Recommended Posts

ارتش آمريكا:ایران ازسنی هاي عراق حمايت مي كند

تصویر

- ارتش آمریکا برای نخستین بار به طور تلویحی ایران را متهم به تعلیم و مسلح کردن پیکارجویان سنی در عراق کرده است. ایران هنوز به این اتهام واکنش نشان نداده است.

به گزارش عصرايران(asriran.com) به نقل از BBC ژنرال ویلیام کالول، سخنگوی ارتش آمریکا در بغداد به خبرنگاران گفت که آمریکا اطلاعات جدیدی در اختیار دارد که نشان می دهد سازمان های اطلاعاتی ایران، به آموزش شبه نظامیان عراقی پرداخته و به آنها نحوه استفاده از بمب های مرگبار علیه نیروهای آمریکایی را تعلیم می دهند.

در این کنفرانس مطبوعاتی در بغداد، مقام های آمریکایی سلاح هایی را به نمایش گذاشته و گفتند که این سلاح ها در ایران ساخته شده اند.

ژنرال کالدول گفت این سلاح ها شامل گلوله های خمپاره و آر پی جی (دستگاه نارنجک انداز) است.

مقام های ارتش آمریکا گفتند که سلاح های نمایش داده شده در این کنفرانس خبری، هفته گذشته در اتومبیلی در یک محله سنی نشین بغداد کشف شده است.

ژنرال کالدول گفت که ایرانی ها نه تنها سلاح در اختیار برخی گروه هایی که با نیروهای ائتلافی و دولتی عراق می جنگند می گذارد بلکه آنها را آموزش نیز می دهد.

وی گفت: "گروه هایی هستند که در ایران با مدرن ترین سلاح ها و مهمات موجود آموزش می بینند و بعد اینها به عراق قاچاق می شود و توسط این گروه ها برای حمله به نیروهای امنیتی عراق و نیروهای ائتلافی مورد استفاده قرار می گیرد."

وی افزود: "استفاده و به کار گیری این سلاح ها، به شکلی که صورت می گیرد، نیازمند آموزش های خیلی ماهرانه است."

بمبگذاری های جاده ای

ژنرال کالدول عناصر حکومت ایران را متهم به حمایت از پیکارجویان عراقی در استفاده از بمب هایی که کنار جاده ها کار گذاشته می شود کرد. این بمب ها در شبیخون علیه نیروهای آمریکایی و ائتلافی به گونه ای ویرانگر به کار گرفته شده است.

این وسایل جان بیش از 170 سرباز آمریکایی را از زمان حمله سال 2003 به عراق گرفته است.

هرچند این اولین بار است که آمریکا ایران را به حمایت از سنی ها متهم می کند، اما قبلا بارها همسایه غربی عراق را به سلاح رسانی به شبه نظامیان شیعه متهم کرده بود.

مقام های وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در ماه فوریه مقام های ایرانی "در بالاترین سطوح" را متهم کردند بمب های پیشرفته ای در اختیار شورشیان شیعه در عراق قرار می دهند.

این نوع بمب ها موسوم به "ای اف پی" (explosively formed penetrators) آنقدر قوی است که می تواند یک تانک آبرامز را منهدم کند.

با این حال کاخ سفید بعدا، تحت فشار رسانه های آمریکا برای ارائه شواهد در مورد نقش سران جمهوری اسلامی در این اقدامات، گفت مطمئن نیست این سلاح ها با دستور کدام رده از مقام های ایران ارسال شده است.

تایید ادعای آمریکا مبنی بر این که این بمب ها بطور قاچاق از ایران به عراق آورده شده اند، توسط یک منبع مستقل امکان پذیر نیست.

ایران که منظما از سوی آمریکا و بریتانیا به دخالت در امور عراق و کمک به شبه نظامیان عراقی برای بی ثبات کردن اوضاع متهم می شود، این اتهامات را رد کرده و می گوید نا امنی موجود در عراق، ناشی از حضور نیروهای خارجی است و در صورت خروج این نیروها از عراق، این کشور به ثبات و امنیت خواهد رسید.

