Recommended Posts

ادیب جان کلیپ هایی که در موردشون صحبت میکنیو یا اینجا شیر کن یا یجوری ب دستمون برسون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به مناسبت بازگشت جناب ادیب این فیلم داعش رو که اخیرا از نبردهای بیجی منتشر کرده رو قرار میدم تا اگه تونستن تحلیل کنن . البته حجمش زیاد هست (تقریبا 600 مگابایت )

 

CO8KBsZWoAAf9Vv_large.jpg

 

 

http://uploadbaz.com/teqiykjl7kam

 

با حجم کمتر (271 مگ ) :

 

http://uploadbaz.com/5av4j4efknp4

 

میشه اون فیلم 271 مگ رو لینک مستقیم کنی یا پیکو فایل ؟؟؟؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به مناسبت بازگشت جناب ادیب این فیلم داعش رو که اخیرا از نبردهای بیجی منتشر کرده رو قرار میدم تا اگه تونستن تحلیل کنن . البته حجمش زیاد هست (تقریبا 600 مگابایت )

 

CO8KBsZWoAAf9Vv_large.jpg

 

 

http://uploadbaz.com/teqiykjl7kam

 

با حجم کمتر (271 مگ ) :

 

http://uploadbaz.com/5av4j4efknp4

 

هر دو لینک مشکل دارن و موقع ایجاد لینک دانلود مستقیم ارور میدن

Error happened when generating Download Link.
Please try again or Contact administrator.
(ERROR:mkdir)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

دوربین مرئی این سامانه قابلیت زوم تا 110 برابر را داشته و فاصله کانونی لنز آن از 10 تا 1100 میلیمتر تغییر می کند.

 

این جمله جنبه تبلیغی داره. هر 45 میلی متر معادل 1 برابر بزرگنمایی هست. بنابرین میزان بزرگنمایی این دوربین 24.44 برابر هست نه 110 برابر. اینگونه تبلیغات رو اکثرا شرکت های تجاری سازنده دوربین دیجیتال به کار می برن. میزان زوم با میزان مگنیفیکیشن یا بزرگنمایی خیلی فرق داره. میزان زوم این دوربین 110 برابر هست چون از فوکال لنگس 10 میلیمتر به 1100 میلیمتر در 110 مرحله می رسه.

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

میشه اون فیلم 271 مگ رو لینک مستقیم کنی یا پیکو فایل ؟؟؟؟؟؟؟

 

 

هر دو لینک مشکل دارن و موقع ایجاد لینک دانلود مستقیم ارور میدن

Error happened when generating Download Link.
Please try again or Contact administrator.
(ERROR:mkdir)

 

لینک مستقیم نسخه کم حجم از فایل گیر :

 

http://fs2.filegir.com/blanco/4u9ytrhu.mp4

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دانلود مستند«تک تیرانداز» / تک تیرانداز ایرانی در نبرد با داعش


28043159_19265250ccdab2.jpg

http://8news.ir/article/5760.html

 

 

 

مستند«تک تیرانداز»  تک تیرانداز ایرانی در نبرد با داعش

56.6 Mb
http://uploadboy.com/z7uemptcty6f.html
 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رایان رشد افزار ایران ...رفقا یکم اطلاعات بدین این شرکت چیکارست....لطفآ....؟؟ :blushing:

بفرما داداش اینم لینکش 

 

http://www.rayroshd.com/

 

اینم مشخصات دوربینی هستش که برادرمون قرار دادن : 

 

owh_138070677211335_ru60g-1.jpg

ویرایش شده در توسط gen
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

48777_673.jpg

 

حجت‌الاسلام دکتر رسول جعفریان: نمونه ای از ضربه ای که برخی کتب شریعتی در چند سال اخیر به ایران وارد آورده است

کتاب «تشیع علوی و تشیع صفوی» نوشته دکتر علی شریعتی در تبلیغات سعودی و داعش در مورد خطر «ایران معاصر» به عنوان «ایران شیعه صفوی» نقش محوری دارد

 

با حجت‌الاسلام دکتر رسول جعفریان، پژوهشگر تاریخ‌ و استاد تاریخ دانشگاه تهران به گفت‌وگو نشسته‌‌ایم

