MR9

تاپیک جامع بررسی شهادت فرماندهی سپاه قدس ، سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی

Recommended Posts

تو این تاپیک نوشتید چرا سپاه قدس نتونست جلوی حمله را بگیرد یا اگر ننوشتید بنویسید چرا

  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان موافق انتقام سریع حتما صحبت های جناب صمدی را در برنامه سلام صبح به خیر - ساعت 3 عصر - ببینند. ایشون به شدت عصبانی بودند و اصرار داشتند انتقام شخصیتی چون سردار باید هر چه زودتر گرفته بشه و ساعت شماری است حالا و تا حالا 30 ساعت شده و خبری نشده و اگر هر چه دیتر بشه ما خیانت بزرگی به تاریخ کشور کردیم. صحبت هایی هم در مورد تی فور داشتند که در اون مقطع هم برخی در مقابل پاسخ مقاومت دلایلی اوردند و پاسخ منتفی شد چون گفتند داریم کارهایی را پیش میبریم ( به نظر مد نظرشون سیاست بود) و الان نباید پاسخ داد.

 

خلاصه صحبتهای کاملی داشتند. اگر تلویبیون دوستی بتونه اون بخش را جدا کنه خوب هست.

 

 

 

 

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خودتون را مرتب گول بزنید و هی داستان سرایی کنید! قدرت و خواست هیچ پاسخگویی در هیچ سطحی وجود ندارد. میان قدرت و فساد رابطه مستقیم معکوس وجود دارد. بدبختی مملکت از اون روزی شدت گرفت که فساد در کشور توسط کسانی نهادینه شد که خود مدعی مبارزه با فساد بودند و اصولا” رویدادهای سال ۵۷ را به این بهانه به وجود آورده بودند. سپس چون در بخش‌های حیاتی حکومت حضور داشتند، از بازوهای نظامی / اطلاعاتی برای حفظ و گسترش شبکه مالی اختاپوسی خود استفاده کردند. بازخورد جامعه به ادعای توهین آمیز صادق محصولی وزیر احمدی نژاد که دارایی ۱۶۰ میلیارد تومانی خود در یک دهه پیش (معادل بیش از ۲ تریلیون تومان در حال حاضر تازه اگر به قول تاجگردون زایش نکرده باشد) را پس انداز امام زمان نامید چه بود؟ چگونه مجلس شورای اسلامی (جدا”؟) به او رای اعتماد داد؟ وقتی در جشن عروسی پسر داوود دانش جعفری در هتل لاله تهران به جای نقل، سکه طلا به آسمان پاشیده می شد، چه واکنشی از سوی رسانه ها و مردم مشاهده شد؟ وقتی فاش شد که سرمایه مالی نعمت زاده و قاضی زاده هاشمی  به ترتیب بیش از ۹۵۰ میلیارد و یک تریلیون تومان (معادل ۳ تا ۴ تریلیون تومان کنونی بدون زایش تاجگردونی) است چه اتفاقی افتاد؟ هیچ! در کجای دنیا مدرک دکتری ارزشی کمتر از دستمال توالت داشته و هر کس و ناکسی به صرف این که زمانی در جنگ با عراق حضور داشته اجازه می یابد به این مدرک دست یابد؛ آنهم در زمانی که همزمان در یک یا چند شغل دولتی مشغول خدمت رسانی (!) به مستضعفین و کوخ نشینان بوده است؟ مگر آمریکا یا شوروی پس از پایان جنگ دوم جهانی نظام آموزشی خود را به گونه ای تغییر دادند که افسران و فرماندهان بازمانده از جنگ بتوانند بدون تلاش و دارا بودن ویژگیها و شایستگی دکتر شده و به جان مردم و جامعه بیافتند و غارت کنند؟ مگر شبانه روز سیستم مالی آمریکا و به خصوص فدرال رزرو را فاسد و در خدمت صهیونیسم بین الملل نمی خوانیم؟ پس چرا دکتر (!) داوود دانش جعفری فرزندش را به فدرال رزرو واشنگتن می فرستد؟ جز این است که سیستمهای اختاپوسی مالی داخل و خارج از کشور با هم ارتباط دارند؟ وگرنه امکان ندارد که فرزند وزیر اقتصاد کشور را در مهم‌ترین نهاد مالی خود استخدام کنند آنهم با وجود انواع و اقسام فیلترهای اطلاعاتی که عبور از آنها پس از ۱۱ سپتامبر اجباری شده‌اند. به همین راحتی اطلاعات مربوط به رفت وآمدها و نیز تصمیمات کلان کشور نیز به خارج نفوذ می کند. امکان ندارد که عزرائیل بدون داشتن منابع اطلاعاتی از درون سیستم ایران، بتواند زمان و مکان ارسال محموله های نظامی ایران به سوریه را ردیابی کند. 

