Recommended Posts

3 hours قبل , arminheidari گفت:

 

شاید این سامانه همتراز با ارتقا سامانه موشک های تاو باشد که در مقابل اخلال گر های عراق مقاوم شده بود 

و این بازی ادامه دارد اخلال و ضد اخلال و مقاوم سازی 

سامانه جدید و ضد سامانه 

اینجاست که اهمیت بهینه سازی منابع برای دستیابی به حداکثر ضربات مهم میشه 

 

 

تفاوت بسیاری بین اخلالگر تانک های شیر بابل عراقی و اخلالگر فرو سرخ LAIRCM  وجود دارد.

 

 اخلالگرهای فرو سرخ مثل  سراب سوری و همین اخلالگر تانک های شیر بابل عراقی که برای اخلال موشک های ضد زره مثل تاو ساخته شده اند در رده soft kill محسوب میشوند. در حقیقت اخلالگر، سیگنال ساطع شده از موشک را تقلید میکند و  اطلاعات موقعیت کاذب را به سیستم فرمان می دهد. همان طور می دانید موشک ضد زره تاو هدایت سیمی دارد اما دربخش عقبی موشک یک لامپ فروسروخ قرار دارد وظیفه این لامپ این است که به شکلی موقعیت موشک را به لانچر اعلام میکند با ایجاد یک منبع دیگر فروسرخ در ردیابی موشک اخلال ایجاد میشود و موشک به خطا میرود. برای حل این مشکل می توان فقط طیف خاصی برای لامپ موشک و لانچر مشخص کرد. تا  سیستم فرمان بین اخلالگر و لامپ فروسرخ موشک تفاوت قائل شود در نتیجه تغییر ساختاری در موشک انجام نشده است یک بروز رسانی ساده می تواند از سد این اخلالگر عبور کرد.

syrian_t72_with_sarab-1_.jpg 

اخلالگرهای سراب سوری هم به سرنوشت اخلالگرهای تانک های عراقی دچار شدند و با بروز رسانی موشکهای تاو، این اخلالگرها اثرگذاری خود را در میدان نبرد از دست دادند.

 

اما در بحث اخلالگر فرو سرخ LAIRCM این سیستم از دو بخش ساخته شده است بخش soft kill و hard kill. بخش soft kill که مسئول شناسایی موشک و اعلام اخطار به خلبان ها است. نوع هدایت موشک تاثیری در ردیابی آن توسط سامانه اخلالگر فروسرخ ندارد و در هر صورت سیستم متوجه نزدیک شدن موشک خواهد شد زیرا دارای سنسورهای الکترونوری است. در نتیجه با نزدیک شدن موشک، خلبان هنوز با انجام مانور سنگین و رها کردن فلر میتواند از دست موشک فرار کند. بخش hard kill  نیز که از یک لیزر ساخته شده است برای کور کردن موشک های هدایت گرمایی است. فقط با تغییر نوع هدایت موشک میتوان از سد بخش hard kill عبور کرد این باعث میشود ما با شکل جدیدی از موشک های دوش پرتاپ روبه رو باشیم.

dsgg.jpg

  مناقشه ی چند ماه قبل سفارت امریکا در بغداد و فلرزدن بالگردهای آمریکایی همراه با مانور

 

بحث موشک های دوش پرتاب و بالگرد ها از انجا اغاز شد که  دریک نبرد فرضی در حال حاضر با همین امکانات بین ارتش امریکا و نیروهای حشد الشعبی، ایا نیروهای حشد الشعبی توان ساقط کردن  بالگردهای آمریکایی با وجود سامانه LAIRCM را دارند؟ بله در اینده فناوری های جدید به میدان نبرد خواهند امد ... اما امروز در چه نقطه ای ایستاده ایم؟؟ در یک جمع بندی تیکه صرف به شلیک موشکهای دوش پرتاب هدایت حرارتی برای مبارزه با بالگردهای امریکایی اشتباه مرگباری خواهد بود چون انها برای این نوع درگیری ( چه از لحاظ تجهیزات و تاکتیک) اماده هستند.

