TANK

تاپیک جامع نیروی هوایی ارتش هند( تحلیل ، خبر ، گزارش )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

به گزارش فارس، مجله آمريكايي فارين‌پالسي در گزارشي نوشت: هند تصميم گرفته است تا در بزرگترين مناقصه دفاعي تاريخ خود كه شامل قراردادي به ارزش بيش از 10 ميليارد دلار براي خريد 126 جت جنگنده چندمنظوره مي‌شود، از جت‌هاي اف-16 و يا اف-18 آمريكا خريداري نكند.

بر اساس اين گزارش، هند در نتايج بررسي‌هاي خود تنها از جت "رافائل " ساخت شركت "داساولت " فرانسه و "تايفون " ساخت يك كنسرسيوم اروپايي نام برده است.

بر اساس اين گزارش، منتقدان، از نقطه نظر همكاري‌هاي استراتژيك هند و آمريكا، اين اقدام دهلي‌نو را مي‌توان به منزله ضربه ديگري از سوي هند به ايالات متحده ارزيابي كرد. اين در حالي است كه آمريكا بعد از توافقنامه تاريخي انرژي هسته‌اي صلح‌آميز در سال 2008 به هند وعده تفاهم و همكاري‌هاي دوجانبه را داده بود.

خطاي آمريكا اينجاست كه ميل و توانايي هند براي همكاري با خود را بيش از ميزان واقعي آن تخمين زده است. اين در حالي است كه هند غيرقابل اطمينان بوده و براي درك اين مطلب تنها كافي است تا به ناتواني اين كشور در به تصويب رساندن و اجرايي كردن توافقنامه انرژي‌هسته‌اي صلح آميز سال 2008 نگاه كرد.

به اعتقاد اين دسته از منتقدان، سياست خارجي هند اگرچه مي‌كوشد تا در مسيري همگام با آمريكا حركت كند اما همچنان تحت هدايت جنبش عدم تعهد قرار داشته و به دنبال كسب يك خودمختاري استراتژيك است. البته اگر اين تمايل به سمت موضع‌گيري‌هاي خصمانه عليه غرب پيش نرود.

اگرچه تصميم اخير هند كاملا نااميد كننده است اما تحليل بيان شده از منتقدان نيز به دلايلي كه در ادامه مي‌آيد ناقص است.

اول آنكه ايالات متحده منافع ملي در خودمختاري استراتژيك هند دارد. زيرا يكي از نتايج مهم ترقي ژئوپوليتيك هند موجب جلوگيري از برتري و قدرت گرفتن چين در آسيا مي‌شود.
در واقع از نقطه نظر منافع ملي آمريكا، حفظ خودمختاري استراتژيك هند از طريق رشد توانايي‌هاي داخلي اين كشور و ايجاد مشاركت‌هاي خارجي با گروهي از قدرت‌هاي مهم از جمله آمريكا،‌ ژاپن، كره‌جنوبي، استراليا، اندونزي و كشورهاي اروپايي، امري حياتي است.
بنابراين، توافقنامه انرژي هسته‌اي، فروش تجهيزات دفاعي پيشرفته از سوي آمريكا به هند،‌ به اشتراك‌گذاري فناوري و ديگر ابتكارات صورت گرفته از سوي ايالات متحده همگي با هدف ايجاد قدرت براي هند و ترفيع سطح توسعه اين كشور طراحي شده‌اند.
در نتيجه اين ايده تجاري كه هدف نهايي سياست آمريكا در قبال هند، ايجاد يك بازار جديد سودده براي شركت‌هاي دفاعي آمريكاست، چندان معتبر نيست.

اما دومين دليل در رد تحليل بيان شده اين است كه نتيجه فروش دفاعي مذكور هرچه كه باشد، هند عضو عدم تعهد نيست. "مانموهان سينگ " نخست‌وزير هند به دليل معاهده هسته‌اي با آمريكا، دولت خود را با راي عدم اعتماد در سال 2008 مواجه ساخت.
از سوي ديگر، مانورهاي نظامي هند بيش از هر كشور ديگري با نيروهاي مسلح آمريكا بوده و ايالات متحده هم‌اكنون تبديل به اولين تامين كننده سلاح اين كشور شده است و توانسته هواپيماهاي شناسايي، هواپيماهاي باري، كشتي و ديگر فناوري‌هاي پيشرفته را به هند بفروشد.
گذشته از آمريكا، شركاي جديد و رو به رشد هند نيز تقريبا همگي از كشورهاي كرانه اقيانوس هند و آرام هستند كه از عواقب قدرت روزافزون چين نگران بوده و به دنبال متوازن ساختن آن هستند.

