inge

نیروی هوایی اسراییل (پیشینه ، روندها ، گزارش، تحلیل وخبر )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

هِل آویر, یکی از بخش‌های ارتش اسرائیل میباشد. نیروی هوایی ارتش اسرائیل بیش از یک هزار جنگنده در اختیار دارد. نیروی هوایی ارتش اسرائیل زیر نظر ستاد کل نیروهای دفاعی اسرائیل فعالیت می‌کند. همینک فرمانده کنونی نیروی زمینی ارتش اسرائیل برعهده آلوف الایزر اشکدی است.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/b/b9/Tnbs-021.jpg، در سال ۱۹۶۷ میلادی ارتش اسرائیل طی ۶ روز صحرای سینا، کرانه باختری رود اردن، نوار غزه، ارتفاعات جولان و شهر قنیطره را به اشغال در آورد و تمام بیت المقدس را که طبق مصوبات سازمان ملل متحد یک شهر بین المللی محسوب می‌شود را به اشغال درآورد و وسعت سرزمینهای اشغالی را به بیش از ۳ برابر افزایش داد.

نیروهای ارتش اسرائیل با دریافت اطلاعاتی حیاتی به وسیله عوامل اطلاعاتی خود در مصر پی بردند که ارتش مصر بیش از چهارصد هواپیمای جنگنده خود را در نقطه‌ای جمع کرده است تا صبح روز بعد صفوف ارتش اسرائیل را شدیدا در هم بکوبد. ژنرالهای اسرائیلی که کار کشور تازه تأسیس اسرائیل را با بلند شدن هواپیماهای مصری تقریباً تمام شده میدیدند تصمیم به زدن شبانه تمام جنگنده های مصری قبل از بلند شدن یکباره آنها بر روی اسرائیل کردند و با فرستادن تمام ۲۰۰ هواپیمای جنگنده‌ٔ فعال خود بیش از ۳۰۰ هواپیمای مصری را در عرض ۳ ساعت از بین بردند و نیروی هوایی مصر را برروی زمین درهم کوبیدند.

با پایان همان روز، جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل، نیروی هوایی اردن و نیروی هوایی عراق را درهم کوبیدند و در پایان جنگ شش روزه مجموع ۴۵۱ هواپیمای جنگی متعلق به اعراب را نابود کردند.
بمباران مرکز هسته ای عراق

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/58/OsirakLocation.gif ، در 1980 آغاز جنگ ایران و عراق، نیروی هوایی اسرائیل طی یک عملیات محرمانه نظامی با نام عملیات اپرا به اوسیراک، نیروگاه اتمی عراق، که مراحل ساختمان آن تمام شده بود و آماده رسیدن سوخت هسته‌ای از کشور روسیه جهت آغاز فعالیت اتمی بود حمله کرد و آن را به طور کامل منهدم نمود.

این عملیات اندکی پیش از تحویل سوخت هسته‌ای روسیه به این نیروگاه انجام گرفت، زیرا اسرائیل حساب کرده بود که در صورت حمله بعد از رسیدن سوخت هسته‌ای خطر تشعشعات اتمی گسترده در منطقه وجود دارد، و بر این اساس با حمله‌ای پیشدستانه در سال ۱۹۸۰ به نیروگاه اتمی عراق آن را کاملاً ویران ساخت تا خطر یادشده امکان وقوع پیدا نکند. در این عملیات یک اسکادران شامل ۸ فروند جنگنده‌ اف-۱۶ به همراه ۶ فروند جنگنده‌ اف-۱۵ برای تحقق هدف که نابودی این تأسیسات بود، شرکت داشتند. عملیات اپرا با موفقیت کامل برای نیروهای اسرائیلی به همراه بود، چرا که در این عملیات هیچگونه خسارتی به جنگنده ها و خلبانان نیروی هوایی اسرائیل وارد نیامد و هدف عملیات نیز به طور کامل منهدم گردید.
جنگنده ها
* اف-۱۶ فایتینگ فالکن (شاهین رزمنده) (محصول ایالات متحده آمریکا)
* اف-۴ فانتوم (شبح سیاه) (محصول ایالات متحده آمریکا)
* اف-۲۲ (محصول ایالات متحده آمریکا)
* اف-۱۵ ایگل (عقاب) (محصول ایالات متحده آمریکا)
* میراژ (سراب) (محصول فرانسه)
* اسپیت‌فایر (محصول انگلیس)
* کفیر (بچه شیر) (محصول صنایع دفاعی اسرائیل)
* نشیر (عقاب) (محصول صنایع دفاعی اسرائیل)
* لاوی (شیر جوان) (محصول صنایع دفاعی اسرائیل)
بالگرد‌ها
* بالگردهای آپاچی (محصول ایالات متحده آمریکا)
* بالگردهای کبرا (محصول ایالات متحده آمریکا)
* بالگردهای سی هاوک
* بالگردهای بلک هاوک
* بالگردهای پردیتور
* بالگردهای سیکورسکی