 

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان 

 

درحال حاضر ظاهرا آمریکا در حال فراهم کردن خود برای حمله هست ، حمله تنها به عراق ختم میشود نه سایر نقاط خاورمیانه و جبهه مقاومت.

 

ظاهرا این حمله تنها یک بمباران نیست ، چون در پیش تر هم بارها حشد بمباران شده ، اما این حجم از جابجایی و حتی انتقال سفارت به عین الاسد و تخلیه بیشتر پایگاه ها و اعزام به عین الاسد که مجهز شده به دفاع هوایی ،این رو به ما میرسونه در آینده نزدیک یا شاهد کودتای نظامی هستیم یا شاهده ضربه ای مرگبار از سمت آمریکا و بدون شک اگر محور مقاومت پاسخ سریع و  آنی ندهد ، هم انتخابات ۲۰۲۰ را از دست داده ایم ، هم خط قرمز ها بشدت جابجا میشوند چه بسا حمله بعدی به ایران باشد .

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

Top U.S. general resists Trump administration’s efforts to provoke war with Iran

 

 

من نمیدونم چه خبره، از اینور میخوان عملیات کنن ازینور عملیاتشون توی نیویورک تایمز توسط یه یک سپبهد آمریکایی که از قضا فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق هست لو میره!

 

-واقعا الان بین دولت ترامپ(اوبرایان و پمپو و کوشنر) با فرماندهان نظامیشون سر حمله به حشد اختلاف افتاده؟

-یا عملیات فریبه که نشون بدان عملیات کنسل شده و بعد ناگهانی شروع کنن؟

 

ویرایش شده در توسط Maldini
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ترامپ ازوقتی اومده هم اعمال تحریماش وهم واکنش هاش مناسبتی عین الاسد هم احتمالا مرکز فرماندهی علیه نیروهای مقاومت خواهد بود تا پیامی برای ایران باشه

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من هم مثل دیگران پیگیر تحولات و جا به جایی نیروهای امریکایی در عراق هستم. نکته اینکه تعداد و حجم نیروهای امریکایی در عراق به نظر من کافی برای درگیری با حشدالشعبی و نیروهای دیگر نیابتی ایران در عراق نیست. بعید است هدف کودتای نظامی باشد بلکه بیشتر نوعی ایجاد ناامنی برای تحت فشار قرار دادن پارلمان عراق برای تایید دولت مورد حمایت امریکا است. 

از طرفی کودتای نظامی خطر درگیری با ایران را افزایش میدهد. در چند ماه مانده به انتخابات امریکا بعید است امریکا ریسک به این بزرگی کند. در شرایط کرونایی خود ملت امریکا نیز چنین ماجراجویی را نمی پذیرد. 

ویرایش شده در توسط sasasasa
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چه موقعی بهتر برای حمله به ایران از الان ؟

 

استدلال ترامپ و مشاورانش چیه؟ 

1_کمبود منابع مالی شدییید در ایران و اگرم پولی باشه برای درمان مردم و مدیریت کرونا بیشتر خرج میشه

 

2_ فلج شدن اقتصاد ایران و تامین منابع غذایی به دلیل قرنطینگی 

 

۳- اوج نارضایتی در عراق و نبود یک فرد قدرتمند در راس امور عراق 

 

۴- فاصله داشتن ایران با بمب اتمیه احتمالی ، به دلیل برجام 

 

۵- تنها فرصت باقی مانده تا قبل از لغو تحریم تسلیحاتی و جان گرفتن ارتش و نیروی هوایی و زرهی و دریایی

 

۶- جلب کردن نظر مردم آمریکا به جنگ جدید و در حاشیه رفتن غفلت ترامپ در مواجهه با کرونا 

 

۷- درگیر بودن جامعه جهانی با کرونا و یجور بی نظمی در سراسر کره خاکی 

 

۸- نبود یک چهره کاریزماتیک و یک هیرو مانند ارتشبد شهید سلیمانی ( به عمد ارتشبد خطاب کردم چون واقعا لایق بالاترین مقام نظامی رو دارند ) 

