Recommended Posts

این حملات بعد روانی بالایی دارند بالاخص اینکه دنباله دار هم باشن و این ساختار ذهنی یانکی هارو به هم می ریزه

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کمک ایالات متحده آمریکا به نیروهای امنیتی عراق

5~26.jpg

 

به گزارش ارتش آمریکا در تاریخ 10 اسفند 1398، آمریکا به نیروهای امنیتی عراق کمک تسلیحاتی و لجستیکی کرده است.. این کمک ها شامل تحویل خودرو، مهمات سلاح های سبک، تجهیزات شناسایی و اموزشی بود. این تجهیزات جدید در پایگاه هوایی عین الاسد ذخیره سازی شد.

 

HG95.jpg GH95.jpg SD95.jpg GJH95.jpg

تجهیزات جدید مانند وانت، نارنجک های دودزا مدل ام83،  مهمات سلاح های سبک احتمال به نیروهای مرزبانی عراق تحویل خواهد شد.

  • Like 1
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در یکی از مراسمات تحویل سلاح رزم زمینی  به نزاجا تصاویر دو راکت انداز  یکبار مصرف مشاهده شده بود. که هر دو از جنس کامپوزیت بودن. 

20200315_002155.jpg

راکت  انداز نزدیکتر با نام  کرخه و کالیبر ۱۰۷ میلیمتر 

و راکت انداز دورتر با نام بستان و کالیبر ۱۲۲میلیمتر

ویرایش شده در توسط Navard
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تصویری از استقرار رادار اتش یاب AN/TPQ-53.....این رادار توسط ارتش امریکا در منطقه القائم عراق و در مرز میان عراق وسوریه مستقر شده است وظیفه این رادار شناسایی محل شلیک گلوله های توپخانه و راکت های توپخانه ای میباشد این رادار در سال  2011 توسط لاکهید مارتین معرفی شد این رادار  AESA باند اس قادر به پوشش 360 درجه ای محیط برای شناسایی گلوله های خمپاره در فاصله حداکثر 20 کیلومتری میباشد همچنین قادر به شناسایی محل شلیک گلوله های توپ در فاصله 34 کیلومتری و راکت های توپخانه ای در فاصله 60 کیلومتری میباشد.90453179_2613558888855976_22017735335650

90533700_2613558985522633_85616084108045

ویرایش شده در توسط karmania20152015
  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , karmania20152015 گفت:

تصویری از استقرار رادار اتش یاب AN/TPQ-53.....این رادار توسط ارتش امریکا در منطقه القائم عراق و در مرز میان عراق وسوریه مستقر شده است وظیفه این رادار شناسایی محل شلیک گلوله های توپخانه و راکت های توپخانه ای میباشد این رادار در سال  2011 توسط لاکهید مارتین معرفی شد این رادار  AESA باند اس قادر به پوشش 360 درجه ای محیط برای شناسایی گلوله های خمپاره در فاصله حداکثر 20 کیلومتری میباشد همچنین قادر به شناسایی محل شلیک گلوله های توپ در فاصله 34 کیلومتری و راکت های توپخانه ای در فاصله 60 کیلومتری میباشد.

 

 

دشمن چنین سیستم موشک های ضد رادار هست 

که با قیمت پایین چنین راداری رو میتونه بیاره پایین 

 

دوستی میگفت هیچ وقت دوربین تو خیابون نصب نکن 

چون دزده رو تحریک میکنه به دزدی دوربین 

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ائتلاف بین المللی پایگاه هوایی قیاره را به نیروهای امنیتی عراق واگذار می کند

 

1wls_21.jpg

 

 

روز پنجشنبه مراسم تحویل پایگاه نیروی هوایی قیاره ازنیرو های آمریکایی ( عملیات مشترک )  
به نیروهای امنیتی عراق برگزار شد.  
وینسنت پارکر ، یکی از فرماندهان  عملیات  مشترک(اراده آهنین)  در بیانیه ای گفت:   
"امروز نقطه عطف دیگری برای نیروهای نظامی  بین المللی و شرکای ما از نیروهای عراقی  است."  
 او همچنین  عنوان کرد پایگاه القیاره در نبرد ازادسازی موصل و نیروهای ائتلاف 
نیروهای امنیتی عراق  نقش مهمی داشت .

