reza4087

تهاجم ارتجاع عرب ( به رهبری آل سعود ) به یمن / خبر ، گزارش ، تحلیل و ... (1)

Recommended Posts

پرواز چندین فروند هواپیمای جنگنده ناشناس بر فراز کشتی کمک هاي ايران براي يمن

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: چندین فروند هواپیمای جنگنده خارجی بر فراز کشتی حامل کمک های بشردوستانه ایران به یمن به پرواز درآمدند.

به گزارش «انتخاب»، به رغم ادامه حرکت کشتی کمک های ایران که عازم دریای عمان است، چندین فروند هواپیمای ناشناس برفراز این کشتی ایرانی به پرواز درآمدند.

کشتی باری ایرانی در حال انتقال یک هزار و 500 تن مواد غذایی شامل برنج، گندم، ماهی کنسرو شده، چادر، پتو و کمک های دارویی برای مردم یمن است.

جمعیت هلال احمر ایران در تلاش است این کمک های بشردوستانه را از طریق هوا و دریا به یمن ارسال کند اما به سبب محاصره کامل این کشور جنگ زده توسط عربستان سعودی تاکنون نتوانسته است این کمک ها را به مردم یمن تحویل دهد.

ایران پیش از این نیز پنج محموله کمک های بشردوستانه از جمله 69 تن کمک های امدادی، پزشکی و اقلام مصرفی را برای مردم یمن ارسال کرده است.

http://www.entekhab.ir/fa/news/204165

--------------------------------

عربستان: هم اکنون کشوری قصد دارد با زور به یمن کمک بشر دوستانه ارسال کند / هر کشتی ای برای پهلوگیری باید از ما اجازه بگیرد / ریاض یاسین: هر اتفاقی بیافتد، مسئولش ایران خواهد بود!

مشاور وزیر دفاع عربستان گفت: هر کشتی ای که بخواهد در بنادر یمن پهلو بگیرد باید از دولت یمن یا سران ائتلاف اجازه بگیرد.

به گزارش «انتخاب»، احمد عسیری در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گفت: هم اکنون کشوری وجود دارد که دست به یک اقدام بی سابقه زده است. این کشور قصد دارد با زور و با وجود مخالفت کشور دیگر به آن کشور کمک های بشر دوستانه ارسال کند. در حقوق بین الملل این یک امر بی سابقه است.

وی افزود: یمن در محاصره دریایی است و هر کشتی ای که می خواهد به بنادر یمن وارد شود یا باید از دولت یمن اجازه کسب کند یا اینکه از سران ائتلاف باید اجازه بگیرد.

از سوی دیگر، یاسین وزیر خارجه فراری منصور هادی گفت: اگر ایران اجازه ندهد یک فروند کشتی باری که به همراه یک اسکورت نظامی عازم شبه جزیره عربستان است بازرسی شود ، در آنصورت تهران مسئول کامل هرگونه حادثه ای خواهد بود که نشات گرفته از تلاش آنها برای ورود به آب های یمن است.

گفتنی است، معاون فرمانده ستاد مشترک ایران ضمن هشدار به ائتلاف عربی نسبت به جلوگیری از حرکت کشتی امدادی تهران، گفته است: ما به سعودی ها و آمریکا در خصوص هدف قرار دادن سیاست ایران در زمینه ارسال کمک های بشردوستانه به ملت های منطقه هشدار می دهیم این امر ممکن است آتشی به پا کند که آنها نتوانند آن را کنترل کنند.

http://www.entekhab.ir/fa/news/204111/%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%87%D9%85-%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%82%D8%B5%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%B2%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%DB%8C%D9%85%D9%86-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%A8%D8%B4%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D9%86%D8%AF-%D9%87%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%87%D9%84%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%AF-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B6-%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%B1-%D8%A7%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%82%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AF-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84%D8%B4-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%A8%D9%88%D8%AF

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هو العلیم

کشتی به الحدیده برسد یا نرسد اهمیتی ندارد ، نفس عمل است که مهم است زیرا این کشتی شروعیست بر پایان و کیست که عمق قضیه را دریابد .

حالا چند سؤال زیرکانه همراه پاسخ پنهانی درون خود سؤال :
الف - سر مار کجاست؟ غرب یا اعراب
ب - اقتصاد کجاها ( با کسری بودجه نجومیشان ) به زور گردن کلفتی و فروش سلاح از منجلاب فروپاشی رهائی پیدا میکنه ؟ اگر جنگی ایجاد نشود و ذخایر پول نفت خورها تموم نشه به کی میخوان سلاح بفروشند تا جای مصرف شده هارو بگیره ؟
پ - مذاکره با ایران که کلا موجب تخلیه هسته ای ایران میشود . خوب حالا نوبت تخلیه زرادخانه موشکی ایران فرارسیده است . این تخلیه بهتر نیست در راه اعراب و همدینان انجام گیرد و نه به عنوان تهدیدی علیه اسرائیل ؟
ج - آیا واقعا جنگ ایران با اعراب در این برهه موجب ختم مذاکرات میشود و یا تقویت آن وامتیاز دهی بیشتر ایران به نفع غرب ؟ به نظرجنگ نیابتی چیزی نیست که در مفاد عهد نامه و از موجبات فسخ آن بشمار بیاید ویا بهانه خاصی بدست ایران بدهد .
د - برای از میان برداشتن ایران از سر راه امپریالیست که جنگ مستقیم میتواند از لحاظ اقتصادی آنها را به حد فروپاشی نزدیک کند چه راهکاری بهتر از جنگ نیابتی که بر عکس موجب شکوفائی اقتصادیشان نیز بگردد ؟
ه - نتیجه چندین سال ایران هراسی ( با هزینه های میلیونی و میلیاردی ) تا کی باید بی نتیجه بماند . آیا در انتهای قضیه ، اسرائیل نباید فرشته نجات سامیان ( همچون اعراب سامی نژاد مسلمان ) در انظار جلوه گر شود ؟
و - آیا نباید پس از بلعش کامل خاورمیانه توسط غرب و به واسطه غلاده ای که بر گردن سردمداران خاورمیانه بر اثر کمکهای نظامی و تسلیحاتی و اطلاعاتی ، دندان طمع قدرتهای نوظهور مثل روسیه و چین و هند به طور کامل کشیده شود تا با خاطری آسوده تربه آسیای جنوب شرقی و شرق آسیا پرداخت ؟

