Recommended Posts

رهبر گروهك تروريستي "پژاك" در مصاحبه با يك شبكه تلويزيوني كردي، گفت: "ما توان مقابله با جمهوري اسلامي ايران را نداريم، اگر رئيس جمهور عراق به ما تضمين دهد كه ايران به ما حمله نمي‌كند ما سلاح‌هايمان را زمين مي‌گذاريم". عبدالرحمان حاجي احمدي در بخشي از اين مصاحبه با بيان اين‌كه پژاك با نيرو‌هاي محدودي كه در اختيار دارد نمي‌تواند با جمهوري اسلامي بجنگد مدعي شد: "جنگ مسلحانه در برنامه گروه ما نيست!" اين در حالي است كه گروهك تروريستي پژاك در چند ماه گذشته با حمايت نيرو‌هاي آمريكايي باعث ناامني‌هايي در مناطق شمال‌غرب و كردنشين كشور شده بود اين گروهك همچنين ادعا كرده بود، در صورت حمله آمريكا به ايران توان بحران سازي و ايجاد شورش‌هاي عمومي را دارد. اما در حال حاضر به دنبال چند حمله محدود نيرو‌هاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در وضعيت سياسي و نظامي بسيار ضعيفي قرار گرفته است و با تمسك به حربه‌ها و اهرم‌هاي گوناگون تلاش دارد با كشاندن پاي جلال طالباني و رهبران اقليم كردستان از نابودي مقرهاي خود در منطقه كوهستاني قنديل جلوگيري به

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس از آنجام دو رشته تجاوز نظامي اسرائيل به حريم سوريه، منابع آمريكايي و صهيونيستي روز گذشته در گزارشي همزمان ادعا كردند كه سوريه بخشي از فناوري هسته اي كره شمالي را در خاك خود پنهان كرده است و اين حملات نيز با هدف شناسايي مخفيگاه هسته‌اي دمشق انجام شده است. مقام‌هاي سوريه از جمله "محسن بلال" وزير اطلاع رساني سوريه اين ادعاي آمريكايي‌ها را دروغي بزرگ خوانده‌اند. نخستين بار روزنامه هاآرتص به نقل از يك مقام آمريكايي ادعا كرد: اسرائيلي ها معتقدند تصاوير ماهواره‌اي اخير كه بيشتر آنها در 6 ماه گذشته گرفته شده نشان دهنده اين است كه احتمالاً در سوريه تأسيسات هسته‌اي (با كمك كره شمالي) ساخته مي‌شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گروه خبر- گمرک سنگاپور روز چهارشنبه اعلام کرد، يک شرکت حمل و نقل سنگاپوري به علت تلاش براي صادرات بدون مجوز قطعات موشک به ايران بيست و دو هزار دلار جريمه شد. به نقل از خبرگزاري رويترز از سنگاپور، سخنگوي گمرک سنگاپور اعلام کرد، محموله اي از قطعات موشک به ارزش سيزده هزار و پانصد ونود ونه دلار از سوييس وارد سنگاپور شده بود و قرار بود به مقصدي در ايران ارسال شود. اين سخنگو گفت، مسوولان گمرک سنگاپور محموله اي از اتصالات الکتريکي نظامي و قطعات الکترونيک ويژه موشک در اين محموله پيدا کرده اند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارتش آمریکا در عراق گفته است که یکی از اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را در شمال عراق بازداشت کرده است. نظامیان آمریکا گفته اند که این فرد در نقل و انتقال قطعات بمب های پیشرفته به داخل عراق و همچنین