Recommended Posts

به نظرم با آتش زدن درب سفارتخانه ی آمریکا هنوز جواب مناسبی به اقدامات آمریکا داده نشده. 

باید آمریکایی ها بفهمند که قاعده ی

"چشم در مقابل چشم"

اینجا برقرار هست

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این تجمع جلو سفارش عراق در برابر اون بلایی که یانکبها سر نیروهای مقاومت اوردن در حد باد معده هم نبود!!!!
منتظر عمل تلافی جویانه متقابل و لااقل هم اندازه هستیم

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باید گفت  چه وقت بهم ریختن عراق بود جناب مقتدی صدر ؟!

الان فساد حل شد و امور نظم گرفت؟

ویرایش شده در توسط aminf14
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ورود سربازان سپاه تفنگداران نیروی دریایی آمریکا به بغداد

 

 

بعد از حمله به سفارت آمریکا در بغداد، آمریکا 100 سرباز تفنگداران نیروی دریایی را از پایگاهی در کویت به عراق منتقل کرد. این سربازان با هواگردهای mv-22 به بغداد منتقل شده اند.

thumb_1000w_q95~3.jpg

با توجه به شکل محل فرود به نظر میرسد که نیروهای آمریکایی در محلی دور تر از سفارت آمریکا  و در یک باند نزدیکی سفارت ایتالیا و کره جنوبی فرود امده اند. این باند فرود حدود 2 کیلومتر با سفارت آمریکا فاصله دارد.

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

plz9_2198972_339.jpg

 

 

امام على عليه السلام: از هر دست بدهى،با همان دست پس مى‌گيرى. هر كه براى برادرش چاهى كند،خود در آن افتد.

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
14 hours قبل , farzad283 گفت:

عراق یکپارچه ضامن پایداری ایران زمینه؟!!

به این درجه از عزت رسیدیم!!

یکپارچگی یک سرزمین حاصل رفتارهای جمعی و هویت مردمان آن هست. آدرس را اشتباه به شما دادند.

 

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

واقعیت های جغرافیایی و قومی و نژادی ربطی به درجه عزت و ذلت ندارند . نحوه تحلیل و استفاده از واقعیت های موجود است که مسیر عزت و ذلت را مشخص می کند . دشمنان ما هم در همین مسیر سرمایه گذاری می کنند تا نتایج مطلوبشان را بدست بیاورند . طرح خاورمیانه بزرگ و تجزیه کشورهای این منطقه را مطالعه بفرمایید .  

  • Like 2
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نباید از قلدری و تهدیدهای امثال ترامپ ترسید. به نظر این تهدید نظامی آشکار تظاهر کنندگان عراقی ( ما مرگبارترین اسلحه ها را فرستادیم برای مقابله و حفاظت از سفارت ) که به کشتار هموطنانشون معترض هستند و همچنین تهدید ایران از ناکجا آباد ماجرا که همه چیز تقصیر تو هست که جلوی سفارت ما تظاهرات میکنند و تو مسئول در و پنجره سفارت ما هم هستی برای بزرگ کردن ماجرای تظاهرات و تحصن مقابل سفارت برای جلوگیری از یک پاسخ جدی تر به ماجرا و معکوس کردن روند اعتراضات به اشغالگری آمریکا و درخواستها برای خروج آمریکا از عراق هست. نباید اسیر این بازی شد و اجازه داد با این سر و صدا و وحشت آفرینی به زعم خودشون این طرف ماجرا رها بشه، اتفاقا الان وقت نشان دادن عزم جدی تر هست. اگر عراقی ها (قطعا منظور جوکرهای تحریر بغداد نیستند که تلویحا و طبق اخبار گفتند ما اصلا اعتراضی به آمریکا نداریم و دخالت هم نمیکنیم و به ما مربوط نیست کشتار آمریکا! لابد و منظور خانواده شهدا و حشد و قربانیان واقعی و آگاه اشغالگری  ساله کشورشون هست ) عزمی داشته باشند باید هر روز بر میزان تحصن کنندگان اضافه بشه و سفارت را کامل فلج کنند، هر چند این شهر چند هکتاری سخته همه سوراخ و سنبه هاش را محاصره کردن.