نکته : سردار قاآنی از لحاظ تجربه چیزی کم ندارند اما فعلا به آن درجه نرسیده اند که از هر جناح و هر طیفی عاشقانه مورد استقبال باشند (انشالله به این مهم دست پیدا خواهند کرد )

 

۹- بی پروا شدن عناصر محور مقاومت در عراق ، به گونه ای که اگر الان ضربه وارد نکنند عراق را باید ترک کنند ، برای همیشه

 

۱۰- داشتن یک برگ برنده و دستاورد تا قبل از انتخابات 2020

  • Like 2
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امروز خبری بود که آمریکا حتی به فکر انتقال سفارتش به درون مکانی در پایگاه عین الاسد هست. به خاطر چند اتفاقی که حول سفارت اتفاق افتاد و طرف امریکایی به خاطر موقعیت سفارت امکان ترتیبات بازدارنده نبود. یک بازدارندگی نظامی وجود داره که اگر اتفاقی افتاد پاسخ سخت میده ولی از طرفی آمریکایی ها گویا علاقه ندارند اصلا اتفاقی بیفته چون گویا رسانه های دموکرات به خوبی ازش استفاده میکنند در بعد سیاسی و داخلی که شما گفته بودید با ترور سردار سلیمانی امنیت ایجاد میشه پس حالا این چه وضعشه!

 

باز اون منظر غافلگیری و برنامه های مخفی آمریکا را بزاریم کنار، و فقط به ظاهر خبرها و ماجراهایی که گویا طرف مقابل هم دوست داره برای بقیه افشا بشه نگاهی بندازیم و خود همین را یک پیام و اکت فرض کنیم.

آمریکا علاقه زیادی به عین الاسد داره چون محیط پیرامونیش و بدون عوارضش و گشتهای پرتعداد امریکایی حولش امکان عملیاتهای چریکی را تا حد زیادی کاهش میده و غیرممکن میکنه خصوصا از نوع راکتی. خب برای اینکه اصلا مورد مزاحمتهای ارکتی و اتفاقات گذشته و ملامت در داخل نشه بهترین راه اینه که متمرکز در پایگاه های امن بشه، در اربیل به خاطر تسلط بارزانی ها و نیروهای مسلحشون خب مستقر شده و خیالش کمی راحته و در عین الاسد هم که خودش اشراف مناسبی فکر میکنه داره.

 

پس تا همین حالا هم اون حملات ادامه دار راکتی که ازار دهنده بود و نهایتا امریکا را مجبور میکرد یک اقدام جدی کنه ( که عواقب خودش را داشت ) در دو بعد روانی و عملیاتی جلوش گرفته شده توسط همین اقدامات و جا به جایی ها و به ظاهر! افشاگری های کنترل شده. در بعد عملیاتی که نیروها منتقل شدند به مراکز امن تر و در بعد روانی هم همین حالا هم امریکا در استانه یک حمله ترسیم شده چه برسه حمله راکتی یا چنین موردی رخ بده و پس تا همین حالا هم بازدارندگی مدنظر از حملاتی که تبدیل به نیشهای کوچک ازاردهنده شده بود رخ داده.

 

ولی این ظاهر ماجراست، بحث نفت و اقتصاد و کرونا و زمان کم باقیمانده از دولت ترامپ و انگیزه های بزرگ پمپئو و کوشنر و میلی و تضعیف دولت سعودی و حتی احتمال چرخش امارات و ... همه عواملی هستند که یک اتفاق بزرگ را محتمل میکنند و باید مراقب بود.

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگه آمریکا بخواهد در این بحران کرونا درگیری درست بکند قطعا هیچ حمایت داخلی نخواهد داشت حتی نظامیان این کشور هم مایل به این کار نیستند ولی در دولت ترامپ شرورهایی جنگ طلب وجود دارند که دست به همچین کاری بزنند. 

