reza4087

تهاجم ارتجاع عرب ( به رهبری آل سعود ) به یمن / خبر ، گزارش ، تحلیل و ... (1)

Recommended Posts

کمک به شیعیان مظلوم یمن را از کشور مسیحی آلمان بیاموزیم
هنوز امکان دسترسی به هزاران تن از آوارگان درگیری‌های اخیر فراهم نشده و برای کمک‌رسانی به آنها کریدور انسانی ایجاد نشده است... همچنین انتظار می‌رود صدا و سیما و برخی روزنامه‌های دولتی، پوشش واقع بینانه و مناسب‌تری نسبت به این موضوع داشته باشند تا مردم ما در کنار آگاهی از وضعیت مسلمانان در دیگر نقاط دنیا، از وضعیت شیعیان در مناطق همجوار خود نیز بی‌اطلاع نباشند.

دولت آلمان، در اقدامی مهم، 2.2 میلیون دلار برای کمک به شیعیان جنگ زده یمن که در درگیری‌هایی که از یازدهم آگوست 2009 آغاز شده و تاکنون ادامه دارد، فرستاده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، بنا بر گزارش، سفارت آلمان در صنعا، که امروز اعلام شد ارتش یمن در یک حمله برق‌آسا به شیعیان این کشور ـ که شدیدترین نوع حملات به شیعیان از اواسط سال 2004 تاکنون به شمار می‌رود ـ خسارات انسانی و مالی سنگینی بر آنها وارد ساخته است.

خبرها حاکی است که در این حملات جدید، تنها در یک عملیات، بالغ بر صد نفر از شبه‌نظامیان شیعه کشته شده‌اند، اما این موضوع هنوز از سوی نیروهای گروه شیعی «الحوثی» تأیید نشده و در پایان، آنها اعلام کرده‌اند که تلفات خود را وقتی رسما اعلام می‌کنند که ارتش یمن نیز کشته شدگان خود در این حملات را اعلام نماید، به نظر می‌رسد سکوت شیعیان درباره تلفات مالی و جانی ناشی از حملات اخیر، نوعی جنگ روانی علیه ارتش یمن باشد.

این گزارش می‌افزاید، دولت آلمان اعلام کرده است به دلایل متعدد از جمله شرایط سخت زیستی شیعیان در مناطق مورد نزاع، کمکی بالغ بر دو میلیون دلار به مناطق یاد شده روانه داشته است. این کمک‌ها به سازمان‌های بین‌المللی مانند، صلیب سرخ جهانی، امور پناهندگان سازمان ملل متحد و برنامه جهانی غذا اهدا شده که در اختیار بیش از 150 هزار نفر از آوارگان شیعه یمنی به ویژه در استان‌های «صعده» و «امران» قرار گیرد.


بنا بر این گزارش، هنوز امکان دسترسی به هزاران تن از آوارگان درگیری‌های اخیر فراهم نشده و برای کمک رسانی به آنها کریدور انسانی ایجاد نشده است. هم اکنون نیز دور جدید درگیری‌ها برای تصرف سه شهر مهم و استراتژیک در استان صعده در جریان است.

همان‌گونه که سفارت آلمان در صنعا ـ پایتخت یمن ـ اعلام کرده است که به صلیب سرخ بابت کمک به آورگان یمنی کمک مادی می‌کند، شایسته است که کشور شیعی ما نیز دست‌کم همانند این کشور مسیحی، نسبت به فرستادن کمک‌های انسان‌دوستانه و همچنین جلب نظر دیگر سازمان‌ها و کشورهای اسلامی به ویژه سازمان هلال احمر، برای ارسال چنین کمک‌هایی به آوارگان یمنی اقدام مناسبی انجام دهد.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد ورود علما و مراجع به این موضوع در اوضاع کنونی برای فراخوانی مردم در کمک به شیعیان تحت ظلم فزاینده دولت یمن برای کاهش التیام شیعیان تحت ستم آن کشور کارساز باشد.

همچنین انتظار می‌رود، صدا و سیما و برخی روزنامه‌های دولتی، پوشش واقع بینانه و مناسب‌تری نسبت به این موضوع داشته باشند تا مردم ما در کنار آگاهی از وضعیت مسلمانان در دیگر نقاط دنیا از وضعیت شیعیان در مناطق همجوار خود نیز بی‌اطلاع نباشند.


[url]http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=68038[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام


[quote][quote]سلام جريان شيخ يمني در زمان ظهور را شنيديد نكنه الحوثي ها باشند icon_cheesygrin[/quote]

شیعیان یمن 4 امامی هستند و امام زمان را قبول ندارند[/quote]


دوست عزیز حق با شما است و اغلب آنها چهار امامی می باشند و لی رشد شیعیان دوازده امامی در یمن چنان زیاد است که تنها در چند سال اخیر تعداد آنها از 1% به 4% رسیده است حال آنکه این جمعیت نیز از میان نخبگان یمن می باشند مانند اساتید دانشگاهها در یمن به تنهایی یک استاد دانشگاه صنعا (اگر اشتباه نکنم دانشگاه صنعا) 200 نفر را به مذهب شیعه دوازده امامی در آورده است.

در هنگامی که بر علیه شیعیان زیدیه کودتا شد تمام کتاب های شیعیان زیدیه در آتش سوخته و این سبب از بین رفتن بخش عظیمی از نوشته های آنها شده است و ناچارا شیعیان یمن از کتاب های شیعیان دوازده امامی استفاده می کنند و بسیاری از آنها به اعتراف خودشان در حال وارد شدن به مذهب شیعه دوازده امامی می باشند .

پس دیر نیست آن روزی که لبنانی دیگر را شاهد باشیم

انشاالله

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سیداد،
دوست عزیز نقل خبر تنها از خبرگزاریهای معتبر ایرانی مجاز میباشد و نقل اخبار بخصوص اخبار مهم از سایر سایتها ممنوع است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]
هشدار دولت يمن به مخالفان در شرق اين کشور
رياض - بر اساس گزارش روز شنبه منابع خبري عربستان، وزارت کشور يمن در ادامه گسترش نا آرامي هاي اين کشور با انتشار بيانيه اي برگزاري هر گونه راهپيمايي اعتراض آميز در شرق و جنوب اين کشور را مخالف قوانين اين کشور اعلام کرد.[/color]

به گزارش ايرنا، وزرات کشور يمن روز گذشته در اين زمينه اعلام کرد: برگزاري هر گونه تجمع و راهپيمايي غيرقانوني در استان هاي جنوبي و شرقي اين کشور منجر به آشوب هاي خياباني و از بين رفتن دارايي هاي مردم مي شود.
مقامات اين وزارتخانه در اين بيانيه هشدار داده اند: افراد يا سازمان هايي که مردم را دعوت به راهپيمايي و ايجاد هرج و مرج و بي ثباتي در اين استان ها کنند، به شدت مورد بازخواست و مواخذه قرار خواهند گرفت.
به دنبال درگيري هاي شمال غرب اين کشور در استان هاي "صعده" و "عمران" که تاکنون صدها نفر کشته از نيروهاي نظامي و ناراضيان گروه " الحوثي" بر جاي گذاشته، ديگر مناطق اين کشور نيز دستخوش ناآرامي شده است.
اوايل ماه جاري ميلادي مردم استان "الضالع" در جنوب اين کشور در نتيجه برگزاري يک راهپيمايي اعتراضي در اين استان متحمل شماري کشته و مجروح شدند .
تشديد بحران هاي سياسي و امنيتي در شمال و جنوب يمن باعث شد تا مقامات ارشد يمني دو هفته پيش ميزبان برخي فرماندهان ارشد امريکايي و مقامات سياسي و امنيتي مصر، انگليس و امريکا باشند.

[url=http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=736119]irna[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]دفتر اطلاع رساني رهبر جنبش شيعيان الحوثي اعلام كرد كه نيروهاي نظامي عربستان از مرزهاي جنوبي اين كشور وارد خاك يمن شده و يك روستا را با سلاح‌هاي سنگين هدف قرار دادند.[/color]

به گزارش فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني شبكه تلويزيوني "العالم "، دفتر اطلاع رساني "عبدالملك الحوثي " رهبر جنبش الحوثي در بيانيه خود گفت: بر اساس اطلاعات دريافت شده، شمار زيادي از واحدهاي نظامي ارتش عربستان به صورت بي‌سابقه‌اي از طريق مرزهاي جنوبي اين كشور از ناحيه نجران وارد خاك يمن شده اند.

