Recommended Posts

یک پایگاه دریایی فرانسوی قرار است در ماه مه در ابوظبی افتتاح شود و کنفرانسی نیز در بیست و پنجم یا بیست و ششم ماه مه (چهارم یا پنجم خرداد) در مورد همکاری در زمینه امنیت، بین مسئولان نیروی دریایی امارات و فرانسه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ابوظبی، موسسه تحلیل های نظامی خاور دور و خلیج فارس در بیانیه ای اعلام کرد: این کنفرانس به ریاست شیخ خلیفه بن زائد آل نهیان، رئیس دولت امارات عربی متحده، و نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه، برگزار می شود.

یک منبع دیپلماتیک فرانسه در این باره گفت: قرار است سارکوزی این پایگاه را افتتاح کند ولی زمان دقیق دیدار وی از امارات هنوز مشخص نیست.

احمد السباب الطنجی، فرمانده نیروی دریایی امارات، نیز به نوبه خود اعلام کرد: این کنفرانس فرصتی است برای برقراری روابط مستحکم تر میان نیروهای دریایی دو کشور و نیز بررسی راه های از میان بردن چالش هایی که این نیروها در منطقه با آنها روبرو هستند.

ژرار والن، فرمانده نیروهای دریایی فرانسه در اقیانوس هند، نیز در این باره گفت: در میان این چالش ها می توان به مسئله راهزنی دریایی، تروریسم و قاچاق انسان اشاره کرد.

وی افزود: موارد بیشمار راهزنی های دریایی در طول سواحل سومالی در ماه های اخیر تاثیری منفی بر مبادلات بازرگانی بین کشورهای آسیایی و اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا گذاشته است.

فرانسه در ابتدای سال 2008 قراردادی برای ساخت یک پایگاه نظامی دائم با امارات عربی متحده امضاء کرد. وزارت دفاع فرانسه اعلام کرده بود حدود چهارصد نظامی در این پایگاه به خدمت مشغول خواهند شد.

http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=1812

[color=green]به تاپيك اخبار نظامي منطقه و جهان منتقل گرديد
ارشيا[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مزخرفترین دولتی که در فرانسه اومده این سارکوزی روانی با کوشنر احمقه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسکو، 21 فروردین، خبرگزاری «ریا نووستی»/ "نیکلای سالاوتسوف" فرمانده نیروهای موشکی استراتژیک فدراسیون روسیه روز جمعه در مسکو طی نشستی با خبرنگاران اظهار داشت که مجموعه های موشکی مجهز به موشک "ار.اس.-20 و." (موسوم به "وایوُدا" (Voyevoda)، بر اساس طبقه بندی ناتو "ساتانا" بمعنای "شیطان") تا سال 2019 میلادی در اختیار نیروهای موشکی استراتژیک قرار خواهند داشت.

وی اظهار داشت: "تمدید مهلت بهره برداری از مجموعه های موشکی دارای موشک "ار.اس.-20و." اجازه می دهد که این قویترین موشک ها در جهان را 8 تا 10 سال دیگر نیز نگهداشت. برای این که موشک های جدید را جایگزین آنها کرد، نیاز به هزینه ای است که به مراتب بیش از مخارج در مرحله کنونی می باشد".

اميدوارم اين دفعه خبرم ديگه سرقت نشه و به اسم بعضي ها منتشر نشه(قابل توجه آقايون. . . و . . .)!!!