آموزش جنگجویان خارجی مشارکت داشته است. مقامات کرد در شمال عراق فرد بازداشت شده را یک تاجر توصیف کرده اند و گفته اند که او یکی از اعضای یک هیئت تجاری بوده که در حال حاضر از شهر سلیمانیه بازدید می کند. بنا به گزارش ها از ایران، سفارت ایران در بغداد با ارسال یادداشتی به وزارت امور خارجه عراق به بازداشت این فرد ایرانی شدیدا اعتراض کرده است. گفته می شود که وی همراه با یک گروه تجاری بوده که از طرف استانداری کرمانشاه به عراق اعزام شده است و این هیئت به دعوت استاندار سلیمانیه در عراق بسر می برد. محمد علی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز پنجشنبه (20 سپتامبر)، در این باره گفت: "این گونه اقدامات نیروهای آمریکایی نقض آشکار کنوانسیون های بین المللی و حرکتی کاملا ناشایست است و با هدف تخریب در مناسبات رسمی عراق با کشورهای همسایه صورت گرفته و با تعهدات نیروهای آمریکایی در امور داخلی عراق و منطقه تعارض آشکار دارد." آمریکا پیش از این بارها نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به کمک آموزشی و تسلیحاتی به گروههایی متهم کرده که نظامیان آمریکایی را در عراق هدف حمله قرار می دهند اما ایران همواره این اتهام را رد کرده است. اوایل ماه جاری میلادی ارتش آمریکا همچنین اعلام کرد که یک فرد عراقی را به اتهام داشتن نقش رابط میان سپاه پاسداران ایران و شورشیان در عراق بازداشت کرده است. فرماندهان آمریکایی در عراق می گویند تجهیزاتی که سپاه پاسداران ایران در اختیار شورشیان عراقی قرار می دهد به آنان امکان می دهد وسایل انفجاری پیشرفته ای برای کار گذاشتن در مسیر عبور نیروهای آمریکایی بسازند که قادر به نفوذ در خودروهای زرهی است. مقامات آمریکایی کاربرد این تجهیزات را عامل افزایش تلفات نظامیان نیروهای ائتلاف در عملیات شورشیان عراقی قلمداد کرده اند. هفت ماه پیش نظامیان آمریکایی به دفتر نمایندگی ایران در شهر اربیل در شمال عراق حمله کردند و پنج تن از کارکنان ایرانی این دفتر را با خود بردند، این افراد با وجود اعتراض ایران و پیگیری دولت عراق هنوز در بازداشت به سر می برند. ایران این افراد را دیپلمات اعلام کرده و بازداشت آنان را نقض موازین بین المللی مربوط به حقوق دیپلماتیک می داند اما مقامات آمریکایی می گویند این افراد افسران نیروی قدس سپاه پاسداران هستند و در محل بازداشتشان در زمینه کمک به شورشیان عراقی فعال بوده اند. مقامات ایرانی می گویند آمریکا به منظور سرپوش نهادن بر ناکامی های خود در عراق، ایران را به دخالت و ایجاد بی ثباتی در عراق متهم می کند. دولت جمهوری اسلامی بر حمایت خود از دولت عراق تأکید دارد و آمادگی خود را برای کمک به این دولت برای استقرار ثبات و امنیت در عراق اعلام داشته است اما در عین حال، با حضور ارتشهای خارجی در عراق مخالف است و خواستار خروج نیروهای آمریکا و متحدانش از این کشور است. BBCPersian

