Recommended Posts

درباره شخصیت مقتدی صدر نمیتونم نظر بدم ، تنها چیزی که ازش دستگیرم میشه اینه که چطوری تا امروز تسمه تایم پاره نکرده

 

اگر ایران یه ویلا رو صاف کرده ، ترکیه خاک همون اقلیم رو تصرف کرده و داره تاسیسات توش میسازه (آمده که ماندنی باشه) ادعای مبارزه با فساد داری که خود با فساد اکبر اومدی سر کار و با بن سلمان شیعه کش هم که داداشی هستید

 

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آقا یه چیزی خوندم تو مجازی حالا راست دروغش رو گشتم پیدا نکردم ولی طنزش خوب بود

عراق سفیر ایران رو احضار کرده در مورد اربیل جواب پس بده 

سفیر رفته جواب پس نداده که هیچ سوال هم پرسیده 

گفته حالا 3 تا دیگه هم هستن جمع نکنین جمعشون میکنیم

اگه درست باشه حلال اولسون

  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , alala گفت:

 

سلام

گویا برخی اطلاعات از عمد توجهی بهش نمیشه!  6 پهپاد از این کشور و منطقه بلند شدند یک مرکز نظامی ایران درون خاک ایران را هدف قرار دادند با خسارات قابل توجه. ممکن بود به مناطق مسکونی بخورند. ممکن بود تلفات داشته باشیم (شاید هم داشتیم) و ... حالا اصلا صهیونیستها به کنار. شما به مرکزی نظامی/اطلاعاتی که بهت حمله کرده حمله کنی باید متعجب باشی؟ (اصلا تو کره مریخ) کمترین واکنش همین هست. مشروع ترین واکنش همین هست. طبیعی ترین واکنش همین هست.

 

اسراییل که هر وقت تونسته این کار را کرده و حالا هم از ترسش نمیکنه. ولی گویا توجه نمی کنید. الان حزب الله لبنان به عنوان یک گروه نه کشور لبنان به اسراییل حمله کنه اسراییل لبنان را و محل حمله را شخم میزنه. حالا چه برسه ایران بره از لبنان حمله کنه. توجه دارید باز هم تاکید میکنک از یک منطقه در کشور ترور و خرابکاری و حالا در این چندین ماه اخیر حمله مستقیم نظامی به کشور شده. چه کار کنیم؟ به اسراییل حمله کنیم و به مبدا حمله حمله نکنیم؟! منطقی/مشروع/طبیعی/عقلانی/اصلا ساده ترین اقدامی که هر کشور که سهله حتی گروهی هم میکنه اینه که اول به مبدا حمله حمله کنه. نه اینکه بزاره مبدا حمله سر و مر و گنده بمونه بره اول کیلومترها دورتر را بزنه. اول لانچر که محلش مشخصه را میزنند بعد میرند سراغ اتاق فرماندهی طبیعتا.

 

 

 

تعریف از کشور مستقل دقیقا چیه؟ کشوری که اجازه تاسیس پایگاه تروریستی به گروهک های تروریستی میده تا مدام علیه کشور دیگه اقدام کنند؟ (رفتار امریکا به کنار بوکرینافاسو با اون کشور چی میبود؟) کشوری که اجازه تاسیس پایگاه اطلاعاتی/عملیاتی علیه کشور همسیاه خودش میده ولی تکذیب میکنه تا کار میکشه حمله مستقیم نظامی از خاک محل ادارش علیه کشور همسایش؟ اگر ساختمون غلط بود و موشک میخورد مسکونی هم اولا هر عملیاتی ریسک خودش را داره و ریسک هم متوجه کسانی است که خاک کشورشون را کردند محل پایگاه دشمن اصلی کشور همسایشون. ثانیا اگر ما ریسکها را محاصبه نمی کردیم در عملیات های تهاجمیمون الان باید روزانه موشک میزدیم به مناطق مسکونی محل توطئه به کشور و کشتار مرزبانان و نیروهای نظامیمون توسط گروهک های تروریستی.

 

 انتظار نیست که تازه هر وقت تل اویو در قلب تهران شعبه عملیات تروریستی زد (اگر تا حالا نزده باشه) به پایگاه های پله ایش در کشور های همسایه که پله پله اون را رسونده به قلب تهران واکنش بدیم؟!

