reza4087

تهاجم ارتجاع عرب ( به رهبری آل سعود ) به یمن / خبر ، گزارش ، تحلیل و ... (1)

Recommended Posts

به نظر میرسه دل رحمی انصارالله و اجابت درخواست دیگران با اصرار اونها چند باری هست که برای انصارالله مشکلات بزرگی درست میکنه. در این چند سال انصارالله بیش از تقریبا تمام ارتش های رسمی جهان و کشورهای مدعی در این جنگ نابرابر، ظالمانه، بی رحمانه و اتفاقا تحمیلی توسط همون کشورهای عمدتا غربی مدعی؛ اخلاقی عمل کرده ( اون هم در شرایطی که جنگ را فقط در میدان نظامی محصور نکردند بلکه با وقاحت تمام مردمان غیرنظامی را هم با تحریم و بمباران و نسل کشی برای به زانو دراوردن نیروهای نظامی یمنی و انصارالله به فجیع ترین شکلش گروگان گرفتند و کشتند ) و انصافا با این همه مشکلات و گروه ها و قبایل مختلف و نبود فرماندهی سراسری و امکانات و سازماندهی و حتی شرایط زیستی حداقلی برای خودشون، باز هم مردتر* از بسیاری از ارتش های مدعی بودند در میدان نبرد حتی با وجود اینکه حق دارند از این نبرد ظالمانه و نابرابر و تحمیلی و کشتار بی رحمانه زنان و بچه هاشون توسط محاصره و بمباران بسیار عصبانی باشند.

 

اگر از صحنه های جاری جنگ یمن و رفتار با نیروهای نظامی و اسرا در میدان نبرد گرفته تا حتی کشته های دشمن بگذریم در خارج از مناطق جنگی هم برای انصارالله هدفهای انتخابیش در خاک دشمن و داخل هم حتی با نهایت دقت انتخاب شدند در حالیکه دشمن کاملا عکسش را در موارد متعددی مرتکب شده.

 

برای همین آزادی امثال این شیخ اسیر و یا حتی خود منصور هادی همون ابتدای جنگ و موارد مشابه نشون میده که دشمنان چطور سواستفاده میکنند و اول با ژست التماس و وساطت و انساندوستی وارد میشند و این افراد را ازاد میکنند و بعد بلافاصله دوباره ازشون استفاده میکنند برای حملات جدید.

 

پ ن:

* اگر نگرانی از وسعت دید و اطلاعات محدود به مواردی که شخصا دیدم نبود باید میگفتم اخلاقی ترین ارتش جهان ( البته ارتشها باید خجالت بکشند چون اینها حتی ارتش هم نیستند بلکه جزء گروه های جنگجو محسوب میشند که به مراتب وضعیت وخیم تری دارند اکثرا نسبت به ارتش ها با توجیهات گوناگون) تا به حال اون هم پس از 5 سال جنگ مداوم که هر ارتشی را میتونه چند ماهش اون هم با پشتیبانی کامل کشورش و خیال جمع بابت خانواده ها و غیرنظامیانشون که مورد تعدی و کشتار قرار نمیگرند به زانو در بیاره و بالاخره خطاهای بزرگی ازشون سر بزنه ولی میبینیم که یک ارتش هم حتی نه بلکه گروه های پراکنده و نهایتا تحت اصول واحدی ( تا حد دریافت این اصول  چون حتی امکانات حداقلی ارتباطی سازمانی و غیرسازمانی را هم شاید بسیاریشون نداشته باشند ) چنین مردانه میجنگه و رفتار میکنه.

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , alala گفت:

به نظر میرسه دل رحمی انصارالله و اجابت درخواست دیگران با اصرار اونها چند باری هست که برای انصارالله مشکلات بزرگی درست میکنه. در این چند سال انصارالله بیش از تقریبا تمام ارتش های رسمی جهان و کشورهای مدعی در این جنگ نابرابر، ظالمانه، بی رحمانه و اتفاقا تحمیلی توسط همون کشورهای عمدتا غربی مدعی اخلاقی عمل کرده ( اون هم در شرایطی که جنگ را فقط در میدان نظامی محصور نکردند بلکه با وقاحت تمام مردمان غیرنظامی را هم با تحریم و بمباران و نسل کشی برای به زانو دراوردن نیروهای نظامی یمنی و انصارالله به فجیع ترین شکلش گروگان گرفتند و کشتند ) و انصافا با این همه مشکلات و گروه ها و قبایل مختلف و نبود فرماندهی سراسری و امکانات و سازماندهی و حتی شرایط زیستی حداقلی برای خودشون، باز هم مردتر از بسیاری از ارتش های مدعی بودند در میدان نبرد حتی با وجود اینکه حق دارند از این نبرد ظالمانه و نابرابر و تحمیلی و کشتار بی رحمانه زنان و بچه هاشون توسط محاصره و بمباران بسیار عصبانی باشند.

 

اگر از صحنه های جاری جنگ یمن و رفتار با نیروهای نظامی و اسرا در میدان نبرد گرفته تا حتی کشته های دشمن بگذریم در خارج از مناطق جنگی هم برای انصارالله هدفهای انتخابیش در خاک دشمن و داخل هم حتی با نهایت دقت انتخاب شدند در حالیکه دشمن کاملا عکسش را در موارد متعددی مرتکب شده.

 

برای همین آزادی امثال این شیخ اسیر و یا حتی خود منصور هادی همون ابتدای جنگ و موارد مشابه نشون میده که دشمنان چطور سواستفاده میکنند و اول با ژست التماس و وساطت و انساندوستی وارد میشند و این افراد را ازاد میکنند و بعد بلافاصله دوباره ازشون استفاده میکنند برای حملات جدید.