 


15-6-19-12223301.jpg

 

سؤال ـ نوع نگاه‌ چهره‌های سرشناس انقلاب به دکتر شریعتی گاهی تفاوت‌های 180 درجه‌ای با یکدیگر دارد. شاید کمتر موضوعی باشد که تفاوتی به این شکل را پیرامون آن در میان چهره‌های شاخص انقلاب شاهد بوده باشیم. شاید میزان و سطح اظهارنظرها درباره شریعتی درباره هیچ فرد دیگری به این شکل تکرار نشده باشد. شهید مطهری، امام موسی صدر، شهید مفتح، علامه طباطبایی، شهید بهشتی، آیت‌الله مصباح‌یزدی، آیت‌الله خامنه‌ای و ... نظر این چهره‌ها درباره شریعتی چگونه بود و اختلاف‌ها بر سر چه مواردی بود؟

پاسخ:

آقای مصباح اصولا دیدگاه اصلاحی نداشت و سنت‌گرا با نگاه به حفظ فرهنگ و میراث گذشته و به نوعی سلفی ـ طبعا به معنای خاص خود ـ بود.

 

 

- سؤال: این اختلاف دیدگاه‌ها و قطب‌بندی چهره‌های متفکر انقلابی و حوزوی درباره شریعتی تا به امروز نیز کشیده شده و نسل‌های بعدی نیز همین بحث‌ها را البته به شکل دیگری ادامه دادند. اگر بخواهید یک دسته‌بندی در این زمینه داشته باشید، این دیدگاه‌ها را به چه گروه‌هایی تقسیم می‌کنید؟ و زمینه‌ها و دلایل هرکدام چه بوده است؟

 پاسخ: بخشی از جریان راست انقلابی، پیش از انقلاب به خاطر انتقاد از شریعتی، انقلاب و روش انقلابی را هم کنار گذاشتند و رفتند. نمونه‌اش خود آیت‌الله میلانی و اطرافیان ایشان بودند. آقای مصباح هم جزو همین‌هاست، که اول خیلی‌خیلی انقلابی بودند و بعد تردید کردند. آقای میلانی در این زمینه، یک پدیده است. البته آقای مصباح بعد از انقلاب باز به تدریج به دامن انقلاب برگشت که این هم به خاطر سیاست امام(ره) بود که از کارهای ایشان برای آموزش طلاب حمایت کرد. ایشان اوائل با احتیاط وارد انقلاب شد و البته سال‌هاست که دیگر به صورت جدی در مجموعه کار می‌کند..

.

 

- سؤال: در میان چهره‌های شاخص انقلاب، یکی از کسانی که دفاع محکمی از شریعتی دارد، شهید بهشتی است که در این باره به آیت‌الله مصباح نیز اعتراض می‌کنند و حتی گویا ایشان با تصحیح آثار شریعتی مخالفت داشتند. این نگاه شهید بهشتی به شریعتی برچه مبنایی بوده است؟

