Recommended Posts

[quote][quote]ولی متاسفانه در زمینه فرسودگی جنگنده ها واقعا وضع نیروی هوایی خراب هست . و نه تنها به 100 فروند بلکه من فکر می کنم با رشدی که کشور های منطقه در زمینه هوایی دارند حداکثر باید بین 200 تا 300 فروند سوخو 30 رو خرید
و نباید این رو فراموش کرد که بهترین کار اینه که بعد از خرید تمام سیستم ها عوض بشند یعنی رادار ها رو ارتقاع بدیم ، سیستم های داخلی خود جنگنده رو ارتقاع بدیم و اساسا تعویضات کلی درش انجام بدیم[/quote]

این یعنی میلیاردها دلار سرمایه گذاری اشتباه!

هر فروند سوخو30 رو الان اگر به ایران بفروشن قطعا از 70 میلیون دلار کمتر نیست!

هزینه نگهداری هر کدام در 5 سال با 1000 ساعت پرواز و یک اورهال 10 میلیون دلار میشود!

یعنی به عبارتی هر سال هر فروند 2 میلیون دلار و کلا 400 میلیون دلار برای 200 فروند!

طول عمر خدمتی را 30 سال فرض کنیم به اضافه دو اورهال اساسی هزینه خرید و نگهداری بالغ بر 28 میلیارد دلار میشود!

حال نکته این هست که با این پول خیلی عاقلانه تر خواهد شد که حداکثر 10 میلیارد دلارش صرف ساخت چند مدل جنگنده پیشرفته و ایجاد صنایع وابسته و راه اندازی خط تولید شود و بعد آن هر فروند جنگنده بومی را تولید کنیم به قیمت 10 میلیون دلار ناقابل! یعنی با 18 میلیارد باقی مانده میشه 900 جنگنده بومی ساخت به همراه هزینه نگهداری.[/quote]
کاملا موافقم! اما این جنگنده های بومی قدرت رقابت دارن؟!
هرچند که اگه بجای اون 900 تا 200 تاش بپره آسمون کشور بیمه میشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه اون jangande با اين توضيحاتى كه داده شده از قابليت شفق\
شفق آبشه آسمون ايمن كه هيچى
محدودى وحشت ميشه و تا shoaye 7k مرز حتى magasam پر نمى زنه :lol:
ولى حالا اين شفق وجود درِ يا نه لطفا شركت كنيد و نظر بديد و مدرك eraekonid لطفا
icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پروژه شفق سالها قبل آغاز شد و همچنان ادامه دارد. اما اینکه نسل اول آن یک جنگنده باشد خیر! شفق1 هواپیمایی تمرینی است با توان رزم محدود بیشتر بصورت دفاع نقطه ای و حملات زمینی.

اون 900 جنگنده حداقل هر چی باشن چون ساخت داخل و برای دشمن ناشناخته هست بهتر از 200 تا سوخو30 عمل میکنه که قبل تحویل مشخصاتش دست اسرائیله!

خرید و فروش جنگ افزار این روزها دقیق بگم بعد فروپاشی شوروی در حجم انبوه اولا در برنامه قدرتهای بزرگ نیست و ثانیا با افزایش کاذب قیمتها اصلا به صرفه نیست! میگن ارزش دلار کم شده و به همین دلیل قیمتها رفته بالا! خوب ارزش دلار از سال 2000 یک چهارم کم شده مثلا میگ29 11 میلیون دلاری (وزیر دفاع روسیه اون روزها با افتخار گفته بود شما میتونید بجای یک میراژ 4 میگ29 بخرید!) میشه 14 تا! اما نه اینکه بگن 50 میلیون! یا اف16 14 میلیون دلاری رو قالب کنن به 100 میلیون!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با نظرت موافقم سعيد جان
اينجورى ميشه مثال زد ما يك مادهِ mikrobi رو mikharib fogholde كشنده ولى faghti vaksanesh دست دشمنِ ميخوايم چى كار اگه خودمون يه سرما khordegiro besazimo پخش كنيم sarbazaye دشمن از وحشت نه shna بودنش ميميرن :lol: :oops:


در مورد شفق اينو ميدونيم كه shafaghe ۱ آموزشى يه نكته manovrhaiye كه ايران بر shafaghe عملياتى ميده آيا شما اعتقاد داريد توليد انبوه برسه و اگه اره karaish چقدر صحيحه و چه مدت؟
icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اعتقاد دارم کارهایی داره میشه اما اطلاع ندارم تا اظهار نظر کنم!