http://pe.rian.ru/defense_safety/operatsia/20090410/121053525.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کاپیتان میراک از نیروی دریایی عراق ،ناگهان با نزدیک شدن قایقی در میان امواج مواجه می شود ، اما به نظر می رسد بسیار کوچک تر و سریعتر از یک قایق ماهیگیری باشد. این کاپیتان در حالی که زنگ خطر گشتی شماره 103 نیروی دریایی عراق به صدا در می آید ، گفت:‌ مسیر را تغییر دهید باید تدابیری اتخاذ کنم.
مسلسلچی گشتی 103 که در دو کیلومتری سکوی نفتی خور الامیه در جنوب عراق قرار دارد، قایق مورد نظر را نشانه می گیرد. یک افسر نیروی دریایی انگلیس که رهبری عملیات آموزشی برای نیروهای عراقی را بر عهده دارد، به خبرگزاری فرانسه گفت:‌ اگر این یک قایق انتحارطلب بود،‌ مطمئنا هیچ پاسخی نمی داد.
این بار تنها یک تمرین بود ، اما در سال 2004 میلادی دو نفر که قصد حمله به این نحو به سکوی البصره را داشتند، کشته شدند.
امروزه، نیروی دریایی جدید عراق در آب های ساحلی این کشور به گشت زنی می پردازد و در شناسایی تهدیدهای احتمالی علیه پالایشگاه های نفتی توانایی لازم را کسب کرده است. این سکوها برای عراق بسیار مهم و حیاتی به شمار می روند. اقتصاد این کشور به نفت سیاه بستگی دارد به طوری که حدود 98 درصد از درآمد دولت عراق را تشکیل می دهد.
کاپیتان در عرض کمتر از یکساعت شش بار مورد آزمون قرار گرفت. در هر تمرین، افراد مهاجم تاکتیک های خود را تغییر می دادند.
بر اساس این گزارش، بالگردهای آمریکایی و ناوهای نیروی چندملیتی بزودی منطقه را ترک و عراقی ها را در بر عهده گرفتن مسئولیت کنترل سکوهای نفتی تنها می گذارند. نیروی دریایی سابق عراق که در جنگ خلیج فارس در سال 1991 میلادی به طور کامل از بین رفت، در حال بازسازی است.

مهمترین وظیفه این نیرو حفاظت از سکوهای نفتی است که در یکصد کیلومتری بندر ام القصر میان آب های ایران و کویت قرار گرفته اند.
نیروی دریایی عراق در اواخر آوریل باید وظیفه حفاظت از سکوی نفتی خور الامیه را بر عهده بگیرد. چهار ناو جدید نیز بزودی از ایتالیا به نیروی دریایی عراق می پیوندد. قرار است نیروهای نظامی نیروی دریایی عراق که در حال حاضر به 2 هزار نفر می رسد، به شش هزار نفر افزایش یابد.
یک افسر عراقی در این زمینه می گوید:‌ فکر می کنم نیروی دریایی کنونی عراق از گذشته بهتر باشد.
برخی از دریانوردان در آکادمی دریایی بصره تحصیل کرده اند و در حالی که نرخ بیکاری در منطقه افزایش یافته، نیروی دریایی می تواند برای جذب نیرو و پایین آوردن سطح بیکاری موثر واقع گردد.
یکی دیگر از افسران عراقی با اشاره به اینکه حقوق ماهیانه نیروی دریایی به 630 دلار می رسد، از میزان حقوق خود ابراز خرسندی کرد اما گفت :‌ مطمئن نیستم بتوانم بیش از چند سال در این نیرو خدمت کنم.
یک گروه از افسران انگلیسی نیز آموزش پرسنل نیروی دریایی عراق را از اواخر سال 2003 میلادی برعهده دارند.
کاپیتان ریچارد اینگرام (Richard Ingram) سرپرست گروه آموزشی نیروی دریایی عراق خاطرنشان کرد:‌ نیروی دریایی نسبت به دیگر نیروهای عراق از پیشرفت کمتری برخوردار بوده است. راهی طولانی در پیش است، اما روند پیشرفت خوب است.
آرتور مکمیلان / خبرگزاری فرانسه

http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=1670

افسران نیروی دریایی انگلیس آموزشهایی را به نیروی دریایی عراق با هدف حفاظت از سكو‌های نفتی و مقابله با خطرات احتمالی ارایه می‌دهند.
روزنامه «دارالخلیج» چاپ امارات، با اعلام این خبر نوشت: نیروی دریایی عراق این آموزش‌ها را برای مقابله با هر گونه تجاوز احتمالی به سكو‌های نفتی دریافت می‌كنند زیرا 94 درصد از درآمد‌های دولت عراق از طریق فروش نفت است.