و اما فلسفه کشتی

آیا در شطرنجی که غرب در حال بازی با طرفهای خاورمیانه ای و شمال آفریقائی خود در پیش گرفته است آچمزی نهفته است ؟

اول باید اهداف غرب را مد نظر قرار داد.
هدف اول : ثروتها و ذخایرمادی اعم از زیر زمینی و یا رو زمینی ( زیر زمینی مانند نفت ، گاز ، اورانیوم ، بر ، طلا و فلزات گرانقیمت ، سایر عناصر اولیه که به وفور در خاورمیانه و شمال آفریقا نهفته و هم اکنون نیز با شراکت بالای پنجاه درصد و بالاتر مشغول استخراج آنها میباشند و روزمینی همچون نخبگان ، کارگران ارزان قیمت ، دیگر که باعث اطاله کلام است ).
هدف دوم : محافظت از مهره شاه در منطقه ( اسرائیل ) که بتوانند شرق دریای مدیترانه را در اختیار خود داشته و اختیار کاملی بر هر سه تنگه در این پهنه ( سوئز، بسفر ، داردانل ) در پیشبرد مقاصد اقتصادی ( و نوعی باج سبیل گیری و تهدید اقتصادی سایر کشور ها از جمله قدرتهای نوظهور ) . لازم بذکر است که تنگه های مالاگا ، پاناما و.. هم اکنون در اختیار آنها قرار دارد . و تنها تنگه ای که به واسطه ایران کنترل بلا منازع بر آن ندارند هرمزد میباشدواز طرفی نیز کنترل تنگه باب المندب که مشکلات خاص خود را دارد و طرفداران ایران در آن منطقه .

حالا چگونه میتوان به این اهداف و چند هدف سود آور دیگر که ذکر نشده است رسید ؟
کشیدن ایران با اقتصاد پاشیده اما با تجربه و غیور به جنگ با اعرابی که پول زیادی دارند اما از مخ بی بهره و همچنین شکمباره و آسوده طلب که تنها محرکشان همانا به خطر افتادن حرم امن الهیست و در ایجاد این پروپاگاندا نیز توسط رسانه های مستبرق موفق عمل نموده اند.

زدن کشتی ایرانی در نزدیکی باب المندب مجوزیست که ایران را قادر میسازد با تغریق دو کشتی خودی توسط دزدان دریائی کلا فاتحه این تنگه خوانده شده و تا اصلاح آن میلیاردها دلار خسارت به تر و خشک وارد شود . حال تو خود حدیثی بخوان از این مجمل .این را خود آن احمقها هم خوب میدانند و امیدوارم دست به این حماقت نزنند . شاید هم بزنند . اما مسلما به دست ائتلاف عربی نخواهد بود ( آنها سگهائی آمریکائی بیش نیستند و تنها به دهان آنها نگاه میکنند ، بگویند بزن میزنند ، بگویند نزن نمیزنند ، اما خود به هیچوجه شهامت اینکار را نخواهند داشت ).

جنگ یمن هم با تصمیم ودستور دلفریب غرب ( بگونه ای مستقیم آمریکا ، اروپا و یا به قولی صلیبیون , صهیونیون ) انجام پذیرفته است . انقلاب مردمی یمن ( اعم از حوثی و غیر حوثی ، شیعه و سنی ) توسط دست نشاندگان غرب ( منصور هادی و اعوان و انصارآن یعنی معاون رئیس جمهور وقت خائن به کیش و قبیله خود ) به قهقرا کشیده شد ، اما هنوز پس از چند سال ، انتظارات انقلابیون ( برخی از برادران مغرض فکر نکنند منظورم از انقلابیون تنها انصارالله میباشد ) نه تنها برآورده نشد که دست نشاندگی حکومت بیشتر نیز گردید .
پس لطفا برخی از تحلیلگران انصافا و وجدانا همه تقصیر ها را گردن حوثی ها نیندازند که سطح فکرشان را نشان میدهد . با سوریه و مریخ واکراین هم مقایسه نفرمایند که آب در هاون کوبیدن است .

با تشکر

مشكل تحليلتان اينجاست كه فكر ميكنيد آمريكاى كثيف و اسراييل نجاست از اين بازى جان سالم بدر مى برند! هر آتشى روشن بشه دامن اين حيوانات شرور را خواهد گرفت...والعاقبه للمتقين
  • Upvote 5
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این کشتی میرسه به بندر حدیده.بارش رو خالی میکنه.چنتا عکس سلفی هم میگیرن و در نهایت عربستان هیچ غلطی نمیکنه.مطمین باشید هماهنگی لازم با صاحب سگان سعودی یعنی امریکا انجام شده.
عربستان خوب میدونه در صورت حمله به کشتی ایرانی چه تاوان سنگینی میده.حداقلش سرازیر شدن چندین هزار نفر از شیعیان یمن به عربستانه.شورش در نقاط شیعه نشین و نفت خیز عربستان.بمب گذاری های پیاپی.حالا اینا پاسخ غیر مستقیمه.
نهایتا به نظرم عربستان میگه که ما اط طریق سازمان ملل مطمین شدیم محموله کشتی ایرانی دارو و غذا بوده وگرنه حمله میکردیم.
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فرود هواپیمای حامل کمک‌های انسانی سازمان ملل در صنعا

 

 

دبى – العربيه.نت فارسى

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد که نخستین هواپیما از مجموع شش هواپیمای باربری حامل کمک‌های بشر دوستانه، جمعه ۱۵ مه در صنعا پایتخت یمن فرود آمد. این در حالی است که قرار است دیگر هواپیماهای حامل کمک‌های بشردوستانه نیز در ساعت‌های آینده در فرودگاه صنعا فرود آیند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کیمساریای عالی امور پناهندگان در بیانیه خود خاطرنشان کرده است که در سومین روز از آتش بس انسانی پنج روزه در یمن، هواپیمای حامل پتو، تشک و لوازم آشپزی که از امارات پرواز کرده بود، در فرودگاه صنعا نشست.

