Recommended Posts

از طرفی‌ صدر،علیرغم اختلافات با ایران،که منشأ اصلی‌‌شون هم همان بحث قومیتی هست،ارادت خاصی‌ به سید حسن نصر الله داره،پس اینجا هم دخالت و میانجیگری سید حسن می‌توانست مشکل ما رو با مقتدا حل کنه...

 

 میشه توضیح بدید ؟ یعنی دوست ندارن ایرانی در عراق عرب جایی داشته باشند! 

ایشون اگر روحانی شیعه هستن دارند نژاد پرستی میکنند ! نکنه خدا نکرده ما شدیم عنتر منتر اینا ! 

 

اقا من هرچی جلوتر میره میبینم دشمنی اعراب چه شیعه و سنی با ایران نهادینه در خونشون هست و هرجاش رو میگیریم از جایی دیگه میزنه بیرون  :chicken:

  • Upvote 8
  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اخرین وضعیت در الرمادی:

 

http://clood.ir/uploads/303الرمادی2.jpg

 

نام محله های شهر الرمادی جداگانه:

 

http://clood.ir/uploads/303الرمادی1.jpg

ویرایش شده در توسط vhsjdvsjd
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب armaniعزیز......واقعا بابت مطالب مفیدتان متشکرم.....تو این 2 هفته با چندتا از تجار عراقی...البته..خرده پا....برخورد داشتم....باعث شده بود کلا بهم بریزم.....مطالب منطقی شما باعث شد..حالم خوب شه...و این غبار کج فهمیم .. زدوده شه...وجودتان نعمتیست....باز هم ممنون...

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

الرمادی امروز:

 

شهدا:

 

http://clood.ir/uploads/e09العتبة-العباسية.jpg

 

پیشروی های ارتش+توضیحات (به عربی)

 

http://clood.ir/uploads/e09الرمادی.jpg

 

http://clood.ir/uploads/e09الرمادی2.jpg

 

پی نوشت:

 

https://twitter.com/hashtag/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%83%D8%A9_%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%8A?src=hash

 

___________________________________________________________________________________________________

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چکیده اخبار :

 

کشته شدن یک مسئول عراقی در منطقه رشیدیه در شمال بغداد با حمله افراد مسلح.

 

کشته شدن 2نفر وزخمی شدن چهار نفر در انفجار در یوسفیه در بغداد با یک ماشین انتحاری

 

3کشته و 9زخمی با انفجار یک خودرو در روستای الحمامیات در شهرک تاجی شمال بغداد

 

1کشته و 7زخمی خودروی انتحاری در منطقه اممین در شرق بغداد

 

.......................................................................................................

 

ورود یک محموله  نفربر زرهی به بندر ام القصر:

 

http://www.uplooder.net/img/image/45/4c73a045eceb6f13c69b6d0d048d0eb1/المدرعات_العسكرية.jpg

 

http://www.uplooder.net/img/image/34/b1df25ca932746df10704fe6176138b3/المدرعات_العسكرية_1.jpg

 

__________________________________________________________________________________________________________

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

http://www.shia-news.com/fa/news/108750/%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%A2%D9%84%E2%80%8C%D8%B3%D8%B9%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82-%DA%86%D9%87-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF

 

بخشی از این مقاله:

افشاگری مطبوعات آمریکایی و غربی
همزمان با ورود نظامیان آمریکایی به استان الانبار عراق، مطبوعات آمریکایی و غربی گزارش هایی منتشر کردند که افشا می کرد، ارسال نیروهای ویژه آمریکایی به استان الانبار در غرب عراق در چارچوب طرح جامع سیاسی صورت می گیرد که کاخ سفید آن را برای عراق تدارک دیده است.

به موجب این طرح، نیروهای ویژه آمریکایی که هم اکنون وارد عراق شده اند، هسته نیروهای نظامی خواهند بود که از اعلام تشکیل اقلیم سنی در عراق پس از آزادسازی شهر «رمادی» و تدارک برای آزادسازی شهر موصل از سیطره داعش حمایت و دفاع خواهند کرد.

به نوشته این مطبوعات پایه و اساس نیروهای شرکت کننده در آزادسازی مناطق و شهرهای مختلف استان الانبار و از جمله شهر موصل در استان نینوا را نیروهای محلی و بومی تشکیل می دهند که اسامه و اثیل النجیفی در آنها نفوذ بسیار دارند و از بازماندگان پلیس موصل به شمار می آیند و مشاوران نظامی ارتش ترکیه بر آموزش آنها اشراف و نظارت داشته اند.