منبع :
تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تا ديروز كه ايران داشت از شيعه‌ها حمايت مي‌كرد و براي نابودي سني ‌ها شيعيان عراق رو تشويق مي‌كرد . حالا داستانشون تغيير كرده و جاي شيعه و سني رو تغيير دادن ُ جالبتر از همه اين كه چند وقت پيش يه محموله‌ي سلاح از مقصد عربستان براي سني هاي عراق رو كشف كردن و صداش رو در نواوردن و جالبتر از اين اينكه پادشاه عربستان به طور صريح اذعان كرده كه از سني هاي عراق به علت كم بودن تعدادشون و در اقليت قرار گرفتنشون و همين طور جولوگيري از نفوذ ايران در عراق از شورشيان سني حمايت تسليحاتي و مالي مي‌كنند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همکاری آلمان با آمریکا یک ماه پیش از حمله به عراق ۸۴/۱۲/۸ - ۸:۴۴ - آسیا براساس اسناد طبقه‌‏بندی‌‏شده ارتش آمریكا مقامات اطلاعاتی آلمان در بغداد یك نسخه از طرح دفاعی صدام حسین به دست آوردند و یك ماه پیش از حمله آمریكا به عراق آنها را در اختیار فرماندهان آمریكایی قرار دادند. روزنامه آمریكایی «نیویورك‌‏تایمز» نوشت: «نقش آلمان‌‏ها تنها مثال كشورها نیست كه آشكارا بر ضد جنگ صحبت كردند اما در اختفا به پیشرفت آن كمك كردند. مصر و عربستان‌‏سعودی نیز كمكی بیش از آنچه كه اعلام كردند به مقامات آمریكایی ارائه كردند. مقامات نظامی آمریكا گفتند كه مصر برای هواپیماهای آمریكایی امكان سوخت‌‏گیری را محیا كرد و عربستان‌‏سعودی به نیروهای ویژه آمریكایی اجازه داد تا از خاك این كشور حملات خود را طرح‌‏ریزی كنند.» بنابراین گزارش، دولت آلمان یكی از منتقدان صریح دولت بوش در حمله به عراق و سرنگونی دولت صدام بوده است. در عین حال دولت عراق اعلام كرد كه عوامل اطلاعاتی آلمان در جریان جنگ عراق تنها به طور محدود به نیروهای تحت رهبری آمریكا كمك كرده است. اضافه می‌‏شود كه دوره پیش از آغاز جنگ با عراق روابط میان آمریكا و آلمان به شدت سرد شد. «گرهارد شرودر» صدراعظم وقت آلمان در مبارزات انتخابات خود در سال 2002 نسبت به حمله به عراق هشدار داد و گفت كه آلمان در این حمله همكاری نخواهد كرد. در همین حال جورج بوش زمانی كه شرودر در سپتامبر 2002 در انتخابات پیروز شد، به وی تبریك نگفت. همین طور پیش از آغاز جنگ در مارس سال 2003 «دونالد رامسفلد» وزیر دفاع آمریكا دو كشور فرانسه و آلمان را كه موضعی ضد جنگ اتخاذ كردند را با عنوان توهین‌‏آمیز «اروپای پیر» مورد خطاب قرار داد. با این حال همكاری‌‏های اطلاعاتی آلمان و آمریكا در این مدت ادامه داشته است. بيشتر بخوانيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یك منبع امنیتی عراقی از موشك باران كنسول‌گری انگلیس در شهر بصره توسط پنج فروند كاتیوشا خبر داد. به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری اصوات‌العراق، ساختمان كنسول‌گری