MR9

تاپیک جامع بررسی شهادت فرماندهی سپاه قدس ، سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی

Recommended Posts

1 minute قبل , alala گفت:

بحث شهادت سردار و وسعت اثر حضور ایشون در دل جبهه مقاومت یک طرف هست.

بحث وقاحت دشمن در این حمله و نوع ترور و شهادت یک قهرمان ملی تاریخ این کشور  به همین راحتی هم یک طرف.

دقیقا به همین علت هست که باید پاسخی درخور به این حماقت رذیلانه داد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دلم گرفت رفتم قرآن باز کردم سور انبیا آیه 36 تا 43 آمد که دلم رو کمی آروم کرد 

گفتم برای شما دوستان هم بذارم 

 

و كسانى كه كافر شدند چون تو را ببينند فقط به مسخره‏ ات مى‏ گيرند [و مى‏ گويند] آيا اين همان كس است كه خدايانتان را [به بدى] ياد مى ‏كند در حالى كه آنان خود ياد [خداى] رحمان را منكرند (۳۶)

انسان از شتاب آفريده شده است به زودى آياتم را به شما نشان مى‏ دهم پس [عذاب را] به شتاب از من مخواهيد (۳۷)

و مى‏ گويند اگر راست مى‏ گوييد اين وعده [قيامت] كى خواهد بود (۳۸)

كاش آنان كه كافر شده‏ اند مى‏ دانستند آنگاه كه آتش را نه از چهره ‏هاى خود و نه از پشتشان بازنمى‏ توانند داشت و خود مورد حمايت قرار نمى‏ گيرند [چه حالى خواهند داشت] (۳۹)

بلكه [آتش] به طور ناگهانى به آنان مى ‏رسد و ايشان را بهت‏زده مى ‏كند [به گونه‏ اى] كه نه مى‏ توانند آن را برگردانند و نه به آنان مهلت داده مى ‏شود (۴۰)

و مسلما پيامبران پيش از تو [نيز] مورد ريشخند قرار گرفتند پس كسانى كه آنان را مسخره میکردند [سزاى] آنچه كه آن را به ريشخند مى‏ گرفتند گريبانگيرشان شد (۴۱)

بگو چه كسى شما را شب و روز از [عذاب] رحمان حفظ مى ‏كند [نه] بلكه آنان از ياد پروردگارشان رويگردانند (۴۲)

[]آيا براى آنان خدايانى غير از ماست كه از ايشان حمايت كنند [آن خدايان] نه مى‏ توانند خود را يارى كنند و نه از جانب ما يارى شوند (۴۳)

ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Like 5
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , bahman1368 گفت:

این که امریکا مستقیم فرمانده مارو  میزنه دو تا حالت داره یا انتظار واکنش مستقیم مارو دارن یا ندارن . اگه نداشته باشن کار به عهده نیروهای نیابتیه مثل اتفاقی که در سوریه افتاد و فرمانده سپاه شهید شد و حزب الله چند عملیات نه چندان در خور انجام داد

 

اگر هم  انتظار واکنش مستقیم دارن باید بگم همچین اتفاقی نخواهد افتاد! مشخصا ما توان رزم مستقیم با امریکا رو نداریم.ولیکن متحدانش رو چرا. یعنی مادر بگرید برای اسراییل عربستان و  بقیه داداشیا 

مستقيم زده بايد مستقيم بزنيم نزنن بي غيرتن بي غيرت ميفهمي اينجا كه اونا همه خط قرمزا رو جا به جا كردن حرف از منطق زدن بزدلانه ترين حركت 

  • Like 7
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

حاج قاسم سلیمانی عزیز و محبوب دل ما! آسوده بخواب. همانگونه که در نبرد با داعش در موصل و تکریت و سامرا هنگام شهادت یکی از مجاهدان می‌فرمودی: ضروری است که برای دستیابی به اهداف مقدسی که برای آن گردهم جمع آمدیم ثابت قدم باشیم و در سخت‌ترین وضعیت هم در هم نشکنیم زیرا اگر این اتفاق رخ دهد شکست خواهیم خورد. از این رو برادرانت در هم نخواهند شکست و راه را گم نمی‌کنند تا در نبرد پیروز شوند.