ویرایش شده در توسط Brave_Heart
  • Upvote 14
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سناتور گراهام باز با رجزخوانی و اینکه ترامپ به ایران پیام داده هرگونه پاسخ منجر به بمباران پالایشگاه های ایران میشه به عنوان اخرین عنصر اقتصادی باقی مونده عنوان کرده امریکا نشون داده حتی خون یک آمریکایی براش مهمه.

 

نمیدونم ولی به نظر پاسخ ما نباید به تاخیر بیفته بیش از این چند روز. ایران باید روشن کنه برای این گراهام و ترامپ که پالایشگاه ایران مساوی است با جریان نفت و درسته تهدید بزرگی است برای ما زدن پالایشگاه ها ولی دارند با ترس نان و هرج و مرج اقتصادی وادارمون میکنند خفه بشیم در مورد انتقام. ما جریان نفت را داریم و این میتونه مقابله حداقلی باشه. درسته امریکا احتمالا خیالش راحته خودش جریان نفتش برقراره ولی خب مشکل بقیه جهان خواهد بود بعدش.

 

ما واقعا الان انتخاب زیادی نداریم. پاسخ ترور سردار را نمیتونیم حواله بدیم به خروج از عراق و پاسخ تدریجی. جناب صمدی فکر کنم اشارت خوبی داشتند. ماجرای ترور سردار نقطه ای است که نمیشه مثل دفعات قبل پاسش داد و تیفور مثال خوبی بود عدم پاسخ یعنی چه.

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

                                                                                                                          بسم رب الشهداء و الصدیقین

 

 

                                               tHsb.jpg 

 

*به راستی که از خدائیم و به سوی او بازمیگردیم .

*هرگز مپندارید کسانی که در راه خدا کشته شدند مردگانند بلکه ( آنان ) زنده اند ، ( و ) در پیشگاه پروردگارشان روزی داده میشوند .

 

 

 

 

 

      شهادت سرباز راه حق و حقیقت ، سردار دلها ، سردار رشید اسلام ، سرباز خستگی ناپذیر وطن ، شهید والامقام ، سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی ، به همه ی آزادگان جهان بخصوص خانواده ی داغدار ایشان تسلیت عرض میشود .

 

 

                                               1578125719879.jpg 

 

 

شهادت ایشان به دست حیوانات انسان نمای مدرن ( یانکی ها ) ، ضایعه ی جانکاهیست که قلب هر انسان آزاده ایی را به درد آورده و بغض غریبی را بر گلویش استوار میکند .

 

گرچه تمام نظامیان یانکی پخش شده در عالم را با هم جمع بزنیم ، بازهم مجموع آنها به اندازه ی پوتین شهید والامقام ، سپهبد سلیمانی هم ارزش نخواهد داشت ، اما حق پاسخگویی برای ملت بزرگ ایران باقی بوده و خواهد ماند .

 

در مورد لزوم پاسخگویی به دشمن حسابگر ، نیاز بوده و هست که این پاسخ با تفکر و تعقل ، در زمان مقتضی و ابعاد مناسب به ایشان داده شود تا از تکرار وقایعی اینچنین سنگین و جانسوز  پیشگیری کند .

 

از تمامی هموطنان عزیز و داغدیده ام خواهشمندم که با توجه به ابعاد ضایعه ی تحمیل شده ، لازم است کمی صبر پیشه شود تا در زمان مقتضی ( چه امروز و چه هر زمان و مکانی که مناسب باشد ) پاسخی درخور به این جانیان به ظاهر متمدن داده شود .