 

در صورت هر عمل احمقانه از طرف آمریکا باید به شدید ترین صورت ممکن به آنها جواب داده بشه وگرنه اینها ادب نخواهند شد. 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امریکا در این شرایط به ایران حمله نمی کند. اگر ما در گیر کرونا هستیم خود امریکا نیز در گیر است. دو هزار میلیارد دلار برای کرونا در امریکا اختصاص داده شده. فکر نمی کنم بتوانند یک بودجه عظیم هم برای حمله به ایران کنار بگذارند. امریکا حتی به صورت سطحی هم شده به افکار عمومی و وجه ای که برای خودش از نظر انسان دوستی قائل است توجه دارد. امریکا  یک حکومت ایدولوژیک است که از ایدولوژی دموکراسی و حقوق بشر برای پیش برد امیال استعماری خود استفاده میکند. این  حکومت توانسته با تحمیق ملل به دیگران نشان دهد که بدنبال حقوق بشر است. حتی در خود ایران نیز عده ای این مسئله را باور کرده اند. در این شرایط حتی برای برداشتن تحریم های ایران تحت فشار است و نمی یاد یک جنگ را شروع کند. انتخابات امریکا نزدیک است.  چنین ریسک بزرگی را ترامپ نمی کند.

برای درگیری با ایران امریکا نیاز دارد دهها سیستم پاتریوت و تات به منطقه بیاورد. نیاز با بالای صد هزار نفر نیروی زمینی و صدها هواپیما است. جنگ با ایران جنگ بزرگی است. جا به جایی فعلی امریکا در این حد نیست. اقدامی قطعا می خواهد بکند. ولی ان اقدام حمله به ایران نیست. 

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
48 minutes قبل , alala گفت:

امروز خبری بود که آمریکا حتی به فکر انتقال سفارتش به درون مکانی در پایگاه عین الاسد هست. به خاطر چند اتفاقی که حول سفارت اتفاق افتاد و طرف امریکایی به خاطر موقعیت سفارت امکان ترتیبات بازدارنده نبود. یک بازدارندگی نظامی وجود داره که اگر اتفاقی افتاد پاسخ سخت میده ولی از طرفی آمریکایی ها گویا علاقه ندارند اصلا اتفاقی بیفته چون گویا رسانه های دموکرات به خوبی ازش استفاده میکنند در بعد سیاسی و داخلی که شما گفته بودید با ترور سردار سلیمانی امنیت ایجاد میشه پس حالا این چه وضعشه!

 

باز اون منظر غافلگیری و برنامه های مخفی آمریکا را بزاریم کنار، و فقط به ظاهر خبرها و ماجراهایی که گویا طرف مقابل هم دوست داره برای بقیه افشا بشه نگاهی بندازیم و خود همین را یک پیام و اکت فرض کنیم.

آمریکا علاقه زیادی به عین الاسد داره چون محیط پیرامونیش و بدون عوارضش و گشتهای پرتعداد امریکایی حولش امکان عملیاتهای چریکی را تا حد زیادی کاهش میده و غیرممکن میکنه خصوصا از نوع راکتی. خب برای اینکه اصلا مورد مزاحمتهای ارکتی و اتفاقات گذشته و ملامت در داخل نشه بهترین راه اینه که متمرکز در پایگاه های امن بشه، در اربیل به خاطر تسلط بارزانی ها و نیروهای مسلحشون خب مستقر شده و خیالش کمی راحته و در عین الاسد هم که خودش اشراف مناسبی فکر میکنه داره.

 

پس تا همین حالا هم اون حملات ادامه دار راکتی که ازار دهنده بود و نهایتا امریکا را مجبور میکرد یک اقدام جدی کنه ( که عواقب خودش را داشت ) در دو بعد روانی و عملیاتی جلوش گرفته شده توسط همین اقدامات و جا به جایی ها و به ظاهر! افشاگری های کنترل شده. در بعد عملیاتی که نیروها منتقل شدند به مراکز امن تر و در بعد روانی هم همین حالا هم امریکا در استانه یک حمله ترسیم شده چه برسه حمله راکتی یا چنین موردی رخ بده و پس تا همین حالا هم بازدارندگی مدنظر از حملاتی که تبدیل به نیشهای کوچک ازاردهنده شده بود رخ داده.