اين بيانيه افزود: نيروهاي عربستان جاده " ابها " به شهر "نجران " را مسدود كرده اند.

يكي از رهبران جنبش الحوثي نيز تاكيد كرده است كه اين جنبش تحركات نظاميان سعودي را بطور دقيق زير نظر دارد و با حساسيت فراوان پيامدهاي آن را دنبال مي‌كنند.

دفتر اطلاع رساني الحوثي در بيانيه ديگري اعلام كرد كه نيروهاي عربستاني مستقر در نزديكي "حصامه " با سلاح‌هاي سنگين، بازاري را در اين روستا هدف قرار دادند.

در بيانيه دفتر اطلاع رساني جنبش الحوثي اين اقدام نيروهاي سعودي، تحولي كاملا جدي و حمله‌اي آشكار عليه مردم يمن قلمداد شده و بيانگر افزايش دخالت عربستان در امور داخلي يمن خوانده شده است.

ارتش يمن در استان "صعده " و استان‌هاي اطراف آن در شمال اين كشور از سه ماه پيش تاكنون به جنگ با جنبش "الحوثي " ادامه مي‌دهد و اوضاع در شمال يمن بحراني است.

جنبش الحوثي و سياستمداران مخالف دولت يمن پيشتر با محكوم كردن مداخله عربستان در امور داخلي كشورشان خواستار توقف آن شده بودند.

تعدادي از سياستمداران مخالف دولت يمن پيش از اين گفته بودند كه عربستان عناصر پيشين شبكه القاعده را براي جنگيدن با اعضاي جنبش الحوثي در شمال يمن آموزش مي‌دهد و به دنبال تضعيف و تجزيه اين كشور است.


[url=http://www.rajanews.com/detail.asp?id=38365]rajanews[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]رژيم سعودي با رژيم صهيونيستي در طرح تجزيه يمن و تسلط بر تنگه استراتژيك «باب المندب» همداستان شده است.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از شبكه العالم، سيف علي الوشلي سياستمدار پرسابقه يمني با افشاي خبر فوق گفت: صهيونيست ها با همكاري رژيم سعودي قصد دارند ضمن سيطره بر باب المندب، يمن را دچار تنگنا و در صورت امكان دچار تجزيه و چند پارچگي كنند.
وي اضافه كرد: براساس طرح مشترك صهيونيستي سعودي، حكومت عربستان كه به مدت 50 سال دشمن استراتژيك مردم يمن بوده، مي كوشد برباب المندب مسلط شود. براساس اطلاعات دقيق و شواهد تاريخي و ميداني فراوان، هم اكنون دولت سعودي مي كوشد استان حضر موت را به شكل كامل از يمن جدا سازد تا يك مجراي نفتي به سوي درياي سرخ باز كند و به اين ترتيب كشورهاي عربي صادر كننده نفت و مشتريان آنها از تنگه هرمز بي نياز شوند.
الوشلي گفت: اين سعوديها بودند كه عبدالفتاح اسماعيل رهبر جنوب يمن و متحد كننده مردم يمن در برابر طرحهاي سعودي را به قتل رساندند و ابراهيم الحمدي نخست وزير نيز كه از بخش هاي اشغال شده يمن چشم نمي پوشيد به دست سعوديها كشته شد و اكنون جانشيني دست نشانده به جاي وي بر يمن حكومت مي كند.
وشلي در ادامه گفت: سعوديها يمن را به منطقه اي براي انتشار انديشه تروريستي بدل كرده اند تا عقايد القاعده را دريك پايگاه نظامي بزرگ در خارج از كشور خود در مغز نيروهايي فرو كنند كه به عنوان فداييان سعودي به مناطق مختلف جهان فرستاده مي شوند و بنا به خواست سعودي ها در هر ماجرايي و به هر شكلي كه آنها بخواهند، عمليات تروريستي انجام دهند.
وشلي گفت: علاوه بر جيزان و نجران و عسير كه دراشغال سعودي است نيروهاي اين كشور هر روزه به مناطق داخل خاك يمن از درياي سرخ گرفته تا گوشه و كنار حضرموت نفوذ كرده و هرگونه خواسته اي را به انجام مي رسانند.
همزمان با انتشار اين خبر، روزنامه سعودي الوطن در راستاي سياست رژيم متبوعش براي فرار به جلو و كتمان خيانت اخير اين رژيم در يمن ادعا كرد: ايران در جنگ يمن دخالت مي كند و دولت عربستان بايد عليه آن كشور آتش بيفروزد.
الوطن با اظهار نگراني شاه اردن درباره هلال شيعي نوشت: آنچه ملك عبدالله شاه اردن گفت اكنون كامل شده و دايره آتش فارسي ما را از شمال عراق تا جنوب يمن محاصره كرده است. ما بايد در ايران هزاران آتش بيفروزيم.
منابع اطلاعاتي و رسانه اي تأييد مي كنند كه رژيم سعودي با تزريق دلارهاي نفتي درصدد ترويج وهابي گري و تروريسم است، كاري كه پيش از اين در پروژه راه اندازي طالبان صورت گرفت.
جست و جوي جايگزين براي تنگه استراتژيك هرمز، راهبرد چند سال اخير آمريكا، رژيم صهيونيستي و سعودي ها در منطقه بوده است. آنها همواره گفته اند مادام كه بخش عمده اي از انرژي مصرفي دنيا از تنگه هرمز و تحت نظارت ايران عبور مي كند، امكان حمله به ايران يا تحريم اقتصادي و نفتي آن وجود ندارد.

لينك خبر : http://kayhannews.ir/880803/2.htm#other200[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام

اگه این رو تو تاپیک بحران در یمن می ذاشتی بهتر نبود

[url]http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9614&postdays=0&postorder=asc&start=15[/url]

با تشکر سیداد

[color=blue]ادغام شد
ارشیا[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با امضاي توافقنامه با دولت يمن
رژيم سعودي پاي القاعده را به جنگ عليه شيعيان صعده كشاند

با وساطت مسئولان عربستاني، توافقنامه همكاري دولت يمن با اعضاي القاعده براي جنگ با شيعيان صعده به امضا رسيد.
به گزارش شبكه خبري «العالم» به نقل از منابع مطلع در يمن، با وساطت عربستان، توافقنامه همكاري نظامي دولت يمن با عناصر القاعده براي قرار گرفتن در يك صف بر ضد الحوثي ها، در استان «كتاف» يمن امضا شد.
براساس اين گزارش، منابع آگاه در استان كتاف يمن اعلام كردند: «حسن مناع» استاندار كتاف و معاون وزير كشور يمن با «عمار عباده» فرمانده عناصر القاعده در اين كشور ديدار و با وساطت عربستان توافقنامه اي را به امضا رساندند كه براساس آن، دولت يمن، سلاح و مهمات لازم نظامي براي نبرد با شيعيان صعده را در اختيار آنها قرار دهد.
به گفته اين منابع، عمار عباده 10 روز پيش، پس از برگزاري يك نشست با شاهزاده مشعل استاندار استان مرزي نجران موافقت القاعده را با جنگ عليه الحوثي ها، اعلام كرده بود و وي رهبري درگيري هاي مرزي «القطعه» را كه دو هفته پيش در مرز يمن و عربستان رخ داده بود بر عهده داشت.از سوي ديگر، منابع خبري از سيطره كامل جنگجويان الحوثي بر شهر «رازح» در شمال استان صعده خبر دادند.

لينك خبر : http://kayhannews.ir/880806/16.htm#other1610

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من نگرانم که اگه عربتان حس کنه که دولت یمن توان مقابله با شیعیان صعده رو نداره با تمام نیرو وارد یمن بشه و کنترل اون رو به دست بگیره .

الان هم در مرز با یمن ارتش عربستان نه تنها به حال آماده باش دراومده بلکه با توپخانه به این کشور حمله هم کرده .

نیروی هوایی سعودی ها هم که خیلی وقته به دولت یمن کمک میکنه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

[quote]من نگرانم که اگه عربتان حس کنه که دولت یمن توان مقابله با شیعیان صعده رو نداره با تمام نیرو وارد یمن بشه و کنترل اون رو به دست بگیره .

الان هم در مرز با یمن ارتش عربستان نه تنها به حال آماده باش دراومده بلکه با توپخانه به این کشور حمله هم کرده .