این بیانیه افزوده است: «در دو روز آینده در صورت مساعد بودن اوضاع امنیتی، چهار هواپیمای دیگر به فرودگاه صنعا خواهند رسید.. این شش هواپیما در مجموع ۱۵۰ تن کمک‌های امدادی به صنعا خواهند رساند. این در حالی است که کمک‌های دیگر از جیبوتی و از راه دریا به یمن خواهند رسید. این تلاش‌ها در چارچوب فعالیت برای کمک رسانی به دستکم ۲۵۰هزار شخص در یمن صورت می‌گیرد.»

روز پنجشنبه نادیه السقاف وزیر اطلاع رسانی یمن و رئیس کمیسیون عالی امداد رسانی گفته بود که ۷ کشتی حامل آذوغه، کمک‌های بهداشتی و فراورده‌های نفتی، به بنادر یمن رسیدند.»

او افزود که سه کشتی به بندر الحدیده، یک کشتی به بندر عدن، دو کشتی به بندر المکلا و یک کشتی به بندر المخا رسیدند.

او همچنین اضافه کرد که ۱۸ تریلی حامل سوخت نیز از راه گذرگاه الودیعه وارد یمن شدند و شماری از کارمندان سازمان ملل متحد، صلیب سرخ و سازمان‌های بین المللی، از راه فرودگاه صنعا وارد یمن شدند.

 

http://farsi.alarabiya.net/fa/middle-east/2015/05/15/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D8%A7%D9%85%D9%84-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%84%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%A7.html

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گروه حکومت اسلامی (داعش)، فایلی صوتی از ابوبکر بغدادی، رهبر خود منتشر کرده که در آن گفته شده حاکمان عربستان سعودی «مشروعیت خود را از دست داده‌اند» و «پایان آنها نزدیک است».

در این فایل صوتی که توسط گروه رسانه‌ای الفرقان منتشر و در سایت‌های متعدد و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، صدایی که به نظر می‌آید متعلق به رهبر گروه حکومت اسلامی باشد، می‌گوید: «هیچ عذری از هیچ مسلمی که به حکومت اسلامی هجرت نکند، وجود ندارد. پیوستن {به جنگ} وظیفه تمام مسلمانان است. ما از شما می‌خواهیم تا یا به ما بپیوندید یا هر کجا که هستید، سلاح به دست بگیرید.»در این فایل صوتی، خلیفه حکومت اسلامی، حاکمان عربستان سعودی را «دشمن» توصیف می‌کند و با بیان اینکه «پایان آنها نزدیک است»، می‌گوید که حاکمان کشورهای منطقه خلیج فارس از رشد تعداد پیروان او میان اعراب سنی احساس تهدید کرده‌اند.

صدای منتسب به ابوبکر بغدادی می‌گوید: «آنها {حاکمان عربستان سعودی} مشروعیت ادعایی خود را از دست داده‌اند. هنگامی که آنها احساس کردند که اربابان‌شان، صلیبیون و یهودیان، رافضی‌ها را جایگزین آنها کرده‌اند، جنگ ادعایی خود علیه رافضی‌ها در یمن را به راه انداختند.»

عربستان سعودی، چند ماه است که رهبری ائتلافی از کشورهای عربی برای حمله به شیعیان حوثی در یمن را بر عهده گرفته است. این کشور همچنین بخشی از ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا است که علیه «حکومت اسلامی» شکل گرفته است.اما رهبر گروه حکومت اسلامی با انتقاد شدید از دخالت نظامی عربستان سعودی و متحدانش در یمن، می‌گوید:

«آنها ادعا می‌کنند که از سنی‌ها دفاع می‌کنند؛ آنها دروغ می‌گویند. آنها تلاش می‌کنند تا از پیوستن مسلمانان به ما جلوگیری کنند {زیرا} این پسران "سلول" را وحشتزده می‌کند.»

«پسران سلول»، اشاره‌ای است به نوادگان عبدالله بن ابی بن سلول، از حاکمان مدینه در صدر اسلام که بسیاری از مسلمانان هرگز گرویدن او به اسلام را قبول نکردند و او را «رهبر منافقان» خطاب می‌کردند.این نخستین پیام منتسب به ابوبکر بغدادی، خلیفه گروه حکومت اسلامی پس از انتشار گزارش‌هایی است که از زخمی شدن او بر اثر عملیات آمریکا و جانشینی فرد دیگری به جای وی خبر می‌دادند.به نظر می‌آید صدای این فایل صوتی با صدایی که در اواسط ماه نوامبر سال گذشته میلادی از ابوبکر بغدادی منتشر شد، مطابقت داشته باشد.

خلیفه گروه حکومت اسلامی در این فایل صوتی خطاب به مسلمانان گفته است: «اسلام هرگز حتی برای یک روز دین صلح نبوده است. اسلام دین جنگ است.».

10983244-364775290394996-790514517180403

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ادعای کشته شدن مرد شماره ۲ انصارالله

یکی از رسانه های مخالف أنصارالله، با انتشار خبری مدعی شد که فرمانده نظامی و مرد شماره دو این جنبش به شهادت رسیده است.

 
به گزارش مهر، یک رسانه مخالف جنبش أنصارالله یمن، با انتشار خبری مدعی شد که «أبوعلی حاکم» مرد شماره دو این جنبش بر اثر بمباران محل حضور وی توسط جنگنده های ارتش عربستان، زخمی شد و ساعاتی بعد به شهادت رسید.
 
