنامه «يديعوت آحارنوت»، چاپ اسرائيل نوشت: نيروي هوايي اسرائيل، مراحل آزمايشي ساخت هواپيماي بدون سرنشين «ايتان» را به پايان رسانده و در هفته‌هاي آينده، پرواز آزمايشي آن را آغاز خواهد كرد.

اين روزنامه افزود: اين هواپيما، مي‌تواند به مدت 24 ساعت، همه اطلاعات راداري منطقه خاورميانه در ارتفاعات گوناگون و نيز اطلاعات غير سيگنالي ايران را جمع‌آوري کرده و پس از طبقه‌بندي به رادار مادر بفرستد.

يديعوت آحارنوت همچنين مدعي است، اين هواپيما از سيستم‌هاي روسي هواپيماهاي بدون سرنشين بهره گرفته و بخشي از اطلاعات را از «نووستي»، خبرگزاري رسمي روسيه به دست آورده است.

اين گزارش مي‌افزايد: طول اين هواپيما، 15 متر، درازاي بالش 26 متر و سرعت آن 234 كيلومتر در ساعت عنوان شده كه مي‌تواند در مدت 24 ساعت مسير‌هاي گوناگون را آن هم بدون سوختگيري پشت سر گذارد و نيز محموله‌اي به وزن يك تن را به تجهيزات خود بيفزايد (اين رقم در هواپيماهاي بدون سرنشين به طور معمول دويست كيلوگرم است).

هواپيماي ياد شده، در مدت پنج سال، مراحل تحقيقاتي و آزمايشگاهي خود را در آمريكا و چند كشور اروپايي ـ كه نام آنها برده نشده ـ گذرانده است.
از اين هواپيما تاكنون تصويري منتشر نشده و پس از هواپيماي بدون سرنشين «هيرون»، دومين هواپيماي اسرائيلي به شمار مي‌رود.

گفتني است، رژيم اسرائيل همواره تلاش دارد، وانمود کند ايران خطري جدي براي منطقه و به ويژه آن رژيم است و از سوي ديگر، با توجه به شکست سنگين اعراب در جنگ شش روزه با اسرائيل، رژيم صهيونيستي همواره غير مستقيم و گاه آشکار گفته است، تنها کشور منطقه که مي‌تواند براي اسرائيل ايجاد خطر کند، ايران است و به خاطر همين ترس، تلاش‌هاي سياسي، امنيتي و نظامي بسياري را معطوف ايران کرده است.

http://www.tabnak.ir/pages/?cid=38713

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در اينترنت جستجو كردم و ليستي از ناوگان زيردريايي هند پيدا كردم كه براتون ميزارم

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Magical_Snap_-_2009_03_03_17_15_-_001.png[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قدرت اصلی زیرسطحی هند به زیردریایی کلاس کیلو هست. icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با توجه به كف نشيني زيردريايي نهنگ و استتار كامل چقدر در مقابل زيردريايي كيلو شانس موفقيت دارد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
arshya4171 جان اطلاعتي كه قزاشي خيلي كمك مي كنه ممنون.
ولي يادتون نره در گيري 2 نيرو در اقيانوس هستش و ما زير در ياي نداريم كه انرژي اين كار رو داشت باشه .ولي مبنا به اماري كه من دارم اگر ايران بتون متورهاي هستي بسازه نتنها هند از ما مي ترس بمكه متحدينش هم مي نترسن.تلاش مي كنم اين امار رو كتبي واستون بزارم

ولي فلن گه نداريم :lol:

ببخشيد اگر بد مينويسم ادت به تايپ فاريي ندارم املا مم خوب نيست icon_cheesygrin


راستي كسي امار دقيقي از ناو شكن جديد ايران نداره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موقعیت جغرافیایی اقیانوس هند کمی برای هند خطرناک هست و می شه به صورتی این نیروی دریایی رو با وجود نیرو های دریایی فرا منطقه ای به عقب پس زد .

