Recommended Posts

سلام
اميدوارم آرماني هر چه زوردتر يه سري به اين تاپيك بزنه تا اين موضوع كارايي يا عدم كارايي سلاح هسته ايو براي من روشن كنه
اين خبر را هم دوباره بخونيد از اين جالب تره
آمریکا: موشکهای هسته ای مراکز اقتصادی روسیه را نشانه روند
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8068

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]ColonelShak جان با اين عكسي كه من ميبينم ، اين بالگرد نميتونه گشتاور ايجاد شده از پروانه اصليش رو خنثي كنه و هي دور خودش ميچرخه . :x [/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درسته دم بالگرد مشکل داره و به نظر میرسه یه پره داره که این حالت بیشتر به چرخش بالگرد حول محور عمودی کمک میکنه تا حرکت به جلو! اون دو تا سوراخ زیر ملخ اگزور موتوره یا چیز دیگه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]به نظر من اون دو تا سوراخ مربوط به خروجي اگزوز ميشه و از موتور جتي كه من انتظار دارم سريعترين بالگرد جهان داشته باشه خبري نيست :x

براي خنثي كردن گشتاور هم ممكنه از روش نوتار استفاده شده كه هم در عكس مشخص نيست و هم در سايت خودمون مطلبي در موردش نديدم .[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رژيم صهيونيستي اذعان کرد گروهي با نفوذ به يکي از پايگاههاي هوايي فوق امنيتي اين رژيم ، يک رايانه همراه و رمز اتاق هاي جنگ اين پايگاه هوايي را ربودند.
روزنامه صهيونيستي جروزالم پست در اينترنت نوشت : با اين اقدام خرابکارانه ، تل اويو تدابير امنيتي را درپايگاه هاي هوايي اش تشديد کرده است.
جروز الم پست نوشت : تعدادي نظامي که لباس غير نظامي به تن داشتند ،با ورود به پايگاه فوق امنيتي اسرائيل در جنوب ، يک رايانه همراه ( لپ تاپ ) و رمزهاي اتاق هاي جنگ اين پايگاه را بدون انکه نگهبانان متوجه شوند ربودند.
بنابر اين گزارش اين مورد نقض امنيتي زماني کشف شد که واحد امنيت اطلاعات ارتش اسرائيل که شعبه اي از اطلاعات نظامي ان است، در حين گشت زني هاي معمول خود متوجه اين شبيخون شد.
در اين هجوم حتي کارت هاي شناسايي دو فرمانده گردان اين پايگاه نيز ربوده شد .
يکي از ماموران نظامي ارتش اسرائيل که از نتايج اين بررسي ها اگاه بود ، گفت: "اين جدي ترين نقض امنيتي نيروي هوايي اسرائيل است.
ما بايد انچه را رخ داده است ، از اين زاويه که جاسوسان موفق شده اند وارد اين پايگاه شوند، بررسي کنيم".
اين روزنامه ماه پيش نيز گزارش داد نيروي هوايي اسرائيل قصد دارد تدابير امنيتي را در اطراف پايگاه نِواتيم واقع در صحراي نقب و پس از چند نمونه نفوذ فلسطينيان و بدوي ها به ان ، تشديد کند.
اين پايگاه نيروي هوايي بزرگترين پايگاه هوايي در اسرائيل است که ساخت ان چندين سال طول کشيده است و سال گذشته بازگشايي شد.
منابع ارتش اسرائيل گفتند در سه ماه گذشته دست کم چهار نمونه کشف شده از نفوذ به اين پايگاه وجود داشته است.



http://www.iribnews.ir/NewsRoom.aspx?ID=26072962



[color=brown]به بخش اخبار عمومي انتقال يافت .

