MR9

تاپیک جامع بررسی شهادت فرماندهی سپاه قدس ، سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی

Recommended Posts

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/11/28/2204283/گفتگوی-اختصاصی-با-محمود-سنگاوی-از-فرماندهان-پیشمرگه-کاش-سردار-سلیمانی-فرمانده-ما-بود-تا-آخر-با-ایران-می-مانیم

 

جالبه این شخص قبلا در مقطعی با ایرانی ها هم جنگیده بوده و به قول خودش رد گلوله ما رو صورتش داره...

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

محمود سنگاوی از فرماندهان برجسته اتحاد میهنی کردستانه. اتحاد میهنی از جمله گروه های عمده کردی بود که تقریبا همیشه متحد ایران بوده و این مورد در زمان دفاع مقدس نمود بیشتری داشت هرچند در اون مقطع حتی رقیب مام جلال طالبانی، مسعود بارزانی هم با متحدینش در جنگ همراه با ما بود. وقتی جنگ به پایان رسید ایران واقعا از نظر تجهیزات نظامی دستش بسته بود و خسارات زیادی هم دیده بود، در مقابل عراق چه از نظر نظامی خیلی تجهیزات داشت و چه دولت های عربی و... به حزب بعثی تمام قد کمک کردند. بعد از شکست فضاحت بار صدام از در جنگ خلیج پارس از قوای متحد نیروهای شیعه از جنوب و  نیروهای کرد از شمال علیه صدام به پا خواستند ولی صدام با ته مانده نیروهاش تونست بر این خیزش ها البته با چاشنی جنایت و ادمکشی بی حد و حصر غلبه کنه. در این زمان دست ایران برای کمک تمام قد از این دو جبهه بسته بود و نمیشد دوباره در شروع جنگ با رژیم بعثی ریسک کرد این تلویحا گلایه هایی رو بر انگیخت ولی ایران نمیتونست ریسک کنه این خودش سرچشمه اختلاف درونی در کردهای عراق و حتی کشمکششون با ایران در مقطعی کوتاه شد، مقطعی که البته با قدرت نمایی شهید احمد کاظمی و ماجرای  توافق کوی سنجق  به پایان مرحله حاد خود رسید. شهید سلیمانی هم به سان شهید کاظمی که با تدبیر هم به هدفش رسید و  هم نزاشت قطره ای خون از دماغ کسی ریخته بشه، با تدبیر و البته رها کردن گذشته و نگاهی بر مبنای دیدگاه های مشترک و نه تفاوت ها، در بحران ظهور داعش با شجاعت ورود پیدا کرد و عراق و منطقه کردستان عراق رو از هیولای داعش نجات داد. این مسئله نشون میده ترکیبی از انسانیت، صلابت ، انعطاف و تدبیر میتونه مثمر باشه و بذری برای آینده!

ویرایش شده در توسط aminf14
  • Like 1
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگرچه که جز اینگونه شهادت برای سردار دل ها ممکن نبود و اگر نمی شد اشک او از دلتنگی جاری بود 

ولی امریکایی ها و صهیونیست ها عالی رتبه ترین فرمانده ما رو نزدن بلکه غرور ملی ما رو زدن 

غروری که همه چیز داشت از فروتنی، از ایستادگی، از مقاومت، از شجاعت، از انسانیت، از خرد، از توکل و همه و همه 

 

شاید امروز پمپئو و ترامپ و رفیقش نتانیاهو هل هله سر دهند و ما هر سال با یاد شهدای مظلوم دشت کربلا بزرگ می شویم 

و مظلوم جنگیدن و مظلوم شهید شدن در حالی که جز تلاش و توکل چیزی نداشته باشیم برایمان یادآور تنهایی تمام انبیا الهی بویژه سالار دشت کربلاست

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

#تحلیل_سیاسی
#امنیت_ملی

 

- چرا ژنرال قاسم سلیمانی ترور شد؟ 

 

- قبلا در این کانال درباره ژیرونوسکی ویدیو و مطلب زیاد قرار دادم. عموماً افرادی که سیاست روسیه را دنبال می کنند، با این مرد آشنایی دارند. او یک یهودی، لیبرال، و به شدت ملی گرا است. به شکلی که تو یکی از جلسه های مباحثه سیاسی وقتی او را یهودی خطاب کردند، به شدت از کوره در رفت و فریاد کشید، من یک روس هستم، نه یک یهودی. من با هیچ دینی مرتبط نیستم و ...