 

وی بیان کرد : "به لطف موفقیت هایی که نیروهای امنیتی عراق در نبرد با داعش به دست آورده اند  
و با همکاری نیروهای ما و دولت عراق اقدام به انتقال و باز نشر  پرسنل و تجهیزات 
در پایگاه های عراقی در سال 2020 نمود . 
نیروهای عملیات مشترک  به دعوت دولت عراق در عراق باقی خواهد ماند  و همچنان به ارائه مشاوره
 و عملیات آموزشی علیه داعش ادامه خواهد داد

gct2_171-140541-extimage-4801614-1709678

 

 

منبع:

https://www.raialyoum.com/index.php/التحالف-الدولي-يُسلِّم-قاعدة-القيارة/

 

ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آماده سازی بیمارستان  متحرک توسط حشد الشعبی عراق برای درمان بیماران کرونا  در شهر کربلا 

 

5zkr_et8wgnzxsaea5p6.jpg

 

 

m4vf_et8wgnywsae3q0o.jpg

 

rn3o_et8wphjxyaalr0h.jpg

 

 

xb60_et8wphgxkaithcp.jpg

 

 

 

استفاده حشد الشعبی از پهپاد برای  مقابله با کرونا

 

 

 

6di4_etu4yh2xgaetfx9.jpg

 

 

 

  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وال استریت ژورنال: شبه نظامیان در عراق به رویکردی پنهانی تر  برای  حمله به آمریکا روی آورده اند

 

wvh4_us-troops-iraq-648745146-730x438.jp

 

 

گروه های مورد حمایت ایران که سعی در بیرون راندن نیروهای آمریکایی از عراق دارند ، به رویکردی پنهانی  روی اورده اند و واکنش دولت آمریکا در مورد حملات علیه نیروهای آمریکایی را پیچیده تر کرده اند.  

وال استریت ژورنال در گزارشی از بغداد عنوان کرد  كه گروهی ناشناس كه خود را  "رابطة الثوار" می نامند مسئولیت آخرین حمله مهلك را بر عهده گرفتند ، هنگامی كه در 11 مارس موشك هایی را به یك پایگاه عراقی پرتاب كردن و دو آمریکایی و یك سرباز انگلیسی را به قتل رساند. 

رمزی ماردینی ، محقق مؤسسه صلح ایالات متحده ،  که  بودجه انرا کنگره  تامین میکند ، "اکنون استراتژی ایجاد گروه های جدیدی است که بتوانند کارهای مخفیانه انجام دهند."  

 

 

یک مقام آمریکایی به این روزنامه اظهار  کرد که اکنون مسیر به سمت یک چیز غیرمعمول و آن عدم اعلام علنی حمله پیش می رود ، واین یعنی بازگشت به یک منطقه خاکستری و انجام کارهایی است که به اعتقاد آنها می توان بشکل منطقی انکار کرد. 

 

 

این گزارش حاکی است که ایالات متحده در مواجهه با افزایش تهدیدات ، انتقال نیروها از پایگاه های کوچک و آسیب پذیر به پایگاه های بزرگتر را که می توان از آن آسانتر محافظت کرد ، آغاز کرده است.  

 

منبع :

https://www.alquds.co.uk/وول-ستريت-جورنال-المليشيات-في-العراق-ت/

 

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تاپیک عراق هست و الان در شرایط حساسی در مورد عراق و هدف قرار گرفتن کتائب و حشد هستیم و دریغ از یک مطلب در این انجمن ، واقعا جای تاسف داره که این انجمن با این پیشینه اینچنین به حاشیه رفته و کنار گذاشته شده

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برای تحلیل دقیق هر مسئله باید بدیهیات رو ابتدا بیان نمود و سپس  فرضیه ها را مورد تحلیل دقیق قرار داد.

 

بدیهیات این حرکت امریکایی ها چه هست؟

1- تخلیه پایگاه های آمریکایی به علت ترس از عدم امکان ایجاد امنیت برای سربازان هست!(به علت اتفاقات اخیر ) در عین الاسد و حریر ایجاد امنیت برای آنها بیشتر می باشد.

2- امریکا به هیچ وجه قصد خروج از عراق نداره - چون رسما عراق دو دستی تقدیم ایران می شود و عواقب وخیم امنیتی برای اسرائیل و عربستان و ....

 

فرضیات :

1- قصد حملات گسترده هوایی به مواضع نیرو های مقاومت در عراق : با توجه به راکت پرانی های اخیر پاسخ شدید آمریکایی ها محتمل می باشد و برای در امان ماندن از پاسخ گروه های مقاومت پایگاه های آسیب پذیر تخلیه شده اند.

