امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

1 ساعت پیش, MR9 گفت:

 

سلام علیکم

حالا "بزرگ " که فرمودید زیاد مصداق ندارد ، با این حال ، این تاپیکی هست که جناب @arminheidari ایجاد کردند و محل خوبی هست برای مطالبه گری در حوزه کیفیت  نشر اخبار دفاعی در رسانه هایی که مبادرت به پیگیری آن می کنند .. این مطالبه گری در اینجا و فضای مجازی جا بیافتد ، اینها مجبور می شوند که خودشون را اصلاح کنند و هدف  هم همین هست

 

با سلام 

و ممنون بابت لطف و حسن نظرتون نسبت به بنده کمترین 

 

اگرچه هنوز خطاها وجود دارد و بدجور هم شکست های حفاظتی بزرگ

 

3654101.jpg  3654099.jpg  

 

ولی این روند آگاه سازی و روشن سازی ذهن باعث اتفاقاتی شده است

خدا رو شکر این تاپیک نشون داد، نشان دادن مشکل و ضعف همراه با راهکاری ساده باعث تغییر میشه

 

اثر اولیه اش هم پیشتر دیدیم

حرکتی مثبت در تصویربرداری از رزمایش حریم ولایت                                                             لینک

حرکتی مثبت در تصویربرداری از نیروهای مسلح 2 - پایگاه پنجم رزمی هوانیروز مشهد                 لینک

 

و باز هم تاثیر ها ادامه دارد

 امیدواریم که به یک چک لیست و یا Guideline راهنما برسیم که ابزاری موثر در کاهش سوراخ و یا شکست های حفاظت اطلاعاتی بشه

 

این دو اثر دیگر از مطالبه گری و راهنما گر

کی فکر می کرد این چنین تصاویری تار بشن؟؟؟

 

1190718_282.jpg    1190719_633.jpg

 

کارهایی اگرچه ناقص ولی امیدوار کننده 

چون از روی فک خلبان قابل شناسایی هست و از روی صدا

بویژه با برنامه ها و شبکه های اجتماعی و ارتباطی 

ولی باز بهتر از هیچ و رها شدگی قدیمی است

EqgFLQsXcAA23v8.jpg

 

 

و وقتی قیاس بکنیم با حفاظت عمومی اطلاعات در غرب می فهمیم راه درستی را امده ایم و باید ادامه دهیم ....

 

میزگردهای فکر و ایده در خصوص تانک های زرهی در امریکا

و رعایت اصول اولیه حفاظت از تصاویر و اطلاعات

1605013462_omt-1.jpg 1605532139_omt-2.jpg

 

 

و اگر بخواهیم بگوییم که دشمن در این تصاویر چه پیدا می کند به این چند تصویر برای یادآوری کفایت می کنیم

 

IMG_20210523_120521.jpg  ErDLzgtXIAAXF2r.jpg

 

 

امیدوارم فضل خدا در این راه یاری بخش باشد و تفکر و فرهنگ حفاظت اطلاعات را به گونه ای اجرا کنیم که چشم نامحرمان از اسرارمان دور بیفتد

 

  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

می شود تغییر کرد

 

امروز در اعلام خبر در مورد ناوشکن دماوند که در روز‌های گذشته جهت انجام تنش‌گیری سازه وارد آب‌های شمال کشور شد اتفاقی جالب افتاد

از این باب که نشان می دهد می توانیم اثر گذار باشیم و تغییر را رقم بزنیم 

 

نمی دانم نویسنده سایت با دیدن مطلب دوستمان دست به تغییر زده است یا تذکر همکار یا تذکر درونی خودش این اشتباه را تصحیح کرده است. 

 

ولی باید گفت که اینجا قصد مچ گیری وجود ندارد و هدف اصلی ارتقا سواد رسانه ای و نظامی است

که باعث افتخار است که بتوانیم خدمات دانشی و فنی در این خصوص به دوستان در دیگر رسانه ها و شاید جامعه خودمان ارائه دهیم.

 

باتشکر از  جناب @MR9 است که بانی اصلی این کار و تلاش برای ارتقا سواد نظامی و رسانه ای در انجمن شده است. 

با امید به روزی که سواد عمومی رسانه ای به حدی رسد که دشمن نتواند از این جبهه مردم ما را آزار دهد. 

 

1 ساعت پیش, MR9 گفت:

بسم ا....