 

با دقت به شرایط پیش آمده و آمادگی دشمن ، مسلما" واکنش هایی که از روی عجله ، احساسات و هیجانات شکل بگیرد علاوه بر اینکه آن تاثیرگذاری لازم ( ضربه ی کاری و غافلگیر کننده ) را برای پیشگیری از تکرار این دست جنایات ، نخواهد داشت ، میتواند باعث مشکلات بیشتری در عرصه ی نبرد شده و شرایط را پیچیده تر کرده و یا از کنترل خارج کند "

 

در مورد زمان و زمینه برای پاسخگویی اگر به بیانات رهبری گوش فرا دهیم ، علاوه بر اینکه از بازی در نقشه ی طراحی شده توسط " دشمن حسابگر " امتناع کرده ایم ، میتوانیم با طراحی و اجرای نقشه ی مورد نیاز ( خودمان )  در زمان و مکان مناسب هدیه ایی درخور و زجرآور به این انسان نما ها تقدیم کنیم .

 

در این رابطه به یاد نوحه ایی زیبا افتادم که شعرش بدینگونه بود ،    " نه پیش تر ز امام و نه جای مانده ز ره ... " 

 

                                          1578134047523.jpg 

 

 اما هم اکنون و در زمان پیش رو ، میتوانیم رخت عزا بر تن کرده شهدای مطهرمان را با شکوهی بی نظیر تشییع کنیم و با ایجاد همبستگی داخلی و مطالبه ی انتقام خون شهید به صورت یکصدا  ، در زمان مناسب ( هر زمان ، هرمکان و به هر شکل و یا ابعاد مورد نیاز ) پاسخگوی جنایت این جانیان به ظاهر متمدن باشیم

 

                                                                           1578137603227.jpg 

 

 

*یک نکته

از عزیزان مسئول در امر تشییع شهدا ، خواهشمندم زمان و مکان تشییع را به شکل کاملا قطعی ( صد در صدی)  و توسط تمامی رسانه های در دسترس اعلام بفرمایید . لطفا تاریخ تشییع را جابه جا نفرمایید . جابه جایی تاریخ تشییع به خیل عظیم تشییع کنندگان آسیب میزند ، بدین شکل که مردم عادی شرکت کنننده بایستی از نقاط مختلف و همینطور مشکلات زیاد خود را به مراسم برسانند و تصمیم گیریهای لحظه ایی و عجولانه باعث ناکام ماندن مردم در رسیدن به مراسم تشییع میشود . نمونه ی قابل لمس آن تشییع پیکر پاک شهید والامقام محسن حججی بود که حقیر و تعداد دیگری از مردم با توجه به اشتباهات مکرر در اعلام تاریخ مراسم و همینطور تصمیمات لحظه ایی راهی مراسم شدیم اما با رسیدن به جایگاه متوجه شدیم که مراسم به زمان دیگری موکول شده و بدین شکل دیگر نتوانستیم در مراسم حقیقی شرکت کنیم .

ویرایش شده در توسط crazyinventor
  • Like 1
  • Upvote 13
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, MA5 گفت:

 

 

فرضیه اول : حمله به نماد قدرت 

 

در این سناریو ایران میتونه با حملاتی سریع و مرگ بار به ناو هواپیما بر آمریکا باعث انهدام اون بشه و این عمل تقریبا یک پاسخ بسیار سخت میشه تلقی کرد و میشه گفت این عمل انتقام خوب و مناسبیه چون ناوهواپیما بر آمریکا نماد قدرت ارتش ایالات متحده است و تقریبا بی حساب میشیم اما  بدون شک باعث گسترش درگیری میشه و ماهم تلفات کمی نمیدیم

 

 

فرضیه دوم : حمله در خارج آسیا و ترور یک شخصیت مهم آمریکایی مثلا بولتون هست که خب بنظرم پاسخ معقولیه اما نمیشه چون حفاظت ازشون شدیده و ترورش سخت .

 

 

فرضیه سوم : حمله همه جانبه محور مقاومت به تمامی پایگاه های آمریکا در خاورمیانه اعم از عراق سوریه عربستان اردن بحرین قطر امارات افغانستان و پاکستان و ترکیه ، این کار به وسیله تمام نایبان ایران و سپاه میشه انجام بگیره و پاسخ بشدت محکمی هست .

کاش تو تحلیلا سناریو بعدش هم بیارید ...یععنی مثلا ما به هرکدوم از فرضیه های شما عمل کنیم ...در مقابل چی میشه ...مثلا اگه بیان عسلویه و پتروشیمی های ما رو بزنن دیگه میتونیم قامت راست کنیم

همین الان اقتصاد ما در حال فروپاشیه ...اوضاع وخیم شه خطر اشفتگی داخلی و تجزیه هم داریم

دوستان از خواب باید بیدار شد ..ما هیچ عددی در مقابل توان نظامی و اقتصادی ایالات متحده نیستیم ...راه صرفا عقلانی ...رو اوردن به داخل تقویت بنیان های اقتصادی تجهیز ارتش کلاسیک و..