پاسخ: آقای بهشتی فردی روشن، صبور و دبیر و مدیر است که می‌کوشد ضمن اصلاح امور، همه نیروها را داشته باشد. وی به‌خصوص تحصیلکرده دانشگاه است و برخلاف آقای مصباح که ذاتا نوعی بدبینی به دانشگاه دارد، ایشان ندارد. به علاوه، آقای مصباح به مسائل جاری، فلسفی نگاه می‌کند. فلسفه سینایی و صدرایی به علاوه میراث سنتی شیعه همه اینها برای آقای مصباح مهم است. یک جور سنت‌گرایی متمرکز روی آن افکار و این‌که خود را حافظ آنها می‌داند. اما آقای بهشتی تحول‌خواه است و آدم‌های تحول‌خواه را نیز دوست دارد، ضمن آن‌که به معنای تأیید همه مواضع آنها توسط وی نیست. اینها کسانی هستند که آقای مصباح به آنها بدبین است و همیشه آنها را در حال از بین بردنِ دین می‌بیند. آقای مصباح در برخی از مسائلی که توسط شریعتی طرح می‌شد سخت‌گیر بود و آنها را در راستای نابودی دین می‌دید. نثر ادبی دکتر را برای دین نمی‌پسندید و از آن ایراد می‌گرفت. حتی از مفاهیم و استعاره‌های ادبی ایراد درمی‌آورد که اینها طعنه به فلان باور است. زبان آقای مصباح و شریعتی دو زبان کاملا متفاوت بود و اینها قادر به درک همدیگر نبودند. زبان بهشتی میان اینها بود و به شریعتی نزدیک‌تر. مواضع آقای مصباح علیه شریعتی شبیه مواضعی است که در طول تاریخ برخی از علمای سنتی نسبت به کسانی که افکار متفاوت داشتند، به‌خصوص و در زمان‌هایی مانند صوفیه یا غیره داشتند. برخی اساسا وظیفه‌شان گویی حفظ سنت‌هاست و حفظ نگاه سنتی و سلفی در دین. البته آقای مصباح هم تغییراتی بر اساس روال انقلاب داشتند و در سال‌های اخیر اظهارنظرهای فکری و سیاسی تازه‌ای مطرح کرده‌اند. چون به هر حال در مسیر انقلاب قرار گرفتند، اما از نظر مقایسه، آن حس آزادی‌خواهی که امثال آقای بهشتی داشتند ایشان ندارند و داشتن آن را هم افتخاری نمی‌دانند بلکه به‌عکس تأکید روی مواضع سنتی خود را مهمتر می‌دانند و همان را تدین اصیل می‌شمرند.

 

- سؤال: امروزه در فضای دانشگاهی و فکری جامعه، جای فردی مانند شریعتی را با توجه به نیازهای روز چقدر خالی می‌دانید؟ چرا بعد از انقلاب، چهره‌هایی مانند شریعتی نداریم که در فضای دانشگاهی، بتواند ذهن و دل جوانان را متوجه مسائل دینی کند و پرسش‌ساز باشد و با چنین استقبالی مواجه شود؟ فضای فکری و دانشگاهی جامعه توان بازتولید چنین شخصیت‌هایی را ندارد؟ یا هستند ولی دانشگاهیان و جوانان، اقبالی نشان نمی‌دهند؟ یا اینکه حاکمیت چنین فضایی را برنمی‌تابد؟

پاسخ: الان برای مجموعه حاضر انقلاب، علما و تئوریسین‌هایی هستند. کاری به مراجع دینی اصلی ندارم، آنها که همان نظام سنتی دین را عرضه می‌کنند. مقصودم کسانی است که برای حل و فصل معضلات فکری راه حل می‌دهند؛ آقای طائب، صدیقی و بسیاری دیگر که نمونه برخی از جریان‌ها هستند. 

  یک عیب اصلی آن درآمیختگی سیاست با دینداری است که بسیاری آن را از نان شب واجب‌تر می‌دانند، و توجیهات وجیه و غیروجیه زیادی دارند، اما به هر حال به اعتراف بسیاری، جنبه‌هایی از آن تأثیر منفی جدی روی برداشت‌های دینی و تلقی جوانان از دین گذاشته که راهی هم برای اصلاح آن طرح نشده است.

 

سؤال: بسیاری ظهور شریعتی را دارای پیامدهای مثبت و منفی توأمان می‌دانند و البته منصف‌ها نقش او در پیروزی انقلاب را جدی ارزیابی می‌کنند. اکنون با گذشت 36 سال از انقلاب، در مجموع پدیده شریعتی برای کشور، مثبت بود یا نبودش بهتر بود؟.

 

پاسخ: برای مثال عرض می‌کنم یکی از آخرین نتایج منفی برخی از افکار دکتر علی شریعتی، طرح نظریه تشیع صفوی بود که این چند سال برای ایران بسیار بد بوده و با نگارش ده‌ها مقاله و چندین کتاب، ایران معاصر به عنوان ایران شیعه صفوی مورد طعن دشمنان ما از اعراب قرار گرفته است. کتاب‌هایی نظیر «عودت الصفویین» یا بازگشت صفوی‌ها که «کم لها من نظیر»، و در عربستان سعودی چاپ شده، به همین معناست. البته همه قضیه به کتاب «تشیع علوی و تشیع صفوی» برنمی‌گردد، اما این کتاب نقش محوری دارد.