 

1395112411395823199872910.jpg+

 

(تصویر مربوط به شناور مغروق درسال 98 هست )

ناوشکن دماوند در روز‌های گذشته جهت انجام تنش‌گیری سازه وارد آب‌های شمال کشور شد.

  

 

19خرداد 1400

 

6-9-2021_1-10-49_PM.jpg

 

 

این هم دسته گل جدید مشرق نیوز در انتشار خبر دماوند

 

آپدیت :

 

تقریباً 14 دقیقه پس از این خبر ، مشرق نیوز تصویرش را اصلاح کرد

 

6-9-2021_1-30-01_PM.jpg

 

 

 

 

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, arminheidari گفت:

* امارات و کشورهای عربی عملا در حد شهرهای ایران محسوب می شدند و ابادانی آنها آنچنان سخت نبود

 

در رابطه با نوستالژی ( دلتنگی برای گذشته ) و تاثیرات آن در مسائل مختلف به درستی اشاره فرمودید که ممکن است ما را از نتیجه گیری واقعی دور کند . نکته ای که به نظرم آمد اضافه کنم در رابطه با مقایسه ایران با کشورهایی هست که یا از ما بسیار غنی تر و قوی تر هستند و یا با کشور هایی که بسیار کوچک تر و متفاوت تر هستند .

 

به عنوان مثال : دوستی ساخت منو ریل دبی را با تهران مقایسه و نتیجه گیری در باب آن موضوع داشت و آن را به کل فرآیند توسعه تعمیم داده و در نهایت هم چشم اندازی پدید آمد که ما قرنها از دیگران عقب تر افتاده ایم و قطار پیشرفت ما در گل مانده است ... !

من خودم شخصا"  نواقص ، عقب افتادگی ها ، از دست دادن پنجره های توسعه را قبول دارم و معتقدم مشکل اصلی کشورمان را باید در راهبرد های مدیریت جست . اما نفس مقایسه غیر دقیق را خود باعث گمراهی و ارائه راهکار های نامناسب می دانم .

 

در باب مقایسه کشوری مانند امارات با ایران قابل عرض است به عنوان مثال : یک پروژه اتوبان سازی در امارات افتتاح می شود و عکس های آن در فضای مجازی دست به دست می گردد در حالی که نباید به توسعه جزیره ای ایشان انقدر غبطه خورد که اعتماد به نفس خود را از دست داده و احساس کنیم که "افتتاح شعبه فروش لامبورگینی دبی" کجا و ما کجا ایم .... !!!

 

انتشار تصاویری با کادر بسته و مناطق کوچک و مشخصی که از ده ها زاویه مختلف گرفته شد هم حتماً آه حسرت را در شما چون خود من برون آورده .

 

 "بزرگراه شیخ زائد دبی"

 

Sheik-Zayed-Road-E11-Highway-Dubai-03-768x479.jpg

 

"کانال آب و خور مصنوعی دبی"

 

%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%84-%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%B1-%D8%AA%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%AD%DB%8C-%D8%A2%D8%A8-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D9%82%D8%A7%DB%8C%D9%82%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C.jpg.webp

 

در رابطه با مقایسه آن دوست گران مایه ام باید گفت طول منوریل دبی 5 کیلومتر ... طول کانال آب دبی 3 کیلومتر ( که به شکل خور از جزر و مد آب دریا تغذیه می شود ) ... و طول آزاد راه 8 بانده شیخ زائد دبی 44 کیلومتر است ( البته ادامه این جاده و گردش 6 بانده آن در امارت های دیگر به 500 کیلومتر خواهد رسید )

 

مقایسه بفرمائید با آزاد راه خرم آباد - پل زال در استان کوچک و محرومی مانند لرستان که 104 کیلومتر طول دارد ( البته که 25 کیلومتر از این مسیر تونل سه خطه حفاری شده ... 140 پل کوچک و 30 دهنه پل بزرگ دارد که به تنهایی جمع طول این 30 پل 3 کیلومتر از این مسیر را شامل خواهد شد ... )

یعنی میشود گفت برای هر سانتی متر از آن صد ها ساعت انرژی و کار و پول هزینه شده است . 

