Recommended Posts

آغاز روند خروج نیرو‌های آمریکا از عراق با تعداد زیاد

 

همزمان با دیدار نخست‌وزیر عراق با فرمانده تروریست‌های آمریکایی سنتکام در بغداد، فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق اعلام کرد که نیروهای آمریکایی روند خروج از خاک عراق را با تعداد زیاد آغاز کرده‌اند.

  • Like 1
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه نکته ای هست که شاید نشست اربیل را هم بشه بهش ربط داد افزایش شدید پروازهای اردن به اربیل هست.

 

محل استقرار گسترده نظامیان امریکایی و همچنین باقی مانده های بعث و اربیل که با هشدارهای اخیر ایران که مشخصا ناشی از اطلاعات امنیتی است و مرکز حضور صهیونیستها با پاس امریکایی و اروپایی تحت نهادهای مستقر در اقلیم وقتی در کنار نشست صهیونیستی اربیل قرار میگیرند یعنی تدارکات ضدایرانی در اربیل پررنگ تر شده.

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قبلا اشاره شده بود که به نظر پروژه هایی مثل مجید و ذوافقار بیشتر جزء پروژه های محور مقاومت هستند تا داخلی.

 

ولی حملات مدام به نیروهای مقاومت به شکل ناشناس در مرز قائم (که این اواخر حتی ترکیه هم میتونه متهمش باشه) و استفاده از پهپادها به شکل گسترده از ترکیه گرفته تا طرف های دیگه ضروری میکنه هرچه زودتر مقاومت به سامانه های پدافندی مشخص ( مشخصا محمول روی خودروهای وانت و غیرنظامی و قابل استتار و سبک و در برد تا ده کیلومتر و ارتفاع تا 5 تا 8 کیلومتر و در صورت امکان پسیو - اپتیکی ) در قدم اول مجهز بشه تا حداقل دفاع را بتونه در شرایط حملات تک و موردی انجام بده از مراکز و افراد حساسش.

 

در قدم بعد باید بشه مقاومت را به سامانه هایی همچون نه دی مجهز کرد برای یک جنگ محدود آشکار تا به شکل غافلگیرانه ازش استفاده کنند و در نهایت در قدم آخر بشه کشورهایی چون عراق و سوریه را با سامانه های بومی برد بلند و متوسط تجهیز کرد تا آسمانشون در اختیار خودشون باشه.

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

منابع ترکیه‌ای، شامگاه دوشنبه، خبر دادند که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با «خمیس الخنجر» رئیس ائتلاف عراقی «عزم» دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، این دیدار در مجتمع ریاست جمهوری ترکیه و پشت درهای بسته صورت گرفته است.

رئیس ائتلاف عزم نیز در حساب کاربری‌اش در شبکه توئیتر از دیدار خود با اردوغان خبر داد و نوشت: «دیدار مهمی با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه درباره اوضاع سیاسی منطقه و اهمیت روابط اقتصادی عراق و جمهوری دوست ترکیه در راستای حمایت از ثبات اقتصاد عراق صورت گرفت».

خمیس الخنجر در ادامه همچنین خبر داد که دو طرف، با اقدام سازمان‌های تروریستی و هدف قرار دادن خاک عراق و ترکیه قویا مخالفت کرده‌اند.

الخنجر همچنین از احتمال لغو روادید میان دو کشور در روزهای آتی خبر داد و در این خصوص گفت که در چند روز آینده، اقداماتی عملی برای کاهش محدودیت‌های سفر به‌ویژه برای بیماران، دانشجویان، سرمایه‌گذاران و موارد انسانی صورت خواهد کرد.