این بیانات هیجانی صرفا کامل ما رو محو میکنه چیزی شبیه بلایی که سر شوروی اومد

  • Like 1
  • Upvote 2
  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اول باید ایرانیا از آمریکا برگردند من سخنرانی ترامپ را دیدم احساس کردم میترسه ولی چرا دقیقا سلیمانی این شکلی خودکشی کرد

  • Like 1
  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قبل از اینکه تا اطلاع ثانوی دوباره محروم بشوند:

۱- افرادای که از دید مذهبی پست کردند،

 

اولا شما شیعه نیستید، چون شیعه میدونه هیچ احدی رو نمیشه با آل محمد مقایسه کرد، گفتن حسین زمان، علی زمان کفر گویی هست، و حتی حق گفتن قنبر زمان مالک اشتر زمان رو ندارید، ثانیا توصیه میشه احادیث مربوط به بنی عباس دوم و ثانی رو مطالعه کنید، تا بدونین، الان قضیه کجای کاره! و تفاسیر من عندی هم  از آیات ارائه نشود! اگر جرأت دارید برید با اونب که یار الله است (ناچاری نبود آزادی بیان خخ) و شما میگید افغانی چون جواب ندارید و یا شاگرداش مناظره کنید که خاک و خاکشیر بشید، و رسوای عالم،

در احادیث هست که دولت بنی عباس الثانی بر دروغ و مکر بنا شده است در آخر کار دچار سستی میشند و کم کم هویدا میشه و شرق و غرب عالم طمع میکنند بر چیزی که طمع نداشتند.

این مطلب هم جالبه: ارشاد مفید ص ۳۵۷، کشف الغمه ج ۲ ص ۴۵۷ : از علامات ظهور سوزاندن مردی عظیم القدر از شیعیان بنی عباس (منظور بنی عباس الثانی یا آخر الزمان هست)

بین جلولا و خانقین!

 

شما لعن عمر ملعون رو به بهانه ناراحتی برادران عمری ممنوع کردید، به بهانه شیعه کشی شدن، اما از اربابان اینها تقیه نمیکنید و اینهمه شیعه رو بکشتن دادید، در رأی هم که پیرو صوفیه و ابن العربی. در حدیث هم اومده بعلت میل بصوفیه و عرفان و فلسفه شرار خلق الله هستند و غیره!

مطلب زیاده، اما سعی شد سربسته ترین حالت بگم، که فکر نکنین دیگه استحمار مردم بحدی رسیده که چنین کفرگویی کنین! از امام جلوتر یا علی زمان یا حسین زمان یا مالک اشتر زمان

شهادت حضرت زهرا هم نزدیکه، کدوم جنایت بزرگتره کشتن سلیمانی (که قطعا از داخل حکومت راپورتش رو دادن) یا شهادت حضرت زهرا که اسم قاتل ایشون رو یکبار هم نمیآرید 

 

۲- از لحاظ نظامی بودجه آمریکا همین الان سه برابر ارتش چین هست! هر قدر آمریکا دشمنه چین بلحاظ استرتژیک دشمنه (خاطره حمله مغول، رفیق چینیم میگفت مغول ها در چین قتل عام نکردن و بخشی از سپاه مغول چینی بودن!) بخاطر اینکه چین به نفت و منابع خاورمیانه نیاز داره، و کشور ما الان بخاطر سیاستهای مشعشع زمین بازی نیابتی شده!

کشتن سلیمانی بدلیل این بود که جلوی نفوذ چین و روسیه در عراق گرفته بشه یک! دو حمله پیشگیرانه بود جهت حفظ جان آمریکایی ها

سه،  چند وقت پیش که بحث مذاکرات پشت پرده بود و بحث ترور سلیمانی (یا برکناری) جهت پیشرفت مذاکرات بعنوان خواسته آمریکا مطرح بود مذاکراتی که روحانی رو توش راه نمیدن. سه روز قبل از قتل سلیمانی، خبری بیرون اومد در یوتیوب که سلیمانی  و ابو مهدی مهندس در حمله به پایگاههای حشد بشدت زخمی و یا کشته شده بنقل از دبکا!!!!! سازمانهای اطلاعاتی ایران یا خیلی تعطیلن یا کسی که خودشون رو بخواب زدن، مروری بر جان باختن نیروهای قدر قدرت و کاریزماتیک نظامی در طول جنگ و بعد از اون میگه جنگ قدرت و آدم محبوب همیشه هم خوب نیست و ... (بعنوان سناریو مطرحه)

