reza4087

تهاجم ارتجاع عرب ( به رهبری آل سعود ) به یمن / خبر ، گزارش ، تحلیل و ... (1)

Recommended Posts

صحبت های "خواجه آصف" وزیر دفاع پاکستان

 

خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان امروز جمعه همزمان با ادامه تجاوز هوایی عربستان و همپیمانانش به یمن گفت که هیچ تصمیمی در ارتباط با مشارکت احتمالی پاکستان در این عملیات اتخاذ نشده است .

 

وی افزود : نمی خواهیم در این گسترش "درگیری" وارد شویم و تلاش خواهیم کرد که آن را مهار کنیم .

 

سفر هیئت پاکستانی نیز که انتظار می رفت امروز بعد از نشست اتحادیه عرب وارد ریاض شود ، یک یا دو روز به تعویق افتاده است .

 

خواجه آصف گفت : ما در هرگونه درگیری که جهان اسلام را تقسیم می کند ، مشارکت نمی کنیم و نخواهیم کرد . وی در عین حال گفت که "پاکستان از حاکمیت عربستان و سلامت ارضی آن در برابر هرگونه تهدیدی با هر هزینه ای که باشد ، دفاع خواهد کرد .

 

به نقل از العالم فارسی :   http://fa.alalam.ir/news/1689203

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

گروه تروریستی داعش با انتشار تصویری مدعی شد که یک عضو جنبش انصارالله یمن را پس از به اسارت گرفتن ، ذبح کرده است

 

عکس این جنایت + 18  :  http://www.abna24.com/cache/image/2015/03/27/88d9ac12c43da4221539db5088861ab0.jpg

 

به نقل از : http://www.abna24.com/persian/service/middle/archive/2015/03/27/679400/story.html 

ویرایش شده در توسط meisam1367
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از ابتدای حمله تا کنون من شاهد نبودم که از جانب دول بزرگ دنیا (منظور امثال ترکیه و پاکستان و سودان نیست) حمایت رسمی از این ماجراجویی صورت بگیره، فقط مقامات عربستان هستند که چپ و راست نظر مساعد به ناف این کشور و اون کشور میبندن. البته دور از انتظار هم نبود.

نکته جالب دیگه، خبرگزاریهای غربی هستن که زمان ارجاع به این بحران به حمله عربستان به حوثی های شیعه اشاره میکنن. کلا قسمت شیعه رو فراموش نمیکنن.

__________

فعلا که درگیریها در اطراف عدن ادامه داره، فرودگاه هم محل تبادل آتش هست، مهم هست که فرودگاه امن نشه.

در ضمن القاعده و داعش هم فعال شدن و به مناطق مختلف از جمله مناطق تحت تسلط طرفداران منصور هادی حمله میکنن.

.

.امریکا حمایت کرده

.اتحاد اعراب در مقابل ایران مثله اتحاد شغالها در مقابل شیر است

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دبی-العربیه.نت فارسی

کانال العربیه، روز جمعه ۲۷ مارس، ویدئویی را پخش کرد که یک خلبان وابسته به سپاه پاسداران ایران در حال آموزش پرواز به یک حوثی را نشان می دهد.

آموزش خلبانی به شبه نظامیان حوثی توسط کار‌شناسان نظامی سپاه پاسداران ایران در فرودگاه نیروهای هوایی یمن صورت می گیرد که اخیر توسط وابستگان علی عبدالله صالح دیکتاتور مخلوع این کشور، تسلیم شبه نظامیان حوثی شد

در این ویدیو مشاهده می شود که خلبان ایرانی، یک شبه نظامی حوثی را برای هدایت جنگنده‌ای قدیمی متعلق به نیروی هوایی یمن آموزش می‌دهد.

این ویدیو که مشخص نیست در چه تاریخی گرفته شده است، ده‌ها گزارش رسانه‌ای در باره دخالت گسترده ایران در یمن از طریق ارسال کار‌شناسان نظامی سپاه پاسداران برای آموزش حوثی‌ها برای بکارگیری سلاح های سنگین صورت گرفته، را تایید می‌کند.

گفته می‌شود که سپاه پاسداران ایران از مدت‌ها پیش آموزش حوثی‌ها را برای استفاده از سلاح‌های سنگین جهت تسلط بر یمن، آغاز کرده است.

 

http://vid.alarabiya.net/2015/03/26/plane_2603/teaser-plane-2603.mp4

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مثل اینکه نمیخواد حساب مردم بیگناه عراق از حساب بعثی های پست ومزدوران داعش جدا بشه :chatterbox:  :straight: 

اره داداش من نژادپرستم و وقتی میبینم عراقی ها به این فلاکت افتادن عشق میکنم چون عرب جماعت یک حیوون به تمام معناست دلمم واسشون نمیسوزه چون همون بلایی که سره ما اوردن خدا به سرشون اورد.هر وقت میزدن یک شهر مارو میپکوندن مردم عراق هلهله میکردن قربون صدقه اون صدام میشدن.شاید دلم واسه فلسطین بسوزه چون محاصرن شاید از لبنان خشم بیاد چون از همه عربا با غیرت ترن ولی واسه عراقی دلم نمیسوزه که هیچ خوشمم میاد که این بلا سرشون میاد.یک سوال زمانی که داعش حمله کرد ارتش عراق کدوم گوری بود؟وقتی همین مردمو میکشن اون ارتش کجاست همونی رو میگم که ازش هی فیلم درست میکنن.عرب عراقی اینقدر بی غیرته که لایق همین کاراست.باز خوشحالم که ایرانم بلده.اگه یک خورده فکر کنی میفهمی چرا تا الان داعش نابود نشده.محمد علی خان شما که میدونی توضیح بده.

ویرایش شده در توسط Alicommando

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

alalam_635629966041444435_25f_4x3.jpg

سخنرانی سید حسن نصرالله

 

ساعت ۲۱ امشب به وقت تهران

احتمالا شبکه خبر پوشش میده

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مهمترین شکستی که ما تا این لحظه خوردیم متحد کردن جبهه سنی با ایجاد یک نفرت مشترک از شیعیان بوده.

