امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با توجه به صحبتهای رییس جمهور ( پاسخ خون شهید نه امروز که بعدها نمایان خواهد شد ) و سردار شکاری که عنوان کردند عجله ای برای پاسخ وجود نداره و سر فرصت پاسخ داده میشه اگر سناریوی فریب را کنار بزاریم شاید تصمیم گرفته شده یک پاسخ حساب شده و تدریجی در طول زمان داده بشه .( بله همه از پاسخ های داده نشده به خون خصوصا شهید عماد مغنیه مطلع هستیم ولی این مورد با این حجم حادثه و بر عهده گرفتن وقیحانه و مستقیم مسئولیت کاملا متفاوت هست که اگر به سرنوشت خون عماد تبدیل بشه قطعا برای ما یعنی شکست )

 

به نظر میرسه پاسخ اخراج آمریکا با ابزار گرم/نرم از عراق باشه. این هدف هدف مناسبی است ولی نکته اینجاست مسئولان باید توجه داشته باشند اگر به صورت گرم و تلفات گیری باشه شاید کمی انتقام تلقی بشه ولی حتما باید برای وجهه مقاومت و روحیه نیروها و انسجامشون مبنی بر یک "پاسخ" مشخص فکری کرده باشند. اگر این پاسخ مشخص وجود نداشته باشه حتی اگر هدف محکمی هم انتخاب شده باشه تمام جوانب این جنایت را پاسخگو نخواهد بود.

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

متاسفم  ولی ظاهرا خبر این موشک را قبلا در میلیتاری کار کردم 

 

1-4-2020_2-46-08_PM.jpg

 

بر 25 شهریور 1397 در 18:09 , MR9 گفت:

لبه تیغ تیزتر برای نیروی هوایی

اعطای قرارداد 49 میلیون دلاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده  برای  توسعه مهمات هوا به  زمین مشترک به لاکهید- مارتین

1~147.jpg

واشنگتن : وزارت دفاع ایالات متحده  در سالگرد حملات 11 سپتامبر  به شکل رسمی از امضاء قراردادی به ارزش 49618289 میلیون دلار به منظور خرید مهمات هوا به زمین مشترک از شرکت لاکهید – مارتین رونمایی نمود .

براساس بیانه رسمی وزارت دفاع  ، لاکهید – مارتین در چهارچوب قرارداد بازنگری شده   W31P4Q-15-C-0102 می بایست تامین نیازمندی  اردنانس نیروی هوایی در حوزه مهمات هوا به زمین مشترک Joint Air-to-Ground Missiles را برعهده گیرد . به اعتقاد تحلیلگران نظامی ، انتظار میرود که این قرارداد در فوریه 2021 بطور کامل در تاسیسات لاکهید در اورلاندو (فلوریدا) نهایی شود .

Joint-Air-to-Ground-Missile-JAGM.jpg

به گفته این تحلیلگران ، بخش سخت افزاری این سامانه تسلیحاتی (JAGM) در تست های صورت گرفته ، نزدیک به 95 درصد اطمینان پذیری رزمی را به ثبت رسانده  و بدلیل تشابه خطوط تولید این محصول جدید با مهمات ضد زره هلفایر ، می توان نزدیک به 75000 تیر موشک با قابلیت اطمینان پذیری رزمی نزدیک به 97 درصد را تحویل کاربران داد .

56e6516cc461881f318b460a.jpg

به گفته سخنگوی لاکهید – مارتین ، مهمات هوا به زمین مشترک ترکیبی از توانایی های مهمات HELLFIRE II و سیستم هدفگیری  Longbow را به شکل ارتقاء یافته  خواهد داشت . پیمانکار JAGM براین اعتقاد قرار دارد که ترکیب دو فناوری  لیزر نیمه فعال  (SAL) و رادار موج میلیمتری (MMW) در یک جستجوکر تکی و اتصال آن به یک  کلاهک بهبود یافته از گونه هلفایر در کنار تغییر پیشرانه و سامانه های پایش پرواز میتواند مسحور کننده به نظر برسد .

JAGM.JPG

این جستجوگر دوگانه  ، علاوه بر کارکرد مستقل ، می تواند بصورت  ترکیبی نیز عمل نموده  تا عملکردی بهینه را در محیط های بشدت آلوده به جنگ الکترونیک  به نمایش گذارد .

معماری ماژولار و باز این سخت افزار موجب خواهد شد تا قیمت گذاری نهایی آن ، با ثبات بیشتری همراه گردد و این گزینه مطلوبی  برای ارتش بشمار می آید . این روند ، همچنین باعث خواهد شد تا وزارت دفاع  از دامنه مانور بیشتری برای ارائه سفارشهای بیشتر برخوردار شده و مضاف بر آن ، مسیرهای جدیدی برای کاهش هزینه های طراحی و تولید کشف گردد .

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

 

 

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این هم دومین خبری که در این خصوص کار شده بود

 

بر 20 خرداد 1395 در 10:13 , MR9 گفت:

یک تجربه جدید

شلیک موشک هوا به زمین مشترک از پرنده های بدون سرنشین

 

mfc-jagm-photo-main-h.jpg

 

 

به گفته مدیر سیستمهای تسلیحاتی  مشترک ارتش ایالات متحده ، موشک جدید تست شده ، که در نهایت جایگزین مهمات هوا به سطح AGM-114 هل فایر خواهد شد ، از یک فروند پرنده بدون سرنشین با شناسه " عقاب خاکستری" به سوی یک هدف در حال حرکت در میدان تیر ارتش  واقع در " یوتا" شلیک و با موفقیت به هدف اصابت نمود .