نیروی هوایی سعودی ها هم که خیلی وقته به دولت یمن کمک میکنه .[/quote]

ناراحتی برای این نیست که عربستان چه کار ممکنه بکنه زیرا در یمن یک موج نیرومند تشیع راه افتاده که شامل شیعیان زیدی و اثنی عشری می باشد. به نحوی که با هم متحد شده اند حتی به این شکل در یمن وجود دارد که مطبوعات و علمای این دو گروه از همدیگر حمایت می کنند و به شبهات نسبت به دیگری پاسخ می دهند. توجه داشته باشید که زیدیه در داخل مذهب اثنی عشری قرار می کیرد و منافاتی امروز باهم ندارند زیرا زیدیه از کتب مذهب دوازده امامی بهره می برند و اقدامات عربستان تنها باعث تقویت این اتحاد دو جانبه می شود.

با این حال تنها نگرانی برای مردمی است که به هیچ امکاناتی دسترسی ندارند. و این شرایط برای غیر نظامیان فاجعه بار می باشد.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[color=darkblue]
[size=18]سردار وحيدي در گفتگو با فارس:
ايران آماده حل وقايع اخير در كشور يمن است

خبرگزاري فارس: وزير دفاع كشورمان با تاكيد بر آمادگي ايران براي حل وقايع اخير در يمن، اظهار داشت: ايران با كمال حسن نيت گام‌هايي در اين رابطه برداشته و ما معتقديم راه حل نظامي اين واقعه را علاج نمي‌كند.[/size][/color]

سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در گفتگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، درخصوص ادعاي اخير برخي مقامات يمني مبني بر دخالت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در حوادث داخلي اين كشور، با تاكيد بر اينكه ايران هيچگونه دخالتي در حوادث يمن نداشته و اينگونه اظهارات نيز كمكي به حل مسائل نمي‌كند، گفت: ايران همواره براي استقرار امنيت و ثبات در منطقه تلاش كرده و مي‌كند.
سردار وحيدي در ادامه با رد برخي اخبار منتشر شده مبني بر كمك ايران به شيعيان زيدي مخالف دولت يمن و توقيف يك قايق حامل سلاح‌هاي ايران در درياي سرخ، افزود: اينگونه اطلاعات و اخبار نادرست و مشكوك است و در جهت ايجاد اختلاف ميان كشورهاي منطقه منتشر مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه ايران در ماجراي درگيري داخلي يمن هيچ گونه دخالتي ندارد، افزود: وزارت خارجه كشورمان همواره در تماس با دولت يمن آمادگي خود را براي ارائه راهكار حل اين منازعه اعلام كرده است واصولا ما معتقديم اين موضوع راه حل نظامي ندارد.
وزير دفاع خاطرنشان كرد: ايران در خصوص حل اين موضوع نيز آماده است با حسن نيت گام‌هايي برداشته و ما معتقديم بي‌ترديد راه حل نظامي اين واقعه را علاج نمي‌كند.


[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8808010471]فارس نیوز[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب سیداد شما که می فرمایید کمک کردن به شعیان یمن رو از کشورهای مسیحی مانند آلمان بیاموزیم توجه داشته باشید فعلا اوضاع اقتصادی کشور همچین مناسب نیست و درضمن شما از کجا می دونید کمک نمی شه به این افراد؟!

راستی سایت جهاد واچ خیلی خوشحاله متاسفانه وقت ندارم وگرنه نظرات کاربران این سایت رو که بیشترشون از گروههای ضد اسلامی هستند رو ترجمه می کردم! ولی در کل نظرشون اینه که غرب مداخله نکنه و جنگ بین مسلمین ادامه داشته باشه! و اون چیزی که همواره رهبر انقلاب درباره اون هشدار داده! با وجود تمام تفاوت ها باید از هرگونه تفرقه بین مسلمین جلوگیری بشه! الان دوران حساسی است و درگیری مستقیم با کشورهای مسلمان کار عاقلانه ای نیست! توجه داشته باشید که فردا اگر دلارها از آسمان به ریگی رسید در تلافی به درگیری های یمن است.

متاسفانه ما هیچگاه نتوانستیم از گروههایی که خود سرکار می آریم درست بهره بگیریم! به مقتدی صدر توجه کنید! این بابا اگر ایران نبود آمریکایی ها زنده زنده نابودش می کردند حالا بعد از اینکه خرش از پل گذشته بلند شده می گه که [color=red]خواستار مشارکت عرب ها در عراق هست تا ایران در امور داخلی عراق دخالت نکنه این یعنی چی؟! [/color]

اون هم که سخنگوی حماس است که همواره بر مالکیت مطلق ایران بر جزایر ایرانی مداخله می کنه و از واژه مجهول برای خلیج فارس استفاده می کنه!

متاسفانه بدلیل اینکه ما انتخاب های زیادی در ارتباط با سایر قسمت های جهان نداریم حتی این گروهها در صدد امتیاز گیری از ماهستند! تنها ترس من اینه که اگر اسرائیل سقوط کنه باید شاهد جبهه گیری کلی اعراب بر ضد ایران باشیم! حالا چه لبنانی چه عربستانی و چه یمنی! مطمئن باشید به حرف من می رسید! دیر یا زود!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام

[quote]من نگرانم که اگه عربتان حس کنه که دولت یمن توان مقابله با شیعیان صعده رو نداره با تمام نیرو وارد یمن بشه و کنترل اون رو به دست بگیره .

الان هم در مرز با یمن ارتش عربستان نه تنها به حال آماده باش دراومده بلکه با توپخانه به این کشور حمله هم کرده .

نیروی هوایی سعودی ها هم که خیلی وقته به دولت یمن کمک میکنه .[/quote]

ناراحتی برای این نیست که عربستان چه کار ممکنه بکنه زیرا در یمن یک موج نیرومند تشیع راه افتاده که شامل شیعیان زیدی و اثنی عشری می باشد. به نحوی که با هم متحد شده اند حتی به این شکل در یمن وجود دارد که مطبوعات و علمای این دو گروه از همدیگر حمایت می کنند و به شبهات نسبت به دیگری پاسخ می دهند. توجه داشته باشید که زیدیه در داخل مذهب اثنی عشری قرار می کیرد و منافاتی امروز باهم ندارند زیرا زیدیه از کتب مذهب دوازده امامی بهره می برند و اقدامات عربستان تنها باعث تقویت این اتحاد دو جانبه می شود.

[b]با این حال تنها نگرانی برای مردمی است که به هیچ امکاناتی دسترسی ندارند. و این شرایط برای غیر نظامیان فاجعه بار می باشد.[/b]

[/quote]

دقیقا همین منو نگران کرده

یمن از شمال توسط عربستان محاصره شده و مطمئنا اگه دولت شیعه سرکار بیاد عربستان با تمام قوا جلوی پای این دولت سنگ میندازه و کارشکنی میکنه .


اگه حمایت عربستان نبود تا همین الان دولت فعلی یمن ساقط شده بود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]جناب سیداد شما که می فرمایید کمک کردن به شعیان یمن رو از کشورهای مسیحی مانند آلمان بیاموزیم توجه داشته باشید فعلا اوضاع اقتصادی کشور همچین مناسب نیست و درضمن شما از کجا می دونید کمک نمی شه به این افراد؟!

راستی سایت جهاد واچ خیلی خوشحاله متاسفانه وقت ندارم وگرنه نظرات کاربران این سایت رو که بیشترشون از گروههای ضد اسلامی هستند رو ترجمه می کردم! ولی در کل نظرشون اینه که غرب مداخله نکنه و جنگ بین مسلمین ادامه داشته باشه! و اون چیزی که همواره رهبر انقلاب درباره اون هشدار داده! با وجود تمام تفاوت ها باید از هرگونه تفرقه بین مسلمین جلوگیری بشه! الان دوران حساسی است و درگیری مستقیم با کشورهای مسلمان کار عاقلانه ای نیست! توجه داشته باشید که فردا اگر دلارها از آسمان به ریگی رسید در تلافی به درگیری های یمن است.

