Recommended Posts

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

تجزیه عراق مقدمه تجزیه ایران خواهد بود . به همین دلیل است که این طرح به شدت توسط آمریکایی ها و صهیونیستها دنبال می شود . تجزیه عراق نه تنها تجزیه ایران بلکه تجزیه سایر کشورهای همسایه عراق را نیز در پی خواهد داشت . قطعه اول دومینو که بیافتد خودبخود بقیه قطعات هم ریزش خواهند کرد . 

  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر من این حمله آمریکا در پاسخ به رزمایش مشترک ما به چین و روسیه بود.

در خلال اون رزمایش بود که فرماندهان نظامی به پشتوانه ناوهای روسی و چینی مشغول رجزخوانی برای آمریکا بودن و هل من مبارز سر میدادن

آمریکا اون سیلی رو به ما زد تا بهمون یادآوری کنه که کشوری که یارانه معیشتی به 80 درصد مردمش میده  در حد و  قواره های چین و روسیه نیست

  • Like 3
  • Upvote 5
  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این حمله بیشتر یک امتحان کردن ایران و گروه های نزدیک به ایران در منطقه هست

قبلا هم خود آمریکایی ها در بمباران گروه های نزدیک به ایران در سوریه و عراق و یمن نقش داشتند ولی علنی نمیکردند. این تظاهرات در عراق فرصت علنی کردن و مشروع دانستن این کارها را به آمریکایی ها داد. 

الان هم منتظر هستند ببینند جواب ایران و گروه های شیعه ی عراق چی هست. با توجه به شناختی که از آمریکایی ها داریم اگه جواب درخور و محکمی به اونها داده نشه رفتار خودشان را حتی باشدت بیشتری ادامه میدهند. 

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 1
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام، کوتاه عرض کنم. بی ثبات کردن عراق و استعفا پشت استعفا پیش زمینه این حمله بود. الان نیرو های مردمی عراق نمیتونن پاسخ مناسب بدن، عراق هم دولتی نداره تا آمریکایی هارو بابت این حمله از عراق بیرون کنه. درنتیجه امکانش هست که مثل سوریه که از ترس قوت گرفتن معارضین پاسخی به اسرائیل نمیده اینجا هم از ترس انحلال نیروهای مردمی پاسخی داده نمیشه و حتی احتماش هست که این دست ترور ها روتین و عادی بشه مثل سوریه. مشکل مردم عراق اینه در برابر کشوری مثل آمریکا مثل مردم ایران نیستن و در برابر دشمن خارجی متحد نمیشن و متحد کردنشون خیلی سخته.

خلاصه پازل بسیار پیچیده ای شده عراق، پاسخ قاطع و مناسب بسیار سخت هست چون که یا به خروج کامل آمریکا از عراق منتهی میشه یا به انحلال نیروهای مردمی.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برخیمون به دنبال دلیل و چرایی جسارت آمریکا برای چنین حمله ای میگردیم، به نظر هیچ چیز حتی قوای نظامی ضعیف و عده کم و ... مجوز چنین حملاتی نمیتونه باشه، ولی چنین مواضع حقارت باری اون هم در زمانیکه هنوز پیکرها زیر آوار هستند و دشمن با غرور و شادمانی رقص پیروزی ( حمله به یک گروه بی دفاع با پیشرفته ترین تجهیزات در کشوری که در اشغال و کنترل کاملش هست ) میکنه چرا ...

 

نقل قول

«هر چه زودتر به وحدت صفوف روی بیاورید و باید از رفتارهای  غیرمسئولانه برخی گروه‌های نظامی دوری کنیم و زمام امور فقط در دست نیروهای امنیتی باشد».

 

 انفعال و کینه جویی و قدرت طلبی و تعصب کور هست که اینچنین باعث میشه با تناقضات مکرر اولا ملامت کنند سیاسیون قبلی را که چرا پیمان با اشغالگران بستید، بعد گروه های ضد اشغالگر (فرضا حمله را منشاءَش را گروه های مقاومت بدونیم) را ملامت میکنند چرا ضد اشغالگری عمل کردید، بعد هم جانی را رها کنه به ملامت قربانی بپردازه و در حقیقت تایید کنه دلایل حمله وحشیانه به خاک و فرزندان عراق را در این موقعیت و نهایتا هم وعده بده البته ما هم مخالف اشغالگری هستیم ولی بیایید حالا بنشینیم صحبت کنیم.