ائتلاف عزم عراق شامل حزب «المشروع العربی»، حزب «الحل»، حزب «الوفاء»، حزب «المسار المدنی»، فراکسیون عراقی «الحره»، حزب سیاسی «التجمع المدنی للاصلاح»، حزب «التصدی»،‌ حزب «المجد العراقی» است و با ۱۲۳ نامزد در انتخابات آتی عراق مشارکت خواهد کرد.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق نیز دوشنبه وارد آنکارا، پایتخت ترکیه شد و با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

 

ترکیه در عراق علاوه بر مسیر قومیتی از مسیر مذهبی هم یارگیری میکنه و به طور جدی از برخی گروه ها با پول و منابع مالی و وعده های اقامتی و تجاری حمایت میکنه. همانطور که در اقلیم میکنه و رسانه ها عنوان میکنند ترورهای موفق این رژیم به خاطر اطلاعاتی است که عوامل سازمان میت که در قالب سازمان های خیریه و تجاری در اقلیم به شدت گسترش پیدا کردند و با مردم محلی همکاری میکنند به ارتش ترکیه میده.

 

شبکه سازی ترکیه در منطقه به شدت گسترده است و البته گروه های ضد ایران هم تمایل زیادی دارند (بعد از اینکه سعودیها و امارات چندان کارامد نشون ندادند) با کمکها و توصیه های طرف غربی به سمت ترکیه برند. یک بازی برد-برد-برد برای این گروه ها، ترکیه و غرب خصوصا آمریکاست. حالا ترکیه با شخصیت دیکتاتور اردوغان و زیاده خواهی هاش به نظر پلن اول مهار ایران خواهد بود.

 

پ ن: جالبه اون همه جوکر و موکر و وابستگان سفارتی و مردم عادی که دنبالشون راه افتاده بود برای خیر شاید! که در عراق و در دولت قبل اون همه اتش به پا کردند و تظاهرات به خاطر به ظاهر مشکلات اقتصادی؛ که منجر به ترور سردار سلیمانی شد نهایتا همون حرکت دقیقا؛ با مشکلات بیشتر در دولت کاظمی گویا انگار نه انگار که مطالبه اقتصادی دشاتند و شرایط هم همون شرایط سابقه که بدتر هم شده ولی یک دو موردی هم که بیرون اومدند باز در حمله به ایران بود که چرا در عراق دخالت میکنه.

 

حالا ترکیه با اشغال مستقیم عراق و نقض هرروزه و ارتباطات و دخالتهای مستقیم در عراق و انتخاباتش گویا اصلا نامرئی است که البته مشخص میکنه جرقه و بیس تظاهرات های عراق توسط جوکرها مشخصا از کجا اب میخورد هرچند تصاویر متعدد حضور لیدرهاشون در سفارت خونه های غربی جای تردیدی نمیزاشت/

 

 

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

فرماندهی عملیات مشترک عراق از خروج سه تیپ نظامی آمریکا از پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار خبر داد.

حساب کاربری روسیا الیوم در توئیتر در خبری فوری به نقل از فرماندهی عملیات مشترک عراق این خبر را اعلام کرد. هنوز جرئیات بیشتری از این خبر در دست نیست.

 

همزمان با رصد رادار و مسیر پرواز و تایپ هواپیماهای ارتش امریکا به نظر در حال انتقال به همون پایگاه اعلام شده و بزرگ در اردن هستند. در حقیقت تمام بازی ای که مقامات خاص عراقی در دولت کاظمی و همسویان کاظمی در ارتش و ایالات متحده به عنوان خروج ازش دارند نمایش میدند (و دروغی بیش نیست) یک بازاستقرار فعال هست که قراره نیروهای آسیب پذیر و زمینی و اضافه را از پایگاه اسد به دورتر از مرزهای ایران (تجربیات حمله موشکی به عین الاسد گویا) منتقل کنه ولی اصلی ترین منبع تهدید ایران یعنی در اختیار داشتن حریم هوایی عراق و پروازهای مستمر و تسلط کامل بر اون به همراه واحدهای مورد نیاز این تسلط (به شکل بهینه) در عراق و پایگاه اسد و اربیل و فرودگاه بغداد به شکل خاص حفظ خواهد شد.