Babakim1[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يک محقق امريکايي فاش کرد امريکا با استفاده از بمبهاي اتمي ساخته شده از اورانيوم آفريقا به شهرهاي هيروشيما و ناکازاکي ژاپن ، حمله اتمي کرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي اطلاع رساني الانتقاد نت ، تام زولنر محقق امريکايي در کتاب جديدش با عنوان " تاريخ اورانيوم " فاش کرده است دو بمب اتمي که در جنگ جهاني دوم بر شهرهاي هيروشيما و ناکازاکي انداخته شد با اورانيوم استخراج شده از معدن "شين جوکو " در جمهوري دمکراتيک کنگو ساخته شده بود.
زولنر پيش بيني کرده است اورانيوم که به کيک زرد شهرت يافته است تا سال دو هزار و بيست و پنج ميلادي به علت افزايش قيمتهاي نفت و رو به پايان بودن آن به مهمترين منبع انرژي تبديل شود علاوه بر اينکه الودگي زيست محيطي اورانيوم از نفت و زغال سنگ کمتر است.
زولنر در کتابش همچنين پيش بيني کرده است تعداد نيروگاههاي هسته اي توليد برق در جهان به لطف اورانيوم از چهارصد و چهل نيروگاه کنوني تا اواخر قرن کنوني به هشت هزار نيروگاه افزايش يابد.
زولنر در کتابش که به تازگي منتشر شده به دقت به تاريخ اورانيوم پرداخته و افزوده است شوروي سابق نيز توانست نخستين بمب اتمي اش را با استفاده از اورانيوم دو معدن در چک اسکلواکي سابق و المان شرقي بسازد.
وي پيش بيني کرده است تقاضاي اورانيوم در جهان به ويژه از معادن کانادا و استراليا و قزاقستان به شدت افزايش يابد.
وي افزود در عين حال نيجر و جمهوري دموکراتيک کنگو مهمترين کشورهاي توليد کننده اورانيوم در جهان خواهند بود.
زولنر در کتابش به توجه نيکولا سارکوزي رئيس جمهور فرانسه به اورانيوم افريقا از طريق گروه " اريوا " که بزرگترين گروه جهاني متخصص در اکتشاف اورانيوم و ساخت نيروگاههاي هسته اي غير نظامي است اشاره کرده است.




http://www.iribnews.ir/NewsRoom.aspx?ID=26079334

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظرتون یه همچین خبری بر فرض راست بودنش .... چرا و به چه دلیل و هدفی باید افشا بشه اونم توسط خود اسراییل؟؟؟
اونم اسراییل که پدر رسانه های دنیاست ، چه برسه به رسانه های داخلیش اونم با اون وضع سانسورش ... آیا نمیتونسته جلوشو بگیره ؟؟؟
من که اعتقاد ندارم تو اسراییل جریان آزاد اطلاعات و اخبار وجود داره ... و این خبر که به ظاهر یک افشاگری هست و باعث ابروریزی و سر افکندگی اون رژیم میشه ... به چه دلیلی از انتشارش جلوگیری نکردن ؟؟؟ اگر نخواستن جلوگیی کنن پس میخواستن منتشر شه !
در اینی که میتونستن جولوشو بگیرن که شکی نیست !!! همین طور که معلوم نیست این اتفاق کی افتاده و الان صداش در اومده ... بیشتر از اینم میتونستن ساکت نیگرش دارن ...

عجیبه !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شاید از سیستم نوتار در این بالگرد استفاده شده ولی اصل قضیه که با ملخ نمیشه به سرعت بالای 400 کیلومتر بر ساعت رسید سر جاش هست و الزاما یا باید ملخ متغیر باشه و بعد پرواز عمودی بشه مثل هواپیمای توربوپراپ یا هم یک نیروی کمکی به بالگرد کمک کند تا به سرعت دو برابر بالگردهای مدرن دست یابد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روسها قبلا هم سعي كرده بودن تسليحات ضد ماهواره بسازن ولي به نظر مي رسه اين دفعه جدي باشن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]ایرنا: " رابرت گيتس" وزير دفاع آمريکا اعلام کرد: آمريکا نمي تواند جنگنده بمب افکنهاي پيشرفته اف 22 را در اختيار ژاپن قرار دهد.