 

در حقیقت مواضع اکثر گروه های سیاسی عراق و رهبرانشون به نوعی خفت بار هست. به نظر منافعشون چنان در اشغالگری امریکا و البته تعصبات کور و احتمالا منافع شخصی و گروهکی تنیده شده ( در حقیقت احتمالا یکی از دلایل اصلی فساد و ناکارامدی این سیاسیون هم در حتی بعد اقتصادی و اداره کشور همین تنیدگیشون با اشغالگری است که البته به نفع هم اشغالگر و هم همراهی کنندش این هست که اون را در ذهن مردم عراق به طرف سوم یعنی ایران منحرف کنند) که حاضرند حتی تعرض به خاک و هموطنانشون که هیچ ( اون هم در مقیاس قهرمانان ملییشون که کشور ار از اشغال و تروریسم نجات داده ) حتی احتمالا تعرض به ناموس هاشون را هم زیر سبیلی و با بهانه رفع و رجوع کنند. هرچند زبانشون در برابر ایران و به قول خودشون اشغالگری!! ( بخوانید روابط دوستانه و خونهای امیخته در نجات عراق از اشغال ) دراز هست و البته کوتاه در برابر اشغالگران و تحقیرکنندگان واقعی چون امریکا و ائتلاف عربی و امثال ترکیه. (منکر اشتباهات و گافهای ما و بی تجربگیمون در دادن میدان و بهانه به دست دشمن برای القای چنین افکاری نیستیم قاعدتا )

 

این یادداشت دوستان تحولات به نحوی به همین مطلب اشاره داره:

 

نقل قول

چرا عراق در برابر آمریکا ناتوان است؟ (نگاهی به تحولات عراق پس از حمله آمریکا به حشدالشعبی)

 

اظهارات و رفتار ناامید کننده رهبران گروهها و سیاستمداران عراقی گویای ضعف شدید آنها در برابر آمریکاست. واکنشهای آنان به حمله‌ی اخیر آمریکا به حشدالشعبی، نشان داد که زبان هایی که تا دیروز در رثای “باصطلاح اخراج ایرانیها و سیطره سپاه قدس بر عراق” نطق طوفانی می‌کردند، امروز در برابر آمریکا هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند!

۱- مجموع تصمیمات و واکنشهای عراقیها چه بود؟

بطور کلی و خوشبینانه می‌توان گفت عراقیها بر سر اخراج آمریکا از عراق از راه سیاسی توافق کرده اند. آنها می‌گویند اگر اخراج آمریکا از راه سیاسی و قانونی تحقق پیدا نکرد، گزینه‌ی مقاومت را انتخاب خواهیم کرد.
در این راستا سران سه قوه عراق بر سر تحرک سیاسی و دیپلماسی جهت متوقف کردن نقض حاکمیت عراق توافق کردند.
سیر این تصمیم از فراخواندن سفیر آمریکا در بغداد و اعتراضات رسمی شروع شد و تا دعوت کشورهای دیگر به فشار سیاسی و بین‌المللی به آمریکا و دعوت به خویشتن داری گروههای مقاومت ادامه یافت.
آنها مدعی اند با حشدالشعبی نیز بر سر عدم پاسخ نظامی به حمله آمریکا به توافق رسیده اند.

 

در مجلس نیز نمایندگان دو ائتلاف فتح و سائرون در تدارک لایحه‌ای برای به چالش کشاندن پیمان راهبردی با آمریکا و خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق هستند. طبق موارد پیمان عراق و آمریکا، دو طرف پس از اعلام تمایل به خروج و گذشت یکسال از این اعلام، اجازه دارند تا از توافق خارج شوند.

 

مرجعیت دینی نیز تنها به محکوم کردن واقعه پرداخته و از دولت خواسته مانع تبدیل شدن عراق به میدان نبرد منطقه ای و دخالت خارجی شود. در واقع مرجعیت دولت را موظف به پاسخ می‌داند.

