Recommended Posts

((متن ذیل نمایانگر تحلیل نویسنده یا مضمون  ان بدون دخل تصرف بوده و نشانگر تحلیل نگارنده نیست)) 

 

انتخابات عراق پیش از آنکه به پرسش‌های موجود پاسخ بدهد، پرسش‌های بیشتری را مطرح می‌کند-

 

موسسه صلح آمریکا:

 

دکتر ایلی ابوعون (Elie Abouaoun)، 21 اکتبر 2021

 

مقدمه:
مقتدی صدر شاید از لحاظ تاکتیکی مخالف رژیم ایران باشد اما وارد یک مسیر خصمانه با ایرانی‌ها نخواهد شد. حزب دموکرات کردستان یا الحبوسی هم این کار را نخواهند کرد. از این رو، ایران سرانجام بازهم ردپایی قدرتمند در عراق خواهد داشت.
1.پیروزی بزرگ مقتدی صدر در انتخابات پارلمانی عراق ممکن است مشکلاتی برای آمریکا و ایران به‌همراه داشته باشد اما پیروزی فهرست انتخاباتی صدر نمی‌تواند به این معنا باشد که صدر رهبر بعدی عراق یا حتی تنها شاه‌نشان برای این کشور خواهد بود.
2.پلتفرم سیاسی صدر از مجموعه‌ای گسترده از شخصیت‌های قومی و سیاسی تشکیل شده است. هرچند فهرست انتخاباتی صدر اکثر کرسی‌های مجلس عراق را به خود اختصاص داده اما این تضمین نمی‌کند که او خواهد توانست بزرگترین ائتلاف را در مجلس تشکیل دهد تا تعیین کننده نخست وزیر باشد.
3.لیست‌های نزدیک به ایران توانست نزدیک به 80 کرسی را در اختیار بگیرد. اگر این لیست‌ها بتوانند ائتلاف بزرگتری را شکل دهند، صدر به‌‌آسانی نمی‌تواند ادعا کند که بزرگترین بلوک را در اختیار دارد.
4.صدر نمی‌تواند نفوذ روزافزونش را که نوعی پوپولیسم است به اهرم سیاسی واقعی تبدیل کند؛ اهرم سیاسی واقعی نیازمند دیدگاهی روشن، خط مشی حساب‌شده، ائتلاف‌های پایدار و نهادهای قدرتمند برای حمایت از کارهای ضروری ملالت‌بار است. اکنون به نظر می‌رسد که جنبش صدر از این ویژگی‌ها و دارایی‌ها برخوردار نیست.
5.انتصاب نخست وزیر در عراق بیشتر از انتخابات به اجماع درون‌شیعی‌ای بستگی دارد که اغلب توسط ایرانی‌ها تسهیل می‌شود. انتخابات سال 2021 هم از این قاعده مستثنی نیست.
6. بسیاری از تحلیلگران نتایج به دست آمده در انتخابات پارلمانی عراق را شکستی بزرگ برای ایرانی‌ها می‌دانند. هرچند این باور در سطح تاکتیکی درست است اما نمی‌توان آن را شکستی بزرگ برای ایران دانست.
7.فتح، المالکی، خمیس الخنجر، رهبر ائتلاف عزم – که همگی از وابستگان به ایران به شمار می روند – هنوز بلوک چشمگیری در اختیار دارند (25 الی 30 درصد از کل کرسی‌های مجلس) که باعث می‌شود آنها عاملی اساسی در تصمیم‌سازی‌ باشند. در عراق حاکمیت اکثریت کارایی ندارد و اغلب تصمیم‌‌گیری‌ها از طریق اجماع انجام می‌شود.
8. مقتدی صدر شاید از لحاظ تاکتیکی مخالف رژیم ایران باشد اما وارد یک مسیر خصمانه با ایرانی‌ها نخواهد شد. حزب دموکرات کردستان یا الحبوسی هم این کار را نخواهند کرد. از این رو، ایران سرانجام بازهم ردپایی قدرتمند در عراق خواهد داشت.
9. به‌علاوه، پلتفرم مقتدی صدر آنگونه که برخی‌ها می‌پندارند یکپارچه  و منسجم نیست. ایرانی‌ها می‌توانند به آسانی این پلتفرم را در هم بشکنند چرا که آنها  هنوز در پی دسترسی به قدرت از طریق حشد الشعبی هستند. ایرانی‌ها از حشد الشعبی برای یافتن زمینه‌های مشترک با احزاب شیعه استفاده خواهند کرد، احزابی که همگی به عنوان «پیروز انتخابات» معرفی خواهند شد.
10. هنوز نمی‌توان گفت که نتایج این انتخابات چه تاثیری بر روابط آمریکا و عراق خواهد گذاشت. آنچه روشن است اینکه ایرانی‌ها همچنان از عراق برای اعمال فشار علیه دولت بایدن بهره خواهند گرفت، دستکم تا زمانی که گفتگوهای وین به لغو تحریم‌ها نیانجامیده باشد. ایرانی‌ها برای حفظ چالش‌های آمریکا در عراق در سقفی معین تلاش خواهند کرد، به گونه‌ای که چشم‌اندازهای توافق با آمریکا بر سر لغو تحریم‌ها تضعیف نشود.
11.پیش از انتخابات، نگرانی‌های بسیاری درباره نرخ مشارکت و مدیریت روند انتخابات وجود داشت. نرخ مشارکت به‌طور کلی پایین بود. رویدادهای پیش از انتخابات از جمله ترورها، ارعاب، تهدید، ارتشاء و دسترسی نابرابر به رسانه‌ها از عوامل پایین بودن نرخ مشارکت بود. پس از انتخابات نیز تردیدهایی پیرامون شمارش آراء و شمارش دستی آراء وجود دارد.
12.ارزیابی ها در خصوص کرسی‌های اختصاص یافته به نامزدهای مستقل - حدود 20 الی 40 کرسی – نادرست و متناقض است. با توجه به عدم ارائه تعریفی شفاف از اینکه چه کسانی نامزد‌ مستقل شناخته می‌شوند و چه تعداد از نامزدهای پیروز در برابر وسوسه پیوستن به بلوک‌های پارلمانی قدرتمند ایستادگی خواهند کرد، گمانه‌زنی درباره موفقیت یا شکست نامزدهای مستقل در انتخابات 2021 عراق دشوار است. این کار فقط پس از انتصاب نخست وزیر ممکن است.
13.انتخابات زودهنگام با هدف پرداختن به اعتراضاتی برگزار شد که آغازش به اکتبر 2019 باز می‌گردد. اما به نظر می‌رسد که مجلس تازه نتواند به تغییرات و اصلاحات مورد نظر عراقی‌ها بپردازد. در زمینه مطالبات اصلی مردم از جمله رسیدگی به تیراندازی به معترضان و لزوم محاکمه عاملان این حوادث، اصلاحات، تشکیل دولتی فراگیرتر و مهار فساد پیشرفت چندانی حاصل نشده است.