 

 

 

حرفاتون سه قسمت داشت.قسمت اول و دوم به هم ربط داره.این ادعا که از خاک عراق ۶ پهپاد به مرکز نظامی ایران حمله کرده مستندی دارید؟ اگه این حرف درست باشه تمام قواعدی که گفتم  باز هم درسته و اون موقع حمله ما به خاک عراق کاملا درست و بجاست  یعنی از خاک یک کشور به شما حمله شده شما هم حق داری به خاک اون کشور حمله کنی .من جز این مطلب چیز دیگری نگفتم .ولی اونجور که من فهمیدم این موشک در جواب حمله اسراییل به حومه دمشق و شهادت دو سرهنگ ما بوده.او ۶ پهباد رو هم هر چی گشتم چیزی پیدا نکردم و صرفا ادعای شما و پایه ریزی صغری و کبری چیدن شما جهت نتیجه گیری مشخص و توجیه حمله در خاک عراق بود . و اما  قسمت سوم  حرفاتون اگر مشکل اصلی روابط کردستان با اسراییل هست پس چرا در بیانیه سپاه هیچ اشاره ای به کردستان نشده ؟ چرا هیچ هشداری به عراق و کردستان در بیانیه دیده نمیشه  چرا مستقیم اسم اونا نمیاد حتی غیر مستقیم هم حالت هشدار به کردستان نداره؟ شتر سواری مگه دو دولا میشه ؟ یک بیانیه سفت و سخت و صریح به مقامات کردستان بدن و  بابت این روابط هشدار قاطع بدن.کار سختیه دو خط مطلب نوشتن توسط سپاه؟ وانگهی اگه بحث روابط کردستان با اسراییله این مملکت صاحب نداره؟ چرا وزارت امور خارجه یا ریاست جمهوری حتی بالاتر صریحا به عراق  بابت این روابط هشدار ندادن و  نمیدن و نخواهند داد؟چرا هیچ ضرب الاجلی به کردستان داده نشده  تو این قضیه؟ نمیشه فضای سیاسی بین ما و عراق و کردستان نسبتا آرام باشه یکهو یک شب به این نتیجه برسیم که عراق و کردستان دارن امنیت ما رو مختل می کنند و ما به سمت اونا موشک روانه کنیم مثلا حتی سخنگوی  کمیسیون امنیت ملی مجلس ندونه حمله از سمت ما بوده. 

  • Upvote 1
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ویدیوی برخورد موشک های سپاه به ویلای خالی! در اربیل عراق از دید دوربین امنیتی تلوزیون کردستان 24

 

https://uupload.ir/view/xpyhyae5n7yievl3_3_8cqf.mp4/

 

انفجار ثانیه 58 چیز شگفت انگیزی بود

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
7 minutes قبل , NIX گفت:

ویدیوی برخورد موشک های سپاه به ویلای خالی! در اربیل عراق از دید دوربین امنیتی تلوزیون کردستان 24

 

https://uupload.ir/view/xpyhyae5n7yievl3_3_8cqf.mp4/

 

انفجار ثانیه 58 چیز شگفت انگیزی بود

این انفجار دقیق ۵۸ خیلی مشکوک این شدت انفجار میتونه برای منفجر شدن هم زمان مهمات و تسلیحات یا سوخت باشه که فرضیه سپاه رو مبنی بر اینکه این مکان یک مکان نظامی بوده تقویت میکنه

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
15 minutes قبل , hoseinfada گفت:

حرفاتون سه قسمت داشت.قسمت اول و دوم به هم ربط داره.این ادعا که از خاک عراق ۶ پهپاد به مرکز نظامی ایران حمله کرده مستندی دارید؟ اگه این حرف درست باشه تمام قواعدی که گفتم  باز هم درسته و اون موقع حمله ما به خاک عراق کاملا درست و بجاست  یعنی از خاک یک کشور به شما حمله شده شما هم حق داری به خاک اون کشور حمله کنی .من جز این مطلب چیز دیگری نگفتم .ولی اونجور که من فهمیدم این موشک در جواب حمله اسراییل به حومه دمشق و شهادت دو سرهنگ ما بوده.او ۶ پهباد رو هم هر چی گشتم چیزی پیدا نکردم و صرفا ادعای شما و پایه ریزی صغری و کبری چیدن شما جهت نتیجه گیری مشخص و توجیه حمله در خاک عراق بود .