شما شاید چشمتون رو ببندید، اونها قطعا چشمشون رو به جنایات اسد در سوریه نمی بندند.

شکست یعنی نرسیدن به هدف،‌هزینه هاست که متفاوته. ما می خواستیم در منطقه نفوذ داشته باشیم عزت و احترام داشته باشیم و مکتب شیعه رو گسترش بدیم. با لغو شیعه و تحریف مبانی عقیدتی شیعه به جایی رسیدیم که برای اهواز خودمون باید ستون نظامی بفرستیم. این اولین شکست ماست. هزینه این شکست چیه؟ در این مورد خیلی میشه حرف زد.

بسم الله الرحمن الرحیم

 

جناب مرتضی

پیشنهاد عملیاتی جنابعالی برای چنین شرایطی چیست ؟ (البته مطالب جنابعالی در زمینه سوریه و عراق را مطالعه نمودم و بنظرم شما یک نظر کلی منسجم برای راهبرد ایران در نظر دارید )

با تشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رجزخوانی برای کشاندن ایران به جنگ یمن

با اینکه عربستان سعودی می داند که حمله به یمن طبق قوانین بین المللی تجاوز آشکار به یک کشور مستقل به حساب می آید و این جنگ ممکن است منجر به نابودی عربستان گردد اما با "حمایت ضمنی!" (پشتیبانی) ایالات متحده آمریکا دست به این کار زد.


جای تاسف دارد که یورش صدام حسین به کویت که آن هم با "حمایت ضمنی!" ایالات متحده بود درس عبرتی برای عرب ها نشد.
به هر حال ملیاردها دلار تسلیحاتی که غربی ها به عرب های حوزه خلیج فارس فروخته اند یک غرور پوشالی به وجود آورده که جایی باید تخلیه گردد.
بر کسی پوشیده نیست آنچه در رسانه های عربی و غربی از وضعیت عموم مردم در کشورهای عربی منعکس می گردد با واقعیت 180 درجه تفاوت دارد. من طی تماس های تلفنی با تعداد زیادی از دوستان در کشورهای مختلف عربی (علی الخصوص همپیمان با عربستان در این عملیات) وضعیت را در این کشورها جویا شدم. در حال حاضر سوال های مختلفی ذهن ملت های عرب را مشغول خود کرده.
— اگر کشورهای عربی توانایی گردهم آمدن و حمایت از عرب ها را داشتند چرا برای حمایت از ملت فلسطین که هم عرب است و هم سنی وارد عمل نشدند؟ جامعه عرب کجا بود؟
— اگر هدف حمایت از دولت شرعی یک کشور عربی می باشد پس چرا عرب ها برای حمایت از بشار اسد در سوریه یا معمر القذافی در لیبی و یا بن علی در تونس و یا مبارک و مرسی در مصر ویا… وارد عمل نشدند؟ پس چرا به روسیه در مورد حمایت از رئیس جمهوری قبلی قانونی اوکراین "ویکتور یاناکویچ" و خواسته مردم روس تبار این کشور انتقاد می شود و روسیه تحریم می گردد.
— اگر بنا به حمایت از منافع ملی می باشد پس همه کشورهای جهان حق دارد برای حمایت منافع ملی خود به کشورهای همسایه حمله کنند. پس سازمان ملل چه کاره است؟
— اگر عبدربه منصور هادی رئیس جمهور شرعی ومورد حمایت مردم یمن است پس چگونه است که هیچ کس در یمن حاضر نیست از او حمایت کند و وی مدام در حال فرار می باشد؟ مگر در سوریه برخی ادعا نکردند که مردم بشار اسد را نمی خواهند ولی دیدیم که هم ارتش هم مردم دور او جمع شدند و وی در مملکت خود ایستادگی کرد و فرار نکرد؟ رئیس جمهوری که شجاعت ندارد در مملکت خود بایستد و از خودش دفاع کند آیا می تواند از حق و حقوق ملت دفاع کند؟
— چه توقعی از مردم یمن است وقتی می بینند در حالی که خود در فلاکت بار ترین شرایط زندگی می کنند فردی که ادعای ریاست جمهوری دارد در کاخ های کشورهای دیگر خوش می گذراند و تقاضای بمباران مردم خود را می کند و بعد قبول کنند وی رئیس جمهوری بماند؟
— چرا عرب های بد بخت باید هزینه ماجراجویی و حمایت از عرب های ثروتمند که هیچ وقت به فکر آنها نبودند را بپردازند.

به هر حال این سوال ها و ده ها سوال دیگر در ذهن ملت های عرب وجود دارد که فعلا رسانه های مختلف عربی تلاش دارند به آنها پاسخ دهند.
کل رسانه های کشورهای عربی وابسته به ائتلاف عربستان در حال حاضر فعالیت خود را بر محور اتحاد عرب ها برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه و شیعیان در یمن و خطر حوثی ها بر امنیت عربستان سعودی متمرکز کرده اند اما آیا واقعیت امر همین است؟
1 — آنهایی که به اوضاع درونی یمن اشراف دارند می دانند که عربستان سعودی چندین بار حد اقل سه بار در قرن اخیر تلاش کرد یمن را تصرف کند و هیچ وقت موفق نشد و هیچ وقت هم دلیل حمایت ایران نبود بلکه اطماع عربستان نسبت به خاک یمن بود. در حال حاضر هم سه استان یمن در اشغال عربستان می باشد و برای اینکه یمنی ها هیچ وقت به دنبال برگرداندن این استان های حاصل خیز نباشند با نیرنگ های مختلف اوضاع این کشور را بهم می ریخته و تلاش داشته همیشه روسای جمهوری این کشور عوامل عربستان باشند.
2 — ایالات متحده آمریکا می خواهد بر یمن تسلط داشته باشد اما به دلیل اینکه شرایط یمن به آن این اجازه را نمی داد و نمی خواهد خود مستقیم وارد عمل شود عربستان را جلو انداخته و خود پشت صحنه اداره امور را در اختیار دارد. در نهایت اگر هم سربازی کشته شود سرباز آنها نیست و اگر هم عربستان یمن را اشغال کند در واقع یمن در اشغال آنها خواهد بود. عربستانی ها و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس توانایی استفاده از حجم بالایی از تسلیحات پیشرفته ای که در اختیار دارند را ندارند و وابسته به افسران آمریکایی در این زمینه می باشند. و در صورت استفاده از این تسلیحات بر علیه عرب های یمنی قطعا فضای عمومی منفی بر علیه آنها تحریک خواهد شد.

