Crash

ACV- خودرو دوزیست جدید سپاه تفنگداران نیروی دریایی آمریکا

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

پس از انتخاب خودروی زره پوش ACV  به عنوان زره پوش رسمی دوزیست  تفنگداران نیروی دریایی امریکا سرانجام این نیرو برجک مورد نظر خود را از بین گزینه های مختلف انتخاب کرد. برجک MCT-30  محصول شرکت نروژی  kongsberg به عنوان یک ارایش تسلیحاتی کنترل از دور ومدلاور شناخته میشود.سلاح اصلی این برجک یک توپ 30 ملم XM813 مارک 44 میباشد که به دلیل  طراحی یک تثبیت کننده جدید از دقت اتش خوبی برخوردار است.گفته شده است این توپ قابلیت هدف قرار دان یک هدف 2در 2 متری را از فاصله 3 کیلومتری دارد. این توپ به طور معمول از مهمات خانواده Orbital ATK استفاده میکند همچنین قادر به استفاده از مهمات انفجار در هوا Mk310 نیز برای ان قابل تصور است.در کنار این توپ یک تیربار 7.62 ملم برای اتش در مسافت نزدیک نیز بر روی این برجک نصب شده است .مدولار بودن این برجک به کاربر این اجازه را میدهد که بر حسب نیاز سایت مورد نیاز خود را بر روی ان نصب کند به طور مثال موشک ضد زره امریکایی جاولین  نیز یکی از گزینه های در نظر گرفته برای ان است که در تعداد یک تیر  قابل شلیک از این برجک میباشد.سطح حفاظتی این برجک  STANAG 4569 میباشد که قابیلت نصب صفحات ماژولار در جلوی برجک نیز برای ان فراهم میسازد.از دیگر  تجهیزات نصب شده بر این برجک 2 مجموعه 4 تیوپی نارنجک دودزا میباشد و  یک دوربین برای استفاده در روز و همچنین یک دوربین حرارتی و فاصله یاب لیزری نیز برای ان طراحی شده است.

KONGSBERG-PROTECTOR-MCT-30-Protector-Med

 

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نسخه های مختلف پلتفرم ACV

9~15.jpg

 

تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا تا به امروز سفارش ساخت و تولید چهار نسخه از پلتفرم نفربر دوزیست ACV را با صنایع دفاعی BAE Systems منعقد کرده است. طراحی ماژولار پلتفرم ACV  این اجازه را به توسعه دهندگان میدهد تا بدون افت عملکرد و با هزینه پایین نسخه های مختلف پلتفرم ACV را براساس پلتفرم پایه و یا توجه به نیاز تفنگداران دریایی ایالات متحده  توسعه دهند و تولید کند. تاکنون BAE Systems پنچ نسخه ACV را معرفی کرده است که شامل:

 

1) ACV-P : این نسخه که به عنوان نسخه پایه در نظر گرفته میشود یک نفربر رزمی است و برای جابه جایی و انتقال امن سربازان تفنگداران دریایی از دریا به ساحل و از ساحل به خشکی کاربرد خواهد داشت. یکی از زیر مجموعه این نسخه مجهز به یک برجک رزمی با توپ 30 م.م خواهد بود (ACV-30)

BAE_Systems_USMC.jpg

ACV-P

 

 

2)  ACV-C : این نسخه در نقش فرماندهی و کنترل برای ارائه بالاترین سطوح ارتباطات، هماهنگی و تجزیه و تحلیل میدان نبرد برای پشتیبانی از  واحدهای فرماندهی و کنترل طراحی شده است. ACV-C  تفنگداران دریایی را قادر می سازد به سرعت داده ها را دریافت و تجزیه و تحلیل کنند، عملکردهای واحدهای را هماهنگ کنند و اطلاعات انالیز شده را به سرعت به آنها ارسال کنند. ACV-C  میتواند تمام ماموریت های محول شده را در حین حرکت و به شکل محافظت شده با کمک شبکه های مستقل با ارتباطات دیجیتالی انجام دهد.

20220515_214125.jpg

ACV-C

 

3) ACV-R : این نسخه یک خودرو بازیابی زرهی است. نسخه ACV-R قابلیت‌های نگهداری، بازیابی و تعمیرات میدانی را برای گروهان ها و گردان ابی- خاکی تهاجمی در حمایت از لشکر تفنگداران دریایی ایالات متحده فراهم می‌کند. حضور این نسخه خصوصا برای فعالیت تمامی نسخه های ACV  و دیگر خودروهای رزمی تفنگداران دریایی ایالات متحده  ضروری است.

next-usmc-1.jpg

تصویر گرافیکی ACV-R

 

4)  ACV C4/UAS : این نسخه مجهز به سیستم مدیریت نبرد و سنسورهای مختلف محلی است. نسخه C4/UAS مجهز به پلتفرم یکپارچه کاملا دیجیتالی است تا تمام حسگرها و دادهای میدان نبرد را بین خودروهای رزمی برای مدیریت میدان نبرد محلی به اشتراک بگذارد. همچنین هدایت و کنترل پهپادهای کوچک شناسایی در این نسخه وجود دارد.

20220515_213809.jpg

ACV C4/UAS

 

5) ACV Precision Fires : این نسخه که" آتش دقیق" نامگذاری شده است با نسخه C4/UAS هماهنگی ویژه ای دارد و با کمک مدیریت میدان نبرد محلی و اشتراک گذاری داده های میتواند با تسلیحات همچون موشک های ضد زره جاولین و پهپادهای انتحاری Hero-120 و یا به شکل اتش مستقیم با توپ 30 م.م  M230LF  اهداف متخاصم را نابود کند. نسخه ACV Precision Fires تنها نسخه ای از خانواده پلتفرم ACV  است که تفنگداران دریایی ایالات متحده در مورد به خدمت گرفتن آن اعلام رسمی نکرده است. این احتمال وجود دارد نسخه ACV Precision Fires زیر مجموعه نسخه ACV-P باشد.

 

20220515_205130.jpg 20220515_204545.jpg

ACV Precision Fires

 

  • Like 2
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.