Recommended Posts

خبر یکم مشکوک هست مصر که زیر نظر اسرائیل هست نمیتونه چنین کاری کرده باشه بدون اینکه اونها مطلع نشن کل سازمان امنیت این کشور در دست اسرائیل هست و حتی تصمیم به انجام این کار رو مبارک و دار و دسته جاسوسش نمیتونستن گرفته باشن الا یک حالت که از قبل بهشون اجازه داده شده بود در ازای برخی امتیازات که الان گویا نیاز نیست بیشتر از این امتیاز داده شده به مصر ادامه پیدا کنه و تا این جا که اومدن کافیه با این خبر جهان علیه مصر شده و فعالیت هسته ای مفروض متوقف میشود و غرب و اسرائیل هم سود خود رو از ماجرا برده اند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولی اگه قضیه کش پیدا کنه به نظرم برای ایران بهتره ...

قضیه هسته ایه ایران در سایه این خبر به حاشیه رونده میشه ... قدرت چانه زنی دیپلمات های ایران و مقاومت در برابر فشارها افزایش پیدا میکنه ...
از طرف دیگر حرف و حدث در مورد ناکارامدی و موجودیت ان پی تی زیاد تر و مستند تر میشه و دست دیپلمات های هسته ایه مارو باز تر میکنه ...
کانون توجه اخبار هسته ایه جهان از ایران برداشته میشه ... حد اقل برا یه مدتی ...

ولی از اون جا که این خبر ، خبر پارسال پیارساله و تازه داره رسانه ای میشه ... معلومه که نمیخوان کسی روش مانور بده و به همین دلیل تا حالا خفه کردنش ، چون میدونن اگه ایران بتونه ازش استفاد کنه ، مشکل ساز میشه ...

ولی از طرفی هم ممکنه قضیه رو بدل کنن ... و جریان ایران حراسی رو تقویت کنن ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
محرمانه اش جالب بود خيلي!!!!
سال 2003 تا البرادعي اومد نطنز رو ديد و از پيشرفت ايران چشماش 4 تا شده بود .. به ايران اولتيماتوم 2 هفته اي دادند كه ميان ايران رو ميزنن!!
حالا مصر كه اينطور شده نه سر و صدايي و نه هياهويي ..
با اين اوصاف بعيد نيست بعد ها توي اين كشورهاي عربي بمب اتم هم پيدا بشه!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسکو، 17 اردیبهشت، خبرگزاری «ریا نووستی»/ "نیکلای سالاوتسوف" فرمانده نیروهای استراتژیکی موشکی روسیه معتقد است که در پیمان جدیدی که قرار است درباره کاهش تسلیحات تهاجمی تنظیم شود، باید ممنوعیت استقرار مجموعه های موشکی در خارج از مرزهای ملی کشورها قید شود. این پیمان همچنین باید تعداد ابزار انتقال استراتژیکی را محدود سازد.

وی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: بر اساس منافع ملی کشور باید در پیمان جدید نه تنها تعداد کلاهک ها، بلکه محدودیت تعداد ابزار انتقال استراتژیکی نیز در نظر گرفته شود و ممنوعیت استقرار آنها در خارج از مرزهای ملی نیز حفظ گردد.

پیش از این دولت آمریکا پیشنهاد کاهش تعداد کلاهک ها تا یک هزار فروند نزد هر کشور را مطرح ساخته بود. برخی از کارشناسان روسی معتقدند که با توجه به طراحی سیستم های دفاع ضد موشکی از سوی آمریکا چنین سطحی تامین کننده امنیت کشور نیست.

پیمان "استارت-1" سال 1991 امضا شد که مهلت پیمان مذکور روز 5 دسامبر سال 2009 به پایان می رسد. بر اساس شرایط آن روسیه و آمریکا هر کدام نباید بیش از شش هزار کلاهک هسته ای داشته باشند. تجهیزات اساسی که در این پیمان به آنها اشاره شده شامل موشک های قاره پیمای بالستیکی زمینی، موشک های بالستیکی در زیر دریایی ها، و بمب افکن های سنگین استراتژیکی است.