پایگاه‌ها
* فرودگاه بین‌المللی بن گوریون
* پایگاه هوایی هاتزریم
* پایگاه هوایی هاتزور
* فرودگاه مگیدو
* پایگاه هوایی نواتیم
* فرودگاه بین‌المللی اودآ
* پایگاه هوایی پلمخیم
* پایگاه هوایی رامات داوید
* فرودگاه بین‌المللی حیفا
* پایگاه هوایی رامون
* فرودگاه ساداو
* پایگاه هوایی سدوت میخا
* پایگاه هوایی تل نوف
بالگردهای سیکورسکی، اف ۱۵ ،۱۶ در یک تصویر، جنگنده کفیر و اف ۱۵
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/06/IAI-Kfir-hatzerim-1.jpg/250px-IAI-Kfir-hatzerim-1.jpg
http://hashmonean.com/images/f15_gbu28.jpg
http://www.waronline.org/IDF/Articles/AirForce/f16-f15.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b3/MH-53J_Pave_Low_III.jpg/250px-MH-53J_Pave_Low_III.jpg
منبع ویکیپیدیا



قرار دادن عکس از سایتی دیگر مجاز نیست.
SAEID

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سپاس از شما آقا فلانكر عزيز بابت مقاله خوبت اسراييل هيچ چيز از خودش ندارد. فقط با حمايت و پشتيباني آمريكا ميتواند به حبات جعلي خود ادامه بدهد. هواپيماهاي معرفي شده يا سيستم رادارشان آمريكايي است با موتورشان فرانسوي است. اگر حمايت آمريكا نباشد اسراييل نميتواند به فكر طراحي و ساخت جنگنده باشد و فقط بايد در فكر تامين امنيت خود باشد. اسراييل يك غده سرطاني است و بايد از بين برود.
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب فلانکر این را فراموش نکن که اسراییلی ها در شرک های بزرگی مثل لاکهید و بویینگ و... نفوز بسایری درند و خیلی از تکنولوژی این هواپیما را با کمک این شرکتها به آن رسیدند. ولی مرگ بر اسرائیل . Mr.Fox
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اي كاش ما هم نصف اونا نفوذ داشتيم ولي تو افغانستان هم نفوذ نداريم icon_cheesygrin
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تنها نفوذ داشتن کافی نیست. اسرائیل نیروی متخصص کافی در اختیار ندارد و هرگاه قصد ساخت سلاحی مدرن داشته دست به دامان آمریکا شده است! همین جنگنده لاوی و پدافند آرو و تانک مرکاوا و ... همگی با کمکهای فنی و مالی آمریکا ساخته شده اند. این روش خوبه و بد نیست اما در یک جنگ تمام عیار مانند سال 1973 میبینیم که اسرائیل قادر به مقاومت نیست.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اسراييل با نفوذي كه در شركتهاي صاحب تكنولوژي هستند تونست امكانات ساخت اين تجهيزات رو فراهم كنه. icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببينيد دوستان . انقدر هم كه مي گيد اسراپيل بي عرضه نيست كه هيچي از خودش نداشته باشه . براي مثال همين ايران قدرت ساختن جنگنده هاي پيشرفته رو داره . مثل اف-18 يا ميگ 35 يا سوخو . كه بعد ميگيد اسراپيل هيچي از خودش نداره . همين تانك مركاوا رو اسراپيل خودش بدون كمك از هيچ كشوري ساخته . شما مي بينيد كه جزو بهترين تانك هاي جهان به حساب مي ياد . ولي اسراپيل نياز هاي خودش رو با نفوذ تامين مي كنه ولي متاسفانه ايران با اينكه نياز شديد به جنگنده هاي بهتر و نو تر داره به هيچ عنوان حاضر نيست چند تا جنگنده از اين روسيه و چين بخره . ناراحت نشيد اگر اين رو مي گفتم ولي به هر حال بودجه نظامي اسراييل و همچنين ميزان نفوذش در جوامع بين المللي بسيار بالا است و اين امر باعث شده كه ........ شما مطمين باشيد كه آمريكا هيچ وقت زير اسراييل رو خالي نخواهد كرد چراكه با از دست دادن اسراپيل ديگه آمريكا جاپي در خاور ميانه نخواهد داشت . icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ببينيد دوستان .