 

ولی این ظاهر ماجراست، بحث نفت و اقتصاد و کرونا و زمان کم باقیمانده از دولت ترامپ و انگیزه های بزرگ پمپئو و کوشنر و میلی و تضعیف دولت سعودی و حتی احتمال چرخش امارات و ... همه عواملی هستند که یک اتفاق بزرگ را محتمل میکنند و باید مراقب بود.

این تحلیل خوبی بود.

یعنی اینکه آمریکایی ها که عادت دارن در هر کاری نهایت منفعت رو ببرن، احتمالا به علت حملات راکتی تصمیم گرفتن که برن در پایگاه های امن تر. اما به دلیل اینکه تصمیم گرفتن از این کار نهایت استفاده رو ببرن هم نیرو جابجا کردن و هم از بعد روانی وارد شدن.

معقول به نظر میاد.

 

البته نباید فراموش کرد که با قضیه ای که آمریکایی ها روابت می کنن همپوشانی زیاده داره و البته اون ها پا رو کمی از عملیات روانی شاید فراتر گذاشتن. پس احتمال حمله به حشد رو هم باید همچنان مد نظر داشت.

ویرایش شده در توسط eshqali
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگر هم قرار بوده که آمریکا حمله ای بکنه اونقدر تو این یک هفته همه جا علام کرده که مطمنا حداقل افراد تاثیر گذاری حشدالشعبی خودشون را تونستن به محل امن برسانن

به نظرم بیشتر یک عملیات نمایشی هست 

بمباران شدید چندتا پایگاه و بعد اعلام پیروزی که ما فلان قدر تجهیزات حشدالشعبی را نابود کردیم و حشدالشعبی ضعیف شده وعراق امن تر شده

اخرش هم از یک سری پایگاهها خارج میشه 

ویرایش شده در توسط majid363

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هر طور که فکر می کنم حمله به حشد الشعبی در حال حاضر یه حماقت محض هست:

۱- آمریکا نمی دونه حشد چه  امکانات و تجهیزاتی داره. عراق همسایه ایرانه و برعکس سوریه ایران می تونه راحت تجهیزات بفرسته براش.

۲- فرضا اصلا حشد در طول حمله کاری نکنه. بالاخره این حمله تموم می شه و خب بعدش چی؟ آمریکایی های محبوس در پایگاه ها می مونن و حشد الشعبی!

۳- باز هم می گم که عراق سرزمین آمریکایی ها نیست. عراقی ها هم هموطن اون ها نیستن. این بزرگترین مشکل برای اون هاست.

۴- حشد جزیی از دولت عراقه. رسما زیرمجموعه وزارت دفاع هست. شاید دولت یا بخش هایی از دولت پاسخ ندن اما برای همه مردم اینطور نیست.

 

یه احتمال دیگه هم البته بردن عراق به سمت تجزیه شدن هست.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 hours قبل , eshqali گفت:

هر طور که فکر می کنم حمله به حشد الشعبی در حال حاضر یه حماقت محض هست:

 ۱- آمریکا نمی دونه حشد چه  امکانات و تجهیزاتی داره. عراق همسایه ایرانه و برعکس سوریه ایران می تونه راحت تجهیزات بفرسته براش.

۲- فرضا اصلا حشد در طول حمله کاری نکنه. بالاخره این حمله تموم می شه و خب بعدش چی؟ آمریکایی های محبوس در پایگاه ها می مونن و حشد الشعبی!

۳- باز هم می گم که عراق سرزمین آمریکایی ها نیست. عراقی ها هم هموطن اون ها نیستن. این بزرگترین مشکل برای اون هاست.

۴- حشد جزیی از دولت عراقه. رسما زیرمجموعه وزارت دفاع هست. شاید دولت یا بخش هایی از دولت پاسخ ندن اما برای همه مردم اینطور نیست.

 

یه احتمال دیگه هم البته بردن عراق به سمت تجزیه شدن هست.