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]واشنگتن‌پست: اسرائيل پيش از حمله به سوريه، آمريكا را مطلع كرده بود [/align]

[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: گزارش يك روزنامه آمريكايي حاكي است كه رژيم صهيونيستي پيش از حمله هوايي به سوريه، آمريكا را در جريان اطلاعات آن قرار داده بود. [/align]

به گزارش فارس، واشنگتن پست در شماره امروز خود نوشت: «اطلاعات جاسوسي اسرائيل كه در اختيار واشنگتن قرار گرفت، مقامات واشنگتن را بشدت نگران حضور پرسنل هسته‌اي كره‌شمالي در سوريه كرد اما جرج بوش تصميم گرفت كه از واكنش زودهنگام خودداري كند.»
اين روزنامه به نقل از مقامات آمريكايي كه نامي از آنها ذكر نكرد گفت كه اين تصميم بوش به اين خاطر صورت گرفت كه نگران بود هر گونه اقدام احتمالي موجب ضايع شدن مذاكرات براي ترغيب پيونگ‌يانگ براي دست برداشتن از برنامه هسته‌اي شود.
واشنگتن پست افزود: «پس از اين كه اسرائيل اطلاعاتش شامل تصاوير ماهواره‌اي را در ماه‌هاي اخير در اختيار دولت بوش قرار داد آمريكا نيز پيش از اجراي حمله هوايي اسرائيل در شب 6 سپتامبر به سوريه، تائيديه اطلاعات را در اختيار اسرائيل قرار داد.»
اين روزنامه تصريح كرد: «كيفيت اطلاعات اسرائيل، ماهيت كمك‌هاي كره‌شمالي و جديت برنامه هسته‌اي سوريه مشخص نيست.»
جرج بوش روز گذشته از اظهارنظر درباره گزارش‌هاي مربوط به حمله به مراكز مظنون هسته‌اي سوريه خودداري كرد اما درباره انتقال دانش هسته‌اي به ديگر كشورها به كره‌شمالي هشدار داد و گفت مذاكرات چندجانبه با پيونگ‌يانگ تنها زماني موفقيت‌آميز خواهد بود اگر اين كشور به همه تعهدات عمل كند.
گزارش‌هاي مربوط به حمله هوايي اسرائيل به سوريه محرمانه نگهداشته شده و رژيم صهيونيستي نيز در اين باره سكوت محض اختيار كرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فرمانده نیروهای راهبردی موشکی روسیه اعلام کرده است نیروهای وی تا پایان سال جاری میلادی به 48 سیلوی شلیک موشک راهبردی قاره پیمای توپول-ام مجهز خواهند شد.از سال 1997 تا کنون حدود 40 سامانه سیلوپایه توپول-ام در اختیار ارتش روسیه قرار گرفته اند.موشک توپول-ام (کد ناتو:SS-27) پیشرفته ترین موشک بالستیک قاره پیمای روسیه است و موتور سه مرحله ای آن از سوخت جامد استفاده می کند و 21/8 متر طول و 1/9 متر قطر و 47/2 تن وزن و بردی در حدود 11500 کیلومتر دارد و سامانه سلاح موشکی اصلی نیروهای موشکی روسیه شناخته می شود.سر جنگی آن بین 1 تا 1/2 تن وزن دارد که می توان با انجام برخی تغییرات آن را به شش سر جنگی مسلح ساخت.در ضمن از یک سامانه کنترل پرواز فوق پیشرفته کاملا خودکار استفاده می کند. موشک توپول-ام توسط موسسه فناوری های حرارتی مسکو طراحی و تولید شده است و برای اولین بار در دسامبر سال 1994 تست شد و طبق اخبار منتشره، تا پایان سال 2007 روسیه حداقل 48 سیلوی موشک توپول-ام در اختیار خواهد گرفت که در واقع لانچرهای ثابت شلیک موشک توپول-ام هستند. البته علاوه بر آن بنابر گفته سرگئی ایوانف جانشین نخست وزیر روسیه، این کشور در صدد افزایش تولید و بکارگیری سامانه های سیار یا همان لانچرهای موبایل این موشک در 8 سال آینده (یعنی تا پایان سال 2015) است.ط بق برنامه تسلیحاتی روسیه قرار است تا سال 2015 میلادی ده ها موشک و پایگاه زمینی و مراکز فرماندهی و نیز بیش از 50 مجموعه لانچر موبایل را برای موشک توپول-ام عملیاتی نماید. روسیه ادعا دارد که هیچ یک از سامانه های رهگیر و پدافند موشکی آمریکا قادر به رهگیری و انهدام این موشک نیستند.
تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]"تور-ام2" سال آینده به نیروی مسلح روسيه تحویل داده خواهد شد[/align]


[align=center]تصویر[/align]


[align=center]سرلشکر "نیکولای فرولوف"اطلاع داد که سال آینده تولید انبوه مجموعه های جدید زنیت موشکی "تور-ام2" آغاز خواهد شد و به نیروهای مسلح تحویل داده می شود.

دفتر مطبوعاتی نیروی زمینی ارتش روسیه به نقل از سرلشکر فرولوف گزارش داد: " بیش از 50% از سیستم های زنیت موشکی کنونی در نیروی زمینی قدیمی شده اند. برای حل این مسئله تصمیم گرفته شد که نمونه های جدید مدرنیزه شوند".

سیستم جدید "تور-ام2" از نظر مشخصات فنی نسبت به "تور-ام 1" دو بار ارجحیت دارد.

به گفته فرولوف سیستم زنیت موشکی "بوک ام1" نیز در حال مدرنیزه شدن است. اولین سیستم ضد موشکی "بوک ام 3" قرار است در سال 2009 به نیروی دفاع ضد هوایی تحویل داده شود. فرولوف تاکید کرد که این مجموعه ای کاملا جدید خواهد بود که بر اساس مدل قدیمی با تکامل امکانات جدید دیگر ساخته خواهد شد.

به غیر از این سیستم موشکی-توپخانه ای "تونگوسکا"، مجموعه زنیت موشکی "استریلا-10" و "اوسا" -مجموعه های مختلفی نیروی دفاع ضد هوایی که تعداد آنها بیش از 400 فروند است قرار است مدرنیزه شوند.