سایه جنگ سنی – سنی بر مناطق سنی نشین عراق
منابع آگاه در بغداد و امان تاکید می کنند، عرصه سیاسی و امنیتی مناطق سنی نشین عراق روزهای بسیار سخت و حساسی را سپری می کند و احزاب، گروه ها و جریان های فعال در این مناطق تلاش گسترده ای را برای جذب حمایت های مالی و نظامی بین المللی و نیروی انسانی از افراد بومی و محلی برای تشکیل گروه های مسلح آغاز کرده اند تا به محض غلبه بر داعش، وارد عرصه سیاسی و میدانی مناطق آزاد شده شوند.

این تحرکات موجب شده تا سایه منازعات و درگیری های طایفه ای بر این مناطق سایه بیفکند که در صورت محقق شدن تلاش های دولت مرکزی برای بازسازی این مناطق از جمله زیر ساخت های آن با شکست مواجه و راه را برای ورود بیگانگان به داخل کشور هموار خواهد کرد.

در این راستا منابع محلی در استان های سنی نشین عراق افشا کردند که قطر به تازگی 500 میلیون دلار کمک مالی به کمیته عالی هماهنگی شش استان سنی نشین عراق که مجری سیاست های دوحه در این مناطق شمرده می شوند، طی دیدار شیخ «محمد بن عبد الرحمن آل ثانی»، معاون وزیر خارجه قطر با «رافع العیساوی»، وزیر سابق و تحت پیگرد دارایی عراق در دوحه پرداخت کرده است.

از سوی دیگر، شیخ «ضاری الدلیمی»، فعال سیاسی عراقی در صفحه فیس بوک خود نامه ای خطاب به «خمیس خنجر»، بازرگان و تاجر عراقی که به حمایت از تروریسم و گروه های تروریستی در عراق معروف است، منتشر کرد و در آن خواستار توضیح از وی درباره نشستی شد که هفته های اخیر بین حاکمان امارات و شماری از شیوخ استان الانبار عراق در دبی برگزار شده بود.

در همین راستا «خالد الاسدی»، نماینده پارلمان عراق از فراکسیون «ائتلاف دولت قانون» از اقدام «یوسف قرضاوی» و دولت ترکیه جهت اجرای طرح تشکیل منطقه سنی نشین در عراق به ریاست «طارق الهاشمی»، معاون سابق و تحت پیگرد رئیس جمهوری عراق پرده برداشت و خاطر نشان کرد: آنکارا تلاش دارد با کمک حامیان تروریسم در عراق و منطقه زمینه تاسیس چنین منطقه ای را در عراق فراهم کند.

از سوی دیگر، «محمد العبودی»، روزنامه نگار عراقی از نزاع بر سر مناصب و پست ها میان نیروها و محافل اهل سنت عراق سخن می گوید.

ماموریت نیروهای ویژه آمریکایی در عراق
به موازات این افشاگری ها، مقاومت اسلامی در عراق گزارش هایی منتشر کرده است که تاکید می کند، حضور این نیروها در عراق ارتباطی با مبارزه با داعش و تروریسم در عراق ندارد، چون داعش زاییده و دست پرورده آمریکا و مهمترین هم پیمان واشنگتن در سوریه و عراق است و ممکن نیست، آمریکایی ها با آن مبارزه کنند.

این گزارش ها برای این نیروها آمریکایی دو هدف اصلی متصور است:
یک: هدف گیری گروه های مقاومت و بسیج مردمی عراق و فرماندهان میدانی آنها
دو: حمایت و دفاع از تشکیل اقلیم سنی در عراق با همکاری نظامیان ترکیه و نیروهای پیشمرگه کردستان عراق، پس از عملیات آزادسازی شهر موصل

پافشاری واشنگتن جهت اعزام این نیروها به عراق در زمانی صورت می گیرد که طرح آمریکا با مشارکت عربستان سعودی و قطر و ترکیه و اردن در حمایت از گروه های تروریستی مسلح در سوریه در پی ورود مستقیم روسیه به عرصه میدانی سوریه معادلات راهبردی حاکم بر میدان را به سود ملت، دولت و ارتش سوریه تغییر داد و طرح تقسیم سوریه را با شکست مواجه کرد.

«آشتون کارتر»، وزیر دفاع آمریکا پیشتر طی تصریحاتی درباره این نیروها توضیح داده بود که این نیروهای ویژه آمریکایی تحت عنوان «نیروهای واکنش سریع» به عراق اعزام خواهند شد و زبده ترین و متخصص ترین نیروهای یگان ویژه «دلتا» یا همان «سل تیم 6» هستند.