انگلیس در مركز این شهر، بامداد امروز هدف پنج فروند موشك كاتیوشا قرار گرفت. این منبع به جزئیات مربوط به خسارات و تلفات احتمالی این حمله اشاره‌ای نكرده است. بیش از هفت هزار نیروی انگلیسی از زمان آغاز اشغال عراق در قالب نیروهای چندملیتی در شهرهای بصره و العماره مستقر شده‌اند كه حمله به آنها طی هفته‌های اخیر افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در اثر انفجار یك بمب دررستورانی در داخل ساختمان پارلمان عراق درمنطقه‌ی الخضرا تاكنون دو تن از قانون‌گذاران عراقی كشته و 15 تن زخمی شده‌اند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد ابوبكر، رییس بخش رسانه‌ای پارلمان عراق گفت: این انفجار هنگام صرف ناهار قانون‌گذاران در این رستوران بوقوع پیوست. وی گفت: در میان زخمی‌ها تعدادی از قانون‌گذاران و كارمندان پارلمان دیده می‌شوند. گزارش‌های اولیه از رسانه‌ها حاكی از زخمی شدن چهار تن بود اما شبكه خبری العربیه اعلام كرد كه دو تن از قانون‌گذاران عراق، یك سنی و یك شیعه، در اثر این انفجار كشته شده‌اند و جلسه پارلمان در حال حاضر در حال انجام است. به گزارش رسانه‌ها پس از وقوع این انفجار تدابیر شدید امنیتی در منطقه به اجرا گذاشته شده است. حفاظت از منطقه بر عهده‌ی نیروهای آمریكایی است. یك سخنگوی سفارت آمریكا در بغداد گفت كه در این انفجارهیچ آمریكایی زخمی نشده است. لویی فینتور، سخنگوی سفارت آمریكا گفت: از وقوع انفجار در منطقه‌ی الخضرا مطلع شدیم. ما سرگرم بررسی مساله و نوع مواد منفجره هستیم. هیچیك از كارمندان سفارت در این انفجار زخمی نشده‌اند. این در حالی است كه دراثرانفجارانتحاری صبح امروز (پنجشنبه) بر روی پل اصلی بغداد، این پل فلزی به طور كلی منهدم شد و تمام خودروهایی كه بر روی آن در حال تردد بودند، درون رودخانه‌ی دجله سقوط كردند. خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از پلیس بغداد اعلام كرد: این انفجار تاكنون 10 كشته و 26 زخمی بر جای گذاشته كه احتمال افزایش تلفات بسیار است. پلیس عراق در تلاش است تا 20 تن از افرادی را كه همراه خودروهایشان درون رودخانه دجله سقوط كرده‌اند از درون آب نجات دهد. پل الصرافیه، بخش‌های شمالی بغداد یعنی عظیمیه را كه از مناطق سنی نیشین است به منطقه باب المعظم كه منطقه شیعه و سنی نشین است متصل می‌كند و به گفته عراقی‌ها از آثار تاریخی این كشور محسوب می‌شده است. پلیس عراق اعلام كرده است كه این حمله توسط یك عامل انتحاری كه كامیونی راحمل می‌كرد، رخ داده است، اما تلویزیون آسوشیتدپرس تصاویری از شكسته شدن این پل در دو قسمت را نشان داد كه حاكی از وقوع دو انفجارمی‌باشد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]سعيد قاسمي: ايستادگي عراق و لبنان در برابر متجاوزين نشانه اقتدار فرزندان سپاه است [/align]