 

پ ن: باید مراقب بود، امثال پمپئو و نتانیاهو الان احتمالا در حال تحریک ترامپ و پنتاگون برای اقدامی در مثلا سوریه هستند تا ماجرا کمی از تمرکز خارج بشه و احتمالا پیامی هم برای ایران فرستاده باشند. یا در نقطه ای دیگه (به نظر غیر از عراق) حالا میتونه تروریستهای داخلی و مرزی باشه یا کشتی ها در دریای سرخ و ...

 

نقل قول

لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی نیز در واکنش به این حملات، در سلسله توییت هایی، ادعا کرد: خطاب به دولت ایران می گویم که مراقب اقدامات خود باشید. کشوری که برای حیات به توان فرآوری نفت نیاز دارد، ‌ باید محتاط باشد.

 

گراهام بلافاصله در توییت دیگه ای اشاره کرده ضربه را به دردناکترین جا میزنیم. به نظر در یک برنامه احتمالی مثلا با توجه به لغات بلد شده تهاجم به بخش پالایشگاهی و پتروشیمی (پر اثر کردن تحریمها) در نظر گرفته شده. این مورد هم باید مدنظر باشه، هرچند ما در بعد پاسخ متقابل میتونیم بازدارندگی داشته باشیم ولی خب برای دفاع هم شاید بشه کارهای بیشتری کرد.

 

نکته اینجاست همچنان بسیار خشمگین هستند که افکار عمومی عراق را ضد آمریکا تفسیر کنند در اخبار و به شدت در حال تبلیغ این موضوع هستند که اینها از سمت ایران مامور شدند و عراقی ها ما را دوست دارند و حتی ترامپ مردم عراق را دعوت کرده به مقابله برخیزند!! ( اشاره شد به شدت در تلاش هستند اصل ماجرا و بمباران و افتخار بعدش و پخش فیلم و ... را زیر این سرو صداها پنهان کنند )

 

پ ن2: یک موضوع دیگه در چند مورد لباس نظامی به تن داشتن و شعار روی دیوارهای سفارت و اظهار محبت به سردار سلیمانی و ... نکته اینجاست که رابطه ایران با گروه های عراقی خصوصا حشد رابطه ای نیست که بر اساس دستور و برنامه ریزی و سلسله مراتب شکل گرفته باشه( اتفاقا از بعد حرفه ای همیشه ضعف محسوب میشده طبیعتا)، در بسیاری مصاحبه ها حتی در ایام اربعین برخی عراقی ها مثلا افتخار میکنند در فلان جبهه سرباز سلیمانی بودند و چه و چه. عاقلانه نگاه کنی همه میدونیم این شعارها و لباسها با قوت رسانه ای دشمن به علیه ما تبدیل میشه ولی واقعیت این هست برای چیزی که دستوری شکل نگرفته ( جنگ کنار هم و هم عقیده بودن و اعتقاد مثلا به عناصری ورای خطوط مرزی و نژادی و زبانی و ... و اظهار محبت ها ) نمیشه دستور منعی صادر کرد ( حالا که برای تشییع میرید لباس های عقیدتیتون را نپوشید، اظهار محبت به من نکنید، مثلا فقط از منظر ملی گرایانه شعار بدید و ...)

نهایتا برخی امور دست ما نیست چون دستوری نیستند. دشمن میتونه همچنان تحلیل کنه حزب الله از شهید چمران و امام موسی صدر و انصار الله از رهبر شهیدشون تا حالا و شیخ زکزاکی ها و مهندس و خزعلی ها و حشدی ها از ابتدای انقلاب تا به حال بر اساس یک برنامه ریزی بلند مدت و حساب شده و مکانیکی و محصول سازمان های اطلاعاتی بزرگ و منابع مالی تخصیص داده شده ویژه و چشم اندازهای ده ساله و صدساله هستند ( از بعد حرفه ای خود غرب شاید آرزو کنیم حتی ما هم کاش چنین بود ) ولی همه میدونیم که بیش از برنامه ریزی این اعتقاد و مسیر و آرمان یکسانی بوده که سبب شکل گیری این گروه ها شده و البته کمی جبر زمانه و دشمن و پس چندان هم مثل مثلا گروه های غرب ساخته برای اهداف مشخص نمیشه بهشون نگاه و تحلیل کرد. ( توجه کنید این یک تحلیل از کلیت ماجراست و جزییات بسیار عمیق تر و حتی متفاوت تر از این تحلیل میتونند باشند )

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خباثت آمریکا در حمله به حشدالشعبی را به شدت محکوم می‌کنیم/ در مقابل تحمیل با قدرت می‌ایستیم

رهبر انقلاب با بیان اینکه آمریکایی‌ها انتقام داعش را از الحشدالشعبی می‌گیرند گفتند: بنده، دولت و ملت ایران به‌شدت این خباثت آمریکا را محکوم می‌کنیم.