 

ORD_JAGM_Inc1_Sections_LMCO_lg.jpg

سرهنگ جیمز مور ، بعنوان مدیر اجرایی برنامه موشکی و فضایی که بطور همزمان مسئولیت برنامه توسعه موشک ضد زره هلفایر و راکتهای آزادپرتاب 2.75 اینچی هیدرا را برعهده دارد ، براین اعتقاد است که موشک هوا به زمین مشترک (JAGM) در طیف متنوعی از برد موثر ، حداقل 8 کیلومتر در یک ارتفاع نرمال توسط پرنده بدون سرنشین پریدیتور ، عملیاتی شده و آزمایشات موفقی را به ثبت رسانده است و موفق شده تا یک کامیون با سرعت 20 مایل درساعت را مورد هدف قرار دهد .

 

ORD_JCM_on_AH-64D_Concept_lg.jpg

 

نخستین تست انجام شده ، در 25 ماه مه 2016 با نصب یک تیر از موشک جدید بر روی یک پرنده بدون سرنشین انجام گردید . سرهنگ مور بر این نکته تاکید می نماید که این موشک در حالتهای مختلف رزمی به شکل موفقیت آمیز با اهداف مود نظر درگیر و آن را منهدم نموده است. درنتیجه ، انعطاف پذیری این مهمات جدید در جستجو اهداف در همه گونه شرایط رزمی ، به خلبان این اجازه را خواهد داد تا در هرزمانی اهداف را ردیابی و با آن درگیر شده و یا از انهدام هدف خودداری نماید . این انعطاف پذیری به اندازه ای است که با انجام یکسری تنظیمات ، موشک خواهد توانست به شکل کاملاً خودکار ، از درگیری اجتناب نماید .

 

JAGM-Apachee.jpg

 

تست این موشک بر روی پهپاد عقاب خاکستری ، هفتمین سری از آزمایشات انجام گرفته روی این گونه جدید از مهمات هوا به زمین است ، چرا که قبلاً تستهای موفقی روی بالگردهای آپاچی و سوپرکبری سپاه تفنگداران به انجام رسیده است .

 

در تابستان 2015 ، یک قرارداد 66 میلیون دلاری برای مهندسی و توسعه این موشک با لاکهید مارتین به امضاء رسیده بود و بنا بر اطلاعات منتشر شده توسط  ارتش ، رقم این قرارداد می تواند تا سقف 186 میلیون دلار افزایش یابد تا خط تولید با سرعت کم این موشک به ارزش 60میلیون دلار ، برقرار گردد .

 

5751660fc36188ae568b4589.jpg

 

طبق سخنان سرهنگ مور ، با توجه به اهداف طراحی این موشک برای انهدام اهداف ثابت و متحرک ، انتظار می رود تا نخستین سری از این مهمات در اوایل سال2018 وارد سازمان رزم ارتش شود. براساس برنامه پیش بینی شده ، ارتش در پایان سال 2017 ، به شکل محدود ، یکسری تست های پیش عملیاتی با استفاده از بالگردهای آپاچی ، انجام می دهد  و سناریوهای عملیاتی گوناگونی را با آن تمرین خواهد نمود  .

 

Manned_Unmanned_Teaming_080411.jpg

 

از ماه اوت 2016 ، ارتش براین هدف است تا کیفیت نخستین سری از موشکهای تولید شده را در دو حوزه ایمنی و مرگ آوری ادعا شده توسط شرکت سازنده ، به بوته آزمایش گذاشته تا از عملکرد آن بر روی بالگردهای آپاچی و کبرا اطمینان یابد .

 

سرهنگ مور بر این عقیده است که علاوه بر دو بالگرد فوق الذکر ، یک نامزد بالقوه برای این موشک ، پرنده بدون سرنشین عقاب خاکستری است که علاوه بر استفاده از  هلفایر ، قابلیت حمل این موشک را در کنار اجرای ماموریتهای شناسایی بدست خواهد آورد .

 

پی نوشت :

 

1-تجربه رزمی سوریه و عراق ، بطور کامل در این سیستم تسلیحاتی جدید که بطور مشخص برای مقابله با خودروهای انتحاری توسعه پیدا کرده ، نمود دارد .

 

2- همچنان تجربه موفق برخورداری از یک نیروی هوایی به روز که موجب کاهش تلفات انسانی میشود ، شاخصه اصلی رزم در قرن بیست و یکم بشمار می رود .

 

 

صرفاً برای میلیتاری / مترجم : MR9

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برای  مرور گذشته  بهمن 1397

 

«استنلی مک کریستال» در مجله «فارین پالیسی» ادعا کرده که از عواقب سیاسی این کار ترسیده است

 

حالا باید دید اینهایی که این  دستور را در 2019 صادر کردند ، چه تحلیلی داشتند !