[align=center]تصویر[/align]

خبرگزاري فارس: يكي از فرماندهان دوران دفاع مقدس با اشاره به الگوگيري نيروهاي مقاومت ساير كشورها از سپاه پاسداران تصريح كرد: ايستادگي عراق و لبنان در برابر متجاوزين، نشانه اقتدار فرزندان سپاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس، گراميداشت سال روز عمليات بيت المقدس، عصر ديروز در گلزار شهداي بهشت زهراء(س) برگزار شد. در اين مراسم كه همزمان با سالگرد مرحله دوم عمليات بيت‌المقدس بر سر مزار شهداي اين عمليات و با حضور خانواده‌هاي ايشان و جمع كثيري از رزمندگان و جانبازان برگزار شد، سردار سعيد قاسمي و اميرسرتيپ حسام هاشمي به تشريح گوشه‌هايي از اين عمليات پرداختند.
سعيد قاسمي با اشاره به مراحل مختلف عمليات بيت‌المقدس، خاطرنشان كرد: پس از عزل بني‌صدر كه عامل اصلي عدم وحدت سپاه و ارتش بود، دو عمليات بزرگ طرح‌ريزي گرديد كه اولي عمليات پر بركت فتح الفتوح بود و به فاصله يك ماه پس از آن، طرح ريزي ديگري با حضور دلاوران متفكري چون شهيد حسن باقري و اميرشهيد صياد شيرازي صورت گرفت كه در نوع خود بي نظير است.
وي با بيان اين‌كه هم اكنون در مراكز عمده نظامي دنيا، تاكتيك اين عمليات تدريس مي‌شود،‌ افزود: در اين سلسله عمليات چهارگانه، طي 27 روز چنان ضربات مهلكي به دشمن وارد شد كه تمام كارشناسان نظامي در حيرت ماندند.
مسئول اطلاعات عمليات لشكر 27 حضرت رسول(ص) در دوران دفاع مقدس، با اشاره به ديدار شهيد صياد شيرازي و محسن رضايي با امام خميني(ره) در پايان مرحله دوم عمليات بيت المقدس، يادآور شد: اين عزيزان پس از احساس عدم موفقيت در آزادسازي خرمشهر، به حضور حضرت امام(ره) رسيدند و گفتند خوف آن را داريم كه نتوانيم بنا به قولي كه به شما و ملت داده‌ايم، خرمشهر را آزاد كنيم و در تصميم‌گيري نيز كمي دچار مشكلات شده‌ايم.
به گفته قاسمي، امام با همان صبر و آرامش و تمأنينه هميشگي، قريب به اين مضمون فرمودند كه برويد و تمام توان و فكر خود را بكار ببنديد و آنگاه توكل كنيد، مابقي را به خدا بسپاريد.
اين استاد دانشگاه سخنان امام را مبني بر اين‌كه «... فتح خرمشهر يك مساله عادي نبود... بلكه يك مافوق طبيعت است...»، مويدي بر اين مسئله دانست و با اشاره به صحبت‌‌هاي مطروحه از سوي برخي افراد درخصوص مساله ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر، تصريح كرد: ما متاسفيم كه امروزه برخي از اشخاص، «تعقيب متجاوز» را بعد از فتح خرمشهر، يك عمل اشتباه و غيرهماهنگ با امام(ره) مي‌خوانند و اين بحثها را درخصوص وقايع ديگري همچون تسخير لانه جاسوسي تكرار مي‌كنند. اين افراد امروز نيز بر خلاف رأي حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري، دست در گوش خويش نهاده و بر طبل مذاكره با آمريكا مي‌كوبند.
وي درخصوص اقتدار جمهوري اسلامي در كنترل و هدايت بسياري از مناقشات منطقه‌اي و بين‌المللي، با اشاره به اسارت 20 روزه پانزده رويال مارينز انگليسي در جريان تجاوز به حريم آبي ايران، اين واقعه را نمادي از هيبت رزمندگان اسلام و درون مايه پوشالي دشمن دانست و خاطرنشان كرد: ايران در معادلات منطقه تاثيرگذار است و اين نشانه اقتدار فرزندان سپاه است كه با سينه‌اي ستبر در مقابل متجاوزين به نواميس شيعه در عراق و منطقه مي‌ايستند و آرامش و قرار را از آنها ستانده‌اند.

منبع : Farsnews

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يك فروند بالگرد نظامي تركيه در منطقه مرزي استان حكاري واقع درجنوب شرق اين كشور هدف موشك قرار گرفت‌. به گزارش واحد مركزي خبر اين بالگرد كبرا پس از اصابت موشك درحاليكه دچار اتش سوزي شده بود در يكي از روستاهاي شمال عراق فرود آمد‌.‌ نيروهاي نظامي تركيه با هدف جلوگيري از دسترسي نيروهاي پ ك ك‌ به بالگرد و نجات سرنشينان ان بلافاصله عمليات گسترده‌اي را در خاك عراق اغاز كردند‌.‌ در حمله ديروز نيروهاي پ.ك.ك به يك پاسگاه ژاندارمري در استان تونجعلي در شرق تركيه هم هفت نظامي اين كشور كشته و پنج تن ديگر زخمي شدند‌.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روز دوشنبه، 18 ژوئن، سخنگوی نیروهای آمریکایی در عراق اعلام داشت که در عملیات مشترک نیروهای آمریکایی، بریتانیایی و عراقی در جنوب شرق این کشور دست کم بیست تن از شورشیان کشته شده اند. به گفته این منابع، این درگیری در اطراف شهر العماره و شهرک مجار الکبیر، در استان میسان واقع در مرز با ایران، روی داده است. هدف از این عملیات شبه نظامیانی گزارش شده اند که منابع آمریکایی و بریتانیایی آنان را به قاچاق بمب های پیشرفته از ایران متهم کرده اند. از این بمب ها، که قدرت نفوذ در خودروهای زرهی را دارد، برای کارگذاشتن تله های انفجاری در مسیر عبور نیروهای ائتلاف استفاده می شود. یک سخنگوی نظامی بریتانیایی گفته است که یکی از هدف های این عملیات بازداشت برخی از رهبران مشخص شبه نظامیان شیعه بوده است. وی گفته است که عملیات اصلی توسط واحدهای ارتش و پلیس عراق و با مجوز دولت این کشور به اجرا گذاشته شد و نیروهای ائتلاف پشتیبانی از این عملیات را برعهده داشتند. منبع: bbcدروغ گو