3 — به دلیل احتمال به توافق رسیدن ایران با 5+1 بر سر مساله هسته ای و ناکامی عربستان و اسرائیل در برپایی یک جنگ جدید در خاور میانه و کشاندن پای ایالات متحده به این جنگ، عربستان تلاش دارد به هر شکل ممکن اوضاع منطقه را به هم بریزد و از این طریق ایرانی ها را تحریک کند تا بلکه وارد جنگ شوند و و کشورهای دیگر در شرایط واقعیت پیش آمده قراردهد وتوافق را بهم بزند.
4 — وادار کردن عوامل و کشورهای باج بگیر از عربستان به مشارکت در ائتلاف برای ارزشیابی درصد وفاداری آنها به این کشور.
5 — عربستان سعودی با این کار خود می خواهد به جهان بگوید توانایی هایی دارد که نباید نادیده گرفته شود و لذا در مسایل بین المللی باید مورد مشورت قرار گیرد و نباید کنار گذاشته شود. در واقع عربستانی ها و ترک ها ترس و دلهره آن را دارد که توافقاتی پشت پرده میان ایران و ایالات متحده و غرب از یک سو و ایران و روسیه و چین از سوی دیگر انجام شده باشد که در آن نقش عربستان کمرنگ شود و ایران نقش جدیدی در برقراری ثبات و امنیت در خاورمیانه بازی کند.
6 — عربستانی ها همیشه ترس و واهمه این را دارند که انقلاب های ملت ها در دیگر کشورهای عربی به این کشور منتقل گردد و یکی از دلایل حمایت آنها اگر جنگ های مختلف در کشورهای عربی دیگر دور نگاه داشتن خطر از سرزمین خود بود. در این راستا آنها با دخالت در بحرین انقلاب مردم این کشور را سرکوب کردند و در یمن نیز نمی خواهند انقلاب مردم یمن به نتیجه برسد تا عبرتی شود برای داخلی ها.
7 — اگر فقط شیعیان حوثی در یمن شورش کرده بودند که سنی های این کشور به دلیل کثرت عددی و قبیله ای توانایی ایستادن در مقابل آنها را داشتند اما سنی ها و حتی گروه های حزبی غیر مذهبی و ارتش هم با آنها همپیمان هستند و این انقلاب را به یک انقلاب فراجناحی و فرامذهبی تبدیل کرده و این مساله خطر بزرگی برای همسایه شمالی یمن یعنی عربستان به حساب می آید. چرا که با همه تلاش هایش نتوانست جنگ یمن را به جنگ شیعه و سنی تبدیل کند.
8 — با حمله ارتش و بسیج مردمی انصار الله به عدن همه نقشه های عربستان برای تقسیم یمن و راه انداختن جنگ داخلی در این کشور نقش بر آب شد و مجبور بود که یک واکنش سریع نشان دهد..