 

14.به جز پیروزی لیست انتخاباتی صدر، چشمگیرترین تغییرات شامل افزایش قابل توجه در تعداد کرسی‌های لیست وابسته به حزب نوری المالکی، پیروزی بزرگ حزب وابسته به محمد الحلبوسی، رئیس پیشین مجلس عراق و شکست سهمگین متحدان ایران یعنی فهرست فتح و همچنین ائتلاف حکیم- العبادی است. 
15.برغم تغییرات عمده در شمار کرسی‌های اختصاص یافته به فهرست‌های انتخاباتی، موازنه کلی قدرت تغییر چندانی نکرده است. شکست فتح با پیروزی‌های المالکی جبران شده و شکست ائتلاف حکیم-العبادی را هم پیروزی‌های صدر و حلبوسی جبران کرده است.
16. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، حزب دمکرات کردستان (KDP) وابسته به مسعود بارزانی نه تنها با کسب بیشترین تعداد کرسی نسبت به سایر احزاب کرد، جایگاه محوری خود را در میان سایر احزاب کُرد اثبات کرد، بلکه نشان داد که که احزاب کوچکتر – مانند گوران (تغییر)، نسل جدید و غیره - برای کردها که منافع آنها عمدتا توسط ائتلاف دو حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان (PUK) حفظ خواهد شد،

گزینه معتبری نیستند

 

 

منبع


https://www.usip.org/publications/2021/10/iraqs-election-raises-more-questions-answers

 

ویرایش شده در توسط iron_man63
  • Like 2
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

رهبر جریان صدر عراق برخی از کشورهای منطقه را متهم کرد به دنبال تاثیرگذاری بر انتخابات عراق هستند.مقتدی صدر رهبر جریان صدر در توئیتی بدون نام بردن از کشوری خاص اعلام کرد، اطلاعات موثقی در اختیار دارد که برخی از کشورهای منطقه در امور انتخابات عراق دخالت کرده و بر برخی از جریان‌ها و ائتلاف‌های سیاسی برای اهدافی خارج و به زیان مردم عراق فشار وارد می‌کنند.

او در ادامه نوشت: از همینجا از تمامی این کشورها که دخالت‌شان کاملا محرز شده است، می‌خواهم فورا از این کار دست بردارند.

مقتدی صدر همچنین مدعی شد حاضر به گفتگو با این کشورها نشده است و تاکید کرد به تمام ائتلاف‌ها هم توصیه می‌کند تا آنها را واسطه قرار نداده و این کشورها را وارد مسایل داخلی عراق نکنند.

 

مشخص بود صدر که خیال پیروزی مطلق توسط دولت کاظمی و تغییرات گسترده و دخالت مستقیم امریکا و سازمان ملل بهش هدیه داده شد از اعتراضات عراقی ها به نتایج و دخالتهای غربی و بین اللمللی ناخرسند هست و دیر یا زود حتی با وجود هیچ گونه نشانه ای احتمالا ایران را دیر یا زود به دخالت متهم میکرد و البته عقده گشایی های گذشته را هم نسبت به ایران کلید میزد حالا که تقریبا تمام قدرت های بین المللی از امریکا تا غرب و سازمان ملل و حتی کشورهای عربی منطقه دارند حمایتش میکنند.

 

نکته جالب اینجاست صدر دخالت مستقیم سفارت امریکا و کشورهای عربی و غربی در پیگیری اعتراضات و نتایج انتخابات و تاکید بر صحت اونها قبل بررسی را اصلا دخالت حساب نمیکنه ولی اعتراض برخی جناح ها را تنها به این خاطر که مخالف نظرات خودش هست را بدون هیچ نشانه ای به فشار خارجی منتسب میکنه با اینکه هم تجربه و هم تاریخ نشان داده ایران از لبنان گرفته تا سوریه و یمن و عراق هیچوقت و چیوقت بر خلاف غرب و اعراب از متحدانش چیزی فراتز از خواسته های خودشون تحمیل نکرده و نخواسته به گواه سید حسن نصرالله. چیزی که صدر دوست نداره اعتراف کنه اینه که رابطه ایران با متحدانش چون یک رابطه عقیدتی است پس نیازی نیست چیزی تحمیل بشه بلکه متحدان ایران حتی جلوتر از ایران در احقاق حقوق خودشون و مردمانشون و مصلحتشون آگاه و مجری هستند.

 

جالبه چند وقت پیش یکی از رسانه های غربی عنوان کرده بود صدر هرچند در ظاهر مخالف امریکا هم هست ولی چون مخالف ایران هم هست و شخصیت خاصی داره (ملی گرایی، تعصب و مخالف خوانی و در تلاش هست برای ارث بری از نام بزرگ خاندانش و اصولا بلندپروازی داره) بهترین گزینه برای سرمایه گذاری توسط غرب و اعراب هست تا ایران را در عراق کنترل کنند و حتی پس بزنند. یعنی صدر را بهترین ابزار و وسیله مقابله با ایران تشخیص دادند و اعلام میکنند باید روش سرمایه گذاری بشه. شاید قدم اولش را در همین انتخابات په پیشا انتخابات و چه پس از اون از حمایت های رسانه ای گرفته تا میدانی و بعدا در پسا انتخابات قانونی و بین المللی بشه دید.

 

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ارتش عراق می‌گوید، منزل مسکونی مصطفی کاظمی، نخست وزیر این کشور بامداد روز یکشنبه هدف یک پهپاد انفجاری قرار گرفت اما به او آسیبی نرسیده است.

ارتش عراق در بیانیه‌ای اضافه کرده است، منزل مسکونی مصطفی کاظمی در منطقه سبز امنیتی بغداد با این پهپاد هدف قرار گرفته شده است.

گزارش‌ها حاکی است که این حمله

ساعت ۲ و ۱۵ بامداد یکشنبه صورت گرفته است.