۳- پس از اعتراضات آبان و کشته شدن تعداد زیادی از هموطنان با شلیک مستقیم گلوله به مغز و یا قلب!! هر کشور خارجی میفهمه این حکومت در ضعف کامله، چون صاف مردم رو بگلوله بسته! بهمین دلیل جرأت پیدا میکنه، که از هر خط قرمزی عبور کنه، و این شکل سرکوب و قتل عام رو بسیاری از تحلیل گران میگفتند که دشمنان خارجی ایران رو جری میکنه و میفهونه حکومت بسیار ضعیف شده و هر ضربه ای بهش زده بشه توان پاسخ گویی نیست.

 

۴-اگر علاقه به فوتبال دارید سناریوی خواست هواداری استقلال و رفتار مدیریت که ابتدا حتی مجیدی محبوب رو نتونست بیاره ولی کار بجایی رسوند که بازیکن و هوادار به مجیدی راضی شد و کلی ملت رو سر کار گذاشتن، پاسخ ایران هم همینه.

 

۵- اون افرادی که میگن آمریکا برای یه جنگ تمام عیار نیرو نداره، اولا ایران سعی کرد خیلی کارا کنه که آمریکا جنگ رو شروع کنه (اگر فالس فلگ نبوده باشه، و اگر آرامکو کار اسرائیل نبوده باشه، چون هنوز اعلام نشده کار کیه!!!!) منتهی آمریکا کامل طناب رو سفت میکرد و نیروها رو جمع کرده و ناوگان از سی کشور و نیروهاش رو افزایش داده! و پیشبینی جنگ قطعی هست و بین سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ با احتمال بالای ۹۵ درصد اتفاق میافته و مسئولین حکومت هم میدونن کشتن سلیمانی در این راستا هم میتونه باشه که یه ارزیابی نهایی از توان ایران انجام بدن (مثلا در سوریه میزدن ایران رو بعدم که ایران ۶۰۰ کیلومتر عقب نشست تا ابوکمال، بعد تازه مشخص شد ایران برای دفاع از خودش و ضد هوایی نیاز باجازه روس داشته!)

منتهی کشتن سلیمانی دیگه رو میکنه چقدر توان ایران جدی هست و چقدر لاف و گزافه!

 

۶- در صورت مذاکره، قبول شروط آمریکایی ها جنگ منتفی هست ولی عملا دیگه حکومتی بشکل فعلی نخواهد بود.

  • Upvote 4
  • Downvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

هم اکنون, pyaghoubi گفت:

ثانیا توصیه میشه احادیث مربوط به بنی عباس دوم و ثانی رو مطالعه کنید، تا بدونین، الان قضیه کجای کاره! و....

در احادیث هست که دولت بنی عباس الثانی بر دروغ و مکر بنا شده است در آخر کار دچار سستی میشند و کم کم هویدا میشه و شرق و غرب عالم طمع میکنند بر چیزی که طمع نداشتند.

 این مطلب هم جالبه: ارشاد مفید ص ۳۵۷، کشف الغمه ج ۲ ص ۴۵۷ : از علامات ظهور سوزاندن مردی عظیم القدر از شیعیان بنی عباس (منظور بنی عباس الثانی یا آخر الزمان هست)

بین جلولا و خانقین!

 

سپاس و تشکر فراوان از توصیه تان . واقعا نمی دونستم در احادیث ما اینقدر جالب سرگذشت دولت عثمانی را بیان کرده اند که آخر دچار ضعف شدند و شرق و غرب بهش طمع کردند . در بنی عباس اول هم ترکان نقش مهمی داشتند . خیلی جالب بود باز هم از شما به خاطر بیان این نکته زیبا تشکر می کنم . 

 

هم اکنون, pyaghoubi گفت:

دشمنه چین بلحاظ استرتژیک دشمنه

 

شرمنده بابت پرسش ، اینجا را متوجه نشدم که چین به چه علت از لحاظ استراتژیک دشمن تلقی می شود . 

 

هم اکنون, pyaghoubi گفت:

کشور ما الان بخاطر سیاستهای مشعشع زمین بازی نیابتی شده!