اما بهتر است عرض کنم اصلا نمی‌خواهم و دوست ندارم در این باره اظهارنظر و قضاوت ارزشی کنم. آدم‌هایی که مخاطب ما هستند مختلف‌اند و بر اساس خاستگاه فکری خود نسبت به نمونه‌ها و تحقیقات و بررسی‌ها واکنش نشان می‌دهند. کار قضاوت ارزشی، کار آنها از منظر خودشان است نه کار ما که تاریخی است

 

منبع:.

اینجا

http://khabaronline.ir/detail/427556/weblog/jafarian

و یا

http://www.ana.ir/news/33721

ویرایش شده در توسط FBI
  • Upvote 4
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

دکتر رسول جعفریان: مثالی از یکی از بدترین ضرباتی که کتب شریعتی در چند سال اخیر به ایران وارد آورده است، کتاب تشیع علوی و تشیع صفوی نوشته دکتر علی شریعتی نقش محوری در ترویج خطر تشیع صفوی توسط داعش داشته است

 

با حجت‌الاسلام دکتر رسول جعفریان، پژوهشگر تاریخ‌ و استاد تاریخ دانشگاه تهران به گفت‌وگو نشسته‌‌ایم

 


15-6-19-12223301.jpg

 

سؤال ـ نوع نگاه‌ چهره‌های سرشناس انقلاب به دکتر شریعتی گاهی تفاوت‌های 180 درجه‌ای با یکدیگر دارد. شاید کمتر موضوعی باشد که تفاوتی به این شکل را پیرامون آن در میان چهره‌های شاخص انقلاب شاهد بوده باشیم. شاید میزان و سطح اظهارنظرها درباره شریعتی درباره هیچ فرد دیگری به این شکل تکرار نشده باشد. شهید مطهری، امام موسی صدر، شهید مفتح، علامه طباطبایی، شهید بهشتی، آیت‌الله مصباح‌یزدی، آیت‌الله خامنه‌ای و ... نظر این چهره‌ها درباره شریعتی چگونه بود و اختلاف‌ها بر سر چه مواردی بود؟

پاسخ:

آقای مصباح اصولا دیدگاه اصلاحی نداشت و سنت‌گرا با نگاه به حفظ فرهنگ و میراث گذشته و به نوعی سلفی ـ طبعا به معنای خاص خود ـ بود. .

.

 

- سؤال: این اختلاف دیدگاه‌ها و قطب‌بندی چهره‌های متفکر انقلابی و حوزوی درباره شریعتی تا به امروز نیز کشیده شده و نسل‌های بعدی نیز همین بحث‌ها را البته به شکل دیگری ادامه دادند. اگر بخواهید یک دسته‌بندی در این زمینه داشته باشید، این دیدگاه‌ها را به چه گروه‌هایی تقسیم می‌کنید؟ و زمینه‌ها و دلایل هرکدام چه بوده است؟

 پاسخ: بخشی از جریان راست انقلابی، پیش از انقلاب به خاطر انتقاد از شریعتی، انقلاب و روش انقلابی را هم کنار گذاشتند و رفتند. نمونه‌اش خود آیت‌الله میلانی و اطرافیان ایشان بودند. آقای مصباح هم جزو همین‌هاست، که اول خیلی‌خیلی انقلابی بودند و بعد تردید کردند. آقای میلانی در این زمینه، یک پدیده است. البته آقای مصباح بعد از انقلاب باز به تدریج به دامن انقلاب برگشت که این هم به خاطر سیاست امام(ره) بود که از کارهای ایشان برای آموزش طلاب حمایت کرد. ایشان اوائل با احتیاط وارد انقلاب شد و البته سال‌هاست که دیگر به صورت جدی در مجموعه کار می‌کند..

.