 

سلام

 

دقیقا چطور منبعی نیاز دارید؟ شبیه منبع خود شما باشه خوبه؟ : " اونجور که من فهمیدم این موشک در جواب حمله اسراییل به حومه دمشق و شهادت دو سرهنگ ما بوده " :)

 

نقل قول

و اما  قسمت سوم  حرفاتون اگر مشکل اصلی روابط کردستان با اسراییل هست پس چرا در بیانیه سپاه هیچ اشاره ای به کردستان نشده ؟ چرا هیچ هشداری به عراق و کردستان در بیانیه دیده نمیشه  چرا مستقیم اسم اونا نمیاد حتی غیر مستقیم هم حالت هشدار به کردستان نداره؟ شتر سواری مگه دو دولا میشه ؟ یک بیانیه سفت و سخت و صریح به مقامات کردستان بدن و  بابت این روابط هشدار قاطع بدن.کار سختیه دو خط مطلب نوشتن توسط سپاه؟

 

کردستان؟ کدوم کردستان؟ ما یک اقلیم میشناسیم و کشور عراق. به کشور عراق هم اشاره ای نشده چون ما دوستان زیادی در عراق داریم و علم داریم به این موضوع که کشور عراق به شکل واحد با ما دشمنی نمیکنه. اقلیم هم که اقلیم هست و اگر اراده ای از خودش داشت مخاطب قرار داده میشد. یک سری مزدور در اقلیم هستند که فکر میکنند با تکیه بر جنایتکاران میتونند به لفت و لیس بیشتری برسند که هم تاریخ نشون داده و هم چندین سال اخیر و تاریخ خفت بار و ذلت آمیزشون که حالا هرچه قدر هم که چاکری و نوکری کنند سر بزنگاه میشند همون لبزدلانی که در حمله داعش و ترکیه بودند.

حالا انشای سپاه مورد بحث نبود البته. ترجیح شاید آدم بده گاهی به جای حرف عمل کنه وقتی نیاز به عمل باشه.

 

نقل قول

وانگهی اگه بحث روابط کردستان با اسراییله این مملکت صاحب نداره؟ چرا وزارت امور خارجه یا ریاست جمهوری حتی بالاتر صریحا به عراق  بابت این روابط هشدار ندادن و  نمیدن و نخواهند داد؟چرا هیچ ضرب الاجلی به کردستان داده نشده  تو این قضیه؟ نمیشه فضای سیاسی بین ما و عراق و کردستان نسبتا آرام باشه یکهو یک شب به این نتیجه برسیم که عراق و کردستان دارن امنیت ما رو مختل می کنند و ما به سمت اونا موشک روانه کنیم مثلا حتی سخنگوی  کمیسیون امنیت ملی مجلس ندونه حمله از سمت ما بوده. 

 

کدام کردستان؟! ما یک اقلیم داریم که اراده ای نداره بنده خدا و مزدوری میکنه فراخور زمان.

 

توجه دارید که ما یکشبه نخوابیدیم بیدار بشیم. الان چندین ماهه حملات مستقیم پهپادی در کشور داره انجام میشه. قبلش از اقلیم میاوردن داخل مونتاژ میکردن با مزدورانی که از اقلیم میومدن عملیات میکردن و از اقلیم خارج میشدن. دفعه آخر ما خوابیدیم بیدار شدیم دیدیدم اینبار از اقلیم مستقیم با پهپاد حمله کردن. موشک را که باید زودتر از اینها شلیک میکردیم. :)

 

نقل قول

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به دولت عراق و اقلیم کردستان هشدار داد که باید با گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی برخورد کنند و عملیات نظامی ایران علیه این گروه‌ها ادامه خواهد یافت.

این فرمانده ارشد نظامی همچنین خواستار جمع‌آوری پایگاه‌های آمریکا در این منطقه شد و گفته که نباید از این پایگاه‌ها به عنوان «کانون ضد انقلاب و سازماندهی» استفاده شود.

جمهوری اسلامی ایران گروه‌های مسلح کرد را به «تجزیه‌طلبی»، «تروریسم» و «ارتباط با بیگانگان» متهم می‌کند.