در این گزارش آمده است که سیستم زنیت ضد موشکی "اسریلا-10" بعد از مدرنیزه شدن در همه شرایط جوی و اوقات شبانه روز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نووستي[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]كره شمالي مهندسان موشك سوري را آموزش مي‌دهد[/align]




[align=center]در گزارشي اعلام شد كره شمالي مهندسان موشك سوري را در ازاي دريافت محصولات كشاورزي و رايانه آموزش مي‌دهد.

به نقل از خبرگزاري يونهاپ كره جنوبي، كره شمالي قرار است مهندسان موشك سوري را در ازاي دريافت محصولات كشاورزي و رايانه از اين كشور آموزش دهد.

يونهاپ گزارش داد دو كشور سوريه و كره شمالي اخيرا رابطه موشكي خود را با اقامت مهندسان سوري در پيونگ يانگ بمنظور دستيابي به فناوري آن گسترش داده‌اند.

يونهاپ به نقل از ناظران ناشناس كره شمالي اعلام كرد سيستم دادوستد كالا در سال 1995 به دليل اوضاع بد اقتصادي سوريه به وجود آمد.اين گزارش مي‌افزايد سوريه پنبه، غذا و رايانه را در ازاي خريد موشكهاي بردكوتاه با كره شمالي داد و ستد مي‌كرده است.

آمريكا، كره شمالي را به يك معامله كننده بزرگ سلاحهاي كشتار جمعي متهم نموده است. اما كره شمالي كه يك كشور ضعيف از نظر شرايط اقتصادي است، از توقف صادرات موشك كه يك منبع بزرگ درآمدي براي آن محسوب مي‌شود امتناع كرده است.

در اين گزارش آمده است كره شمالي سالانه حدود 100موشك به سوريه، ايران و ديگر كشورها مي‌فروشد.

آويا[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سیستم زنیت موشکی "تور-ام2" سال آینده به نیروی مسلح تحویل داده خواهد شد.
مسکو، 31 شهریور، خبرگزاری «نووستی»/سرلشکر "نیکولای فرولوف"اطلاع داد که سال آینده تولید انبوه مجموعه های جدید زنیت موشکی "تور-ام2" آغاز خواهد شد و به نیروهای مسلح تحویل داده می شود.
دفتر مطبوعاتی نیروی زمینی ارتش روسیه به نقل از سرلشکر فرولوف گزارش داد: " بیش از 50% از سیستم های زنیت موشکی کنونی در نیروی زمینی قدیمی شده اند. برای حل این مسئله تصمیم گرفته شد که نمونه های جدید مدرنیزه شوند".
سیستم جدید "تور-ام2" از نظر مشخصات فنی نسبت به "تور-ام 1" دو بار ارجحیت دارد.
به گفته فرولوف سیستم زنیت موشکی "بوک ام1" نیز در حال مدرنیزه شدن است. اولین سیستم ضد موشکی "بوک ام 3" قرار است در سال 2009 به نیروی دفاع ضد هوایی تحویل داده شود. فرولوف تاکید کرد که این مجموعه ای کاملا جدید خواهد بود که بر اساس مدل قدیمی با تکامل امکانات جدید دیگر ساخته خواهد شد.
به غیر از این سیستم موشکی-توپخانه ای "تونگوسکا"، مجموعه زنیت موشکی "استریلا-10" و "اوسا" -مجموعه های مختلفی نیروی دفاع ضد هوایی که تعداد آنها بیش از 400 فروند است قرار است مدرنیزه شوند.
در این گزارش آمده است که سیستم زنیت ضد موشکی "اسریلا-10" بعد از مدرنیزه شدن در همه شرایط جوی و اوقات شبانه روز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]بودجه نظامي سوئد كاهش مي‌يابد


دولت سوئد اعلام كرده است در بودجه سال مالي آينده اين كشور ميزان هزينه‌هاي طرحهاي نظامي به ميزان قابل توجهي كاهش خواهد يافت.


براساس طرح جديد، ارزش اين كاهش مجموعا ۱/۹ميليارد كرون ( ۳۰۰ميليون دلاري) خواهد بود و درسالهاي مالي ۲۰۰۹ ،۲۰۰۸و ۲۰۱۰ميلادي ميزان آن به

ترتيب به ۳۵۰ميليون، ۶۲۰ميليون و ۹۲۰ميليون كرون بالغ خواهد شد.