 

نیرویی که اینطور مردانه میجنگند واقعا کم نظیر هست 

و در نبردهای اندکی مثل دفاع مقدس این رفتار اخلاقی رو شاهد بودیم 

 

به شخصه فکر میکنم انصارالله مسیر درستی رو داره میره و ته این داستان فروپاشی آل سعود هست 

حکومتی که بر مبنای تزویر و پول بر سرکار هست 

رو مردانی با اخلاق، با ذکاوت و پاهای برهنه بر می اندازند 

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

ابتکار عمل رهبر انصارالله  برای آزادی رهبران حماس

رهبر جنبش انصار الله ، عبد الملک الحوثی ، به طور ناگهانی پیشنهاد  کرد    
که این جنبش آماده مبادله یکی از خلبانان ها تورنادو  همچنین
   چهار افسر و سربازان سعودی در مقابل آزادی زندانیان جنبش حماس در داخل  
عربستان سعودی می باشد رهبر  انصارالله این ابتکار عمل
 رادر چارچوب  همبستگی مردم یمن با مردم فلسطین و مقاومت فلسطین  عنوان کرد .  

 

fech_images.jpg

محمود الزهار یکی از رهبران جنبش حماس در غزه  اعلام کرد وی از ابتکار عمل استقبال   

و آن را بسیار مهم دانست و بیان کرد که این ابتکار عمل قلب همه مجاهدین

 و مقاومت فلسطین را شاد کرد همچنین گفت  که با اسماعیل هنیه تماس گرفته
تا این ابتکار عمل رو بصورت جدی دنبال نماید. 
در سپتامبر سال گذشته ، حماس برای اولین بار پس از ماه ها سکوت    
در مورد دستگیری یکی از رهبرخود ،بنام محمد الخضری (81 ساله) 
و فرزندش و همچنین  تعداد دیگر از اعضای خود توسط مقامات سعودی را اشکار کرد.
این جنبش در بیانیه مطبوعاتی در چهارم آوریل اظهار داشت   
آژانس اطلاعاتی امنیتی عربستان سعودی ( جهار مباحث امن الدوله) 
الخضری را در عملیاتی "عجیب وغیر قابل فهم" پس از گذراندن نزدیک   
به سه دهه در جده ، دستگیر  کرد 
 او در طی نزدیک به  دو دهه به عنوان یک مقام مسئول   
 روابط با عربستان سعودی  با جنبش حماس فعالیت می کرد.
        
 


 

d1sm_11.jpg    محمد الخضری

 

 

pj0h_images2.jpg   محمود الزهار

 

 

منبع :

https://www.raialyoum.com/index.php/مبادرة-عبد-الملك-الحوثي-بإطلاق-سراح-أح/

 

 

ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ائتلاف به رهبری عربستان سعودی هواپیماهای بدون سرنشین حوثی ها را ساقط کرد

6euo_156005190526828000.jpg

 

 

 

  پنج شنبه خبرگزاری عربستان سعودی به نقل از سخنگوی ائتلاف به رهبری عربستان  سرهنگ ترکی المالکی 

 اظهار داشت که این ائتلاف پهپاد های  را که توسط جنبش حوثی علیه اهداف غیرنظامی در  
شهرهای ابها و خمیس مشیط ارسال کرده بود ساقط کرد 
رهبر "انصار الله" در یمن (حوثی ها) ، عبدالملک الحوثی ، عصر  پنجشنبه ، 26 مارس ، 
 اعلام کرد که در حال آماده سازی  آنچه وی  "توانایی های پیشرفته نظامی"  علیه ائلاف سعودی است. 

 

 

 

منبع :

https://www.raialyoum.com/index.php/التحالف-بقيادة-السعودية-يسقط-طائرات/

ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

سه "دستاورد" حاصل از ابتکار "هوشمندانه"سید حوثی برای آزادی اسرای سعودی درمقابل زندنیان جنبش حماس 

 

86xn_hawthy-hanieh-442x320.jpg

 

سید عبدالملک الحوثی ، رهبر جنبش "انصار الله" ، در سالگرد ششمین سال جنگی که ائتلاف سعودی علیه یمن به راه انداخت ، را انتخاب کرد  و ابتکار عمل غافلگیرانه ای را مطرح کند ، که از طریق آن ، وی پیشنهاداتی را به رهبران سعودی برای آزادی پنج نفر از سربازان سعودی 

از جمله  خلبان در ازای آزادی پنجاه زندانی فلسطینی  را ارائه داد. از جمله آنها محمد الخضری و پسرش نماینده حماس درعربستان 

  که مسئول ارتباط و هماهنگی با مسئولان  سعودی بود راشامل میشود.
این ابتکار عمل بسیار "هوشمندانه" باعث  با یک تیر چند هدف را بزند که برجسته ترین آنها تقویت روابط بین رهبری حوثی ها در صنعا و جناح های مقاومت اسلامی  در نوار غزه و همه فلسطین اشغالی است و از بین بردن برخی
سوء تفاهم  ها و تنش بین دو طرف ، به ویژه با حماس ، که موضع . شبه خنثی "در آغاز جنگ یمن ،گرفت که بیشتر به موضع سعودی نزدیک بود. وی همچنین افزود:" شرمساری طرف سعودی که افراد وابسته به" حماس "را به جرم" غیرمسئولانه "،" غیرمجاز "و" غیرقابل قبول "به اتهام  حمایت از تروریسم دستگیر کرد ، در اشاره  به جنبش حماس ، که از طرف عربستان به عنوان یک جنبش "تروریستی"تلقی شده است.  

 

مردم یمن با همه  طیف های سیاسی ، منطقه ای و قبیله ای خود ، ازبزرگتریت حامیان  به آرمان فلسطین ، در میان مردمان عرب ومسلمان در نظر گرفته می شوند و بزرگترین راهپیمایی در محکوم کردن جنگ اسرائیل در نوار غزه و همدردی با شهدای آن ، از شهر محاصره صنعا آغاز شد. مردم یمن شاید در مورمسائل زیادی اختلاف نظر داشته باشد بجز حمایت از قضیه فلسطین همه اطراف هم نظر هستند وحتی با وجود محاصره وگرسنگی که  لقمه نان خود را با برادران خود در فلسطین اشغالی تقسیم نمایند .   

 

پیوند دادن موضوعات فلسطین و یمن از طریق این ابتکار ، نشان دهنده زیرکی جنبش انصارالله حوثی ها ، ومیزان اعتماد به نفس  ایجاد ایده هایی برای شرمنده کردن دشمنانش و گوشه راندن  آنها  ، صرف نظر از فرصت های محدود آن برای موفقیت است.
سید عبدالملک الحوثی این ابتکار عمل خود را از جایگاه قدرت ارائه می دهدکه پس از پیروزی های میدانی بزرگی که وی بدست اورد، که مهمترین آنها بمباران تاسیسات نفتی در عربستان سعودی وتسلط مجدد بر منطقه مرزی الجوف است که در آن مقادیر زیادی ذخایر نفت و گاز یمن  وجود دارد. موشکها و هواپیماهای بدون سرنشین که در اختیار دارد بسیاری از معادلات  قدرت را شکستند. 