 

- ایشان عموم پیش بینی هایی که در حین این 30 سال انجام دادند، تقریبا رخ داده است. پیش از این هم یک ویدیو از او در کانال قرار دادم که پیش بینی می کند که ترکیه و بعد ایران مورد تهاجم قرار می گیرند و تجزیه خواهند شد. از همین روی، روسیه یا باید آماده سیل پناهجوها و در نهایت مشکلات جدی برای امنیت ملی خود باشد، یا از همین الان برای کمک به ایران در صورت درخواست اعلام آمادگی کند.

 

- همانطور که اکنون مشخص است، ایالات متحده آمریکا مبتنی بر برنامه پروژه «قرن جدید آمریکایی» می خواهد تمامی کشورهای بزرگ جهان را تجزیه کند و عملا خود تنها کدخدای این دهکده جهانی باشد. چون اگر بخواهد این برتری را حفظ کند، کشورهای بزرگ با جمعیت زیاد مانند چین، روسیه، ایران و ترکیه برای او و همچنین اسرائیل خطر به حساب می آیند.

 

- در طی این برنامه و دیگر برنامه های دولت در سایه آنگلوساکسن ها، یک رویکرد مدون باید دنبال می شود، که اساس آن بر آقایی آمریکا بر جهان است. در این رویکرد، چندتا کشور از جمله سوریه، عراق، ترکیه، ایران، افغانستان، باید تجزیه شوند.

 

- البته این برنامه تا حالا چندین بار تجدید نظر شده است و برخی قسمت های مورد بازبینی قرار گرفته است (تدوین این برنامه سال 1994 شروع شد، و از سال 2015 هم پیاده سازی آن آغاز شد). طراحان این برنامه و دیگر برنامه های ایالات متحده آمریکا هم بزرگان سیاسی این کشور مانند کیسینجر و برژینسکی و پاول و ولویتز و بولتن و... بودند.

 

- حالا باید به این سوال پاسخ داد که چرا روسیه دارد برای ترکیه و ایران دل می سوزاند و شخصی مانند ژیرونوسکی رسما اعلام می کند ما آماده امن سازی آسمان ایران هستیم؟ چون او خیلی خوب اطلاع دارد، انتهای این برنامه، نوبت به روسیه و چین می رسد. 

 

- به عبارتی، اصل این برنامه این بوده است که دشمن اصلی آمریکا روسیه و چین از پا در بیایند، اما قبل از رسیدن به حساب آنها، باید تکلیف چندتا تا کشور دیگر مانند ایران مشخص شود که تمام معادلات ژئوپلتیک دور اینها می چرخد. اکنون امنیت ملی روسیه و چین، با امنیت ملی ما گره خورده است و این فرصتی برای استفاده از این کشورها به منظور تقویت خودمان است.

 

- حالا سوال بعدی، چرا قاسم سلیمانی در عراق ترور میشود؟ به خاطر اینکه بعد از 40 سال او توانست با چین و روسیه توافق کند که در خلیج فارس مانور نظامی مشترک گذاشته شود. چون او بود که توافق کرد، روس ها پشتیبانی هوایی در سوریه را به دست بگیرند. 

 

-️ این یعنی تحقق چیزی که دستگاه حاکمه روسیه برای امنیت ملی خود و منطقه می خواهد، و شخصی مانند رهبر حزب لیبرال دموکرات دومای روسیه، ژیرینوسکی آن را اذعان می کند. این مسئله رسما خلاف برنامه های آمریکایی ها برای منطقه و جهان هست.

 

@ ژنرال قاسم سلیمانی، یک شخصیت کوچک نبود که فقط لباس بسیجی تن کند و در محور مقاومت دور بزند. او یک ژنرال، یک استراتژیست، یک سیاستمدار، یک عالم به همه چیز بود. 