 

تلاش برای ترور کاظمی 

چند نکته

1-حمله پهبادی به منطقه سبز بغداد به منزل کاظمی بدون واکنش پدافندی علیرغم همسایگی منزل نخست وزیر با  سفارتخانه آمریکا

 

2-به سرعت این حمله توسط دولت آمریکا محکوم شد (پس این حمله در راستای اهداف آمریکاست

 

 

3-این حمله توسط جریان صدر محکوم شد(جریان پیروز حتما حمله رو محکوم میکنه تا پیروزی خودش زیر سوال نره)

علت حمله 

احتمال اول

این حمله در راستای محکوم کردن گروه های طرفدار ایران صورت گرفته است 

استفاده از پهباد تحصن نیرو های طرفدار ایران در اطراف منطقه سبز بغداد در راستای تاییدهمین سناریو است 

 

احتمال دوم 

 

 پس از شعله ور شدن جو عمومی علیه کاظمی، حمله پهپادی دیشب با هدف انحراف افکار عمومی ازاحتمال قوی  تقلب عوامل دولت در انتخابات و کشتار روزهای گذشته معترضان حاضر در تظاهرات مسالمت آمیز توسط گماشتگان نظامی و امنیتی نخست وزیر با هدف تقدیس وی صورت پذیرفته است

 

اهداف حمله

 

این سناریو رو باید پیش زمینه  خروج آمریکا از  عراق دانست 

این خروج باید به گونه ای باشد  که نشان دهد عراق بعد از خروج آمریکا فاقد امنیت است.

 

این خروج البته صهیونیست‌ها را بشدت نگران کرده بطوریکه چندی قبل روزنامه "اسرائیل هیوم" در مقاله ای با عنوان ”بعد از کابل، بغداد“ نوشت؛ آمریکا مصمم است تا پایان سال جاری از عراق، دروازه ایران به دریای مدیترانه(منظور دسترسی بهتر ایران برای حمله به اسرائیل)، خارج شود و عراق توسط گروه‌های مقاومت مورد حمایت ایران تصرف خواهد شد اما نبرد علیه تلاش تهران برای کنترل منطقه و محاصره اسرائیل باید به عراق و ایجاد فاصله بین موشک ها و پهپادها از اسرائیل، گسترش یابد. حال چه کسی بیشتر از خروج آمریکا متضرر خواهد شد؟ قطعاً پاسخ اسرائیل است. بنابراین مقاومت عراق باید در این دوماه هوشیار بوده و تلاش‌ها برای بحران آفرینی در این کشور را خنثی کند. 

 

 

در هر صورت به نظر می رسد بغداد حداقل تا دوهفته آینده روزهای آرامی را پیش روی خود ندیده و التهاب سیاسی و امنیتی در آن تداوم می یابد.

 

ویرایش شده در توسط iron_man63
  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
9 hours قبل , iron_man63 گفت:

احتمال دوم 

 

 پس از شعله ور شدن جو عمومی علیه کاظمی، حمله پهپادی دیشب با هدف انحراف افکار عمومی ازاحتمال قوی  تقلب عوامل دولت در انتخابات و کشتار روزهای گذشته معترضان حاضر در تظاهرات مسالمت آمیز توسط گماشتگان نظامی و امنیتی نخست وزیر با هدف تقدیس وی صورت پذیرفته است

در جهان عرب مسبوق به سابقه است جمال عبدالناصر هم وقتی میخواست قدرت را در مصر قبضه کند دچار ترور خودخواسته شد ;););)تروریست در حین سخنرانی به چراغ بالای سر ناصر شلیک کرد و او هم در کمال شجاعت ایستاد و گفت بگذارید ناصر را بکشند !!!! (شنیده شده است که بعدا دولت هند گفت ناصر از سناریو فیلمهای ما کپی برداری کرد :P)

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا شاید اتهامات سنگین حزب الله عراق و نیروهای مقاومت در انتساب کاظمی به مهره ای بدنام و حتی دخیل در ترور سردار سلیمانی روشن تر شده.

 

سناریوی پیچیده و بازی های قدم به قدم کاظمی نشون میده نه تنها این مهره اطلاعاتی یک مهره سرمایه گذاری شده بوده ( در مقبال جریان شیعی متمایل به ایران که در سالهای منتهی به روی کار اومدن کاظمی و بلافاصله بعد ترور سردار ) بلکه از همون زمانی که بدون تجربه اطلاعاتی وارد سازمان اطلاعات عراق کردنش براش برنامه هایی داشتند. حالا دخالتش در ترور سردار زمانیکه در راس سازمان اطلاعات عراق بود و یک بدنه از نیورهای اطلاعاتی حول خودش ایجاد کرده بود که در تمام مراحل کمکش میکنند به کنار.

 

کاظمی به خوبی نقش الترناتیو و قهرمان مدنظر غرب و امریکا را در پازل بحبوحه اعتراضات عراق بر عهده گرفت، نقش ضد حشدیش که با سناریوهای مختلف سعی در بدنام کردن حشد داشت و همچنین اتهام زنی بهش با شل کن و سفت کن و دستگیریهایی که نهایتا منجر به ازادی نیروهای حشد میشد و برای عموم طوری جلوه میداد که فشار ایران باعث شده مجرمان(!) حشد را ازاد کنه و همچنین نزدیکی به مقتدی صدر به طور غیرمستقیم و تقویت مواضع اون به عنوان اختلاف افکنی در جریان شیعی که نشان از هوشمندی طراحان داشت چون در جامعه سیاست زده عراقی به عنوان مهره ای به کار گرفته شده بود که طمع قدرت نداشته ولی در حقیقت وظیفش به قدتر رساندن طرفی بوده که در ظاهر نباید به نظر برسه سودای قدرت داره.

 

حالا در جریان اخیر برنامه ای که اجرا شد باز نشان از یک برنامه ریزی طولانی مدت داشت. با روی کار اومدن کاظمی در میان مدت تا تونست جامعه عراقی را علیه حشد بدبین کرد (به عنوان کسی که در راس قوای نظامی و اداره کشور هست و موقت هم هست و از همه ماجراها اطلاع داره) و همزمان با لحنش و اطلاع از نیاز ایران در زمان تحریم به عراق، ایران را هم در بازی نگه داشت. همچنان قدرتها ازش به شدت حمایت کردند و اون هم ضرباتی به حشد زد. حملات ضد امریکایی ها را به شدت محکوم کرد و بلافاصله سران حشد را بازداشت میکرد ولی در برابر حملات مشکوک در عراق ضد نیروهای نظامی و حشد کاملا سکوت میکرد به نوعی گویا تاییدش میکنه. چهره ای به شدت فیس بوکی بود که با جوکرهای عراقی اشتراکات جالبی داشت در این مورد و البته حتی با وخیم تر شدن وضعیت اقتصادی عراق هم (پاندمی کرونا و افت قیمت نفت و قطعی های برق و ...) البته ما شاهد حضور دوباره جوکرها در خیابان ها هیچوقت تقریبا نبودیم.(البته بی ارتباط بر کاهش فشارهای امریکا هم نبود چون دولت کاظمی سر کار بود)