متاسفانه ما هیچگاه نتوانستیم از گروههایی که خود سرکار می آریم درست بهره بگیریم! به مقتدی صدر توجه کنید! این بابا اگر ایران نبود آمریکایی ها زنده زنده نابودش می کردند حالا بعد از اینکه خرش از پل گذشته بلند شده می گه که [color=red]خواستار مشارکت عرب ها در عراق هست تا ایران در امور داخلی عراق دخالت نکنه این یعنی چی؟! [/color]

اون هم که سخنگوی حماس است که همواره بر مالکیت مطلق ایران بر جزایر ایرانی مداخله می کنه و از واژه مجهول برای خلیج فارس استفاده می کنه!

متاسفانه بدلیل اینکه ما انتخاب های زیادی در ارتباط با سایر قسمت های جهان نداریم حتی این گروهها در صدد امتیاز گیری از ماهستند! تنها ترس من اینه که اگر اسرائیل سقوط کنه باید شاهد جبهه گیری کلی اعراب بر ضد ایران باشیم! حالا چه لبنانی چه عربستانی و چه یمنی! مطمئن باشید به حرف من می رسید! دیر یا زود![/quote]


سلام

از اونجا که این مطالب رو به من گفتید من هم جواب می دهم

[quote]جناب سیداد شما که می فرمایید کمک کردن به شعیان یمن رو از کشورهای مسیحی مانند آلمان بیاموزیم توجه داشته باشید فعلا اوضاع اقتصادی کشور همچین مناسب نیست و درضمن شما از کجا می دونید کمک نمی شه به این افراد؟! [/quote]

من نگفتم بیائیم کمک مالی کنیم به نظر من اگه کمکی باشه باید به صورت معنوی باشه والا اگر دستی از ایران در آن منطقه دیده بشه مردم شیعه منطقه رو در پوشش نام ایران مورد سخت ترین حملات قرار خواهند داد واین دلیلی بر هزینه های انسانی بیشتر برای مردم یمن می شه. بحث مشکلات اقتصادی هم یک امر جهانی است.


[quote]راستی سایت جهاد واچ خیلی خوشحاله متاسفانه وقت ندارم وگرنه نظرات کاربران این سایت رو که بیشترشون از گروههای ضد اسلامی هستند رو ترجمه می کردم! ولی در کل نظرشون اینه که غرب مداخله نکنه و جنگ بین مسلمین ادامه داشته باشه! و اون چیزی که همواره رهبر انقلاب درباره اون هشدار داده! با وجود تمام تفاوت ها باید از هرگونه تفرقه بین مسلمین جلوگیری بشه! الان دوران حساسی است و درگیری مستقیم با کشورهای مسلمان کار عاقلانه ای نیست! توجه داشته باشید که فردا اگر دلارها از آسمان به ریگی رسید در تلافی به درگیری های یمن است.[/quote]

بی تردید حرف رهبری متین و به جا است. ولی حرف دوستان(اگر کافر و مشرک و صهیونیست نباشن) در سایت مذکور نشان گر ضعف ما است. آمریکا در این مشکلات اقتصادی باز به هزینه برای نا امنی در جهان اسلام توسط مزدوران می پردازه ولی ما اگه بخواهیم به برادران دینی خود کمک کنیم. آسمون به زمین می یاد و مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی سر باز می کنند.

در مورد ریگی هم بگم اونها هر طور بتونن و اگه مطمئن باشن که سرمایشون بر می گرده به این شرور لعنت الله کمک می کنند.



[quote]متاسفانه ما هیچگاه نتوانستیم از گروههایی که خود سرکار می آریم درست بهره بگیریم! به مقتدی صدر توجه کنید! این بابا اگر ایران نبود آمریکایی ها زنده زنده نابودش می کردند حالا بعد از اینکه خرش از پل گذشته بلند شده می گه که [color=red]خواستار مشارکت عرب ها در عراق هست تا ایران در امور داخلی عراق دخالت نکنه این یعنی چی؟! [/color][/quote]


بهتره بگید ایران هیچوقت مانند دیگران از موقعیت خودش سوءاستفاده نکرده برای همین هم از کسی طلب کار نشده.

در مورد مقتدی صدر هم باید بگم موضوع در آن زمان ایشون نبود که حالا می گید به ما پشت کرده ، موضوع مردم بی گناه شهر های مقدس بودند و مکان های مقدس مذهبی

آمریکایی ها در اون زمان خواستند منافع خودشون رو با نسبت دادن مقتدی صدر به ایران تامین کنند و بگند نگاه کنید ایرانیان از این مرد حمایت می کنند شما دیگه چرا گول این تبلیغات رو می خورید.

در مورد حرفی هم که زده به خودش مربوطه و عقل خودش اگه از عربستان به مردم یمن چیزی رسید به عراقی ها هم می رسه

انشاالله وقتی آذرخش از عراق برگشت ازش می خواهیم از دیده ها و شنیده هاش در عراق برامون بگه تا نظر مردم عراق هم این وسط مشخص بشه.


[quote]اون هم که سخنگوی حماس است که همواره بر مالکیت مطلق ایران بر جزایر ایرانی مداخله می کنه و از واژه مجهول برای خلیج فارس استفاده می کنه! [/quote]

وازه مجهول خلیج فارس چه صیغه ای هست

در مورد سخنگو در این سایت مطلبی از خالد مشعل خوندم ولی این که شما می گید موضوعی دیگر است.

به هر حال باید در این موارد به اینکه این حرف ها در کجا زده می شه توجه کرد(مسئله سخنگو رو برام اگه PM بدید ممنون می شم) شاید در حماس هنوز این تصور باشه که از کشور های عربی به آنها کمکی می شود ولی باید صبر کرد تا خودشون نتیجه امیدشون رو ببینن.


[quote]متاسفانه بدلیل اینکه ما انتخاب های زیادی در ارتباط با سایر قسمت های جهان نداریم حتی این گروهها در صدد امتیاز گیری از ماهستند! تنها ترس من اینه که اگر اسرائیل سقوط کنه باید شاهد جبهه گیری کلی اعراب بر ضد ایران باشیم! حالا چه لبنانی چه عربستانی و چه یمنی! مطمئن باشید به حرف من می رسید! دیر یا زود![/quote]

در مورد نابودی اسرائیل و نبرد آرماگدون اینطور نباید صحبت کرد. ببخشید قرقیسیا

بعدش قراره این عرب ها هم مجازات بشن انشاالله (اونایی که باید مجازات بشن) و هم سر عقل بیایند (اگه سری به تنشون بمونه)

در مورد انتخاب های منطقه ای و فرامنطقه ای باید گفت برای بسط دادن ابزارهای منطقه ای به حوزه فرامنطقه ای باید تلاش کنیم. البته به مرور زمان ابزار های قدرت ما هم افزایش خواهد یافت.

-----------------------------------------

ببخشید برای شما که از بزرگان سایت هستید سخنرانی کردم

با تشکر سیداد

----------------------------------------------------------------

ولی با این حال این وسط مظلوم زن و بچه های یمنی هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
من نگفتم بیائیم کمک مالی کنیم به نظر من اگه کمکی باشه باید به صورت معنوی باشه والا اگر دستی از ایران در آن منطقه دیده بشه مردم شیعه منطقه رو در پوشش نام ایران مورد سخت ترین حملات قرار خواهند داد واین دلیلی بر هزینه های انسانی بیشتر برای مردم یمن می شه. بحث مشکلات اقتصادی هم یک امر جهانی است.[/quote]

دوست عزیز، ما الان در برابر این کشتارهای وحشیانه سکوت کردیم، دم و دقیقه دارند به ما تهمت می زنند که شما دارید از شورشیان حمایت می کنید! قضیه قایق ایرانی که در آب های یمن توقیف شد رو که حتما شنیدید؟! و حتما هم می دونید که با اینکه وزارت امور خارجه شدیداً تکذیب کرده باز هم دارند حرف خودشون رو می زنند! در مسائل سیاسی اگر ما کوچکترین اظهار نظری در این موضوع بکنیم شبکه های همین کشورهای عربی چنان تبلیغات گسترده ای برای علیه ما راه می اندازند که فکرش هم نمی کنید! (مثلاً ببینید در قبال حوادث تروریستی اخیر دولت عربستان هیچ موضعگیری نکرد ولی رسانه های اون به حمایت از ریگی پرداختند!). پس بهتره که فقط پشتیبانی تبلیغی از این افراد کنیم! یعنی دقیقاً همین کاری که داریم می کنیم! نگاهی به پرس تی وی و العالم بیاندازید! مشکلات اقتصادی ما ریشه اش خیلی قبل از تر از مشکلات جهانی بوده و دلیلی هم نداره که به اون دامن زده بشه!