 

موج تنفر از آمریکا در منطقه به‌ویژه در عراق را واکنش طبیعی مردم نسبت به جنایت‌های آمریکا برشمردند و با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در مقصر دانستن ایران به عنوان عامل اصلی قضایای روز سه شنبه عراق و تهدید ملت ایران، تأکید کردند: این‌گونه سخنان، بی ربط و غیرمنطقی است، چرا که مردم منطقه به‌شدت از آمریکا متنفرند. همه بدانند جمهوری اسلامی به‌دنبال جنگ نیست، اما با هرکس که منافع، مصالح، عزت، عظمت و پیشرفت ملت ایران را تهدید کند، بدون ملاحظه مقابله و ضربه سختی به او وارد خواهد کرد.

 

ایشان تأکید کردند: من، دولت و ملت ایران، جنایت آمریکا در حمله به حشدالشعبی عراق را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

 

هیجان ضد آمریکایی در بغداد و سراسر عراق را نتیجه طبیعی جنایت‌های آمریکا برشمردند و افزودند: رئیس جمهور آمریکا در مطلبی گفته ما این مسائل را از چشم ایران می‌بینم و به آن پاسخ خواهیم داد. اما باید به آن‌ها گفت اولاً غلط می‌کنید، زیرا این موضوع ربطی به ایران ندارد. ثانیاً باید منطقی باشید و بفهمید که علت اصلی این قضایا چیست. البته آن‌ها منطقی نیستند.

 

 آمریکایی‌ها باید بفهمند که مردم منطقه همچون عراق و افغانستان، از آن‌ها به دلیل جنایت هایشان متنفرند و این تنفر یک جا خود را نشان خواهد داد.

 

ایشان با اشاره به جنایت‌های آمریکا به‌ویژه دستگاه خبیث بلک واتر در عراق و در افغانستان و کشتار هزاران دانشمند عراقی و همچنین مردم عادی خاطرنشان کردند: نتیجه حرکت‌های سیاسی و امنیتی آمریکا و ظلم به مردم منطقه و غارت منافع، و تکبر در مقابل آنها، چنین تنفری است.

 

 سفر مقام‌های آمریکایی به برخی کشور‌های منطقه بدون اجازه آن کشور‌ها و حضور در پایگاه‌های خود را نمونه دیگری از رفتار‌های تحقیرآمیز علیه کشور‌ها و ملت‌های منطقه و زمینه ساز موج نفرت و عصبانیت دانستند و تأکید کردند: جمهوری اسلامی اگر تصمیم بگیرد با کشوری معارضه و مقابله کند، صریح این کار را انجام خواهد داد، اما همه بدانند ما به منافع و مصالح کشور و به عزت و عظمت و پیشرفت ملت ایران به‌شدت پایبند هستیم و در مقابل هرکس که بخواهد آن را تهدید کند، بدون ملاحظه وارد خواهیم شد و به او ضربه خود را وارد خواهیم کرد.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای،ملت ایران را ملتی شجاع، با بصیرت و آماده به‌کار در همه عرصه‌ها خواندند و گفتند: بر خلاف اینکه بعضی‌ها می‌گویند جنگ می‌شود، ما هرگز کشور را به سمت جنگ نمی‌بریم، اما اگر دیگران بخواهند موضوعی را به این کشور تحمیل کنند، ما با قدرت تمام مقابل آن‌ها می‌ایستیم.

 

ایشان تأکید کردند: ما معتقدیم که خدا با ما است و پیروزی نیز متعلق به ملت ایران است. همچنین معتقدیم فردای این کشور به مراتب بهتر از امروز خواهد بود، همانگونه که امروز کشور بهتر از دیروز است.