 

این بازاستقرار هم موجب تسلط بیشتر بر گذرگاه تنف و فعالیتهای ایران در سوریه میشه، هم چتر پدافندی گسترده تری را برای رژیم صهیونیستی فراهم میکنه (پایگاه اردن به شکل خاص و به عنوان یک پایگاه دفاع موشکی/تهاجم هوایی/پهپادی تجهیز خواهد شد احتمالا) در حالیکه از برد موشکهای کوتاه برد ایران هم خارج هست. و میتونه به سرعت چهار جبهه لبنان، عراق، سوریه و ایران را پوشش بده بدون اینکه در خطر فوری قرار بگیره. اردن به عنوان یک کشور کاملا وابسته به علت اینکه هیچ نیروی پروکسی ای از ایران درش وجود نداره (بر خلاف عراق و لبنان و سوریه) امن ترین محل برای نیروهای زمینی و پشتیبان ارتش ایالات متحده است.

و از اونجا که قدرتی نداره در شرایط بحرانی اسمان و حریم هواییش به طور مشترک توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی برای هر مقصودی استافده خواهد شد. ایالات متحده همین حالا هم سترسی نامحدود و بدون کسب موافقت به اسمان اردن داره ولی پرنده هاش پوششی خواهند بود برای پرنده های صهیونیستی و یعنی دالان کامل به سوریه و عراق و احتمالا ایران.

 

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ما همیشه در عراق دوره های متفاوتی را پشت سر گذاشتیم. گاهی به نظر بازنده بودیم و بعد گاهی برنده. این نباید حضور و ارتباط ما را تحت تاثیر قرار بده یا اسیر پروپاگاندای بعد اتفاقات بشیم. مثل گذشته باید مسیر خودمون را بدون تحت تاثیر قرار گیری ادامه بدیم.

این دوره کاظمی با کمک امریکا و احزاب کردی و سنی و کمکهیا خراجی عربستان و امارات هر چه میتونست دوپینگ کرد و با ادعای نظارت بین المللی و تغییر قوانین و البته تجربه بزرگ کاظمی در بستر اطلاعاتی و در اختیار گرفتن کمیسیون انتخابات سدهای بسیاری برای جریان مقاومت ایجاد کرد که البته برخی احزاب شیعه هم به طمع قدرت یا اسیر ملی گرایی افراطی بهش کمک کردند.

 

باید مسیر را بازبینی کرد و اماده شد برای شرایط جدید. برای ما چندان تفاوتی نمیکنه، وقتی دولت همسو هست فشار سفارت خانه ها و کف خیابان را به میدان میارن و حتی فضای رسانه ای و افکار عمومی را هم با همین بهانه ضد ما میکنند پس به جز چند مورد کلی مثل حضور اشغالگران چندان توفیری نداره اگر باهوش بازی کنیم.

 

مهم شخصیت مقتدی هست که در حقیقت به کمک وجهه بسیار خوب پدر و خاندان و البته ژست همیشه اپوزیسیونی و کاریزماتیک و روند پوپولیستی با کلیدواژه های ملی گرایانه و ضد دخالت خارجی با پیروزی جدید حتی تندتر هم خواهد شد و ارزوی همیشگیش که در قامت احترام مثلا شخصیت های مهمی چون پدرش یا در دوران معاصر سید حسن نقش افرینی کنه شدیدتر هم خواهد شد. بنابراین همانطور که باز در اولین اظهاراتش با غرور سعی در تاختن به طرف های خاصی کرد چیز عجیبی نیست. (اصولا سکوت مقتدی در مسائلی چون یمن و سوریه و حتی فراتر از سکوت در اوج جنایان بن سلمان مراوده و هم نشینی باهاش یا تاختن به سوریه و مقاومت جای تردید کمی میزاره نسبت به شخصیت مقتدی با سواد کم و البته رویای بزرگ)

 