این رسانه یمنی نزدیک به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، همچنین مدعی شد که وی فرمانده نظامی أنصارالله بوده و بعد از زخمی شدن در بیمارستان 48 نظامی در صنعا بستری شد اما به دلیل شدت جراحت، شهید شده است.
 
این رسانه مخالف جنبش أنصارالله یمن، برای اثبات ادعای خود به اظهارات «عبدالرحمن برمان» وکیل و حقوقدان سرشناس یمنی استناد کرد و افزود: محل حضور فرمانده نظامی حوثی ها در محله «سعوان» در شهر صنعا بود.
 
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط نشست سران شورای همکاری خلیج فارس و رئیس جمهور آمریکا در تفرجگاه کمپ دیوید را "تاریخی و بی سابقه توصیف" کرد و مدعی دخالت ایران در امور داخلی منطقه شد و گفت: "درباره تقویت و افزایش همکاری نظامی و امنیتی راهبردی بین کشورهای شورای همکاری و آمریکا بحث شد. ما در سه چارچوب اساسی بحث کردیم نخست؛ تقویت همکاری نظامی. دوم؛ مقابله با تروریسم و سوم؛ برخورد با چالش ها و در صدر آن دخالت‌های ایران در امور داخلی منطقه".

وی افزود: ما تفاهم های خوبی داشتیم. اینها در ارتباط با توافقنامه های آموزش نظامی مشترک، تحویل سامانه های پیشرفته به کشورهای شورای همکاری، توسعه سامانه دفاع موشکی و قدرت موشکی بالستیک و توسعه سامانه‌های هشدار سریع بود و همچنین درباره ایجاد یک نیروی واکنش سریع صحبت کردیم. همه اینها مسائل خوب و مفیدی است و تقویت روابط راهبردی عمیق بین دوطرف به شمار می‌رود.

الجبیر بدون اشاره به حمایت مالی و تسلیحاتی آشکار و علنی عربستان از گروه‌های مسلح در سوریه گفت: مذاکرات مهم و ثمربخشی در ارتباط با چگونگی مقابله با سرازیر شدن جنگجویان خارجی به گروه داعش و القاعده و نظایر آنها، چگونگی توقف حمایت مالی از گروه‌های تروریستی و مقابله با افراط گرایی خشن، چگونگی افزایش همکاری اطلاعاتی برای مقابله با پدیده سرازیر شدن جنگجویان خارجی به منطقه و برخورد با چالش‌های مربوط به مبارزه با افراط گرایی خشن داشتیم.

وی از "خرسندی کشورهای شورای همکاری از مباحثات کمپ دیوید" سخن گفت و افزود: این کشورها و آمریکا درخصوص تشکیل یک کارگروه برای پیگیری اجرای نتایج نشست کمپ دیوید توافق کردند تا نشست دیگری نظیر این نشست درسال آینده برای ارزیابی اهداف محقق شده برگزار شود اما هنوز زمان دقیق برگزاری آن مشخص نشده است.

الجبیر با وجود اشاره به گفت وگو درباره همکاریهای نظامی گسترده بین کشورهای شورای همکاری و آمریکا در نشست کمپ دیوید درعین حال گفت: کشورهای شورای همکاری درخواست های مشخصی در نشست کمپ دیوید درباره قراردادهای سلاح های پیشرفته ارایه نکردند و آمریکا نیز درخواست های مشخصی از این کشورها نکرد. نشست اساسا رایزنی برای آینده روابط بین دوطرف در همه زمینه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و نظامی بود. در نشست روش شد که دو طرف تمایل به توسعه روابط و بحث درباره چگونگی تحولی ویژه در این روابط راهبردی به سطح مشابه روابط راهبردی آمریکا با ناتو به عنوان مثال دارند.

آمریکا در دسامبر گذشته اجازه فروش سلاح های آمریکایی به کشورهای شورای همکاری را دارد.

الجبیر مدعی شد که "ایران تهدیدی برای منطقه" به شمار می رود و درباره جزئیات مذاکرات محمد بن نایف ولیعهد و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی با اوباما و مسئولان آمریکایی گفت: "توافق کاملی در دیدگاهها نسبت به موضوعات منطقه ای و تهدیدات ایران وجود داشت. صریحا درباره اوضاع سوریه و عراق و یمن و لیبی صحبت کردیم. درباره چگونگی مقابله با دخالت های ایران و سریعترین ابزارها برای مقابله با این دخالت بحث کردیم".

وی ادعای دخالت ایران در امور داخلی منطقه را تکرار و به زعم خود ایران را حامی تروریسم خواند و گفت: "درک کامل اوباما درباره خطر دخالت های ایران در امور منطقه را احساس کردیم. درک جدیدی از آنچه ایران در حمایت از تروریسم و تحرکات برهم زننده ثبات در کشورهای منطقه انجام می دهد".

وزیر خارجه سعودی گفت: اوباما کشورهای شورای همکاری را از جزئیات مذاکرات آمریکا و سایر اعضای گروه ۵+۱ با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور آگاه کرد و گفت که آنچه به آن دست یافته شده است، به یک توافق چارچوبی است و مذاکرات در طول هفته های آینده ادامه دارد. اوباما به ما تاکید کردیم که هرگونه توافق با ایران با هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای خواهد بود. مسئولان آمریکایی به ما توضیح دادند که هرگونه توافقی، ایران را در برابر یک نظام بازرسی سخت و بی سابقه قرار خواهد داد. توافق محدودیت های سخت و واقعی را بر ایران اعمال خواهد کرد و اینکه، کاهش تحریم ها به میزان پایبندی ایران به مفاد توافق و عدم دخالت این کشور در امور داخلی کشورهای منطقه مرتبط خواهد بود.

وی با تکرار مواضع مسئولان آمریکایی درباره مسئله هسته ای ایران افزود: "همه کشورهای شورای همکاری از بحث های صورت گرفته خرسند هستند. کشورهای شورای همکاری و همه کشورهای جهان از هرگونه توافقی که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای شود، استقبال خواهند کرد".