 

۲- مقتدی صدر چه می‌گوید؟

مقتدی صدر نیز در بیانیه اخیرش، همانند گذشته با نگاه عاقل اندر سفیه و ژست پیشگویانه خود، ضمن انتقاد از منازعات منطقه‌ای و تبدیل شدن عراق به میدان نبرد گفت: «اگر ما پیش از این از راه مقاومت نظامی برای اخراج اشغالگران، با هم متحد شده بودیم و آن پیمان ننگین را امضاء نمی‌کردیم، اینگونه بر سر عراق آوار نمیشدند.
امروز من آمادگی دارم تا دشمن اشغالگر را از راه های سیاسی و حقوقی بیرون کنم، آیا کسی هست مرا یاری کند؟»
بله؛ صدر باز هم از این واقعه همانند اعتراضات، انتخابات، استعفاء و هر رخداد دیگری به نفع مصالح سیاسی خود برداشت کرد و متاسفانه در جامعه‌ی آشوب زده‌ی عراق فعلا حرفهای این چنین خریدار دارد و از عمل استقبالی نمی‌شود.

 

۳- کتائب حزب الله چه خواهد کرد؟

ساعاتی بعد از حمله آمریکا خبر شلیک ۴ راکت به پایگاه التاجی در شمال بغداد و ربودن یک خبرنگار آمریکایی منتشر شد، و پس از آن خبر دیگری در تکمیل جزئیات این حملات و یا حمله دیگری به آمریکاییها نشر نشد.
کتائب حزب الله در بیانیه‌ی خود به بررسی نحوه پاسخ و متحمل شدن هزینه سنگین آمریکا از این حمله اشاره کرد، اما در شرایط فعلی که امثال مقتدی صدر منتقد عملکرد باصطلاح خودسرانه آنها شده اند و مرجعیت دینی حکمی بر پاسخ نداده است، بعید بنظر می‌رسد اقدامی علیه آمریکاییها انجام دهند.
مگر اینکه آنها برای پاسخ به آمریکا نظر رهبری مقاومت را جلب کنند و یا پاسخ آنها در حوزه‌ی نظامی نباشد.

 

۴- چرا عراق در برابر آمریکا ناتوان است؟

اشغالگری آمریکا، استعمار نفتی، چالش تجزیه کردستان، درصد بالای بیسوادی، فساد گسترده سیاستمداران و از همه مهمتر نبود علم و فهم “دشمن شناسی” دلیل ناتوانی عراق در برابر آمریکاست.
حال چرا صغیر و کبیر عراق به کشتار بیرحمانه‌ی نیروهای مخلص و جان‌ بر کف خود که آنها را از چنگال داعش نجات دادند، واکنش درخور نشان نمی‌دهد، علتش جمله ایست که هزار و چهارصد سال پیش به آنها گفته شد:
«مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِيِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّهِ»
کسی که به هنگام یاری رهبر و ولیّ خود، بخوابد با لگد دشمن از خواب بیدار خواهد شد!
من لگد دشمن تان باشید…

 

حدیث مربوط به حضرت علی (ع)، منبع: عيون الحكم و المواعظ (لیثی واسطی) صفحه ۴۴۱

یادداشت: محراب

 

تحولات جهان اسلام

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ساعتی پیش اطراف سفارت امریکا در بغداد

 

thumb_iraqq.jpg

 

گفته میشود ابومهدی مهندس، هادی عامری، قیس خیزعلی در بین جمعیت معترض حضور دارند.

 

ویرایش شده در توسط shirazz
  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اعلام سه روز عزای عمومی در عراق

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق امروز (سه‌شنبه-۳۱ دسامبر)، طی بیانیه‌ای، به دلیل بمباران اخیر مقرهای الحشد الشعبی ...
 

به گزارش بولتن نیوز، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق امروز (سه‌شنبه-۳۱ دسامبر)، طی بیانیه‌ای، به دلیل بمباران اخیر مقرهای الحشد الشعبی در استان الانبار که طی آن دست‌کم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد الشعبی یه شهادت رسیدند، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

 

================================

 

تظاهرات و حمله به سفارت آمریکا در بغداد / حضور شخصیت‌های سرشناس در برابر سفارت آمریکا/ اخبار ضد و نقیض درباره خروج دیپلمات‌های آمریکایی / نصب پرچم گروه‌های مقاومت روی دیوار سفارت آمریکا / ۱۰ مجروح مقابل سفارت آمریکا / آتش زدن حصار بیرونی سفارت آمریکا

 

شهروندان عراقی امروز پس از برگزاری مراسم تشییع شهدای حمله اخیر آمریکا به مواضع حشد شعبی، در برابر سفارت آمریکا در بغداد چادر برپا کرده و تحصن اعتراض آمیز خود را با تاکید بر لزوم بسته شدن سفارت و اخراج سفیر آمریکا آغاز کردند.

