Recommended Posts

ه گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، مقامات دفاعي تل‌آويو اعلام كردند، اسرائيل روز پنجشنبه با موفقيت يك موشك دوربرد جديد را آزمايش كرده است و گزارش‌ها حاكي از اين است كه اين موشك‌ ممكن است قادر به حمل كلاهك‌هاي هسته‌اي باشد.
بر همين اساس راديو اسرائيل نيز گزارش داد كه اين موشك زمين به زمين مي‌تواند كلاهك‌هاي متعارف يا غير متعارف را حمل كند.
بر اساس اين گزارش نام موشك فوق "اريحا-3 " نام دارد و آن مدلي پيشرفته از موشك‌هاي اريحايي ا ست كه اخيرا توسط آژانس‌هاي اطلاعاتي قابليت حمل كلاهك‌هاي هسته‌اي آن اعلام شده است.
اين خبرگزاري آمريكايي در ادامه تصريح كرد: اسرائيل اينكه كلاهك‌هاي هسته‌اي دارد تاييد يا تكذيب نكرده است و تمام نظرات درباره موشك‌هاي خود حتي نام آنها را رد كرده است.
آسوشيتدپرس همچنين نوشت: جزئيات موشكي كه اسرائيل پنجشنبه آن را آزمايش كرد تحت سانسور شديدي نظامي انجام شد و خبرنگاران از انتشار اخبار مربوط به آن منع شدند.
بر اساس اين گزارش شبكه‌هاي تلويزيوني اسرائيل موشك سفيد رنگ و چند مرحله‌اي را نمايش دادند كه از پايگاهي نظامي در ساحل مديترانه به آسمان پرتاب شد و دود سفيد رنگي از خود برجاي گذاشت.
كانال 10 تلويزيون اسرائيل نيز اعلام كرد كه تل‌آويو در حال كار روي موشكي با برد دو هزار و 500 مايل (چهار هزار كيلومتر) است.
رسانه‌هاي اسرائيلي هم گزارش دادند كه ساكنان سرزمين‌هاي اشغالي نيز دود سفيد رنگي در آسمان مشاهده كردند و باعث شد مردم به پليس تل‌آويو اطلاع داده زيرا مي‌ترسيدند اين يكي از حملات راكتي فلسطينيان از كرانه باختري باشد.
مقامات دفاعي اسرائيل نيز كه نخواستند نامشان فاش شود اعلام كردند كه اين پرتاب موشك موفقيت‌آميز بوده است و بدون ارائه توضيح ديگري تصريح كردند كه اين موشك جديد مي‌تواند به مسافت‌هاي دور برسد.
روز يكشنبه نيز روزنامه صهيونيستي هاآرتص درگزارشي جزئيات يك گزارش اطلاعاتي آمريكا را منتشر كرد كه بر اساس آن اسرائيل در اوايل سال 1974 تسليحات هسته‌اي انبار كرده است و سامانه موشك زمين‌ به زمين اريحا براي حمل كلاهك‌هاي هسته‌اي طراحي شده است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8801190570

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا بفرض از 10 موشک شلیکی 2 تا شو بزنن اونهم اگه شهاب های قدیمی باشند نه سنل های جدید شهاب و سجیل! که قابلیت هایی مثل ضد رادار بودن مانور بالا و............دارن

فقط یه موشک شهاب 3 نسل قدیم می تونه یک کیلومتر رو پوشش بده!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنظر می رسه اختلافات بین تل آویو و واشگتن بخصوص در دولت اوباما تشدید شده حتی معاون اول اوباما احتمال ایجاد شدن اختلافات اساسی با اسرائیل بخصوص بعد از سخنان نتانیاهو حرف زده

یعنی احتمال کنار کشیدن امریکا در صورت حمله اسرائیل به ایران

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من نمیدونم ایران اگه بخواد بیشتر از 2000 کیلومتر موشک بسازه میگن حتما قصدش زدن یه کشور اروپائی هست
اسرائیل که خطرناک ترین دشمنش ایران در فاصله ای همین حدوده وقتی موشکل با برد 4-5 هزار کیلومتری تولید میکنه منظورش چیه ؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
F_35B عزیز

نیازی نیست دوست من انقدر به خودت تشویش راه بدی . این ها فقط به خاطر بحران مالی و اقتصادی آمریکا است وگرنه اگر چنین بحرانی رو آمریکا نداشت امسال بودجه نظامی افزایش پیدا می کرد و مثل سابق تو جیب اسرائیل .........

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به فرض هم بگیریم که این سیستم ضد موشکی درست سر شهاب 3 عمل می کنه ( که البته اون هم درش شک و تردید هست ) ، روی سجیل چطور؟ آیا توسنیتد سیستم ضد موشکی برای سجیل پیدا کنید ؟ سجیلی که به غیر از برد و چند مرحله ای بودنش اطلاع دیگری ازش ندرارید !!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]بنا به ارزیابی کارشناسان اسراییلی برد موشک های بالستیکی "شهاب-3" ایران که توان حمل کلاهک های کشتار جمعی را دارند در حدود 1,5-2 هزار کیلومتر است. [/quote]
«از كرامات شيخ ما اين است شيره را خرودو گفت شيرين است»
وقتي ما خودمون برد موشكو اعلام مي كنيم لازم نيست كارشناسان اسرائيلي زحمت محاسبه به خودشون بدند.