 

:)  طرف با پهپاد و ربات قاتل وسط تهران عملیات میکنه و حتما هم قبول دارید با بویینگ کارگو وسط مهراباد مزدور و تسلیحات پیاده نکرده که! بارها خودش و رسانه ها تلویحا اشاره میکنند با پهپاد و موشک فلان سایت را وسط کرج و تهران زدیم هم. اینها هم که از بالا سر ناکجا اباد رد نشدن!  خلاصه استاندارد ما یگانست ولی دیگه خیلی یگانست. اینطور که ما محتاطیم اصول اخلاقی و منشور جهانی را مخدوش نکنیم خود واضعانش رعایت نمی کنند. جالبه چیزی هست که ما هم ننوشتیم و طبیعتا وقتی میگیم کشوری حق نداره به کشوری حمله کنه منظورمون "کشور" هست اولا نه رژیم و وقتی میگیم کشوری باید مسئول باشه منظورمون کشور هست نه اقلیم.

 

 

  • Like 3
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, worior گفت:

صدا و سیما دو روز قبل از حمله موشکی به اهدافی متعلق به اسراییل، خبری از چند شهید و مجروح در سوریه اعلام میکنه. و مشخصا این حمله پاسخ به اسراییل بوده.

اما در همون ساعت ابتدایی حمله، اخباری منتشر میشه که ایران کنسولگری آمریکا(مکان غیر نظامی) رو هدف قرار داده! 

در کنار پخش خبر جعلی حمله به کنسولگری، خبر حمله در حمایت از روسیه هم منتشر میشه و بلافاصله ترند میشه.

و از طرفی مخاطب ایرانی هم خودش رو بازی میده که این داستان بخاطر نابود کردن برجام و یا انتقام خون سردار هست.

سیاستگذار خبری داخلی که باید جنگ روایت ها رو از پیش و بعد از حمله مدیریت کنه(کارش رو بلد نیست) و نمیدونه چطور واکنش نشون بده!

تا اینکه صدا و سیما وارد میشه و اونم بصورت تحلیل! و در این زمان تازه خبر بیانیه رسمی سپاه ترند میشه.

 

این یعنی اگر یه حمله موفق هم داشته باشیم، نمیتونیم نبرد روایت ها رو ببریم و حتی ممکنه یه کشور ثالث مثل روسیه با اجیر کردن افرادی در ایران نتایج زحمات یک کشور رو به نفع خودش مصادره کنه. 

 

این داستان بسیار خطرناک هست و البته معنیش این نیست که از فردا باید بگیر و ببند و تفتیش عقاید و بازرسی رسانه ای راه انداخت!

معنیش اینه که باید همیشه یه متخصص عملیات رسانه ای، در کنار نیروی نظامی عمل کننده وجود داشته باشه...

و این باز به معنی:

FM 100-6 INFORMATION OPERATIONS 

FM 6-0 - Army Publishing Directorate

NATO ACO/ACT DIGITAL MEDIA MANAGEMENT

https://shape.nato.int/resources/3/website/Digital_Media_Management_Guide.pdf

و یا از همه جالبتر:

JDP 3-45.1 Media Operations

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/979962/archive_doctrine_uk_media_ops_jdp_3_45_1_.pdf

 

سلام همون دو روز قبل که فرمودید ، یکی از کاربرها که اسمش یادم نیست در برزو رسانی یه سوال پرسید که اربیل رو زدن ؟!

خیلی عجیب بود ، یکروز قبل از حمله ایران به اربیل ، این سوال پرسیده شد !

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
23 minutes قبل , alala گفت:

 

 

سلام ،

این جناب صدر همون کسیه که در زمان صدام جنایتکار ، برای خفه خون گرفتن در برابرش ، از صدام بنز اس کلاس صفر کیلومتر هدیه میگرفت ، این اگه وابسته به اون خاندان معروف و روابط فامیلیش با یه عده شخصیت پرنفوذ در ایران نبود ، فرقی با بقیه ی اون سردمداران خائن عراقی نداشت و تا حالا کله شده بود . همین حاشیه امنش باعث شده اینجوری افسار پاره کنه !

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
40 minutes قبل , NIX گفت:

ویدیوی برخورد موشک های سپاه به ویلای خالی! در اربیل عراق از دید دوربین امنیتی تلوزیون کردستان 24

 

https://uupload.ir/view/xpyhyae5n7yievl3_3_8cqf.mp4/

 

انفجار ثانیه 58 چیز شگفت انگیزی بود

عجب!!!! ویلای به اون درندشتی کاملا خالی بوده!!!! یعنی یک ویلای معمولی هم بود به خاطر وسعت زیاد و نگهداری از اون حداقل 10_20 تا خدمتکار لازم داره. 