 

با توجه به تجربه ما درمسائل منطقه ، دریغ نداریم که بگوییم پاسخ ریاض به این ابتکار یمنی ممکن است محدود یا همره با عدم قبول باشد ، زیرا رهبری سعودی به ندرت به چنین ابتکارات "علنی" پاسخ می دهد بدیل  فشار ی که از این ناحیه متحمل می شوند و این مسئله سکوت فعلی نسبت به آن را توضیح می دهد. علاوه بر این ، با هرگونه ایجاد ارتباط بین جنگ یمن و آرمان فلسطین مخالفت می کند. 
 

در خاتمه ، می گوییم ورود به سال ششم جنگ یمن با مقاومت بیشتر و مؤثرتر ارتش یمن و مقاومت تحت رهبری "جنبش انصار الله" ونیز   جهش سیاسی برای این محور که با  دقت فراوان برداشته می شود واین امردر سایه   توانایی های مالی و رسانه ای ناچیز انصارالله در مقایسه  توانایی های مالی ورسانه عظیم  حریف اتفاق افتاده است . 

ابتکار سید عبدالمالک الحوثی عنوان فاز سیاسی تهاجمی جدیدی است ، از اهمیت کمتری نسبت به فاز نظامی خود نیز برخوردار نیست ، که در عین حال منعکس کننده وجود ذهن استراتژیک در پشت آن است و تأیید می کند که" غارهای صعده" نیز استراتژیست تربیت میکند   نه  فقط مبارزان سلحشور  .. و خدا بهتر می داند  

 

منبع:

https://www.raialyoum.com/index.php/ثلاثة-إنجازات-تحققها-مبادرة-السيد-الح/

 

 

ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کمی است که ما هیچ خبری از تازش گسترده دیروز حوثی ها به عربستان در این انجمن کار نکرده ایم! گویا با شمار زیادی موشک ‌و‌ پهپاد به خاک عربستان یورش برده اند تا عربستان به آزادسازی بخشی از پولهای ایران برای مبارزه با کرونا آری گوید.

 

سمير النمري sameer alnamri (@sameer_alnamri) Tweeted:
عاجل: ناشطون سعوديون ينشرون فيديو لما قيل إنه حطام الصاروخ الباليستي الذي أطلقه الحوثيون ودمره الدفاع الجوي السعودي في سماء العاصمة #الرياض. https://t.co/enCcMvDEF5

ویرایش شده در توسط Brave_Heart
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پیشروی جدید نیروهای صنعا : محاصره مارب تنگ تر میشود

 

  نیروهای صنعا روز به روز ،در حال نزدیک شدن به حومه شهر مارب ، درشمال شرقی صنعا ، مهمترین سنگر "ائتلاف" سعودی و شبه نظامیان آن هستند. شنبه گذشته ، ارتش یمن و "کمیته های مردمی" سلسلة جبال بئر المرازيق "در حوالی اردوگاه "البنات" راتصرف کردند که آخرین سنگر نیروهای رئیس جمهور "مستعفی" ، عبد ربه منصور هادی ، در استان الجوف می باشد  ،پیش از  از سقوط انجا  ، شهر الحزم و بخش بزرگی از استان ، تحت کنترل نیروهای صنعا ، از اواسط ماه گذشته قرار داشت .  با سقوط " بئر المرازيق " ،آخرین  رشته کوه احاطه کننده  اردوگاه استراتژیک "اللبنات " ،  ارتش و "کمیته ها ی مردمی"  موفق  شده بودن  کنترل "سلسلة جبال الندر" و "سلسلة جبال الوبس" در صحرای شرقی الحزم استان الجوف و تعدادی از مناطق اطراف اردوگاهرا بدست بگیرند  ، با ناامیدی نیروهای هادی برای دفاع از اردوگاه  نیروهای صنعا پس از  نبردهای شدیدبا نیروهای هادی که در آن از انواع مختلفی از سلاح استفاده می کردند ، اردوگاه با تجهیزات بزرگ آن سقوط کرد ، و نیروهای هادی و شبه نظامیان "حزب اصلاح یمن" (خوان المسلمین یمن) ازطریق جاده صحرایی به مارب گریختند . 

 

 

 بعد از  سقوط "پایگاه اللبنات" که اولین و مهمترین خط دفاعی نیروهای هادی از شهر مارب است. و علیرغم مداخله ائتلاف در بمباران اردوگاه و اماکن اطراف ، نیروهای صنعا موفق به ادامه پیش روی شد و موفق به  کنترل مناطق الخسف ، الابرش و الاقشع ، قرن منصور ، عدوان و الجدفر در استان الجوف ،  که همزمان با عقب نشینی نیروهای هادی و "اصلاح" و نیروهای سلفی طرفدار سعودی  انجام شد. همچنین ارتش و "کمیته ها" موفق شدند ، روز سه شنبه ، به درون منطقه راغوان ، دومین شهر بزرگ در شرق فرمانداری مأرب ، در 10 کیلومتری شمال شهر ، نفوذ کنند تا به موازات دو مسیر دیگر: جبهه صرواح و مدغل  الجدعان  ، از طرف غربی شهر ، مسیر جدیدی را برای پیشروی  به سمت مارب باز کنند. .با واسطات  قبایل در اوایل ماه گذشته موفق شده بودند كه یک توافق  بین ارتش و "كمیته ها" و قبایل  ال مروان و الشادوده درمنطقه  راغوان را امضا كنند ، تا مناطق خود را در ازای عقب نشینی نیروهای هادی ، از درگیری و جنگ محافظت كنند ،  با فشارهای عربستان سعودی كه شامل تهدید و ارعاب بود ، توسط مقامات محلی رد شد. با تشدید درگیری ها بین نیروهای صنعا و نیروهای هادی ، در روز چهارشنبه ارتش و "کمیته ها" به مناطق مرتفع و اماکن استراتژیک در راغوان مسلط و به سمت منطقه کنائس در شرق شهر مارب  پیشروی کردند تا به حومه اردوگاه "الماس" ، یکی از برجسته ترین اردوگاه های هادی و ائتلاف  از سه جهت ،  محاصره کنند بعد از اینکه موفق شدن آخرین خطوط تأمین را به اردوگاه قطع  نمایند.        
 