اينكه بودجه سالانه دفاعي دو رقمي هند افزايش يافته و اين كشور تبديل به بزرگترين وارد كننده سلاح در جهان شده است، ربطي به ايالات متحده، اروپا و يا ژاپن ندارد. بلكه اين اقدامات با در ابتدا با نگاه به چين و بعد از آن با نگاه به پاكستان صورت گرفته است.
در همين راستا نيز نخست‌وزير هند اخيرا در اجلاس گروه "بريك " حاضر شد. اين در حالي بود كه سخنگوي وزارت خارجه اين كشور پيش از سفر نخست‌وزير تصريح كرد كه هند اهميت بيشتري براي دسته‌بندي "ايبسا " (متشكل از هند، برزيل و آفريقاي جنوبي) قائل است زيرا بر خلاف بريك، ارزش‌هاي مشتركي با اين گروه دارد.

*آمريكا منبع قابل اطمينان براي تامين ادوات نظامي هند نيست

به عنوان سومين دليل نيز بايد ديدگاه دهلي‌نو در مورد فروش هواپيماها را مورد نظر قرار دهيم.
با وجود پيشرفت‌هايي كه طي سال‌هاي اخير صورت گرفته، ايالات متحده بطور كم‌سابقه‌اي در شرايطي قرار گرفته كه از نقطه نظر هندي‌ها، منبعي قابل اطمينان براي تامين ادوات نظامي نيست. زيرا آمريكا بارها هند را تحريم كرده و در چند دوره‌ مختلف فروش تسليحات نظامي، فناوري‌ها و قطعات يدكي به اين كشور را قطع كرده است. ايالات متحده همچنين تسليحات پيشرفته‌اي را در اختيار رقباي كليدي هند قرار داده است. (پاكستان از سال 1954 و چين در دهه 80 ميلادي).

*انتقاد از دولت هند به دليل نزديك شدن به واشنگتن

از لحاظ سياسي دولت هند به دليل نزديك شدن به واشنگتن مورد حملات زيادي قرار مي‌گيرد. بنابراين مي‌كوشد تا با خودداري از خريد جنگنده‌هاي آمريكايي خود را در برابر اتهامات و حملات بيشتر حفظ كند.
هدف سياسي كليدي ديگري كه در اين زمينه وجود دارد اين است كه دولت هند مي‌كوشد تا از بروز رسوايي‌ها و فسادهايي كه خريدهاي دفاعي قبلي اين كشور را آلوده كرده بود جلوگيري كند. ( قابل توجه‌ترين اين رسوايي‌ها ماجراي "بوفورز " در دهه 80 ميلادي بود كه موجب سقوط دولت هند شد.)

در نتيجه احتمال بروز يك رسوايي به خاطر نقش فشار سياسي آمريكا به دولت هند براي خريد جنگنده‌ها از اين كشور موجب شده تا سياستمداران اين كشور از معامله با آمريكا خودداري كنند تا خود را مصون نگه دارند.
اما عامل سياسي ديگري كه در اين رابطه وجود دارد چيزي است كه "جرووا جايشانكار " روزنامه‌نگار هندي آن را "رانش كلي " در روابط هند و آمريكا توصيف مي‌كند كه "تنها موجب افزايش قدرت چانه‌زني دو طرف شده است ".