[quote]بی تردید حرف رهبری متین و به جا است. ولی حرف دوستان(اگر کافر و مشرک و صهیونیست نباشن) در سایت مذکور نشان گر ضعف ما است. آمریکا در این مشکلات اقتصادی باز به هزینه برای نا امنی در جهان اسلام توسط مزدوران می پردازه ولی ما اگه بخواهیم به برادران دینی خود کمک کنیم. آسمون به زمین می یاد و مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی سر باز می کنند.

در مورد ریگی هم بگم اونها هر طور بتونن و اگه مطمئن باشن که سرمایشون بر می گرده به این شرور لعنت الله کمک می کنند.[/quote]

بله ولی آمریکا پشتیبان اقتصادی بسیار قوی داره! و تحریم هم نیست!! خودتون توجه کنید! چین با جمعیت 1 میلیارد و 200 میلیون نفریش و با این همه تولیدات، کمترین لطمه اقتصادی رو دیده و آمریکا با توجه به اینکه بیشترین لطمه اقتصادی رو دیده ولی با این حال آمریکا هنوز قدرت اقتصادی اول جهانه!

در مورد ریگی هم این فرد توسط یک گروه یا کشور حمایت نمی شه بلکه توسط چندین کشور و سرویس جاسوسی، چه منطقه ای و چه فرامنطقه ای حمایت می شه!


[quote]بهتره بگید ایران هیچوقت مانند دیگران از موقعیت خودش سوءاستفاده نکرده برای همین هم از کسی طلب کار نشده.

در مورد مقتدی صدر هم باید بگم موضوع در آن زمان ایشون نبود که حالا می گید به ما پشت کرده ، موضوع مردم بی گناه شهر های مقدس بودند و مکان های مقدس مذهبی

آمریکایی ها در اون زمان خواستند منافع خودشون رو با نسبت دادن مقتدی صدر به ایران تامین کنند و بگند نگاه کنید ایرانیان از این مرد حمایت می کنند شما دیگه چرا گول این تبلیغات رو می خورید.

در مورد حرفی هم که زده به خودش مربوطه و عقل خودش اگه از عربستان به مردم یمن چیزی رسید به عراقی ها هم می رسه

انشاالله وقتی آذرخش از عراق برگشت ازش می خواهیم از دیده ها و شنیده هاش در عراق برامون بگه تا نظر مردم عراق هم این وسط مشخص بشه.[/quote]

دوست عزیزم! سیاست یعنی بده بستان! گربه برای رضای خدا موش نمی گیره! جدا از بحث حمایت از مسلمین ما باید منافع خودمون هم تامین کنیم! مردم کشور ما هم کمتر از سایر مسلمانان نیازمند توجه نیستند!

چرا اتفاقاً مقتدی صدر و سپاه مهدیش اگر حمایت ما (مالی یا معنوی!). از اون در بصره نبود جلوی نیروهای اعتلاف 1 ساعت هم دوام نمی اورد!

آمریکایی ها با نسبت دادن مقتدی صدر به ایران منافعی بدست نمی آوردند و فقط می تونستند دلیلی برای شکست هاشون بیارند و خیلی هم ببخشید ولی بصره تحت نظر نیروهای انگلیسی کنترل می شد!

حرفش به خودش مربوطه ولی باید بفهمه که چی می گه! شما اگر تشریف بیارید خوزستان و سری به مرز بزنید متوجه گستردگی کمک های ما می شوید! نمکدان شکستن برای ما که این چیزها رو می بینیم خیلی درد آوره!

[quote]وازه مجهول خلیج فارس چه صیغه ای هست

در مورد سخنگو در این سایت مطلبی از خالد مشعل خوندم ولی این که شما می گید موضوعی دیگر است.

شاید در حماس هنوز این تصور باشه که از کشور های عربی به آنها کمکی می شود ولی باید صبر کرد تا خودشون نتیجه امیدشون رو ببینن.
[/quote]

برادر منظور من این بود که از واژه مجهول برای به کار بردن خلیج فارس استفاده کرده! بدلیل اینکه در جستجوی گوگل نتایجش زیاد می شه اسمشو نمی برم!

سخنگوی حماس با بیان مطالبی گفت که از کشورهای اسلامی و [color=red]خلیج ع ر ب ی[/color] و ایران می خواهد که از پشتیبانی خودش از ملت فلسطین ادامه بده!

دوست عزیزم من بچه خوزستان هستم و فکر می کنم بهتر از شما این رو بدونم، عرب ها چه عربستان و چه لبنانی وقتی مقابل یک فرد دیگه قرار می گیرند پشت هم هستند نباید ازشون انتظار داشته باشی که اگر جنگی صورت بگیره همینطور که برای جنگ با ایران در جنگ تحمیلی بسیج شدند برای کمک به ما بسیج بشند! تازه باید خدا رو شکر کنیم اگر بر ضد ما نجنگند!

با تشکر از شما دوست عزیز

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

دوست عزیز

من قصد نداشتم حرف شما رو رد کنم ولی با این حال در مواردی که مطرح کردید نظراتم رو گفتم

حالا هم باید بگم ما با هم اختلاف نظری نداریم و قصد از فروم بحث کردنه

حرف من و شما یکیه حالا چرا جوش اضافه بزنیم. فقط ادبیات ما با هم فرق می کنه

[quote]دوست عزیز، ما الان در برابر این کشتارهای وحشیانه سکوت کردیم، دم و دقیقه دارند به ما تهمت می زنند که شما دارید از شورشیان حمایت می کنید! قضیه قایق ایرانی که در آب های یمن توقیف شد رو که حتما شنیدید؟! و حتما هم می دونید که با اینکه وزارت امور خارجه شدیداً تکذیب کرده باز هم دارند حرف خودشون رو می زنند! در مسائل سیاسی اگر ما کوچکترین اظهار نظری در این موضوع بکنیم شبکه های همین کشورهای عربی چنان تبلیغات گسترده ای برای علیه ما راه می اندازند که فکرش هم نمی کنید! (مثلاً ببینید در قبال حوادث تروریستی اخیر دولت عربستان هیچ موضعگیری نکرد ولی رسانه های اون به حمایت از ریگی پرداختند!). پس بهتره که فقط پشتیبانی تبلیغی از این افراد کنیم! یعنی دقیقاً همین کاری که داریم می کنیم! نگاهی به پرس تی وی و العالم بیاندازید! مشکلات اقتصادی ما ریشه اش خیلی قبل از تر از مشکلات جهانی بوده و دلیلی هم نداره که به اون دامن زده بشه![/quote]

شما از من باتجربه تر هستید و بهتر می دونید از ابتدای این انقلاب توطئه و تبلیغات سوء بر علیه ما بوده . به این عربستان پر فیص و افاده نگاه نکنید در دنیا کسی به داخل عربستان کار ندارد و خبر های داخلی این کشور رو اعلام نمی کنه. امروز در عربستان شیعه ها حتی نمی تونن در داخل خانه ها نماز جماعت بخوانند مساجد اهل تشیع رو که بسته اند. ولی مطمئن باشید این کار ها آغاز نابودی آل سعود است چونکه دنیا با کفر می مونه ولی با ظلم نه

مشکلات اقتصادی ایران به بحث تاپیک ربط نداره ولی به حمایت ما از مردمی مثل لبنان و فلسطین و یا یمن مربوط نمی شه بلکه این ایرادی در اقتصاد است که در بیشتر کشور های انقلابی رخ می ده و با اصلاح نگاه ها تغییر می کنه . در حال حاضر در ایران هم همینطوره.

اینکه مشکلات ما به فلسطین و لبنان مربوط می شه حرف VOA و BBC است. واگر نه اینها از روز اول انقلاب ما رو تحریم کردند و فلسطین و لبنان رو برای بیخرد ها بهانه کرده اند.

ما باید هوشیار تر باشیم

[quote]بله ولی آمریکا پشتیبان اقتصادی بسیار قوی داره! و تحریم هم نیست!! خودتون توجه کنید! چین با جمعیت 1 میلیارد و 200 میلیون نفریش و با این همه تولیدات، کمترین لطمه اقتصادی رو دیده و آمریکا با توجه به اینکه بیشترین لطمه اقتصادی رو دیده ولی با این حال آمریکا هنوز قدرت اقتصادی اول جهانه!