اما در مورد ایران باید گفت:
1 — عرب ها طبق یک سنت قدیمی در جنگ تلاش می کنند با رجز خوانی طرف مقابل را به جنگ بکشانند اما ایرانی ها که به شرایط فوق واقف هستند قطعا مستقیم وارد درگیری نخواهند شد.
2 — به نظر ایرانی ها مردم یمن به صورت تاریخی نشان داده اند که توانایی مقابله با عربستانی ها را دارند و ورود عربستان به درگیری های یمن منجر به تضعیف آنها خواهد شد پس بهتر است کنار بنشینند و تماشا کنند.
3 — ایرانی ها سیاست مداران کهنه کاری هستند و مبنای سیاست آنها کشاندن طرف مقابل به کشمکش های فرسایشی طولانی مدت است لذا طبق عرف سیستماتیک عملکرد خود در سوریه و عراق از انقلاب یمن حمایت خواهند کرد و هر گونه حمایتی که در چنته دارند در اختیار مردم یمن قرار خواهند داد تا دشمنشان وارد جنگ فرسایشی گردد. ولی همانگونه که قبلا گفتم کار را به خود مردم یمن خواهند سپرد.
4 — به نظر ایرانی ها ورود عربستان به این جنگ خیلی راحت بود اما خروج از آن خیلی سخت است و ممکن است عربستان چندین سال درگیر آن گردد. اشتباهی استراتژیک که ایرانی ها در خواب و خیال هم باور نداشتند عربستانی ها در دام آن بیافتند.
5 — حملات هوایی به هیچ وجه نمی تواند نتیجه بخش باشد کما اینکه هم در عراق و هم در خود یمن شاهد آن بودیم که ایالات متحده نتوانست هیچ نتیجه ای بگیرد. برای نتیجه گرفتن باید وارد عملیات نظامی زمینی شد که در واقع ایرانی ها آرزو دارند عربستانی ها در این اشتباه استراتژیک دوم هم بیافتند و کارشان تمام شود چرا که آنوقت بزرگترین دشمن آنها در منطقه در باتلاق گیر خواهد کرد. ایالات متحده با آن همه توانمندی های نظامی خود از ورود به یمن پرهیز کرد چون می دانست باتلاق یمن از افغانستان و عراق به مراتب بد تر است.
6 — کشورهایی که حامی عربستان در این جنگ هستند به دو گروه تقسیم می شوند. گروهی که مثل امارات — کویت — قطر و بحرین هیچ توانمندی عملیاتی قابل ذکری ندارند و فقط به دلیل ترس از برادر بزرگتر همراهی می کنند. و کشورهایی که مثل مصر — پاکستان — ترکیه و سودان به طمع باج گیری های مالی سنگین از عربستان وارد این ائتلاف شده اند و در موضع گیری های اخیر آنها شاهد آن بودیم که اینان فعلا در حال بررسی حجم باجی هستند که می توانند از عربستان دریافت کنند تا عملا وارد ائتلاف گردند. این نوع ائتلاف در واقع منجر به خشکاندن خزانه عربستان خواهد گشت و فعلا هر کدام این کشورها مترصد هستند که مطلع گردند طرف دیگر برای ورود به ائتلاف چقدر دریافت کرده تا آنها مبالغ بالاتری دریافت کنند. یعنی برای ایران از این بهتر دیگر نمی شد هر چه قدر منابع مالی عربستان و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ضعیف تر گردد به نفع ایران خواهد بود.
7 — این درگیری ها منجر به بالا رفتن قیمت های نفت در جهان خواهد شد به دلیل اینکه احتمال زیاد دارد در صورت ادامه این روند یمنی ها کشتی های نفتی و منابع اقتصادی عربستان و کشورهای همپیمان آن را مورد هدف قرار دهند و باب المندب را برای رفت و آمد کشتی های ائتلاف عربستان ببندند امری که خواه نا خواه به نفع ایران و روسیه و دیگر کشورهای صادر کننده نفت خواهد بود چرا که خریداران به سمت خرید نفت از منابع قابل اطمینان تر خواهند رفت.
8 — برخی کارشناسان در ایران اعتقاد دارند که این یک نقشه آمریکایی است و می خواهند طبق روند قبلی از شر برخی یارانی که وبال گردن آنها شده اند (مثل شاه ایران — صدام حسین — حسنی مبارک و…) خلاص شوند الآن هم نوبت عربستان رسیده به لذا عربستان سعودی را به این سمت روانه کردند.
9 — اختلافاتی که میان اعضای این ائتلاف در خصوص حمایت از سلفی گری سنی عربستانی — یا اخوان المسلمین ترکی و قطری و یا سکولاریسم مصری و اردنی وجود دارد و کاملا با هم در تضاد هستند همبستگی ائتلاف را به صورت کوتاه مدت وابسته به پولهای عربستان خواهد نمود اما در طولانی مدت همکاری میان اینان خیلی سخت است.
به همین دلیل ایرانی ها با توجه به موارد فوق الذکر اعتقاد دارند ادامه روند دخالت عربستان سعودی در یمن در طولانی مدت به ضرر سعودی ها و به نفع ایران خواهد بود و اگر دیگران دخالت نکنند و عربستان را از این ماجراجویی نجات ندهند همانگونه که دخالت های ایالات متحده در افغانستان و عراق در نهایت به نفع ایران تمام شد و دو همسایه دشمن (طالبان و صدام) به کمک های غیبی از میان رفتند این یکی دشمن ایران هم با همان کمک های غیبی از صحنه خاور میانه خارج خواهد شد.

بقلم عماد آبشناس

http://ir.sputniknews.com/opinion/20150327/64976.html

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

alalam_635629966041444435_25f_4x3.jpg

سخنرانی سید حسن نصرالله

 

ساعت ۲۱ امشب به وقت تهران

احتمالا شبکه خبر پوشش میده

 

ساعت 23 به وقت تهران.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نميدونم چرا عربستان ميتونه حوثىها رو بمبارون كنه و همه حمايتش ميكنند ولى ما يه هواپيمامون بالاى عراق ديده شه كل دنيا محكوم ميكنه.


خیلی سادست برادر، چون قانون جنگل حاکمه. کسی که زورش بیشتره و رسانه هاش قوی ترن، حرفش به کرسی میشینه.

دارن سر یک حرکت کاملا مردمی رو علیه یه عروسک خیمه شب بازی فاسد آروم آروم میبرن و کل دنیا باورش شده که حوثی ها واقعا مزدور ایران هستن و انگار نه انگار بخش بزرگی از جمعیت یمن هستند. به این میگن قانون جنگل. ویرایش شده در توسط era_923
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان توی تصویر شبکه خبر از حمله هواپیماهای سعودی به یمن  یک A-10  تاندربیلت دیدم .خیلی تعجب داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

العربیه به نقل از بی بی سی عربی :سردار سلیمانی به سمت یمن حرکت کرده (اخه یک حرفی بزنید که ادم بتونه قبول کنه وقتی هوا و دریا به گفته ی خودتون بسته هست چطوری فرمانده ی سپاه قدس میتونه بره یمن)

خیلی هم دروغ به نظر نمیاد.. حاج قاسم دو روزه تو عراق مشاهده نشده، تو این اوج عملیات تو تکریت غیبت حاجی تعجب برانگیزه، نمیگم رفته یمن ولی احتمال برگشتش به ایران برای مدیریت یمن زیاده..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به خدا اینا میخوان قتل عام کنن حوثی ها رو.....این داستان اقای سلیمانی هم.....بیشرفا برا مقدمه چینیه.............دارن پدافند...نیرو هوایی رو نابود میکنن..............فقط خود خدا ان شا الله کمکشون کنه.........


ولت يمن: همچنان فرصت گفت‌وگوی مشروط با حوثی‌ها وجود دارد 

رياض ياسين وزير امور خارجه یمن می‌گويد فرصت گفت‌وگوی مشروطی با حوثی‌ها وجود دارد . به گفته وی به رسميت شناختن عبد ربه منصو هادی به عنوان رئيس جمهوری قانونی، از جمله اين شرط‌ها است. 