http://marinenews.ir/index.php?show=news&maj=news&type2=showz&catid=1649

[color=blue]به تاپيك اخبار نظامي منطقه و جهان منتقل شد
ارشيا[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]به بخش اخبار نظامي انتقال يافت .

amir1357 جان حتماً لينك خبري كه ادعا ميكنيد سرقت رفته را برام ارسال كنيد تا بررسي كنم .[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]از این موشک عکس ندارین؟
قوی ترین موشک جهان؟[/quote]
نه متاسفانه هنوز عكسي ازش نديدم به محض اينكه عكسشو ديدم ان شا الله ميذارم رو سايت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسکو، 24 فروردین، خبرگزاری «ریا نووستی»/کمپانی های "سوخوی" و "میگ" در نمایشگاه بین المللی هوافضا و تجهیزات دفاعی آمریکای لاتین موسوم به LAAD-2009 که از روز آپریل در ریودوژانیرو آغاز بکار خواهد کرد، جدیدترین جنگنده چند منظوره "سوخوی-35" را به معرض نمایش گذاشته و برنامه مدرنیزاسیون جنگنده های "میگ-29" که در حال حاضر در اختیار نیروی هوایی پرو قرار دارند را به بازدید کنندگان معرفی خواهند کرد.

به گزارش «ریا نووستی»، دفتر مطبوعاتی کمپانی "سوخوی" اطلاع داد که دو کمپانی تولید کننده معروف هواپیماهای جنگی روسی برای اولین بار در یک غرفه مشترک به نمایش محصولات خود خواهند پرداخت.

بنا به گزارش یک مقام آگاه در حال حاضر "سوخوی-35" به موفقیت آزمایشات پروازی خود را پشت سر می گذارد.

آغاز تحویل به سفارش دهندگان روسی و خارجی برای سال 2011 در نظر گرفته شده است. به اطلاع شرکت تولید کننده از میان اولین خریداران احتمالی این جنگنده می توان به کشورهای منطقه آمریکای جنوبی، آسیای جنوب شرقی، آفریقا و خاور نزدیک اشاره کرد.

LAAD-2009 یکی از بزرگترین نمایشگاه های تخصصی در آمریکای جنوبی محسوب می شود که از سال 1997 با حمایت وزارتخانه های دفاع و امور خارجه برزیل برگزار می شود. امسال در این نمایشگاه بیش از 300 کمپانی از 30 کشور شرکت خواهند کرد. از روسیه 20 موسسه شرکت می کنند که مسئولیت برگزاری و هماهنگی شرکت کمپانی های روسی در این نمایشگاه بر عهده کورپوراسیون«مجموعه شركت» "روس تکنولوژی" است.


http://pe.rian.ru/science/spice/20090413/121083451.html




[color=brown]به بخش اخبار عمومي انتقال يافت.

Babakim1[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين موشك با آر.اس.24 چه فرقي ميكنه همين طور با توپول ام؟ تاحالا كه پيشرفته ترين موشك اون بود و اسمي هم ازاين يكي نبود؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام درسته كه براي ما اين دولت دست نشانده ي صهيونيست ها واقعا غيرقابل تحمله ولي اگه بتونه يه كاري بكنه كه تو اروپا چند دستگي بشه خيلي به نفع ماست
ايجاد اين پايگاه شروع دور جديدي از جاسوسي ها و خطر ها و تنش ها عليه ماست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اين موشك با آر.اس.24 چه فرقي ميكنه همين طور با توپول ام؟ تاحالا كه پيشرفته ترين موشك اون بود و اسمي هم ازاين يكي نبود؟[/quote]
به به دريا جان سلام
اولا ارتقاي درجه جنابعالي را به گروهبان سومي تيريك ميگم ايشالا سردار بشي
ثانيا اين موشك اگه ساخته بشه در اصل نسل بعد از اونا خواهد بود.
موفق باشي
راستي تبعيد خوش گذشت؟ :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسکو، 25 فروردین، خبرگزاری «ریا نووستی»/ ناو هواپیمابر "جرج بوش" کلیه مراحل آزمایشی را پشت سر گذاشته و کاملا آماده تحویل به نیروی دریایی آمریکاست.