 

بر 6 بهمن 1397 در 09:16 , MR9 گفت:

سلام علیکم

 وقتی که حتی دشمنت ، لب به تحسین باز میکند

147110-004-B78C2546.jpg  Sardar_Qasem_Soleimani-01.jpg

ارتشبد استنلی مک کریستال ( سمت راست ) / سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی (سمت چپ )

 «استنلی مک کریستال» در مجله «فارین پالیسی» ادعا کرده که از عواقب سیاسی این کار ترسیده است. او در توضیح موقعیت خود گفته است: «در یک شب ماه ژانویه در سال 2007، من شاهد ورود یک ستون نظامی ایران به شمال عراق بودم. فرمانده ستون نظامی ایران، قاسم سلیمانی بود». این درست همان جایی است که ژنرال آمریکایی ادعا کرده می‌توانسته دستور شلیک دهد. «اما تصمیم گرفتم به جای تیراندازی به طرف ستون نظامی ایران، آنها را تحت نظر بگیریم. این ستون نظامی به شهر اربیل در استان سلیمانیه عراق رسید و سردار سلیمانی در تاریکی هوا از نیروهای خود جدا شد».

بقیه اش در این لینک

 

 

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, alala گفت:

سناتور گراهام باز با رجزخوانی و اینکه ترامپ به ایران پیام داده هرگونه پاسخ منجر به بمباران پالایشگاه های ایران میشه به عنوان اخرین عنصر اقتصادی باقی مونده عنوان کرده امریکا نشون داده حتی خون یک آمریکایی براش مهمه.

 

نمیدونم ولی به نظر پاسخ ما نباید به تاخیر بیفته بیش از این چند روز. ایران باید روشن کنه برای این گراهام و ترامپ که پالایشگاه ایران مساوی است با جریان نفت و درسته تهدید بزرگی است برای ما زدن پالایشگاه ها ولی دارند با ترس نان و هرج و مرج اقتصادی وادارمون میکنند خفه بشیم در مورد انتقام. ما جریان نفت را داریم و این میتونه مقابله حداقلی باشه. درسته امریکا احتمالا خیالش راحته خودش جریان نفتش برقراره ولی خب مشکل بقیه جهان خواهد بود بعدش.

 

ما واقعا الان انتخاب زیادی نداریم. پاسخ ترور سردار را نمیتونیم حواله بدیم به خروج از عراق و پاسخ تدریجی. جناب صمدی فکر کنم اشارت خوبی داشتند. ماجرای ترور سردار نقطه ای است که نمیشه مثل دفعات قبل پاسش داد و تیفور مثال خوبی بود عدم پاسخ یعنی چه.

 

مشخص هست از عواقب کار خودشون ترس بزرگی دارند و با این تهدیدات سعی دارند رفتار انتقامی ایران رو کنترل و به سطح کشور بی در و پیکری مثل سوریه تقلیل بدهند جایی که اسرائیل تهدید میکند اگر به هواپیمای ما شلیک کنید بیشتر شما رو خواهیم زد! یا حتی پایین تر از آن و تقلیل به سطح گروه های مواد مخدر و مافیایی که اگر پاسخ ندید ما فلان کار رو در قبال اون میکنیم مثلا نفت شما رو می خریم! در تفکر مادی خود فکر می کنند خون شهید قابل معامله است!

 

ولی این تهدیدات و اصولا در این دنیا تمام مسائل چند وجهی هستند و روی دیگری نیز دارند که باید در تحلیل و تصمیم گیری به آنها پرداخته شود. روی دیگر این تهدید این هست که اگر پاسخ شدید بدید بعد از چند مرحله میرسد به جنگ نفت کشهای 2 و این برای هر دو طرف هست نه فقط ایران یعنی قرار نیست تنها ایران پالایشگاه از دست بدهد بلکه برای تمام منطقه این اتفاق خواهد افتاد و ترس این کوتوله های امریکایی از همین مساله است. فریاد می زنند تا ترس واقعی خود را پنهان کنند.

 

اما اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد باید در زمان مناسب و آمادگی کامل از طرف ایران باشد نه شرایط ایده آل برای طرف مقابل.

 

اینها دو پلن کلی در برنامه دارند یا اول جنگ محدود و بعد فرسایش داخلی در ایران و در نهایت جنگ تمام عیار یا هم از ابتدا جنگ تمام عیار و نابودی کل منطقه و بسیج جهانی و منطقه ای علیه ایران و در نهایت سود سرشار از بازسازی خاورمیانه ویران شده!

 

از طرف ایران به هر کدام از این پلنها نگاه کنیم برای ما باخت هست یعنی در شطرنج مثل نقاط عطفی هست که مشخص میکنه بتونی 10 حرکت دیگه انجام بدی و مات بشی یا 50 حرکت (بدون کیش و تعویض مهره) و کار به تساوی بکشه!

 

به نظر نمیرسه آرایش فعلی دشمن در منطقه برای جنگ تمام عیار باشه چون این مساله احتیاج به یک سری اصول پایه کلاسیک از جمله تامین خطوط تدارکات و پشتیبانی چند لایه داره که در حال حاضر حتی نزدیک به این حالت هم نیست.

 

اما از نظر جنگ محدود و فرسایشی که در آن با دخالت یافتن کشورهای عربی هزینه بین چند کشور سرشکن شود با توجه به آرایش نظامی کاملا در این وضعیت قرار دارند یعنی از یک سال گذشته این شرایط رو اتخاذ کردند و در حال تکمیل اون هستند.