 

@ او بود که توانست گروهک های نظامی - شیعه را تحت فرماندهی واحد در بیاورد. او از تجزیه بسیاری از کشورها جلوگیری کرد و بسیاری از این دست موارد که آمریکا دیگر تحمل وجود او را نداشت.

 

@ حال که او را ترور کردند، راحت تر برنامه های خود را پیش خواهند گرفت. 

 

- ️این یک تحلیل از مشاهده اتفاقات است، و ممکن است اشتباه باشد. 

 

میلاد کهساری الهادی
شنبه - ۹ فروردین ۱۳۹۹

 

کانال تلگرام: @miladkahsarialhadi

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
13 minutes قبل , outlaw گفت:

 حال که او را ترور کردند، راحت تر برنامه های خود را پیش خواهند گرفت. 

 

از این خبر ها نیست ،....  این تحلیل یک تحلیلگر داخلی نیست ، چیزی هست که ان سمت آبی ها ( البته طیف تحلیلگرش و نه تندروها ) گفتند 

 

بر 26 دی 1398 در 15:13 , MR9 گفت:

 

 

کشته شدن ( شهادت .م ) ژنرال سلیمانی ، توانایی ایران در استفاده از این سلاح را به سطح جدیدی ارتقاء داده  ، گرچه مرگ  (شهادت .م ) وی به شکل موقت ، آموزه و عملکرد راهبردی ایران را دچار اختلال نمود ، اما ماشینی که ژنرال سلیمانی در طول سالها فرماندهی خود بر نیروی قدس سپاه ، پدید آورد ، بزرگتر از آنی است که با عدم حضور فیزیکی وی از هم پاشیده شود . این مساله ، به مانند هر پلان استراتژیک ، ناظر بر موقعیت جمهوری اسلامی ایران  در ابعاد فرهنگی و راهبردی ، تجربیات نظامی در جنگ با عراق  ( 1988-1980 . م )  ، رویارویی 40 ساله با اسراییل قرار دارد . بنابراین ، با توجه به  موفقیت در چند صحنه درگیری وهم بدلیل بنا شدن راهبرد کلان ایران در منطقه  براین  آموزه ، بسیار دور از ذهن است که ایران قصد رها کردن آن را داشته باشد . بنابراین ، علیرغم شوک اولیه  ناشی از کشته شدن ژنرال سلیمانی و پیام واضحی که این واقعه  ازسوی ایالات متحده به ایران داشت ، به احتمال زیاد ، تهران قصد دارد تا نقشه جامع خود برای منطقه را با سرعت بیشتری ادامه دهد .

خطر پذیری / تطبیق :

به اعتقاد ناظران ، حد تطبیق کارزار طراحی شده توسط  ایران ، حفظ ساختار سیاسی و مهمترین دارایی آن، یعنی حزب ا... برای مقابله با اسراییل است ،اما به نظر می رسد ترور ژنرال سلیمانی ، این روند را با پیچیدگیهای زیادی روبرو نموده  و حتی ممکن است پاسخ های احتمالی شرکای تهران درمنطقه ، قابل کنترل نباشد ،اما لفاظی های آتشین دو طرف  ، تنها حاشیه ، جنگ اصلی بشمارمی رود ، بنابراین ، درگیری برای طرفین ادامه خواهد یافت ، ولی آنچه که اهمیت دارد، بقاء در یک محیط بشدت متزلزل است.

 

 

 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 minute قبل , MR9 گفت:

 

از این خبر ها نیست ، 

 

 

نظر شما درباره این مناظره و صحبت هایی که ژیرونوسکی می کند، چیه؟ به نظر شما الان آمریکا با عدم وجود ژنرال سریع تر اهداف خود را پی نخواهد گرفت؟

 

https://www.aparat.com/v/zxson

 

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, outlaw گفت:

 

نظر شما درباره این مناظره و صحبت هایی که ژیرونوسکی می کند، چیه؟ به نظر شما الان آمریکا با عدم وجود ژنرال سریع تر اهداف خود را پی نخواهد گرفت؟

 

https://www.aparat.com/v/zxson

 

 

اصولا ژیرنوفسکی در کجای سیاست روسیه قرار دارد که بشود روی تحلیل های ان حساب کرد ؟؟ ژیرنوفسکی از آخرین باقی مانده حزب کمونیست هست که هنوز ایده های مشعشع به سبک جنگ سرد را دارد دنبال می کند ( هنوز یادمون نرفته  در اوایل دهه نود ، گفته بود سر موشکهای اس اس-18 بسمت آلمان بگیرید برای دریافت کمکهای بلاعوض ) . 