گيتس اين مطلب را در جريان نشست کميته نيروهاي مسلح مجلس نمايندگان اين کشور بيان کرد.

ژاپن پيش از اين در نظر داشت به منظور نوين کردن ناوگان جنگنده هاي خود ، جنگنده هاي پيشرفته اف 22 آمريکايي را خريداري کند اما واشنگتن به دليل جلوگيري از نشت احتمالي اطلاعات سري در مورد اين نوع هواپيماها ، پس ازافشاي اطلاعات مربوط به ناوهاي پيشرفته آمريکايي ايجيس که مجهز به سيستم پيشرفته رادارهاي رهگيري بودند، توسط پرسنل ارتش دفاعي ژاپن، از فروش اين نوع هواپيماها به ژاپن خودداري کرد.

گيتس خاطرنشان کرد: ژاپن مي تواند به جاي اين نوع جنگنده ها از جنگنده هاي اف 35 که توسط هشت کشور غربي براي صادرات در حال توسعه است، بهره گيرد.

وي با اشاره به اين که ژاپن جنگنده هاي رادار گريز اف 22 آمريکايي را به عنوان جانشين جنگنده هاي کنوني خود درنظر گرفته است، گفت: جنگنده هاي اف 22 آمريکايي براي صادرت توليد نشده اند.

وي همچنين ياد آور شد: توليد و تکميل اين نوع جنگنده ها تا پايان سال مالي 2010 ميلادي خاتمه خواهد يافت.

ژاپن پس از آن که از خريد جنگنده هاي اف 22 از آمريکا مايوس شد ، تصميم گرفت تا پايان سال مالي 2009 ميلادي (11 فروردين 89) در مجموع هفت فروند هواپيماي جت جنگنده اف ايکس و هشت فروند هواپيماي سي ايکس ترابري خريداري کند تا آنها را جايگزين جنگنده هاي اف 15 و هواپيماهاي ترابري سي وان نمايد.

هم اينک وزارت دفاع اين کشور مي گويد، نيروي هوايي ارتش دفاع از خود ژاپن در حال حاضر با توجه به اين که امکان افزايش ناوگان جنگنده خود را ندارد، تصميم گرفته است تا در سال مالي آينده 22 فروند هواپيماهاي جنگنده اف 15 خود را بهبود بخشد.

سال مالي 2009 ميلادي در ژاپن از اول آوريل سال 2009 (12 فروردين 1388) آغاز مي شود و در 31 ماه مارس سال 2010 ميلادي (11 فروردين سال 1389) خاتمه مي يابد.

لازم به ذکر است، آمريکا در حال حاضر تصميم گرفته است تا براي يک دوره چهارماهه ديگر تعدادي از جنگنده بمب افکنهاي اف 22 خود را در پايگاه هوايي نيروهاي آمريکايي در اوکيناوا واقع در جنوبغربي ژاپن مستقر کند.