2-قصد کودتا در عراق : اعتراضات گسترده اخیر عراق و وجود نیروهای بعثی در دل نیرو های نظامی عراق و کلا افراد مخالف تفکر مقاومت در دولت عراق متأسفانه بستر لازم جهت کودتا در عراق را را ایجاد کرده است با کمی دخالت آمریکایی ها این کودتا قابل وقوع هست. با این کودتا بدون شک درگیری شدید داخلی میان جبهه فوق الذکر با پشتیبانی امریکا بر علیه نیروهای مقاومت ایجاد می شود. عراقی که درگیر جنگ داخلی بشه به شدت برای منافع امریکایی ها مناسب هست! ( دیگه نه دولتی هست که بهشون بگه بزنید از عراق بیرون - حمله به مواضع مقاومت از جانب دولت عراق مورد محکومیت قرار نمیگیره )

3- حمله به ایران : ایران همیشه در مواردی که خاک کشور مورد تعرض قرار بگیره پاسخ داده ! امریکا به قصد پاسخ به عین الاسد بخواد حمله محدود کنه که احتمالش خیلی پایینه با توجه به مواضعی که در ابتدای حمله موشکی گرفتن مشخص بود قصد داشتن ابعاد حمله ایران رو کوچک بشمارن . اونا برای حمله به ایران با خیلی بهانه های خیلی کوچکتر می تونن اقدام کنن. پس حمله محدود امریکا منتفی هست  ! 

 

جمع بندی :

از بین فرایض مطرح شده گزینه کودتا محتمل ترین می باشد ! با این اتفاق نیروهای نظامی عراق در مقابل نیروهای مقاومت قرار میگیرند و امریکا از فرصت به وجود آمده نهایت بهره را خواهد برد- مقاومت در عراق از بین نخواهد رفت ولی تضعیف خواهد شد.

 

البته متغییر ها در این مسئله زیاد هست:

واکنش مردم عراق به کودتا 

واکنش نیروهای نظامی به کودتا 

واکنش ایران به امریکا 

 

 

 

 

 

  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در تمام تحلیلها باید یک زاویه ی دیگه را هم نور تابوند.

همه میدونیم و همه میدونند و حتی دشمنان که سردار سلیمانی هر چه قدر هم که امریکایی ها سعی کنند به عملیاتشون وجهه هالیوودی بدند که فقط دو نفر مطلع بودند و ماهواره ها خاموش! بودند و چه و چه ولی هدف آسانی بود برای امریکایی ها. ایشون ترددهاشون طوری نبود که از چشم سرویس های دولتی کشورها هم این اواخر پنهان باشه چه برسه سرویس های اطلاعاتی دشمن در منطقه. یعنی حضورشون چه در سوریه و چه عراق که اتفاقا هر دو به نوعی اشغال امریکا هستند حضور پیچیده ای نبود اون هم در غیاب هرگونه پشتیبانی هوایی و زمینی و اطلاعاتی خاصی ( در اختیار داشتن آسمان و بخش زیادی از زمین مستقیم و غیرمستقیم و ده ها پایگاه اطلاعاتی و نظامی در این کشورها به تنهایی چتر اطلاعاتی و تسلط دشمن را در این کشورها روشن میکنه چه برسه پایگاه های منطقه ایش در کشورهای همسایه و هزاران مزدور و جاسوس محلی و غیرمحلی سیا را هم در نظر بگیریم و از همه مهمتر عوامل نفوذی درون خصوصا دولت عراق که همکاری آشکاری دارند با سفارت امریکا و حتی درون نظام سوریه از طریق سرویس های اطلاعاتی کشورهای عربی.)

 

نکته اینجاست تحلیل کنیم چه بر سر بازدارندگی ما اومد که تیم پنتاگون و امنیتی ترامپ توسنتند مجابش کنند که حالا میتونند سردار را ترور کنند؟ دلایل سیاسی، اجتماعی، امنیتی و نظامی خاص خودش را داره که باید تحلیل کنیم.