 

هزاران عراقی صبح امروز پیکرهای شهدای الحشد الشعبی را تشییع و مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع و اعتراض کردند.

به گزارش شبکه «المیادین»، مردم معترض ضمن اعلام برپایی تحصنِ باز  برابر سفارت آمریکا خواهان بسته شدن آن و اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند.

ساعتی قبل رسانه‌ها از خروج کارمندان اصلی سفارت خبر داده و اعلام کردند که مقامات آمریکا حدود هشتار کارمند را به اربیل در کردستان عراق منتقل کرده‌اند

 

خیل عظیم جمعیت حاضر در مراسم تشییع پیکر شهدا در حالی که پرچم‌های عراق و الحشد الشعبی را در دست داشتند از منطقه الجنادریه به سمت پل معلقی رفتند که به سفارت آمریکا منتهی می‌شود.

در مراسم تشییع پیکر شهدا و تحصن مقابل سفارت آمریکا در بغداد، شماری از مقامات سیاسی و رهبران الحشد الشعبی نظیر «هادی العامری» رئیس سازمان بدر، «قیس الخزعلی» رهبر عصائب اهل الحق، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی و ابومهدی المهندس معاون فالح الفیاض و «حسن سالم» نماینده پارلمانی عراق نیز حضور داشتند.

 

حضور رهبران الحشد الشعبی و مقامات سیاسی در جمع تظاهرات‌کنندگان

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی همچنین نشان می‌دهد که شماری مردم خشمگین عراق، از برخی دیوارهای سفارت بالا رفته و با در دست داشتن، پرچم سازمان الحشد الشعبی، حمایت خود از این سازمان را اعلام کردند.

 

۱۰ مجروح مقابل سفارت آمریکا

الحشد الشعبی در صفحه توییتر خود از مجروح شدن ده نفر از معترضان حاضر مقابل سفارت آمریکا خبر داد.

الحشد الشعبی نوشت: ده نفر از مردمی که در مراسم تشییع شهدای الحشد الشعبی حاضر شدند، بر اثر شلیک گلوله‌های دودزا، به دست گارد حفاظت سفارت آمریکا، مجروح شدند. 

 

آتش زدن پرچم آمریکا مقابل سفارت این کشور در بغداد

شماری از حاضران در این مراسم، پرچم آمریکا را مقابل سفارت این کشور آتش زدند و با سر دادن شعار، خواستار بسته شدن این سفارتخانه و اخراج سفیر آن از کشور شدند. مردم معترض همچنین بر روی دیوار این سفارتخانه نوشتند که این سفارتخانه به خواست مردم عراق بسته است.

 

تلاش نیروهای امنیتی عراق برای متفرق کردن مردم

شبکه العربیه در خبری فوری از اقدام نیروهای امنیتی عراق برای متفرق کردن خیل عظیم حاضران مقابل سفارت آمریکا گزارش دارد و اعلام کرد که نیروهای امنیتی در تلاشند با استفاده از گاز اشک‌آور، تظاهرات‌کنندگان را متفرق کنند.

 

اخبار ضد و نقیض از فرار سفیر آمریکا

در حالی که برخی منابع رسانه‌ای از جمله اسکای نیوز از خروج سفیر آمریکا و کادر دیپلماتیک این کشور از سفارت مذکور خبر می‌دهند، شبکه الحره آمریکا به نقل از یک منبع آگاه در سفارت آمریکا گفت که این خبر صحت ندارد و سفیر در تعطیلات به سر می‌برد اما سایر کارمندان و دیپلمات‌ها همچنان در داخل سفارت‌خانه حضور دارند.

 

وزیر کشور عراق خود را به سفارت آمریکا رساند

پایگاه خبری «السومریه» در خبری فوری اعلام کرد که «یاسین الیاسری» وزیر کشور عراق لحظاتی پیش خود را به سفارت آمریکا در بغداد رساند.

 

آتش زدن حصار بیرونی سفارت آمریکا

تصاویر و فیلم‌های ارسالی از تجمع مقابل سفارت آمریکا در بغداد نشان می‌دهد که بخشی از حصار سفارت آمریکا در آتش سوخته است.