یا مقایسه راه آهن شمال با منوریل 5 کیلومتری دبی ( شاید بتوان گفت پل ورسک و مسیر دسترسی آن به تنهایی دهها برابر عظیم تر از منوریل دبی ارزش مهندسی ، ریالی و راهبردی دارد )

 

اگر بنا بر مقایسه دقیق باشد باید حجم بتن ریزی ، مساحت زیر سطح و روکش آسفالت ، تناژ میلگرد و آهن آلات به کار برده شده و تعداد نفر/ساعت کار انجام شده و ماشین آلات درگیر آن ها را باید در کنار هم قرار داد تا نتایج به شکل بهتری به دست آید . ( اگر حجم بتن ریزی چند سد دز و امیر کبیر و کارون ها رو روی هم بگذارید بیشتر از کل مصالح ساختمانی دبی خواهد بود )

"بر اساس مطالعات صورت گرفته کشورمان به ۱۰ هزار کیلومتر آزاد راه دیگر به غیر از آن چیزی که اکنون هست نیاز دارد تا شاید بتوان دسترسی مناسبی در سراسر کشور داشت  "

 

پس بهتر است در مقام مقایسه هم جانب انصاف را نگه داشت و هم به مقایسه دقیق از طریق پارامترهای علمی روی آورد . 

نماد های توسعه می تواند جزیره ای و یا گسترده باشد . و به همین علت است که بسیاری از کارشناسان علی رقم توسعه بسیار شتابان کشور چین هنوز آن را جزو کشورهای در حال توسعه قلمداد می کنند . ( در حالی که نمای خیابانهای شانگهای شما را خیره می کند . در ایالت لیانگ شن کشاورزان با چهارپایان زمین های خود را شخم می زنند و با گاری تردد می کنند )

 

فارق از تغییر رژیم های سیاسی باید اذعان کرد که پدران ما در این سرزمین در یکصد سال گذشته تلاش بی وقفه ای را انجام داده اند که تصویر اواخر دوره قاجار ( کشوری اشغال شده به دست اجنبی و درگیر با بیماری و مرگ های گسترده در اثر قحطی و گرسنگی ) را تبدیل به اکنون ما نموده اند و قطعاً و بی شک و بدور از سیاه و سفید ها انشالله این قطار توسعه و پیشرفت ادامه خواهد داشت . توسعه ای که خود کنونی ما و فرزندان ما نیز بخشی از آن هستیم و در تسریع و یا کاهش سرعت رشد آن دخیل خواهیم بود .

 

 

در پایان لازم است از برادر ارجمند @arminheidari بابت مطالب مفید و تحلیل های راه گشاشون تشکر کنم که مانند همیشه نوشتار های ایشان سبب تعمق ما در جستجوی ریشه های مشکلات می گردد .

و من الله التوفیق

 

  • Like 2
  • Upvote 12
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نسل z و آینده ایران!/ بررسی نقش فضای مجازی در جهت‌دهی فکری و عقیدتی جوانان

امروزه هر چند در کشور ما توجهی به نقش نسل z در شکل‌دهی آینده سیاست داخلی و خارجی کشورمان نمی‌شود؛ اما بررسی برخی از کنش‌های شاخص این نسل به ویژه در فضای مجازی به خوبی نشان می‌دهد حکمرانی بر این نسل به راحتی نسل‌های قبل نخواهد بود

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، نوید کمالی نوشت: امروزه در کشورهای توسعه یافته مطالعه و شناخت نسل جوان و نوجوان(متولدان اواسط دهه 90 میلادی تا 2015) جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چرا که نسل جوان و نوجوان هر جامعه‌ای شکل‌دهنده آینده آن جامعه هستند، لذا امروزه اندیشکده‌های گوناگونی در سطح جهان مشغول واکاوی ابعاد پیدا و پنهان این بازه سنی‌ـ که از آن با عنوان «نسلZ » یاد می‌شود‌ـ هستند و هر روز مقالات جدیدی در این زمینه منتشر می‌کنند.

برای نمونه، اندیشکده آمریکایی کارنگی در مقاله‌ جدید خود تأثیر متولدان نسل z را که از آنان با عناوینی چون نسل اینترنت، نسل پلورالیست و... نیز یاد می شود، بر آینده سیاست آمریکا بررسی کرده است. در این مقاله آمده است: «متولدین نسل z آمریکا هیچ وقت در زیر سایه تهدید یک کشور رقیب زندگی نکرده‌اند؛ به همین دلیل به جای اینکه به جنگ یا رقابت میان قدرت‌های جهان فکر کنند، بیشتر به موضوعاتی مانند گرم شدن کره زمین یا حقوق بشر توجه دارند.» در واقع این مقاله تأکید دارد که نسل جدید آمریکا دیگر باوری به جایگاه جهانی این کشور ندارد و آینده مطلوب آنها با وضعیت سیاسی امروز آمریکا متفاوت خواهد بود!