 

- سؤال: در میان چهره‌های شاخص انقلاب، یکی از کسانی که دفاع محکمی از شریعتی دارد، شهید بهشتی است که در این باره به آیت‌الله مصباح نیز اعتراض می‌کنند و حتی گویا ایشان با تصحیح آثار شریعتی مخالفت داشتند. این نگاه شهید بهشتی به شریعتی برچه مبنایی بوده است؟

پاسخ: آقای بهشتی فردی روشن، صبور و دبیر و مدیر است که می‌کوشد ضمن اصلاح امور، همه نیروها را داشته باشد. وی به‌خصوص تحصیلکرده دانشگاه است و برخلاف آقای مصباح که ذاتا نوعی بدبینی به دانشگاه دارد، ایشان ندارد. به علاوه، آقای مصباح به مسائل جاری، فلسفی نگاه می‌کند. فلسفه سینایی و صدرایی به علاوه میراث سنتی شیعه همه اینها برای آقای مصباح مهم است. یک جور سنت‌گرایی متمرکز روی آن افکار و این‌که خود را حافظ آنها می‌داند. اما آقای بهشتی تحول‌خواه است و آدم‌های تحول‌خواه را نیز دوست دارد، ضمن آن‌که به معنای تأیید همه مواضع آنها توسط وی نیست. اینها کسانی هستند که آقای مصباح به آنها بدبین است و همیشه آنها را در حال از بین بردنِ دین می‌بیند. آقای مصباح در برخی از مسائلی که توسط شریعتی طرح می‌شد سخت‌گیر بود و آنها را در راستای نابودی دین می‌دید. نثر ادبی دکتر را برای دین نمی‌پسندید و از آن ایراد می‌گرفت. حتی از مفاهیم و استعاره‌های ادبی ایراد درمی‌آورد که اینها طعنه به فلان باور است. زبان آقای مصباح و شریعتی دو زبان کاملا متفاوت بود و اینها قادر به درک همدیگر نبودند. زبان بهشتی میان اینها بود و به شریعتی نزدیک‌تر. مواضع آقای مصباح علیه شریعتی شبیه مواضعی است که در طول تاریخ برخی از علمای سنتی نسبت به کسانی که افکار متفاوت داشتند، به‌خصوص و در زمان‌هایی مانند صوفیه یا غیره داشتند. برخی اساسا وظیفه‌شان گویی حفظ سنت‌هاست و حفظ نگاه سنتی و سلفی در دین. البته آقای مصباح هم تغییراتی بر اساس روال انقلاب داشتند و در سال‌های اخیر اظهارنظرهای فکری و سیاسی تازه‌ای مطرح کرده‌اند. چون به هر حال در مسیر انقلاب قرار گرفتند، اما از نظر مقایسه، آن حس آزادی‌خواهی که امثال آقای بهشتی داشتند ایشان ندارند و داشتن آن را هم افتخاری نمی‌دانند بلکه به‌عکس تأکید روی مواضع سنتی خود را مهمتر می‌دانند و همان را تدین اصیل می‌شمرند.

 

- سؤال: امروزه در فضای دانشگاهی و فکری جامعه، جای فردی مانند شریعتی را با توجه به نیازهای روز چقدر خالی می‌دانید؟ چرا بعد از انقلاب، چهره‌هایی مانند شریعتی نداریم که در فضای دانشگاهی، بتواند ذهن و دل جوانان را متوجه مسائل دینی کند و پرسش‌ساز باشد و با چنین استقبالی مواجه شود؟ فضای فکری و دانشگاهی جامعه توان بازتولید چنین شخصیت‌هایی را ندارد؟ یا هستند ولی دانشگاهیان و جوانان، اقبالی نشان نمی‌دهند؟ یا اینکه حاکمیت چنین فضایی را برنمی‌تابد؟

پاسخ: الان برای مجموعه حاضر انقلاب، علما و تئوریسین‌هایی هستند. کاری به مراجع دینی اصلی ندارم، آنها که همان نظام سنتی دین را عرضه می‌کنند. مقصودم کسانی است که برای حل و فصل معضلات فکری راه حل می‌دهند؛ آقای طائب، صدیقی و بسیاری دیگر که نمونه برخی از جریان‌ها هستند. 