 

زمین بازی نیابتی ، آنهم کشور ما . فکر کنم اینجا مفهوم دیگری مد نظرتان بوده و اشتباه تایپی کرده اید . 

 

هم اکنون, pyaghoubi گفت:

اگر علاقه به فوتبال دارید سناریوی خواست هواداری استقلال و رفتار مدیریت که ابتدا حتی مجیدی محبوب رو نتونست بیاره ولی کار بجایی رسوند که بازیکن و هوادار به مجیدی راضی شد و کلی ملت رو سر کار گذاشتن، پاسخ ایران هم همینه.

 

 اتفاقا بنده حدود 3 سال است که کنش ها و رفتار های هواداری فوتبال را بررسی می کنم . در مورد اخیر باشگاه استقلال هم افسار فکر تعدادی از هواداران در دست ادمین های خام چند صفحه پرطرفدار اجتماعی افتاد و آنها هم لحظه ای این فکر ها را به سمتی که هیجانشان تراوش می کرد می بردند . این موردی هم که فرمودید یکی از همان سمت ها است . در ضمن فکر نمی کنم این مساله به این موضوع مربوط باشد .

 

هم اکنون, pyaghoubi گفت:

اون افرادی که میگن آمریکا برای یه جنگ تمام عیار نیرو نداره، اولا ایران سعی کرد خیلی کارا کنه که آمریکا جنگ رو شروع کنه (اگر فالس فلگ نبوده باشه، و اگر آرامکو کار اسرائیل نبوده باشه، چون هنوز اعلام نشده کار کیه!!!!)

 

عجب ، شما در ابتدا یک گزاره را به صورت یقینی بیان می کنید و بعد آمده اید یک احتمال دیگر را در داخل پرانتز می گویید و سپس ادامه ماجرا را با همان گزاره یقینی مفروض دنبال کردید !! این هم روشی می باشد . 

 

موفق باشید

  • Like 2
  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اول از همه یادی کنم از دوستی که هوشمندانه از فیلم پدر خوانده ( فرانسیس فورد کاپولا -1972) نام برد و ماجرای اخیر رو با روایت اون مقایسه کرد ( البته قیاس مع الفارق است ولی چاره ای نیست جز این ) . در  داستان پدرخوانده شخصی به نام سولاتزو به دون ویتو کولئونه پیشنهاد همکاری داد. دون ویتو مخالف و فرزند اون سانتینو مخالف بودند. سولاتزو با علم به اختلاف درون خانواده ای ، پدر خانواده را ترور و به فرزند بزرگتر پیشنهاد مذاکره داد و تام هگان وکیل خانواده و برادر ناتنی سانتینو را دزدید و ترغیب و تهدید کرد تا به خواسته او تن دهد.  سانیتنو فردی جوشی و بدون تدبیر بود ولی برادر او مایکل با کیاست سولاتزو را به قتل رساند و غائله را ختم کرد. و اما چند درس از این ماجرا که همانطور که خبیثی مثل ترامپ در نقش سولاتزو فرو رفته و به آن اشاره کرد: ایران تاکنون جنگی را نبرده ولی در مذاکره ای شکست نخورده است:

1) اولا در هر قضیه ای ملی و استراتژیک چه مسئله هسته ای و چه سیاست ورزی ما در خاورمیانه، نیاز به وحدت کامل هست. بهتره ما چک و چونه ها در پس پرده بزنیم و جلوی دشمن وحدت کلمه داشته باشیم. با خناثای روبرو هستیم که از هر اختلاف ما نهایت استفاده رو می کنند.

2) برجام و خیلی موارد هسته ای در هر دوره خالی از اشکال نبودند. یک بار صداقت و شجاعت لازمه که به مردم بگیم اشتباه کردیم و گام های اشتباهمونو جبران کنیم. خروج کامل از برجام میتونه حداقل احترام به مردم باشه. برجام تا جایی قابل دفاع بود و از زمان ترامپ جز ریسمان پوسیده ای از اون نموند. تمسک جستن به این ریسمان پوسیده وقتی ابلیسی مثل ترامپ و شیاطین کوچکتری مثل اروپا در مقابل ماست فایده ای نداره. پس خروج سریع از اون همزمان با تلافی این اقدام جنایتکارانه میتونه توپ رو از زمین ما خارج کنه و به زمین امریکا بندازه.