در سال 2002 در مسکو قرارداد تکمیلی درباره کاهش توان تهاجمی استراتژیکی منعقد شد که تعداد کلاهک های هسته ای موجود نزد هر کشور را به 1700-2200 محدود می کند.


http://pe.rian.ru/defense_safety/politika/20090507/121482598.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همچین میگن نباید طرفین بیش از 6000 کلاهک اتمی داشته باشند انگار نقل و نبات هست! یک دهم این تنقلات برای نابودی نسل بشر کافیه پس علت نگهداری این حجم از تسلیحات کشتار جمعی نباید عاملی جز ایجاد رعب و وحشت در جهان علیه سایر ملل برای قلدری و چپاول باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هزينه نگهداري اين تسليحات سنگين رو اگر خرج عمران و آبادي كشورشون ميكردند الان وضع بشر خيلي بهتر از اينها بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واشنگتن، 18 اردیبهشت، خبرگزاری «ریا نووستی»/ "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در چارچوب سفر خود به آمریکا ضمن سخنرانی در مرکز کارنگی واشنگتن اظهار داشت که طرف آمریکایی موضع روسیه در رابطه با توافقنامه تسلیحات تهاجمی استراتژیک (پیمان استارت-1) را درک کرد.

وزیر خارجه روسیه گفت: "طبق تماس های اولیه، بنظر می رسد که موضع ما با درک از سوی مذاکره کنندگان آمریکایی مواجه شده است". به گفته وی، روسیه امیدوارست که در ماه های مه-ژوئن چند رایزنی با ایالات متحده در این خصوص داشته باشد.

اعتبار قرارداد تسلیحات تهاجمی استراتژیک اواخر سال جاری میلادی پایان می یابد. به گفته لاوروف، ضرورتی در تمدید آن نیست. روسیه خواستار انعقاد قراردادی جدید می باشد.

پیمان استارت-1 بین اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی و آمریکا درباره کاهش و محدود سازی سلاح تهاجمی استراتژیک در سال 1991 امضا شده بود که اعتبار آن 5 دسامبر 2009 پایان می یابد.

در سال 2002 در مسکو قراردادی الحاقی امضا شد که تعداد خرج هسته ای در دو کشور را تا 1700-2200 محدود می کند. آنها باید تا سال 2012 سلاح هسته ای استراتژیک خود را به این سطح برسانند.

روسای جمهور روسیه و آمریکا روز 1 آپریل در لندن تصمیم خود به آغاز فوری مذاکرات پیرامون سند جدید در رابطه با سلاح تهاجمی استراتژیک را اعلام کرد


http://pe.rian.ru/defense_safety/politika/20090508/121500471.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لاوروف: روسیه تنها تسلیحات دفاعی به ایران عرضه می کند


واشنگتن، 18 اردیبهشت، خبرگزاری «ریا نووستی»/ "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه ضمن سخنرانی در مرکز کارنگی واشنگتن اظهار داشت که همکاری های فنی و نظامی روسیه با ایران، مغایر با قوانین بین المللی نیست.

لاوروف که هم اکنون در آمریکا می باشد، به کارشناسان امور سیاسی این کشور گفت: "همه آنچه که ما به ایران می فروشیم، صرفاً دفاعی هستند". وی تاکید کرد که همکاری مسکو و تهران در این زمینه کاملاً مطابق با قوانین روسیه و قوانین بین المللی است.

وزیر خارج روسیه خاطر نشان داشت: "همکاری فنی و نظامی ما با ایران کاملاً قانونی است. تسلیحاتی که ما به ایران می فروشیم هیچگاه علیه کشوری ثالث استفاده نشده اند".