آقای ياسين که در منطقه شرم الشيخ مصر با خبرگزاری رويترز گفت‌وگو کرده، روز جمعه ۲۷ مارس اظهار داشته است: «همواره فرصتی برای گفت‌وگو وجود دارد. نشستن برای ميز مذاكره همواره خواسته ما بوده و هست. اما اين گفت‌وگو بايد تحت مشروعيت رئيس جمهوری و دولت باشد، نه با فشار کودتاگران و شبه‌نظاميانی که بر سرنوشت کشور چيره شده‌اند و برای تسليم يمن به ايران همه چيز را به غارت می‌برند.» 

​آقای ياسين همچنين در گفت‌گو با شبكه خبری الحدث ادعا کرده که نيروهای ايرانی برای حمايت از حوثی‌ها وارد صنعا شده‌اند. با اين حال اين مقام دولت يمن، جزئيات بيشتری در اين مورد ارائه نكرده است.​ 

اين سخنان رياض ياسين در دومين روز از آغاز حملات هوايی ائتلاف منطقه‌ای به رهبری عربستان سعودی به مواضع گروه حوثی و متحدانش در يمن از جمله نيروهای هوادار علی عبدالله صالح رئيس جمهوری سابق اين کشور، ايراد می‌شود. 

دولت يمن، بسياری از کشورهای عربی منطقه و همچنين برخی کشورهای غربی، شيعيان حوثی را به دريافت کمک از جمهوری اسلامی ايران متهم می‌کنند. 

از سويی يک مسئول يمنی که خواسته نامش فاش نشود، به خبرگزاری رويترز گفت که عبد ربه منصو هادی رئيس جمهوری يمن، جمعه برای شركت در نشست سران اتحاديه عرب که قرار است شنبه آغاز شود، به شرم الشيخ خواهد رسيد. 

انتظار می‌رود که اوضاع يمن، از مهمترين محورهای گفت‌وگوهای سران عرب در شرم الشيخ باشد. 

آقای منصور هادی روز پنجشنبه با کمک عربستان سعودی موفق به خروج از يمن شده بود و در نخستين ايستگاه، در رياض پايتخت عربستان توقف کرد. او در فرودگاه رياض مورد استقبال محمد بن سلمان بن عبدالعزيز وزير دفاع عربستان و رئيس ديوان پادشاهی اين کشور قرار گرفت. 

​ادامه بمباران مواضع حوثی‌ها و متحدانشان 

از سويی جمعه جنگنده‌های ائتلاف منطقه‌ای به رهبری عربستان سعودی، حملات هوايی خود را به مواضع گروه شبه‌نظامی شيعه حوثی و متحدانش در يمن ادامه داد. 

خبرگزاری رويترز و همچنين شبكه العربيه گزارش دادند که جنگنده‌های ائتلاف مجتمع رياست جمهوری در صنعا پايتخت يمن را که در کنترل حوثی‌ها قرار دارد، بمباران کردند. 

هچنين انبارهای اسلحه و موشک در منطقه «فج عطان» در جنوب صنعا، هدف حملات هوايی قرار گرفت. 

منطقه نفت خيز مأرب که توسط حوثی‌ها تصرف شده، يکی ديگر از اهداف جنگنده‌های ائتلاف به رهبری عربستان سعودی بود. سكوهای پرتاب موشک و پدافند هوايی در منطقه مأرب در بمباران جنگنده‌ها منهدم شد. 

خبرگزاری رويترز نيز گزارش داد که در حملات هوايی، ايستگاه رادار نزديک چاه‌های نفت در استان مأرب و همچنين پايگاه هوايی در همين استان، بمباران شدند. 

منابع قبيله‌ای می‌گويند که جنگنده‌ها، بازاری در منطقه کتاف البقع در استان مأرب را بمباران کرده و دستكم ۱۵ نفر را کشتند. در اين حملات منطقه «شدا» در همين استان که يکی از پايگاه‌های اصلی حوثی‌ها به شمار می‌آيد نيز هدف قرار داده شد. 

اين عمليات «توفان قاطعيت» نام گرفته که با فرمان ملک سلمان بن عبدالعزيز پادشاه عربستان سعودی آغاز شده است. 

از سويی حدود ۱۵هزار تن از جنگجويان قبايل شبوه در جنوب يمن برای دفاع از شهر عدن و آن‌چه «مشروعيت قانونی عبد ربه منصور هادی رئيس جمهوری» ناميدند، به سوی شهر عدن حركت کردند. گزارش‌ها از درگيری ميان جنگجويان قبايل از يک سو با شبه‌نظاميان حوثی و نيروهای وفادار به علی عبدالله صالح از سوی ديگر حكايت دارد که در جريان آن چندين نفر از دو طرف کشته شدند. 
http://www.radiofarda.com/content/o2-yemen-houthi-crisis-/26924179.html

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

من اینو امروز دیدم

درسته ؟

https://vid.me/nUro

گفه بودن یمنی ها تونستن چنتا زرهی از آل یهود به غنیمت بگیرن

__

یه سوال دیگه 

یه جا خوندم یمنی ها تونستن چند نقطه ( شهر یا روستا ) تو جنوب خربستان تصرف کنن 

درسته ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام خسته نباشید دوستان

کسی در مورد نیروی هوایی یمن اطلاعاتی داره

با تشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Navard
      سخنی با خوانندگان محترم:
      در مطلب پیش رو سعی بر این شده که به مختصری از شرایط فرهنگی و اجتماعی و تاریخی اعراب پیش از اسلام پرداخته شود. در این نوشته اصل بر رعایت صداقت تاریخی و امانت است و در گرداوری آن از منابع با عقاید گوناگون کمک گرفته شده است. گرد آوری مطالب تاریخی هیچ گاه خالی از اشتباه نیست، علی الخصوص که این مطالب در رابطه با مسائل حساسیت بر انگیز مذهبی باشد. در نتیجه از دوستان خواننده این مطلب درخواست میشود درصورت وجود اشتباه، به منظور تکمیل و اصلاح این مطلب بنده را یاری کنند.
       