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آمريكا با ادعاي مقابله با ورود غيرقانوني اسلحه و نيروهاي شبه نظامي از ايران،‌ يك لشكر از نيروهاي نظامي گرجي را به صورت گسترده اي در مرز زميني استان واسط عراق مستقر كرد. به گزارش خبرگزاري فرانسه،‌ ژنرال ارشد آمريكايي "ريك لينش"در پايگاه نظامي دلتا واقع در نزديكي شهر كوت از شهر هاي بزرگ استان واسط در غرب عراق گفت:"بايد با اين روند ورود غيرقانوني از ايران مقابله كنيم. " در همين راستا يك لشكر از نيروهاي نظامي گرجستان در استان واسط كه 240 كيلومتر مرز مشترك زميني با ايران دارد،‌ مستقر شده اند. وي اضافه كرد:"از مدت زمان طولاني مردم در اين باره سخن مي گويند. ما بايد در اين باره كاري انجام دهيم. " در همين چهارچوب نظاميان گرجستاني در شش مركز جديد بازرسي در فاصله اي محدود از مرز مشترك با ايران مستقر خواهند شد اما مسئوليت امنيت مرزها همچنان با نيروهاي مرزباني عراق است. لينش ادامه داد:" نظاميان گرجي داراي توانمندي بالا هستند و مسئوليت مراكز بازرسي را برعهده خواهند گرفت. حضور نيروهاي گرجي در اين منطقه به دليل نبود شمار لازم از نيروهاي آمريكايي براي اين موضوع صورت مي گيرد." اضافه مي شود استان واسط با جمعيت نيم ميليون نفري در مقايسه با ديگر مناطق عراق از امنيت مناسب تري برخوردار است و همسايه مرزي استان ايلام به شمار مي رود. ژنرال "مارك مولر" مسئول امور آموزش نظاميان عراقي در پايگاه نظامي دلتا هم گفت كه استان واسط، مسير طبيعي قاچاق است چرا كه هم مرز با ايران است. وي ادامه داد كه نيروهاي ائتلاف دريك سال گذشته صد جوان ايراني كه به طول غيرقانوني از ايران به عراق آمده بودند، در استان واسط بازداشت كردند. اين مقام نظامي آمريكا همچنين مدعي شد كه به تازگي يك انبار از موشك هايي با مهر ايراني كشف شده است و حداقل ماهيانه يك نمونه مانند اين انبار توسط نيروهاي آمريكايي كشف مي شود. وي افزود:" مراكز بازرسي كه در نوار نزديك به مرز زميني با ايران و موازي با آن ايجاد شده اند ،‌ لايه دوم امنيتي براي جلوگيري از ورود غيرمجاز از مرز با ايران است."

