MR9

تاپیک جامع بررسی شهادت فرماندهی سپاه قدس ، سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی

Recommended Posts

پمپئو واقعا گستاخانه مصاحبه کرده. از صبح هم سریالی داره با رسانه هاشون مصاحبه میکنه و میگه دنیا برای امریکایی ها جای امن تری شده چون دیگه روی کره خاکی سردار سلیمانی قدم برنمیداره و ایران هم کمی سر و صدا میکنه بعد میشینه سرجاش چون ترامپ گفته اگر جواب بدند پاسخ بدی میگیرند.

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, alala گفت:

پمپئو واقعا گستاخانه مصاحبه کرده. از صبح هم سریالی داره با رسانه هاشون مصاحبه میکنه و میگه دنیا برای امریکایی ها جای امن تری شده چون دیگه روی کره خاکی سردار سلیمانی قدم برنمیداره و ایارن هم کمی سر و صدا میکنه بعد میشینه سرجاش.

 

 

این صحبت بیشتر برای آماده کردن مردم داخل آمریکا برای مواجه با واکنش ایران هستش . آنها دارند اینگونه رفتار می کنند تا اگر ضربه ای خوردند که از آن تاثیر گرفتند و توان پاسخ گویی سریع نداشتند اذهان مردمشان اماده باشد (البته با توجه به این جمله ای که شما بیان فرمودید) . 

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بدون شرح ، فقط نگاه کنید 

 

 

  • Like 2
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان عزیز و رفقای گرامی

من با چشم سر امروز معجزه رو دیدم

این استقبال مردمی که از مراسم تشیع پیکر مطهر شهدا در کشور تا الان انجام  شده خدا رو شاهد میگیرم بی سابقه بوده اونم مردمی که اینهمه زیر بار مشکلات اقتصادی و فقر هستن

همین دوماه پیش بود که کشور به خاطر گرونی بنزین دچار آشوب شده بود و تقریبا بیشتر مردم نسبت به نظام یا بدبین شده بودن یا دو دل یا بی تفاوت.ولی ظرف دو ماه ورق کلا برگشته امروز مردم با مشت های گره کرده و از ته دل میگفتن مرگ بر آمریکا

فقط خون پربرکت سردار شهید دوباره میتونست مردم رو دوباره یک دل و یک صدا و ضد آمریکا بکنه. این خیلی دستاورد بزرگیه.قدرشو بدونید

 

 

 

ویرایش شده در توسط Maldini
  • Like 3
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 hours قبل , zed گفت:

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

ترامپ مطمئن است انتقام سختی در کار خواهد بود . 

 

اما باز هم اطلاعات ناقص آمریکا از ایران و محور مقاومت باعث شد تا به گفته امام جمعه تهران پیام عجیبی را به ایران برساند که هماهنگونه انتقام بگیرید که ما عمل کردیم (اگر نه پالایشگاههای ایران را میزنیم) «به گفته یک سناتور آمریکایی»

این پیام دو پیام دارد یکی پنهان و دیگری آشکار

پیام آشکار این است که ترامپ ترجیح می‌دهد در این قمار یک ژنرال یا یک وزیرش مورد انتقام محور مقاومت قرار بگیرند اما درگیری گسترده نشود که از ترس این موضوع، تهدید هم میکند (البته تجربه سرنگونی پهپادشان را بد نیست مرور کند)...

پیام پنهان این نامه این است که ترامپ که در حالت غیر طبیعی تصمیمی را گرفت تا شاید بدین وسیله بتواند رای بیاورد حالا نگران این است که اگر تلفات سربازان آمریکایی زیاد شود قطعا در آمریکا و مردم کشورش نیز مورد بازخواست قرار می‌گیرد که با این حماقت سربازان آمریکایی را روانه تابوت خواهد کرد.

 

https://www.mashreghnews.ir/news/1026733/خودکشی-ترامپ-از-ترس-انتقام

 

همچنین تهدید به هدف قرار دادن 52 نقطه از جمله مراکز فرهنگی مهم ایران که صدای دموکراتها را درآورد .

 

هنوز در حال حمله به حشدالشعبی در عراق و سوریه هستند و سعی می کنند با مشت های پیاپی قدرت تمرکز و تفکر را از حریف بگیرند و اراده او را برای پاسخ محکم بشکنند و از آن سو مرتب واسطه می فرستند تا اینجا 16 کشور .

