Recommended Posts

راه حل مشکل بازدارندگی یا ...

سیستم بمباران مداری برخه ای

1280px-FobsEnglishTrans_svg.png

9780761940166-p167-1.jpg

سیستم بمباران مداری برخه ای من جمله شیوه های رساندن کلاهک های هسته ای بود  که ابتدا توسط اتحاد جماهیر شوروی در دهه 60 ابداع شد و یکی از اولین برنامه های شوروی در جهت نظامی کردن فضا به شمار می رفت.

در این سیستم هدف فرستادن کلاهک به مدار های پایین زمین و سپس هدف قرار دادن و ارسال کلاهک به هدف انتخاب شده است .

همانند بمباران جنبشی اما با کلاهک های هسته ای استفاده از این شیوه نکات مثبت زیادی را به همراه دارد که شامل : برد بی نهایت ( بدون حد ) - مسیر پروازی محل هدف قرار گرفته را مشخص نمی کند و می توان با تغیر مسیر پروازی به قطب جنوب هنگام هدف قرار دادن آمریکای شمالی  ( به صورت مثال ) احتمال شناسایی شدن توسط فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی و سیستم های هشدار زود هنگام این فرماندهی که غالبا به سمت شمال اند را کاهش داد یا با استفاده از مسیر قطب شمال کشور های آسیایی مثل چین و ژاپن را هدف قرار داد و ...

در این روش سیستم مربوطه در ارتفاع 150 کیلومتری جو مستقر خواهد شد .

مشکل اصلی مسئله حقوقی هست که استفاده از این روش در پیمان برون فضایی ممنوع شده است اما باید دید نقاط قوت این سیستم به تنش ها و دعاوی حقوقی و فشار های سیاسی آن می ارزد یا خیر ؟ ... 

صرفا " جهت انتشار با ذکر منبع 

مترجم : AM4

 

 

 

ویرایش شده در توسط AM4
  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درسهایی از ویتنام

این قسمت : عملیات ایگلووایت / فتوفانتوم هایی با کاربرد خاص

 

12th_TRS_RF-4C_65-0893_TSN_SVN_1968.jpg

 

هنگامی که ویت مین ها در سال 1960 برای تسلط بر ویتنام جنوبی ، دست به حملات پراکنده علیه ویتنام جنوبی زدند ، ایالات متحده به درخواست حکومت وقت ویتنام جنوبی ، مبنی بر ارسال کمک نظامی پاسخ مثبت داد . بدنبال این مساله ، چند صد کارشناس نظامی آمریکایی برای آموزش ارتش ضد کمونیست ویتنام جنوبی به منطقه اعزام شدند . با این وجود ،این نبرد طی سالها بتدریج به یک نبرد تمام عیار و فرسایشی  مبدل گشت . اما وقتی مبحث بازدارندگی در مقابل حملات پراکنده ویت مین ها پیش کشیده شد ، این فانتوم ها بودند که درسراسر دهه  60 میلادی بعنوان یک عامل مهم در کند وخنتثی نمودن حملات شمالی ها نقشی پررنگ را ایفا کرده  و ثابت نمودندکه یکی از موثرترین عوامل در برتری آتش واحدهای زمینی بشمار می آیند .

 

800px-IW4.jpg080910-F-1234S-006.jpg

 

سمت راست : خدمه زمینی در حال مراحل آماده سازی یک حسگر قابل پرتاب از پرنده های شناسایی RF-4 G ( شامل چند حسگر در یک غلاف )

سمت چپ : نمای جانبی و اجزا ء حسگر های فوق الذکر

 

 

اما در این میان ، آنچه که بطور نسبی از اجرای حملات هوا به زمین مهم تر و صد البته ناشناخته تر بشمار می آمد ، ماموریتهای شناسایی بودکه توسط پرنده های شناسایی تاکتیکی RF-4G برای رصد تحرکات شبانه دشمن در جنگلهای انبوه ویتنام صورت می گرفت . برای عملی کردن این ماموریت ها ، مسلما" نیاز به یکسری تجهیزات خاص بود . در جریان این عملیات که با شناسه" ایگلو وایت" (IGLOO WHITE ) شناخته می شد و اجرای آن برعهده وینگ 533 شناسایی قرار داشت ، فانتوم ها وظیفه داشتند تا یکسری  تجهیزات صوتی  ویژه را با چتر به مناطق از پیش تعیین شده پرتاب نمایند .