الجبیر گفت: در طول شش هفته (تا زمان دستیابی به توافقی نهایی بین ایران و ۵+۱ در یکم ژوئیه آینده)، رایزنی های روزانه آمریکا و عربستان در همه سطوح در ارتباط با آخریت تحولات در مذاکرات با ایران ادامه خواهد یافت. رایزنیها، ملاقات ها و تماس ها به طور روزانه در همه سطوح بین آمریکا و عربستان انجام خواهد شد و طرف آمریکایی ما را از هرگونه تحولی در این مذاکرات آگاه خواهد کرد؛ همانطور که این اقدام را از زمان آغاز این مذاکرات بین قدرت های جهانی و ایران انجام داد.

وی همچنین از لزوم حمایت از مخالفان مسلح به اصطلاح "میانه رو" در سوریه در کمپ دیوید سخن گفت و افزود: تفاهم روشنی درباره ضرورت افزایش تلاش ها برای حمایت از مخالفان میانه رو سوری وجود داشت. درباره اهمیت باز کردن زمینه برای یک راه حل سیاسی که شامل اسد (رئیس جمهور سوریه) نباشد، توافق کردیم. اسد در آینده سوریه جایی ندارد. هماهنگی درباره ارایه کمک اعم از برنامه های تسلیحاتی یا آموزشی وجود دارد.   

 

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/417041/گستاخی-تازه-وزیر-خارجه-سعودی-علیه-ایران

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کشتی ایرانی فردا به یمن می‌رسد
عمان اعلام کرد، کشتی کمک‌رسانی ایرانی از مقابل سواحل عمان عبور کرده و فردا به مقابل سواحل یمن خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین، حکومت عمان اعلام کرد، کشتی کمک‌رسانی ایرانی از مقابل سواحل عمان عبور کرده و فردا به مقابل سواحل یمن خواهد رسید.

کشتی «ایران شاهد» روز دوشنبه (۲۱ اردیبهشت) بندر شهید رجایی بندرعباس را به مقصد یمن ترک کرده است.

روز گذشته، شبکه «المیادین» اعلام کرد کشتی کمک‌رسانی ایرانی حامل کمک‌های مردمی برای یمن بیستم ماه جاری «مه» (30 اردیبهشت) وارد بندر «الحدیده» خواهد شد.

این کشتی که قرار است تحت عنوان «کاروان نجات» این اقلام را برای استفاده مردم بی‌پناه یمن به این کشور ببرد، حدود 20 خبرنگار را نیز با خود به همراه دارد.

اقلام این کشتی که وزنی بالغ بر 2 هزار و 500 تن دارد شامل هزار و 200 تن برنج، 700 تن آرد، 400 تن کنسرو، 50 تن دارو و اقلام پزشکی، 50 تن آب‌معدنی، 2 هزار تخته پتو، هزار چادر گروهی و هزار سری ظروف آشپزخانه است.
http://www.tabnak.ir/fa/news/500625/%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%AF%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%DB%8C%D9%85%D9%86-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B1%D8%B3%D8%AF

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کشتی ایرانی فردا به یمن می‌رسد
عمان اعلام کرد، کشتی کمک‌رسانی ایرانی از مقابل سواحل عمان عبور کرده و فردا به مقابل سواحل یمن خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین، حکومت عمان اعلام کرد، کشتی کمک‌رسانی ایرانی از مقابل سواحل عمان عبور کرده و فردا به مقابل سواحل یمن خواهد رسید.

کشتی «ایران شاهد» روز دوشنبه (۲۱ اردیبهشت) بندر شهید رجایی بندرعباس را به مقصد یمن ترک کرده است.

روز گذشته، شبکه «المیادین» اعلام کرد کشتی کمک‌رسانی ایرانی حامل کمک‌های مردمی برای یمن بیستم ماه جاری «مه» (30 اردیبهشت) وارد بندر «الحدیده» خواهد شد.

این کشتی که قرار است تحت عنوان «کاروان نجات» این اقلام را برای استفاده مردم بی‌پناه یمن به این کشور ببرد، حدود 20 خبرنگار را نیز با خود به همراه دارد.

اقلام این کشتی که وزنی بالغ بر 2 هزار و 500 تن دارد شامل هزار و 200 تن برنج، 700 تن آرد، 400 تن کنسرو، 50 تن دارو و اقلام پزشکی، 50 تن آب‌معدنی، 2 هزار تخته پتو، هزار چادر گروهی و هزار سری ظروف آشپزخانه است.
http://www.tabnak.ir/fa/news/500625/%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%AF%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%DB%8C%D9%85%D9%86-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B1%D8%B3%D8%AF

انشالله به سلامت به مقصد برسه تا مرهمی باشه برای مردم مظلوم یمن

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
علام آمادگی یک گروه مسلح برای کشتار یمنی‌ها

گروه تروریستی موسوم به "سپاه شام" از آمادگی نیروهای خود برای مشارکت در جنگ علیه یمنی ها تحت فرمان پادشاه عربستان خبر داد....

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، سایت سعودی "الرصد" اعلام کرد که این گروه تروریستی با انتشار این بیانیه در صفحه رسمی خود ادعا کرد که این تصمیم برای عمل به "وظیفه عربی و اسلامی در قبال عربستان سعودی " است.
این گروه مدعی شد که 2 هزار نیرو را به همین منظور تجهیز و آماده کرده است.
در این بیانیه از همه کشورهای عضو شورای همکاری خواسته شده است که به عربستان سعودی در جنگ علیه یمن کمک کنند.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Navard
      سخنی با خوانندگان محترم:
      در مطلب پیش رو سعی بر این شده که به مختصری از شرایط فرهنگی و اجتماعی و تاریخی اعراب پیش از اسلام پرداخته شود. در این نوشته اصل بر رعایت صداقت تاریخی و امانت است و در گرداوری آن از منابع با عقاید گوناگون کمک گرفته شده است. گرد آوری مطالب تاریخی هیچ گاه خالی از اشتباه نیست، علی الخصوص که این مطالب در رابطه با مسائل حساسیت بر انگیز مذهبی باشد. در نتیجه از دوستان خواننده این مطلب درخواست میشود درصورت وجود اشتباه، به منظور تکمیل و اصلاح این مطلب بنده را یاری کنند.
       