ميشه يه نفر مشخصات اين سامانه را بگه و اين كه چه فرقي با ارو داره
حالا واقعا بايد نگران باشيم ؟موشكاي ما از پس اين بر ميان يا نه؟[/quote]

بله در تعداد کم می تونن با این همه سرمایه گذاری
اما مشکل اینجاس که وقتی تعداد موشک ها زیاد باشه یا موشکی که شلیک میشه سره تقسیم شونده داشته باشه
حجم اطلاعاتی که پردازشگر ها باید پردازش کنن میره بالا خطا می کنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
karkasجان

نمیدونم شاید هم حق با شما باشه ولی نه به خودشون نه به رسانه هاشون هیچ اعتمادی ندارم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سورودوینسک، 19 فروردین، خبرگزاری «ریا نووستی»/ سخنگوی کارخانه کشتی سازی "سو ماش پریدپریاتیه" (موسسه ماشین سازی سورودوینسک) روز چهارشنبه به «ریا نووستی» اطلاع داد که ساخت چهارمین زیردریایی مدرن استراتژیکی اتمی روسیه طرح "955-بوری" امسال آغاز خواهد شد.

اولین نمونه این طرح به نام "یوری دولگاروکی" آزمایشات سکانی خود را در ماه ژوئن سال جاری شروع خواهد کرد. دو زیر دریایی دیگر این طرح به نام های "الکساندر نفسکی" و "ولادیمیر موناماخ" در کارخانه "سو ماش" در حال ساخت هستند. کلا قرار است که هشت زیر دریایی طرح "955 -بوری" برای نیروی دریایی روسیه ساخته شود.


http://pe.rian.ru/defense_safety/operatsia/20090408/120987450.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
"رابرت گیتس" وزیر دفاع آمریکا طرح لایحه بودجه پنتاگون برای سال 2010 را ارائه داد. وی پیشنهاد کرد که برنامه های پر خرج دفاعی که قرار است موجب غلبه آمریکا بر دشمنان کلاسیکی در مناقشات بالقوه شوند باید تعطیل گردند. این بودجه ها باید به نظامیان آمریکایی کمک کند تا بهتر در برابر نیروهای پارتیزانی مقابله کنند. این ایده های متحولانه گیتس با واکنش های غیر عادی مواجه شد.

رییس پنتاگون قصد دارد که در روند خرید تسلیحاتی به حدی تجدید نظر کند که این مسئله بتواند پاسخگوی نیازمند های مبرم نظامیان باشد. به اعتقاد وی نباید برای روی مناقشاتی که احتمال وقوع آنها اندک است برنامه ریزی کرد بلکه باید پیروزی را در جنگ هایی تضمین نمود که در حال حاضر انجام می شود مانند افغانستان و عراق.

گیتس در چه مواردی می خواهد صرفه جویی کند؟ بر اساس گزارش وزارت دفاع باید اجرای برنامه 13 میلیارد دلاری تولید 26 فروند بالگرد برای رییس جمهوری و معاون آن را لغو نمود. در سال 2011 باید طرح مونتاژ F-22 مسدود شود (تا آن زمان نیروی هوایی آمریکا کلا 187 فروند "اف-22" را در اختیار خواهد داشت). به جای آن نیروی هوایی جنگنده های ارزان قیمت تر "اف-35" را تحویل خواهد گرفت که تعداد آنها به تدریج باید به بیش از 2,4 هزار فروند برسد. گیتس همزمان بر افزایش ناگهانی-به میزان 127%- تعداد هواپیماهای بدون سرنشین کلاس Predator که در حال حاضر به طور فعالی برای حمله به مواضع شورشیان در افغانستان، عراق و پاکستان مورد استفاده قرار می گیرد، تاکید می کند. تا سال 2011 نظامیان آمریکا خواهند توانست که روزانه تا 50 پرواز با این هواپیماهای بدون سرنشین انجام دهند.

گیتس بر اساس برداشت های خود از تهدیدات، در برخی از برنامه هایی که در زمینه دفاع ضد موشکی است نیز خانه تکانی کرد. بعنوان مثال تا 700 میلیون دلار تامین مالی سیستم های Thaad (که برای انهدام موشک های کوتاه و میانبرد در نظر گرفته شده است) و همچنین مجموعه های عرشه ای SM-3 که توان رهگیری موشک های بالستیکی گوناگون را دارند، افزایش می یابد. اما طرح سیستم انهدام موشک های دشمن با کلاهک های تقسیم شونده (Multiple Kill Vehicle) باید مسدود شود.