گزارش های منابع آگاه آمریکایی و نزدیک به پنتاگون تاکید می کند که این نیرو دست کم 200 نظامی نخبه آمریکایی را در بر خواهد گرفت که مهارت های ویژه ای در ترور و ربودن افراد دارند.
بنابر تاکید این گزارش ها نیمی از این نیروی 200 نفره را کماندوهایی تشکیل می دهند که دوره های نظامی خاص و آموزش های ویژه ای را در زمینه یورش به خانه ها، کشتن افراد و به اسارت گرفتن آنها دیده اند و اعزام آنها از سوی آمریکا اعتراف ضمنی کاخ سفید به ناتوانی در غلبه بر داعش در عراق شمرده می شود.

                                                                                        ------------------------------------------------

پی‌‌‌نوشت:در این مورد به علاوه موارد دیگری که در مقاله بالا آورده شده نوعی بی‌ تحرکی از طرف دولت عبادی میبینیم،که فراتر از آن‌ حتا  به نظر هماهنگی‌ و همراهی هم با این طرح‌ها وجود داره از طرف عبادی...یعنی‌ امکان نداره آدم انقدر نفهم باشه که متوجه این تحرکات شرح داده شده در مقاله فوق نباشه،پس به عمد مقابله‌ای صورت نمیگیره

اینها رو بذاریم کنار تلاش‌های عبادی برای تضعیف حشد ال شعبی،مخالفت عبادی با حضور سردار سلیمانی و سپاه قدس در عراق،تصویب قانون گارد ملی‌ عراق به درخواست آمریکا در کابینه عبادی(البته باید مجوز مجلس رو بگیره) که به تشکیل نیرو‌های مسلح سنی بعثی نزدیک به عربستان،قطر و ترکیه مشروعیت می‌بخشه ...
همه اینها  مشخص میکنه که حیدر ال عبادی قرار نیست مشکلات عراق رو به شیوه‌ای که به نفع محور مقاومت هست حل کنه،بلکه در واقع نقش تخریبچی و جاده صافکن آمریکا در درون شیعیان رو بازی میکنه،یعنی‌ قراره مقاومت شیعیان در برابر این طرح‌ها رو با اقداماتش خنثا کنه و به این دلیل که شیعه هم هست آمریکا امیدوار هست که گروه‌های شیعه و ایران برخورد جدی با وی نکنند

باید اقدامات لازم برای عزل وی انجام بشه...همین الان هم دیره

ویرایش شده در توسط X-Mas
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رونمایی داعش از انتحاری ریموت کنترل

http://i.imgur.com/qHftih6.jpg
http://i.imgur.com/HMuqwea.jpg
http://i.imgur.com/Y9LBjUN.jpg
http://i.imgur.com/ecZYuF2.jpg
http://i.imgur.com/CgFujpa.jpg
 

ویرایش شده در توسط ramin00
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ابوعمر الشیشانی دستگیر شده است

 

 

تصویر خبر

 

یک منبع امنیتی در عراق از دستگیری و بازداشت ابو عمر الشیشانی، یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش در کرکوک خبر داده است.

خبرگزاری براثا نیوز عراق به نقل از این منبع امنیتی گزارش داد الشیشانی روز جمعه (4 دی) در ناحیه ریاض، در جنوب غربی کرکوک و در جریان عملیات یک گروه ویژه آمریکایی دستگیر شد.

بر اساس این گزارش، در عملیات متحرک هوایی (هلی بورن) نیروهای آمریکایی، دو تن دیگر از سرکردگان داعش دستگیر و 7 تن هم کشته شدند.

به گفته این منبع امنیتی بخش مبارزه با تروریسم شهر سلیمانیه نیز در این عملیات شرکت داشت و الشیشانی و افراد دیگر پس از دستگیری به این شهر منتقل شدند.

الشیشانی یکی از سرکردگان مهم گروه تروریستی داعش است که تاکنون چندین بار خبر دستگیری او منتشر شده است.

 

در پی این عملیات، کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق از دولت بغداد خواست درباره صحت این عملیات تحقیق کند و اگر این افراد دستگیر شده‌اند آن‌ها را از مقام‌های اقلیم کردستان عراق تحویل بگیرد.

این عملیات دومین عملیاتی مشترک نیروهای ویژه آمریکایی و بخش مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق است.

شنبه گذشته نیز برخی منابع از عملیات متحرک هوایی نیروهای آمریکایی با همکاری نیروهای عراقی به دادگاه داعش و مقرهای دیگر در منطقه ریاض خبر داده بودند. در این عملیات اسناد مهمی از این گروه تروریستی کشف شد.  