  یک عیب اصلی آن درآمیختگی سیاست با دینداری است که بسیاری آن را از نان شب واجب‌تر می‌دانند، و توجیهات وجیه و غیروجیه زیادی دارند، اما به هر حال به اعتراف بسیاری، جنبه‌هایی از آن تأثیر منفی جدی روی برداشت‌های دینی و تلقی جوانان از دین گذاشته که راهی هم برای اصلاح آن طرح نشده است.

 

سؤال: بسیاری ظهور شریعتی را دارای پیامدهای مثبت و منفی توأمان می‌دانند و البته منصف‌ها نقش او در پیروزی انقلاب را جدی ارزیابی می‌کنند. اکنون با گذشت 36 سال از انقلاب، در مجموع پدیده شریعتی برای کشور، مثبت بود یا نبودش بهتر بود؟.

 

پاسخ: برای مثال عرض می‌کنم یکی از آخرین نتایج منفی برخی از افکار دکتر، طرح نظریه تشیع صفوی بود که این چند سال برای ایران بسیار بد بوده و با نگارش ده‌ها مقاله و چندین کتاب، ایران معاصر به عنوان ایران شیعه صفوی مورد طعن دشمنان ما از اعراب قرار گرفته است. کتاب‌هایی نظیر «عودت الصفویین» یا بازگشت صفوی‌ها که «کم لها من نظیر»، و در سعودی چاپ شده، به همین معناست. البته همه قضیه به کتاب تشیع علوی و تشیع صفوی برنمی‌گردد، اما این کتاب نقش محوری دارد. جنبه‌های مثبتی هم از تأثیر او وجود دارد،

 

منبع:.

 

http://khabaronline.ir/detail/427556/weblog/jafarian

با سلام

1. من به شخصه هدف شما از این نقل قول را متوجه نشدم ، چون سوالها رو گزینشی نقل کردید و در آخر حرف اصلی نگارنده مبنی بر عدم قضاوت در مورد دکتر شریعتی رو نقل نکردید .

2. داعش و تاثیر کتاب دکتر شریعتی !!! واقعا دوستان ما خودشون فیلسوفان بزرگی هستن که همه چیز رو بهم ربط میدهن . فلسفه وجودی شیعه بر ضد فلسفه وهابیت هست بدلیل نقش اهل بیت ، واقعا شما فکر میکنید داعش نیاز به بهانه داره برای تکفیر !!! ، شما ربطش دادی به دکتر شریعتی !!!

3. با عرض معذرت از مدیران سایت فکر میکنم محل طرح مباحث اینچنینی اینجا نیست .

در آخر لطفا مشخص کنید در کدام پاراگراف نوسینده محترم از داعش نامبرده اند .

با تشکر

  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

[font='lucida sans unicode', 'lucida grande', sans-serif]عامل اصلی میدانی جنایت اسپایکر توسط تیم ترور بچه های عصائب و استخبارات عراق به هلاکت رسید....[/font]
[font='lucida sans unicode', 'lucida grande', sans-serif]اسم میدانیش بوده مصطفی التکریتی که در زمان جنایت...والی صلاح الدین بوده[/font]
[font='lucida sans unicode', 'lucida grande', sans-serif]یادتون میاد....همیشه جلوی جامع الشهدای تکریت میرفت و برای شیعیان رجز میخوند!![/font]
[font='lucida sans unicode', 'lucida grande', sans-serif]میگن به طرز فجیعی کشته شده...البته موثق نی، ولی میگن که تو دهنش نارنجک ترکوندن[/font]
[font='lucida sans unicode', 'lucida grande', sans-serif]بین دوستاش معروف بده به شیر روشنایی! (حالا که شده سگ جهنم)[/font]
 
12002332_757151447730638_366382752434324
 
 
الحمدالله....
 
اینم تصویر خبر منتشر شده در صفحات اجتماعی طرفداران داعش
12045230_1056147324403747_33406112677010


با اينكه از خشونت خيلى متنفرم اما صحنه مرگ اين حرامزاده پسر حرامزاده رو خيلى دلم ميخواد ببينم....
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.