عقب نشینی های متوالی  شبه نظامیان تحت حمایت ائتلاف ،باعث شد فرماندهان نیروها هادی از ریاض  و برخی از قبایل وفادار  به سعودی تقاضای کمک کنند . ، شبه نظامیان قبیله ای به بهانه دفاع از شهر وارد نبرد در محور صرواح ، غرب مارب شدند. از طرفی دیگر  ، بعضی از افراد قبایل مأرب همراه  با نیروهای صنعا ، در جبهه های قانیه  واقع در بین استان های مارب و البیضا ، جبهه صرواح  و جبهه راغوان ، در شمال مشارکت کردند. منابع قبیله ای در مارب  درباره اعلام هادی  نیروهای مبنی بر پیشروی خود در جبهه صرواح ، تأیید کردند که پیشروی هادی با پشتیبانی هواپیماهای "ائتلاف " حاصل شده و این پیشروی ها  در بخش از جبهه ای کوه استراتژیک هیلان محصور شده است.
وبا نزدیک شدن به  سقوط مارب ، که  توسط ارتش و "کمیته ها"  ه از سه جهت محاصره شده است ،  جنبش انصارالله دعوت خود را به قبایل این شهر تجدید کرد تا ازدرگیری در امان بمانند. منابع آگاه به الاخبار  از ارائه ابتکار عمل "انصار الله"  که توسط رهبر آن سید عبدالملک الحوثی در جلساتی با تعداد ی  از شیوخ مارب مطرح  و مورد قبول واقع شد خبرمیدهند  این منبع افزود: "ریاض ابتکار عمل را پس از ارائه  توسط برخی از شیوخ  ، رد کرد.همچنین  قطر سعی کرد رهبران حزب اصلاح  را به ابتکار عمل ترغیب کند ولی انها  حاضر نشدن انرا قبول کنند. رهبری انصار الله نیز ابتکار عمل را به مارتین گریفیتس فرستاده بین المللی ارائه داد. این منبع روشن می کند که ابتکار عمل "برای   صنعا هیچگونه سلطه ای را  بر مارب را فراهم نمیکرد ، و سلطه محلی  را بر وضعیت فعلی آن حفظ  میکرد ، و هیچ مزایایی برای انصارالله ایجاد نمیکرد" ، واین طرح شامل  موارد زیر می شد : توقف استفاده از مارب به عنوان نقطه شروع  حمله نظامی به سایر استانها ، جلوگیری از هرگونه استفاده نظامی از  استان . نگه داشتن آن در خارج از درگیری ، صرف درامد استان  از مشتقات نفت و گاز همانطور که قبلاً انجام می شد ، تخصیص درآمدهای صادرات نفت و گاز برای پرداخت حقوق کارمندان ، راه اندازی مجدد نیروگاه برق برای بهره مندی از مارب و سایر استان ها به صورت عادلانه و جلوگیری از  مجازات افراد قبائل مارب که مخالف حکومت صنعا  هستند ،تامین مسافران عبوری از استان  وایجاد تسهیل برای  انان.   
 
منبع: 
 

 

ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 6 فروردین 1399 در 03:43 , HAMAD2012 گفت:

mu6l_06-03-20-572265887.jpg

 

امین العکیمی در جلسه  با یکی از فرماندهان سعودی "سرتیپ ( اللوا الرکن) امین الوایلی" فرمانده منطقه ششم نظامی 

 به همراه سلطان عراده استاندار  مارب ( شخص نشسته کنار شیخ امین )  

 

 

ضمن عذرخواهی ازدوستان  نام فرمانده سعودی سرتیپ" عبدالحميد المزيني "  فرمانده  ائتلاف در استان مارب میباشد  که تصحیح میشود 

 

بر 7 فروردین 1399 در 16:02 , alala گفت:

برای همین آزادی امثال این شیخ اسیر و یا حتی خود منصور هادی همون ابتدای جنگ و موارد مشابه نشون میده که دشمنان چطور سواستفاده میکنند و اول با ژست التماس و وساطت و انساندوستی وارد میشند و این افراد را ازاد میکنند و بعد بلافاصله دوباره ازشون استفاده میکنند برای حملات جدید.

 

تا اینجایی که بنده از وضعیت یمن مطلع هستم  "شیخ امین العکیمی " در جریان  درگیرهای   در استان الجوف  بین الاشراف و سایر قبایل منطقه که در مطلب بالا به آن اشار ه شد نقش میانجگری داشته و در کاهش تنش موثر بوده  و  همچنین با وجود اینکه انصار الله با شیخ امین جنگید ولی انصار الله برای شیخ امین احترام زیادی قائل می شوند (احتمالا این احترام متبادل هست) که البته اینم جزء پیچیدگی های جامعه یمن هست 

 

 

 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یمن..... ائتلاف سعودی و اماراتی آتش بس دو هفته ای اعلام کرد و حوثی ها پیشنهاد خود را برای صلح ارائه می دهند
 

 

 

 

ائتلاف سعودی و امارات از آتش بس دو هفته ای در یمن تحت نظارت سازمان ملل خبر داد.همچنین الجزیره متن سند انصار الله یمن  که شامل پیشنهاد  برای صلح و شروع گفتگوی سیاسی است را در اختیار دارد.

سخنگوی ائتلاف سعودی و اماراتی ، سرهنگ ترکی المالکی گفت: تصمیم اعلام آتش بس در حمایت از دولت یمن در پذیرش درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد برای متوقف کردن جنگ به منظور مقابله با عواقب گسترش ویروس کورنا صورت گرفته است .

المالکی افزود: این گام همچنین با هدف ایجاد شرایط مناسب برای اجرای فراخوان فرستاده سازمان ملل متحد برای دیدار میان دولت  و حوثی ها و یک تیم نظامی از ائتلاف برای بحث در مورد پیشنهادات وی در مورد مراحل و سازوکارهای اجرای آتش بس در یمن است.

