seyedmohammad

بدون سرنشین  Akinci

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با تشکر از مطلب خوبتون :rose:

مشخصا ترکیه داره تلاش میکنه قدرت خودش رو در هوا بیش از پیش افزایش بده که این پهپاد جدید ترین مورد از تلاش نیروهای نظامی این کشور هست که انصافا چیز خیلی چشمگیری هم هست.

امیدوارم ما هم برنامه هایی از این دست در برنامه داشته باشیم... 

  • Like 2
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

Bayraktar Akinci (Raider)

هواپیمای بدون سرنشین رزمی سنگین (2022)

 

1562609441.png

 

صنایع هوافضای ترکیه در دهه گذشته گام های بزرگی در حوزه پهپاد های نظامی برداشته که چند طرح بزرگ آن ها (مانند TAI Anka) قابل توجه است. مرحله بعدی ، طراحی، توسعه و ساخت بومی یک پهپاد رزمی است که قادر به حمل مهمات هدایت دقیق در برد و ارتفاع مناسب باشد. ایفای این نقش بر عهده "Baykar Makina "Akinci است که تاسیسات مونتاژ آن در میانه های سال 2018 افتتاح شد. با پایان فاز طراحی اولیه در ماه ژوئن سال 2019، حرکت زمینی Akinci  با موتور توربوپراپ Ivchenko-Progress AI-450C اکراینی در آگوست 2019 آغاز شد. اولین آزمایش موتور در سپتامبر 2019 به انجام رسید. با اتمام آزمایش های تکنیکی، پهپاد به مرکز فرماندهی Çorlu ارتش ترکیه منتقل شد. اولین پرواز این پهپاد با برخاست خودکار در دسامبر سال 2019 انجام شد و 16 دقیقه به طول انجامید.

 

3262px-BayraktarAkinci_Teknofest2019_28329.jpg

 

نیروی Akinci توسط موتور های دوقلوی توربوپراپ (هر موتور یک ملخ 5 پره را می چرخاند) تامین می شود. موتور ها در خارج بدنه ای با ساختار مرکزی قرار گرفته اند. بال های اصلی به سمت بالا و محل قرار گیری موتور ها حالت شکسته دارند و برای کارایی بالاتر آیرودینامیکی، بالچه هایی در نوک آن ها نصب شده اند. 1 باله دمی عمودی در پشت پهپاد قرار گرفته است. بخشی جلویی آن سامانه های اپتیک (Aselsan Cats) و اویونیک را در خود جای می دهد. در زیر هر بال، 3 نقطه سخت (در مجموع 6) وجود دارد که می توانند مهمات نیروی هوایی ترکیه مانند موشک های هدایت پذیر ضد تانک (ATGM) و بمب های پرتابی هدایت دقیق Mk 82 را حمل کنند. ارتباط ماهواره ای در طراحی این پهپاد لحاظ شده است. از نظر میزان محموله 900 کیلوگرم در خارج و 450 کیلوگرم در محفظه داخلی آن حمل می شود. از دیگر امکانات Akinci می توان به رادار آرایه فازی فعال بومی، سامانه هدف گذاری روزنه مشترک Aselsan، پاد های جنگ الکترونیک و ماژول جاسوسی سیگنالی (SIGINT) بومی اشاره کرد.

 

1_1624538880.jpg   2880px-Bayraktar_Akinci_SIHA_28UAV29.jpg   BayraktarAkinci_Teknofest2019_28229.jpg

 

Screenshot_2021-06-23_at_08-17-57_BAYKAR_Unmanned_Aerial_Vehicle_Systems.png

 

طول بال های Akinci بین 18 تا 20 متر است.تا ارتفاع 12000 متری پرواز می کند و مداومت پروازی آن حدود 24 ساعت است.

در 24 جون سال 2021، سلچوک بایراکتار، مدیر ارشد بخش فناوری شرکت Baykar Savunma، تصاویری از تجهیز Akinci به بمب های HGK-84 و همچنین دومین نمونه اولیه آن به نام PT-2 را منتشر کرد.

ویدئویی از کارخانه تولید این پهپاد:

 

 

 

مشخصات

- سال ورود به خدمت: 2022

- وضعیت: تحت توسعه

- تعداد فروند ساخته شده: 1

- سازنده: Kale-Baykar Makina (ترکیه)

- کشورهای مصرف کننده: ترکیه (برنامه ریزی شده)

- نقش: حملات زمینی (هدایت بمب های هواپایه برای نابودی اهداف زمینی توسط تیر بمب موشک و راکت)، پشتیبانی هوایی نزدیک (توسعه داده شده برای عملیات در نزدیکی عناصر فعال زمینی دشمن توسط انواعی از مهمات هوا به زمین)،توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد)

- طول: 12.5 متر

- طول بال ها: 20 متر

- ارتفاع: 4.1 متر

- وزن: 4500 کیلوگرم

- حداکثر وزن برخاست: 6500 کیلوگرم (2000 کیلوگرم ظرفیت بار)