 

 

  • Like 2
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
5 hours قبل , alala گفت:

گراهام بلافاصله در توییت دیگه ای اشاره کرده ضربه را به دردناکترین جا میزنیم. به نظر در یک برنامه احتمالی مثلا با توجه به لغات بلد شده تهاجم به بخش پالایشگاهی و پتروشیمی (پر اثر کردن تحریمها) در نظر گرفته شده. این مورد هم باید مدنظر باشه، هرچند ما در بعد پاسخ متقابل میتونیم بازدارندگی داشته باشیم ولی خب برای دفاع هم شاید بشه کارهای بیشتری کرد.

 

آیا اگر ایران مجهز به سلاح هسته ای بود ، جرات چنین تهدید کردنی رو به خودشون می دادند !؟

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فراخوان حشدالشعبی برای عقب‌نشینی از محوطه سفارت آمریکا

برخی رسانه‌ها مانند الجزیره و بغداد الیوم مدعی شدند سازمان حشد شعبی با انتشار بیانیه‌ای از نیروها و هواداران این سازمان خواسته هر چه سریعتر محوطه سفارت آمریکا و منطقه سبز را ترک کنند. 

 

-باشگاه خبرنگاران جوان

https://www.yjc.ir/fa/news/7193691/فراخوان-حشد-شعبی-برای-عقب‌نشینی-از-محوطه-سفارت-آمریکا

 

از نگر من این تجمع هیچ امتیازی برای طرف عراقی نداشت.

وقتی نخست وزیر مستعفی، رئیس جمهور، حتی عمار حکیم اعلام موضع میکنن، نشانگر خیلی از ناگفته هاست.

روز جمعه نیز، تبین نظرات "مرجعیت دینی" نشان راه خواهد بود.

ویرایش شده در توسط shirazz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, Ghalam گفت:

 

آیا اگر ایران مجهز به سلاح هسته ای بود ، جرات چنین تهدید کردنی رو به خودشون می دادند !؟

 

این بحث بارها از زوایای گوناگون مورد بررسی واقع شده. قصد داشتم اتفاقا مطلبی در تاپیک مربوط به خودش ارسال کنم در همین رابطه. به هر حال یکی از زوایای این زورگویی و به آتش کشیدن و ویران کردن منطقه ما اون هم به شکل به نظر تفریحات سیاسی/نظامی قلدر فعلی جهان ( به اصطلاح ابرقدرت ) این هست که سرزمین اصلیش و مردمانش کاملا مصون از هرگونه خطر و پاسخگویی متقابل حتی در صورت استفاده از خشونت و سلاح های غیرانسانی! هستند و اصولا وقتی تمام این اتش بازیها و ویرانی ها و قلدریها در این سمت جهان به مثابه یک تفریح برای دولتشون؛ برای مردمان مثلا امریکایی حتی یک نسیم هم ایجاد نمیکنه همین یکی از اون مورادی است که باعث میشه این روند ادامه داشته باشه و شدت پیداکنه و برای مردم و حکومت امریکا فی المثل یا مشابهاتش هیچ اهمیتی نداشته باشه چه رخ میده چون سرزمین اصلیشون ( همون نگاه مشهور جلو کشیدن خط تدافعی که امریکا با صدها پایگاه به دور از خاک اصلیش به خوبی پیادش کرده ) کاملا مصون از تهدیدات به حرکت و غنای خودش ادامه میده.

 

حالا پرسش میتونه این هم باشه که چه راه/راه هایی برای تهدید سرزمین اصلی این دشمن فعلی از حیث نظامی میشه متصور بود؟ تهدید معتبر و البته قابل اجرا و البته لااقل روی کاغذ با درصدی از شانس. این بحث بسیار عمیق تر از این حرفهاست چون مثلا ما مورادی از جمله پاکستان را داریم و یا حتی بازدارندگی معتبر در زمان مشخص. یک استدلال این هست که دشمن با علم قطعی به اینکه ما دنبال سلاح نیستیم (هرچند در زبان چیز دیگه ای بگه ) تا به حال سعی کرده از این حربه تنها برای فشار استفاده کنه ولی اگر یقین پیدا کنه به سمت سلاح رفتیم قبل ساخت اولین نمونه حمله خواهد کرد ( اگر ما به بازدارندگی این سلاح این همه اعتقاد داریم چرا دشمن نباید جدیش بگیره؟ به هر حال اینطور که ما تحلیل میکنیم ایران بدون سلاح را میشه به راحتی تهدید کرد ) حالا ما زمان کافی داریم؟ یک زمانی مثل پاکستان اگر پیش میرفتیم و مثلا منافقین و اذناب داخلی و خارجی خیانتی نمیکردند شاید میشد به نقطه بدون بازگشت رسید ولی حالا باز طبق یک نظریه زمان و امکان چنان هست که رفتن به این سمت ضررش بیش از نرفتن هست به این جهت که به نظر اصلا فرصت پیدا نخواهیم کرد برای رسیدن به نقطه مطلوب بازدارندگی. ولی خرید اگر امکانش بود و انتقالش البته شاید میتونست یک راه باشه که بسیار بسیار خصوصا بحث انتقالش بعید هست. خریدش بماند.