      پیشگفتار:
      سرنوشت پیامبران و قومشان و نتایجی که از آن کسب کرده اند را میتوان یکی از مهمترین نشانه های حقانیت آن ها به حساب آورد. این نتایج بعضا چنان معجزه آسا و خیره کننده هستند که در حالت معمول موارد مشابهی برای آنها یافت نمی شود. برای نمونه مسیح (ع) در دل امپراطوری قدرتمند روم شرقی به پیامبری رسید. در سرزمینی که تعداد نامعلوم خدا توسط مردم پرستیده میشد و پیامی که آورد چنان در دل ها رسوخ کرد که در مدت کمتر از چند سده مسیحیت در سه قاره گسترش یافت! از حبشه در آفریقا گرفته تا امپراطوری قدرتمندی چون روم که روزی دشمن مسیحیت بود و همچنین طیف کثیری از اقوام در خاورمیانه و ...! در اسلام نیز ما با چنین پیشرفت معجزه آسایی رو به رو هستیم. محمد (ص) در سن چهل سالگی در جامعه ای بدوی به پیامبری برگزیده شد که جز غارت و ستیز دستاوردی نداشتند و هر روز به بهانه ای با یکدیگر در جنگ بودند و شعرا و نام آوران عرب روزگاری برای بدست آوردن شرافت، خود را به پای پادشاهان ایران و روم می انداختند. در شبه جزیره عربستان اگر در جایی تمدنی دیده میشد به پاس قرابت با ایران یا روم بود. و از دست آورد هایشان در آن ادوار، جز پاره ای از روایات افسانه گونه چیزی بجا نمانده است. در چنین محلی که محمد(ص) شدیدا زیر فشار فرهنگی و البته فشار عوامل ثروت و قدرت  در مدت کمتر از سیزده سال توانست بنیان نخستین حکومت اسلامی را در یثرب بنا نهد که تا پایان عمر ایشان این حکومت به چنان وسعت و قدرتی رسید که در سرحدات خود به تقابل با روم شرقی می‌پرداخت.
       
      قسمت اول: قبیله و معنای متفاوت آن در بین اعراب
       

       
      اعراب از قبل اسلام در پهنه ی وسیعی از خاورمیانه حضور داشتند. و بر خلاف تصور عموم مردم، فتوحات پس از اسلام به تنهایی سبب استقرار آن ها در این پهنه نشد. در تاریخ موجودیت اعراب با سامی نژاد ها گره خورده است. این حضور آنقدر چشمگیر بود که رومیان و یونانیان مناطق عرب نشین را به سه ناحیه عربستان خوشبخت و عربستان بیابانی و عربستان سنگی تقسیم کرده اند که حدود این مناطق از دریای سرخ و شبه جزیره عربستان شروع شده و از سویی به مرز های روم آن روزگار در شامات رسیده و در سوی دیگر در عراق امروزی به رود فرات ختم می شود. در رابطه با وضعیت اعراب قبل اسلام باید به این موضوع اشاره کرد، پیشینه تاریخی که برای آنها ذکر شده به ۲۰۰ سال قبل از سال عام الفیل محدود می شود. عام الفیل همان سالی است که گفته میشود محمد(ص) در آن دیده به جهان گشود. البته این بدان معنا نیست که اعراب قبل از آن موجودیت خارجی نداشته اند‌. برای مثال در دبیره های هخامنشی از آن ها بعنوان خراج گذاران عصر داریوش بزرگ یاد شده است. اما آنچه از این گفته پیداست، اعراب تهی از پیشینه تاریخی و تمدنی غنی بودند و آنچه در آنها یافت می‌شد در حقیقت از هم نشینی و یا دست درازی دیگر اقوام بود. این همان زمانیست که قرآن از آن به عنوان دوره جاهلی اعراب یاد می‌کند.
       

       
      نگاره ای از سرباز ساتراپی عربیا در مقبره خشایارشا، واقع در نقش رستم که بصورت نمادین به شکل یکی از ستون های شاهنشاهی به نمایش در آمده است.
       
      با نگاهی به زندگی اعراب در آن اعصار می توان دریافت که تفاوت عمده‌ای میان نوع زندگی آنان با زندگی مردم ایران و روم و حتی در نزدیکی آنها با دولت های نچندان نامی حبشه دیده میشد. در آن روزگار ایران و روم حکومت مرکزی داشتند حکومتی که تمام شؤون جامعه را از حیث قانون و عمل به قانون و وادار کردن همه به تابعیت از آن در دست داشتند و تمام زوایای آن جامعه زیر سلطه نظامی واحد قرار گرفته بود، به طوری که در هر گوشه آن وجود حکومت مرکزی احساس می‌شد. این در حالی بود که در جزیرة العرب در هر ناحیه ی آن، مردم بر پایه نسبت خانوادگی مشترک به عنوان یک قبیله گرد آمده بودند و هر یک در جغرافیای حضور خود اعمال قدرت می‌کردند. هیچ قبیله‌ای بر دیگری اعمال نفوذ نداشت مگر در داد و ستد و جنگ! جنگ بین قبایل هم نامنظم بود و بیشتر به دعوایی نامنظم و خانوادگی شباهت داشت. این مطلب نشانگر پراکندگی و تضاد بسیار عمیق بین قبایل است. باید گفت برای وحدت در میان یک امت فرهنگی لازم است که نقاط مشترک آنها را در خود جمع کرده و مردمی را گرد هم بیاورد. در شبه جزیره عربستان چنین تفکر یکنواختی وجود نداشت و هدف واحدی برای آنها مطرح نبود. در کنار کعبه هر قبیله بتی مخصوص به خود داشت و بدین ترتیب حتی در این زمینه هم تضاد و خودبینی دیده می‌شد. شرایط سخت و طاقت فرسای جزیرة العرب بر این اختلاف دامن می‌زد. مناطق حاصلخیز و دارای آب محدود و با فاصله زیاد از هم بودند. راه‌های محدودی وجود داشت که آنها هم زیر سلطه راهزنان دیگر قبایل بوده و تحت نفوذ قدرت های خارجی اداره میشد.
       