در ماه اکتبر هم نیروهای آمریکایی و کرد در یک عملیات مشابه علیه یکی از پایگاه‌های داعش در منطقه حویجه در جنوب غربی کرکوک، 69 گروگان را آزاد کرده بودند.

 

http://www.presstv.ir/DetailFa/2015/12/28/443525/Abu-Omar-alShishani-ISIL/

ویرایش شده در توسط rezatizi
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ابوعمر الشیشانی دستگیر شده است

 

 

تصویر خبر

 

یک منبع امنیتی در عراق از دستگیری و بازداشت ابو عمر الشیشانی، یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش در کرکوک خبر داده است.

خبرگزاری براثا نیوز عراق به نقل از این منبع امنیتی گزارش داد الشیشانی روز جمعه (4 دی) در ناحیه ریاض، در جنوب غربی کرکوک و در جریان عملیات یک گروه ویژه آمریکایی دستگیر شد.

بر اساس این گزارش، در عملیات متحرک هوایی (هلی بورن) نیروهای آمریکایی، دو تن دیگر از سرکردگان داعش دستگیر و 7 تن هم کشته شدند.

به گفته این منبع امنیتی بخش مبارزه با تروریسم شهر سلیمانیه نیز در این عملیات شرکت داشت و الشیشانی و افراد دیگر پس از دستگیری به این شهر منتقل شدند.

الشیشانی یکی از سرکردگان مهم گروه تروریستی داعش است که تاکنون چندین بار خبر دستگیری او منتشر شده است.

 

در پی این عملیات، کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق از دولت بغداد خواست درباره صحت این عملیات تحقیق کند و اگر این افراد دستگیر شده‌اند آن‌ها را از مقام‌های اقلیم کردستان عراق تحویل بگیرد.

این عملیات دومین عملیاتی مشترک نیروهای ویژه آمریکایی و بخش مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق است.

شنبه گذشته نیز برخی منابع از عملیات متحرک هوایی نیروهای آمریکایی با همکاری نیروهای عراقی به دادگاه داعش و مقرهای دیگر در منطقه ریاض خبر داده بودند. در این عملیات اسناد مهمی از این گروه تروریستی کشف شد.  

در ماه اکتبر هم نیروهای آمریکایی و کرد در یک عملیات مشابه علیه یکی از پایگاه‌های داعش در منطقه حویجه در جنوب غربی کرکوک، 69 گروگان را آزاد کرده بودند.

 

http://www.presstv.ir/DetailFa/2015/12/28/443525/Abu-Omar-alShishani-ISIL/

 

تا حالا 50 بار خبر گشته شدنش اعلام شده حالا میگن دستگیر شده. کلا توی عراق خبر دروغ و غیرواقعی زیاد منتشر میشه

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا واقعا شاید پشمک قرمزانی رو گرفته باشن شایدم کشته باشن ، ولی یک چیز رو خوب بدونید اونم اعتماد نکردن به رسانه های عربی و ترکیه ای هست ، کلا توی توهم بسر میبرن و حسابی خیال بافی میکنن ، ریشه این اخلاقشونم برمیگرده به تاریخ مشترکشون در امپراغوزی عثمانی.
نمونش خبر مرگ همین شیشانی یا آمار دولت سوریه از تلفات تروریستها یا اعلامیه های عربستان در جنگ یمن یاآمار ترکیه از کشتن تروریستهای پ ک ک.
  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

معمولا امریکا لیدر های دانه درشت القاعده ای رو میکشه و زنده دستگیر نمیکنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

داعش پیامد سرنگونی رژیم صدام نیست؛ زندگی پس از مرگ آن رژیم است.

 