وی افزود که رهبری ائتلاف فرصت مناسب برای تلاش همه جانبه برای دستیابی به آتش بس کامل و پایدار در یمن فرا رسیده است.

ساعاتی قبل ، رویترز به نقل از منابع خود گفته بود که ائتلاف سعودی و امارات از نیمه شب توقف  عملیات خود در یمن را در حمایت از ابتکار آتش بس سازمان ملل متحد اعلام  میکند  ،که ظهر پنجشنبه اجرایی می شود.  

 

الجزیره متن سند جامع راه حل را برای پایان دادن به جنگ در یمن که توسط حوثی ها  ارائه شده  را بدست آورد ، در آن پیشنهاد كه رهبری ائتلاف سعودی-امارات و هم رهبری جمهوری یمن موافقت دارند كه جنگ را پایان دهند ، آتش بس  همه جانبه  نظامی زمینی ، دریایی و هوایی ،  بلافاصله پس از امضای سند در تمام مناطق جنگی  به مرحله اجرا درآید   .  

 

 

همچنین دراین سند خواستار آن است كه شورای امنیت پس از امضای آن  قطعنامه ای را تصویب نماید.

این سند پایان دادن به حضور خارجی در همه سرزمین های یمن ، جزایر ، بنادر و فضای هوایی و پایان دادن به هرگونه حضور نظامی یمن در سرزمین های سعودی است.

پیش از این ، محمد عبد السلام سخنگوی حوثی ها در توییتر گفته بود که این گروه یک دیدگاه جامع را به سازمان ملل ارسال کرده که شامل پایان جنگ و محاصره تحمیل شده بر یمن است و توضیح داد که این پیشنهاد پایه های گفتگوی سیاسی و یک دوره انتقالی را پایه گذاری می کند.

 محمد علی الحوثی ، گفت: "ما دیدگاه خود را درباره آتش بس نهایی به نماینده سازمان ملل متحد تحویل دادیم و این مبتنی بر راه حل همخ جانبه است وما راه حل های جزئی را نمی پذیریم  .

یک منبع در دفتر نماینده سازمان ملل متحد در یمن مارتین گریفیتس به آناتولی گفت که نیروهای متخاصم در این کشور به فرستاده سازمان ملل متحد اطلاع دادند که  با آتش بس کامل در همه جبهه ها موافق هستند.  

 

پس از گسترش  کورنا ، طرفین توافق کردند که به محاصره هوایی و محاصره زمینی و دریایی پایان دهند و کشورهای ائتلاف  ضمن آماده سازی یک فرایند سیاسی که یک مرحله انتقالی جدید را براساس تضمین وحدت و استقلال یمن ایجاد می کند ، متعهد به بازسازی و جبران خسارت دیدگان شوند.

علیرغم گزارش های مربوط به نزدیکی متوقف کردن درگیری ها ، نیرو های وابسته به  منصورهادی  چهارشنبه اعلام کردن کنترل کامل اردوگاه استراتژیک اللبنات  و مناطق مجاور آنرا در استان الجوف  ، پس از نبردها  با حوثی ها و با پشتیبانی  هواپیماهای ائتلاف را بازپس بگیرند . 

 

از سوی دیگر ، مایکل ارون ، سفیر انگلیس در یمن به الجزیره گفت که کشورش با همه طرف ها برای متوقف کردن جنگ همکاری می کند ، توضیح داد که انگلیس عربستان سعودی را مسلح می کند اما  همچنین برای جلوگیری از کشتن غیرنظامیان در یمن با آن همکاری می کند.

وی افزود: کارشناسان پیشین سازمان ملل اذعان داشتند که ایران در حال مسلح کردن حوثی ها است و افزود: "ما از تسلط شبه نظامیان و گسترش نفوذ ایران بر یمن پشتیبانی نمی کنیم."

ارون  افزود قطعنامه 2216 شورای امنیت حوثی ها را ملزم به خالی کردن صنعا و تسلیم اسلحه خود می کند ، اما شورای امنیت قدرت تحمیل راه حل در یمن را ندارد.

سفیر انگلیس همچنین گفت که شورای انتقالی جنوبی بخشی از  مشروعیت در یمن است و راه حل مشکل بین این شورا و دولت در اجرای توافق نامه ریاض نهفته است.
 

 

منبع:

 

https://www.aljazeera.net/news/politics/2020/4/8/اليمن-الحوثيون-السلام-الأمم-المتحدة

 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سید عبدالملک الحوثی: بی خدا هیچ هستیم ...

همیشه باید فقر خودمان را به خدا احساس کنیم

 

 

https://www.aparat.com/v/xbadW

ویرایش شده در توسط amir456
  • Like 3
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک مورد عجیب دیگر در نبردهای خاورمیانه، ترکیب خودرو تاکتیکی هاموی با برجک رزمی بی ام پی -1 در اختیار نیروهای حوثی 

Hybrid_combat_vehicle_Humvee_fitted_with

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 در ادامه موارد عجیب در یمن تصاویری جدید از گاتلینگ20 م م امریکایی ام 61 والکان  در یمن و استفاده حوثی ها از ان. البته با توجه به  چند تصویر قدیمی تر به نظر سابقه استفاده از ان در صحنه نبرد بر روی زمین به مدت ها قبل تر برمیگردد .یمنی ها سالها قبل تر از کاربران سامانه دفاع هوایی کوتاه برد امریکایی ام 167 بودند و حتی گفته میشود مدتی بعد این سامانه را روی بی تی ار 152 شوروی نصب کردند...

93785623_3837768472930689_15510227834822

93625926_3837768436264026_61456553293182

ویرایش شده در توسط karmania20152015
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

«عبدالملک العجری»، عضو شورای سیاسی انصارالله روایتی از زورگویی سفیر ایالات متحده آمریکا بیان کرد.

العجری در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «در رایزنی‌های کویت، سفیر آمریکا، هیئت ملی را تهدید کرد که اگر طرح پیشنهادی را قبول نکنند، ارزش پول یمن، از ارزش جوهری که روی آن چاپ می‌شود، کمتر خواهد شد».