لينك خبر : http://asriran.com/fa/pages/?cid=72315[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين خبر به احتمال 80درصد دروغه
اين يه دروغ براي سرپوش گذاشتن به جاسوسي اسراييل در لبنان و حزب الله است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد بر تعهد خود براي خلع سلاح
هسته اي و تقويت معاهده منع تکثير هسته اي ان پي تي تاکيد کردند.
امريکا فرانسه انگليس چين و روسيه با صدور بيانيه مشترکي اعلام کردند تلاش براي خلع سلاح هسته اي براي هر کشوري که ان پي تي را امضا کرده است يک تعهد است .
اين بيانيه مشترک بعد از نشست مقدماتي مربوط به کنفرانس بين المللي بازنگري معاهده منع تکثير هسته اي که قرار است در مه 2010 در نيويورک برگزار شود صادر شد .
پنج عضو داراي حق وتو از تصميم امريکا و روسيه براي مذاکره درباره يک موافقت نامه استقبال کردند که جايگزين موافقت نامه استارت ناظر بر محدوديت سلاح هاي استراتژيک مي شود . به موجب اين توافق جديد روي تدابير جديدي از جمله موافقت نامه منع ازمايشهاي هسته اي در حال اجرا ،‌ تاکيد مي شود .
هفته گذشته هيئتهاي شرکت کننده در نشست مقدماتي کنفرانس بازنگري پيمان منع گسترش سلاحهاي هسته اي درباره يک دستور کار به توافق رسيده بودند. جان دانکن نماينده انگليس در امور کنترل تسليحاتي و خلع سلاح در اين باره گفت حصول توافق درباره دستور کار کنفرانس بازنگري ان پي تي يکي از اهداف مهم نشست مقدماتي دو هفته اي کنفرانس بازنگري ان پي تي است که زمينه برگزاري اين کنفرانس را در سال دو هزار و ده فراهم مي کند.
تاکيد ماه گذشته باراک اوباما رييس جمهور امريکا در پراگ مبني بر کاهش و در نهايت حذف تسليحات هسته اي که يک تغيير چشمگير در سياستهاي امريکا نسبت به زمان جرج بوش رييس جمهور سابق امريکا است با استقبال چين و کشورهاي درحال توسعه روبرو شده است. باراک اوباما رييس جمهور امريکا و ديميتري مدودف رييس جمهور روسيه موافقت کرده اند که مذاکرات خود را درباره پيمان جديدي که جايگزين پيمان استارت يک درباره کاهش تسليحات راهبردي شود اغاز کنند.
روز گاته مولر معاون وزير خارجه امريکا مسئول مذاکره با روسيه درباره کاهش تسلحيات گفت هدف تعيين شده به نتيجه رساندن مذاکرات تا پايان سال است. باراک اوباما و ديميتري مدودف روساي جمهور امريکا و روسيه چندي پيش در حاشيه اجلاس سران گروه بيست در لندن قول داده اند که عصري تازه در روابط دو کشور را اغاز و تلاش کنند به توافقي جديد درباره کاهش زرادخانه هاي تسليحاتي خود برسند.
مهمترين مسئله ميان دو کشور دستيابي به توافقي درباره کاهش تسليحات هسته اي راهبردي است. روسيه از تصميم دولت جديد امريکا براي اغاز گفتگوهاي مربوط به کنترل تسليحاتي جهت دستيابي به توافقي که جايگزين پيمان استارت يک شود استقبال کرده است.
پيمان کنترل تسليحاتي موسوم به استارت يک توسط ميخاييل گورباچف اخرين رييس جمهور شوروي سابق و جرج بوش پدر رييس جمهور اسبق امريکا امضا شد. به موجب اين پيمان روسيه و امريکا متعهد شده بودند تعداد کلاهکهاي هسته اي خود را دستکم به حدود شش هزار کلاهک کاهش دهند. يکي ديگر از موارد اختلاف ميان روسيه و امريکا طرح واشنگتن براي استقرار سامانه موشکي در اروپا است که به شدت خشم روسيه را برانگيخته است. روابط روسيه و امريکا پس از جنگ روسيه با گرجستان به سطح زمان جنگ سرد تنزل يافت. با اين وجود به نظر مي رسد سياستهاي اوباما در قبال روسيه با سياستهاي دولت سابق امريکا در برخي زمينه ها متفاوت باشد.
رز گاته مولر معاون وزير خارجه امريکا و مسئول مذاکرات کنترل تسليحاتي نيز که در اين کنفرانس حاضر است توافق درباره دستور کار کنفرانس بازنگري ان پي تي را خبري خوب توصيف کرد.