موقعیت جغرافیایی که ما در خلیج فارس داریم یکی ار برترین سلاح های ما بر ضد نیرو های بیگانه در صورت حمله هست . در صورتیکه هند از این موقعیت استراتژیکی بهره مند نیست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نيروي دريايي هند پير به نظر ميايد من نمي دونم كه آيا اونا زيردريايها و ناوشكنها و ناوچه هاشون بازسازي و به روز كردن يا نه ضمنا اميد وارم روزي برسه كه زيردرياييهاي ما با باتريهاي اتمي كاركنند و بتونند سرتاسر اقيانوسها رو به راحتي بپيمايند و حتي ناوشكنها و غيره .... مطمپن هستم كه تا ده سال آينده ما به اين تكنولوژي دست پيدا ميكنيم !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارشیا جان نمیشه از زیردریایی نهنگ برای عملیات کف نشینی در اقیانوس استفاده کرد چون حداکثر عمقی که میتونه بهش برسه کم هست و برای آبهای خلیج فارس و نهایت دریای عمان مناسبه نه برای اقیانوس هند. ولی میشه این زیردریایی رو برای عملیات شناسایی بکار برد و کافیه با یک ناوشکن به منطقه مورد نظر حمل شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عصر ایران – مقامات اسراییلی که مخالف سرسخت فروش موشک های ضد هوایی اس 300 روسی به ایران هستند در تازه ترین تاکتیک خود برای رسیدن به این هدف خود، علاوه بر را ه های مذاکره و دادن امتیازات فریبنده به روسیه به تهدید مسکو و کشورهای غربی روی آورده اند.

به گزارش عصر ایران در حالی که فروش این سامانه ضد هوایی به ایران از سوی روسیه در هاله ای از ابهام قرار دارد و مقامات روسیه تا کنون به سیاست سکوت خود در این باره ادامه داده اند ،اما منابع دیپلماتیک غربی که در 2 ماه گذشته به اسراییل سفر کرده اند با لحن تهدید آمیز مقامات اسراییلی مواجه شده اند.

مقامات اسراییلی در دیدار با همتایان غربی خود تهدید کرده اند که اگر جلوی فروش موشک های اس 300 روسیه به ایران گرفته نشود و مسکو اقدام به فروش این سامانه به ایران کند، اسراییل بی وقفه و بدون مشورت با این کشورها و در یک اقدام غافلگیر کننده به تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهد کرد.

در این حال اسراییل به طور تلویحی به مقامات روسیه نیز هشدار داده است که در صورت فروش سامانه موشکی اس 300 به ایران برخی تکنولوژی های حساس نظامی و اطلاعاتی خود را در اختیار کشورهایی چون گرجستان و اوکراین قرار خواهد داد.

اعتراف به زبان تهدید مقامات اسراییلی در جلسه روز گذشته مرکز مطالعات واشنگتن درباره برنامه هسته ای ایران از سوی یکی از سخنرانان به طور تلویحی اعلام شد.

ویلیام اشنایدر معاون وزارت امور خارجه امریکا در دوره پرزیدنت ریگان که در دسامبر سال گذشته میلادی به همراه دو تن دیگر از سناتورهای آمریکا از منطقه خاورمیانه و ازکشورهایی چون اسراییل و اردن بازدید کرده اند ، در یک کنفرانس مطبوعاتی در مرکز مطالعات واشنگتن درباره تهدید برنامه های اتمی ایران با اذعان به اینکه مقامات اسراییلی در ملاقات با او اعلام کرده اند که تنها عاملی که ممکن است باعث تسریع حمله آنها به تاسیسات هسته ای ایران شود فروش سامانه اس 300 روسی به ایران است، افزود:" به نظر می رسد انتقال موشک های ضد هوایی اس 300 به ایران باعث تسریع حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران خواهد شد".

اسراییل و آمریکا نسبت به فروش سامانه ضدهوایی اس 300 روسی به ایران نگرانند و این اقدام روسیه را باعث مستحکم تر شدن دفاع ضد هوایی ایران ارزیابی می کنند.

اخیرا نیز ستاد کل نیروهای مسلح ایران با صدور بیانیه ای از ایجاد یک واحد جدید به نام پدافند هوایی خبر داد که ساختار مدیریت و فرماندهی مستقل و در عین حال هماهنگی با دیگر نیروهای مسلح دارد. احتمال دارد که در صورت انتقال موشک های ضد هوایی اس 300 به ایران،این سامانه در اختیار نیروی جدید پدافند هوایی قرار گیرد.

ایران هشدار داده است که هر گونه تهاجمی را با بهره گیری از قدرت نظامی اش پاسخ خواهد داد.

http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=66701

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سرويس بين‌الملل «تابناک» ـ بر پایه گزارش جديدي از چهره‌هاي برجسته سياسي آمريكا، اسرائيل بدون سنجیدن جوانب به دنبال اقدام نظامي يكجانبه براي متوقف كردن برنامه هسته‌اي ايران است.

به گزارش «اورشليم‌پست» از واشنگتن، اين گزارش اعلام مي‌کند پيشرفت‌هاي ايران در صنعت نظامي و دفاعي و مهمتر از همه، پيشرفت‌هاي اين کشور در عرصه موشکي و نظامي، ترس و دلهره مقامات اسرائيل را موجب شده و احتمال دارد که اسرائيل به اقدام يکجانبه عليه ايران دست بزند.