در مورد ریگی هم این فرد توسط یک گروه یا کشور حمایت نمی شه بلکه توسط چندین کشور و سرویس جاسوسی، چه منطقه ای و چه فرامنطقه ای حمایت می شه! [/quote]

دوست من اقتصاد ربطی به مسئله یمن به صورت مستقیم و در این تاپیک نمی تونه داشته باشه و این تاپیک برای صحبت های اقتصادی نیست ولی حتما می دونید که دلار پشتوانه نداره و دولت آمریکا بدهی ناشی از دلار رو بر دوش کشور های دیگر دنیا می اندازه .البته این راهکار آمریکا انشاالله سبب نابودی آمریکا می شود.

تمام هزینه های نظامی آمریکا به صورت بدهی برای دلار منظور می شه که به عهده سایر کشور ها می افتد. ایران اولین کشوری بود که خودش رو رسما از سیطره دلار بر اقتصادش راحت کرد کشور های دیگه هم کم کم این کار رو می کنند (مثلا چین)و اونوقت هر کی با دلار بمونه به خاک سیاه می شینه. چون آمریکا بی تردید به زودی یک تورم 5000% رو باید تحمل کنه و این آغاز نابودی آمریکا است و جواب تمام ظلم های این کشور به ملت های جهان از جمله مسلمین

تاپیک: [url=http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9749]فرو پاشی آمریکا تا چند ماه آینده[/url]

تاپیک: [url=http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9468]قدرت آمریکا در حال افول است[/url]

در مورد ریگی تاپیک مربوطه هست بیاین اونجا صحبت می کنیم. این لعنت الله هم بالاخره جواب اعمالش رو می گیره


[quote]دوست عزیزم! سیاست یعنی بده بستان! گربه برای رضای خدا موش نمی گیره! جدا از بحث حمایت از مسلمین ما باید منافع خودمون هم تامین کنیم! مردم کشور ما هم کمتر از سایر مسلمانان نیازمند توجه نیستند!

چرا اتفاقاً مقتدی صدر و سپاه مهدیش اگر حمایت ما (مالی یا معنوی!). از اون در بصره نبود جلوی نیروهای اعتلاف 1 ساعت هم دوام نمی اورد!

آمریکایی ها با نسبت دادن مقتدی صدر به ایران منافعی بدست نمی آوردند و فقط می تونستند دلیلی برای شکست هاشون بیارند و خیلی هم ببخشید ولی بصره تحت نظر نیروهای انگلیسی کنترل می شد!

حرفش به خودش مربوطه ولی باید بفهمه که چی می گه! شما اگر تشریف بیارید خوزستان و سری به مرز بزنید متوجه گستردگی کمک های ما می شوید! نمکدان شکستن برای ما که این چیزها رو می بینیم خیلی درد آوره![/quote]

منظورتون رو می فهمم و خودم هم با جنوب و شرایط اون بیگانه نیستم.

عرب ندیده هم نیستم و از حس و حالشون با خبرم، باید بگم باهاشون حتی هم خونه بودم وخیلی بهتر از دوستان مساله رو درک کردم.

در مورد این مقتدی صدر باید بگم بالاخره اینها یک خدماتی هم کرده اند. در زمان جنگ اینها جاسوسان خوبی بوده اند.

ولی نگران نباشید. منافع ایران با گرو کشی در مناطق اطراف تامین نمی شود. ما دم خونه خودمون هستیم و نباید انتظار داشت برای منافع ملی مون مانند آمریکایی ها و انگلیسی ها اقدام کنیم. اولین نیاز ملی ما حفظ امنیت است، که در سایه اون می تونیم منافع خودمون رو تامین کنیم.

ما نسبت به این اعرابی که شما می گید نقطه ضعف پیش نگرفته ایم که بشود گفت ضرر کرده ایم. ما باید با در نظر گرفتن شرایط منطقه ای خودمون و با در نظر گرفتن اینکه ما هزاران سال اینجا بودیم و سالیان آینده هم خواهیم بود . پس باید با دور اندیشی بیشتر عمل کنیم.

حالا این مقتدی صدر یه چیزی گفته اینم یکم مغزش پاره سنگ گویا بر می داره ما باید باهاش درگیر بشیم. یا مثلا نونمردم عراق رو به خاطر این بزنیم آجر کنیم.

همه این مسائل رو در حیطه حفظ امنیت ببینید. خودتون می گید نباید بی خودی نقطه ضعف دست کسی داد تا با ما به مقابله بپردازند

در مورد منافع آمریکایی ها در نسبت دادن این و آن به ما نه فقط مقتدی صدر مطالب زیادی هست البته به انگلیسی و همینطور چندین کاریکاتور که صلاح نیست من اونها رو در اینجا قرار بدم زیرا بسیار توهین آمیز هستند.

شما باور می کنید یک آمریکایی بر خلاف منافع خود حرفی بزنه که حالا با نسبت ندادن این مقتدی صدر بهانه ای برای تبلیغات بر علیه ما رو از دست بده

[quote]ولی بصره تحت نظر نیروهای انگلیسی کنترل می شد! [/quote]

در این مورد فکر می کنم منظور تون اینه که آمریکایی ها درست نبوده ادعایی در باره مسائل بصره بکنند.
[quote]
برادر منظور من این بود که از واژه مجهول برای به کار بردن خلیج فارس استفاده کرده! بدلیل اینکه در جستجوی گوگل نتایجش زیاد می شه اسمشو نمی برم!

سخنگوی حماس با بیان مطالبی گفت که از کشورهای اسلامی و خلیج ع ر ب ی و ایران می خواهد که از پشتیبانی خودش از ملت فلسطین ادامه بده!

دوست عزیزم من بچه خوزستان هستم و فکر می کنم بهتر از شما این رو بدونم، عرب ها چه عربستان و چه لبنانی وقتی مقابل یک فرد دیگه قرار می گیرند پشت هم هستند نباید ازشون انتظار داشته باشی که اگر جنگی صورت بگیره همینطور که برای جنگ با ایران در جنگ تحمیلی بسیج شدند برای کمک به ما بسیج بشند! تازه باید خدا رو شکر کنیم اگر بر ضد ما نجنگند!

با تشکر از شما دوست عزیز[/quote]

در مورد خلق و خوی عربی می دانم

ولی اینها که من دیدم با اون همه سربازای پاکستانی در ارتش ها شون نمی تونند کاری از پیش ببرند و اگرنه تا حالا باید با اینها بارها می جنگیدیم. در مورد بقیه شون هم باید گفت مال این حرفا نیستن

----------------------------------------------------------------------------------

این همه حرف زدم اصلا ربطی به یمن نداشت. از یمن تا بصره خیلی راهه!!!


با تشکر سیداد


----------------------------------------------------------------------------------

راستی اگر می خواهید نتایج جستجو در گوگل بالا بره بهتره انگلیسی بزارید
[color=red][size=24]
Persian Golf

خلیج فارس خلیج پارسی[/size][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Navard
      سخنی با خوانندگان محترم:
      در مطلب پیش رو سعی بر این شده که به مختصری از شرایط فرهنگی و اجتماعی و تاریخی اعراب پیش از اسلام پرداخته شود. در این نوشته اصل بر رعایت صداقت تاریخی و امانت است و در گرداوری آن از منابع با عقاید گوناگون کمک گرفته شده است. گرد آوری مطالب تاریخی هیچ گاه خالی از اشتباه نیست، علی الخصوص که این مطالب در رابطه با مسائل حساسیت بر انگیز مذهبی باشد. در نتیجه از دوستان خواننده این مطلب درخواست میشود درصورت وجود اشتباه، به منظور تکمیل و اصلاح این مطلب بنده را یاری کنند.
       