خلاصه به نظرم ایران باید اتفاقا این بار بازره بدون ماشرکت گروه های مقاومت مقتدی صدر با هم پیمانان جدیدش دولت خودش را تشکیل بده. هرچند از عربستان گرفته تا امریکا بر خلاف کارشکنی در مورد دولتهای گذشته برای بدنام کردنشون ضد ایران در مورد دولت مقتدی با توجه به کاراکترش (و سعی در پر و پال دادن بهش) از هیچ کوششی دریغ نمیکنند ولی خیلی فرق هست وقتی فقط در مقام غرزن اپوزیسیونی هستی و مدام از فساد میگی (فسادی که به طور طبیعی در عراق نفتی و طایفه ای وجود داره) تا وقتی در راس قدرت هستی هرچند همیشه فرافکنی را داشته حتی وقتی در قدرت سهیم بوده.

 

ایران باید کناری بشینه این بار و تحولات عراق را هوشمندانه و البته پرتحرک دنبال کنه.

 

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 توطئه در انتخابات پارلمانی عراق 

 

احمد عبدالساده ، روزنامه نگار عراقی:

 

افزایش کرسی های "الفتح" و "دولت قانون" پس از شمارش دستی برخی از مراکز رای گیری تأیید کرد که جعل الکترونیکی "مرکزی" نتایج انتخابات این دو بلوک را به دلیل حمایت آنها از حشدالشعبی هدف قرار داده است و این افزایش با کاهش کرسی های بلوک جریان صدر که به نفع آن تقلب شده بود به دلیل موضع اعلام شده آن برای ادغام حشدالشعبی ، همراه بود.

 

توطئه امریکا و امارات علیه حشدالشعبی و حامیان سیاسی آن مستلزم جعل نتایج انتخابات به نفع 3 بلوک بود که اولی شیعه (بلوک صدر) ، دومی سنی (تقدم / حلبوسی) و سوم کردی (حزب بارزانی) بود و تا سپس آنها را برای متحد شدن به منظور ایجاد بزرگترین ائتلاف که برنامه اصلی آن انحلال حشدالشعبی است ، تحت فشار قرار دهد.
 

گفته می شود که «جنین پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در امور عراق برای ممانعت از شمارش دستی آرا در ۳۱۵۸ مرکز رای گیری و اکتفا به شمارش الکترونیکی فشار های سنگینی آورده است. 

 

  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مقتدی صدر گفته من نتایج انتخابات را قبول دارم :)

 

یک نکته ای که وجود داره اینه که مقتدی صدر از جانب طرف های منطقه ای با توجه به شخصیتش و سابقش به نظر بهترین گزینه برای کنترل عراق محسوب شده و برای همین روش سرمایه گذاری شده. صدر هنوز مورد یک ازمون جدی قرار نگرفته و با سیاستی که داشته همیشه سر بزنگاه ها چون شریک قدرت بوده نه مسلط کامل بر اون جاخالی داده و در مقام اپوزیسیون قرار رگفته و در افکار عمومی خودش را تثبیت کرده. برای همین سفیر سابق امریکا اشاره میکنه که باید با صدر مذاکره و توافق کرد که رابطه با امریکا به نفعه عراقه (صدر و امریکا)، از طرفی صدر هم تلویحا باز طبق معمول در چرخشی از افراط به تفریط میگه در رابطه با حضور جنگنده ها و پایگاه های امریکا باید وارد یک گفتگوی مفید(!) بشیم در حالیکه یادمون نرفته دو سال پیش چطور با قاطعیت از خروج امریکا میگفت در برهه ای که نون در این شعار بود.

 

جالبه حالا با اعتراضات عراق صدر عنوان میکنه که باید به قانون احترام گذاشت و تظاهرات و انقلاب از مسیر تحریک سفارت خانه ها رخ نمیده در حالیکه حضور مستقیم عوامل مرتبط با سفارت خانه ها در تظاهرات پیشین که صدر سردمدارش میشد در اواسط ماجرا همیشه از روز هم روشن تر بود و اتفاقا ابایی هم از نشان دادنش نداشتند.