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بازتاب: اصابت يك فروند موشك به برج ساعت حرم امامين عسكريين(ع) در سامرا، به تخريب اين برج انجاميد. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني "هجر"، يك سرگرد عضو واحد حراست ارتش عراق با اعلام اين خبر، تصريح كرد: اصابت يك فروند موشك آر.پي.جي به اين برج، به تخريب شديد آن انجاميد. برج ساعت تنها بناي به جا مانده از عمليات‌هاي اخير عليه اين مرقد مطهر به شمار مي‌رفت كه در تصاوير منتشر شده از حرمين عسكريين(ع) همچنان قابل رؤيت بود. اين مقام افزود: نظاميان عراقي حاضر در محل به محض شليك اين موشك، عامل اين اقدام را به قتل رساندند. اين عمليات، سومين اقدام تروريست‌هاي تندرو در هتك حرمت حرمين عسكريين(ع) در سامرا به شمار مي‌رود. پيش از اين تعدادي از مفتي‌هاي عربستان سعودي از جمله "عبدالله بن عبدالرحمن بن جبرين"، با صدور فتاوايي، خواستار تخريب مابقي اماكن مقدسه شيعيان در عراق شده بودند كه اين فتاوا واكنش‌هايي را در ميان شيعيان و حوزه‌هاي علميه شيعه در بر داشته است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آفتاب ـ رضارزمجو: در حالی که دامنه اختلاف نظرها میان کاخ سفید و کنگره درباره ادامه حضور ارتش آمریکا در عراق به بالاترین حد خود رسیده نخست وزیر نوری المالکی در اظهار‌نظری غیر منتظره گفته است که نیروهای ارتش و پلیس عراق به تنهایی قادر به حفظ امنیت و ثبات کشور هستند و نیروهای چندملیتی تحت رهبری آمریکا می‌توانند «هروقت که بخواهند» از این کشور خارج شوند. با این‌حال وی تاکید کرده‌است که نیروهای عراقی نیازمند تجهیزات و آموزش بیشتر هستند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از بغداد نوری‌المالکی روز شنبه در نخستین اظهار نظر رسمی‌اش در واکنش به گزارش کاخ سفید گفت که دولت وی برای تحقق استانداردهای مورد نظر ایالات متحده در امر اصلاحات سیاسی به زمان بیشتری نیاز دارد: «این کاملا طبیعی و قابل درک است که با توجه به میزان خشونت‌ها و بی‌اعتمادی رهبران سیاسی کشور به یکدیگر ، حصول پیشرفت سخت و زمان‌بر باشد». نخست‌وزیر عراق سپس در سخنانی غیرمنتظره گفت: «ما با اعتماد به نفس کامل و با صدایی بلند می گوئیم که به یاری خدا از توانایی کافی برای برعهده گرفتن مسئولیت حفظ امنیت کشور در صورت خروج نیروهای چندملیتی برخورداریم. این نیروها هروقت که بخواهند می توانند عراق را ترک کنند»، با این حال تاکید کرد که تا پیش از خروج نیروهای خارجی نیروهای ارتش و پلیس عراق باید از تجهیزات پیشرفته‌تری برخودار شده و مهارت‌های رزمی شان را افزایش دهند. این در حالی‌است که هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق هفته گذشته از فروپاشی کامل نظام سیاسی این کشور در صورت خروج زودهنگام نیروهای آمریکایی سخن گفته بود. مالکی افزود: «ما به زمان و تلاش بیشتری نیازمندیم، بویژه زمانی که فرآیند سیاسی کشور با تهدیدات امنیتی، اقتصادی و نیز مداخلات خارجی مواجه باشد». وی درعین‌حال حاضر نشد هیچ جدول زمانی مشخصی را برای تحقق این هدف تعیین کند. وی با ابراز ناخرسندی از لحن انتقادآمیز گزارش کاخ سفید گفت: «با توجه چالش‌های بی‌مانندی که بر سرزمین ما سایه انداخته‌اند این گزارش را باید شاهدی بر موفقیت‌های بزرگ عراق دانست، نه آنکه به ما امتیاز منفی داد». وی افزود: «این نکته‌ای بود که باید در گزارش کاخ سفید فهمیده می‌شد». نوری‌المالکی همچنین بار دیگر بر عزم خود بر تشکیل «ائتلافی از میانه‌روها» در دولت عراق تاکید کرد و با اشاره تلویحی به وزرای مستفعی وابسته به مقتدی صدر گفت: «مشکل ما این بود که برخی‌ها در پی مشارکت سازنده با بقیه اعضای کابینه نبودند». این اظهارات نخست‌وزیر نوری‌المالکی را می‌توان یک نمایش قدرت آشکار از سوی دولت وی در برابر مصوبه نمایندگان کنگره آمریکا دانست که شامگاه پنجشنبه با توجه به «پیشرفت‌های ناچیز دولت عراق در امر انجام اصلاحات سیاسی در کشور» خواستار تعیین یک جدول زمانی برای خروج سربازان آمریکایی تا پایان آوریل 2008 شده بودند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انتخاب:مقامات امنيتي عراق از كشته شدن پنج نفر از مرزبانان اين كشور در كمين افراد مسلح به گشتي اين نيروها در نزديكي مرزهاي ايران در "پنجوين" واقع در منطقه ‌خودمختار كردستان عراق خبر دادند. Go to fullsize image به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه از سليمانيه، ژنرال "احمد دسكاره" يكي از فرماندهان ارشد مرزي عراق مستقر در شهر سليمانيه اعلام كرد: «يكي از گشتي‌هاي ما ساعت 9 صبح (5 بامداد به وقت گرينويچ) هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت.» وي افزود: «يكي از پنج كشته اين حمله از افسران ارتش بود. در اين حمله چهار نفر ديگر از مرزبانان زخمي شدند.» بنا بر اين گزارش، مرزبانان در گذشته همواره هدف گروهي موسوم به "انصار‌الاسلام" قرار مي‌گرفتند كه خود را القاعده منطقه كردستان ناميده‌‌اند و در امتداد مرزهاي ايران و عراق فعال بوده‌اند. در همين حال سه پليس عراقي و يك افسر در درگيري‌هاي ديگر با افراد مسلح در شهر "ناصريه" در جنوب عراق كشته شدند كه اين حادثه نيز دو زخمي برجاي گذاشت. به گفته "علي كاظم" يكي از افسران پليس عراق،‌ در روستاي "عزيزيه" در جنوب بغداد نيز نيروهاي مسلح به خانه "حصيم جاسم" شهردار منطقه ريخته و همسر و پسرش را به ضرب گلوله كشتند. اما جاسم در زمان حمله در منزل حضور نداشت. همچنين خارج از شهر "بيجي" كه پالايشگاه عراق در آن واقع است نيز انفجار بمب جاده‌اي به كشته شدن يك راننده كاميون ترك‌تبار منجر شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درگيري بين عشاير عراق و القاعده ‪ ۲۵‬كشته برجاي گذاشت