 

هرچند میشه باز بحث کرد منطقی و مستدل. فتوا میتونه ابعاد مختلفی داشته باشه، از جمله در نظر گرفتن تمام این استدلالها.

 

نقل قول

از نگر من این تجمع هیچ امتیازی برای طرف عراقی نداشت.

 

بی فایده هم نبود. پاسخی غیرمستقیم به تعرض به کنسولگری های ما هم بود. شب سال نو حمله به بزرگترین سفارت امریکا در منطقه هم بازتاب زیادی داشت در رسانه ها و درخواست ترامپ از دولت عراق که مستعفیش کرد به زور برای تامین امنیتش. (هر چند هنوز خون بیش از 30 شهید گرمه و پاسخ داده نشده ) بیانیه حشد طوری صادر شده که به درخواست مکرر دولت گفته احترام میزاره ( به هر حال ادعا میکنیم حشد یک نیروی رسمی است تحت فرمان دولت ) و وزیرخارجه هم گفته صدای شما شنیده شد و حالا بزارید ما پیش ببریم ماجرا را. بهتر میبود ولی خانواده ها خصوصا ادامه میدادند که به نظر خب این رغبت و یا شاید فرهنگ وجود نداره یا دلایل دیگه. ولی جلوی سفارت نیروهای حشد عمدتا بودند که خب وقتی دولت فرمان میده اگر عمل نکنند خناثان باز دوباره رسانه دستشون شروع میکنند به فتنه انگیزی.

 

فقط یک نکته منفی داشت. احتمالا ترامپ بهره برداری میکنه ازش که حاصل تهدید اون بوده. هرچند سخنان صبح رهبری کمی زهر ماجرا را میگیره جلوتر ( اشاره کردند این یک تصمیم عراقی است و ما دخالتی نداریم و تهدید هم کسی کرده غلط کرده )

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

- حضور افراد شبه نظامی به منطقه حفاظت شده

- مدت هاست معترضین میدان التحریر، نمیتونن از پل عبور کنن. این اتفاق دیروز که امروز خاتمه یافت همونطوری که دو روز گذشته متذکر شدم باعث شکاف بین مردم خواهد شد.

- در بین آن جمعیت که طبق خبرها دستکم 70 نفر زخمی شدن، چند پرچم کشور عراق مشاهده کردید؟ 

 

بزرگواران دقت کنیم که عصر امروز، عصر رسانه هست. هر رفتار و عمل زیر نگاه میلیون انسان در سراسر دنیاست

از نگر من اگر اعضای حشد شعبی و دیگر معترضین دیروز در برابر پارلمان عراق برای تصویب قانون که منجر به محدودیت برای طرف امریکایی شود، میشدند خیلی خیلی بیشتر مثمر ثمر بود.

22 minutes قبل , alala گفت:

 

بی فایده هم نبود. پاسخی غیرمستقیم به تعرض به کنسولگری های ما هم بود. شب سال نو حمله به بزرگترین سفارت امریکا در منطقه هم بازتاب زیادی داشت در رسانه ها و درخواست ترامپ از دولت عراق که مستعفیش کرد به زور برای تامین امنیتش. (هر چند هنوز خون بیش از 30 شهید گرمه و پاسخ داده نشده ) بیانیه حشد طوری صادر شده که به درخواست مکرر دولت گفته احترام میزاره ( به هر حال ادعا میکنیم حشد یک نیروی رسمی است تحت فرمان دولت ) و وزیرخارجه هم گفته صدای شما شنیده شد و حالا بزارید ما پیش ببریم ماجرا را. بهتر میبود ولی خانواده ها خصوصا ادامه میدادند که به نظر خب این رغبت و یا شاید فرهنگ وجود نداره یا دلایل دیگه. ولی جلوی سفارت نیروهای حشد عمدتا بودند که خب وقتی دولت فرمان میده اگر عمل نکنند خناثان باز دوباره رسانه دستشون شروع میکنند به فتنه انگیزی.