سلام و درود بر شما

 

خیلی با خودم راجع به این پیام اونها فکر کردم ممکنه معنی پیام اونها این باشه  :

ایرانی ها استاد جنگ نامتقارن هستند ، چیزی که نظامیان آمریکایی از آن وحشت دارند ، جنگی با تلفات نیروی انسانی بالا ! به همین خاطر پیام دادند همانگونه انتقام بگیرید که ما عمل کردیم یا اینکه همانطور بجنگید که ما می جنگیم یعنی متعارف و متقارن ! نه غیر متعارف و نامتقارن

 

البته نکته دیگری را هم اضافه کنم به اینجور پیامها به دیده شک نگاه می کنم هیچ اطمینانی به طرف مقابل نیست.

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عصری داشتم فکر میکردم سردار که انقدر در فراق شهید کاظمی بی تاب بود در اوج جوانی، حالا بعد تمام مصیبتهای دیگه و سربازان و فرماندهانی که در سوریه و عراق و لبنان از دست داده مثلا در ترور خودش میموند و مهندس شهید میشد یا جای دیگه به جای او ابومهدی ترور میشد واقعا دیگه با توجه به دوستی عمیقشون تحمل نمیکرد و شکوه ای حسابی به جانب خدا میبرد.

 

حالا دختر ابومهدی مصاحبه کرده گفته پدرم اگر سردار به شهادت میرسید زنده نمیمومند از غمش. بی حکمت نبود که مهندس بره استقبال سردار و هر دو با هم و احتمالا در کنار هم و در یک ملاقات دوباره به شهادت برسند.

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سید هاشم الحیدری می‌گوید پیکرهای سوخته‌ی این دو شهید گرانقدر طوری در هم آمیخته شده‌اند که تفکیک آن‌ها غیرممکن است.

 

این یعنی نه ابومهدی المهندس در مزارش در عراق تنها خواهد بود و نه سردار دل‌ها سلیمانی در مزارش در کرمان.

 

می خواستند بین مردم عراق و ایران جنگ و نفرت بکارند ولی همه ی نقشه هایشان توسط خدا بر باد رفت

  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بهترین انتقام و کم خطر ترین انتقام ، ساخت کلاهک هسته ای برای موشک هاست . والسلام

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

افسوس و صد افسوس کاش در اقتصاد هم مثل اویی بود.

به نظر میاد اولین رگه های وانکشی ایران شروع شده با برداشتن گام پنجم کاهش تعهدات برجامی و تهدید رسمی اسرائیل در صورتی که آمریکا به انتقام ایران جواب دهد.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اعوذبالله من الشیطان الرجیم 

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

حکمت ۳۱۴ کتاب شریف نهج البلاغه

 

امام علی علیه السلام فرمود :

 

«رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَيْثُ جَاءَ، فَإِنَّ الشَّرَّ لاَ يَدْفَعُهُ إِلاَّ الشَّرُّ.»

 

«سنگ را از همانجا كه آمده بازگردانيد، چراكه شر و بدى را جز با (همان) شر وبدى نمى توان دفع كرد.»

 

راه دفع شرّ

امام علیه السلام در اين گفتار حكيمانه كه در ميان مردم جنبه ضرب المثل پيدا كرده است دستورى دفاعى و خاص را بيان كرده است.

 

بعضى از شارحان، اين سخن را ناظر به مسئله قصاص دانسته و اشاره اى به آیه شریفه ۱۷۹ سوره مبارکه بقره:

 

«وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَا أُوْلِي الاَْلْبَابِ»

 

مى دانند، زيرا هرگاه قانون قصاص در ميان نباشد و قاتل احساس امنيت كند، جان بسيارى به خطر مى افتد؛ اما اگر قتلى كه انجام داده را با قتل خودش پاسخ گوييم افراد شرورِ ديگر از ترس قصاص، متعرض جان مردم نمى شوند و اين خود سبب حيات و امنيت جامعه است. ولى نبايد ترديد داشت كه كلام امام علیه السلام منحصر به قصاص نيست، بلكه قانونى كلى در برابر افرادى است كه جز با توسل به زور از كارهاى خلاف خود برنمى گردند. دشمنانى كه با تمام قوا به مسلمانان حمله مى كنند جز با مقابله به مثل دست از شيطنت خود برنمى دارند و اين شبيه چيزى است كه قرآن مجيد در آيات فراوانى بيان فرموده است : در يك جا مى فرمايد: 