گذشته از این تحلیل ، باید پلان جامع دو طرف را دید . رودرویی ما با طرف مقابل ، قبل از حاج قاسم وجود داشت ، بعد از شهادت ایشون هم ادامه دارد ، بطور قطع شوک شهادت ایشون ، تاثیر گذار بوده در اجرای برنامه ولی ان چیزی که باید اجرا بشود ، صورت تازه ای بخودش گرفته ،( به نظرم برگشته به  حالت اولیه اش ، در سکوت کامل رادیویی و خبری ) ولی ادامه دارد .ضد تاکتیکهای امریکایی ها هم سرجای خودش هست و ادامه پیدا می کند ، این وسط متوقف نشدن ما و حرکت به جلو باید بیشتر مد نظر قرار بگیرد 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ما دو دسته نظریات داریم، صحبت های مربوط به امثال ترامپ و پمپئو و صحبت های مربوط به کارشناسان دفاعی و منطقه

مشخصا در گفته های ترامپ پیروزی پشت پیروزی و افتخار و تنها توسط ترامپ و ... از این صحبت های می شنویم که نشان دهنده ذهن بیمار و خودبینی رو می دهد که از هر فرصتی استفاده می کند که من خود را نشان دهد و تمجید شود

 

به گفته کارشناسان محال است که عملکرد سپاه قدس با شهادت سردار متوقف شود 

چرا که اجرا کار با فرماندهانی بود مثل قاآنی که در صحنه رسانه نیستند و حتی ترور فرمانده ایرانی در یمن هم شکست خورده است 

حتی خود آقای سلیمانی تا قبل از داعش در رسانه ها دیده نمی شد ( خودم یادمه یک عکسی از دوستان در همین سایت در هواپیما ازش گرفتن که گفتیم فرمانده قدس این شکلی هست و چه ساده بین مردم هست)

ولی ارزش آقای سلیمانی در دو چیز مهم بود که به شخصیت کارزماتیک شناخته می شود در حقیقت او بر قلب ها حکومت می کرد و روابط قوی ایجاد می کرد 

دوم فکر تغییر دهنده بازی بود که ایران را از شرایط اسیب پذیر در سال 2003 و بعد از اشغال عراق به فاتح افغانستان و عراق و برنده سوریه تبدیل کرد 

 

-------------------

این دیالوگ در استاتوس 

 

arminheidariامروز 10:57 AM 

یک گفتگو رو گوش دادم که برای شهید سلیمانی، صفاتی رو ذکر می کنند از دید دشمن که جالب بود1- فروتنی و خضوع 2- تغییر دهنده قواعد بازی 3- عملگرا 4- مولد روابط و تسلط بر قلب ها 5- با دانش کلاسیک از جنگ تحمیلی و دانش جنگ غیرکلاسیک از دوره مبارزه با قاچاقچیان در شرق

 

MR9امروز 11:01 AM
@arminheidari سلام علیکم- هفت خط نخست

 

arminheidariامروز 11:08 AM 

@MR9 این کلمات و ویژگی فقط برای بیان شخصیت نیست بلکه برای بازتولید شهید سلیمانی مهم است، چون مسیری رو تولید میکنه که نقطه راهنماش چنین مردی هست و اگر کسی گفت من رهرو راه این شهیدم می شود با این المان ها او را سنجید
 