 

ماجرای صدر با ایران مثل ماجرای یک برادر کوچکتر با بزرگتر هست که تا زمانی که هنوز سن کمی دارند خوب هستند، کمی که بزرگتر میشند و مستقل برادر کوچکتر به خاطر اشتباهات خانوادگی و اعضای خانواده دچار بحران میشه و برادر بزرگتر کمکش میکنه و وقتی از بحران نسبتا خارج میشه شرایط زندگی بحران زده خودش را با شرایط سخت ولی پایدار برادر بزرگتر مقایسه میکنه و دچار نوعی حسودی میشه. اینکه چرا با اینکه مثلا ارمان هردومون هم یکی هست (مثلا مبارزه با زورگویی) ولی خانه من اسیب دیده و در ارمان هم با تمام شعارها ولی گاها وسطش بریدم  و برادر بزرگتر هم که وارد خانه من شد برای کمک حالا حرفش پیش خانواده خودم و برخی اعضاش مورد تایید هست. کم کم حس میکنه باید خانه خودش را از برادر بزرگتر حفظ کنه. مستقل تر بشه ولو اگر هزینش توسل به همسایه هایی باشه که زمان بحران اتفاقا از عوامل بحران بودند و باعث اسیب خانه و خانوادش و کم کم این رقابت و حسادت تا جایی پیش میره که برادر بزرگتر را هر عمل و حرکتش را به چشم توطئه ای ضد خودش و خانوادش میبینه و شرایط طوری پیش میره که برادر بزرگتر هر نظری داشته باشه سعی میکنه بالعکس را عمل کنه تا هویت مستقل خودش را نشون بده. در جنگ یمن از متجاوز دلجویی کنه. در سوریه به متجاوز کاری نداشته باشه و تا جاییکه نهایتا در خانه خودش با عامل بحران و یرانی خانه همدردی کنه چون اون عامل حالا با برادر بزرگتر مشکل پیدا کرده. بله، رفت و آمد داره با برادر بزرگتر ولی نگاهش به این برادر نگاهی است با یکنه و بغض.اینکه برادر بزرگتر حتما میخواد به جایگاه مثلا پدری اون اسیب بزنه. هنر سردار این بود که مثل یک برادر بزرگتر کنترل کنه این کینه و بغض بزرگتر نشه. باهاش همراهی کنه. اجازه نده از خانواده به غیر پناه ببره و ... ولی خب حذف سردار دلایل متعدد زیادی داشت که یکیش هم همین نقش پدری و برادری سردار بود.

 

 

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق از دستگیری تروریستی خبر داد که به عنوان مغز متفکر عملیات تروریستی «کراده» از پنج سال پیش تحت تعقیب قرار داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فرمانده کل قوای عراق در توئیتر خود نوشت: بعد از پنج سال از جنایت «کراده» که بسیاری را سوگوار کرد و بعد از عملیات پیچیده تعقیب و شناسایی توسط سرویس های اطلاعاتی، نیروهای امنیتی عراق موفق شدند غزوان الزوبعی معروف به "ابو عبیده بغداد" را دستگیرکنند.

نخست وزیر عراق اشاره‌ای به محل دستگیری این تروریست نکرد اما تاکید کرد وی مسئول این جنایت و شمار دیگری از جنایات است.

 

هرچه بیشتر میگذره درستی حرف گروه های مقاومت که دردمندانه در ابتدای انتساب کاظمی اون را متهم به عامل اصلی ترور سردار (رییس وقت اطلاعات عراق) کردند و با عصبانیت خواستار جلوگیری از قدرت گرفتنش شدند بیشتر اشکار میشه. البته در اون مقطع ایران به دلایلی فرصت داد تا منطقه و عراق به ارامش برسه و برنامه های بعدی دشمن پیش نره ولی لااقل وابستگی کاظمی به دول بیگانه کاملا مشخص هست.