3) کاری به زمان و مکان انتقام ندارم ولی باید این کار انجام بشه. تصور کنید سولاتزو زنده باشه و تلافی نبینه مسلما جری تر میشه. پس باید نترسید و غرور دشمن که خیلی به خودش مینازه رو شکست. اگر بنابر مصلحتی در قضیه جنایت حمله به هواپیمای مسافربری ایران در فراز خلیج پارس این پاسخی نداد ولی این بار باید پاسخی درخور بده که دشمن فراموش نکنه. گاهی تام هگان که وکیل زمان صلحه کارایی در بحران نداره و باید دنبال مردان اهل رزم بود! باید لبخند پلید ترامپ و نتانیاهو رو بر لبانشون خشکوند و هرچه زودتر بهتر!

4) بعد از پیروزی سانتینو، شخصی به نام بارزینی با اجیر کردن فردی از خانواده کورلئونه و دست گذاشتن روی نقاط حساس شخصیت سانتینو و زیر نظر گرفتن اون، این فرد رو ترور  و ویتو کورلئونه که دوباره سرپا شده بود رو مجبور به پذیرش خواستشون کردند. اگر سانتینو احساسی نمیشد و اگه مسئله حفاظت رو جدی می گرفت  شاید ماجرا پیچیده و خانواده اش در موضع ضعف قرار نمی گرفت. قاسم سلیمانی مجاهدی بود که همه میدونن گمشده اش شهادته و اشارات روزهای آخرش رو فقط امثال بنده درک نکردند ولی اطرافیان اونها و سیاست گذاران نباید این چنین فرماندهی را راحت در دسترس دشمن قرار می دادند. قبلا هم عرض کردم که ایران با هزینه ای کمتر در مقابل 7 هزار میلیارد سرمایه گذاری آمریکا  در سوریه، لبنان  و عراق و حتی یمن به کامیابی نسبی رسیده بود. وقتی اینطور شرایطی هست و اسرائیل و عربستان هم ابزار تقابل ندارند خودشونو پشت آمریکا پنهان کردند، باید حدس می زدیم که آمریکا متحده خودش به سمت مقابله و زخم زدن بره.  درمقابل اهریمنی که دستش پر از پلن های بی و سی است و رسانه های قدرتمندری در اختیار داره باید با احتیاط بیشتری عمل می کردیم. موقعی درد دلمون سر باز میکنه که به خیل فرماندهان شهید از اول انقلاب نگاه کنیم.  صیاد، چمران، همت، باکری، باقری، خرازی  ، احمد متوسلیان هم اکنون قاسم سلیمانی. هر کدوم که استوانه ای از ایمان و شجاعت برای گرفتن تصمیمات قاطع در مواقع حساس بودند و  بعضا قدرشون دونسته نشد و وجودشون واقعا برای الان کشور تاثیر گذار و تکیه گاهی عظیم بود. نحوه شهادت مظلومانه صیاد و قاسم سلیمانی دل رو به درد میاره. چند نسل باید بگذره که امثال چمران یا صیاد یا سلیمانی پیدا شن؟ 

 

ویرایش شده در توسط aminf14
  • Like 3
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

بعضی از بزرگواران بعد از حادثه شهات سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

به سیستم حفاظت از ایشان اشکال وارد نمودند

بنظرم

اکثر رفت وآمدهای ایشان چیز پنهانی نبوده است (مگر دیدارهای ایشان با آقای سید حسن نصرالله و یا چند مورد خاص )

عزیزانی هم که در سوریه با ایشان بودند

میدانند که اکثرا وقتی ایشان به محور عملیاتی میرفتند بیسیمشان فعال بود و شنود بیسیم هم کار سختی نیست برای دشمنان ما (هرچند در توان گروههای تروریستی نبود که اقدام دقیقی انجام دهند ولی در خط بودن همیشه احتمال شهادت را دارد)

درهرصورت با توجه به مسائل ذکر شده

تا قبل از روز جمعه

مسئله ، مسئله احترام متقابل بود (بخاطر هزینه های ایجاد شده ایی که برای طرفین داشت )

ولی ناگهان یک سمت بازی تصمیم گرفت وارد بازی متفاوتی بشود که عواقب شدیدی دارد (نه از نظر انتقام گیری ، بلکه از نظر حقوق بین الملل )

در ادامه هم باید عرض کنم

پیدا کردن فرمانده سنتکام یا حتی رفت و آمد سیاسیون امریکا در منطقه کار چندان سختی نیست خود آمریکاییها هم این را میدانند

