Recommended Posts

[quote]عكسي از سانحه در سايت جان جم
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1388/01/30/100904596856.jpg
نظرتون چیه؟
[url=http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100909163550]لینک خبر[/url][/quote]

[color=brown]نظرمون اينه كه اين عكس متعلق به سقوط جنگنده Gripen است و كوچكترين ارتباطي به آمريكا ندارد icon_cheesygrin [/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در پي تصويب تشديد تحريم‌ها صورت گرفت
اعزام نيروي كمكي سئول به مرز دريايي مشترك با كره‌شمالي

خبرگزاري فارس: در پي تصويب قطعنامه مربوط به تشديد تحريم‌ها عليه پيونگ‌يانگ توسط سازمان ملل، سئول چند صد نيروي دريايي كمكي به مرز دريايي خود با اين كشور اعزام كرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، اعزام نيروهاي كمكي كره‌جنوبي به مرز با كره شمالي در حالي صورت مي‌گيرد كه واشنگتن پس از تشديد تحريم‌ها عليه كره شمالي از انجام آزمايش هسته‌اي جديد توسط اين كشور هراس دارد.
يك مقام نظامي كره جنوبي در اين باره اعلام كرد: شماري نيروي دريايي كمكي هفته گذشته به دو جزيره واقع در امتداد مرز دريايي دو كره اعزام شدند.
اين در حالي است كه وي هيچگونه اشاره‌اي به شمار اين نيروهاي اعزامي نكرد.
بنا بر اعلام خبرگزاري "يونهاپ " كره جنوبي، بيش از 600 نيروي دريايي بمنظور تقويت قواي نظامي نيروهاي مستقر در جزاير "يئون پيوئنگ " و "بائك ريونگ "، به اين مناطق اعزام شده‌اند.
شوراي امنيت سازمان ملل روز گذشته در پاسخ به آزمايش هسته‌اي 25 مه گذشته كره‌شمالي كه از سوي كشورهاي مختلف محكوم شد، تحريم‌ها عليه اين كشور را تشديد كرد.
در اين قطعنامه همچنين بر گسترش تحريم‌ها در زمينه صادرات تسليحات، تشديد تحريم‌هاي مالي پيونگ‌يانگ و انجام بازرسي‌هاي گسترده از محموله‌هاي هوايي، دريايي و زميني به مقصد كره‌شمالي و يا محموله‌هايي كه از آنجا مي‌آيند تأكيد شده است.

http://www1.farsnews.com/newstext.php?nn=8803230430

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درخواست آمريكا از كره شمالي براي بازگشت بدون پيش‌شرط به مذاكرات

خبرگزاري فارس: معاون نماينده دائم آمريكا در سازمان ملل متحد در اظهاراتي از كره شمالي خواست بدون پيش كشيدن هرگونه شرطي به مذاكرات شش جانبه بازگردد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري "ريانوواستي "، "رزماري ديكاردو "، معاون نماينده دائم آمريكا در سازمان ملل متحد، روز گذشته اظهار داشت، كره شمالي كه پس از محكوم شدن پرتاب موشك خود از سوي شوراي امنيت سازمان ملل، مذاكرات شش جانبه را ترك كرده است، بايد بدون هر شرطي به پاي ميز مذاكره بازگردد.
شوراي امنيت سازمان ملل متحد روز جمعه بر سر تصويب مصوبه جديد عليه كره شمالي به توافق و اتفاق نظر رسيد. اعضاي شوراي امنيت تصميم گرفتند به دليل انجام آزمايش هسته اي 25 مي از سوي پيونگ يانگ، تحريم هاي جديد و شديدتري نسبت به قبل براي وي در نظر بگيرند. در اين مصوبه اقدام كره شمالي محكوم شده و اشاره شده است كه احتمال تبديل اين كشور به كشوري هسته اي وجود دارد.
در گزارش ديكاردو آمده است كه "باراك اوباما "، رئيس جمهور ايالات متحده آمريكا، در زمينه نتايج نشست شوراي امنيت سازمان ملل گفته است: اين مصوبه پاسخي شديد و واحد به آزمايش هسته اي كره شمالي است.
ديكاردو اظهار داشت: اين مصوبه روشن كرد كه اقدام كره شمالي براي جوامع بين المللي غير قابل قبول بود و آنها را وادار به پاسخگويي كرد. كره شمالي بايد بدون پيش كشيدن هرگونه شرطي به مذاكرات صلح بازگردد و به مسئوليت سابق خود در زمينه اوضاع شبه جزيره كره احترام بگذارد.
طبق اظهارات وي، كره شمالي تصميم گرفت به سوي روش تجاوزگرانه پيش رود و به همين دليل براي شوراي امنيت هيچ راه ديگري جز اعمال تحريم هاي شديد باقي نماند.
ديكاردو در پايان سخنانش افزود: اين تدابير بي سابقه بوده است.