      پیشگفتار:
      سرنوشت پیامبران و قومشان و نتایجی که از آن کسب کرده اند را میتوان یکی از مهمترین نشانه های حقانیت آن ها به حساب آورد. این نتایج بعضا چنان معجزه آسا و خیره کننده هستند که در حالت معمول موارد مشابهی برای آنها یافت نمی شود. برای نمونه مسیح (ع) در دل امپراطوری قدرتمند روم شرقی به پیامبری رسید. در سرزمینی که تعداد نامعلوم خدا توسط مردم پرستیده میشد و پیامی که آورد چنان در دل ها رسوخ کرد که در مدت کمتر از چند سده مسیحیت در سه قاره گسترش یافت! از حبشه در آفریقا گرفته تا امپراطوری قدرتمندی چون روم که روزی دشمن مسیحیت بود و همچنین طیف کثیری از اقوام در خاورمیانه و ...! در اسلام نیز ما با چنین پیشرفت معجزه آسایی رو به رو هستیم. محمد (ص) در سن چهل سالگی در جامعه ای بدوی به پیامبری برگزیده شد که جز غارت و ستیز دستاوردی نداشتند و هر روز به بهانه ای با یکدیگر در جنگ بودند و شعرا و نام آوران عرب روزگاری برای بدست آوردن شرافت، خود را به پای پادشاهان ایران و روم می انداختند. در شبه جزیره عربستان اگر در جایی تمدنی دیده میشد به پاس قرابت با ایران یا روم بود. و از دست آورد هایشان در آن ادوار، جز پاره ای از روایات افسانه گونه چیزی بجا نمانده است. در چنین محلی که محمد(ص) شدیدا زیر فشار فرهنگی و البته فشار عوامل ثروت و قدرت  در مدت کمتر از سیزده سال توانست بنیان نخستین حکومت اسلامی را در یثرب بنا نهد که تا پایان عمر ایشان این حکومت به چنان وسعت و قدرتی رسید که در سرحدات خود به تقابل با روم شرقی می‌پرداخت.
       
      قسمت اول: قبیله و معنای متفاوت آن در بین اعراب
       

       
      اعراب از قبل اسلام در پهنه ی وسیعی از خاورمیانه حضور داشتند. و بر خلاف تصور عموم مردم، فتوحات پس از اسلام به تنهایی سبب استقرار آن ها در این پهنه نشد. در تاریخ موجودیت اعراب با سامی نژاد ها گره خورده است. این حضور آنقدر چشمگیر بود که رومیان و یونانیان مناطق عرب نشین را به سه ناحیه عربستان خوشبخت و عربستان بیابانی و عربستان سنگی تقسیم کرده اند که حدود این مناطق از دریای سرخ و شبه جزیره عربستان شروع شده و از سویی به مرز های روم آن روزگار در شامات رسیده و در سوی دیگر در عراق امروزی به رود فرات ختم می شود. در رابطه با وضعیت اعراب قبل اسلام باید به این موضوع اشاره کرد، پیشینه تاریخی که برای آنها ذکر شده به ۲۰۰ سال قبل از سال عام الفیل محدود می شود. عام الفیل همان سالی است که گفته میشود محمد(ص) در آن دیده به جهان گشود. البته این بدان معنا نیست که اعراب قبل از آن موجودیت خارجی نداشته اند‌. برای مثال در دبیره های هخامنشی از آن ها بعنوان خراج گذاران عصر داریوش بزرگ یاد شده است. اما آنچه از این گفته پیداست، اعراب تهی از پیشینه تاریخی و تمدنی غنی بودند و آنچه در آنها یافت می‌شد در حقیقت از هم نشینی و یا دست درازی دیگر اقوام بود. این همان زمانیست که قرآن از آن به عنوان دوره جاهلی اعراب یاد می‌کند.
       

       
      نگاره ای از سرباز ساتراپی عربیا در مقبره خشایارشا، واقع در نقش رستم که بصورت نمادین به شکل یکی از ستون های شاهنشاهی به نمایش در آمده است.
       
      با نگاهی به زندگی اعراب در آن اعصار می توان دریافت که تفاوت عمده‌ای میان نوع زندگی آنان با زندگی مردم ایران و روم و حتی در نزدیکی آنها با دولت های نچندان نامی حبشه دیده میشد. در آن روزگار ایران و روم حکومت مرکزی داشتند حکومتی که تمام شؤون جامعه را از حیث قانون و عمل به قانون و وادار کردن همه به تابعیت از آن در دست داشتند و تمام زوایای آن جامعه زیر سلطه نظامی واحد قرار گرفته بود، به طوری که در هر گوشه آن وجود حکومت مرکزی احساس می‌شد. این در حالی بود که در جزیرة العرب در هر ناحیه ی آن، مردم بر پایه نسبت خانوادگی مشترک به عنوان یک قبیله گرد آمده بودند و هر یک در جغرافیای حضور خود اعمال قدرت می‌کردند. هیچ قبیله‌ای بر دیگری اعمال نفوذ نداشت مگر در داد و ستد و جنگ! جنگ بین قبایل هم نامنظم بود و بیشتر به دعوایی نامنظم و خانوادگی شباهت داشت. این مطلب نشانگر پراکندگی و تضاد بسیار عمیق بین قبایل است. باید گفت برای وحدت در میان یک امت فرهنگی لازم است که نقاط مشترک آنها را در خود جمع کرده و مردمی را گرد هم بیاورد. در شبه جزیره عربستان چنین تفکر یکنواختی وجود نداشت و هدف واحدی برای آنها مطرح نبود. در کنار کعبه هر قبیله بتی مخصوص به خود داشت و بدین ترتیب حتی در این زمینه هم تضاد و خودبینی دیده می‌شد. شرایط سخت و طاقت فرسای جزیرة العرب بر این اختلاف دامن می‌زد. مناطق حاصلخیز و دارای آب محدود و با فاصله زیاد از هم بودند. راه‌های محدودی وجود داشت که آنها هم زیر سلطه راهزنان دیگر قبایل بوده و تحت نفوذ قدرت های خارجی اداره میشد.
       