 

حالا در سناریوی اخیر یک بار مطلب را مرور کنیم:

با تمام جریان سازی رسانه ای نفرت و بدبینی عمیقی نسبت به حشد در میان عراقی ها ایجاد میکنه با رفتار و اقداماتش (دستگیریها، اتهامات و سپس ازادی افراد در موقعیتی که خودش را مظلوم و تحت فشار کشور خارجی معرفی میکنه به افکار عمومی)

ارتباط سفت و سخت با کشورهای عربی و البته ترکیه (جالبه وزیر امور خارجه ترکیه جز اولین کشورهایی است که بعد نمایش ترور با کاظمی تماس مستقیم میگیره و علنا عقده هاش را از مقاومت مشخصا خالی میکنه)

تغییر قوانین انتخابات و تخلفات و تقلب های انتخاباتی متعاقب اون که کاملا به نفع یک جریان باشه و عدم توجه به دخالت کشورهای عربی و روندهای مشکوک.

انتخاب روشی هوچی گرایانه در برابر اعتراضات. جلو انداختن صدر با شناختی که از شخصیتش داره که البته از قبل تر برنامه ریزی شده با پیروز اعلام کردن مطلق صدر که میدونه به عنوان سپری جلوی همه اعتراضات جریان شیعی می ایسته.

بعد از مقاومت معترضان و اصرارشون به بازشماری ارا اول درگیری با معترضان و شلیک به سمت اونها بدون هیچ مقدمه ای، انتظاربرای واکنش احساساتی جریان های مقاومت (مثل سخنان خزعلی و حزب الله عراق در انتقام گیری) و سپس نقشه نهایی و نمایش ترور و مظلوم نمایی

حالا فاز نهایی که این نمایش اخیر برای اون تدارک دیده شده بود چی بود؟ بله! همزمان با اوج محکومیتها و ملتهب کردن جامعه اعلام کمیساریای انتخابات که بازشماری کردیم و هیچ اختلافی هم نبود و همه چیز تمام شد! یعنی دقیقا زمانی که اعتراضات به نتایج و درخواست بازشماری را کاملا به حاشیه برد و از مقام متهم به جایگاه مدعی منتقل کرد خودش را با سر و صدا و اتش بازی و مظلوم نمایی مطلق.

 

 

و تمام اینها از یک کاظمی تنها برنمیاد. کاظمی مهره ای است که اگر باهوش باشند در این مرحله دوباره میفرستنش به همون بدنه سازمان های اطلاعاتی و نظامی تا روزی که دوباره ازش استفاده کنند یا اگر نگران باشند که این سناریو روزی فاش بشه شاید حتی حذفش کنند از سیاست عراق. حالا یا با یک نمایش دیگه که ابدیش کنند به عنوان نمادی در عراق (در مقابل سردار و مهندس) و چهره ای و پلاکاردی بدند به دست جوکرهای عراقی و یا با مهاجرت به یک کشور خارجی.

 

کاظمی برنامه های تعیین شده را به خوبی اجرا کرد. حالا بازی برای ما سخت هست تا ورق را دوباره برگردونیم در ادامه کار و البته نشان داد که یک جریان پیر سیاست! و فتنه چطور با جریان های جوان و نوظهور عمدتا احساسات محور میتونه برگهای برندش را رو کنه. مقاومت در عراق باید پخته تر بشه و راهکار سیاست ورزی و سیاسیت! را بیاموزه تا در تله ای افرادی چون کاظمی به عنوان مهره ای از مزدوران بزرگ ترهای پشت پرده نیفته. کاظمی قدم به قدم گروه های مقاومت را بازی میداد (به هر حال جریان های مختلفی بودند که از ترور سردارانشون برخی هاشون عصبانی بودند و احساساتی حسابی) و برنامه های پشت پرده را پیش میبرد.

 

پ ن: کاظمی مشخصا با این بازی نهایی قدرت خودش را نشون داد در جریان سازی و سناریو نویسی (در حقیقت اجرای سناریوهای نوشته شده) بر خلاف سایر مهره های آمریکا که نهایتا میسوختند حالا کاظمی به شدت مقتدی صدر را هم به خودش مدیون کرده و میبینیم مقتدا صدر بر خلاف تمام نخست وزیران قبلی چطور بنده نوازی میکنه از کاظمی. تلفیق مهره کاظمی به عنوان مامور اجرای اوامر پشت پرده و صدر ابزار مهمی در برابر گروه های متحد شیعی است که میتونه قدم به قدم برنامه های ضد حشد را در وهله اول اجرا کنند*(به هر نیتی، صحبتش بود که حتی مقدمات مهاجرتش به یک کشور غربی هم فراهم هست اگر تصمیم بگیرند خارجش کنند پس از پایان موفقیت امیز ماموریتش و اینکه در خطر انتقام نیروهای مقاومت هم هست به خاطر تمام جنایت ها و خباثتهاش(اگر از همین فضای موجود در ترور نمایشیش این بار واقعا استفاده نکنند همانطور که گفته شد هم برای حذفش وهم نمادسازی برای جوکرهای عراقی که فعلا بی نماد و رهبر هستند و هم دفن کردن حقیقت خصوصا در مورد ترور سردار) )

 

*جالبه در سناریوی ترور روز قبلش مقتدی صدر هم تلویحا حشد را متهم کرده بود و در پیش بینی دقیقی! عنوان کرده بود حشد همون حشد جهاد بمونه (و وارد تروریسم و حملات نظامی غیر از داعش نشه) و این را برای حشد هم بهتر دونسته بود. عباراتی که در پازل فضاسازی قبل از ماجرای نمایشی ترور افکار عمومی را در رابطه با اقدام قریب الوقوع حشد اماده میکرد.

 

حالا تیم کاظمی و سر و صدای عربها و غربی ها و ترکیه و داخلی های دنبالشون در قدم اول اعتراضات به انتخابات را کاملا به حاشیه برد و تازه مدعی هم شد و در مرحله دوم فشار را بر روی حشد بیشتر کرد و صدر را هم در مرکز حملات به حشد قرار خواهد داد حالا که پیش بینیش را هم عملی کردند به زعم خودشون. حالا صدر ابزار و بهانه زدن حشد را غیرمستقیم و مستقیم داره.

 

پ ن: نخست وزیر بسیار محبوب و سوگولی شورای امنیت/غرب/اروپا/عربستان و امارات/ترکیه و البته آمریکا جنابنخست وزیر شیعی!  کاظمی همینطوری بدون دلیل! تا به حال دیده بودیم شورای امنیت در مورد حمله به تظاهرات مردمی و کشتار و سرکوب اعتراضات موضع گیری میکرد اینبار اصل موضوع را رها کرده و از نخست وزیر متهم به سرکوب دفاع میکنه باز هم بدون دلیل لابد!