 

Khe_Sanh_Operation_Niagara_Sensor_drop.j

 

  پرتاپ یک حسگر بصورت دستی توسط خدمه بالگرد در جریان نبرد " خه سان " 1967

 

این تجهیزات که به باطری های قوی و میکروفون های حساس مجهز بودند ، می توانستند انواع ارتعاشات را  از حرکت خودروها و انسان ها دریافت کرده و به پرنده هایی که مختص این ماموریت بودند ، ارسال نماید . این اطلاعات توسط کارشناسان تحلیل می گردید و بلافاصله به فانتوم های مسلح که در منطقه آماده اجرای ماموریت بودند ، دستور اجرای بمباران داده می شد .

 

صرفا" برای میلیتاری / مترجم MR9

  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

ضربه نخست یونیون جک

 

در طول جنگ سرد (1989-1945) ، یکی از مهمترین تجهیزات طرفین درگیر برای اجرای دکترین " ضربه نخست" ، یگان های بمب افکن دورپرواز بشمار می آمد . بنابراین ، هم نیروی هوایی اتحاد شوروی سابق و هم نیروی هوایی ارتش ایالات متحده دست به طراحی و تولید بمب افکن های دورپرواز زده و آنان را در سازمان رزم خود بکار گرفتند .با این حال ، نیروی هوایی بریتانیا ، بدلیل نزدیکی جغرافیایی به مرزهای اتحاد شوروی ، همواره یکی از اهداف اولیه برای بمب افکن های سنگین نیروی هوایی اتحاد شوروی که به مهمات هسته ای نیز مجهز بودند، بشمار می آمد . از سویی دیگر، براساس  تقسیم وظایف صورت گرفته در ناتو  ، اجرای بخشی از استراتژی ضربه نخست اتمی علیه اتحاد شوروی ،  برعهده نیروی هوایی بریتانیا گذاشته  شد و در نتیجه ، نیروی هوایی این کشور که سابقه طولانی در ایجاد و به کارگیری یگان بمب افکن در کارنامه خود داشت ، شروع به طراحی و به کارگیری بمب افکن های جت (بمب افکن های سری V) شامل بمب افکن های والیانت ، ویکتور و ولکان ، با ماموریت بمباران هسته ای نمود .

 

 

1~8.jpg2~9.jpg

 

 

3~6.jpg5~3.jpg

 

 

 

6~1.jpg7~1.jpg

 

 

 

 

از راست به چپ ( بر خلاف چرخش عقربه های ساعت ) 

 

 

1- بمب افکن  VULCAN B MK.1 ، رجیستر XA903،

این بمب افکن که در سال 1957 ساخته و به نیروی هوایی بریتانیا تحویل داده شد ، پانزدهمین پرنده از این نمونه بشمار می رفت و در سال 1980 اوراق گردید و در این تصویر به یک موشک هوا به زمین هسته ای بلو استیل مسلح شده است

 

2- بمب افکن VULCAN  B MK.2 ،

گونه  B MK.2 که در سال 1963 ساخته و به نیروی هوایی بریتانیا تحویل داده شد ، در اواخر دهه 1970 میلادی برای ماموریت های بمباران متعارف  مورد بهسازی قرار گرفت که با این ارتقاء قادر بود تا مهمات 1000 پاوندی  انفجاری شدید را حمل نماید .این بمب افکن در جریان تهاجم به جزیره مالویناس ( فالکلند ) ، در یک دوره زمانی از30 آوریل تا یکم می 1982 ، ماموریت بمباران فرودگاه پورت استانلی را به انجام رساند و  هم اکنون نیز  در موزه نیروی هوایی بریتانیا در وادینگتون نگهداری می گردد .

 

3-  بمب افکن   ( VALIANT  B(K مارک یک 

 بمب افکن ولکان به رجیستر XD818 در سال 1956 از خط تولید خارج  و به نیروی هوایی بریتانیا تحویل داده شد.این بمب افکن بعنوان نخستین بمب افکن نیروی هوایی بریتانیا که اولین بمب حرارتی - هسته ای ساخت این کشور را مورد آزمایش قرار داد ، شناخته می شود و در مشهورترین ماموریت خود، یک تیر مهمات هیدروژنی ساخت صنایع تسلیحاتی بریتانیا را در 15 ماه مه 1957 در جزیره مالدن در آتلانتیک جنوبی پرتاب نمود .این بمب افکن هم اکنون در موزه هوایی " هندون "  بریتانیا قرار دارد .