انقدر هم كه مي گيد اسراپيل بي عرضه نيست كه هيچي از خودش نداشته باشه .

براي مثال همين ايران قدرت ساختن جنگنده هاي پيشرفته رو داره . مثل اف-18 يا ميگ 35 يا سوخو . كه بعد ميگيد اسراپيل هيچي از خودش نداره .

همين تانك مركاوا رو اسراپيل خودش بدون كمك از هيچ كشوري ساخته . شما مي بينيد كه جزو بهترين تانك هاي جهان به حساب مي ياد .

ولي اسراپيل نياز هاي خودش رو با نفوذ تامين مي كنه ولي متاسفانه ايران با اينكه نياز شديد به جنگنده هاي بهتر و نو تر داره به هيچ عنوان حاضر نيست چند تا جنگنده از اين روسيه و چين بخره .

ناراحت نشيد اگر اين رو مي گفتم ولي به هر حال بودجه نظامي اسراييل و همچنين ميزان نفوذش در جوامع بين المللي بسيار بالا است و اين امر باعث شده كه ........

شما مطمين باشيد كه آمريكا هيچ وقت زير اسراييل رو خالي نخواهد كرد چراكه با از دست دادن اسراپيل ديگه آمريكا جاپي در خاور ميانه نخواهد داشت . :neutral:


کرکس عزیز،
وقتی سالانه 3 میلیارد دلار کمک بلاعوض مالی از جانب آمریکا به اسرائیل داده شود اگر این موفق به ساختن تانک و هواپیما نمیشد که!