 

==================================

 

فیلم / تظاهرات مقابل سفارت آمریکا در بغداد

 

کلیک کنید!  875 KB حجم 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حتی فقط خانواده شهدای عراق ( از 2003 تا حالا خانواده شهدای مبارزه با اشغالگری و قربانی اشغالگری تا داعش و ... ) و دوست داران و موافقان و وطن دوستان مخالف اشغالگری و خانواده نیروهای حشد و ... همت کنند و از رخوت خارج بشند و به صورت فعال برای آینده کشورشون دست به عمل ( ولو در حد یک راهپیمایی و تحصن ) بزنند قطعا شرایط به دست خودشون رقم خواهد خورد نه دشمن اشغالگر و گروه های مغرض و خائن.

 

پ ن: فراموش نکنیم غرب و آمریکا مدام به نام مردم هرگونه حمله گروه های خاص به مراکز و دفاتر گروه های عراقی را به بهانه وابسته یا نزدیک بودن به ایران مجاز میدونند در چارچوب حق اعتراض و واکنش طبیعی مردم و حتی تحریک میکنند و حمایت کاملی ازش دارند، در مقابل اعتراض به دفاتر NGO های آمریکایی و گروه های وابسته به امریکا و انگلیس و سعودی و ائتلاف غربی توسط مردم منتقد و معترض چرا نباید مجاز باشه؟ حالا هم که گویا فصل تظاهرات و اعتراض و آشوب و حمله است در عراق به یاری رسانه های سعودی/امریکایی!

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اخراج نیروهای آمریکایی و ایجاد و ضد امریکایی به عنوان اشغالگر بزرگترین موفقیت است 

و اینکه گفته بشه این حمله نه برای زدن ایران برای باز کردن راه داعش هست 

 

سفارت امریکا هرچه محدود تر بشه و نیروهای آمریکایی دستشون بسته بشه موفقیت هست

موفقیتی که با شهدای این حمله ناجوانمردانه میتونه حاصل بشه 

شاید بگم بهترین سیلی برای قلدری امریکا و ترامپ است 

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
33 minutes قبل , arminheidari گفت:

اخراج نیروهای آمریکایی و ایجاد و ضد امریکایی به عنوان اشغالگر بزرگترین موفقیت است 

و اینکه گفته بشه این حمله نه برای زدن ایران برای باز کردن راه داعش هست 

 

 

جالبه بعد از قلدربازی اولیه و رفع اون شعف و غرور ناشی از اون و حتی اشاره اسپر که نه خیر! این یک حمله تدافعی نبوده بلکه تهاجمی بوده، ( البته با کد دادن چند نفر از سیاسیون عراقی به نظر ) آمریکا روییش را عوض کرد و زوم کرد روی این موضوع که بله این پاسخ به شیطنت ایران بوده فقط و اصلا ما دخالتی در عراق نداریم و ایران عراق را کرده محل تصفیه حساب و درگیری و پمپئو بلافاصله تماس گرفت با دبیر کل سازمان ملل که این یک اقدام دفاعی و پاسخی به ایران بوده و بعد هم این خط را در رسانه های متعدد عربی/غربی/فارسی زبانشون پی گرفتند که به عراقی ها ( خصوصا در این موقعیت که اشوبها به نفعشون داشت پیش میرفتو کمی مختل کرد اون جریان یکنواخت را ) القا کنند که ما نمیخواستیم اینطور بشه بلکه ایران عراق شما! را کرده محل درگیری.

نقل قول

اقدامی که شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران (در حمله به پایگاه K-1) انجام دادند در راستای نادیده گرفتن حاکمیت اصولی مردم عراق بود.  / پمپئو

 

قطعا  امریکا در روزهای اینده به شدت  این مطلب ( احتمالا تظاهرکنندگان فصلی و بعضا گروه های سیاسی عراق هم همین خط را برای کمک به امریکا و منافعشون تقویت و ترویج میکنند ) را دنبال خواهند کرد و تنها راه فعلی خنثی کردن این خط فریب و توطئه در میدان ماندن مردم هست.

 

هرچند ترامپ و سناتورهای امریکایی همین حالا به شدت و خشمگین اعتراضات مقابل سفارت را مستقیم به ایران دارند نسبت میدند و باز دوباره با انبوه رسانه ها (وجریان های سیاسی و سازمان های بین المللی که البته زمان حمله به کنسولگری ایران کاملا ساکت هستند و حتی حامی و مردم را محق میدونند عصبانی باشند، حالا مردم را محق نمیدونند که از کشته و زخمی شدن بیش از هشتاد عراقی اون هم وقتی با وقاحت تمام حتی فیلمش را منتشر میکنه طرف اشغالگر و بهشون انواع و اقسام برچسبها را نسبت میدند و وابسته توصیفشون میکنند و دستور گرفته از ایران)  سعی دارند زمینه را عوض کنند و از زیرپاگذاشتن پیمان دفاعی با عراق و نقض صریح حاکمیت عراق؛ دوباره اول کی بود؟ ایران بود! که حاکمیت عراق را نقض کرد را بلد کنند در افکار عمومی با شعبده بازی.