 

درست روز انتخابات اعلام کرد خبر بزرگی داره، فردای انتخابات که نتایج بحث برانگیز قرار بود منتشر بشه عنوان کرد که مغز متفکر داعش را دستگیر کرده ( برای افزایش اعتباری که در ادامه نیاز داشت) و جالبه مشخص شد در حقیقت سازمان اطلاعات ترکیه این تروریست را تحویل کاظمی داده تا ازش بهره برداری کنه در اون مقطع حساس اعلام نتایج ( نتایجی که برای ترکها هم خوشایند بود)

 

حالا دوباره سر بزنگاه اعتراضات ناگهان کاظمی در قامت قهرمان وارد میشه که فلان تروریست را هم دستگیر کردیم و جالب اینجاست که پس چرا اینها تا حالا دستگیر نمیشدند. یک همکاری کامل سروریسهای اطلاعاتی منطقه و غربی با کاظمی و تحویل دادن مهره هایی که کاملا تحت نظرن تا سر موقع کاظمی ازشون بهره برداری در افکار عمومی کنه به عنوان یک نخست وزیر موفق.

 

 

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
12 minutes قبل , alala گفت:

دوباره سر بزنگاه اعتراضات ناگهان کاظمی در قامت قهرمان وارد میشه که فلان تروریست را هم دستگیر کردیم و جالب اینجاست که پس چرا اینها تا حالا دستگیر نمیشدند. یک همکاری کامل سروریسهای اطلاعاتی منطقه و غربی با کاظمی و تحویل دادن مهره هایی که کاملا تحت نظرن تا سر موقع کاظمی ازشون بهره برداری در افکار عمومی کنه به عنوان یک نخست وزیر موفق

به زودی کاظمی و صدر با هم دولت ائتلافی تشکیل میدن ولی ماه عسل این دو نفر خیلی طول نمیکشه  به قول قدیمی ها ;)صدر خاصیت سرخوری داره 

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

پیدا شدن موشک پروژه 358در نزدیکی شهر طوزخورما در شمال عراق در نزدیکی پایگاه الحریر

 

پروژه 358همون موشک معروفیه که در لنچ ایرانی در نزدیکی یمن پیدا شد

 

 

خیلی ها این موشک را موشک پدافندی با توانایی گشت زنی با موتور میکروجت جهت سرنگونی پهباد بالگرد و هواپیماها در ارتفاع پایین میدونند

 

 

آیا ماشاهد تغییر تاکتیک محور مقاومت هستیم

 

در اینده قراراست بجای حمله به کاروان های زمینی به کاروان های هوایی حمله کنیم ؟

 

 

 

ویرایش شده در توسط iron_man63
  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
15 hours قبل , iron_man63 گفت:

 

پیدا شدن موشک پروژه 358در نزدیکی شهر طوزخورما در شمال عراق در نزدیکی پایگاه الحریر

 

3a4b01ae32be11ec8be100505640d26b.jpg

 

  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
33 minutes قبل , MR9 گفت:

 

3a4b01ae32be11ec8be100505640d26b.jpg

 


خیلی عجیب است که این موشک کاملا” سالم و دست نخورده است! مگر می شود موشک از آسمان به زمین خورده باشد و حتی سر بالچه های آن کج نشده باشند؟ بر پایه تصویر به نظر می رسد:

۱-  یا یک شیطنت حرفه ای با پیغامی ویژه است از سوی افرادی که توانسته اند با نفوذ به گروه‌های بکارگیرنده این جنگ افزار (احتمالا” گروه‌های مقاومت پشتیبان ایران)، آن را خارج و به معرض دید عموم قرار دهند.

۲- یا یک پیغام ویژه از سوی کاربر موشک یعنی گروه‌های مقاومت به دشمنان که آماده حملات زمین به هوای نامتقارن باشید‌ (کپی رایت این مورد به جناب MR9 تعلق دارد).