 

با توجه به توانایی های ایران هم بهترین حالت درگیری همین حالت می باشد یعنی ما در صورت مدیریت نبرد (اولویت اول) و جهت دهی به آن می توانیم در چنین شرایطی بالانس نظامی و امنیتی ایجاد کنیم.

 

ولی در حالت جنگ تمام عیار مثل حمله به عراق در سال 1991 توانایی بالانس طرف مقابل را نداشته و نمی توانیم از ظرفیت های کشور استفاده لازم را ببریم.

 

انتقاد اصلی به صدام در جریان جنگ خلیج فارس نه آغاز حمله به کویت بلکه ادامه ندادن آن می باشد یعنی با ارتش یک میلیون نفری و نیروی هوایی برتر در منطقه باید از کویت فراتر می رفت و خطوط تدارکات رو تصرف و از بین می برد نه اینکه نظاره گر باشد تا آمریکا در طول شش ماه نقل و انتقال نظامی به منطقه انجام دهد. در این صورت آمریکایی ها باید ابتدا در شمال آفریقا و عربستان با عراق می جنگیدند و با گسترش جبهه جنگ مشکلی که برای ارتش آلمان در شوروی ایجاد براشون بوجود می آمد و جنگ از حالت دو ماهه به دو ساله یا بیشتر تبدیل میشد که در این صورت سرزمین عراق آسیب اصلی رو نمی دید حتی اگر در جنگ شکست می خورد و کار به آتش بس می کشید.

 

اکنون اگر شرایط اینطور که نوشتم باشد چه ما بخواهیم یا بترسیم و نخواهیم یکی از دو پلن اتفاق خواهد افتاد و تنها انتخاب بین بد و بدتر در دست ماست.

 

شاید هم بنده اشتباه برداشت کردم و آمریکایی ها قصد هیچ جنگی ندارند و در حال عقب نشینی از منطقه هستند و در این حال سعی دارند زهر خودشون رو بریزن!

  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, SAEID گفت:

انتقاد اصلی به صدام در جریان جنگ خلیج فارس نه آغاز حمله به کویت بلکه ادامه ندادن آن می باشد

 

سلام علیکم

تحلیل آن موقع عراقیها  به نقل از کردزمن ، این بود که اشغال کویت ، پذیرفته میشود یا درنهایت  ادعای عراق در خصوص چاههای نفت مشترک  را قبول  می کنند ، در حوزه نظامی هم سرفرماندهی ارتش بعث بدلیل عدم درک کامل از شیوه  رزم  ائتلاف ، تصور می کرد نظیر جنگ  با ایران ، بایک نبرد فرسایشی و خاکریزی روبرو هست ( شکل قرار گیری واحدهای پیاده و زرهی در کویت و استقرار در صحرا و ایجادمیدان های موانع گسترده و ...  )   ونه یک جنگ سریع با اتکاء بر توان هوایی

 

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, MR9 گفت:

 

سلام علیکم

تحلیل آن موقع عراقیها  به نقل از کردزمن ، این بود که اشغال کویت ، پذیرفته میشود یا درنهایت  ادعای عراق در خصوص چاههای نفت مشترک  را قبول  می کنند ، در حوزه نظامی هم سرفرماندهی ارتش بعث بدلیل عدم درک کامل از شیوه  رزم  ائتلاف ، تصور می کرد نظیر جنگ  با ایران ، بایک نبرد فرسایشی و خاکریزی روبرو هست ( شکل قرار گیری واحدهای پیاده و زرهی در کویت و استقرار در صحرا و ایجادمیدان های موانع گسترده و ...  )   ونه یک جنگ سریع با اتکاء بر توان هوایی

 

 

بله درست می فرمایید و در این خصوص سالها قبل در سایت بحثهای زیادی صورت گرفته که خارج از حوصله این تاپیک هست.

 

اما موردی که مربوط به این بحث هست شامل این دو نکته میشود : هدف گذاری صحیح در ابعاد استراتژیک و تاکتیکال با توجه به شناخت صحیح از دکترین و استراتژی سیاسی نظامی اقتصادی و اجتماعی دشمن.

 

این یعنی نه تنها سرفرماندهی عراق بلکه حتی مقامات سیاسی این کشور شناخت درستی از الگوی رفتاری آمریکا نداشتند و به اشتباه بر پایه جنگ ویتنام و جنگ با ایران برای جنگ بعدی برنامه ریزی کرده بوند.

 

از نظر هدف گذاری هم که گفتم باید از کویت فراتر می رفتند از قدیم گفتن یا یک کاری رو شروع نکن یا تا آخر برو! مثل آبی که از سد سرازیر بشه و تا آخرین فاصله که بتونه همه رو با خودش میبره.

 

پاورقی : البته در سال 1991 خبری از اینترنت و این حجم از اطلاعات که امروز در دسترس همگان هست نبود و این میتونه تا حدی توجیه شناخت اشتباه عراقی ها باشد.

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, SAEID گفت:

اما موردی که مربوط به این بحث هست شامل این دو نکته میشود : هدف گذاری صحیح در ابعاد استراتژیک و تاکتیکال با توجه به شناخت صحیح از دکترین و استراتژی سیاسی نظامی اقتصادی و اجتماعی دشمن.