 

پ ن: احتمالا توجه سیاسیون امریکایی به گروه های مرجع فکری و اندیشکده ها را باید از دو روی متفاوت شب حمله و 48 ساعت گذشته پمپئو و مصاحبه های پرتعدادش جستجو کرد، عوض کردن کامل رویه و حتی شاید پشیمان شدن از انتشار فیلم حمله ( که هیچ نیازی نبود و به نظر یک اقدام سرمستانه و پیام مثلا سرسختانه به ایران بود)

نقل قول

گروه سردبیری روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش روز دوشنبه (دیروز) خود توصیه کرده بودند که برای ممانعت از تهییج احساسات ملی‌گرایانه عراقی‌ها و و تشدید مخالفتشان با حضور نظامی آمریکا، «مقام‌های آمریکایی باید این موضوع را روشن کنند که این حملات هوایی، اقدامی تدافعی و به منظور حفاظت از جان عراقی‌ها و آمریکایی‌ها انجام شده است»

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

آمریکا هر جور که فکر کرده باشد در این حمله عراقی ها را کشته است و حالا در قامت یک اشغالگر که خون عراقی ها را می ریزد در عراق نمود پیدا می کند . در این مورد حتی مخالفین هم مجبور به سکوت و تغییر رویه مقطعی خواهند شد . 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بر خلاف اظهارات خشمگینانه ترامپ و سناتورها و توهم توطئه! که از حمله به سفارتشون بسیارناراضی هستند و ایران را تحریک کننده میدونند اتفاقا به نظر روشن هست که یک کار حساب شده نیست، اگر حساب شده بود و نه از روی هیجان باید اجازه میدادیم کم کم جمعیت اضافه بشه تا شب ( این زمان مورد علاقه غربی ها!! در اعتراضات) و بعد شب هنگام مثل تمام حملات به مراکز دیپلماتیک ما گروه های نقاب زده ( بر تن داشتن لباس پلنگی! و چهره های بدون نقاب در روز روشن باز یکی از دلایل اتفاقا مردمی و خودجوش بودن اعتراضات هست ) حمله میکردند و کلیتش را به اتش میکشیدند.

 

نه تنها ورود به این شهر امریکایی! در دل عراق چه قدر میتونست دستاورد داشته باشه و حتی اگر گنجینه هم درش یافت نمیشد اتش کشیده شدن کلش(مثل کنسولگری ما در بصره) ماه ها زمان میبرد تا دوباره برپاش کنند (با حساسیت های امنیتی و تدارکاتی غربی)  بلکه نهایتا امریکا میخواست دولت عراق را بازخواست کنه؟ (خب دولتی وجود نداره با تلاش آمریکا) نیروهای امنیتی را (وزیر و فرمانده کل قوایی حاضر نیستند سر کارشون رسمی که) مردم عراق را تحریم کنه؟ ( خب فعلا که حامی این مردم مظلوم خروشیده ضد ایران هست) و نهایتا به سازمان های بین المللی رجوع کنه ( برای بازخواست چه کسی در کشوری که ماه هاست محل تحریک و آشوب حمله به پایگاه های نیروهای دوست ایران و مراکز دیپلماتیکش هست ) در آخر هم ما حمله به مراکز دیپلماتیک را نه چندان مناسب قلمداد میکردیم ولی عنوان میکردیم مسببش کسی است که عراقی ها را کشته!

 

پ ن: واکنش قاطع عبدالمهدی هم جالبه، در مقابل اطلاع از حمله امریکا به نیروهای رسمی عراق اعلام ناخشنودی و در مقابل معترضین عراقی توسل به تهدید و برخورد و عواقب خطناک برای معترضین اون هم نه بعد از واقعه که قبل واقعه. نکته اینجاست مسئولیتی نداره فعلا و وقتی استعفا داد باید حساب میکرد که الان نمیتونه تهدید و جلوگیری کنه اگر معترضین تصمیم بگیرند هونطور که از حمله امریکا نتونست.