http://pe.rian.ru/foreign/arab/20090508/121499999.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طبق خبري كه شبكه الجزيره عربي زبان نزديك به 2 سال قبل منتشر كرده بودـايالات متحده بيش از 12000 كلاهك اتمي و روسيه نيز در حدود 8300 كلاهك اتمي داشت.بعيد به نظر مي رسد كه اين معاهدات تآثيري به جز جنبه ي سياسي داشته باشد.چرا كه در همين سال جاري ميلادي اعلام شد كه آمريكا براي اينكه از روسيه در داشتن كلاهك هاي هسته اي عقب نيفتد قصد دارد كه تعداد ذراتخانه هاي اتمي خود را افزايش دهد و روسيه نيز تا سال 2020 ميخواهد ذراتخانه هاي اتمي خود را به نسل جديد تبديل كند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
معاون وزير دفاع روسيه از تصميم روسيه براي طراحي و ساخت موشكي كه بتواند ماهواره‌هاي موجود در فضا را منهدم كند، ‌خبر داد.

به گزارش ايسنا، وي اظهار داشت: وقتي ديگران به دنبال چنين سلاحي هستند، ما نمي‌توانيم بي تفاوت بمانيم و بايد توانمندي مشابهي را براي ايجاد توازن به دست آوريم.

آمريكا در فوريه سال 2008 ميلادي با شليك يك موشك از ناو، يك ماهواره جاسوسي خراب خود را در فضا منهدم كرد.

همچنين چين نيز با پرتاب يك موشك بالستيك در سال 2007 ميلادي يك ماهواره خراب خود را منهدم كرد.

اين اقدامات كه به ظاهر عناوين ديگري روي آنها گذاشته مي‌شود، با هدف آزمايش توان نظامي در انهدام ماهواره‌هاي دشمن در زمان ضرورت صورت مي‌گيرد.

روسيه معتقد است كه امكانات لازم براي رسيدن به چنين توانمندي‌ را دارد و بايد با ساماندهي و طراحي سيستم‌هاي موجود، سلاح جديد خود را ساخته و آزمايش كند.

روسيه و چين براي رسيدن به يك توافق بين المللي در زمينه ممنوعيت سلاح‌هاي فضايي تلاش كردند، ولي آمريكا با چنين توافق نامه‌اي مخالفت كرد.

به نظر مي‌رسد در عصر توسعه شديد كاربرد ماهواره‌ها، سلاح‌هاي انهدام ماهواره در فضا نيز يكي از ابزارهاي اساسي كشورهاي قدرتمند باشد كه براي كشور ايران نيز ضروري است.

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=47048

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]روزنامه "يني شفق " تركيه در شماره امروز خود نوشت كه يك فروند هواپيماي جاسوسي رژيم صهيونيستي در حين آزمايش ناپديد شده است.

به گزارش فارس، به نوشته روزنامه "يني شفق " اين هواپيماي جاسوسي بدون خلبان رژيم صهيونيستي از نوع "هرون " است كه در حين انجام آزمايش ناپديد شده است و تا كنون بر اين خبر سرپوش گذاشته شده است.

بنا بر اين گزارش اين نخستين هواپيمائي است كه تركيه در چارچوب معامله خريد 10 فروند هواپيما از اين نوع به ارزش 183 مليون دلار، از رژيم صهيونيستي دريافت كرده است.

يني شفق در ادامه نوشت كه نيروهاي تركيه شش دقيقه پس از سقوط هواپيما مكان را شناسائي كردند.

اين روزنامه به نقل از منابع شركت كننده در اين آزمايش نوشت كه اين هواپيما در حين آزمايش نقص هائي داشته است و گذشته از آن طرف تركي پس از تحويل هواپيما نقص هائي را در آن شناسائي كرده است از جمله اينكه اين هواپميا قادر به پرواز در ارتفاع بيش از 21 هزار فوت نيست و اين در حالي است كه در متن قرارداد معامله پرواز تا ارتفاع 30 هزار فوت ذكر شده است.

قرار بود رژيم صهيونيستي اين هواپيماها را در ماه مي سال 2008 به طرف تركي تحويل دهد اما بنا به دلايل مختلف از سوي اين رژيم تحويل اين هواپيماها تا كنون به تأخير افتاده است.

لينك خبر :http://www.rajanews.com/detail.asp?id=28946[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فكر كنم الان ديگه بشه تو يكي از موسسات هوا و فضاي سري ايران پيداش كرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.