منابع پليس ملي عراق گفتند: بر اثر درگيري مسلحانه بامداد پنجشنبه بين عشاير عرب سني در شمال شرق بغداد با تشكيلات تروريستي القاعده حداقل ‪۲۵‬ نفر كشته شدند.


اين منابع افزودند: اين درگيري در دو روستاي "شيخ تميم" و "ابراهيم يحيي" در منطقه "كنعان" از توابع استان دياله در شمال شرقي پايتخت عراق رخ داده است.

بنابراعلام اين منابع، حدود ‪ ۲۰۰‬فرد مسلح در ساعات اوليه بامداد امروز به اين دو روستا حمله كرده و سه جوان اهل روستا را در برابر ديدگاه اهالي به قتل رساندند و اين مساله منجر به وقوع درگيري بين اهالي با القاعده شد.

منابع پليس ملي عراق گفتند كه افراد مسلح خود را از تشكيلات تروريستي "حكومت اسلامي در عراق" وابسته به القاعده معرفي كرده بودند.

منابع پليس اضافه كردند كه افراد مسلح در جريان اين درگيري هفت زن و پنج كودك از اهالي روستاهاي مزبور را ربودند.


---> ايرنا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منابع امنيتي عراق روز پنجشنبه از دستگيري يكي از رهبران گروه‌هاي مسلح اين كشور خبر دادند. اين منابع گفتند كه پليس محلي كركوك بامداد پنجشنبه در ‪ ۲۵۵‬كيلومتري شمال بغداد "زين حميد جاسم" عضو برجسته گروه مسلح "كتائب ثوره العشرين" را در جريان يك عمليات تفتيش و جستجو در جنوب اين شهر دستگير كردند. اين منابع در خصوص اين فرد دستگير شده توضيحاتي بيشتري ارايه نكرده و تنها به اين بسنده كردند كه وي از رهبران برجسته كتائب ثوره‌العشرين و تحت تحت تعقيب نيروهاي عراقي بوده است. كتائب ثوره العشرين از گروه‌هاي معروف مسلح عراقي است كه مجموعه‌اي از عناصر سابق حزب بعث و نيروهاي سابق سازمان امنيت رژيم صدام آن را بعد از سقوط رژيم بعث در مارس ‪ ۲۰۰۳‬ايجاد كردند. اين گروه مسلح به قتل و كشتار مردم عراق و آدم ربايي و هدف قرار دادن نيروهاي عراقي متهم است. به گفته منابع امنيتي عراق در عمليات تفتيش جنوب كركوك مقاديري سلاح و مهمات و يك انبار اسلحه نيز كشف شد. ---> ايرنا.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.