 

نقل قول

در بیانیه منتشر شده، اعضای شورای امنیت با ابراز خرسندی از اینکه در این حمله به نخست وزیر عراق صدمه‌ای نرسیده است، بر حمایت خود از استقلال، حاکمیت، اتحاد، تمامیت ارضی، روند دموکراتیک و پیشرفت عراق تاکید کردند و خواستار محاکمه و پاسخگویی عاملان این اقدامات تروریستی، سازمان دهندگان، تأمین کنندگان مالی و حامیان آنها شدند و از همه کشورها خواستند بر اساس تعهدات شورای امنیت و همچنین قوانین بین المللی با دولت عراق در این راستا همکاری کنند.

 

اصلا هم معلوم نیست اشاره و فضاسازی شون به کجا ختم میشه.

به نظرم ما و قماومت بعد از ترور سردار به اندازه کافی با عراق و دوستان کاظمی مدارا کردیم به تویجه ارامش و کمک و بزرگتری. کاظمی گستاخی نهایی خودش را مدام با سناریوهایی نشون میداد ولی گستاخی و این نمایش مضحک و خطناک اخیرش درخور پاسخ هست. هرچند حالا جوکرها و طیف حامیان جوان مخالف خوان عراقی که قبل تر هم دیده شده بودند با این سناریوها با درک و شناخت درست تر ازش هرچه بیشتر حامیش شدند چون دقیقا همون نخست وزیر سفارتی غرب دوستی هست که میخواستن.

 

 

 

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

 روز گذشته (یکشنبه) شبکه صهیونیستی «آی24» مصاحبه‌ای اختصاصی را با فؤاد حسین منتشر کرد که به‌نظر می‌رسد در حاشیه سفر او به بحرین ضبط شده است.

 

حساسیت زدایی با اقدامات دامنه دار.

 

اصلا هم شخص کاظمی و دولتش یک پروژه نبوده و مقتدی صدر هم راست میگه که جهان و غرب راستگوترین و صادق ترین طرف ها در عراق هستند و کاظمی هم بهترین نخست وزیر موقت بوده که یک انتخابات سالم! را برگزار کرده و اصلا هم بحث بده بستان های پشت پرده ضد حشدی و معامله های قدرت در کار نبوده.

  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

IRAQ_1400-09-03.jpg

تظاهرات دانشجویان سلیمانیه برای چهارمین روز متوالی در اعتراض به قطع کمک های مالی به دانشجویان از سوی وزارت آموزش اقلیم کردستان عراق ادامه دارد.

 

کشور عراق ناخودآگاه به آوردگاه قدرت های بین المللی و منطقه ای تبدیل شده و هرچند که سیاست مداران این کشور از این موضوع خوشحال نیستند و سعی در خروج از این موقعیت و یا حداقل تعادل نیرو ها در این کشور دارند باید گفت در آینده عراق آنچنان نقاط تاریکی وجود دارد که شاید بشود گفت گذشته آن نزدش یک خواب خوش باشد .

اقلیم کردستان عراق که سالهاست در قواره یک کشور مستقل قصد عرض اندام منطقه ای دارد و به دنبال متحد سازی با کشورهای منطقه می گردد . و بابت باز شدن یک در باغ سبزی حاضر است که اقداماتی که دیگر کشور ها آن را پر ریسک می دانند به جان بخرد و به امید داشتن یک پشتوانه برای روزهای آینده ( که در آن سوداهای زیاد و جنجالی را در سر می پروانند ) خود از هیچ اقدامی چشم پوشی نکند . نا گفته هویداست که در این گونه معاملات این اقلیم ها و کشورک ها بازیچه ای بیشتر نخواهند بود برای ابر قدرتهای که برای بدست آوردن نتایج استراتژی هایشان از ویران شدن و با خاک یکسان شدن هیچ سرزمینی ابایی به خود راه نمی دهند .

* رجوع شود به حمله داعش به مناطق کرد نشین و چشم پوشی جامعه بین المللی در از دست دادن زمان حیاتی ابتدای بحران . وقتی که ایالات متحده پرنده های A10 خودش در چند کیلومتری نقاط بحرانی مستقر بود و لازم نمی دید که آنها را به کار گیرد بلکه شاید چند روزی فرصت فراهم شود که مردم بی پناه بتوانند از مناطق درگیری خارج شوند و آن گونه زن و بچه های ایزدی در دست دیو صفتان و دست پروده های خودشان به کنیزی نروند . ( البته که استراتژی آن مقطع این گونه بود : بی ثبات سازی عراق , خارج کردن این کشور از حیطه نفوذ ایران , تسلط تروریست ها بر مناطق نفتی و ... ) لذا آمریکا انتظار پیشه گرفت تا بلکه شورشی ها جغرافیای برنامه ریزی شده را رقم بزنند و در هنگامی که دید علی رقم این برنامه ریزی ها و توطئه ها گروه های مقاومت کنترل و روند اوضاع را در دست گرفته اند و کما ممکن است نتیجه برایشان برعکس شده و جغرافیایی پدید آید که برایشان خانمان سوز باشد به بهانه دفاع از مردم ورود کرد تا حداقل بتواند آن آشفته بازار را به سود خود ختم نماید و شرایط امنیتی و ژئوپلتیکی منطقه را مطابق با برنامه های خود چینش کند .

 

آری و اکنون و اینک اعتراضات مردم محور و دانشجویی در اقلیم !!!

آنچه که ما از این اعتراضات بعد بهار عربی دیده ایم وقتی خیابان های لبنان به بهانه مالیات بر واتس آپ پر می شود از معترضین هسته های تبلیغاتی و سیاسی و امنیتی آمریکا و اسرائیل فعال می شود و اعتراضات تبدیل می شود به اینکه باید حزب الله خلع سلاح گردد و آتش زدن پرچم ایران و تقاضایی اخراج شبه نظامیان وابسته به ایران از این کشور ...

در بغداد اعتراض به فساد اداری به آن وقایع ختم می شود و در سوریه که کشور را متلاشی کردند و از یک کشور تهدید کننده موجودیت اسرائیل تبدیل شد به کشوری تجزیه شده که باید در فکر آذوقه زمستانی اش باشد که کشور های منطقه و یا سازمان ملل به ایشان اهدا کنند ...