ولی هر چه باشد نباید اسرائیل را دست کم گرفت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب اقا سعید اینطوری که شما می گید و درست هم هست ولی باید گفت که خاک بر سر اسرائیل . کشوری که این همه کمک مالی بهش شده و می شه چرا باید بر سر جنگ با یک گروه انقدر آسیب جدی ببینه . ولی آقا سعید هزینه و یا همون وبدجه نظامی اسرائیل در سال چقدر هست ؟ فکر کنم اگر تا الان این همه بودجه و امکانات در اختیار ایران گذاشته بودند الان می تونستیم شاتل فضایی یا هواپیما ا-380 بسازیم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اي كاش اين عراب به جاي حرف زدن در مورد خليج پارس اينقدر متحد بودن كه تو يه صف مي رفتن بالاي ارتفاعات جولان رو به اسراييل مي ايستادان و نفري يه سطل آب مي ريختن زمين ( اون يكي راهشو نگفتم ترسيدم آقا سعيد اخراجم كنه icon_biggrin ) همين قدر كافي بود پشتيباني آمريكا بدون شك موثر هست ولي تضمين كننده نيست دشمناي اسراييل خيلي شل تشريف دارن ( به جز خودمون البته كه كاش ما يه كم شل تر بوديم عربا سفت تر در مورد اسراييل) icon_cheesygrin fi_lone_ranger شايد از ترس همين اسراييل اونجارو گرفت :oops: :lol: ولي ترسش بيجاست !!! :lol: :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسئله حمله نیروی هوایی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران بحث زمان است. البته اگر ایران از غنی سازی اورانیوم امتناع کند. این نتیجه گیری در مقاله روزنامه نیویورک تایمز در خصوص مانور اخیر نیروی هوایی اسراییل در منطقه دریای مدیترانه آمده است. این مانور هیاهوی زیادی به پا کرده و با ارزیابی های کارشناسان در خصوص امکان حمله هوایی به تاسیسات هسته ای ایران مواجه شد. اما این بار اسراییل قرار است نقش مجری را بازی کند. برخی از جزئیات این رزمایش اخیر بسیار مهم است. بیش از 100 جنگنده F-16 و F-15، هلی کوپترها و هواپیماهای تانکر حدود هزار و پانصد کیلومتر مسافت را طی کرده که به اندازه مسیر میان اسراییل و مجموعه غنی سازی اورانیوم نطنز است. جالب توجه است که ایهود اولمرت نخست وزیر اسراییل با طراح اصلی حمله هوایی اسراییل به راکتور "اوسیراک" عراق در سال 1981 دیدار کرد. و یا اینکه بنا به آخرین پیشبینی های "جان بولتون" نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد، اسراییل طی سال جاری به ایران حمله خواهد کرد اما بعد از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تا خللی در محاسبات جمهوریخواهان در انتخابات وارد نکند. به اعتقاد منابعی که نامشان فاش نشده هدف این رزمایش آن بود که به آمریکا و دیگر کشورها نشان داده شود که اگر تدابیر دیپلماسی تهران را متقاعد نسازد که از غنی سازی اورانیوم امتناع ورزد، اسراییل آماده است که از نیروی نظامی استفاده کند. اسراییل در اصل بار دیگر به ایران و دیگر کشورها نشان داد که این کشور آماده است که از هر گونه ابزاری برای جلوگیری از غنی سازی اورانیوم توسط تهران استفاده کند. چه چیز بیش از هر چیز دیگر در مقابله میان اسراییل و ایران اخیرا به نظر می رسد؟ مهمترین چیز تغییر لحن ایهود اولمرت علیه ایران بعد از دیدار اخیرش از آمریکاست. در جریان این سفر هیلاری کلینتون و باراک اوباما اعلام کردند که از متفق اصلی خود در خاور نزدیک یعنی اسراییل در صورت مناقشه نظامی با ایران حمایت خواهندکرد. بعید به نظر میرسد که این اعلامیه های فقط به خاطر تبلیغات انتخاباتی کنونی باشد. نیکلا سارکوزی رییس جمهور فرانسه و گوردون براون نخست وزیر انگلستان نیز به همین صورت از اسراییل اعلام حمایت نمودند. مسئله "بمباران کردن و یا نکردن" تاسیسات هسته ای ایران همیشه یکی از مسائل مهم بوده است. کارشناسان اسراییلی هیچوقت پنهان نکرده اند که تا چه اندازه دورنمای روبرو شدن با ایران هسته ای برای آنها دشوار است. این مسئله کاملا روشن است. بمب اتمی ایران برای اسراییل تقریبا حکم اعدام است. به همین خاطر مسئله چه کسی باید ایران را بمباران کند، آمریکا و یا اسراییل همیشه در دستور کار روابط تل آویو و واشنگتن بوده است. از مقامله مذکور چنین بر می آید که توافق بعمل آمده است. مشکل اصولا حل شده است: خود این مقاله تا اندازه ای هشدار به ایران و جامعه جهانی است. بعلاوه که در این رزمایش و چاپ این مقاله تقریبا با متقاعد نمودن اخیر ایران برای انصراف از غنی سازی همزمان شده است. حال واکنش آنها چه خواهد بود؟ اما تهران به خود اطمینان دارد. ایران معتقد است که هرگونه درخواست در خصوص توقف امور غنی سازی اورانیوم غیر قابل قبول است. پاسخ نهایی تهران آنست : توقف غنی سازی آنسوی خط قرمز برای ایران است. ما باید از چنین فناوری برخوردار باشیم. جالب اینجاست که دستیابی ایران به سطح معینی از فناوری های غنی سازی اورانیوم نیز برای اسراییل خط قرمز است. چرا که از نظر تل آویو این مسئله برای اسراییل خودکشی محسوب می شود. به همین خاطر امکان بمباران وجود دارد. نووستي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شلیک ضدهوایی ها در غرب تهران شاهدان عینی ، همزمان با این شلیک ها،‌یک شیء پرنده را در فضای منطقه دیده اند که برای دقایقی ثابت بود ولی پس از پرحجم شدن شلیک ها،‌ از آسمان غرب تهران دور شده است . عصرایران - دقایقی پیش ،‌صدای شلیک های هوایی در بخشی از غرب تهران و اطراف استادیوم آزادی ،‌ مردم این منطقه را مضطرب کرد. به گزارش خبرنگار عصرایران ، ساکنان دهکده المپیک منبع این شلیک ها را توپ های ضد هوایی مستقر در منطقه دانستند که تا کیلومترها آن سوتر ، صدایشان شنیده می شد. شاهدان عینی ماجرا همچنین گفتند که همزمان با این شلیک ها،‌یک شیء پرنده را در فضای منطقه دیده اند که برای دقایقی ثابت بود ولی پس از پرحجم شدن شلیک ها،‌ از آسمان غرب تهران دور شده است .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینها همه جواب تمرینشونه http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8704050526

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.