شفق1 تقریبا به مرحله پرواز باید رسیده باشه اینکه اعلام نمیکنن دلیلش رو نمیدونم ولی چند سالی میشه سازه و کاکپیت ... تموم شده!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از etemadetoon به ايران
ولى بايد بگم آمارى كه از شفق هست واقعا بايد باقى هارو larzoonde باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام باتوجه به اينكه نبايد همه تخم مرغهامون توي يك سبد چيند!و پروژه ساخت جنگنده داخلي كه قابليتهاي لازم براي ما داشته باشه و سرمايه گذاري سرسام آور اون و اگه ما شب روز روي اون كاربكنيم و از متخصصان و دانشمندان زيادي كمك بگيريم هفت الي ده سال ديگه هنوز كار داره و ما نمي تونيم ريسك بكنيم لذا نياز داريم در كنار ساخت پروژه هاي داخلي كه ممكن سالها توليد انبوه اون طول بكشه اقدام به خريد نيازهامون بكنيم چرا كه قبلا هم اين كارو كرديم مثل توليد موشك تا بتونيم مزيت نسبي رو در اين صنعت بدست بياريم نيازامنيت ملي ما اين هست كه اقدام به خريد جنگنده تا زمان خود كفايي كنيم اما نبايد اقدام به خريدهاي بزرگ بكنيم بلكه خريدهاي حساب شده مثلا اگه ميخوايم سوخوي 34 بخريم بايد نصف جنگنده هارو از كشور سازنده بگيريم و نصف بقيه رو بصورت منتاژ و يا ساخت 65 درصد در داخل تا بتونه كمك كنه به هدف اصلي ما كه رسيدن به خود كفايي در ساخت جنگنده داخلي و فقط هم به جنگنده اكتفا نكنيم بلكه خريد مهمات مدرن و همچنين گرفتن امتياز توليد داخلي براي بومي سازي تكنولژي ساخت انواع موشكها و بمب هادر داخل البته براي طي كردن اين راه زمان و درايت زيادي لازم هيچكدام از قدرتها خواهان يك قدرت نو نيستند (صد قلندر در يك گليم بخسبند ولي دو ملك در يك ملك نگنجند!)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]

اون 900 جنگنده حداقل هر چی باشن چون ساخت داخل و برای دشمن ناشناخته هست بهتر از 200 تا سوخو30 عمل میکنه که قبل تحویل مشخصاتش دست اسرائیله!

[/quote]
داداش سعید منظورمو نگرفتی! گفتم بجای 900 تا جنگنده داخلی 200 تا جنگنده داخلی هم کفایت میکنه! نگفتم 200 تا سوخو از 900 تا بومی بهتره!
شفق از لحاظ ظاهری جنگنده ی مدرنی به نظر میاد.
متاسفانه اطلاعات کسی کامل نیست و اگرم کسی اطلاعات داره به کسی نمیگه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من از manabeham هر كارى كردم بكشم كه اين شفق جريانش چيه و به كجا رسيد نتوانستم فقط اينو بگم كه shafaghe ۲ پرواز كرده ولى shafaghe ۳ كه moderntarin و بهترين nemoonast در حد ماكت و شبيه سازىِ بدنه در آزمايشى kargahiye هنوز همين ghadro بيشتر نتوانستم بكشم
icon_cheesygrin :lol: :oops: :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان پشنهاد ميكنم اين لينك رو ببينيد عكس از سرى هوا پى ما هاى نيروىِ هوايى هستش
http://www.daneshju.ir/forum/f328/t8954.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به bakhashid يكى ميتونه توضيح بده اين چيه من زبانم اصلا خوب نيست نفهميدم enghadram كه تعجب كردم اصلا حوصله ترجمه ندارم
http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?t=145088&page=6

يك سرى عكس رو هم ميذارم ببينيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گوگل متن را به چندین زبان ترجمه میکند فقط باید زبان ها را انتخاب کنید


[url=http://translate.google.com/#]http://translate.google.com/#[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولی آقا سعید فکر نمی کنم تعداد کم اف-14 های ما قادر به تامین امنیت هوایی کشور بنابر وظایف خودشون باشند .