 

اینکه مکان اعتراضات سلیمانیه انتخاب می شود و نه اربیل !!! به دفاتر حزب اتحاد میهنی حمله می شود و آنها را به آتش می کشند . همه سناریو های تکراری است . حتما فردا هم بعد از کشته شدن چند دانشجو توسط عوامل نامشخص ایران متهم خواهد شد که تک تیرانداز فرستاده تا با مردم ستم دیده و خواهان دمکراسی مبارزه کند و از دست نشانده هایش ( که همان گروه های مقاومت و گروه های نزدیک و همسو با آن هستند ) حمایت کرده ... !

 

علی ایحال مرور وقایع دو دهه اخیر کشور های اطراف ما لازم می نماید که هر حرکتی ( ولو عادی و .. ) را رصد کنیم و تلاش کنیم که کشورهای در حال تخاصم با ایران در پیدا کردن جای پا کنار مرز های ما و کم رنگ کردن قدرت نیرو های نیابتی ما توفیق کمتری داشته باشند .

 

 

  • Like 1
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

14000911000449_Test_PhotoL.jpg

 

این تحلیل بر مبنای رفتار و ظواهر ماجراهای جناب صدر در سنوات گذشته است.

به دستکش ها و ماسک همرنگ با عمامه و تلاش برای حفظ کاریزمای صدر در مقاطع مختلف توجه کنیم نشان میده صدر به طور معمول مثل برخی سیاستمداران دیگه در صحنه نیست. اولا حساب و کتاب داره برای خودش و ثانیا احتمالا تحت نفوذ گروهی کارکشته (چه داخلی مستقیم و چه خارجی غیرمستقیم ) است با توجه به ویژگی های شخصیتی (آقاازادگی و زندگی به نظر مرفه، بهره گیری از احترام فوق العاده خاندان صدر در عراق و شیعیان، لجبازی و تعصب ملی گرایانه، مذبذب بودن و خودرایی، غرور و تکبر و از همه خطرناک تر خودنابغه/سلامت/استقلال پندازی مطلق ) که برخیشون موارد بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری طرفهای خارجی بر روی عناصر جوان و جویای نام محسوب میشند

حالا کافی است براش یک دشمن فرضی (ایران شیعه در مقابل عراق شیعه) ترسیم کنند و هی در اختلاف بدمند و دست بزارند روی چند ویژگی شخصیتی صدر تا هی اختلافات را عمیق تر کنند. (مثلا ملی گرایی مغرورانش که وقتی اسیبهای شدید عراق را میبینه نسبت به برادر ایرانیش حسادت میکنه که چرا انها باید در ارامش باشند و کشور عراق درگیر جنگی که پای ایران هم در میان هست و بنابراین تبدیل میشه به موضعی تزریق شده بهش که ایران از عراق برای نیات منطقه ایش استفاده میکنه و کشور خودش در ارامش هست در حالیکه پنهان میکنه موضوع را از اینکه عراق خودش مسئول وضعیت فعلیش هست و ایران کاری هم کرده باشه در راستای کمک به عراق بوده و الان هم درگیری مقاومت در سوریه که به هر حال اثراتی روی عراق هم داره اگر نباشه دوباره عراق به سرنوشت داعش دچار میشه ولی صدر حتی با تجربه بار پیش (که عراق مدام میگفت سوریه به ما ربطی نداره تا داعش قدرت گرفت و به عراق حمله کرد) بازهم در این دام افتاده )

 

  • Like 2
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا البته خیلی روشن هست ولی در مورد خروج نیروهای امریکایی از عراق و بازی کاظمی و ایالات متحده و ترس و محافظه کاری به نظر برای کسب قدرت برخی شخصیت های سیاسی که همراه شدند با بازی مضحک خروج نیروهای رزمی! امریکایی و باقی ماندن مستشارها و البته حساب کردن روی طمع قدرت برخی، انبوه رسانه های همراه و حماقت و بلاهت و شوق غربزدگان و غرب ترسان و انبوه عوام دنباله روشون میشه چند سوال ازشون داشت:

 

مگر عنوان نمیشه مصوبه قانونی کشورشون را عمل میکنند؟ و طبیعتا مصوبه کشورشون از دستور امریکا ارجح تر هست؟ عنوان میکنند نیروهای رزمی همگی خارج شدند!! و نیروهای باقیمانده فقط وظیفه اموزش و مستشاری و پشتیبانی دارند. ( طبیعی است که در وهله اول مردم عراق باید بهشون بربخوره که شعورشون به بازی گرفته میشه، بماند امثال مقتدی صدر و دوستانش که ادعای استقلال عراق و فقط عراق و فقط قانون و وطن پرستی دارند و اینجا در مقابل این تحمیق تحقیرآمیز خودشون را به اون راه میزنند) خب برای راستی ازمایی از فردا طبیعتا پروازهای (حالا پهپاد و جنگنده که بماند) اواکس و سوخت رسان و پهپاد و جنگنده که خیلی روشن تر  طبیعتا در اسمان عراق بی معناست چون هیچ هدف اموزشی ای براشون متصور نیست و چون عنوان شده نقش زمی هم دیگه ندارند یعنی حق ندارند به بهانه مقابله با داعش خوشدون مستقیم وارد عمل بشند. حتی فراتر از این اینکه پرواز روتین نداشته باشند، اینکه هر از گاهی هم پرواز داشته باشند باز نقض وظیفه مستشاری و اموزشی هست قاعدتا.

 

حالا بماند که مستشار یک تعریف داره و ولی حفظ کلی سرباز و تجهیزات رزمی که کاربریشون فقط دست خودشون هست هم یک معنای کاملا متضاد. حالا فقط همین یک مورد آسمان عراق ولی برای راستی ازمایی کافی است. بماند اتوبان اسمان عراق و اتوبان مرزها که دولت مرکزی اصلا هیچ کاره است در عبور و مرور و ترددشون.

 

  • Like 3
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خیلی راحته فهم اینکه چرا جوکرها سفارتی عراق یکهو با سرنگون کردن عبدالمهدی فساد و وضعیت خراب عراق یادشون رفت و به لونه هاشون خزیدند. یا چرا کاظمی شد محبوب برخی سیاسیون و سفارتها و شخصیت های مثلا ملی گرا که خبرها میگه اصرار دارند همچنان نخست وزیر باقی بمونه. فرق هست بین کسی که لااقل خشم داشته از ترور سردار ( پنهان شده ها را ما نمیدونیم و خدا میدونه و فعلا بر این مبنا هم قضاوت میکنیم) و کسی که به پابوس پمپئو و ترامپ میرفت مدام بعد ترور سردار. اصولا نقش کظامی یک روز باید روشن بشه. چه بیگناه و چه با گناه.