 

ثانیه ی 58 یا یک موشک خیلی قوی تر از قبلی ها برخورد میکنه یا یک انبار تسلیحات منفجر میشه

 

محکم بودن عجیب ساختمان هم هست اگر موشک به ساختمان یا نزدیکش برخورد کرده یا استحکام پناهگاه های مستحکم را داشته که هنوز ایستاده یا شاید محل برخورد با ساختمان فاصله داشته که ساختمان منهدم کامل نشده.

 

نکته ای که لابلای خبرهای شنیدیم این بوده که تونل های زیر زمینی در این منطقه وجود داشته و احتمالا اصل ساختمان و  هدف هم همان تونل ها بوده. 

  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
8 minutes قبل , 951 گفت:

سلام ،

این جناب صدر همون کسیه که در زمان صدام جنایتکار ، برای خفه خون گرفتن در برابرش ، از صدام بنز اس کلاس صفر کیلومتر هدیه میگرفت ، این اگه وابسته به اون خاندان معروف و روابط فامیلیش با یه عده شخصیت پرنفوذ در ایران نبود ، فرقی با بقیه ی اون سردمداران خائن عراقی نداشت و تا حالا کله شده بود . همین حاشیه امنش باعث شده اینجوری افسار پاره کنه !

 

سلام

البته معمولا این مهره ها از پشتیبانی خوب استعمارگران مدرن هم بهره مند هستند. چه کسی در فضای رسانه ای جوکری عراق صدر را به عنوان یک شخصیت ملی گرای مستقل مدام در چشم همه میکنه؟ طبیعتا خودش که قدرت رسانه ای نداره. کسانی که میتونند ازش به عنوان اختلاف افکنی عمیق بین شیعیان استفاده کنند و از ساده لوحی و صفات اخلاقیش برای اختلاف افکنی و دشمنی و البته انحراف (دیدار با بن سلمان و حمله به مواضع مقاومت و ... ) بهره ببرند و شاید بعدترها با قلب شخصیت حتی به موضوعات اساسی تری خصوصا در مباحث بین شیعیان هم طمع کنند.

 

پ ن: خدا ببخشه اگر در این قضاوت های صریح ظلمی میکنم به کسی. ولی به هر حال نمایش رسانه ای جناب صدر و ضرباتش در مقطع معاصر چیزی نیست که بشه کتمانش کرد و یا اشتباه دونست.

 

نقل قول

نکته ای که لابلای خبرهای شنیدیم این بوده که تونل های زیر زمینی در این منطقه وجود داشته و احتمالا اصل ساختمان و  هدف هم همان تونل ها بوده. 

 

حالا خبر غیررسمی است ولی گویا سفیر هشدار داده لااقل دو مرکز دیگه مثل این وجود داره که باید دولت عراق براش فکری بکنه والا براش فکری میکنیم.

 

چند روز پیش بحثش بود. به نظرم هم سفر ناگهانی گانتز به بحرین بعد حملشون در سوریه و حملات اخیرشون معنادار و دارای پیام بود برای ما (که اقلیم سهله از بحرین هم میزنیم) و هم این حمله ایران ( خطاب به حاکمان بحرین که خب میزنند اونها ما هم میزنیم مبدا را )

 

 

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 بیانیه کتائب حزب الله عراق در مورد حمله موشکی دیشب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر موساد در اربیل 

 

بسم الله الرحمن الرحيم

(أُوْلَئِكَ الَّذِينَ لَمْ يُرِدْ اللهُ أَنْ يُطَهِّرَ قُلُوبَهُمْ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ)

 

 عملیات بمباران پایگاه پیشرفته رژیم صهیونیستی در اربیل توسط نیروهای ایرانی که در آن تعدادی از افسران اسرائیلی موساد کشته و زخمی شدند، روندی است که مرحله ای از درگیری از نوع متفاوت را در سرزمین عراق پیش بینی می کند.

 

 این عملیات در واکنش به بمباران فضای داخل ایران در‌هفته های گذشته توسط رژیم صهیونیستی از خاک عراق با هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد.

 و بر این اساس؛ ما مجدداً بر ضرورت اخراج پایگاه‌های نظامی و مقر های اطلاعاتی خارجی از کشورمان تاکید می‌کنیم، تا از بار بیشتر درگیری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در خاک خود دور نگه داشته شود.