 

دبیر کل نجبا

  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فقط و فقط درگیری مستقیم / لااقل 1000 تا تابوت باید پر کنن و ببرند کشورشون. هر عملی غیر از این باشد یعنی بی غیرتی تمام و کمال:angry:

  • Like 2
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

حاج قاسم سیاست باز نبود اما سیاست دان بود و چه در درون ایران چه در بیرون ایران فقدان او یک خلا استراتژیک است که در درجه اول آمریکا فقدان آن را احساس خواهد کرد . ترامپ پشیمان می شود که حریفش را ناجوانمردانه حذف کرد..

 

از یادداشت محمد قوچانی

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من نمیدونم واقعا ، درک نمیکنم ، پشت تریبون میگیم امریکا غلطی بکنه با خاک یکسانش میکنیم.

 

غلط از این بزرگتر؟واقعا سواله برام

  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از دریغ ها و حسرتهای دیگه اینه که سردار سلیمانی را حالا سلطه رسانه ها و افکار عمومی سوار بر موجهای موجوداتی چون سلبریتیها که خودشون توسط هزاران اکانت و بمباران رسانه ای هدفمند هدایت میشند چنان به انزوا میکشونند که احتمالا نسلهای بعد ایران نه تنها رشادتها و سرافرازیها و جانبازیهاش را برای دفاع از این کشور از حمله صدام تا تکفیریهای تشنه خون نه تنها شیعیان که به قول خودشون ایرانیان مجوس به یاد نمیارن که کاملا در مقابل شاید تصویر وارونه ای از ایشون را هم ترسیم کنند و بهشون قالب کنند.

 

ولی خب واقعه عاشورا چشمه امیدی است که لااقل در دل بسیاری از شیعیان زنده موند اتفاقی که رخ داده بود قرنها بعد حتی با وجود اکثریت دشمن.

  • Like 2
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 minutes قبل , MA5 گفت:

من نمیدونم واقعا ، درک نمیکنم ، پشت تریبون میگیم امریکا غلطی بکنه با خاک یکسانش میکنیم.

 

غلط از این بزرگتر؟واقعا سواله برام

آخه اگه جنگ بشه موقعیت مالی بعضیا به خطر میوفته

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از همان زمانی که حملات گاه و بیگاه رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و به بهانه از بین بردن تهدیداتی که از جانب ایران بود شروع شد و در مقابل ما این حملات رو بدون پاسخ و یا با پاسخ محدود و غیر هم سطح جواب دادیم میشد پیش بینی کرد که دشمن با هر بار سکوت مصلحتی یا به تعبیر بعضی ها صبر استراتژیک ما یک قدم جلو تر میاد و نباید اجازه میدادیم این کار انقدر تکرار بشه تا تبدیل به یک رویه ی معمول بشه و حالا میبینیم که کار به جایی رسیده که دشمن عالی رتبه ترین فرمانده ما در شاخه ی برون مرزی سپاه پاسداران رو به این شکل هدف قرار میده و هیچ ترسی از قبول مسئولیت این حمله نداره! در جولان پایگاه ساختن و حضور دائمی در سوریه به چه کار میاد وقتی دشمن اینقدر جسارت پیدا کرده که یک مقام تا به این حد رده بالا اون هم نه مقام عراقی یا سوری بلکه یک مقام رده بالای "ایرانی" رو بدون ترس از عواقبش، ناجوانمردانه شهید کنه. آیا غیر از اینه که سکوت ما رو تعبیر به ضعف کرده و هر لحظه جسور تر میشه؟ این رویه تا کی باید ادامه پیدا کنه؟ چند سردار دیگه چند رزمنده دیگه و چند دانشمند دیگه باید از دست بدیم تا به این نتیجه برسیم که ثابت قدم بودن در برابر دشمن کلید پیروزیست..؟

  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

eshqali@

 

بر 11 دی 1398 در 00:17 , MR9 گفت:

 