 

نقل قول

عبدالمهدی با اشاره به جانبداری شهید سلیمانی از حق و حضور وی در جلساتی که با مسئوان ایرانی داشته است، درباره شب ترور گفت: بامداد همان روز قرار بود رأس ساعت هشت و نیم صبح و طبق هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد،  میزبان شهید حاج قاسم باشم تا هم صبحانه بخوریم و هم موضوعات مختلفی را بررسی کنیم». 

نخست وزیر پیشین عراق ادامه داد: «نیمه شب مشغول تدوین برخی نکات مهم برای مطرح شدن آن در جلسه صبح بودم که به یکباره و سراسیمه مدیر دفترم آمد و گفت : رئیس کل اطلاعات عراق، مصطفی الکاظمی که نخست وزیر کنونی است به من خبر داد انفجاری مهیب در فرودگاه بغداد رخ داده و هنوز از ماهیت ان اطلاعی ندارند. من نگران شدم . هرچند که نمی‌دانستم حاج قاسم از کدام مرز زمینی یا هوائی قرار است به بغداد بیاید. اما دلشوره داشتم به خصوص اینکه فهمیدم لحظاتی قبل از انفجار یک هواپیما از دمشق وارد بغداد شده است». 

عبدالمهدی با اشاره به تماس وی در آن شب با سفارت ایران در عراق و بی‌اطلاعی مسئولان آن، گفت: «به محل کارم رفتم و تحولات فرودگاه بغداد را لحظه به لحظه پیگیر شدم . تصاویر یکی پس از دیگری منتشر می‌شد. تا به یکباره تصویر دست شهید و انگشتر او را دیدم و تازه فهمیدم که حاج قاسم و ابو مهدی المهندس را هدف قرار داده بودند. من آن دست و ان انگشتر را به خوبی می‌شناختم . واقعا لحظه دشواری بود. مصطفی الکاظمی و اعضای سفارت ایران فورا خودشان را به نخست وزیری رساند و جلسه‌ای فوق العاده تشکیل دادیم تا پیامدهای این ترور را بررسی کنیم. تا صبح بیدار بودم و آمریکائیها راس ساعت شش صبح به وقت بغداد اعلام کردند که خودشان عامل این ترور بودند».

به شهادت رساندن حاج قاسم و ابومهدی، یک جنایت واقعی است

وی با بیان اینکه از فرط عصبانیت و ناراحتی هرگونه تماس با آمریکائیها را قطع می‌کرد، تأکید کرد: «کاخ سفید ، وزارت امور خارجه و حتی وزارت دفاع آمریکا تلاش کردند با من صحبت کنند، اما من نپذیرفتم؛ چون خنجر از پشت زدن آنها را تحمل نمی‌کردم... لذا هنگامی که رئیس جمهور امریکا رسما می‌گوید که دو شخصیت بزرگ نظامی ایرانی و عراقی را هدف قرار داده است، این واقعا یک جنایت است».

 

  • Like 1
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ما از این مدعی ملی گرایی را در میان ایرانی ها هم دیدیم در واقع مزدور و غلام حلقه به گوش آمریکا و غربی ها هستند ولی ادعای وطن دوستی میکنند تا یک جورایی  این وطن دوستی را به حرکت علیه مقاومت تبدیل کنند کلا وظیفه ی مزدوری انها هست. 

  • Like 2
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: امنیت که عراق از آن برخوردار است به برکت شهیدان است و آیا مقایسه میان آمریکای قاتل و ایران که عراق را حمایت کرده، منصفانه است؟

وی اعلام کرد: فرماندهان شهید در زمین سیر می‌کردند و به آسمان نظر داشتند. آنها در میان رزمندگان بودند و در درد و رنج و گرسنگی و تشنگی در کنار آنها بودند. مقایسه میان این دو شهید که در کنار عراق ایستادند و میان آمریکا که مرتکب کشتار شد، فاجعه است.

 

انصاف و غیرت؟!. به خود عراقی ها و امثال ابومهدی و رزمندگان حشد رحم نکردند و از ناسزا گرفته تا زنده زنده سوزاندن هر بلایی بود سرشون اوردند، حالا انتظار داریم حرمت میهمانشون را نگه دارند؟ اون هم وقتی که در سوراخ هاشون داشتند میلرزیدند و سردار کنار ابومهدی بود که روی خاکریز تو دید مستقیم تک تیراندازان داعش و دوربین زنده پهپادهای  جانی های امریکایی جلوی داعش ایستاده بود؟! حالا شدند سیاستمداران ملی گرای عراق و شروع کردن به عربده کشیدن روی ایران و مقاومت و فالوده خوردن با آمریکا چون خوب میدونند غنیمت ها را نه ایران فقیر از پول و قدرت (بین المللی) که کسان دیگه تقسیم میکنند. شرافت فروشی دکان نمیخواد حالا. یک چهره منافق میخواد و واژگان و رگهای بیرون زده فیک!

 

 

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 3
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا شاید به چشمم نخورده ولی تقریبا در هیچکدوم از یادبودهای خصوصا جدید سردار سلیمانی با وجود اینکه از رییس جمهور عراق گرفته تا وزیر دفاع و ... حضور داشتند ولی کاظمی حضور نداشته و حتی موضعی هم نگرفته. با اینکه حتی رییس جمهور عراق بر نقش سردار سلیمانی در کمک به عراق باز تاکید میکرد.

 

ماجرای کاظمی یک روز فاش خواهد شد. از فریادهای همراه با رنج برخی گروه های عراقی مبنی بر نقش مستقیم کاظمی به عنوان رییس وقت سازمان اطلاعات عراق در ترور سردار تا رویکردش نسبت به امریکا و البته روند کاملا مرموزش در طی کردن پله ها تا رسیدن به ریاست سازمان اطلاعات عراق بدون هیچ تجربه ای. نقشش در فضاسازی و حمله علیه حشد و شاید اعتراضاتی که منجر به سرنگونی نخست وزیر سابق عراق شد یا حتی تجمعاتی که نهایتا در عراق با حمله به حشد ختم شد و زمینه ساز ترور سردار و مهندس و همچنین نقش بی بدیلش و یک تنش در تغییرات قانون انتخابات عراق و مهندسی اون و بده بستان پشت پرده با صدر ( شاید حتی خود صدر در جریان نباشه و در حقیقت صدر پروژه ای بود برای مهار مقاومت که کاظمی پیمانکارش بود از طرف طرف سومی)

 

انتخابش هم میتونه به این دلیل باشه که یکی از افرادی بوده که از سردار کینه داشته شاید به نحوی یا اینکه بازیچه ای بوده یا یک مهره از ابتدا تربیت شده نفوذی در ساختار حاکمیت عراق برای چنینی روزهایی. اصولا رییس سازمان اطلاعات عراق بوده باشی در حالیکه سردار مسئولیت بسیاری از عملیاتها ضد داعش و اربابش و البته دنباله روان داخلیش را در عراق بر عهده داشته ( چه از تندورهای مذهبی گرفته تا ملی و وابستگان و مهره های غرب) حتما اختلافات زیادی با سردار داشته و تحقیرهایی شاید از جنس تحقیر پمپئو برای اینکه هدایت گر خودش باشه نه یک فرد ایرانی.