      پیشگفتار:
      سرنوشت پیامبران و قومشان و نتایجی که از آن کسب کرده اند را میتوان یکی از مهمترین نشانه های حقانیت آن ها به حساب آورد. این نتایج بعضا چنان معجزه آسا و خیره کننده هستند که در حالت معمول موارد مشابهی برای آنها یافت نمی شود. برای نمونه مسیح (ع) در دل امپراطوری قدرتمند روم شرقی به پیامبری رسید. در سرزمینی که تعداد نامعلوم خدا توسط مردم پرستیده میشد و پیامی که آورد چنان در دل ها رسوخ کرد که در مدت کمتر از چند سده مسیحیت در سه قاره گسترش یافت! از حبشه در آفریقا گرفته تا امپراطوری قدرتمندی چون روم که روزی دشمن مسیحیت بود و همچنین طیف کثیری از اقوام در خاورمیانه و ...! در اسلام نیز ما با چنین پیشرفت معجزه آسایی رو به رو هستیم. محمد (ص) در سن چهل سالگی در جامعه ای بدوی به پیامبری برگزیده شد که جز غارت و ستیز دستاوردی نداشتند و هر روز به بهانه ای با یکدیگر در جنگ بودند و شعرا و نام آوران عرب روزگاری برای بدست آوردن شرافت، خود را به پای پادشاهان ایران و روم می انداختند. در شبه جزیره عربستان اگر در جایی تمدنی دیده میشد به پاس قرابت با ایران یا روم بود. و از دست آورد هایشان در آن ادوار، جز پاره ای از روایات افسانه گونه چیزی بجا نمانده است. در چنین محلی که محمد(ص) شدیدا زیر فشار فرهنگی و البته فشار عوامل ثروت و قدرت  در مدت کمتر از سیزده سال توانست بنیان نخستین حکومت اسلامی را در یثرب بنا نهد که تا پایان عمر ایشان این حکومت به چنان وسعت و قدرتی رسید که در سرحدات خود به تقابل با روم شرقی می‌پرداخت.
       
      قسمت اول: قبیله و معنای متفاوت آن در بین اعراب
       

       
      اعراب از قبل اسلام در پهنه ی وسیعی از خاورمیانه حضور داشتند. و بر خلاف تصور عموم مردم، فتوحات پس از اسلام به تنهایی سبب استقرار آن ها در این پهنه نشد. در تاریخ موجودیت اعراب با سامی نژاد ها گره خورده است. این حضور آنقدر چشمگیر بود که رومیان و یونانیان مناطق عرب نشین را به سه ناحیه عربستان خوشبخت و عربستان بیابانی و عربستان سنگی تقسیم کرده اند که حدود این مناطق از دریای سرخ و شبه جزیره عربستان شروع شده و از سویی به مرز های روم آن روزگار در شامات رسیده و در سوی دیگر در عراق امروزی به رود فرات ختم می شود. در رابطه با وضعیت اعراب قبل اسلام باید به این موضوع اشاره کرد، پیشینه تاریخی که برای آنها ذکر شده به ۲۰۰ سال قبل از سال عام الفیل محدود می شود. عام الفیل همان سالی است که گفته میشود محمد(ص) در آن دیده به جهان گشود. البته این بدان معنا نیست که اعراب قبل از آن موجودیت خارجی نداشته اند‌. برای مثال در دبیره های هخامنشی از آن ها بعنوان خراج گذاران عصر داریوش بزرگ یاد شده است. اما آنچه از این گفته پیداست، اعراب تهی از پیشینه تاریخی و تمدنی غنی بودند و آنچه در آنها یافت می‌شد در حقیقت از هم نشینی و یا دست درازی دیگر اقوام بود. این همان زمانیست که قرآن از آن به عنوان دوره جاهلی اعراب یاد می‌کند.
       

       
      نگاره ای از سرباز ساتراپی عربیا در مقبره خشایارشا، واقع در نقش رستم که بصورت نمادین به شکل یکی از ستون های شاهنشاهی به نمایش در آمده است.
       
      با نگاهی به زندگی اعراب در آن اعصار می توان دریافت که تفاوت عمده‌ای میان نوع زندگی آنان با زندگی مردم ایران و روم و حتی در نزدیکی آنها با دولت های نچندان نامی حبشه دیده میشد. در آن روزگار ایران و روم حکومت مرکزی داشتند حکومتی که تمام شؤون جامعه را از حیث قانون و عمل به قانون و وادار کردن همه به تابعیت از آن در دست داشتند و تمام زوایای آن جامعه زیر سلطه نظامی واحد قرار گرفته بود، به طوری که در هر گوشه آن وجود حکومت مرکزی احساس می‌شد. این در حالی بود که در جزیرة العرب در هر ناحیه ی آن، مردم بر پایه نسبت خانوادگی مشترک به عنوان یک قبیله گرد آمده بودند و هر یک در جغرافیای حضور خود اعمال قدرت می‌کردند. هیچ قبیله‌ای بر دیگری اعمال نفوذ نداشت مگر در داد و ستد و جنگ! جنگ بین قبایل هم نامنظم بود و بیشتر به دعوایی نامنظم و خانوادگی شباهت داشت. این مطلب نشانگر پراکندگی و تضاد بسیار عمیق بین قبایل است. باید گفت برای وحدت در میان یک امت فرهنگی لازم است که نقاط مشترک آنها را در خود جمع کرده و مردمی را گرد هم بیاورد. در شبه جزیره عربستان چنین تفکر یکنواختی وجود نداشت و هدف واحدی برای آنها مطرح نبود. در کنار کعبه هر قبیله بتی مخصوص به خود داشت و بدین ترتیب حتی در این زمینه هم تضاد و خودبینی دیده می‌شد. شرایط سخت و طاقت فرسای جزیرة العرب بر این اختلاف دامن می‌زد. مناطق حاصلخیز و دارای آب محدود و با فاصله زیاد از هم بودند. راه‌های محدودی وجود داشت که آنها هم زیر سلطه راهزنان دیگر قبایل بوده و تحت نفوذ قدرت های خارجی اداره میشد.
       

       
      در این شرایط دشوار اگر قبیله‌ای قادر بود تا چراگاهی را از چنگ دیگری در آورد این کار را بی درنگ می‌کرد. هیچ قبیله ای از این نظر در امنیت نبود و جنگ های بسیار با دلایل ساده و بعضا نا مأنوس بین آن ها رخ می داد. مشخص است که جنگ یکی از رایج ترین اعمال در بین آن ها بود آن چنان که عده ای برای کسب شهرت و آزمون جنگاوری خود مسیر نزاع را هموار میکردند. این جنگ از سر منع ازدواج یک زوج در دو قبیله می‌توانست شکل بگیرد تا بر سر شرایط تجارت و پاسداری از کاروان ها و ... که البته همانطور که گفته شد هیچ کجای آن به جنگ نمی‌ماند و بیشتر به یاغی گری و غارت و دعوای عشیره ای شباهت داشت. در نتیجه از این حیث قبیله جایگاه ویژه‌ای پیدا میکرد. بقای افراد به بقای قبیله گره خورده بود. هر کسی را با قبیله‌اش می‌شناختند و در نتیجه خدای این مردم هم در حقیقت قبیله آنها بود و بت ها هم نمادی برای اعلام وجود هر قبیله بودند و هرچه بزرگان این قبیله ها می‌گفتند هم، حقیقت تام برای آن ها محسوب می‌شد. با این اوصاف هرچه افراد یک قبیله زیادتر بود افتخار آن هم بیشتر میشد. این افراط تا آنجا پیش رفت که در سوره تکاثر قرآن، خداوند خطاب به مشرکان می گوید که آنها به منظور بزرگ نشان دادن تبار خود حتی دست به شمارش مردگان خود می‌زدند. نعمان در خطاب به پادشاه وقت ایران گفت که جز عرب کسی به نسب خود آگاهی ندارد و جز عرب از هر کسی اجدادش را بپرسی آنها را نمی‌شناسد. در حقیقت گذشتگان و نژاد چیزی نبود که اعراب بتوانند اشتباهی هر چند سهوی را به آنها نسبت دهند. شاید تا اینجا مطلب روشن شده باشد که پیامبر اسلام چه کار دشواری در پیش داشت. بخصوص وقتی بدانیم یکی از مهمترین اقدامات پیامبر مقابله با همین برتری جویی نژادی بوده است‌. عملا هر قدمی که به جهت آگاهی و یا مخالفت با سنت های گذشتگان آنها برداشته میشد، از نظرشان نوعی توهین تلقی میگردید. شاید جالب باشد بدانید که بت پرستی اعراب نیز ریشه در همین افراط دارد! یعقوبی در تحلیل خود از بت پرستی و عوامل آن می‌گوید:«بت پرستی از هنگامی آغاز شد که وقتی یکی از مردم می‌مرد، اقوام او مجسمه‌ای از وی ساخته و به یاد او آن را محترم می‌داشتند فرزندان آنها پس از سال‌ها گمان کردند که این‌ها خدایان آنان هستند» . شاهد این امر می‌تواند سخن مشرکین با پیامبر (ص) باشد که می‌گفتند:
      این بت ها اقوام گذشته هستند که مطیع خدا بوده و ما صورتی از آنها ساخته و عبادتشان می‌کنیم. در مورد سه بت مشهور یعوق و یغوث و نسر گفته شده: از قوم نوح بودن و افرادی صالح بودند و بعدها مجسمه آنان به صورت بت درآمد. در مورد لات نیز گفته شده او در واقع مرد صالحی بوده است که غذا برای حاجیان درست می‌کرده وقتی او مرد، تمثالی از او درست کردند و بر آن بنایی ساخته‌اند و اسمش را بیت الربه نهادند. ابن قیم می‌گوید؛ تعظیم مردگان سبب شد تا کم کم صورت هایی از آنها به شکل بت ساخته شود. زمانی که محمد(ص) مکه را فتح کرد در درون آن ۳۶۰ بت وجود داشت. در حقیقت ما با سرزمینی طرف هستیم که ۳۶۰ اعتقاد و ۳۶۰ تضاد در آن میتوان شمارش کرد!
       