       
      در این شرایط دشوار اگر قبیله‌ای قادر بود تا چراگاهی را از چنگ دیگری در آورد این کار را بی درنگ می‌کرد. هیچ قبیله ای از این نظر در امنیت نبود و جنگ های بسیار با دلایل ساده و بعضا نا مأنوس بین آن ها رخ می داد. مشخص است که جنگ یکی از رایج ترین اعمال در بین آن ها بود آن چنان که عده ای برای کسب شهرت و آزمون جنگاوری خود مسیر نزاع را هموار میکردند. این جنگ از سر منع ازدواج یک زوج در دو قبیله می‌توانست شکل بگیرد تا بر سر شرایط تجارت و پاسداری از کاروان ها و ... که البته همانطور که گفته شد هیچ کجای آن به جنگ نمی‌ماند و بیشتر به یاغی گری و غارت و دعوای عشیره ای شباهت داشت. در نتیجه از این حیث قبیله جایگاه ویژه‌ای پیدا میکرد. بقای افراد به بقای قبیله گره خورده بود. هر کسی را با قبیله‌اش می‌شناختند و در نتیجه خدای این مردم هم در حقیقت قبیله آنها بود و بت ها هم نمادی برای اعلام وجود هر قبیله بودند و هرچه بزرگان این قبیله ها می‌گفتند هم، حقیقت تام برای آن ها محسوب می‌شد. با این اوصاف هرچه افراد یک قبیله زیادتر بود افتخار آن هم بیشتر میشد. این افراط تا آنجا پیش رفت که در سوره تکاثر قرآن، خداوند خطاب به مشرکان می گوید که آنها به منظور بزرگ نشان دادن تبار خود حتی دست به شمارش مردگان خود می‌زدند. نعمان در خطاب به پادشاه وقت ایران گفت که جز عرب کسی به نسب خود آگاهی ندارد و جز عرب از هر کسی اجدادش را بپرسی آنها را نمی‌شناسد. در حقیقت گذشتگان و نژاد چیزی نبود که اعراب بتوانند اشتباهی هر چند سهوی را به آنها نسبت دهند. شاید تا اینجا مطلب روشن شده باشد که پیامبر اسلام چه کار دشواری در پیش داشت. بخصوص وقتی بدانیم یکی از مهمترین اقدامات پیامبر مقابله با همین برتری جویی نژادی بوده است‌. عملا هر قدمی که به جهت آگاهی و یا مخالفت با سنت های گذشتگان آنها برداشته میشد، از نظرشان نوعی توهین تلقی میگردید. شاید جالب باشد بدانید که بت پرستی اعراب نیز ریشه در همین افراط دارد! یعقوبی در تحلیل خود از بت پرستی و عوامل آن می‌گوید:«بت پرستی از هنگامی آغاز شد که وقتی یکی از مردم می‌مرد، اقوام او مجسمه‌ای از وی ساخته و به یاد او آن را محترم می‌داشتند فرزندان آنها پس از سال‌ها گمان کردند که این‌ها خدایان آنان هستند» . شاهد این امر می‌تواند سخن مشرکین با پیامبر (ص) باشد که می‌گفتند:
      این بت ها اقوام گذشته هستند که مطیع خدا بوده و ما صورتی از آنها ساخته و عبادتشان می‌کنیم. در مورد سه بت مشهور یعوق و یغوث و نسر گفته شده: از قوم نوح بودن و افرادی صالح بودند و بعدها مجسمه آنان به صورت بت درآمد. در مورد لات نیز گفته شده او در واقع مرد صالحی بوده است که غذا برای حاجیان درست می‌کرده وقتی او مرد، تمثالی از او درست کردند و بر آن بنایی ساخته‌اند و اسمش را بیت الربه نهادند. ابن قیم می‌گوید؛ تعظیم مردگان سبب شد تا کم کم صورت هایی از آنها به شکل بت ساخته شود. زمانی که محمد(ص) مکه را فتح کرد در درون آن ۳۶۰ بت وجود داشت. در حقیقت ما با سرزمینی طرف هستیم که ۳۶۰ اعتقاد و ۳۶۰ تضاد در آن میتوان شمارش کرد!
       

       
       اوضاع اعراب از ابتدا این گونه نبود. اعراب شهر مکه خود را از نسل عدنان می‌دانستند، که در نتیجه نسب آنها به اسماعیل (ع) باز میگشت. از این گفته مشخص است که نخستین اعراب موحد بودند اما به تدریج به سوی شرک گرایش پیدا کردند. از این منظر اعراب مکه در کنار بنی اسرائیل بودند که به دین حضرت ابراهیم گرایش داشتند و در حقیقت ریشه نسبی مشترک در آن ها می توان یافت. در سال‌های مانده به بعثت پیامبر، افرادی در بین اعراب پیدا شده‌اند که خواهان بازگشت به دین ابراهیم بودند. آنها شروع به تبلیغ علیه اعتقادات آن روزگار اعراب کردند. از معروف‌ترین این افراد ورقة بن نوفل بود که در جستجوی دین خدای یگانه به این سو آن سو رفت و در نهایت مسیحیت را پذیرفت. زید بن عمر شخص دیگری بود که به روایت تاریخ در بین اعراب از بازگشت به آئین ابراهیم سخن گفت. بسیاری از رسوم مشرکین مکه همان چیزی بود که ابراهیم به اجدادشان آموخته بود ولی آنها آنرا شرک آلود کرده بودند. برای مثال اعراب جاهلی نیز به رسومی چون ختنه و کفن و دفن میت و ازدواج نکردن با محارم و حج بیت الله الحرام معتقد بودند. آنها حتی شعار معروف تلبیه را نیز داشتند اما آن را به نوعی شرک آمیز کرده بودند. ( تلبیه همان شعار لبیک اللهم لبیک لاشریک ... است که حاجیان در حین طواف خانه خدا می‌گویند). اعراب جاهلی به افرادی از خود که ختنه کرده و به حج می رفتند حنیف میگفتند . این در حالی است که به پیروان حضرت ابراهیم در گذشته حنیف گفته میشد! این بدان معناست که این کلمه از گذشته های دور در بین اعراب زبان به زبان چرخیده و تغییر معنا یافته است.
       