http://www1.farsnews.com/newstext.php?nn=8803230902

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يك نظامي انگليسي در افغانستان كشته شد

خبرگزاري فارس: يك نظامي انگليسي در انفجاري در جنوب افغانستان كشته شد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري ملي سوريه، وزارت دفاع انگليس امروز در بيانيه اي اعلام كرد: يك نظامي انگليسي گردان دوم ديروز در انفجار بمب در جريان عملياتي در نزديك منطقه "سنگين " در شمال ولايت هلمند كشته شد.
با كشته شدن اين نظامي، شمار تلفات ارتش انگليس در افغانستان از زمان آغاز حمله به اين كشور در پايان سال 2001 ميلادي تاكنون به 168 نفر رسيد.
ميزان خشونت‌ها در دوسال اخير بويژه در شرق و جنوب افغانستان با وجود حضور 70 هزار نظامي خارجي در اين كشور افزايش يافته است.

http://www1.farsnews.com/newstext.php?nn=8803231409

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اعتماد: دو منبع نظامي آگاه در عربستان اعلام کردند؛ عربستان براي دستيابي به جنگنده هاي بسيار پيشرفته جهت مدرنيزه سازي نيروي هوايي اش تلاش دو چنداني را آغاز کرده است.
به گفته اين دو منبع نظامي، عربستان 72 فروند جنگنده يورو فايترتايفون از انگليس خريداري کرده است و مذاکرات ديگري را نيز درخصوص خريد تعداد بيشتري از جنگنده هاي اف -16 آغاز کرده است. يکي از اين دو مقام گفته است؛ پيش بيني مي شود عربستان عمليات خريد جنگنده ها را در دو مرحله انجام دهد که در هر مرحله 36 فروند هواپيما خريداري کند.

همچنين احتمال اينکه تعداد کل جنگنده هاي عربستان به بيش از 100 فروند برسد، وجود دارد. روزنامه اماراتي دارالخليج نوشته است؛ اين در حالي است که شرکت BAE Systems (کمپاني تسليحاتي انگليس) که در راستاي توليد جنگنده هاي يورو فايتر تايفون و اف-15 تلاش مي کند هيچ گونه اظهارنظري در اين باره نکرده است.

تاکنون تنها مشخص شده است انگليس 72 فروند جنگنده تايفون را در سال 2006 به عربستان فروخته است.

http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=75669

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این عرب ها هم کمکی شورش رو درآورده اند با این خرید های کلان و هدر دادن سرمایه های ملی خودشون نمودونم دنبال چه چیزی هستند اگر مقصودشون مقابله با اسرائیل و قدرت بلفعل نیروی هوایی اسرائیل هست که کاملا" اشتباه می کنند چون همین اف-15 هایی که اسرائیل داره به مراتب پیشرفته تر و قوی تر از نمونه عربستانی اون موسوم به خورشید آزادی است تازه توان نیروی هوایی اسرائیل کجا اینها کجا خودشون هم می دونند که سلاح که دست اونهاست یک روز بعد از انعقاد قرارداد نحوه مقابله با اون هم به اسرائیلی ها آموزش داده می شود.
فرض اگر مقابله با ایران است که احتمالش هم بیشتره باید این نکته رو به برادران عرب متذکر شد که ایران تابحال به هیچ کشوری حمله نکرده که اینها دومیش باشند اوهام القا شده از سوی آمریکا مبنی بر امپراتوری پارسی اونها رو به این دست و پا زدن انداخته به نظر من اگر اعراب هم الگوی ایران را در پیش گرفته و در زمینه ساخت هواگرد سرمایه گذاری می کردند تا خرید اون الان دیگه کشورهای اسلامی از نظر تکنولوژی هوا فضا وابسته به کشورهای غربی نبودند به نظر من ایران کار بسیار خوبی کرد که پیشنهاد های تسلیحاتی که گاها" بهش می شد رو رد کرد و همون سرمایه های رو در زمینه رشد صنعت هوا فضا سرمایه گذاری کرد که الان نتیجه اش کمک کم داره مشخص می شه بدرود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از اين دست خبرها زياد بوده و هست ولي چيزي كه مهمه اينه كه هيچوقت اين منابع نظامي آگاه اطلاعات موثقي نداشتن و اصلا معلوم نيست كي هستن