       
       اوضاع اعراب از ابتدا این گونه نبود. اعراب شهر مکه خود را از نسل عدنان می‌دانستند، که در نتیجه نسب آنها به اسماعیل (ع) باز میگشت. از این گفته مشخص است که نخستین اعراب موحد بودند اما به تدریج به سوی شرک گرایش پیدا کردند. از این منظر اعراب مکه در کنار بنی اسرائیل بودند که به دین حضرت ابراهیم گرایش داشتند و در حقیقت ریشه نسبی مشترک در آن ها می توان یافت. در سال‌های مانده به بعثت پیامبر، افرادی در بین اعراب پیدا شده‌اند که خواهان بازگشت به دین ابراهیم بودند. آنها شروع به تبلیغ علیه اعتقادات آن روزگار اعراب کردند. از معروف‌ترین این افراد ورقة بن نوفل بود که در جستجوی دین خدای یگانه به این سو آن سو رفت و در نهایت مسیحیت را پذیرفت. زید بن عمر شخص دیگری بود که به روایت تاریخ در بین اعراب از بازگشت به آئین ابراهیم سخن گفت. بسیاری از رسوم مشرکین مکه همان چیزی بود که ابراهیم به اجدادشان آموخته بود ولی آنها آنرا شرک آلود کرده بودند. برای مثال اعراب جاهلی نیز به رسومی چون ختنه و کفن و دفن میت و ازدواج نکردن با محارم و حج بیت الله الحرام معتقد بودند. آنها حتی شعار معروف تلبیه را نیز داشتند اما آن را به نوعی شرک آمیز کرده بودند. ( تلبیه همان شعار لبیک اللهم لبیک لاشریک ... است که حاجیان در حین طواف خانه خدا می‌گویند). اعراب جاهلی به افرادی از خود که ختنه کرده و به حج می رفتند حنیف میگفتند . این در حالی است که به پیروان حضرت ابراهیم در گذشته حنیف گفته میشد! این بدان معناست که این کلمه از گذشته های دور در بین اعراب زبان به زبان چرخیده و تغییر معنا یافته است.
       
       
      قبیله قریش زادگاه قدرت
       
      قریش نامی آشنا و از پر نفوذترین قبایل در میان عرب بوده و بعد اسلام نیز تا قرن‌ها بر جهان اسلام حکومت کرده است. خلفا تا پیش از امپراتوری عثمانی همیشه قریشی بودند. اعراب کسانی را که از نسل مضر بن کنانه باشند را قریشی می گویند. در علم تبارشناسی عرب نیای مضر بن کنانه به اسماعیل (ع) باز میگردد. قریش در آن دوره از آنجا که امور حج را بر عهده داشت به شهرت و ثروت زیادی رسید. امور کعبه در دوره ای به قصی و هاشم و سپس به عبدالمطلب که همه از نسل مضر بودند سپرده شد. در دوران قصی مراسم حج  شکل جدیدی به خود گرفت و این تغییرات زمینه ساز قدرت یافتن قریش در بین دیگر قبایل عرب گردید. در این ایام مردم عرب از نقاط دور دست به این مکه می آمدند تا هم به تجارت بپردازند و هم خدایان پر تعداد کعبه را پرستش کنند. بنوعی مکه و کعبه آن میعاد گاه اعراب بود. در این شهر بازار هایی بر پا میشد که از غرب و شرق عالم تجار به آن رجوع می کردند. راه تجاری مهمی از روم شرقی به یمن و در نهایت به هند ختم می شد که این مسیر از قطب های اقتصادی آن روزگار محسوب می شد که البته نکته مهم برای ما این است که شهر های مکه و یثرب هم در مسیر آن رونق یافته بودند.
       

       
       در بین قریش طایفه بنی هاشم به طور خاص که پیامبر اسلام نیز از آنان بود دارای مقبولیت و شهرت بیشتر گردید. همان طور که گفته شد بعد هاشم، عبدالمطلب زمام امور حج را بر عهده گرفت. وی پدر بزرگ پیامبر اسلام است و او از اعرابیست که قبل اسلام طبق سنت خاندان خود به دین حنفیت معتقد بود و خدای یکتا را می پرستید. عبدالمطلب بعد مرگ والدین محمد(ص) سرپرستی او را پذیرفت و در نتیجه آن محمد(ص) در محیطی با اعتقادات دین حنفیت زندگی میکرد.
       
      از تاریخ چنین بر می‌آید که قریش در میان اعراب به شرافت و عزت معروف بوده و معمولاً با عناوینی چون «آل الله» و «سکان حرم الله» خوانده می‌شدند و مردم آنها را به عنوان بزرگ و شریف قبول کرده بودند. باید افزود که این شهرت در همه طوایف قریش نیست، بلکه تنها در خاندان قصی و بعد از او خاندان هاشم و عبدالمطلب بود چرا که وجود این افراد در نهایت سبب شهرت قریش گردید.
       
      هنگام ظهور پیامبر اسلام در میان طایفه های قریش، از بنی هاشم عباس بن عبدالمطلب مسئولیت آبرسانی به حجاج را بر عهده داشت و از طایفه بنی امیه، ابوسفیان ریاست سپاه قریش را بر عهده داشت. این جبهه بندی در میان قریش تا قرن ها بعد ادامه پیدا کرد. البته باید توجه شود که طوایف دیگر از قریش هم بودند که نقشی در امور حج داشتند اما نقش آنها به پر رنگی دو طایفه نامبرده نبود.
       

       
      دیگر قبایل عرب متوجه عظمت کعبه و نقش آن در فزونی قدرت قبیله قریش شدند در نتیجه برخی از آن ها در مناطق خود نیز کعبه هایی ساختند تا قبیله خود را برای رفتن به مکه بازدارند. این کعبه ها از بسیاری از جهات همچون وجود سنگی مانند حجر الاسود(سنگ سیاه) تا ارکان کعبه به آنچه در مکه بود شباهت داشتند. برای مثال در یمن پرستشگاهی در شهر غَیمان قرار داشت و «حجر الأحمر» یا سنگ سرخ در آن استفاده شده بود و همچنین کعبه ی شهر العَبلات در جنوب مکه، که «حجر الأبیض» یا سنگ سفید داشت!
       
      ادامه دارد ...
       
      این مطلب برای انجمن mililtary.ir  گرداوری شده و هر گونه برداشت از آن با ذکر نام نویسنده و این انجمن بلامانع است. 
       
      نویسنده و گرداورنده: Navard 
       
      منابع و ماخذ:
       
      کتاب تاریخ سیاسی اسلام(جلد1) / نویسنده: رسول جعفریان
      کتاب گنجینه تاریخ ایران(جلد نهم)/ نویسنده: عبدالعظیم رضایی
      کتاب دو قرن سکوت( ویرایش دوم) / نویسنده: عبدالحسین زرین کوب
       
      لینک
       
    • توسط aminor
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      منفک شده از تاپیک تحولات یمن
      1399/11/09
       
      تاپیکهای مرتبط با محوریت حمله به آرامکو
      UAV kent 2.0 concept: عملیات تن ماهی
      سپر صحرا : بررسی شبکه دفاع هوایی ارتش عربستان سعودی
       
       
       منابع یمنی : شلیک موشک قاهر1 به شرکت نفت آرامکو در جیزان عربستان
       

       

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.