حالا سیاسی و نظامیش بماند ولی دو حادثه آشوب های آبان و آشوب های عراق قطعا دو نمونه بودند که به تسهیل (تصمیم ) این ترور کمک بسیاری کردند. یعنی شاید فارغ از جنبه های بازدارندگی نظامی ( حوادث رخ داده و عدم پاسخها و عقب نشینی ها و ...) و سیاسی ( رفتار سیاسی دولتمردان در کلام و رفتار و عملکرد و بعضا پاس گلهای فاجعه بار که فقط ضعف مخابره میکرد ) اگر هر کدام از این اتفاقات رخ نمیداد تصمیم سازی دشمن منجر به ترور نمیشد.

 

نهایتا، مدام این توصیه و نگرانی عنوان میشد ولی گاهی افراد بر عهده نمیگرند که حتی یک "واژه" میتونه طوفانی در آینده کشور ایجاد کنه، سهمگین مانند ترور سردار و وخیم تر به قول سردار آسیب به اصل حرم. همچنان من معتقدم تک تک ما هموطنان سردار ( در نسبت مستقیم با سرباز وطن) در خون سردار شهید مقصریم. اندک، متوسط و زیاد و بسیار زیاد. ( از انفعال و کم توجهی گرفته تا حماقت و جهل و دشمن یاری و ساده لوحی و بعدتر حتی دشمنی و خیانت )

  • Like 1
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
10 hours قبل , alala گفت:

دحالا سیاسی و نظامیش بماند ولی دو حادثه آشوب های آبان ...

منظورتان از آشوب‌های آبان، واکنش مردم به استضعاف کشیده شده و ستمدیده به افزایش غیر قانونی بهای سوخت توسط دولت حسن روحانی و لودگی های پس از آن فاجعه است؟ خودفریبی تا کی؟ آشوب یعنی کاری که دولت بی عرضه ولی امنیتی حسن روحانی یعنی کسی که ادعا می کند از انگلستان دکتری گرفته ولی قادر نیست به مدت یک دقیقه هم انگلیسی صحبت کند، انجام داد و نه مردم! بدیهی است که اینکار عواقب داخلی و خارجی خود را داشت.

ویرایش شده در توسط Brave_Heart
  • Like 5
  • Upvote 12
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
6 hours قبل , Crash گفت:

 

دوستان در بروز رسانی در مورد زدن بالگردهای امریکاییبا دوش پرتاب صحبت می کردند برای روشن شدن ماجرا به تصویر بالا مربوط به بالگرد تهاجمی ارتش امریکا مستقر در  پایگاه هوایی K1 عراق در تاریخ 2 اسفند 1399 توجه کنید. این بالگرد اپاچی مجهز به سامانه LAIRCM است. سامانه LAIRCM  یک سامانه اخلالگر فروسرخ ساخت شرکت نورثروپ گرومن است. این سیستم دارای شش سنسور هشدار دهنده مادون قرمز  و یک جفت بخش اقدام متقابل لیزری است. هنگامی که موشکی دوش پرتاب به سمت بالگرد شلیک میشود ابتدا سامانه با شناسایی موشک به خلبان های بالگرد هشدار  صوتی و تصویری میدهد. خلبان با انجام مانورهای شدید و رها کردن فلر میتواند از دست موشک فرار کند در غیر این صورت و نزدیک شدن موشک به بالگرد بخش اقدام متقابل لیزری وارد عمل میشود و با لیزر، سنسور ردیابی گرمای موشک را کور می کند در نتیجه موشک کور و سردرگم می شود و از مسیر پروازی خود خارج خواهد شد. این  سامانه ی دفاع فعال در افزایش بقا پذیری بالگردهای آمریکایی نقش پرنگی دارد و سرگون کردن بالگردهای آمریکایی با دوش پرتاب را با مشکل همراه میسازد.

 

 

بخش اقدام متقابل لیزری سامانه LAIRCM  

 

اجزای سامانه اخلالگر فروسرخ LAIRCM - این سامانه بر روی تعدادی از بالگردهای آمریکایی مانند اپاچی و بلک هاوک مستقر در عراق نصب شده است

 

 

بالگرد HH-60M بلک هاوک نسخه آمبولانس هوایی مجهز به سامانه اخلالگر فروسرخ در سوریه

 

 

شاید این سامانه همتراز با ارتقا سامانه موشک های تاو باشد که در مقابل اخلال گر های عراق مقاوم شده بود 

و این بازی ادامه دارد اخلال و ضد اخلال و مقاوم سازی 

سامانه جدید و ضد سامانه 

اینجاست که اهمیت بهینه سازی منابع برای دستیابی به حداکثر ضربات مهم میشه 

 

 

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.