اما چه شد که آقای ترامپ تصمیم به تغییر بازی گرفتند سئوالیست که باید پاسخ داده شود

 

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, pyaghoubi گفت:

ارشاد مفید ص ۳۵۷، کشف الغمه ج ۲ ص ۴۵۷ : از علامات ظهور سوزاندن مردی عظیم القدر از شیعیان بنی عباس (منظور بنی عباس الثانی یا آخر الزمان هست)

اینو من پیدا نکردم 

لطفا اگه میشه لینک یا تصویر این مطلب رو ارسال کنید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
23 hours قبل , aminf14 گفت:

زخم میشه زد و لزوما نیازی به سلاح هسته ای و میکروبی و شیمیایی نیست :

  • تاسیسات آب شیرین عربستان
  • ناوهای هواپیمابر آمریکا
  • کارخانجات آمونیاک اسرائیل در حیفا
  • پایگاه اینجر لیک در ترکیه

 

دوستان ایرانیمون اینجا نوشتند  تاسیسات آب شیرین عربستان را نابود کنید آدم پشیمون میشود از به دنیا آمدن

  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آقا من هرچی فکر میکنم بازم متوجه نمیشم چرا آمریکا همچین کاری کرد

اگر هدف شون حذف سردار بود چرا توسط دولت آمریکا اینجور رسمی ترامپ بیاد اعلام کنه؟

شما که رد رو داشتین. میتونستین شبیه سناریو ترور عماد مغنیه با یک خودروی بمب گذاری شده به هدف کثیفتون برسین

بعد با رسانه ها تون میتونستین فضا رو مه آلود کنید و انگشت اتهام رو ببرید سمت تسویه حساب های داخلی - جنگ قدرت داخلی در ایران یا عراق حتی گروهک های تروریستی

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط HRA
      دیدگاه های کوتاه کارشناسان اندیشکده Rand

       
      دالیا داسا کای - مدیر سیاست های عمومی خاور میانه
      تهران احتمالاً حمله ایالات متحده را به عنوان یک اقدام جنگی تلقی می کند. احتمال تشدید تنش بین دو کشور از قبل زیاد بود ، اما پس از حمله شب گذشته ، تقریباً مسلم است. کای افزود : اکنون ما در یک لحظه بسیار خطرناک قرار داریم .
       
      کالین کلارک - محقق تروریسم
      واکنش ایران می تواند از نظر ماهیت نامتقارن باشد و این  بدین معنا است که ارزش دارد حزب الله ، گروه وابسته به ایران را در لبنان و سراسر جهان تحت نظر بگیرید .
      کلارک همچنین خاطر نشان کرد که این وضعیت اساسا متفاوت از عواقب عملیات‌های آمریکا در ترور اسامه بن‌ لادن رهبر القاعده یا ابوبکر البغدادی رهبر داعش می باشد . در هر صورت ، ایران کشوری بسیار توانایی است ، کشوری که منابع لازم برای مقابله با حمله آمریکا با اقدامات نظامی مخرب خود را دارد.
       
      بكا واسر - تحلیلگر سیاسی و متخصص بازی جنگ  
       ایران می تواند با حمله به اهداف نظامی آمریكایی در منطقه پاسخ دهد. وی افزود : عامل جغرافیا با استقرار ارتش آمریكا در خلیج فارس همراه  نیست ، حتی اگر تمام اقدامات لازم برای محافظت از نیروها صورت گرفته باشد .
       
      جیمز دابینز - سفیر سابق ایالات متحده در اتحادیه اروپا
      پاسخ ایران به شهادت حاج قاسم سلیمانی تنها ایستادن و تماشا کردن نیست ، همچنین چگونگی واكنش عراق نیز بسیار مهم است. وی افزود : دشوار است كه باور كنید كه دولت عراق همچنان به استقبال نیروهای آمریكایی رفته و به اعطای مصونیت به آنها ادامه خواهد داد.
       
       
      ترجمه شده صرفا برای میلیتاری - بن پایه : اندیشکده Rand
       
      پی نوشت - از دوستان خواهشمندم از تکرار صحبت هایی که بارها در این موضوع بیان شده اجتناب کرده ، تا فرصت برای ارائه مطالب و تحلیل های جدید توسط دیگر کاربران فراهم شود . 
      با تشکر
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.