       
      در این شرایط دشوار اگر قبیله‌ای قادر بود تا چراگاهی را از چنگ دیگری در آورد این کار را بی درنگ می‌کرد. هیچ قبیله ای از این نظر در امنیت نبود و جنگ های بسیار با دلایل ساده و بعضا نا مأنوس بین آن ها رخ می داد. مشخص است که جنگ یکی از رایج ترین اعمال در بین آن ها بود آن چنان که عده ای برای کسب شهرت و آزمون جنگاوری خود مسیر نزاع را هموار میکردند. این جنگ از سر منع ازدواج یک زوج در دو قبیله می‌توانست شکل بگیرد تا بر سر شرایط تجارت و پاسداری از کاروان ها و ... که البته همانطور که گفته شد هیچ کجای آن به جنگ نمی‌ماند و بیشتر به یاغی گری و غارت و دعوای عشیره ای شباهت داشت. در نتیجه از این حیث قبیله جایگاه ویژه‌ای پیدا میکرد. بقای افراد به بقای قبیله گره خورده بود. هر کسی را با قبیله‌اش می‌شناختند و در نتیجه خدای این مردم هم در حقیقت قبیله آنها بود و بت ها هم نمادی برای اعلام وجود هر قبیله بودند و هرچه بزرگان این قبیله ها می‌گفتند هم، حقیقت تام برای آن ها محسوب می‌شد. با این اوصاف هرچه افراد یک قبیله زیادتر بود افتخار آن هم بیشتر میشد. این افراط تا آنجا پیش رفت که در سوره تکاثر قرآن، خداوند خطاب به مشرکان می گوید که آنها به منظور بزرگ نشان دادن تبار خود حتی دست به شمارش مردگان خود می‌زدند. نعمان در خطاب به پادشاه وقت ایران گفت که جز عرب کسی به نسب خود آگاهی ندارد و جز عرب از هر کسی اجدادش را بپرسی آنها را نمی‌شناسد. در حقیقت گذشتگان و نژاد چیزی نبود که اعراب بتوانند اشتباهی هر چند سهوی را به آنها نسبت دهند. شاید تا اینجا مطلب روشن شده باشد که پیامبر اسلام چه کار دشواری در پیش داشت. بخصوص وقتی بدانیم یکی از مهمترین اقدامات پیامبر مقابله با همین برتری جویی نژادی بوده است‌. عملا هر قدمی که به جهت آگاهی و یا مخالفت با سنت های گذشتگان آنها برداشته میشد، از نظرشان نوعی توهین تلقی میگردید. شاید جالب باشد بدانید که بت پرستی اعراب نیز ریشه در همین افراط دارد! یعقوبی در تحلیل خود از بت پرستی و عوامل آن می‌گوید:«بت پرستی از هنگامی آغاز شد که وقتی یکی از مردم می‌مرد، اقوام او مجسمه‌ای از وی ساخته و به یاد او آن را محترم می‌داشتند فرزندان آنها پس از سال‌ها گمان کردند که این‌ها خدایان آنان هستند» . شاهد این امر می‌تواند سخن مشرکین با پیامبر (ص) باشد که می‌گفتند:
      این بت ها اقوام گذشته هستند که مطیع خدا بوده و ما صورتی از آنها ساخته و عبادتشان می‌کنیم. در مورد سه بت مشهور یعوق و یغوث و نسر گفته شده: از قوم نوح بودن و افرادی صالح بودند و بعدها مجسمه آنان به صورت بت درآمد. در مورد لات نیز گفته شده او در واقع مرد صالحی بوده است که غذا برای حاجیان درست می‌کرده وقتی او مرد، تمثالی از او درست کردند و بر آن بنایی ساخته‌اند و اسمش را بیت الربه نهادند. ابن قیم می‌گوید؛ تعظیم مردگان سبب شد تا کم کم صورت هایی از آنها به شکل بت ساخته شود. زمانی که محمد(ص) مکه را فتح کرد در درون آن ۳۶۰ بت وجود داشت. در حقیقت ما با سرزمینی طرف هستیم که ۳۶۰ اعتقاد و ۳۶۰ تضاد در آن میتوان شمارش کرد!
       

       
       اوضاع اعراب از ابتدا این گونه نبود. اعراب شهر مکه خود را از نسل عدنان می‌دانستند، که در نتیجه نسب آنها به اسماعیل (ع) باز میگشت. از این گفته مشخص است که نخستین اعراب موحد بودند اما به تدریج به سوی شرک گرایش پیدا کردند. از این منظر اعراب مکه در کنار بنی اسرائیل بودند که به دین حضرت ابراهیم گرایش داشتند و در حقیقت ریشه نسبی مشترک در آن ها می توان یافت. در سال‌های مانده به بعثت پیامبر، افرادی در بین اعراب پیدا شده‌اند که خواهان بازگشت به دین ابراهیم بودند. آنها شروع به تبلیغ علیه اعتقادات آن روزگار اعراب کردند. از معروف‌ترین این افراد ورقة بن نوفل بود که در جستجوی دین خدای یگانه به این سو آن سو رفت و در نهایت مسیحیت را پذیرفت. زید بن عمر شخص دیگری بود که به روایت تاریخ در بین اعراب از بازگشت به آئین ابراهیم سخن گفت. بسیاری از رسوم مشرکین مکه همان چیزی بود که ابراهیم به اجدادشان آموخته بود ولی آنها آنرا شرک آلود کرده بودند. برای مثال اعراب جاهلی نیز به رسومی چون ختنه و کفن و دفن میت و ازدواج نکردن با محارم و حج بیت الله الحرام معتقد بودند. آنها حتی شعار معروف تلبیه را نیز داشتند اما آن را به نوعی شرک آمیز کرده بودند. ( تلبیه همان شعار لبیک اللهم لبیک لاشریک ... است که حاجیان در حین طواف خانه خدا می‌گویند). اعراب جاهلی به افرادی از خود که ختنه کرده و به حج می رفتند حنیف میگفتند . این در حالی است که به پیروان حضرت ابراهیم در گذشته حنیف گفته میشد! این بدان معناست که این کلمه از گذشته های دور در بین اعراب زبان به زبان چرخیده و تغییر معنا یافته است.
       