 

فقط یک نکته منفی داشت. احتمالا ترامپ بهره برداری میکنه ازش که حاصل تهدید اون بوده. هرچند سخنان صبح رهبری کمی زهر ماجرا را میگیره جلوتر ( اشاره کردند این یک تصمیم عراقی است و ما دخالتی نداریم و تهدید هم کسی کرده غلط کرده )

ویرایش شده در توسط shirazz
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , alala گفت:

 

این بحث بارها از زوایای گوناگون مورد بررسی واقع شده. قصد داشتم اتفاقا مطلبی در تاپیک مربوط به خودش ارسال کنم در همین رابطه. به هر حال یکی از زوایای این زورگویی و به آتش کشیدن و ویران کردن منطقه ما اون هم به شکل به نظر تفریحات سیاسی/نظامی قلدر فعلی جهان ( به اصطلاح ابرقدرت ) این هست که سرزمین اصلیش و مردمانش کاملا مصون از هرگونه خطر و پاسخگویی متقابل حتی در صورت استفاده از خشونت و سلاح های غیرانسانی! هستند و اصولا وقتی تمام این اتش بازیها و ویرانی ها و قلدریها در این سمت جهان به مثابه یک تفریح برای دولتشون؛ برای مردمان مثلا امریکایی حتی یک نسیم هم ایجاد نمیکنه همین یکی از اون مورادی است که باعث میشه این روند ادامه داشته باشه و شدت پیداکنه و برای مردم و حکومت امریکا فی المثل یا مشابهاتش هیچ اهمیتی نداشته باشه چه رخ میده چون سرزمین اصلیشون ( همون نگاه مشهور جلو کشیدن خط تدافعی که امریکا با صدها پایگاه به دور از خاک اصلیش به خوبی پیادش کرده ) کاملا مصون از تهدیدات به حرکت و غنای خودش ادامه میده.

 

حالا پرسش میتونه این هم باشه که چه راه/راه هایی برای تهدید سرزمین اصلی این دشمن فعلی از حیث نظامی میشه متصور بود؟ تهدید معتبر و البته قابل اجرا و البته لااقل روی کاغذ با درصدی از شانس. این بحث بسیار عمیق تر از این حرفهاست چون مثلا ما مورادی از جمله پاکستان را داریم و یا حتی بازدارندگی معتبر در زمان مشخص. یک استدلال این هست که دشمن با علم قطعی به اینکه ما دنبال سلاح نیستیم (هرچند در زبان چیز دیگه ای بگه ) تا به حال سعی کرده از این حربه تنها برای فشار استفاده کنه ولی اگر یقین پیدا کنه به سمت سلاح رفتیم قبل ساخت اولین نمونه حمله خواهد کرد ( اگر ما به بازدارندگی این سلاح این همه اعتقاد داریم چرا دشمن نباید جدیش بگیره؟ به هر حال اینطور که ما تحلیل میکنیم ایران بدون سلاح را میشه به راحتی تهدید کرد ) حالا ما زمان کافی داریم؟ یک زمانی مثل پاکستان اگر پیش میرفتیم و مثلا منافقین و اذناب داخلی و خارجی خیانتی نمیکردند شاید میشد به نقطه بدون بازگشت رسید ولی حالا باز طبق یک نظریه زمان و امکان چنان هست که رفتن به این سمت ضررش بیش از نرفتن هست به این جهت که به نظر اصلا فرصت پیدا نخواهیم کرد برای رسیدن به نقطه مطلوب بازدارندگی. ولی خرید اگر امکانش بود و انتقالش البته شاید میتونست یک راه باشه که بسیار بسیار خصوصا بحث انتقالش بعید هست. خریدش بماند.

 

هرچند میشه باز بحث کرد منطقی و مستدل. فتوا میتونه ابعاد مختلفی داشته باشه، از جمله در نظر گرفتن تمام این استدلالها.