 

پ ن2: کلمات ترامپ در توییتش هم جالبه، هم اون و هم سناتور امریکایی در واکنش به تظاهرات مقابل سفارت از کلمه orchestrating استفاده کردند. به نظر توجه ترامپ را احتمالا (اگر زمان توییتش بعد باشه) به توییت های سناتورها را نشون میده و کپی برداری.

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینگونه تصاویر کمک شایانی به پیشبرد اهداف امریکایی ها خواهد کرد.

پیش تر گفته بودم، شکاف بین مردم عراق زمینه ساز بحران های آتی خواهد بود. (حال اگر مرجعیت عراق اعلام موضع کنه و معترضین به آرامش دعوت کند، قطعا هزینه بسیاری خواهد داشت)

شخصا تصور میکنم حمله به سفارت عراق در بغداد، همتراز با حمله به سفارت انگلیس در تهران خواهد بود.

 

thumb_11.jpg thumb_22.jpg

 

2 minutes قبل , alala گفت:

بر خلاف اظهارات خشمگینانه ترامپ و سناتورها و توهم توطئه! که از حمله به سفارتشون بسیارناراضی هستند و ایران را تحریک کننده میدونند اتفاقا به نظر روشن هست که یک کار حساب شده نیست، اگر حساب شده بود و نه از روی هیجان باید اجازه میدادیم کم کم جمعیت اضافه بشه تا شب ( این زمان مورد علاقه غربی ها!! در اعتراضات) و بعد شب هنگام مثل تمام حملات به مراکز دیپلماتیک ما گروه های نقاب زده ( بر تن داشتن لباس پلنگی! و چهره های بدون نقاب در روز روشن باز یکی از دلایل اتفاقا مردمی و خودجوش بودن اعتراضات هست ) حمله میکردند و کلیتش را به اتش میکشیدند.

 

نه تنها ورود به این شهر امریکایی! در دل عراق چه قدر میتونست دستاورد داشته باشه و حتی اگر گنجینه هم درش یافت نمیشد اتش کشیده شدن کلش(مثل کنسولگری ما در بصره) ماه ها زمان میبرد تا دوباره برپاش کنند (با حساسیت های امنیتی و تدارکاتی غربی)  بلکه نهایتا امریکا میخواست دولت عراق را بازخواست کنه؟ (خب دولتی وجود نداره با تلاش آمریکا) نیروهای امنیتی را (وزیر و فرمانده کل قوایی حاضر نیستند سر کارشون رسمی که) مردم عراق را تحریم کنه؟ ( خب فعلا که حامی این مردم مظلوم خروشیده ضد ایران هست) و نهایتا به سازمان های بین المللی رجوع کنه ( برای بازخواست چه کسی در کشوری که ماه هاست محل تحریک و آشوب حمله به پایگاه های نیروهای دوست ایران و مراکز دیپلماتیکش هست ) در آخر هم ما حمله به مراکز دیپلماتیک را نه چندان مناسب قلمداد میکردیم ولی عنوان میکردیم مسببش کسی است که عراقی ها را کشته!

 

 

  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
9 hours قبل , zed گفت:

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

تجزیه عراق مقدمه تجزیه ایران خواهد بود . به همین دلیل است که این طرح به شدت توسط آمریکایی ها و صهیونیستها دنبال می شود . تجزیه عراق نه تنها تجزیه ایران بلکه تجزیه سایر کشورهای همسایه عراق را نیز در پی خواهد داشت . قطعه اول دومینو که بیافتد خودبخود بقیه قطعات هم ریزش خواهند کرد . 

عراق یکپارچه ضامن پایداری ایران زمینه؟!!

به این درجه از عزت رسیدیم!!

یکپارچگی یک سرزمین حاصل رفتارهای جمعی و هویت مردمان آن هست. آدرس را اشتباه به شما دادند.

 

  • Upvote 3
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , farzad283 گفت:

عراق یکپارچه ضامن پایداری ایران زمینه؟!!

به این درجه از عزت رسیدیم!!

یکپارچگی یک سرزمین حاصل رفتارهای جمعی و هویت مردمان آن هست. آدرس را اشتباه به شما دادند.

 

به شما پیشنهاد میکنم در مورد نقشه ی "خاورمیانه ی بزرگ" یا "اسرائیل بزرگ" تحقیق داشته باشید

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.