*ناكارآمدي روابط دوجانبه هند و آمريكا

جايشانكار اين مسئله را اينطور توضيح مي‌دهد: اين دوره از رانش با اقدامات اشتباه دولت اوباما در چين و افغانستان شروع شد و به رغم سفر رئيس‌جمهوري آمريكا در نوامبر سال گذشته به هند، ادامه يافت.
ناكارآمدي روابط دوجانبه هند و آمريكا طي بيش از دو سال گذشته نيز از جمله دلايل تصميم اخير هند در رابطه با خريد هواپيماهاي جنگنده بود.
اين گزارش در ادامه مي‌نويسد: نكته ديگر اينكه، ‌تصميم هند براي قرار ندادن هواپيماهاي جنگنده آمريكايي در ليست مناقصه يك تصميم فني بود. زيرا ناوگان كنوني اين كشور شامل هواپيماهاي روسي و فرانسوي است و زيرساخت‌هاي حمايتي زميني براي عمليات‌هاي هوايي نيز چندان با جنگنده‌هاي آمريكايي سازگار نيست.

از سوي ديگر برخي معتقدند كه جنگنده‌هاي اروپايي پيشرفته‌تر از مدل‌هاي قديمي جنگنده‌هاي آمريكايي هستند. و برخي از اين جنگنده‌ها در نبردهاي آزمايشي در هند، بهتر از رقباي آمريكايي خود عمل كرده‌اند.

هواپيماهاي آمريكايي همچنين گران‌تر هستند كه اين عامل براي هند كه بيش از هر كشور ديگري در آفريقاي سياه، جمعيت فقير دارد، مهم‌تر است.

مطالب بيان شده در دفاع از تصميم هند نيست. سود بزرگ شركت‌هاي آمريكايي از كسب قرارداد فروش 126 جنگنده چند منظوره، تنها منفعت حاصل از چنين معامله‌اي نبود. بلكه اين معامله مي‌توانست تامين دراز مدت تسليحات و برقراري روابط آموزشي بين نيروي هوايي دو كشور را فراهم كند.
به هر حال هند بطور موفقيت‌آميزي جنگنده‌هاي رافالس و يا تايفونز خود را خريداري خواهد كرد. اما به هر حال سران پكن و اسلام‌آباد احتمالا بر عكس مقامات واشنگتن با لبخند اين ماجرا را نظاره مي‌كنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يادمون نره همين هند تا بتونه در كار ايران كارشكني ميكنه و تا الانم همين كار رو كرده icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نیروی هوایی هند زیر ساخت های نظامی در مناطق راهبردی این کشور در مرز چین را که شامل استقرار دو گروه از هواپیمای 'اس. یو 30' ( Su30 ) و شش فرودگاه در شمال شرقی است توسعه می دهد.


فرودگاههای نظامی در مناطق مرزی در 'چوبوا' (Tezpur) و 'تزپور' (Chabua) از قبل به گروهی از جت های جنگنده 'سوخو' (Sukhoi) مجهز هستند اما هند درعین حال تاکید دارد که توسعه زیرساخت های هوایی در مرز چین اقدام علیه کسی نیست.

قائم مقام رئیس فرمانده هوایی هند روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی با اعلام این مطلب خبر داد که دو گروه هواپیمای 'اس یو 30 ' (Su30 ) دیگر تا سال 2015-2014 میلادی در منطقه مستقر می شود.

ژنرال نیروی هوایی 'کی. کی. نوهوار' با تأکید بر اینکه این اقدام نه تهدید علیه کسی نیست ، بلکه آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدهای آینده است گفت: نیروی هوایی همچنین توسعه بیش از شش فرودگاه پیشرفته را در منطقه تحت حاکمیت دولت محلی آندراپرادش این کشور عهده دار شده است که برای تکمیل آن دو سال زمان لازم است.

قائم مقام نیروی هوایی هند افزود: به محض این که معامله هواپیمای جنگی چند منظوره 'ام ام آرسی آ ' (MMRCA) کامل شد، این هواپیما می تواند در کنار برخی اسکادران های بخش شرقی و برخی بالگرد های حمل و نقل به کار گرفته شود.

او خبر داد که هواپیمای بدون سرنشین نیز در سال های آینده در این بخش مورد استقاده قرار خواهد گرفت.

این ژنرال نیروی هوایی هند ضمن اشاره به اینکه رادارهای قدیمی با رادارهای جدید جایگزین می شوند و تعداد رادارها افزایش می یابد ، افزود: مکان های بسیاری شناسایی و الگوی آرایش نظامی استانداردی طراحی شده است تا این موضوع تضمین شود که تهدیدهای نظامی به بهترین نحو پوشش داده می شود.