[color=blue]به بخش اخبار نظامي منتقل گرديد[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این خبر معتبر نیست چون گوینده نامشخص؟ است!

خرید این جنگنده ها تغییری در توازن قوای بین ایران - اعراب و اعراب - اسرائیل ایجاد نمیکنه چون ارزش عملیاتی بالایی ندارند این جنگنده ها در برابر اسرائیل و در برابر ایران هم این کشور بجای بعد هوایی در ابعاد پدافندی و موشکی سرمایه گذاری و تعریف دکترین کرده پس تاثیر قابل ملاحضه ای بر فرض درستی این خبر در توازن قوای منطقه ای رخ نمیده. بیشتر علت خریدهای سنگین اعراب رو میتوان در فشار روانی ناشی از غرب به این دول جستجو کرد و پولهای باد آورده نفتی که بالاخره باید خرج بشند چه بهتر که برای خرید سلاح خرج بشن تا مثلا پیشرفتهای زیربنایی که دست غرب رو این خریدها هر چه بیشتر در مسائل داخلی و امنیتی اعراب باز میکنه و برای همیشه وابسته میشوند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینا از ایران و احمدی نژاد میترسن عربستان و مصر و بسیاری از کشورهای عربی و شاید تمامی آنها با اسرائیل هستند در گذشته مصر با اسرائیل میجنگید ولی امروز یکی از دوستان خوب اسرائیل است به تعبیری باهم ازدواج کرده و فرزندان آنها کشورهای عربی دشمنان ایران هستند. [color=red](البته اسرائیل مذکر و مصر موئنث میباشد و فرزندانشان نامشروع)

[/color]
icon_cheesygrin :lol: :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا که می گویید نمی تواند از خریدش استفاده کند

چرا نگران می شوید ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
توجه به تهدید لازمه موازنه قوای موثر است. این خرید بالفعل تهدید است پس باید بهش توجه داشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اونا قبلا kharida هايى در زمينه ى چرخ بال هايى(ببخشيد اينجورى مى نويسم اين مترجمِ fingil بايد خيلى فارسى بنويسى تا بگيره)apachi داشتن كه قصدِ
بر هم زدن امنيتِ خليج فارس رو داشتن كه در يك در گيرييه سطحى با ورود يكى از قايق هاى ساده گشتى شوكه و پا به فرار گذشتن
اينم بگم عربها اگرهم بخرن توان استفاده ندارن پس حرف آقا سعيد درست
مثل زمانِ شاه كه همراه صلاح يه سرى mohajere آمريكايى هم ميومدن كه كاره اونا رو ياد بِدن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عربستان و امارات دارن خرید های بسیار خوب و سنگینی میکنن! البته غربی ها هم بلدن کیو تیغ بزنن! اینهمه جنگندن خریدن نمیدونم خلبان چندتا دارن! icon_cheesygrin
اما نباید اونارو دست کم گرفت! هرچند ترسو و ننگ آفرینن اما وقتی سلاح های پیشرفته داشته باشن... جای کمی تامل داره! :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دقيقا
من در زندگى فهميدم كه hichiz بى تاثير نيست همين selaha حتى اگر ضعيف ترين khalabanan اون رو هدايت كنند بر ف ۵ هاى ما برطرفى دارن ماهم بايد يه فكرى به حال اين havapeymahaye از رد خارج كنيم وگرنه اينها تهديد خواهند بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.