       
      قبیله قریش زادگاه قدرت
       
      قریش نامی آشنا و از پر نفوذترین قبایل در میان عرب بوده و بعد اسلام نیز تا قرن‌ها بر جهان اسلام حکومت کرده است. خلفا تا پیش از امپراتوری عثمانی همیشه قریشی بودند. اعراب کسانی را که از نسل مضر بن کنانه باشند را قریشی می گویند. در علم تبارشناسی عرب نیای مضر بن کنانه به اسماعیل (ع) باز میگردد. قریش در آن دوره از آنجا که امور حج را بر عهده داشت به شهرت و ثروت زیادی رسید. امور کعبه در دوره ای به قصی و هاشم و سپس به عبدالمطلب که همه از نسل مضر بودند سپرده شد. در دوران قصی مراسم حج  شکل جدیدی به خود گرفت و این تغییرات زمینه ساز قدرت یافتن قریش در بین دیگر قبایل عرب گردید. در این ایام مردم عرب از نقاط دور دست به این مکه می آمدند تا هم به تجارت بپردازند و هم خدایان پر تعداد کعبه را پرستش کنند. بنوعی مکه و کعبه آن میعاد گاه اعراب بود. در این شهر بازار هایی بر پا میشد که از غرب و شرق عالم تجار به آن رجوع می کردند. راه تجاری مهمی از روم شرقی به یمن و در نهایت به هند ختم می شد که این مسیر از قطب های اقتصادی آن روزگار محسوب می شد که البته نکته مهم برای ما این است که شهر های مکه و یثرب هم در مسیر آن رونق یافته بودند.
       

       
       در بین قریش طایفه بنی هاشم به طور خاص که پیامبر اسلام نیز از آنان بود دارای مقبولیت و شهرت بیشتر گردید. همان طور که گفته شد بعد هاشم، عبدالمطلب زمام امور حج را بر عهده گرفت. وی پدر بزرگ پیامبر اسلام است و او از اعرابیست که قبل اسلام طبق سنت خاندان خود به دین حنفیت معتقد بود و خدای یکتا را می پرستید. عبدالمطلب بعد مرگ والدین محمد(ص) سرپرستی او را پذیرفت و در نتیجه آن محمد(ص) در محیطی با اعتقادات دین حنفیت زندگی میکرد.
       
      از تاریخ چنین بر می‌آید که قریش در میان اعراب به شرافت و عزت معروف بوده و معمولاً با عناوینی چون «آل الله» و «سکان حرم الله» خوانده می‌شدند و مردم آنها را به عنوان بزرگ و شریف قبول کرده بودند. باید افزود که این شهرت در همه طوایف قریش نیست، بلکه تنها در خاندان قصی و بعد از او خاندان هاشم و عبدالمطلب بود چرا که وجود این افراد در نهایت سبب شهرت قریش گردید.
       
      هنگام ظهور پیامبر اسلام در میان طایفه های قریش، از بنی هاشم عباس بن عبدالمطلب مسئولیت آبرسانی به حجاج را بر عهده داشت و از طایفه بنی امیه، ابوسفیان ریاست سپاه قریش را بر عهده داشت. این جبهه بندی در میان قریش تا قرن ها بعد ادامه پیدا کرد. البته باید توجه شود که طوایف دیگر از قریش هم بودند که نقشی در امور حج داشتند اما نقش آنها به پر رنگی دو طایفه نامبرده نبود.
       

       
      دیگر قبایل عرب متوجه عظمت کعبه و نقش آن در فزونی قدرت قبیله قریش شدند در نتیجه برخی از آن ها در مناطق خود نیز کعبه هایی ساختند تا قبیله خود را برای رفتن به مکه بازدارند. این کعبه ها از بسیاری از جهات همچون وجود سنگی مانند حجر الاسود(سنگ سیاه) تا ارکان کعبه به آنچه در مکه بود شباهت داشتند. برای مثال در یمن پرستشگاهی در شهر غَیمان قرار داشت و «حجر الأحمر» یا سنگ سرخ در آن استفاده شده بود و همچنین کعبه ی شهر العَبلات در جنوب مکه، که «حجر الأبیض» یا سنگ سفید داشت!
       
      ادامه دارد ...
       
      این مطلب برای انجمن mililtary.ir  گرداوری شده و هر گونه برداشت از آن با ذکر نام نویسنده و این انجمن بلامانع است. 
       
      نویسنده و گرداورنده: Navard 
       
      منابع و ماخذ:
       
      کتاب تاریخ سیاسی اسلام(جلد1) / نویسنده: رسول جعفریان
      کتاب گنجینه تاریخ ایران(جلد نهم)/ نویسنده: عبدالعظیم رضایی
      کتاب دو قرن سکوت( ویرایش دوم) / نویسنده: عبدالحسین زرین کوب
       
      لینک
       
    • توسط aminor
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      منفک شده از تاپیک تحولات یمن
      1399/11/09
       
      تاپیکهای مرتبط با محوریت حمله به آرامکو
      UAV kent 2.0 concept: عملیات تن ماهی
      سپر صحرا : بررسی شبکه دفاع هوایی ارتش عربستان سعودی
       
       
       منابع یمنی : شلیک موشک قاهر1 به شرکت نفت آرامکو در جیزان عربستان
       

       

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.