 

در این مدت چند سال ، سعی شده همین مساله را در میلیتاری جا بندازیم

 

دو تا کیبرد بنده ازرده خارج شد از کثرت تایپ در میلیتاری که مسیر را در چهارچوب تحلیل های واقعی  قرار بدیم

 

تازه ترین کلید واژه  تحلیل دشمن ، تمرکز روی عملیات تاثیر محور هست . اگر در انجمن جستجو بفرمایید ، حداقل 10-15 پست بنده و دوستان را در این زمینه پیدا می کنید

 

ولی نقطه آغاز تشریح عملیات تاثیرمحور از این تاپیک شروع شد

 

"بیداری اژدهای شرق ، افسانه یا واقعیت"

EEE~0.jpg

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ببینید دوستان

 

 

بنده با سواد کم خودم یک تحلیل دارم که امیدوارم دوستان بهش توجه کنند ، سردار سلیمانی نماد قدرت ایران و محور مقاومت بود ، ایشون بعنوان برند نظامی ایران شناخته میشد ، خب با به شهادت رسیدن ایشون اعتبار نظامی ما و محور مقاومت زیر  سوال رفته .

 

ما راه های گوناگونی داریم ؛ 

 

اول

عدم پاسخ  و موکول کردن پاسخ برای بعدا  

 

 

نتیجه :  به عقیده بنده ترور حاج قاسم زیر پا گذاشتن بزرگترین خط قرمز ما بوده و وقتی کشوری بزرگترین خط قرمز دشمنش رو زیر پا میذاره یعنی برای اهدافی بزرگ آماده شده ، در نتیجه عقیده من اینه در صورت عدم پاسخ به این جنایت اقدام بعدی آمریکا بهانه برای خروج از برجام و بمباران تاسیسات اتمی و یا ترور دانشمندان مت به بهانه سلاح اتمی هست ، این کار باعث نابودی احساس امنیت ملت و فروپاشی از داخل می شود .

 

دوم :

 

 پاسخی نرم 

 

نتیجه :  این پاسخ احتمالا مثلا موشک باران مناطقی از اراضی اشغالی توسط گروه های فلسطینی باشد و یا یک پاتک به یک کاروان نظامیان آمریکا  ، این باعث میشه دشمن در محاسبات خودش به ضعف کامل ایران پی ببره و همچنین باعث تضعیف روحیه محور مقاومت و سربازان ایران میشه و اعتبار ایران لگد مال میشه و همچنین به امریکا میفهمونه که میتونه در ازای بهایی کم دستاورد بزرگ به دست بیاره 

 

 

سوم :

 

پاسخی معمولی 

 

نتیجه :  حمله حشد به پایگاه السد و موشک باران سفارت آمریکا در عراق توسط سپاه یک پاسخ  معمولی است که در صورت اجرا میشه گفت  برنده ماجرا آمریکا بوده و میشه گفت پاشو از قائله بیرون کشیده برای بالا نگرفتن تنش

 

 

چهارم :

 

 پاسخ سخت

 

این پاسخ میتونه چند وجه داشته باشه و قابل پیش بینی نیست اما پاسخ هایی رو میشه حدس زد

 

 

اول این رو میشه تایید کرد  که این پاسخ تنها محدود به ایران نیست و احتمالا حزب الله و حشد الشعبی و گردان های ما در سوریه در این پاسخ همکاری میکنند.

 

فرضیه اول : حمله به نماد قدرت 

 

در این سناریو ایران میتونه با حملاتی سریع و مرگ بار به ناو هواپیما بر آمریکا باعث انهدام اون بشه و این عمل تقریبا یک پاسخ بسیار سخت میشه تلقی کرد و میشه گفت این عمل انتقام خوب و مناسبیه چون ناوهواپیما بر آمریکا نماد قدرت ارتش ایالات متحده است و تقریبا بی حساب میشیم اما  بدون شک باعث گسترش درگیری میشه و ماهم تلفات کمی نمیدیم

 

 

فرضیه دوم : حمله در خارج آسیا و ترور یک شخصیت مهم آمریکایی مثلا بولتون هست که خب بنظرم پاسخ معقولیه اما نمیشه چون حفاظت ازشون شدیده و ترورش سخت .

 

 

فرضیه سوم : حمله همه جانبه محور مقاومت به تمامی پایگاه های آمریکا در خاورمیانه اعم از عراق سوریه عربستان اردن بحرین قطر امارات افغانستان و پاکستان و ترکیه ، این کار به وسیله تمام نایبان ایران و سپاه میشه انجام بگیره و پاسخ بشدت محکمی هست .

  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آمریکا در قطر و کویت با هر کدوم 13000 نیرو بیشترین نیروها را داره. قطعا الان پدافند زمینی و هوایی و دریاییش در آماده باش کامل هست ولی عملیاتی مثل عملیات آرامکو ضد یک پایگاه و انهدام چندین پرنده و بخشی از پایگاه و احتمالا چندین نیرو هم پاسخ مناسبی است. همراه با یک عملیات فریب در عراق مثلا.