۳- تصویر متعلق به همان موشک مشابهی است که در بوته های اطراف محل تصویر کشف شده و به این دلیل آسیب ندیده است (البته اگر روی بوته ها هم بیافتد بسته به ارتفاع آغاز سقوط بالاخره یک خراشی، فرو رفتگی، خمیده شدنی چیزی باید روی موشک می دیدیم، مگر این که ارتفاعی که موشک از کار افتاده خیلی کم بوده است).

https://pbs.twimg.com/media/FCN94vwXMAIZ93g?format=jpg&name=large

 

 یادآوری می شود که ما از نحوه شلیک این موشک آگاه نیستیم که آیا با کمک پیشرانه خود از زمین کنده می شود و یا بوستر جدا شونده دارد. 

ویرایش شده در توسط Brave_Heart
  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, Brave_Heart گفت:


خیلی عجیب است که این موشک کاملا” سالم و دست نخورده است! مگر می شود موشک از آسمان به زمین خورده باشد و حتی سر بالچه های آن کج نشده باشند؟ بر پایه تصویر به نظر می رسد بیشتر یک شیطنت حرفه ای با پیغامی ویژه است از سوی افرادی که توانسته اند با نفوذ به گروه‌های بکارگیرنده این جنگ افزار (احتمالا” گروه‌های مقاومت پستیبان ایران)، آن را خارج و به معرض دید عموم قرار دهند. البته ما از نحوه شلیک این موشک آگاه نیستیم که آیا با کمک پیشرانه خود از زمین کنده می شود و یا بوستر جدا شونده دارد. 

 

این تصویر فقط به یک خاطر منتشر شده ، """"منتظر حملات زمین به هوای نامتقارن باشید""""

یا بعبارت دیگر ، موشکهای قدیمی مثل سام-7 (سهند) یا حتی موشکهای قابل دفاعی مثل سام-16 ایگلا احتمالی دیگر برای حمله استفاده نمیشود ، از این به بعد ، یک تهدید بزرگتر وجود دارد

 

پی نوشت : 

 

البته یک نکته ظریف این وسط وجود دارد . اینکه طرف مقابل دارد به ما فرصت می دهد تا یکسری موفقیتهای اولیه را بدست بیاریم ، بعد یک دفعه ضربه اصلی خودش را وارد کند . پس خوش خیالی را باید گذاشت کنار و با احتیاط عمل کرد  

  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

1-بنظر موشک شلیک نشده

چون پوشش الکترو اوپتیک موشک هنوز سر جایش هست احتمالا با شناسایی محل کاربران احتمالی محل رو ترک کردن

 

2-این موشک ممکنه سناریویی بعداز حمله به تنف بوده باشه

که اگه احیانا پایگاه های مقاومت درعراق مورد هدف قرار گرفتن در قبال اون چند بالگرد یا پرنده هوایی در پایگاه های احتمالی کردها هدف قرار بگیرند

 

3-بعد واقعه تنف به این نتیجه رسیدم که تاکتیک محور مقاومت تغبیر کرده و تا حدی تهاجمی تر شده است 

 

4-کریدور بغداد دمشق بیروت (قائم -بوکمال -تنف)برای ایران بسیارمهمه که تمام سرمایه شو روی اون قرار داده البته خودم با قرار دادن همه تخم مرغ ها در یک سبد چندان موافق نیستم اما به هر حال از نظر استراتژیک محور مذکور برای ما اهمیت حیاتی داره

حال باید دید پاسخ غرب به اتفاقات تنف چیست

 

5-بعد پیروزی جریان صدر و مخالفان محور مقاومت در انتخابات عراق بسیاری کار ایران رو تمام شده فرض میکردند لیکن اتفاقات تنف نشون میده هنوز برای تصمیم گیری در مورد این مسئله خیلی زوده

کما اینکه کشور بحران زده عراق اکنون مثل کشتی در داخل طوفانه که هر ناخدایی هدایت اون رو بر عهده بگیره ممکنه با تصادف یا غرق شدن تمام اعتبار خود را از دست بدهد پس زیاد نباید نگران پیروزی مخالفین در انتخابات بود 

 

 

 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.