حزب بعث به عنوان یک تشکل ملی‌گرای عرب که در سال ۱۹۶۸ در جریان کودتایی که صدام حسین در آن نقشی محوری داشت قدرت گرفت دیدگاهی کاملا سکولار داشت. این رویکرد با وجود گسترش تعصبات مذهبی در میان مردم عراق تا سال های دهه هفتاد میلادی نیز برقرار بود. اما این روند پس از حمله صدام به ایران در سال ۱۹۸۰شروع به تغییر کرد.
صدام در چند مورد تاکتیکی در دهه هشتاد میلادی با اسلامگرایان، به طور مشخص اخوان المسلمین، دست به ائتلاف زد تا رقیب منطقه ای اش در سوریه را بی ثبات کند، اما این تلاش ها محدود و احتمال قابل انکار بود. در سال ۱۹۸۶"فرماندهی پان عرب"، مرکز ایدئولوژیک اصلی حزب بعث، رسما سیاست خارجی عراق را با یک ائتلاف با اسلامگرایان دچار تحول کرد. این نخستین انحراف آشکار از بعث گرایی سکولار بود.
این تغییر با "اسلامیزه کردن" داخلی همراه بود و رسانه های رژیم از اشاره به "کشور سکولار" دست کشیده و جنگ با ایران را "جهاد" توصیف کردند. روند اسلامیزه شدن عراق پس از ۱۹۸۹، بعد از مرگ میشل عفلق، بنیانگذار مسیحی حزب بعث، زمانی سرعت گرفت که صدام حسین ادعا کرد عفلق در پایان عمرش مسلمان شده بود. عفلق در دوران حیات خود سنگر مقابله با اسلامیزه کردن عراق بود، اما به عنوان یک مرده تغییر دین داده می توانست جهت جدید کشور را غسل تعمید دهد؛ و چنین هم کرد.
پس از شکست هولناک عراق در کویت در سال ۱۹۹۱ و متعاقب آن قیام شیعیان در جنوب، کمپین اسلامیزه کردن عراق شدت بیشتری گرفت و در اوج آن در ۱۹۹۳ موجب شد صدام آخرین نشانه های سکولاریسم بعثی را با راه اندازی "کمپین ایمان" رها کند.
با توجه به رجوع عراقی ها به ایمان شان برای تسکین آلام خود زیر تحریم های سنگین بین المللی، حکومت صدام حسین در واقع به جای هدایت افکار عمومی از آن تبعیت می کرد. اما رژیم صدام حسین وقتی زمان کسب حمایت مردمی رسید به پایگاه خود در میان قبایل سنی بازگشت و با تبدیل عراق به کشوری اسلامی تغییراتی پایدار را بر جامعه عراق تحمیل کرد.

حکومت صدام قرائتی از شریعت را به اجرا گذاشت که شامل قطع دست دزدان، پایین انداختن همجنسگرایان از پشت بام ها، و گردن زدن فاحشه ها در میادین عمومی می شد. مساجد بسیاری ساخته شد و مطالعه قرآن در کانون توجه ملی و روحانیون میان مرتبه ای قرار گرفت که نقش جدیدی به عنوان رهبران جوامع پیدا کرده بودند.
این روند موجب پیدایش یک جنبش "بعثی-سلفی" و شبکه های قاچاق برای دور زدن تحریم ها در دوره صدام حسین شد که ریشه در مساجد داشت و توسط شبه نظامیان وفادار به رهبر حاکم و اعضای نفوذی اداره اطلاعات اداره می شد.
در واقع آنهایی که نقش رهبری را در شورای نظامی داعش بر عهده گرفتند، پیشتر در دوران صدام افراطی شده بودند.
آنطور که بعضی تحلیلگران می گویند هرگز هیچ "کودتای بعثی" از سوی عناصر رژیم سابق درون داعش صورت نگرفت، زیرا این افراد سال ها پیش از باورهای خود دست کشیده بودند. آنها در آغاز اشغال عراق به القاعده پیوستند و وقتی رهبری القاعده در فاصله سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ نابود شد، تنها کسانی بودند که به خاطر اشراف شان بر مهارت های ضداطلاعاتی و امنیتی زنده باقی ماندند.
افسران نظامی اطلاعاتی پیشتر سلفی شده تحت رهبری سمیر عبد محمد الخلیفاوی طرح هیجان انگیز گسترش داعش به سوریه را طرحریزی کردند. الخلیفاوی معروف به حاجی بکر کسی بود که در سال ۲۰۰۳ به این گروه پیوست و پیش از مرگش در سال ۲۰۱۴ به مقام معاون خلیفه دست یافته بود. آنها رژیم خودکامه ای به سبک صدام حسین بنا کردند که امکانات اشغال عراق توسط جهادیون در سال ۲۰۱۴ را مهیا کرد.
صدام حسین با نظامی گری مذهبی و فرقه گرایی برخورد نکرد و در واقع با پرورش آنها زمینه را برای یک جنبش مسلح سلفی آماده کرد. قبایل، شبکه های خلافکار، شبه نظامیان، مکان های توزیع سلاح که رژیم برای حمایت از خود و خفه کردن یک قیام جدید استفاده می کرد، مواد لازم مورد نیاز برای یک شورش غیر متمرکز را فراهم کرده بود

 

پی نوشت:

 

ترجمه از لینک زیر:

http://www.nytimes.com/2015/12/23/opinion/how-saddam-hussein-gave-us-isis.html

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.