 

 به کسانی که صدایشان بلند شد و بر حاکمیت گریه کردند و بمباران پایگاه های صهیونیستی را محکوم کردند، می گوییم: وقتی اشغالگران آمریکایی و صهیونیستی نیروها و انبارهای اسلحه عراق را بمباران می کردند، این صداها کجا بودند؟! مثل الان نشنیدیم که آنها را محکوم کنند، پس آیا تبدیل به دو جبهه شده ایم؛ که یکی از ما از اسلام و مقدسات و کشور دفاع می کند و دیگری از آمریکایی ها و صهیونیست ها و حاکمان خونریز خلیج [فارس] دفاع می کند (مَا لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُونَ).

 مقاومت اسلامی کتائب حزب الله

  • Like 1
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگر این موشکها پاسخ حمله اسرائیل به سوله کرمانشاه باشد که بسیار نا امید کننده است. حمله مستقیم به خاک ما کرده اند و ما در کشور ثالث یک پایگاه غیرعلنی و اعلام نشده آنها را زده ایم. بسیار پالس ترس می دهد که نگران کننده است.

 

اگر هم پاسخ شهادت دو شهید عزیز در سوریه است تا اسم و مراسم تدفین کشته شدگان بیرون نیاید قابل قبول به عنوان انتقام و بازدارندگی نیست. اگر هم قبول نکردند که تلفات دادند ( که اشکال ما هم هست که میتوانند قبول نکنند و در رسانه دست خالی داریم) باید اینقدر بزنیم تا قبول کنند و رسما اعلام کنند تلفات دادند.

 

حالت دیگری هم هست که ممکن است از عمد خواسته اند تلفات نگیرند. این خیلی بده ...

 

 

پی نوشت : انفجار وسطی انگار موشک متفاوتی بود و زاویه برخوردش هم به نظر من خیلی عمود تر از بقیه بود، زاویه برخورد عمود تر یعنی موشک با برد بالاتر استفاده شده. حجم انفجار هم چند برابر به نظر می رسید. ممکنه موشکها متفاوت بوده باشند؟

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
5 minutes قبل , Lord-Soldier گفت:

اگر این موشکها پاسخ حمله اسرائیل به سوله کرمانشاه باشد که بسیار نا امید کننده است. حمله مستقیم به خاک ما کرده اند و ما در کشور ثالث یک پایگاه غیرعلنی و اعلام نشده آنها را زده ایم. بسیار پالس ترس می دهد که نگران کننده است.

 

 

به نظر من هم حمله مستقیم به کشور باید حمله مستقیم به سرزمین های اشغالی پاسخ داده بشه. اینچنین حمله ای باید بعد از ترور شهید فخری زاده و برخی عملیاتهای خرابکاری در ایران که منشا اقلیم داشت انجام میگرفت نه بعد ماجرای اخیر. هرچند دست کوتاه ما موضوع سوریه است. اقلیم هیچ اهمیتی نداره برای صهیونیستها و میبینیم در کمال وقاحت نوک پیکان حملات به جای اینکه سمت دشمن اشغالگر سواستفاده کننده از خاک کشورشون برای حمله به ایران باشه به سمت مورد حمله واقع شده یعنی ایران هست. در حالیکه سوریه علاوه بر اینکه بازیگر دیگه ای مثل روسها داره که خیانت بیشترشون ممکنه تمام دستاوردها را به باد بده از طرفی خود حکومت لرزان و تحت فشارهای شدیدش هم هست و البته ترکیه انگل که مترصد فرصت تشعیف حکومت سوریه است تا بار دیگر قلمرواش را از ادلب گسترش بده.

 

بنابراین ما برای شرایط صلح موقعیت مناسبی نداریم برای حملات مستقیم. حتی اگر حمله مستقیم مثلا پهپادی از ایران بکنیم به نظرم این رژیم در سوریه پاسخ میده به شدت به این بهانه. سوریه برای ما هم یک موقعیت مناسب برای محاصره دشمن هست و هم یک دست زیر ساطور. لبنان هم که باز با دوپینگ غرب برای صهیونیستها چنان تحت فشار هست حزب الله که با کوچکترین حرکتی چنان موجی علیهش به راه میندازن (قدرت رسانه ها در جنگ اکراین فکر کنم کاملا دیگه مشهود بود) که ممکنه از داخل آسیب ببینه. گزینه ای که ضد حشد و حزب الله و مقاومت در سوریه مدتهاست دنبال میکنند تا از داخل نابودشون کنند بدون هزینه های بزرگ نظامی و تلفاتی که متحمل بشند.

 

 

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.