در طراحی عملیات تاثیر محور ، اقدامات نظامی همواره با تلاشهای دیپلماتیک و سیاسی همگام میشود تا با تمرکز بر ایجاد رابطه عِلّی  میان اقدام و تاثیر ، و تعریف ملاحضات زمانی و مکانی بصورت صریح ، بیشترین مطلوبیت حاصل آید 

 

 

cxby2Mr3_400x400.jpg

 

بن کاسپیت تحلیلگر ارشد اسراییلی :

 

نتیجه نبرد اسرائیل علیه قاسم سلیمانی متناقض است. از جنبه تاکتیکی، اسرائیل با موفقیت مانع تلاش ایران برای دستاوردهای محلی می شود. اما از جنبه راهبردی، ایران محوری ایجاد کرده است که از تهران شروع می شود تا به بیروت منتهی می گردد و به بلندی های جولان نیز شعبه می زند ، فاصله ایرانی ها تا مرز ما 80 کیلومتر نیست. حتی بعید است 80 متر باشد. محور شیعی در حال بستن مرزهای ماست. این یک واقعیت ناراحت کننده و پیچیده و تهدید کننده است.

 

 

اثری که حاج قاسم روی صحنه سیاسی- نظامی خاورمیانه گذاشته و خواهد گذاشت ، فراتر از زندگی دنیوی اش هست . این را شقی ترین دشمنانش اعتراف کردند و خواهند کرد 

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برنی سندرز گفته ترامپ آمریکا رو در مسیر یک جنگ فاجعه بار دیگه قرار داده

بایدن گفته ترامپ یک دینامیت رو داخل محفظه سوخت انداخت

جمهوری خواهان هم عین کفتار زوزه خوشحالی میکشن

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط HRA
      دیدگاه های کوتاه کارشناسان اندیشکده Rand

       
      دالیا داسا کای - مدیر سیاست های عمومی خاور میانه
      تهران احتمالاً حمله ایالات متحده را به عنوان یک اقدام جنگی تلقی می کند. احتمال تشدید تنش بین دو کشور از قبل زیاد بود ، اما پس از حمله شب گذشته ، تقریباً مسلم است. کای افزود : اکنون ما در یک لحظه بسیار خطرناک قرار داریم .
       
      کالین کلارک - محقق تروریسم
      واکنش ایران می تواند از نظر ماهیت نامتقارن باشد و این  بدین معنا است که ارزش دارد حزب الله ، گروه وابسته به ایران را در لبنان و سراسر جهان تحت نظر بگیرید .
      کلارک همچنین خاطر نشان کرد که این وضعیت اساسا متفاوت از عواقب عملیات‌های آمریکا در ترور اسامه بن‌ لادن رهبر القاعده یا ابوبکر البغدادی رهبر داعش می باشد . در هر صورت ، ایران کشوری بسیار توانایی است ، کشوری که منابع لازم برای مقابله با حمله آمریکا با اقدامات نظامی مخرب خود را دارد.
       
      بكا واسر - تحلیلگر سیاسی و متخصص بازی جنگ  
       ایران می تواند با حمله به اهداف نظامی آمریكایی در منطقه پاسخ دهد. وی افزود : عامل جغرافیا با استقرار ارتش آمریكا در خلیج فارس همراه  نیست ، حتی اگر تمام اقدامات لازم برای محافظت از نیروها صورت گرفته باشد .
       
      جیمز دابینز - سفیر سابق ایالات متحده در اتحادیه اروپا
      پاسخ ایران به شهادت حاج قاسم سلیمانی تنها ایستادن و تماشا کردن نیست ، همچنین چگونگی واكنش عراق نیز بسیار مهم است. وی افزود : دشوار است كه باور كنید كه دولت عراق همچنان به استقبال نیروهای آمریكایی رفته و به اعطای مصونیت به آنها ادامه خواهد داد.
       
       
      ترجمه شده صرفا برای میلیتاری - بن پایه : اندیشکده Rand
       
      پی نوشت - از دوستان خواهشمندم از تکرار صحبت هایی که بارها در این موضوع بیان شده اجتناب کرده ، تا فرصت برای ارائه مطالب و تحلیل های جدید توسط دیگر کاربران فراهم شود . 
      با تشکر
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.