به گزارش ماهنامه جنز ديفنس ايندستري چاپ لندن ويژه اكتبر، اين كاهش بودجه لغو مشاركت سوئد در طرح بين‌المللي توليد موشكهاي چند منظوره،

توقف طرح توليد سامانه موشكي ضد هوايي بامس و سكوي حس‌گر ضد اژدر و مين را شامل مي‌شود.


اواسط شهريور ماه جاري، ميكائل اودنبرگ وزير دفاع سوئد در واكنش به طرح دولت كشورش براي كاهش بودجه نظامي از مسووليت خود كناره‌گيري كرد.


اودنبرگ ۵۳ساله سياست كاهش ۳تا ۴ميليارد كروني ( ۴۰۰تا ۶۰۰ميليون دلاري) بودجه نظامي استكهلم را متناقض با شرايط امنيتي دانسته و از نگراني

فرماندهان نظامي به افزايش آن تا ۵ميليارد كرون خبر داده بود.


وي كه از پاييز سال گذشته و با پيروزي ائتلاف راست گرايان به رهبري حزب ميانه‌رو تصدي مسووليت وزارت دفاع را برعهده گرفته بود، سومين عضو هيات

دولت است كه در كمتر از يك سال و در پي استعفاي ويران فرهنگ و تجارت از سمت خود كناره‌گيري مي‌كند.


به گزارش هفته‌نامه دفاعي جينز ديفنس، كاهش بودجه نظامي سوئد شامل‪ ۹۰۰ميليون كرون در بخش مواد دفاعي و ۵۰۰ميليون كرون در بخش پژوهش

خواهد بود.


علاوه‌بر كاهش در خريدهاي نظامي، از بودجه مركز فرماندهي ارتش اين كشور نيز به ميزان ۲۵۰ميليون كرون كاسته خواهد شد.


هدف از اين طرح كه در سال ۲۰۰۸به اجرا گذاشته مي‌شود، هدايت نيروهاي نظامي سوئد از وضعيت دفاع در برابر تهاجم به دفاع عملياتي اعلام شده

است.


وزارت دفاع سوئد نيز اعلام كرده كه در تخصيص منابع بودجه دفاعي، تمركز از بخشهاي پشتيباني و اداري به فعاليتهاي عملياتي انتقال مي‌يابد.


شركت صنايع دفاعي و هوا فضاي ساآب كه تحت تاثير اين كاهش بودجه قرار گرفته توجه بيشتري را به بازارهاي خارجي معطوف كرده است.


در سال ۲۰۰۲ميلادي هزينه‌هاي دفاعي ۱/۷۹درصد توليد ناخالص داخلي سوئد را تشكيل مي‌داد كه اين رقم در سال جاري به ۱/۳۷درصد كاهش يافته

است.


ايرنا[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]جنگنده‌هاي اسراييلي براي دومين بار به سوي مرز سوريه پرواز كردند


تصویر


جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي روز يكشنبه وبراي دومين بار طي چند روز گذشته به سوي مرزهاي مشترك با سوريه پرواز كردند.


به گزارش ايرنا از بيروت به نقل از منابع خبري فلسطين، پرواز جنگندهاي اسراييلي به سوي بلندي‌هاي اشغالي جولان در مرز سوريه به دنبال آن صورت

گرفت كه يك جنگنده سوري در نزديك مرز سوريه با اسراييل از صفحه رادارهاي نظامي رژيم صهيونيستي محو شد.


جنگنده‌هاي اسراييلي پيشتر و به دنبال يك هشدار بي‌اساس عازم مرزهاي مشترك با سوريه شده بودند.

تيك آف[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]"سرگی لاوروف" : ما فقط تسلیحات دفاعی به سوریه صادر می کنیم


تصویر


"سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه طی کنفرانسی مطبوعاتی در پایان جلسه گروه چهارجانبه میانجیان بین المللی حل مسائل خاور

نزدیک در سازمان ملل متحد به خبرنگاران اطلاع داد که فروش سلاح روسی به سوریه تراز قدرت در منطقه خاور نزدیک را نقض نخواهد کرد.