برنامه تجهیز "بویینگ -747" مدرنیزه شده به سیستم های لیزری (ABL) که می توانند موشک های دشمن را در مسیر شتاب گرفتن نابود سازند نیز دستخوش تغییراتی می شود. آنطور که پیش از این کارشناسان روسی احتمال داده بودند آمریکا می تواند "بویینگ های ABL" را در صورت لزوم انهدام موشک های روسی در پایگاه های نیروی هوایی در "رامشتاین" و آلمان مستقر سازد. باید خاطر نشان کنیم که گروهی از نمایندگان بانفوذ آمریکا طی نامه ای به "باراک اوباما" از وی درخواست نموده اند که هزینه های سپر ضد موشکی را کاهش ندهد.

برای نیروی دریایی آمریکا اخبار مثبت و منفی به گوش رسید. وزارت دفاع قصد دارد که یک سری شروط برای ادامه تامین مالی طرح ساخت رزمناوهای مجهز به تکنولوژی "استلس" در برابر پیمانکاران قرار دهد. گیتس امیدوارست که کشتی هایی بیشتری که وظیفه مین روبی و مقابله با کشتی و زیردریایی ها دشمن در آب های ساحلی را دارند، خریداری کند. اما تعداد ناوهای هواپیمابر از 11 به 10 فروند برای بعد از سال 2040 کاهش خواهد یافت.

گیتس به غیر از این قصد دارد که طرح تامین ماهواره های جدید ارتباطاتی برای پنتاگون را تعطیل کند. اما ظاهرا تلاش وزیر دفاع برای تغییر در گرانترین برنامه نظامی ایالات متحده یعنی "سیستم های آتی جنگی "( Future Combat Systems - FCS) برای نیروی زمینی با موج نارضایتی در میان صنایع نظامی آمریکا مواجه شده است. ارزش این برنامه بیش از 150 میلیارد دلار ارزیابی می شود.

برنامه مذکور سیستم پیچیده ارتباط میان سرباز، خودروهای جنگی، ربات ها و سنسورها را در نظر دارد. گیتس پیشنهاد کرد که برنامه طراحی ماشین ها فرماندهی برای FCS تسهیل داده شود و در عوض دستور دارد که در طرح تحویل تسلیحات، ادوات ارتباطاتی و سنسورهایی که هدف را طبقه بندی کرده و محل استقرار آنها را تعیین می کنند، تسریع داده شود.

احتمالا در طرح FCS بهتر از دیگر برنامه ها می توان مقابله میان دو جبهه مخالف در وزارت دفاع آمریکا را مشاهده نمود- ازیک سو طرفداران ادامه تدارک برای مقابله متداول با ارتش های متعارف دشمن و آنهایی که بر استفاده از بودجه در بهبود دفاع در برابر تشکیلات شورشی تاکید دارند. روز دوشنبه گذشته "واشنگتن پست" به توضیح اهمیت طراحی برنامه نوین FCS پرداخت. اینطور برداشت می شود که نظامیان آمریکایی طی سه سال گذشته به طور دقیقی تجربه تلخ همکاران اسراییلی خود را در جنگ 34- روزه در لبنان علیه جنگجویان "حزب الله" بررسی کرده اند.

میلیون ها دلار توسط پنتاگون برای انجام مانورهایی تخصیص داده شده است که در آنها تاکتیک نیروهای مسلح آمریکایی علیه چنین دشمن فرضی طراحی می شوند، دشمنی که قابلیت استفاده از موشک های ضد تانک هدایت شونده را داشته و با استفاده از ابزار ارتباطاتی مدرن با چیره دستی علیه ارتشی سازماندهی شده ایستاد. از گزارش تنظیم شده برای کمیته ستاد مشترک آمریکا نتیجه می شود که با کمک FCS ارتش آمریکا می تواند سریع تر و با کمتر هزینه ای بر "حزب الله" پیروز شود.

ضمنا بحث تصورات گیتس در میان است که برخی از آنها بعنوان مثال افزایش تعداد نیروهای نظامی و تفنگداران دریایی ممکن است که از سوی نمایندگان کنگره آمریکا مورد قبول واقع شود. انتظار می رود که کاخ سفید بعد از بررسی طرح بودجه آن را برای تصویب به کنگره ارائه خواهد کرد.


http://pe.rian.ru/articles/20090408/120986271.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مینسک، 19 فروردین، خبرگزاری «ریا نووستی»/ "ایگور آزارنوک" فرمانده نیروهای هوایی و نیروی پدافند هوایی بلاروس اعلام کرد که در چارچوب توافقنامه سیستم واحد دفاع ضد هوایی منطقه ای بلاروس و روسیه، قرار است که تحویل مجموعه های پدافند موشکی "اس-400" به بلاروس انجام شود.

وی روز چهارشنبه طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: قرار است که مجموعه های "اس-400" به خاک ما تحویل داده شود.

مجموعه های پدافند موشکی "اس-400" برای انهدام هواپیماهای تاکتیکی و استراتژیکی از جمله آنهایی که با فناوری "استلس" ساخته شده اند در شعاعی در حدود 400 کیلومتر، موشک های بالستیکی با برد پرتاب تا 3500 کیلومتر، اهدافی که با سرعت مافوق صوت پرواز می کند و دیگر ابزار پرنده معاصر و آینده ساخته شده است.


http://pe.rian.ru/defense_safety/operatsia/20090408/120984698.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.