– قوای محرکه: 2 موتور توربوپراپ Ivchenko-Progress Motor Sich AI-450T با توان (هر موتور) 750 اسب بخار که ملخ های 5 پره را در آرایش puller / tractor می گردانند

حداکثر سرعت: 361 کیلومتر بر ساعت

- ارتفاع پروازی: 12192 متر

- برد: 5000 کیلومتر

- تسلیحات: موشک هدایت لیزری CIRIT، موشک هوا به سطح ضد تانک دوربرد L-UMTAS، موشک هوا به هوای Gökdoğan، موشک هوا به هوای Bozdoğan، موشک کروز SOM، راکت هدایت لیزری TUBITAK-SAGE BOZOK، خانواده بمب های هدایت لیزری MAM، بمب Mk-81 Mk-82 و Mk-83، JDAM، کیت هدایت پذیری HGK، LGK، مهمات هوا به سطح 81 میلی متری

- نسخه ها: Akina (سری پایه)

 

 

منبع

  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پهپاد مهاجم ترکیه بدون موتور میماند!

https://s6.uupload.ir/files/979010_lwxx.jpg

 

پهپاد آکینجی بیرقدار که جدیدا آزمایشات مربوط به انجام عملیات مکمل ضد شناور با پهپاد تی‌بی-2 را انجام داده است درواقع بسیاری از بخش هایش مانند موتور al-450 آن به دست اوکراینی ها و در صنایع هوانوردی زاپروژیا توسط شرکت ivecho progress ساخته میشوند.

https://s6.uupload.ir/files/40_qwoi.jpg

موقعیت کارخانجات تولید کننده موتور

ناگفته نماند کارخانجات مربوطه در 30 کیلومتری خط مقدم در استان زاپروژیا قرار دارند و درحال حاضر به سفارشات خارجی رسیدگی نمیکنند.

 

در صورت اشغال این کارخانجات توسط روس ها حداقل ضرر ترک ها پس از اتمام جنگ دادن باج های بسیار سنگین به روسیه جهت تامین موتور و دیگر قطعات خواهد بود

 

https://aparat.com/v/QsqtM

فیلمی از پرواز پهپاد آکینجی


ترکها نوعی بمب هواسرشی را برای پهپاد  آکینجی خود توسعه دادند، فیلم منتشر شده نشان از لود شدن دو تیر بمب زیر این پهپاد خبر میدهد، هر چند به نظر میرسد فاصله رها سازی این بمب هدایت شونده تا هدف مورد نظر زیاد نبوده اما باز هم دقت اصابت مطلوبی از بمب مشاهده نمیشود.

  • Like 1
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
5 hours قبل , Nattan گفت:

پهپاد مهاجم ترکیه بدون موتور میماند!

 

 

با توجه به روابط خاص ترکیه با اکراین و پرواز هر روزه ترابری های ترکیه به لهستان برای انتقال سلاح شاید موفق بشه ترکیه در قبال این خدمات تکنولوژی مدنظر و زیرساختها را از اکراینی که خصوصا در حال حاضر با انبوه سلاح های غربی داره خفه میشه و نیاز به پول هم داره برای بازسازی را به دست بیاره.

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ترکیه نشون داده با هر شرایطی خودشو تطبیق میده و اسیر هیچ کشور و یا حتی تفکری نمیشه و با شرایط روز تصمیم گیری میکنه (کاری با درستی و یا غلطی ماجرا ندارم) مطمئن باشید اگر نیاز بشه خودشو توی دل روسیه جا میکنه و نیازهاشو برطرف میکنه.

فارغ از این مسایل درسته که ترکیه 30 سال بعد از ما شروع کرده ولی انصافا خیلی خوب تونسته خودشو رشد بده و نکته بسیار مهمش تجاری سازی محصولاتش هست. همین چند نمونه تولیداتش رو به خیلی از کشورها صادر کرده و داره اقتصادش رو میسازه.

آفت بزرگ ما ایرانی ها هم یک حس غرور و خود بزرگ بینی کاذب هست که باعث میشه درجا بزنیم و یک خواب خرگوشی بریم.

همین پهپاد ترکیه میخواد موشک کروز حمل کنه ، واقعا جالبه بعد از 5 سال رسیدن به اینجا ، شما پیش بینی کن 15 سال دیگه چیکار میکنن ، آیرودینامیک محصول رو ببینید ، مشخصه کار کردن ، درزی در بدنه مشاهده نمیشه و ....

 

با تعریف و تمجید هیچ کشوری پیشرفت نکرده ، ما هم باید با سرعت بالا محصولاتمون رو ارتقا بدیم وگرنه تا چند سال آینده حرفی برای گفتن نداریم.

  • Like 2
  • Upvote 7
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کارخانجات موتور سازی اوکراین برای این پهپاد نابود شده و این پهپاد فعلا دیگه قابل تولید نیست

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.