وی ادامه داد: «محمد عبدالسلام رئیس هیئت [مذاکره کننده یمن] به او (سفیر آمریکا) پاسخ داد که همه چیز در دست خداست».

این مسئول یمنی در پایان، با کنایه به آمریکایی‌ها گفت که «در حال حاضر، نرخ  قراردادهای نفتی آتی آمریکا، زیر صفر است».

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Navard
      سخنی با خوانندگان محترم:
      در مطلب پیش رو سعی بر این شده که به مختصری از شرایط فرهنگی و اجتماعی و تاریخی اعراب پیش از اسلام پرداخته شود. در این نوشته اصل بر رعایت صداقت تاریخی و امانت است و در گرداوری آن از منابع با عقاید گوناگون کمک گرفته شده است. گرد آوری مطالب تاریخی هیچ گاه خالی از اشتباه نیست، علی الخصوص که این مطالب در رابطه با مسائل حساسیت بر انگیز مذهبی باشد. در نتیجه از دوستان خواننده این مطلب درخواست میشود درصورت وجود اشتباه، به منظور تکمیل و اصلاح این مطلب بنده را یاری کنند.
       

      پیشگفتار:
      سرنوشت پیامبران و قومشان و نتایجی که از آن کسب کرده اند را میتوان یکی از مهمترین نشانه های حقانیت آن ها به حساب آورد. این نتایج بعضا چنان معجزه آسا و خیره کننده هستند که در حالت معمول موارد مشابهی برای آنها یافت نمی شود. برای نمونه مسیح (ع) در دل امپراطوری قدرتمند روم شرقی به پیامبری رسید. در سرزمینی که تعداد نامعلوم خدا توسط مردم پرستیده میشد و پیامی که آورد چنان در دل ها رسوخ کرد که در مدت کمتر از چند سده مسیحیت در سه قاره گسترش یافت! از حبشه در آفریقا گرفته تا امپراطوری قدرتمندی چون روم که روزی دشمن مسیحیت بود و همچنین طیف کثیری از اقوام در خاورمیانه و ...! در اسلام نیز ما با چنین پیشرفت معجزه آسایی رو به رو هستیم. محمد (ص) در سن چهل سالگی در جامعه ای بدوی به پیامبری برگزیده شد که جز غارت و ستیز دستاوردی نداشتند و هر روز به بهانه ای با یکدیگر در جنگ بودند و شعرا و نام آوران عرب روزگاری برای بدست آوردن شرافت، خود را به پای پادشاهان ایران و روم می انداختند. در شبه جزیره عربستان اگر در جایی تمدنی دیده میشد به پاس قرابت با ایران یا روم بود. و از دست آورد هایشان در آن ادوار، جز پاره ای از روایات افسانه گونه چیزی بجا نمانده است. در چنین محلی که محمد(ص) شدیدا زیر فشار فرهنگی و البته فشار عوامل ثروت و قدرت  در مدت کمتر از سیزده سال توانست بنیان نخستین حکومت اسلامی را در یثرب بنا نهد که تا پایان عمر ایشان این حکومت به چنان وسعت و قدرتی رسید که در سرحدات خود به تقابل با روم شرقی می‌پرداخت.
       
      قسمت اول: قبیله و معنای متفاوت آن در بین اعراب
       

       
      اعراب از قبل اسلام در پهنه ی وسیعی از خاورمیانه حضور داشتند. و بر خلاف تصور عموم مردم، فتوحات پس از اسلام به تنهایی سبب استقرار آن ها در این پهنه نشد. در تاریخ موجودیت اعراب با سامی نژاد ها گره خورده است. این حضور آنقدر چشمگیر بود که رومیان و یونانیان مناطق عرب نشین را به سه ناحیه عربستان خوشبخت و عربستان بیابانی و عربستان سنگی تقسیم کرده اند که حدود این مناطق از دریای سرخ و شبه جزیره عربستان شروع شده و از سویی به مرز های روم آن روزگار در شامات رسیده و در سوی دیگر در عراق امروزی به رود فرات ختم می شود. در رابطه با وضعیت اعراب قبل اسلام باید به این موضوع اشاره کرد، پیشینه تاریخی که برای آنها ذکر شده به ۲۰۰ سال قبل از سال عام الفیل محدود می شود. عام الفیل همان سالی است که گفته میشود محمد(ص) در آن دیده به جهان گشود. البته این بدان معنا نیست که اعراب قبل از آن موجودیت خارجی نداشته اند‌. برای مثال در دبیره های هخامنشی از آن ها بعنوان خراج گذاران عصر داریوش بزرگ یاد شده است. اما آنچه از این گفته پیداست، اعراب تهی از پیشینه تاریخی و تمدنی غنی بودند و آنچه در آنها یافت می‌شد در حقیقت از هم نشینی و یا دست درازی دیگر اقوام بود. این همان زمانیست که قرآن از آن به عنوان دوره جاهلی اعراب یاد می‌کند.
       

       
      نگاره ای از سرباز ساتراپی عربیا در مقبره خشایارشا، واقع در نقش رستم که بصورت نمادین به شکل یکی از ستون های شاهنشاهی به نمایش در آمده است.
       
      با نگاهی به زندگی اعراب در آن اعصار می توان دریافت که تفاوت عمده‌ای میان نوع زندگی آنان با زندگی مردم ایران و روم و حتی در نزدیکی آنها با دولت های نچندان نامی حبشه دیده میشد. در آن روزگار ایران و روم حکومت مرکزی داشتند حکومتی که تمام شؤون جامعه را از حیث قانون و عمل به قانون و وادار کردن همه به تابعیت از آن در دست داشتند و تمام زوایای آن جامعه زیر سلطه نظامی واحد قرار گرفته بود، به طوری که در هر گوشه آن وجود حکومت مرکزی احساس می‌شد. این در حالی بود که در جزیرة العرب در هر ناحیه ی آن، مردم بر پایه نسبت خانوادگی مشترک به عنوان یک قبیله گرد آمده بودند و هر یک در جغرافیای حضور خود اعمال قدرت می‌کردند. هیچ قبیله‌ای بر دیگری اعمال نفوذ نداشت مگر در داد و ستد و جنگ! جنگ بین قبایل هم نامنظم بود و بیشتر به دعوایی نامنظم و خانوادگی شباهت داشت. این مطلب نشانگر پراکندگی و تضاد بسیار عمیق بین قبایل است. باید گفت برای وحدت در میان یک امت فرهنگی لازم است که نقاط مشترک آنها را در خود جمع کرده و مردمی را گرد هم بیاورد. در شبه جزیره عربستان چنین تفکر یکنواختی وجود نداشت و هدف واحدی برای آنها مطرح نبود. در کنار کعبه هر قبیله بتی مخصوص به خود داشت و بدین ترتیب حتی در این زمینه هم تضاد و خودبینی دیده می‌شد. شرایط سخت و طاقت فرسای جزیرة العرب بر این اختلاف دامن می‌زد. مناطق حاصلخیز و دارای آب محدود و با فاصله زیاد از هم بودند. راه‌های محدودی وجود داشت که آنها هم زیر سلطه راهزنان دیگر قبایل بوده و تحت نفوذ قدرت های خارجی اداره میشد.
       