به گزارش «ریا نووستی» از دفتر مطبوعاتی نیروی دریایی آمریکا کشتی مذکور رسما روز 10 ژانویه سال جاری با حضور اعضای خانواده بوش و مقامات کشور به این نیرو تحویل داده شد اگرچه در آن زمان برای بهره برداری آماده نبود. این کار به خاطر تمایل مقامات آمریکایی انجام شد که تا زمان پایان دوران زمامداری "جرج بوش" (پسر) این ناوهواپیمابر که به افتخار پدرش نامگذاری شده، به ارتش تحویل داده شود.

"جرج بوش" آخرین ناو هواپیمابر کلاس " Nimitz" است که به سفارش نیروی دریایی آمریکا ساخته شده است. این کشتی ها که ظرفیتی در حدود 100 هزار تن دارند از بزرگترین ناوهای هواپیمابر جهان محسوب می شوند. کلاس اینگونه ناوها از نام اولین کشتی ساخته شده در این مجموعه گرفته شد اما برخی از ناوهای این کلاس به نام روسای جمهوری آمریکا مانند "آیزنهاور"، "تئودور روزولت"، "آبراهام لینکلن"، "جرج واشنگتن"، "رونالد ریگان" نامیده شده است.

به گفته یک مقام آگاه "جرج بوش" نسبت به دیگر ناوهای کلاس Nimitz در بهره برداری ارزان تر تمای شده و به محیط زیست آسیب کمتری خواهد زد. این کشتی به موتورهای قوی تر، سیستم های انهدام زباله جدید و سیستم های مدرن تامین پرواز هواپیماها از روی عرشه مجهز شده است.


http://pe.rian.ru/defense_safety/operatsia/20090414/121111959.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسکو، 25 فروردین، خبرگزاری «ریا نووستی»/ آمریکا طی چند ماه آینده 12 فروند هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی Raven به لبنان تحویل خواهد داد.

به گزارش «ریا نووستی» این مطلب در اطلاعیه سفارت آمریکا در بیروت آمده است. در این اطلاعیه خاطر نشان شده که هواپیماهای بدون سرنشین Raven به دستگاه های دید در شب جهت دریافت اطلاعات از راه دور مجهز شده و در چارچوب برنامه کمک های نظامی آمریکا به ارتش لبنان در اختیار این کشور گذاشته خواهد شد.

بعد از آنکه در سال 2005 ائتلاف طرفدار غربی در لبنان به قدرت رسید و نیروهای نظامی سوری این کشور را ترک کردند، همکاری های نظامی آمریکا در لبنان به شدت افزایش یافته است. در واشنگتن معتقدند که در حال حاضر یک سوم خاک لبنان توسط نیروهای نظامی "حزب الله" کنترل می شود که آمریکا آن را از جمله گروهک های تروریستی شناخته و بر خلع سلاح کامل آن اصرار می ورزد.

از سال 2006 واشنگتن بیش از 410 میلیون دلار تسلیحات به لبنان تحویل داده است.

http://pe.rian.ru/defense_safety/sotrudnichestvo/20090414/121109750.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر اين طور مياد كه قراره قسمتي از نظارت بر تحركات نيروهاي حزب الله رو به ارتش لبنان واگذار كنن تا هم خودشون (آمريكا و اسراييل) راحتتر بشن و هم بتونن روابط حزب الله و ارتش لبنان رو كه خوب هست تخريب كنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.