 

 

بی فایده هم نبود. پاسخی غیرمستقیم به تعرض به کنسولگری های ما هم بود. شب سال نو حمله به بزرگترین سفارت امریکا در منطقه هم بازتاب زیادی داشت در رسانه ها و درخواست ترامپ از دولت عراق که مستعفیش کرد به زور برای تامین امنیتش. (هر چند هنوز خون بیش از 30 شهید گرمه و پاسخ داده نشده ) بیانیه حشد طوری صادر شده که به درخواست مکرر دولت گفته احترام میزاره ( به هر حال ادعا میکنیم حشد یک نیروی رسمی است تحت فرمان دولت ) و وزیرخارجه هم گفته صدای شما شنیده شد و حالا بزارید ما پیش ببریم ماجرا را. بهتر میبود ولی خانواده ها خصوصا ادامه میدادند که به نظر خب این رغبت و یا شاید فرهنگ وجود نداره یا دلایل دیگه. ولی جلوی سفارت نیروهای حشد عمدتا بودند که خب وقتی دولت فرمان میده اگر عمل نکنند خناثان باز دوباره رسانه دستشون شروع میکنند به فتنه انگیزی.

 

فقط یک نکته منفی داشت. احتمالا ترامپ بهره برداری میکنه ازش که حاصل تهدید اون بوده. هرچند سخنان صبح رهبری کمی زهر ماجرا را میگیره جلوتر ( اشاره کردند این یک تصمیم عراقی است و ما دخالتی نداریم و تهدید هم کسی کرده غلط کرده )

 

ترس برادر مرگه ...

اینجور مردن یعنی زجر کش ما بدون اینکه طرف هیچ هزینه ای بده ... اونجوری اگه قراره ما بریم پائین ، اونها و کل دنیا رو هم می کشیم پائین ...

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این ترقه بازی و فلان کار نمادی مثل اعتراض دم سفارت ارزشی نداره. استفاده از بمب هسته ای هم چاره کار نیست مثل اینکه بیاییم ابروشو درست کنیم، بزنیم چشمشو کور کنیم. این سلاح آخرین حربه است نه اولین و استفاده از اون هم به نظرم هیچ فایده ای نداره. اگه قرار بر مقابله مستقیم باشه، همونطور که بعضی فرماندهان مبارز می طلبیدند ماشالا موشک نقطه زن میشه اونارو محو کرد. ناوگان پنجم پیشکش یه پایگاه آمریکایی رو محو کنند! هرچند این هم راه حل نیست و ما باید با مهره های دیگری در این بازی شطرنج که پیچیده شده، بازی رو ادامه بدیم.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 minutes قبل , aminf14 گفت:

این ترقه بازی و فلان کار نمادی مثل اعتراض دم سفارت ارزشی نداره. استفاده از بمب هسته ای هم چاره کار نیست مثل اینکه بیاییم ابروشو درست کنیم، بزنیم چشمشو کور کنیم. این سلاح آخرین حربه است نه اولین و استفاده از اون هم به نظرم هیچ فایده ای نداره. اگه قرار بر مقابله مستقیم باشه، همونطور که بعضی فرماندهان مبارز می طلبیدند ماشالا موشک نقطه زن میشه اونارو محو کرد. ناوگان پنجم پیشکش یه پایگاه آمریکایی رو محو کنند! هرچند این هم راه حل نیست و ما باید با مهره های دیگری در این بازی شطرنج که پیچیده شده، بازی رو ادامه بدیم.

 

چرا می خواید مطالبه به مقصود کنید ..‌‌‌

 

بنده بر لزوم مجهز بودن بهش صحبت کردم نه استفاده از بمب هسته‌ای ....

 

ایا می دانید در جنگ کره وقتی ارتش ایالات متحده در برابر چین مستأصل شد ، سرفرماندهی وقت ارتش امریکا به صورت مکرر درخواست استفاده از بمب هسته‌ ای علیه چین رو داد ولی هری ترومن قبول نکرد ....

 

 

بشر همونیه که هست و تمام این چرندیات حقوق بشر و سازمان ملل و حقوق بین‌الملل پشیزی نمی ارزه ....

 

 

برو قوی باش گر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ، ضعیف پایمال است

 

 

ویرایش شده در توسط Ghalam
  • Upvote 11
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.