اين گزارش با نام «جلوگيري از آبشار بي‌ثباتي» توسط انستيتو سياست خاور نزديك (WINEP) تنظيم و در آن عنوان شده كه همزمان با تصميم دولت اوباما براي آغاز گفت‌وگو با ايران، تحريم‌هاي بين‌المللي عليه ايران با هدف مؤثر شدن اين مذاكرات انجام گرفته؛ هرچند تاکنون نتوانسته خللی در روند اداره کشور ایران داشته باشد.

پيش‌نويس اين گزارش از سوی افرادي مانند «دنيس راس» ـ البته پيش از انتخاب وي به نمايندگي اوباما در خاورميانه ـ سناتور «اوان باي» از اعضاي كميته اطلاعاتي سنا، «گري اكرمن»، نماينده كنگره آمريكا و رئيس زير شاخه روابط خارجي كاخ سفيد در امور خاورميانه امضا شده است.

اين گروه دو حزبي همچنين پيشنهادي براي افزايش تضمينات امنيتي و تأمين تجهيزات دفاع موشكي و ديگر اقدامات حمايتي براي متحدان آمريكا در خاورميانه ارايه داده است تا هم التزام آمريكا به حمايت از آنها را نشان دهد و هم مانعي براي جاه‌طلبي‌هاي ايران باشد.

اين گزارش كه بسياري از تهيه‌كنندگان آن با مقام‌هاي ارشد اسرائيلي هم ديدار داشته‌اند، نشان مي‌دهد كه اسرائيل علاقه‌اي به پيوستن به چتر اتمي آمريكا را حتي در صورتي كه كشورهاي خليج‌فارس تضمينات بيشتري در اين مورد بخواهند، ندارد.

«نانسي سودربرگ»، سفير سابق آمريكا در سازمان ملل متحد و يكي از اعضاي اين تحقيق گفت: اسرائيل تقريبا براي اقدام نظامي يكجانبه عليه ايران جدي است و اگر به اين نتيجه برسد كه روسيه سيستم‌هاي موشكي S300 را در اختيار ايران قرار مي‌دهد، اين قالب زماني به شدت كاهش پيدا مي‌كند.

اين گزارش پيشنهاد مي‌كند، در صورت توافق ايران و روسيه، سلاح‌هاي بيشتري به اسرائيل فروخته شود.

سودربرگ افزود: هدف اين تحقيق، ارايه راهكارهايي است تا نه آمريكا و نه اسرائيل به نقطه حمله نظامي نرسند و براي اين هدف، اين گزارش تأكيد بر تشديد تحريم‌هاي بين‌المللي و گسترش فشارهاي مالي دارد.

اين بررسي، همچنين بر اهميت ايجاد يك جبهه جهاني متحد و تلاش براي ديپلماسي فشرده‌تر با روسيه براي كارآيي بيشتر تحريم‌ها و ترغيب آنها به انصراف از فروش موشك‌هاي S300 به ايران است.

اين گزارش هيچ اشاره‌اي به انتخابات رياست جمهوري آينده ايران ندارد و در حالي كه كارشناسان اظهارنظرهاي متفاوتي درباره زمان آغاز گفت‌وگوها با ايران دارند، اين گزارش هم خواستار اقدام سريع در اين زمينه است، چرا كه اهميت رئيس‌جمهور در ايران پس از مقام رهبری، در مسائل مهم مملكتي است.

در همين حال، يك استاد ايراني حاضر در كنفرانس WINEP هشدار داد كه افزايش فشار تنها باعث افزايش ايران شده و در ادامه پيشبرد برنامه هسته‌اي جدي‌تر مي‌كند.

«رابرت ستلاف»، مدير اجرايي اين انستيتو اين‌گونه پاسخ داد كه اين گزارش همچنين دارای پيشنهادهاي بسیاري براي ايران در صورت همكاري با آمريكاست.

گفتني است، روز گذشته، سردار جعفري، فرمانده کل سپاه ايران از پيشرفت‌هاي صنعت موشکي کشور سخن به ميان آورده و اعلام کرده که همه مناطق حساس رژيم صهيونيستي، به ويژه تأسيسات هسته‌اي اين رژيم در تيررس کامل است.


http://tabnak.ir/pages/?cid=39531

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]احتمال دارد که اسرائيل به اقدام يکجانبه عليه ايران دست بزند. [/quote]

خداييش خيلي اعتماد به نفس دارن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.