       
      در این شرایط دشوار اگر قبیله‌ای قادر بود تا چراگاهی را از چنگ دیگری در آورد این کار را بی درنگ می‌کرد. هیچ قبیله ای از این نظر در امنیت نبود و جنگ های بسیار با دلایل ساده و بعضا نا مأنوس بین آن ها رخ می داد. مشخص است که جنگ یکی از رایج ترین اعمال در بین آن ها بود آن چنان که عده ای برای کسب شهرت و آزمون جنگاوری خود مسیر نزاع را هموار میکردند. این جنگ از سر منع ازدواج یک زوج در دو قبیله می‌توانست شکل بگیرد تا بر سر شرایط تجارت و پاسداری از کاروان ها و ... که البته همانطور که گفته شد هیچ کجای آن به جنگ نمی‌ماند و بیشتر به یاغی گری و غارت و دعوای عشیره ای شباهت داشت. در نتیجه از این حیث قبیله جایگاه ویژه‌ای پیدا میکرد. بقای افراد به بقای قبیله گره خورده بود. هر کسی را با قبیله‌اش می‌شناختند و در نتیجه خدای این مردم هم در حقیقت قبیله آنها بود و بت ها هم نمادی برای اعلام وجود هر قبیله بودند و هرچه بزرگان این قبیله ها می‌گفتند هم، حقیقت تام برای آن ها محسوب می‌شد. با این اوصاف هرچه افراد یک قبیله زیادتر بود افتخار آن هم بیشتر میشد. این افراط تا آنجا پیش رفت که در سوره تکاثر قرآن، خداوند خطاب به مشرکان می گوید که آنها به منظور بزرگ نشان دادن تبار خود حتی دست به شمارش مردگان خود می‌زدند. نعمان در خطاب به پادشاه وقت ایران گفت که جز عرب کسی به نسب خود آگاهی ندارد و جز عرب از هر کسی اجدادش را بپرسی آنها را نمی‌شناسد. در حقیقت گذشتگان و نژاد چیزی نبود که اعراب بتوانند اشتباهی هر چند سهوی را به آنها نسبت دهند. شاید تا اینجا مطلب روشن شده باشد که پیامبر اسلام چه کار دشواری در پیش داشت. بخصوص وقتی بدانیم یکی از مهمترین اقدامات پیامبر مقابله با همین برتری جویی نژادی بوده است‌. عملا هر قدمی که به جهت آگاهی و یا مخالفت با سنت های گذشتگان آنها برداشته میشد، از نظرشان نوعی توهین تلقی میگردید. شاید جالب باشد بدانید که بت پرستی اعراب نیز ریشه در همین افراط دارد! یعقوبی در تحلیل خود از بت پرستی و عوامل آن می‌گوید:«بت پرستی از هنگامی آغاز شد که وقتی یکی از مردم می‌مرد، اقوام او مجسمه‌ای از وی ساخته و به یاد او آن را محترم می‌داشتند فرزندان آنها پس از سال‌ها گمان کردند که این‌ها خدایان آنان هستند» . شاهد این امر می‌تواند سخن مشرکین با پیامبر (ص) باشد که می‌گفتند:
      این بت ها اقوام گذشته هستند که مطیع خدا بوده و ما صورتی از آنها ساخته و عبادتشان می‌کنیم. در مورد سه بت مشهور یعوق و یغوث و نسر گفته شده: از قوم نوح بودن و افرادی صالح بودند و بعدها مجسمه آنان به صورت بت درآمد. در مورد لات نیز گفته شده او در واقع مرد صالحی بوده است که غذا برای حاجیان درست می‌کرده وقتی او مرد، تمثالی از او درست کردند و بر آن بنایی ساخته‌اند و اسمش را بیت الربه نهادند. ابن قیم می‌گوید؛ تعظیم مردگان سبب شد تا کم کم صورت هایی از آنها به شکل بت ساخته شود. زمانی که محمد(ص) مکه را فتح کرد در درون آن ۳۶۰ بت وجود داشت. در حقیقت ما با سرزمینی طرف هستیم که ۳۶۰ اعتقاد و ۳۶۰ تضاد در آن میتوان شمارش کرد!
       

       
       اوضاع اعراب از ابتدا این گونه نبود. اعراب شهر مکه خود را از نسل عدنان می‌دانستند، که در نتیجه نسب آنها به اسماعیل (ع) باز میگشت. از این گفته مشخص است که نخستین اعراب موحد بودند اما به تدریج به سوی شرک گرایش پیدا کردند. از این منظر اعراب مکه در کنار بنی اسرائیل بودند که به دین حضرت ابراهیم گرایش داشتند و در حقیقت ریشه نسبی مشترک در آن ها می توان یافت. در سال‌های مانده به بعثت پیامبر، افرادی در بین اعراب پیدا شده‌اند که خواهان بازگشت به دین ابراهیم بودند. آنها شروع به تبلیغ علیه اعتقادات آن روزگار اعراب کردند. از معروف‌ترین این افراد ورقة بن نوفل بود که در جستجوی دین خدای یگانه به این سو آن سو رفت و در نهایت مسیحیت را پذیرفت. زید بن عمر شخص دیگری بود که به روایت تاریخ در بین اعراب از بازگشت به آئین ابراهیم سخن گفت. بسیاری از رسوم مشرکین مکه همان چیزی بود که ابراهیم به اجدادشان آموخته بود ولی آنها آنرا شرک آلود کرده بودند. برای مثال اعراب جاهلی نیز به رسومی چون ختنه و کفن و دفن میت و ازدواج نکردن با محارم و حج بیت الله الحرام معتقد بودند. آنها حتی شعار معروف تلبیه را نیز داشتند اما آن را به نوعی شرک آمیز کرده بودند. ( تلبیه همان شعار لبیک اللهم لبیک لاشریک ... است که حاجیان در حین طواف خانه خدا می‌گویند). اعراب جاهلی به افرادی از خود که ختنه کرده و به حج می رفتند حنیف میگفتند . این در حالی است که به پیروان حضرت ابراهیم در گذشته حنیف گفته میشد! این بدان معناست که این کلمه از گذشته های دور در بین اعراب زبان به زبان چرخیده و تغییر معنا یافته است.
       