او در پاسخ به اینکه هواپیماهای چینی اخیراً هواپیمای جاسوسی آمریکا را در آسمان تایوان تعقیب کرده اند و ممکن است مانور مشابهی در آسمان هند نیز اتفاق بیفتد گفت: من اطمینان می دهم که در صورت بروز تعدی هر یک از همسایگان به حریم هوایی ما، به سرنوشتی مشابه آنچه برای هواپیمای پاکستانی 'آلانتیک' (Atlantic ) در سال 1999 اتفاق افتاد دچار می شوند.
http://www.avia.ir/Nsite/FullStory/?Id=5612

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اره دیگه ، اینطوریاست ، هند دشمن منطقه ایش چین هست و برای مبارزه با چین خودشو اماده میکنه پس طبیعتا از پاکستان که دنبال مبارزه با هند هست قدرتمندتر میشه و چین هم که خودشو برای امریکا اماده میکنه از هرجفت شون قوی تر !

بازی تسلیحاتی عجیب و غریبیه البته کلا هندی ها پیشرفته تر هستند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فرمانده نیروی هوایی هند از تصمیم دولت این کشور برای خرید 214 فروند جنگنده نسل پنجم از روسیه خبر داد.


به نقل از گزارش های روز سه شنبه منابع خبری روسیه، مارشال 'نورمن آنیل کومار' که برای شرکت در یازدهمین نشست کمیته همکاری های روسیه و هند در مسکو بسر می برد، در یک کنفرانس خبری گفت: می خواهیم 166 فروند جنگنده نسل پنجم با کابین یک نفره و 48 فروند جنگنده از همین نسل با کابین دو نفره از روسیه خریداری کنیم.

فرمانده نیروی هوایی هند خاطرنشان کرد: جنگنده های روسی با مشارکت دو کشور ساخته و تا سال 2017 به هند تحویل خواهد شد.

وی همچنین گفت که موضوع خرید این جنگنده ها، از مسائل مهم دستور مذاکرات وزیران دفاع روسیه و هند می باشد که قرار است امروز در مسکو برگزار شود.

جنگنده نسل پنجم، پیشرفته ترین جنگنده روسیه می باشد که اخیرا پرواز آزمایشی آن با موفقیت انجام گرفت.

در همین حال منابع خبری روسیه از تصمیم هند برای خرید 59 فروند بالگرد های 'ام.آی-17 و.پنج' از روسیه خبر داده و اعلام کردند این کشور آسیایی قبل از این نیز80 فروند از بالگردهای مذکور را از روسیه خریداری کرده بود. منبع:www.irna.ir

[img]http://avia.ir/Images/News/Smal_Pic/12-7-1390/IMAGE634533600691177805.jpg[/img]

00Amin[/color][img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/5/25/86593_706.jpg[/img]
[img]http://www.bestrussiantour.com/files/imagecache/photogallery_full/photos/image/715.jpg[/img]

[img]http://www.armstrade.org/images/news/big9272.jpg[/img]

http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30594918&SRCH=1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]برخورد هواپیمای جنگنده میگ 29 نیروی هوایی هند با کوه و ناپدید شدن خلبان - هند [/size]

یک فروند هواپیمای جنگنده MIG-29 نیروی هوایی هند در حین انجام پرواز تمرینی در شب در تاریخ 18 اکتبر 2011 با کوه برخورد کرده و خلبان آن ناپدید شده است .