همونطور که می دونید ، جنگنده رهگیر در یک نیروی هوایی جزو اولین لایه های اون هست و در صورت ضعیف بودن این لایه ، لایه های بعدی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت .

به نظر شما اف-14 های نیروی هوایی کارائی های قبلی خود رو دارند و آیا می تونن با تعداد کم و فرسودگی زیاد ضامن یک رهگیر قدرتمند در آسمان کشور باشند .

اف-14 ها از وضعیت بدی در اورهال به سر نمی برند ولی خوب تعداد کمی از این جنگنده وجود دارد .

اون نظرهی ای که من دادم بنابر یک بودجه نظامی مناسب در کشور بود .

[quote]حال نکته این هست که با این پول خیلی عاقلانه تر خواهد شد که حداکثر 10 میلیارد دلارش صرف ساخت چند مدل جنگنده پیشرفته و ایجاد صنایع وابسته و راه اندازی خط تولید شود و بعد آن هر فروند جنگنده بومی را تولید کنیم به قیمت 10 میلیون دلار ناقابل! یعنی با 18 میلیارد باقی مانده میشه 900 جنگنده بومی ساخت به همراه هزینه نگهداری.[/quote]

ولی خوب تا آن زمان تقریبا راه زیادی رو داریم . تا زمانی که ایران بخواد به تکنولوژی ساخت یک جنگنده رهگیر قدرتمند برسه و بخواد اون رو وارد کار کنه . ولی هم اکنون ترکیه بین 5 تا 10 سال آینده با سرازیر شدن جنگنده های اف-35 می تونه یکی از قدرتمند ترین تهدید ها برای ایران باشه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درسته تعداد اف14های ما به فرض عملیاتی بودن همگی کافی نیست حتی اگر 77 فروند اول جنگ رو داشته باشیم باز کافی نیست! چرا؟ چون دشمن ما کسی هست که ما ازش اینها رو خریدیم! نه اینکه به فناوری ساختشون اشراف داره این موضوع کم اهمیتی در برابر اصل قضیه هست. دشمن ما خودش بنیانگذار دکترین هواپایه هست و صنایع عظیم و پتانسیل قوی برای یک جنگ طولانی مدت هوایی داره که قادر است به عوض هر جنگنده که از دست میده سریع یکی یا چند تا جایگزین کنه! با این وجود آیا معقول هست که ما بدون توان تولید جنگنده وارد میدان تعریفی حریف شویم؟ نتیجه این ریسک جز شکست نمیتواند باشد!

اما اگر ما خود اقدام به تعریف یک میدان نبرد منحصر بفرد کنیم همان کاری که در این چند سال صورت گرفته دیگر نگرانی از قدرت هوایی دشمن و عقبه آن نداریم. در میدان جدید با هزینه کمتر و توان تولیدی که داریم قادر هستیم با برتری هوایی هر کشوری مقابله و اون را به چالش بکشیم. توان تولید جنگنده نداریم اما در عوض توان تولید انبوه موشک ضد هوایی را که داریم؟ اسم این سیاست هست توازن قوا یعنی برقراری تعادل بین آسیب و تهدید ولی اونی که دشمن میخاد وارد کردن ایران به سیاست برابری قوا هست! همون راهی که سوریه زمان بشار اسد رفت و نتیجه چی بود؟ تازه دشمن اون یک نمونه مینیاتوری از نیروی هوایی آمریکا رو داشت!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا سعید به مسئله مهمی اشاره کردید .

ولی تا آن زمانی که ما بخوایم به فن آوری و تجربه ساخت یک جنگنده قدرتمند چند منظوره و کارائی و برد بالا دست پیدا کنیم راه تقریبا طولانی در پیش داریم .

بهتر اینه که به جای صرف هزینه های سنگین پدافند هوایی رو در کشور گسترش بدیم . ولی خوب نمی شه گفت که دشمنان ما همیشه امریکا و اسرائیل هستند .

ولی اقا سعید یک سؤال ؟

نمیشه بالفرض ما چند اسکادران از جنگنده های سوخو 30 رو خریداری کنیم و بعد به صورت بومی از لحاظ رادار و سیستم های جانبیش درش تغییر ایجاد کنیم ؟ و بکلی سیستم های رو تعویض کنیم و به سطح بالا تری برسونیم . در این صورت نمی تونن به طور کامل از نوع عملکرد سوخو 30 های ایران اطلاع داشته باشند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.