 

خلاصه کاظمی اگر روند انتقال دولت موفق عمل کنه میتونه تبدیل به یک مهره سطح بالاتر بشه همچنان (اگر پوشش لو نره) یا اینکه اصولا برای فاش نشدن نقشه ها بعد از پایان مسئولیتش در این برهه به مرخصی بره. بستگی به دولت اتی داره و البته میزان تمایل صدر به فریب خوردگی و بازی در زمین دشمن!

 

نقل قول

نخست‌وزیر عراق که گفته می‌شود دولتش در پرونده شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی با دستگاه قضایی عراق همکاری نمی‌کند، در واکنش به خواست رسمی پارلمان، مردم و برخی از احزاب برای خروج آمریکا، فشار به پایگاه‌های آمریکایی در عراق را امری بیهوده دانست.  مطمئنا این اقدامات باعث بی‌ثباتی و متزلزل شدن امنیت خواهد شد

 

 

پ ن: این تحلیل یک تحلیل شخصی/حسی است که با بدبینی کامل نسبت به کاظمی نوشته شده. چندان قابل استناد نیست.

 

 

پ ن2: بیشتر این تحلیلها مبتنی بر اظهار نظر صریح بخشی از مقاومت مبنی بر در دست داشتن کاظمی در ترور سردار هست. قطعا نشانه هایی وجود داشته که چنین گزاره ای مطرح شده که به مرور فاش خواهند شد. امروز مستندی نمایش داده شد که در اون تیم هایی از مقاومت که به سر صحنه رسیدند در دقایق ابتدایی اظهاراتی مطرح کردند. از جمله اینکه اولین تیم به فاصله بیست دقیقه رسید ولی نکته ای که وجود داشته نزدیکی محل حادثه تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و نظامی عراق گویا به فاصله مشخصی از قبل حضور داشتند که فیلمشون هم توسط همین گروه اعزامی منتشر شد. یکی از فرماندهان ایرانی مقاومت عنوان کردند حضور این تعداد که مشخصا قبل از وقع حمله فراخوان شده بودند به نزدیکی نقطه اطلاع داشتن لااقل بخشی از سران امنیتی (عراق) را از واقعه مسجل میکنه. ( شاید عده زیادیشون حتی از اصل ماجرا بی خبر بودند ولی دستور از بالا بوده برای اتسقرارشون تا شاید تیم اصلی بتونه در پوشش وظایفش را انجام بده، از جمله اشاره ای که میشه برخی اسناد از محل حادثه قبل از رسیدن نیروهای مقاومت جمع اوری شده بود) - حالا حساب کنید رییس کل اطلاعات عراق کاظمی بوده و در مستند دیگه ای نخست وزیر عراق اعلام میکنه اولین نفری که بهش خبر داد ماجرا را همین کاظمی بوده در حالیکه بسیاری هنوز واقعه را شایعه فرض میکردند یا سردرگم بودند.

 

پ ن3: اگر روزی گناهکار نبودن تا این حد کاظمی (به هر حال رفتارهش با حشد و حملاتش و فضاسازیهاش که دیگه برای خود من لااقل اثبات شده است) ثابت بشه البته باید من عذرخواهی کنم از این تحلیلها ولو در همین حد محدودی که منتشر میشند.

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در رابطه با تشدید حملات مقاومت به امریکایی ها تحیلی ندارید ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
11 hours قبل , bluemoon گفت:

در رابطه با تشدید حملات مقاومت به امریکایی ها تحیلی ندارید ؟

 

طبیعی است. از قبل اعلام کرده بودند.

 

نقل قول

به نقل از بغداد الیوم، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که افراد مسلح ناشناس به خانه «احمد عبدالمطلب عبدالرزاق» از فرماندهان تیپ ۴۵ حشد شعبی در بغداد یورش بردند.

بر اساس این گزارش، افراد مسلح ناشناس که با هدف ترور این فرمانده حشد شعبی و خانواده اش به منزل آنها یورش بردند، تمامی افراد حاضر در خانه را به گلوله بستند.

شاهدان عینی اعلام کردند که احمد عبدالمطلب هدف اصابت چندین گلوله در نقاط مختلف بدنش قرار گرفته است و هم اکنون در بیمارستان به سر می‌برد.

این درحالی است که اعضای خانواده این فرمانده حشد شعبی متشکل از همسر و نیز ۳ فرزندش به دلیل شدت جراحات وارده ناشی از اصابت گلوله‌ها به شهادت رسیدند.

 

این هم شیوه بزدلانه آمریکا و رفقای عراقیش برای تلافی. کشتن زنان و کودکان به شکل هدفمند چه در ترور ها باشه چه جنایات کور گویا روش مورد علاقشون هست.

 

این نهایت جربزه جریان ضد حشد عراق و رفقای امریکایی و عراقیش هست. کشتن بچه ها در خواب و در رختخواب با گلوله مستقیم. امثال برخی سیاستمداران به اصطلاح سابقا جهادی کلاهشون را بالاتر بزران که نفاقشون از اونجا مشخص هست که اگر چنین چیزی برای انگشت پای یکی از به اصطلاح جوکرهای عراقی افتاده بود تا حالا به اسم معترض! و معترضین مقدس(!) علاوه بر اتهام زنی های پی در پیشون ضد کشورهای همسایه! عراق و بیانیه پراکنی و توییت زنی مدام، زمین و زمان را بهم دوخته بودند که با نیش و کنایه به حشد عقده هاشون را خالی کنند و بلافاصله انگشت اتهام را به سمتشون بلند کنند. قبلا بارها دیدیدم این موضوع را که نخست وزیر فعلی و رفقاش چطور برای کشته شدن مشکوک یک فعال سیاسی و یا یک قتل که مشکوک بوده  بلافصله گروه تحقیق تشکیل دادند و همون اول هم ریاکارانه در قالب کلمات اذهان را منحرف کردند.

 

 

3360627.jpg

 

3360626.jpg3360625.jpg

 

 

 

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.