متأسفانه در کشور ما مطالعه این حوزه تا حدود زیادی مغفول مانده است؛ اما اگر به طور کلی قصد بررسی این موضوع را داشته باشیم باید از نسل دهه شصت شروع کرد!

در کشور ما طرح عبارت دهه شصتی، به نسلی اشاره دارد که در وضعیت خاص دوران جنگ تحمیلی و شروع دوره سازندگی پسا جنگ به دنیا آمده‌اند. متولدان این نسل عمدتاً خانواده‌هایی پر جمعیت دارند؛ در حالی که متولدان دهه‌های بعدی به ویژه دهه هشتاد و نود یا همان نسل z ‌به دلیل شرایط اقتصادی خاص کشور و سال‌ها تأکید بر شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» عمدتاً دارای خانواده‌هایی کم جمعیت و حتی تک فرزند هستند. جمعیت خانواده خود یک عامل از صدها عامل تأثیرگذار بر زیست اخلاقی، عاطفی و حتی اجتماعی یک انسان است؛ از این رو همین یک عامل خود موجب تمایز اخلاق و روحیات دو نسل دهه شصتی و دهه هشتادی نسبت به یکدیگر شده است!

امروزه هر چند در کشور ما توجهی به نقش نسل z در شکل‌دهی آینده سیاست داخلی و خارجی کشورمان نمی‌شود؛ اما بررسی برخی از کنش‌های شاخص این نسل به ویژه در فضای مجازی به خوبی نشان می‌دهد حکمرانی بر این نسل به راحتی نسل‌های قبل نخواهد بود؛ چرا که این نسل بر خلاف نسل‌های قبل از خود عمدتاً طبعی معترض نسب به وضع موجود دارند؛ به گونه‌ای که حتی برخی جامعه‌شناسان آنها را نسل پلورالیست می‌خوانند!

متأسفانه بی‌توجهی به این نسل، زمینه را برای تبدیل شدن بخشی از این نسل به یک تهدید جدی علیه آینده نظامات فرهنگی و حتی سیاسی کشورها فراهم کرده است؛ چرا که سرعت بالای تحولات تکنولوژیک فاصله بین نسلی را هر روز بیش از پیش افزایش می‌دهد و به تبع آن هم درک مسئولان از نسل جدید کمتر و کمتر می‌شود، از همین رو با افزایش نقش سیاسی و اجتماعی نسل z شاهد افزایش تقابل آنها با نسل‌های قدیمی‌تر خواهیم بود؛ چرا که نسل z مشکلات خود را ناشی از تصمیمات نسل‌های پیشین می‌داند، لذا به سرعت در مسیر اخذ تصمیمات جدید حرکت می‌کند که این مسئله می‌تواند به خوبی مورد سوءاستفاده دشمنان سیاسی و فرهنگی ملت‌های آزاده قرار گیرد.

در پایان باید پذیرفت که امروزه بخش قابل توجهی از جوانان و نوجوانان کشورمان در فضای مجازی ساخته و پرداخته آمریکا و دیگر کشورهای غربی که ماهیتاً مخالف انقلاب اسلامی هستند، حضور دارند؛ لذا عملاً بخش قابل توجهی از فضای تربیتی نسل z ایرانی در دست دشمن است و باید از هم اکنون تدبیری برای رفع و مقابله با تهدید پیش‌رو داشت!

 

لینک

نسل جدید تو اینترنت بزرگ شدن 

با فیلترینگ اشنایی دارند و خیلی هم ازش انتقاد دارند

توییتر یوتیوب تلگرام فیس بوک بسیار روی این نسل تاثیر دارند

اهل مطالعه نیستند اما خودشونو را اگاه می دونند دنیال همه چیز تو تلگرام هستند اصلا سند مطلب براشون مهم نیست همینکه زیاد لایک بخوره یعنی قبولش دارند( نمونش جملات عجیب و غیربی هست که از کوروش تو اینترنت و ... به وفور پیدا میشه)

برای تاثیر گذاشتن روی این قشر ما کاری نکردیم 

این که مثلا یک برنامه لایو تو اینستا برارن اسمش برقراری ارتباط نیست 

  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جزئیات در فیلم های نظامی

 

یکی از نکاتی که در فیلم های سینمایی آمریکا بویژه در جنگ جهانی پر رنگ هست، دقت به جزئیات است 

جزئیاتی که کارشناسان در این زمینه را نیز به تعجب وا می دارد، چه رسد به مردمی که از جزئیات نظامی اطلاعی ندارند. 