لاوروف گفت: "همه آنچه که ما صادر می کنیم قانونی است و پاسخگوی تعهدات بین المللی ما و قوانین روسیه در زمینه کنترل بر صادرات است که یکی از

شدیدترین قوانین در این زمینه در جهان محسوب می شود. ما از صدور (تسلیحاتی) که باعث تخریب تراز قدرت در منطقه شود خودداری می کنیم".


وی گفت: "در رابطه با خاور نزدیک باید گفت که ما فقط تسلیحات دفاعی به سوریه صادر می کنیم که به هیچ عنوان بر هم زننده تراز قدرت نیست".


به گفته وی روسیه هم مانند کشورهای دیگر به سوریه سلاح صادر می کند.


لاوروف گفت: "در این رابطه ما همان کاری را می کنیم که بسیاری از تولید کنندگان دیگر تسلیحات انجام می دهند".


تيك آف[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]ناتو با کمبود سرباز مواجه است



تصویر

كوماندوهاي پيشرو ناتو در حال پياده شدن از هليكوپتر- افغانستان



بروکسل، 2 مهر، خبرگزاری «نووستی» / روزنامه اینترنتی EUobserver اطلاع داد که ناتو با مشکل کمبود سرباز برای انجام ماموریت های خود مواجه شده

است.

این روزنامه می نویسد: "ناتو در مضیقه قرار گرفته، در صورتی که هم سازمان ملل متحد و هم اتحادیه اروپا از منابعی یکسان برای انجام عملیات خود

استفاده می کنند".

این مشکل در سال های اخیر حاد شد که ناتو و اتحادیه اروپا ایجاد نیروهای ضربت خود را آغاز کردند.

نیروهای ضربت ناتو باید در حدود 25 هزار سرباز باشند، در حالی که اتحادیه اروپا قصد دارد گروه نظامی 19-ام خود را ایجاد کند که تعداد هر گروه آن 1.5 هزار

نفر است.

EUobserver می نویسد: "اما بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا عضو ناتو نیز هستند و این بدین معناست که آنان می توانند همین نیروها را در اختیار هر

دو سازمان بگذارند".