 

4- بمب افکن / سوخت رسان   ( VICTOR B(K مارک یک ، رجیستر XA937 ، اسکادران 214 نیروی هوایی سطنتی:

پرنده بریتانیایی به رجیستر XA937   که در سال 1956 تولید شد ، پانزدهمین نمونه از این مدل بشمار می آید که در سال 1964 به تانکر سوخت رسان تبدیل شد وسپس درسال 1994 اوراق گردید .

 

5-بمب افکن     VICTOR B ، مارک یک ، رجیستر XH646 اسکادران 55 نیروی هوایی سلطنتی :

ولکان به رجیستر XH646   پرنده در سال 1960 به نمونه MK1 A ارتقاء یافت و در سال 1976 اوراق شد .

 

6- پرنده سوخت رسان  VICTOR  K. MK2 ، رجیستر XL231 ، اسکادران 55 نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا:

این پرنده درسال 1961 از خط تولید خارج شده و به نیروی هوایی بریتانیا پیوست و در سال 1970 با یک ارتقاء به سه غلاف سوخت رسانی مجهز گشت . این پرنده در عملیات طوفان صحرا (1991) ، 16 ماموریت سوخت رسانی را به انجام رساند .

 

پی نوشت : 

یونیون جک ، شناسه پرچم ملی بریتانیا است . 

 

صرفا" برای میلیتاری / مترجم MR9

  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ترکیب فرانسوی- روسی برای نیروی هوایی عراق

 

normal_4563_Iraq_Mirage_F1EQ-4.JPG

 

با ورود میراژ و مهمات دقیق فرانسوی به سازمان رزم نیروی هوایی ارتش عراق ، اگر چه شرایط رزمی این نیرو ، بتدریج بهبود یافت ، اما، هزینه های هر سورتی پرواز این پرنده ها بدلیل پیچیدگی  بیشتر آنها ، روند صعودی بخود گرفت . در کنار این وضعیت ،   مساله استفاده از مهمات دقیق فرانسوی ، که نسبت به همتایان شرقی خود ، پر هزینه تر بود ،  سیستم لجستیک نیروی هوایی را که به مهمات ارزان قیمت روسی عادت داشت ، دچار مشکل نمود . بنابراین ، با توجه به ارزان قیمت بودن مهمات روسی و نیاز روزافزون ارتش عراق به اجرای ماموریتهای بمباران دقیق ، تطبیق مهمات شرقی بر روی میراژ در دستور کار قرار گرفت .

 

as30c.jpg

غلاف تامسون سی اس اف ، آتلیس

 

normal_kh29_f1eq.jpg

 

 

برای این کار ، یکفروند جنگنده MIRAGE F-1 EQ4 برای حمل غلاف آتلیس و مهمات KH-29 L در نظر گرفته شد . اما  آغاز این پروژه بدلیل نتایجی بود که مهمات هدایت لیزری AS-30 L فرانسوی و KH-29 L روسی در جریان حمله به فاو بدست آورده بودند . این ترکیب ، برای نخستین بار درجریان حملات نیروهای عراقی به منظور بازپسگیری شبه جزیره فاو در ماه مه 1988 ، مورد استفاده قرار گرفت . در جریان این سری حملات ، زوج میراژ مسلح به AS-30 L و سوخو-22 های مسلح به KH-29 L ، به شکل موفقیت آمیزی توانستند ، با شلیک 3 تا 4 تیر موشک هدایت لیزری  ،  یکی از پل های اصلی ایجاد شده بر روی اروند ( پل بعثت )  را   که مسیر اصلی  نیروهای در حال عقب نشینی ایرانی بشمار می آمد و  به سختی از آن دفاع می نمودند را تخریب نمایند. این  موفقیت باعث شد تا تا دلیل پرهزینه بودن مهمات هدایت شونده AS-30L فرانسوی ، میراژهای بیشتری  ، توانایی حمل مهمات KH-29 L را بدست آورند . در جریان این پروژه ، دو تیم فنی تشکیل گردید و یکی از این دو ، توانست ، در اواخر ژوئن 1988 ، این پروژه را کامل نماید . اما همزمان با کامل شدن پروژه فوق الذکر ، جنگ با ایران پایان یافت . به اعتقاد منابع عراقی ، فقط یکفروند میراژ اف- یک برای حمل این موشک روسی اصلاح گردید و پس از مدتی به اسکادران ششم که سابقا" از هانترهای عراقی استفاده می نمود ، تحویل داده شد .