 

آیه شریفه ۱۹۴ سوره مبارکه بقره:

 

«الشَّهْرُ الْحَرامُ بِالشَّهْرِ الْحَرامِ وَالْحُرُماتُ قِصاصٌ فَمَنِ اعْتَدى عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدى عَلَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقین؛ 

 

ماهِ حرام، در برابر ماهِ حرام! (اگر دشمنان، احترام آن را شكستند و در آن با شما جنگيدند، شما نيز حق داريد مقابله به مثل كنيد). و تمام حرامها، (قابلِ) قصاص است و (به طور كلّى) هركس به شما تجاوز كرد، همانند آن بر او تعدّى كنيد! و از خدا بپرهيزيد (و زياده روى ننماييد!) و بدانيد خدا با پرهيزكاران است!».

 

نيز در جاى ديگر آمده است:

 

آیه شریفه ۱۹۰ سوره مبارکه بقره:

«وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلاَ تَعْتَدُوا إِنَّ اللهَ لاَ يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ؛ 

 

و در راه خدا، با كسانى كه با شما مى جنگند، نبرد كنيد! و از حدّ تجاوز نكنيد ، كه خدا تعدّى كنندگان را دوست نمى دارد!». 

باز مى فرمايد:

 

آیه شریفه ۳۶ سوره مبارکه توبه:

«وَقَاتِلُوا الْمُشْرِكِينَ كَافَّةً كَمَا يُقَاتِلُونَكُمْ كَافَّةً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ؛

 

و (به هنگام نبرد) با مشركان، دسته جمعى پيكار كنيد، همانگونه كه آنها دسته جمعى با شما پيكار مى كنند؛ و بدانيد خداوند با پرهيزكاران است!».

 

ازاينرو در مقابل اين دستورات جنگى، دستور صلح را چنين صادر مى كند : 

 

آیه شریفه ۶۱ سوره مبارکه انفال

 

«وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا وَتَوَكَّلْ عَلَى اللهِ؛ 

 

و اگر تمايل به صلح نشان دهند، تو نيز از در صلح درآى و بر خدا توكّل كن». 

 

از آنچه در بالا آمد روشن مى شود هيچگونه تضادى در ميان اين دستور ودستورات مربوط به عفو و گذشت و حلم و مدارا و پاسخ گفتن سيئه با حسنه كه در قرآن مجيد و روايات اسلامى آمده وجود ندارد و هركدام اصل و قانونى است براى محدوده اى خاص؛ آنجا كه با عفو و گذشت و جبران بدى به وسيله خوبى مشكل حل مى شود اصل اساسى همان است؛ ولى آنجا كه دشمن خيره سر از عفو و گذشت سوء استفاده مى كند و بر خيره سرى خود مى افزايد دستور، مقابله به مثل است نه عفو و گذشت و پاسخ دادن بدى با نيكى. به همين دليل در ذيل آيه قصاص دستور عفو آمده است تا شدت عمل در برابر جنايتكاران با عفو و گذشت اسلامى آميخته شود و معجون مناسبى براى هر دو گروه (گروه خطاكارِ پشيمان و گروه خطاكارِ لجوج) فراهم گردد، مى فرمايد: 

 

آیه ۱۷۸ سوره مبارکه بقره:

 

«فَمَنْ عُفِىَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَىْءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَأَدَاءٌ إِلَيْهِ بِإِحْسَانٍ ذَلِکَ تَخْفِيفٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَرَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدَى بَعْدَ ذَلِکَ فَلَهُ عَذَابٌ أَلِيمٌ؛

 

پس اگر كسى از سوى برادر (دينى) خود، چيزى به او بخشيده شود، (و حكم قصاص او، تبديل به خونبها گردد،) بايد از راه پسنديده پيروى كند. (و صاحب خون، حال پرداخت كننده ديه را در نظر بگيرد). و او (قاتل) نيز، به نيكى ديه را (به ولى مقتول) بپردازد؛ (و در آن، مسامحه نكند). اين، تخفيف و رحمتى است از ناحيه پروردگار شما! و كسى كه بعد از آن، تجاوز كند عذاب دردناكى خواهد داشت». 