سلام حرفای شما درست و متین هست ولی ایا سپاه جزیی از نیروی رسمی ایران نبود که تروریست شناخته شد ؟؟؟؟؟ امریکا هیچ وقت دنبال هموطن نشون دادن یا برادری نیست امریکا دنبال پول و منافع کشورای دیگه هست و سگ خور ترین کشور حال و قرن اخیر هستش به رفتارش توی جنگ جهانی دوم هم دقت کنید به حرفای بنده میرسید ...... حرفای شما وقتی درست هست که حریف مقابل قوانین جنگ رو رعایت کنه نه امریکایی که بویی از انسانیت نبرده بله کشور امریکا این رفتار رو داره و  اینم که هی یسری میگن امریکا بد نیست مردمش خوبن حرف درستی نیست این امریکا هست که به یک کشور حمله میکنه ....

یا علی 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به هر حال آمریکا در طی این یک هفته عملیات ترکیبی روانی به نظر حالا هم به هدف اول خودش رسیده، یعنی جلوگیری از حملات بیشتر حشد به پایگاه هاش، فراغت بال در آرایش مجدد نیروهاش و نقل مکان ها که میتونست حساسیت زا باشه؛ استقرار پاتریوتها که در برابر مصوبه خروج یک دهن کجی هم محسوب میشه اون هم بدون هیچ حساسیتی (چون همه نگاه ها معطوف به اون عملیات به ظاهر روانی تهاجم بود )، به حاشیه بردن بحث مخالفت با نخست وزیری فردی نزدیک به امریکا و ... که البته مهمترین قسمتش همون متوقف کردن حملات نیش دار به پایگاه هاش بود.

 

حالا حمله به حشد میتونه رخ بده یا خیر ولی طبق گفته دوستمون حمله صرف به حشد نمیتونه ارزش ریسک را داشته باشه چون به هر حال مقاومت عراق نهایتا به فاز اوایل اشغال عراق بازمیگرده مگر اینکه اهداف بزرگ تری پشت حمله به حشد وجود داشته باشه ( چیزی که قطعا برای ترامپ ترسیم میشه اینه که میتونه مثلا باب مذاکره را باز کنه ولی چیزی که شاید تیم پمپئو مدنظر داره یکسره کردن کار ایران در یک جنگ محدود هست ( بهانه برای حمله به زیرساختها همونطور که هم تیمی سناتور پمپئو گراهام بارها این تمایل معلوما بحث شده در محافلشون را در موعد ترور سردار تکرار کرد طوریکه در چند وجه هم کشور تا مدتی درگیر مشکلات شدیدتر اقتصادی بشه و اسراییل امن تر باشه و موقعیت داشته باشه در لبنان و سوریه اقداماتی کنه و در مقیاس بزرگتر شاید پروژه براندازی نتیجه بده با افزوده شدن مشکلات این تهاجم محدود به مشکلات تحریم )

 

نهایتا تمام این سناریوها برای این تحلیل میشه که غافلگیری رخ نده و مهم نیست چه قدر بدبینانه و نیمه خاله لیوانی هستند، مهم اینه که براشون برنامه داشته باشیم. مثلا یکی از اضلاع تحمیل این سناریو به ترامپ برای فرمان آغاز جنگ (در فرض احتمالی ) باورپذیر کردن این نکته هست که ایران با این حمله محدود مدنظر تو یعنی مذاکره را قبول میکنه، خب ( باز منظور در این فرض هست) راه مقابله در این تک سناریو این هست که پیامی قوی مبنی عدم مذاکره به هیچ ترتیبی تا برداشته شدن کامل تحریمها و شرایط بازگشت به برجام به طور یکپارچه و قوی به طرف امریکایی مخابره بشه والا سیگنالهای فاجعه بار و شل کن و سفت کنهای سیاسی که عمدتا هم هیچ دورنمای برنامه ریزی شده ای نداره و فقط اسباب بازی اروپا و بازی قدرت داخلی هست، نتیجش همون میشه که منجر به فاجعه ترور سردار شد.

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

اگر آمریکا قصد حمله داشته باشد انتقال نیروهایش به یک پایگاه حماقت محض است .انتقال سفارت اگر اتفاق بیافتد فقط برای امنیت است . شاید این انتقال مقدمه خروج آمریکا از عراق است .

  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.