- نوع هواپیما= MIG 29 .
- تاریخ سانحه = هجدهم اکتبر 2011 - ساعت 20:30.
- محل سانحه هند - کوهستانی در نزدیکی LAHAUL .
- بر اثر این سانحه تنها خلبان این هواپیما ناپدید شده است .
- این هواپیمای جنگنده در حال انجام پرواز تمرینی در شب بوده که در حین پرواز به کوهی در نزدیکی LAHAUL برخورد کرده و خلبان آن نیز ناپدید شده است .
- یک تیم امداد و نجات از سوی نیروی هوایی هند به منطقه اعزام می شوند و با توجه به وجود ارتفاعات صعب العبور ، در ساعت 3 بامداد موفق به پیدا کردن لاشه هواپیما می گردند ولی تاکنون نتوانسته اند اثری از خلبان این هواپیما بدست بیاورند .
- دو فروند هواپیمای جنگنده میگ 29 ، شب گذشته جهت انجام پرواز تمرینی و آزمایشی در شب از فرودگاه adampur در شهر jalandhar برخاسته و مشغول پرواز در ارتفاع بالا بوده اند که یکی از این دو هواپیما در حین گردش با کوه برخورد کرده و منجر به بروز این سانحه شده است .
- علت بروز سانحه در دست بررسی است .
- این سانحه هفتمین سانحه هواپیماهای نیروی هوایی هند در سال 2011 می باشد . آخرین سانحه انها در تاریخ 7 اکتبر 2011 بود که یک فروند جنگنده میگ 21 دچار سانحه شد .

http://www.aerocenter.ir/forum/showthread.php?t=16526&p=63996#post63996

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش ایرنا، این هواپیما از یك پایگاه نیروی هوایی هند در شهر 'سیرسا' به پرواز در آمده بود و گفته می شود كه خلبان آن از این حادثه جان سالم بدر برده است.

این هفتیمن مورد از سرنگونی جنگنده های نیروی هوایی هند در طول سال جاری میلادی می باشد كه 5 فروند از آنها میگ – 21 بوده است.

نیروی هوایی هند، با توجه به افزایش در موارد سرنگونی جنگنده های میگ – 21، در نظر دارد كه این جنگنده ها را تا سال 2017 بتدریج از رده خارج كند.

این نیرو همچنین در نظر دارد كه از سال آینده میلادی تنها با پرواز این جنگنده ها توسط خلبان مجرب موافقت كند.

[color=blue]هند از دهه 1960 تاكنون جمعاً 976 فروند میگ – 21 را در نیروی هوایی خود وارد كرده است كه بیش از نیمی از آنها در اثر سرنگونی از بین رفته اند.
[/color]


http://www.irna.ir/News/30694187/%DB%8C%D9%83-%D9%81%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%86%DA%AF%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%87%D9%86%D8%AF-%D8%B3%D9%82%D9%88%D8%B7-%D9%83%D8%B1%D8%AF/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هندی ها استاندارد خیلی پایینی در تعمیر و نگهذاری تجهیزات دارند حالا هر تجهیزاتی فرق نمی کند نظامی و غیر نظامی.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]هندی ها استاندارد خیلی پایینی در تعمیر و نگهذاری تجهیزات دارند حالا هر تجهیزاتی فرق نمی کند نظامی و غیر نظامی.[/quote]

اتفاقا هندی ها از هواپیما های جدیدشون خیلی خوب نگه داری می کنن. برای مثال میگ 29 های هندی به احتمال زیاد سر حال ترین میگ 29 های دنیا هستن.

ولی خوب. هواپیما های قدیمیشونو....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كاش از سوخو 30 هاشون سقوط ميكرد - ميگ 21 دردي دوا نميكنه ! icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]كاش از سوخو 30 هاشون سقوط ميكرد - ميگ 21 دردي دوا نميكنه ! icon_question[/quote]

مگه ما قراره با هند بجنگیم؟ icon_wink

بعدشم هند توانایی خرید جنگنده های بیشترو داره و مثل ما نیست که یه تامکت سقوط کنه جایگزینی براش موجود نباشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]هند از دهه 1960 تاكنون جمعاً 976 فروند میگ – 21 را در نیروی هوایی خود وارد كرده است كه [b]بیش از نیمی از آنها در اثر سرنگونی از بین رفته اند[/b].[/quote]

عجب !!!!

چه میکنه دشمن فرضی!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ميگ-21 هاي هندي همان لقب اف-104 هاي آلماني را يدك مي كشند ...((تابوت پرنده))
عجيب است كه با وجود فرسودگي شديد اين ناوگان هندي ها هنوز بر استفاده از اين پرنده پير تاكيد دارند...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.