       
      قبیله قریش زادگاه قدرت
       
      قریش نامی آشنا و از پر نفوذترین قبایل در میان عرب بوده و بعد اسلام نیز تا قرن‌ها بر جهان اسلام حکومت کرده است. خلفا تا پیش از امپراتوری عثمانی همیشه قریشی بودند. اعراب کسانی را که از نسل مضر بن کنانه باشند را قریشی می گویند. در علم تبارشناسی عرب نیای مضر بن کنانه به اسماعیل (ع) باز میگردد. قریش در آن دوره از آنجا که امور حج را بر عهده داشت به شهرت و ثروت زیادی رسید. امور کعبه در دوره ای به قصی و هاشم و سپس به عبدالمطلب که همه از نسل مضر بودند سپرده شد. در دوران قصی مراسم حج  شکل جدیدی به خود گرفت و این تغییرات زمینه ساز قدرت یافتن قریش در بین دیگر قبایل عرب گردید. در این ایام مردم عرب از نقاط دور دست به این مکه می آمدند تا هم به تجارت بپردازند و هم خدایان پر تعداد کعبه را پرستش کنند. بنوعی مکه و کعبه آن میعاد گاه اعراب بود. در این شهر بازار هایی بر پا میشد که از غرب و شرق عالم تجار به آن رجوع می کردند. راه تجاری مهمی از روم شرقی به یمن و در نهایت به هند ختم می شد که این مسیر از قطب های اقتصادی آن روزگار محسوب می شد که البته نکته مهم برای ما این است که شهر های مکه و یثرب هم در مسیر آن رونق یافته بودند.
       

       
       در بین قریش طایفه بنی هاشم به طور خاص که پیامبر اسلام نیز از آنان بود دارای مقبولیت و شهرت بیشتر گردید. همان طور که گفته شد بعد هاشم، عبدالمطلب زمام امور حج را بر عهده گرفت. وی پدر بزرگ پیامبر اسلام است و او از اعرابیست که قبل اسلام طبق سنت خاندان خود به دین حنفیت معتقد بود و خدای یکتا را می پرستید. عبدالمطلب بعد مرگ والدین محمد(ص) سرپرستی او را پذیرفت و در نتیجه آن محمد(ص) در محیطی با اعتقادات دین حنفیت زندگی میکرد.
       
      از تاریخ چنین بر می‌آید که قریش در میان اعراب به شرافت و عزت معروف بوده و معمولاً با عناوینی چون «آل الله» و «سکان حرم الله» خوانده می‌شدند و مردم آنها را به عنوان بزرگ و شریف قبول کرده بودند. باید افزود که این شهرت در همه طوایف قریش نیست، بلکه تنها در خاندان قصی و بعد از او خاندان هاشم و عبدالمطلب بود چرا که وجود این افراد در نهایت سبب شهرت قریش گردید.
       
      هنگام ظهور پیامبر اسلام در میان طایفه های قریش، از بنی هاشم عباس بن عبدالمطلب مسئولیت آبرسانی به حجاج را بر عهده داشت و از طایفه بنی امیه، ابوسفیان ریاست سپاه قریش را بر عهده داشت. این جبهه بندی در میان قریش تا قرن ها بعد ادامه پیدا کرد. البته باید توجه شود که طوایف دیگر از قریش هم بودند که نقشی در امور حج داشتند اما نقش آنها به پر رنگی دو طایفه نامبرده نبود.
       

       
      دیگر قبایل عرب متوجه عظمت کعبه و نقش آن در فزونی قدرت قبیله قریش شدند در نتیجه برخی از آن ها در مناطق خود نیز کعبه هایی ساختند تا قبیله خود را برای رفتن به مکه بازدارند. این کعبه ها از بسیاری از جهات همچون وجود سنگی مانند حجر الاسود(سنگ سیاه) تا ارکان کعبه به آنچه در مکه بود شباهت داشتند. برای مثال در یمن پرستشگاهی در شهر غَیمان قرار داشت و «حجر الأحمر» یا سنگ سرخ در آن استفاده شده بود و همچنین کعبه ی شهر العَبلات در جنوب مکه، که «حجر الأبیض» یا سنگ سفید داشت!
       
      ادامه دارد ...
       
      این مطلب برای انجمن mililtary.ir  گرداوری شده و هر گونه برداشت از آن با ذکر نام نویسنده و این انجمن بلامانع است. 
       
      نویسنده و گرداورنده: Navard 
       
      منابع و ماخذ:
       
      کتاب تاریخ سیاسی اسلام(جلد1) / نویسنده: رسول جعفریان
      کتاب گنجینه تاریخ ایران(جلد نهم)/ نویسنده: عبدالعظیم رضایی
      کتاب دو قرن سکوت( ویرایش دوم) / نویسنده: عبدالحسین زرین کوب
       
      لینک
       
    • توسط aminor
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      منفک شده از تاپیک تحولات یمن
      1399/11/09
       
      تاپیکهای مرتبط با محوریت حمله به آرامکو
      UAV kent 2.0 concept: عملیات تن ماهی
      سپر صحرا : بررسی شبکه دفاع هوایی ارتش عربستان سعودی
       
       
       منابع یمنی : شلیک موشک قاهر1 به شرکت نفت آرامکو در جیزان عربستان
       

       

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.