پيمان منع گسترش سلاحهاي هسته اي / ان پي تي / کشورهاي امضا کننده انرا موظف مي کند که به دنبال تسليحات هسته اي نروند. به موجب اين پيمان پنج قدرت هسته اي شناخته شده جهان يعني امريکا روسيه انگليس فرانسه و چين نيز متعهد شده اند که در جهت خلع سلاح هسته اي گام بردارند. پيمان ان پي تي همچنين دستيابي کشورهاي عضو را به فن اوري هسته اي صلح اميز براي توليد انرژي هسته اي تضمين مي کند.
اين دستور کار که به طور رسمي در اغاز کنفرانس سال اينده بازنگري ان پي تي تاييد خواهد شد شامل سه ستون اصلي پيمان ان پي تي يعني خلع سلاح ، منع تکثير و استفاده صلح اميز از انرژي هسته اي است. اين دستور کار شامل مسائل جنجالي مانند روند خلع سلاح پنج قدرت هسته اي شناخته شده جهان / تضمين دادن کشورهاي داراي سلاح هسته اي به استفاده نکردن از تسليحات هسته اي خود برضد کشورهايي که چنين سلاحهايي ندارند و واداشتن تمام کشورها به پيوستن به ان پي تي است.
امريکا سه دارنده تسليحات هسته اي يعني هند پاکستان و اسرائيل را که تاکنون از امضاي پيمان ان پي تي خودداري کرده اند ترغيب مي کند که به اين پيمان بپيوندند . امريکا همچنين از کره شمالي خواسته است که به ان پي تي بازگردد.
رز گاته مولر معاون وزير خارجه امريکا در سخنراني خود در نشست مقدماتي کنفرانس بازنگري ان پي تي خواستار پيوستن اسرائيل به ان پي تي شد. گوته مولر تاکيد کرد پايبندي جهاني به پيمان منع گسترش سلاحهاي هسته اي از جمله پايبندي هند / پاکستان / اسرائيل و کره شمالي همچنان يکي از اهداف اصلي امريکا است. به نظر مي رسد مسئله ان پي تي اکنون در حال تبديل شدن به يک مورد مناقشه ميان اسرائيل و امريکا است.
اسرائيل / پاکستان و هند هرگز پيمان منع گسترش سلاحهاي هسته اي / ان پي تي / را امضا نکرده اند. کارشناسان کنترل تسليحاتي معتقدند که اسرائيل زرادخانه تسليحات هسته اي بزرگي در اختيار کرد اما اين رژيم همواره از تاييد يا تکذيب اين زرادخانه تسليحات هسته اي خودداري مي کند و در اين ارتباط سياست ابهام را در پيش گرفته است. هند و پاکستان نيز قدرتهاي هسته اي تاييد شده به شمار
مي روند .
از ديگر مسائل مطرح در دستور کار کنفرانس بازنگري ان پي تي ايجاد يک منطقه عاري از سلاح هسته اي در خاور ميانه است که اين مسئله اسرائيل را نيز ملزم به خلع سلاح هسته اي خواهد کرد.
نشست مقدماتي کنفرانس بازنگري ان پي تي به مدت دو هفته در مقر سازمان ملل در نيويورک جريان داشت .
سفير زيمبابوه که رئيس دوره اي شوراي امنيت است گفت هدف از اين نشست مقدماتي تهيه چهار چوب کاري براي کنفرانس سال اينده است که به اين هدف نائل شد.


http://www.iribnews.ir/NewsRoom.aspx?ID=26085171

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من هم این خبر مشکوکه. اول باید منبع اولیه رو درآورد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خود خبرشو تو سایت روزنامه‌اش خوندم ولی بهش لینک نمیدم تا از ما به اونا لینکی نباشه (حالشون بگیره). حالا خبر دوم جالب تره:

[quote]
IAF revamps security following breaches[align=left]
New security measures have been taken to secure several air force bases across the country after soldiers disguised as civilians managed to breach security in a top-secret base in the South and even steal a computer and codes to war rooms, The Jerusalem Post has learned.
....
"This is a serious flaw in IAF security," explained one IDF officer familiar with the results of the inspection. "We need to view what happened as if spies succeeded in entering the base."
....
Last month, the Post reported on an IAF decision to beef up security at the Nevatim Base in the Negev after a series of infiltrations by Palestinians and Beduin.
...[/align]
[/quote]
معلومه که احتمالا می‌خوان دولتشون ویا آمریکا رو برا بودجه بیشتر برای امنیت و جاسوسی تیغ بزنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.