 

صدق الله العلی العظیم 

 

اين نكته نيز قابل توجه است كه تعبير به «شر» درمورد مجازات، به معناى شر ظاهرى است؛ قصاص، ظاهرآ شر است؛ ولى در باطن خير محض مى باشد، چنانكه مقابله به مثل در مقابل دشمنان لجوج و خيره سر، خير است.

 

منبع: کتاب شریف پیام امیرالمومنین علیه السلام ، تالیف آقای مکارم شیرازی ، انتشارات امام علی علیه السلام

 

 

والعاقبه للمتقین 

التماس دعا 

یا مهدی

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عملكرد منافقان 

يكى از موانع عمده در راه اهداف پيامبراكرم (ص) منافقان بودند و دشمنى آنان به آن جهت بيشتر و گزنده‌تر بود كه پيامبر (ص) براى توسعه‌ى اسلام، تشكيل حكومت داده بود و براى به ثمر نشستن حكومت اسلامى، از پشتوانه‌ى مردمى بهره‌مند گرديده بود. 

 

تضعيف روحيه مسلمانان 

 

منافقان كه اين روند را براى دستيابى به اهداف خود خطرناك مى‌ديدند؛ با تضعيف روحيه‌ى مسلمانان و ايجاد تفرقه و انحراف افكار مسلمانان، سعى داشتند در مسير رسيدن به مقاصد والاى آن حضرت مانع تراشى كنند. اين منافقان از يهودى‌ها و كفّار قريش و مشركين بدتر بودند. اوّلين تلاش منافقان، تفرقه افكنى در جامعه‌ى مسلمانان بود. و اين روش از آن جهت بيشتر استفاده مى‌شد كه مى‌ديدند پيامبرگرامى اسلام (ص) بر اتّحاد و وحدت مسلمانان همّت مى‌گمارند. منافقان با تحريك عصبيت و حميت‌هاى قومى، در دل مسلمانان بذر نفاق مى‌پاشيدند.

 

ايجاد رعب و هراس در دل مسلمانان 

 

كار ديگر منافقان، ايجاد رعب و هراس در دل مسلمانان هنگام جنگ‌ها بود. به مسلمانان مى‌گفتند: شما با چه امكاناتى قصد مقابله با مشركين را داريد؟ با آن امكاناتى كه مشركين دارند؛ حتماً پيروزند و شما شكست خورده‌ايد؛ جنگ با كفّار بى‌نتيجه است و جز شكست ثمره‌اى براى شما نخواهد داشت. اين جنگ روانى منافقان، افراد سست ايمان را متزلزل مى‌ساخت.


منبع :  کتاب شریف تجلی حق ، تالیف آقای حسین مظاهری

ویرایش شده در توسط iMosi
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رهبر انقلاب بر پیکر شهید سپهبد سلیمانی و همرزمانش اقامه نماز می کنند

 

13981013000057_Test_PhotoN.jpg

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر پاک سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان والامقامش، به امامت رهبر معظم انقلاب از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه (فردا) در دانشگاه تهران برگزار می‌گردد.

پیکر مطهر این شهدا روز گذشته (شنبه) به ترتیب در حرمین کاظمین (ع)، بغداد، کربلای معلی و نجف اشرف در جوار حرم امیرالمومنین (ع) تشییع شد و امروز پس از ورود به کشور، ابتدا در اهواز و سپس در مشهد مقدس و در آستان قدس رضوی با حضور با شکوه مردم قدرشناس تشییع شد.

 

https://www.farsnews.com/news/13981015001437/رهبر-انقلاب-بر-پیکر-شهید-سپهبد-سلیمانی-و-همرزمانش-اقامه-نماز-می-کنند

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برای شهید قاسم سلیمانی و جایگاه ایشان نزد خداوند متعال بعد از توسل به امام عصر (عج) استخاره نمودم ، آیه شریفه زیر آمد:

 

اعوذبالله من الشیطان الرجیم 
بسم الله الرحمن الرحیم 

 

آیه شریفه 119 سوره مبارکه مائده 

 

قَالَ اللَّهُ هَٰذَا يَوْمُ يَنْفَعُ الصَّادِقِينَ صِدْقُهُمْ ۚ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا ۚ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ ۚ ذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ

 

خداوند می‌گوید: «امروز، روزی است که راستی راستگویان، به آنها سود می‌بخشد؛ برای آنها باغهایی از بهشت است که نهرها از زیر (درختان) آن می‌گذرد، و تا ابد، جاودانه در آن می‌مانند؛ هم خداوند از آنها خشنود است، و هم آنها از خدا خشنودند؛ این، رستگاری بزرگ است!»