 

انهدام ناو پاسخ متقابل انهدام ناوگان را داره قطعا ولی یک حمله شبح وار شبانه در سکوت ( مثل حمله خودشون ) به یک پایگاه و غافلگیری به نظر حساسیت کمتری داره و البته حمله مستقیم به یک پایگاه در کشوری که جنگی درش نیست برای امریکا جز نخستین بارها خواهد بود. مثلا قطر اگر پرواز پهپاد صحت داشته باشه هرچند من کویت را ترجیح میدم به دلایلی و مثلا با بهانه حریم هواییش که در اختیار پهپاد بوده. کویت هم در جنگ تحمیلی و هم حالا هم رسمی و هم بخشی از حاکمیتش در حق ما بد کردند. در ضمن ما با خودشون کاری نداریم و پایگاه امریکایی مدنظر هست و بعدش هم تماس میگیریم میگیم تقصیر امریکا بود.

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به هر حال ولی به نظرم نسانه هایی وجود داره لااقل بخشی از مسئولان تصمیم گرفتند پاسخ فوری و مشخص به هیچ وجه داده نشه. چند نشانه عرض میکنم:

 

1.سخنان برخی مسئولین مبنی بر انتقام در زمان و مکان مناسب.

2.این جمله جناب روحانی: روحانی: انتقام زمانی است که آمریکا دستش از منطقه کوتاه شود

3. این جمله جناب روحانی: آمریکا طعم انتقام را نه امروز که در اینده درک خواهد کرد. (مضمون)

4. بی قراری دختر سردار سلیمانی و پرسش از روحانی که چه زمانی انتقام میگیرید؟ ( به نظرم اینکه از ایشون می پرسند در اخر جلسه با اینکه رهبری روز پیش بودند شاید نشانه ای است از اینکه اطلاع دارند که تصمیم از طیفی از مسئولان در جلسه شورای امنیت تایید نشده )

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, MR9 گفت:

برای  مرور گذشته  بهمن 1397

 

«استنلی مک کریستال» در مجله «فارین پالیسی» ادعا کرده که از عواقب سیاسی این کار ترسیده است

 

حالا باید دید اینهایی که این  دستور را در 2019 صادر کردند ، چه تحلیلی داشتند !

 

 

دیروز تحلیلگر سی‌ان‌ان هم همین خاطره رو تعریف کرد و گفت، زدن سلیمانی برای امریکا کار راحتی بوده از نظر نظامی، ولی بارها و بارها تصمیم فرماندهان این بوده که نکنند این کار رو.

 

سوالی که تحلیل‌گر پرسید در ادامه این بود که ترامپ، چند ماه پیش سر قضیه پهپاد یه عملیات نظامی رو کنسل کرد سر اینکه چند نفر کشته می‌شدن و حالا در طی یک‌هفته صدها نفر رو زده و این هم از این قتل‌ های‌پروفایل و می‌گفت برای من جالبه که بفهمم ترامپ به دنبال چه چیزی هست.

ترامپ میخواد به چه نتیجه‌ای برسه که عملیات نظامی در اون زمان پهپاد به سودش نبود؟ قطعا ادم‌هایی بهش گفتن تاثیر کشتن این افراد چی هستن و باز این تصمیم رو گرفته...

 

دیشب ترامپ عملا برداشت من این بود که گفت سلیمانی و مهندس رو زده که نشون بده به عراق و گروه‌های زیر نظرش که با کی طرف هستن و عملا میخواد توجه‌شون رو جلب بکنه به اینکه وارد یه درگیری بزرگ‌تر نشن...

اگر هدف اون بوده باشه و اگر ایران منطقی با قضیه برخورد بکنه(مثل تا الان که نکرده) به نظرم خیلی عالی شده نتیجه و به کمی اروم‌تر شدن منطقه و کشته شدن ادم‌های کمتری منجر میشه تا اینکه عملیاتی شکل می‌گرفت یا بر اثر هیجانات کاری می‌کردن و جنگ به راه می‌افتاد...

 

من کاملا متعجب بودم که از سر قضیه پهپاد که امریکا عقب کشید، عملا منطقه رو داد دست ایران. شاید تحلیلش در اون زمان این بوده که با کمی عقب نشینی کردن، ایران هم کوتاه میاد. ولی ایران نتنها کوتاه نیومد که بیشتر وارد شد و بیشتر فشار اورد.

 

امریکا حتی پشت عربستان رو هم در قضیه ارامکو خالی کرد و حتی عربستان هم فیتیله رو داد پایین و گفت یمنی ها بودن و زیر بار اینکه ایران زده نرفت. امریکا هم پی قضیه رو خیلی نگرفت...

 

به نظرم، با حرف‌های کلی ترامپ جور در میاد این قضیه...

 

یعنی اونها عقب کشیدن تا منطقه اروم‌تر بشه، سربازها رو از افغانستان عقب کشیدن و گفتن با طالبان صحبت می‌کنیم و تمام این قضایا... عربستان و کشورهای عربی عملا پشتشون خالی شد و اونها هم فروکش کردن ولی نهایتا دیدن ایران سر جاش ننشسته و تحلیل‌های اشتباه پشت اشتباه داره میکنه در حوزه نظامی و بیشتر داره میره جلو.

با زدن چهره‌های اول نظامی دو کشور عراق و ایران، با یه جوری زدن پایگاهی که تا دو روز بعد از توش جنازه بیرون می‌کشیدن و ۶۰ نفر کشته داد، عملا نشون داد که هست و باید همه عقب بکشن.