نووستي [/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سرائیل: به زودی، جنگ آغاز می شود! | ایران: 1000 موشک، آماده شلیک به اسرائیل ژنرال اليعازر اشكدي فرمانده نيروي هوايي اسرائیل گفت: ممكن است به زودی جنگي با يكي از همسايگان اسرائيل يا با دشمني كه با اسرائيل مرز مشترك ندارد؛ رخ دهد .ژنرال اليعازر اشكدي فرمانده نيروي هوايي اسرائیل وضع کنوني اين رژيم را پيچيده توصيف کرد و افزود نيروي هوايي اسرائيل براي هر اتفاقي بايد امادگي داشته باشد. به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از جروزالم پست، اين ژنرال اسرائيلي طي ديدار از دبيرستاني در بيت المقدس با اعلام اين مطلب افزود : نيروي هوايي براي انواع مختلفي از درگيريها و جنگها امادگي دارد. به گفته وي ممكن است به زودی جنگي با يكي از همسايگان اسرائيل يا با دشمني كه با اسرائيل مرز مشترك ندارد؛ رخ دهد . او گفت ما بايد براي هر رخدادي مهيا باشيم و كارايي خود را بالاتر ببريم. ژنرال اشكدي افزود تنش در منطقه بالاست و بنابراين نيروهاي نظامي اسرائيل هم بايد از امادگي بالايي برخوردار باشند. وي اذعان كرد سوريه هنوز به حمله هوايي اخير اسرائيل پاسخي نداده است و تل اويو اميد دارد كه سوريها در اين باره خويشتن داري پيشه كرده باشند. این در حالی است که برخی مقامات ایرانی گفته اند که 1000 موشک به سوی اسرائیل ، آماده شلیک است. مقامات ایرانی معتقدند؛ در صورت هر گونه حمله آمرییکا و تدانش به ایران، منافع غرب در تمام دنیا تهدید خواهد شد و اسرائیل نیز، بیش از سایر متحدان، در تیررس ایران خواهد بود. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- نیوزویک: دیک چنی از اسراییل خواست به ایران حمله کند آمریکا و اسراییل در نحوه برخورد با ایران دارای استراتژی واحد و مشترکی نیستند. اسراییلی ها بر این باور اند که در صورت تعلل[در انتخاب گزینه نظامی بر علیه حکومت تهران]ممکن است همه چیز دیر شود و ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند، بدین جهت خواهان حمله هر چه زودتر به ایران هستند.برخلاف آن، مقامات آمریکایی بیشتر متمایل به اتخاذ روش های غیر نظامی برای حل بحران اتمی ایران هستند. مجید روشن زاده ؛ مجله "نیوزویک" با انتخاب تیتر "دیک چنی از اسراییل خواست به ایران حمله کند" می نویسد: آمریکا و اسراییل در نحوه برخورد با ایران دارای استراتژی واحد و مشترکی نیستند. اسراییلی ها بر این باور اند که در صورت تعلل[در انتخاب گزینه نظامی بر علیه حکومت تهران]ممکن است همه چیز دیر شود و ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند، بدین جهت خواهان حمله هر چه زودتر به ایران هستند.برخلاف آن، مقامات آمریکایی بیشتر متمایل به اتخاذ روش های غیر نظامی برای حل بحران اتمی ایران هستند. این در حالی است که مابین بلندپایگان واشینگتن نیز در مورد نحوه برخورد با ایران، اختلاف نظرهایی وجود دارد. به گفته نیوزویک دیک چنی و بعضی نیروهای نزدیک به وی از گزینه حمله به ایران حمایت می کنند. اما موضع دیک چنی در کاخ سفید بسیار تضعیف شده است، زیرا بسیاری از نومحافظه کاران که با او هم نظر بوده اند، دولت را ترک کرده اند. به گزارش سرویس بین المللی خبرگزاری انتخاب،به نوشته نیوزویک؛ دیوید ورمز، مشاور سابق معاون اول رییس جمهوری آمریکا در امور مسائل خاورمیانه، گفته است که چنی در نظر داشت،رژیم اسراییل را متقاعد به حمله محدود به تاسیسات نطنز کند. سپس در صورتی که ایران از خود عکس العملی نشان دهد، آمریکا این فرصت و امکان را خواهد یافت که وارد عمل شود و همه تاسیات هسته ای ایران را نابود کند. روزنامه اتریشی "استاندارد" در شماره امروز دوشنبه با اشاره به اختلاف میان دیک چینی و کوندالیزا رایس می نویسد: در واشنگتن این بحث وجود دارد که ممکن است خط[نظر و رویکرد] دیک چینی با وجود مواضع اخیر وتند سارکوزی بر علیه ایران، باردیگر بر خط[نظر و رویکرد] دکتر رایس غلبه کند. گفتنی است وزیر امور خارجه آمریکا بیشتر خواهان عدم تشنج در روابط ایران و آمریکا و اتخاذ روش های دیپلماتیک برای حل بحران اتمی ایران است. هم چنین" سارا بکستر" خبرنگار روزنامه "ساندی تایمز" در واشنگتن گزارش می دهد که از مدت ها پیش پنتاگون، فکر انباره "Checkmate"را مامور تدوین طرحی برای حمله به ایران کرده است. این فکرانباره در دوران جنگ سرد از طرف نیروی هوایی آمریکا تاسیس شده است و وظیفه آن برنامه ریزی، تحلیل و تدوین طرح هایی[پروژه] برای وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا است. لازم به ذکر است،سارا بکستر همان خبرنگاری است که پیش از این در مورد حمله احتمالی آمریکا به 1200 مرکز نظامی و سیاسی در ایران خبر داده بود. بعضی از روزنامه های چپ آلمان که مواضعی ضد آمریکایی دارند مانند "یونگه ولت" انتشار این نوع اخبار را که اعلب بدون منبع موثق و یا نامشخص هستند به عنوان یک نوع جنگ روانی ارزیابی می کنند. خبرگزاري انتخاب icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]روسیه و هند در آینده موشک مافوق صوت جدیدی می سازند


یک منبع آگاه خبری در محافل دفاعی هند به «نووستی» اطلاع داد که موسسه مشترک "براموس" روسیه و هند

طی 5-7 سال آینده کار تولید موشک مافوق صوت جدید را به پایان خواهند رساند.

وی تاکید کرد که رهگیری موشکی که سرعت آن بیش از پنج برابر سرعت صوت است تقریبا غیرممکن است.

به گفته وی جدول مشروح اجرای این برنامه هنوز به طور قطعی مورد موافقت قرار نگرفته اما نمایندگان هند

و روسیه جزئیات طرح را در آینده نزدیک بررسی خواهند کرد.[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.