 

صدق الله العلی العظیم

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فهم این کودک (ان) ما را به نسل دهه ی هشتاد و نود امیدوارتر می کند.

 

13981015001066_Test_NewPhotoFree.jpg

 

پ ن : خیلی از ما از جمله خود من هر موقع که رهبری می فرمود "من به آینده امیدوارم" اون هم در شرایط این روزها و این سالهای اخیر  مملکت، چقدر ناباورانه به این جمله گوش می کردیم. شاید چشمه ای از نمود حرف ایشان در گرامیداشت خون حاج قاسم بروز کرده باشد ...

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, MR9 گفت:

بدون شرح ، فقط نگاه کنید 

 

 

سلام علیکم 

با شهادت سردار سلیمانی به شکل ترور و این داغی که بر قلب همه به ویژه ملت ایران نشست ، بنده احساس می نمایم ،دیگر از این به بعد  ان شاء الله مردم ایران ، وقتی خبر ترور یکی از فرماندهان حزب الله یا جهاد اسلامی یا حماس به گوششان می رسد ، به شکل دیگری با آنها همدردی می نمایند و طعم تلخ استضعاف و مظلومیت  و عدم قدرت برای پاسخ گویی همتراز  را به خوبی چشیده اند.

ویرایش شده در توسط iMosi
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط HRA
      دیدگاه های کوتاه کارشناسان اندیشکده Rand

       
      دالیا داسا کای - مدیر سیاست های عمومی خاور میانه
      تهران احتمالاً حمله ایالات متحده را به عنوان یک اقدام جنگی تلقی می کند. احتمال تشدید تنش بین دو کشور از قبل زیاد بود ، اما پس از حمله شب گذشته ، تقریباً مسلم است. کای افزود : اکنون ما در یک لحظه بسیار خطرناک قرار داریم .
       
      کالین کلارک - محقق تروریسم
      واکنش ایران می تواند از نظر ماهیت نامتقارن باشد و این  بدین معنا است که ارزش دارد حزب الله ، گروه وابسته به ایران را در لبنان و سراسر جهان تحت نظر بگیرید .
      کلارک همچنین خاطر نشان کرد که این وضعیت اساسا متفاوت از عواقب عملیات‌های آمریکا در ترور اسامه بن‌ لادن رهبر القاعده یا ابوبکر البغدادی رهبر داعش می باشد . در هر صورت ، ایران کشوری بسیار توانایی است ، کشوری که منابع لازم برای مقابله با حمله آمریکا با اقدامات نظامی مخرب خود را دارد.
       
      بكا واسر - تحلیلگر سیاسی و متخصص بازی جنگ  
       ایران می تواند با حمله به اهداف نظامی آمریكایی در منطقه پاسخ دهد. وی افزود : عامل جغرافیا با استقرار ارتش آمریكا در خلیج فارس همراه  نیست ، حتی اگر تمام اقدامات لازم برای محافظت از نیروها صورت گرفته باشد .
       
      جیمز دابینز - سفیر سابق ایالات متحده در اتحادیه اروپا
      پاسخ ایران به شهادت حاج قاسم سلیمانی تنها ایستادن و تماشا کردن نیست ، همچنین چگونگی واكنش عراق نیز بسیار مهم است. وی افزود : دشوار است كه باور كنید كه دولت عراق همچنان به استقبال نیروهای آمریكایی رفته و به اعطای مصونیت به آنها ادامه خواهد داد.
       
       
      ترجمه شده صرفا برای میلیتاری - بن پایه : اندیشکده Rand
       
      پی نوشت - از دوستان خواهشمندم از تکرار صحبت هایی که بارها در این موضوع بیان شده اجتناب کرده ، تا فرصت برای ارائه مطالب و تحلیل های جدید توسط دیگر کاربران فراهم شود . 
      با تشکر
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.