MR9امروز 11:16 AM
@arminheidari البته فقط درحرف هم نباید باشد ، این هم اول به خودم توصیه می شود که دنباله رو حقیقتی این شهید باشیم ، بویژه عملگرا بودن به جای شعار دادن و حرف زدن
 

arminheidariامروز 11:19 AM 

@MR9 فکر می کنم لازم باشد که نشون بدیم راه سلیمانی برای همه ما با هر جایگاهی باز هست و این مسیر ما رو به خدا و سالار دشت کربلا نزدیک میکنه، متاسفانه از شهدای دفاع مقدس همچون باکری و کاظمی و همه و همه برای ترسیم این مسیر استفاده تئوریک نشد و امروز وظیفه ما هست که به جای نمایش حاله ای از نور و مسیر بسته، یک مسیر مشخص اگرچه پرزحمت رو نشون بدیم که همون راه سلیمانی هست و 100 درصد جواب میده
 
arminheidariامروز 11:23 AM 
@MR9 هرکدوم از این صفات یک ترم دانشگاهی هست که در همه ابعاد زندگی ما کاربرد دارد، فقط دو نکته - تغییر دهنده قواعد بازی و - مولد روابط و تسلط بر قلب ها دو موضوع مهم امروز روز در مدیریت هستن که ما الان نمونه عملی اون رو داریم و این گنیجه بی نظیری هست
 

با تشکر از جناب mr9

 

2-10-2020_9-02-25_PM.jpg

 

 

 

 

 

 
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم ا... 

 

بیشتر از 100 روز از شهادت حاج قاسم گذشت ... برای ثبت در تاریخ ، خودروی منهدم شده این شهید را از عراقی ها گرفتند یا خیر ؟؟!!!!

 

ENs0LHWXkAEADda.jpg

  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اخ خدا این داغ هنوز تازه است

هراز گاهی از یه جایی می‌گذرم که چندتا از دوستان مشغول کارن عکس سردار رو نصب کردن

سه ماهه کسی حتی نرفته بیاردش پایین

بزرگ و مدام حسرت میخورم

تمام غرور ما در این مرد بود و همش شد بغض

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط HRA
      دیدگاه های کوتاه کارشناسان اندیشکده Rand

       
      دالیا داسا کای - مدیر سیاست های عمومی خاور میانه
      تهران احتمالاً حمله ایالات متحده را به عنوان یک اقدام جنگی تلقی می کند. احتمال تشدید تنش بین دو کشور از قبل زیاد بود ، اما پس از حمله شب گذشته ، تقریباً مسلم است. کای افزود : اکنون ما در یک لحظه بسیار خطرناک قرار داریم .
       
      کالین کلارک - محقق تروریسم
      واکنش ایران می تواند از نظر ماهیت نامتقارن باشد و این  بدین معنا است که ارزش دارد حزب الله ، گروه وابسته به ایران را در لبنان و سراسر جهان تحت نظر بگیرید .
      کلارک همچنین خاطر نشان کرد که این وضعیت اساسا متفاوت از عواقب عملیات‌های آمریکا در ترور اسامه بن‌ لادن رهبر القاعده یا ابوبکر البغدادی رهبر داعش می باشد . در هر صورت ، ایران کشوری بسیار توانایی است ، کشوری که منابع لازم برای مقابله با حمله آمریکا با اقدامات نظامی مخرب خود را دارد.
       
      بكا واسر - تحلیلگر سیاسی و متخصص بازی جنگ  
       ایران می تواند با حمله به اهداف نظامی آمریكایی در منطقه پاسخ دهد. وی افزود : عامل جغرافیا با استقرار ارتش آمریكا در خلیج فارس همراه  نیست ، حتی اگر تمام اقدامات لازم برای محافظت از نیروها صورت گرفته باشد .
       
      جیمز دابینز - سفیر سابق ایالات متحده در اتحادیه اروپا
      پاسخ ایران به شهادت حاج قاسم سلیمانی تنها ایستادن و تماشا کردن نیست ، همچنین چگونگی واكنش عراق نیز بسیار مهم است. وی افزود : دشوار است كه باور كنید كه دولت عراق همچنان به استقبال نیروهای آمریكایی رفته و به اعطای مصونیت به آنها ادامه خواهد داد.
       
       
      ترجمه شده صرفا برای میلیتاری - بن پایه : اندیشکده Rand
       
      پی نوشت - از دوستان خواهشمندم از تکرار صحبت هایی که بارها در این موضوع بیان شده اجتناب کرده ، تا فرصت برای ارائه مطالب و تحلیل های جدید توسط دیگر کاربران فراهم شود . 
      با تشکر
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.