ولی در جواب، در کمال تعجب دید ایران و عراق نتنها پیغام رو نگرفتن، که پر رو تر شدن و گویی جای ابرقدرت و کشور فتح‌شده و شکست خورده جنگ و یه کشور با اقتصاد نابود که صدها نفر رو در خیابون‌های خودش کشته و با دعوت یه پدر و مادر، هزاران نفر نیروی نظامی به خیابون میاره و کارهای عجیب و غریب می‌کنه و به سفارتش حمله میکنن...

 

شاید تحلیلشون این بود که باید اب سردی روی سر طرف مقابل ریخته بشه تا شاید به خودش بیاد و از خواب بیدار بشه...

 

احتمالا چاره‌ای نبود جز زدن این اهداف های‌پروفایل و پای عواقبش وایسادن. یعنی تحلیل این بوده که می‌زنیم و دو حالت پیش‌میاد، یا میشینن سر جاشون، یا خود پالایشگاه‌ها رو میزنیم و کمرشون رو می‌شکنیم( لیندزی گراهام دقیقا اشاره کرد که اگر ایران ادامه بده، پالایشگاه‌ها رو میزنیم...)

 

قطعا ایران داره روش‌های مختلف جواب دادن رو بررسی می‌کنه و عواقب هر کدوم رو. من دیروز نگران بودم که مثلا تیتر خبری نیاد رو خبرگزاری ها که لانچر‌های موشکمون رو در داخل ایران زدن.

 

ما مثل تمام ترور‌های قبلی، جواب دادیم که در زمان مناسب پاسخ خواهیم داد. فکر می‌کنم این عاقلانه ترین تصمیم از طرف ما بوده تا این لحظه.

 

همچنین ترامپ دیروز ظهر هم توییتی زد و گفت ایران در جنگی پیروز نبوده، ولی مذاکره کننده خوبیه و دعوت کرد به میز مذاکره برگردیم. احتمالا الان بهتر از ۹۲ و ۸۰ شکستمون رو جلوی چشممون داریم و خطر رو حس میکنیم و می‌تونیم معامله بهتری بکنیم(بهتری برای اونها و شکست و تسلیم کامل برای نظام و برنامه‌هاش)...

 

امیدوارم خروجی این قضایا، پایان جنگ و کشتار مردم بیگناه در سوریه، یمن، سودان باشه و شروعی برای برگشتن ارامش به افغانستان، عراق و لبنان و شروعی باشه برای برگشتن خودمون به روال درست زندگی...

  • Upvote 2
  • Downvote 15

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط mehdipersian
      مرداد گذشته، یک ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه برای ایران از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد و انتظار می‌رود سه ماهواره دیگر نیز در سال‌های آینده به فضا پرتاب شوند. همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد یک شرکت روسی در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی برای ایران است که در سال 2024 در مدار زمین ثابت قرار می‌گیرد.
       
      ماهواره ی خیام:

       
       
      مرداد 1394، ایران با دو شرکت روسی در مورد پرتاب ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه که توسط ایران اداره می شود، به توافق اولیه دست یافت. ماهواره ایرانی در 18 مرداد 1401 به وسیله ی شرکت روس کاسموس به فضا پرتاب شد. 
       
      مشخصات فنی ماهواره:

      مشخصات فنی ماهواره توسط روسیه و ایران اعلام نشده است ولی می توان از یک حق اختراع منتشر شده توسط شرکت NPK Barl در مرداد 1401 اطلاعات جدیدی بدست آورد. این طرح یک ماهواره سنجش از دور با وضوح بالا را توصیف می کند که دقیقاً شبیه خیام است. دارای یک گذرگاه شش ضلعی و چهار پنل خورشیدی است که با زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی ماهواره به سمت پایین امتداد دارند. 
       
      محموله یک تلسکوپ کورش(Korsch) با پنج عنصر نوری است. تلسکوپ کورش یک تلسکوپ آناستیگمات سه آینه ای فشرده است که میدان دید وسیعی را ارائه می دهد. این تلسکوپ تصویربرداری را در یک کانال پانکروماتیک و چهار کانال چند طیفی (نزدیک مادون قرمز، قرمز، سبز و آبی) ارائه می دهد. سه پیکربندی ممکن برای تلسکوپ ارائه شده است که همگی با نسبت کانونی f/11.53 (نسبت کانونی تقسیم فاصله کانونی بر دیافراگم است)میباشند. مقادیر سه پیکربندی عبارتند از:
       
      دهانه / فاصله کانونی
      0.535 متر6.17 متر
      0.75 متر8.65 متر
      1.1 متر12.68 متر
       
      در اولین پیکربندی که در شکل زیر نشان داده شده است، وزن تلسکوپ 125 کیلوگرم و طول آن 1.8 متر است.
       

       
      دو پیکربندی دیگر منجر به گذرگاه طولانی‌تر می‌شود، اما نیازی به تغییر در جعبه‌های الکترونیکی محموله و آرایه‌های پیکسل CCD ایجاد نمیکند. این تلسکوپ از یک آرایه کانونی کروی و نه مسطح برای کمک به جلوگیری از لکه دار شدن تصاویر استفاده می کند. یک آرایه اسکن الکترونیکی داده‌ها را در باند X با سرعت‌های 480 مگابیت تا 1.5 گیگابیت بر ثانیه به زمین ارسال می‌کند (نرخ بالاتری نسبت به گزارش NPK Barl در فوریه 2021 ).
       