صرفا" برای میلیتاری / مترجم MR9

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پانزدهم آذر ماه روز هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران 

 

5-19-2015_8-46-07_PM.jpg

 

منطقه " بیم زورته" ، استان سلیمانیه ، عراق

 

 

از راست :

 

جناب رشادت جو ، حسام روحانی و آخرین نفر ، سرهنگ خلبان ، بهروز سلطانشاهی 

 

بهار 1362 شمسی 

 

 

  • Like 2
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عقاب بر فراز جبهه غرب

 

2014-09-30_11-48-43_q.jpg

 

سرگرد یوهانس زیفرت ، فرمانده گروه دوم رزمی لوفت وافه

وی  در این تصویر با درجه ستوانی در تابستان 1942 ، فرماندهی اسکادران یاگد گشوادر 26 (JG-26) را از ژوییه 1941 تا مه 1943 در اختیار داشت ، دیده میشود .

 

وی در سپتامبر 1943 به فرمانده گروه رزمی دوم لوفت وافه منصوب گردید ، اما در اواخر همان ماه در جریان یک درگیری هوایی با یکفروند جنگنده P-38  لایتینینگ-2  کشته شد . وی درجریان نبردهای هوایی  ، مجموعا" 57پیروزی هوایی را ثبت نمود که از این تعداد ، 11 پیروزی هوایی در جبهه شرقی و در قالب اسکادران فوق بود

 

لیست شکارها :

 

1 فروند  فوکر D.XXI

35 فروند اسپیت فایر

1فروند پی-38

2 فروند بی-17

6 فروند IL-2

1 فروند پوتز63

5 فروند هاریکن

1 فروند میگ-3

2 فروند PE-2

1 فروند بلنهایم

1 فروند P-39

1 فروند لاگ -5

 

صرفا" برای میلیتاری / مترجم MR9

 

  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

در سال 1950 ارتش امریکا تصمیم به طراحی وسیله نقلیه هوایی نسبتا سریع و تک سرنشینه برای سربازان خود گرفت نتیجه تولید ازمایشی DH-4 بود .پرنده ای که با سرعت 120 km/h بسیار مناسب به نظر می رسید.اما در عین حال شاید این وسیله را ترسناکترین وسیله پرواز تاریخ دانست زیرا برای حفظ تعادل فرد باید بروی روتور و به فاصله چندسانتی متری از ان قرار می گرفت و در صورت اشتباه به فجیع ترین شکل ممکن از دنیا می رفت.در نهایت این پروژه به دلیل خطر و هزینه بالا متوقف شد.

 

dzxu_13557874_555406958000796_6593445016

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مادر همه بمب ها 

 

5555_new~0.jpg

  • Like 3
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نیروی هوایی سنگاپور ، افزایش قابلیتهای قدرت هوایی در شرق آسیا

 

وزنه تعادلی متقابل در برابر نیروی هوایی ارتش خلق چین

 

2145.jpg

  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خدمه نخستین حمله هوایی به توکیو

 

444~4.jpg

 

خدمه هواگرد شماره یک ( بمب افکن بی-25 ) سپاه هوایی نیروی زمینی ارتش ایالات متحده  در جریان نخستین یورش هوایی به پایتخت امپراتوری ژاپن

 ناوهواپیمابر یو اس اس هورنت  ( 18 آوریل 1942 )

 

از چپ  به راست :

 

ستوان هنری . ای . پوتر ، سرهنگ دوم جیمز. ای . دولیتل ، گروهبان هوایی فرد. ای . برامر ، ستوان ریچاد. ای . کول و گروهبان هوایی پل . ای . لئونارد

 

صرفا" برای میلیتاری / مترجم MR9

  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.