       
      قبیله قریش زادگاه قدرت
       
      قریش نامی آشنا و از پر نفوذترین قبایل در میان عرب بوده و بعد اسلام نیز تا قرن‌ها بر جهان اسلام حکومت کرده است. خلفا تا پیش از امپراتوری عثمانی همیشه قریشی بودند. اعراب کسانی را که از نسل مضر بن کنانه باشند را قریشی می گویند. در علم تبارشناسی عرب نیای مضر بن کنانه به اسماعیل (ع) باز میگردد. قریش در آن دوره از آنجا که امور حج را بر عهده داشت به شهرت و ثروت زیادی رسید. امور کعبه در دوره ای به قصی و هاشم و سپس به عبدالمطلب که همه از نسل مضر بودند سپرده شد. در دوران قصی مراسم حج  شکل جدیدی به خود گرفت و این تغییرات زمینه ساز قدرت یافتن قریش در بین دیگر قبایل عرب گردید. در این ایام مردم عرب از نقاط دور دست به این مکه می آمدند تا هم به تجارت بپردازند و هم خدایان پر تعداد کعبه را پرستش کنند. بنوعی مکه و کعبه آن میعاد گاه اعراب بود. در این شهر بازار هایی بر پا میشد که از غرب و شرق عالم تجار به آن رجوع می کردند. راه تجاری مهمی از روم شرقی به یمن و در نهایت به هند ختم می شد که این مسیر از قطب های اقتصادی آن روزگار محسوب می شد که البته نکته مهم برای ما این است که شهر های مکه و یثرب هم در مسیر آن رونق یافته بودند.
       

       
       در بین قریش طایفه بنی هاشم به طور خاص که پیامبر اسلام نیز از آنان بود دارای مقبولیت و شهرت بیشتر گردید. همان طور که گفته شد بعد هاشم، عبدالمطلب زمام امور حج را بر عهده گرفت. وی پدر بزرگ پیامبر اسلام است و او از اعرابیست که قبل اسلام طبق سنت خاندان خود به دین حنفیت معتقد بود و خدای یکتا را می پرستید. عبدالمطلب بعد مرگ والدین محمد(ص) سرپرستی او را پذیرفت و در نتیجه آن محمد(ص) در محیطی با اعتقادات دین حنفیت زندگی میکرد.
       
      از تاریخ چنین بر می‌آید که قریش در میان اعراب به شرافت و عزت معروف بوده و معمولاً با عناوینی چون «آل الله» و «سکان حرم الله» خوانده می‌شدند و مردم آنها را به عنوان بزرگ و شریف قبول کرده بودند. باید افزود که این شهرت در همه طوایف قریش نیست، بلکه تنها در خاندان قصی و بعد از او خاندان هاشم و عبدالمطلب بود چرا که وجود این افراد در نهایت سبب شهرت قریش گردید.
       
      هنگام ظهور پیامبر اسلام در میان طایفه های قریش، از بنی هاشم عباس بن عبدالمطلب مسئولیت آبرسانی به حجاج را بر عهده داشت و از طایفه بنی امیه، ابوسفیان ریاست سپاه قریش را بر عهده داشت. این جبهه بندی در میان قریش تا قرن ها بعد ادامه پیدا کرد. البته باید توجه شود که طوایف دیگر از قریش هم بودند که نقشی در امور حج داشتند اما نقش آنها به پر رنگی دو طایفه نامبرده نبود.
       

       
      دیگر قبایل عرب متوجه عظمت کعبه و نقش آن در فزونی قدرت قبیله قریش شدند در نتیجه برخی از آن ها در مناطق خود نیز کعبه هایی ساختند تا قبیله خود را برای رفتن به مکه بازدارند. این کعبه ها از بسیاری از جهات همچون وجود سنگی مانند حجر الاسود(سنگ سیاه) تا ارکان کعبه به آنچه در مکه بود شباهت داشتند. برای مثال در یمن پرستشگاهی در شهر غَیمان قرار داشت و «حجر الأحمر» یا سنگ سرخ در آن استفاده شده بود و همچنین کعبه ی شهر العَبلات در جنوب مکه، که «حجر الأبیض» یا سنگ سفید داشت!
       
      ادامه دارد ...
       
      این مطلب برای انجمن mililtary.ir  گرداوری شده و هر گونه برداشت از آن با ذکر نام نویسنده و این انجمن بلامانع است. 
       
      نویسنده و گرداورنده: Navard 
       
      منابع و ماخذ:
       
      کتاب تاریخ سیاسی اسلام(جلد1) / نویسنده: رسول جعفریان
      کتاب گنجینه تاریخ ایران(جلد نهم)/ نویسنده: عبدالعظیم رضایی
      کتاب دو قرن سکوت( ویرایش دوم) / نویسنده: عبدالحسین زرین کوب
       
      لینک
       
    • توسط aminor
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      منفک شده از تاپیک تحولات یمن
      1399/11/09
       
      تاپیکهای مرتبط با محوریت حمله به آرامکو
      UAV kent 2.0 concept: عملیات تن ماهی
      سپر صحرا : بررسی شبکه دفاع هوایی ارتش عربستان سعودی
       
       
       منابع یمنی : شلیک موشک قاهر1 به شرکت نفت آرامکو در جیزان عربستان
       

       

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.