      سازنده محموله نوری مشخص نیست، اما برخلاف تخصص این شرکت در سیستم های زمینی می تواند خود NPK Barl باشد. طی نمایشگاهی در سال 2019، این شرکت تلسکوپ سنجش از دور را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رفت ظرف دو سال آینده به فضا پرواز کند. گزارش شده است که وزن آن تنها 46 کیلوگرم است و همچنین کوچکتر از نمونه ثبت اختراع به نظر می رسد، اما تنها ماهواره میزبان ممکنی که در حال حاضر برای آن قابل شناسایی است، خیام است. احتمالاً تنها یک بخش از تلسکوپ به نمایش گذاشته شده است. 

       
      در یکی از نقشه‌های همراه با حق ثبت اختراع(پتنت) ، ماهواره در بالای طبقه فرگات در داخل محفظه محموله موشک سایوز-2-1a قرار دارد (که نشان می‌دهد پرتاب اولیه به وسیله ی این ماهواره بر به جای سایوز-2-1b سنگین تر بود).
       
       اگرچه پتنت‌ها به ندرت به پروژه‌هایی اشاره می‌کنند که به آن‌ها مربوط می‌شود، اما در اینجا ماهواره در واقع متعلق به پروژه 505 نشان داده شده است. همانطور که در نقاشی زیر مشاهده می‌شود، ماهواره‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که سه عدد از آنها در داخل دماغه قرار گیرند.
       
       
       
      کاربرد خیام:
       
      به طور رسمی، خیام تنها کاربردهای غیرنظامی در زمینه هایی مانند کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و نظارت بر محیط زیست خواهد داشت. مدت کوتاهی پس از پرتاب، رئیس سازمان فضایی ایران مدعی شد خیام به دلیل اندازه کوچکش نمی تواند به عنوان یک ماهواره جاسوسی استفاده شود. با این حال، وضوح زمینی گزارش شده آن (0.73 متر) برای انجام کارهای شناسایی ارزشمند کافی است. 
       
      مرکز کنترل ماموریت خیام:
       

       
       
      به گزارش اخبار ایران، مرکز کنترل ماموریت خیام در مرکز فضایی ماهدشت که تقریباً در 60 کیلومتری غرب تهران و نرسیده به شهر کرج قرار دارد. این مرکز در اوایل دهه 1970 برای دریافت اطلاعات از ماهواره های سنجش از دور خارجی تأسیس شد که اولین آنها ماهواره های لندست ایالات متحده بود. همانطور که در تصاویر Google Earth مشاهده می شود، ساخت یک ساختمان جدید در این سایت حدود آوریل 2020 آغاز شد و اکنون کامل شده است. احتمالاً در گزارش تلویزیون ایران که پس از پرتاب خیام از مرکز کنترل مأموریت پخش شد، دو آنتن سهموی در شمال شرقی ساختمان جدید دیده می‌شود.
       

       
      همکاری های روسی/ایرانی بعدی:
       
      خیام پیش بینی می شود حداقل پنج سال فعالیت داشته باشد و قرار است در سال های آینده ماهواره های بیشتری نیز به آن ملحق شوند. پس از پرتاب، حسن سالاریه اعلام کرد که ایران سه ماهواره دیگر از همین نوع را سفارش داده است و افزود: اولین ماهواره در مجموع 40 میلیون دلار هزینه داشته است.
       
      به نظر می رسد که همکاری فضایی بین روسیه و ایران اکنون فراتر از حوزه سنجش از دور است. در هفته‌های اخیر شواهدی به دست آمده است که روسیه در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی زمین‌ایستا برای ایران با نام اکواتور (به روسی به معنای «استوا») است. این نام برای اولین بار در سال 2020 در بیوگرافی مختصری از متخصص ISS Reshetnev، تولید کننده پیشرو روسیه در ماهواره های ارتباطی مستقر در نزدیکی کراسنویارسک در سیبری ظاهر شد. در کنار آن بسیاری دیگر از پروژه ها نیز به آن اشاره شد که این شخص در آن مشارکت داشته است و جزئیات بیشتری ارائه نشده است.
       

       
      ایران در نهایت قصد دارد ماهواره‌های ارتباطی زمین‌ایستا را با استفاده از پرتاب‌کننده‌های بومی پرتاب کند، اما به‌نظر نمی‌رسد ماهواره‌هایی که در آینده قابل پیش‌بینی به فضا پرتاب می‌شوند، قادر به قرار دادن محموله با این ویژگی در این نوع مدار باشند. بنابراین، این کشور احتمالاً برای پر کردن جای خالی باقیمانده نیز به روسیه متکی خواهد بود. اگر معامله‌های دیگری در این زمینه هنوز وجود داشته باشد، پشت درهای بسته انجام شده است. 
       
      ________________________________________
      تلخیص و ترجمه از mehdi persian برای میلیتاری
      ________________________________________
      منبع:
      https://www.thespacereview.com/article/4475/1
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.