این اتفاق بر آمده از یک تیم مشاور نظامی در بخش های مختلف فیلم است که جزئیات را در آماده سازی صحنه لحاظ می کنند. 

این اتفاق را در فیلم هایی چون "نجات سربازان رایان" ، "دشمن پشت دروازه ها" و "خشم " به خوبی می توان مشاهده کرد 

 

97-04-c07-1175.jpg  16953672-5364-a.jpg 1912bLTKB_image.jpeg

 

 

حتی در فیلم " کاپیتان فلیپس" تکنیک های دریایی چه از سوی ناخدا و چه کشتی های امریکایی به قدری خوب نشان داده شد که مثال آموزشی برای نظامیان دریایی شده است. 

 

Captain-Phillips-2013.jpg   Maersk-Alabama-Captain-Phillips.jpg  MBYF3OXHAJFOFCEXVBKBL2JPBI.jpg

 

 

این میزان از جزئیات نشان دهنده  یک مطالعه، مشاوره و برنامه ریزی مناسب هست که احتمالا به عنوان یک جزوه راهنما بین متخصصین این فن تهیه و تبادل می شود. 

چیزی که دیروز بحثی در استاتوس بود 

چرا در فیلم های ما اینقدر به جزئیات بی توجهی می شود؟؟

اشتباه در جزئیات در بعضی مسائل بسیار  پرتکرار و در بعضی مسائل پراکنده رخ می دهد. 

 

دو مثال 

 

     14011419_835.jpg                                               19_08_3703.jpg

                  تانک های عراقی بدون تیربار و نمایش جایگاه آن به عنوان تیربار                                                  تانک های بروزشده نسل جدید در 40 سال پیش

 

10903.jpg

فیلم دوئل و جنگنده میگ 29 ( در آغاز جنگ عراق میگ 29 نداشت، علاوه بر این میگ بدون هر گونه سلاحی در حال پرواز است)

 

 

البته در خصوص تیربار فیلم های قبلی که چک شد نشان می داد این اشتباه کم تکرار شده و در باقی فیلم ها جزئیات لحاظ شده است. 

dwy27l.jpg   41.jpg roz_sevom.jpg

                                         فیلم دوئل                                                                فیلم سجاده آتش                                                            فیلم روز سوم

 

ولی در خصوص تانک های بروز شده، فیلم های جدید متاسفانه این اتفاق در موردشان شروع و در حال تکرار است 

 

حال چگونه می شود این جزئیات را در فیلم های نظامی خودمان وارد کنیم؟؟؟

 

origin.jpg  DaleDye-e1486756169752.jpg

 

 

موارد به صورت کلی:

 

استفاده از مشاور نظامی 

عدم خساست در جزئیات
مطالبه جزئیات از طرف کارشناسان 

همکاری و مشارکت نیرو های مسلح 

تکنیک های فیلمبرداری و شبیه سازی

استفاده و خواست از بازیگر حرفه ای  (نمونه تام کروز)

 

topgun-maverick-tomcruise-cockpit.jpg

بازیگر حرفه ای و علاقه مند در کنار یک تیم حرفه ای از مشاوران 

تولید بزرگترین تبلیغ برای نیروی هوایی در سطح دنیا

 

تقدیم به برادر ارجمند @MR9

 

ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
20 minutes قبل , arminheidari گفت:

جزئیات در فیلم های نظامی

 

بازیگر حرفه ای و علاقه مند در کنار یک تیم حرفه ای از مشاوران 

تولید بزرگترین تبلیغ برای نیروی هوایی در سطح دنیا

 

سلام علیکم

بحث دقت در جزییات ، وابستگی تام و تمامی دارد به مشاور یا مشاوران نظامی مجموعه

 

uuu.jpg

 

به گفته هالیوود ریپورتر در صحنه‌های فیلمبرداری فیلم Top Gun: Maverick نه تنها خود تام کروز با جت‌های جنگنده‌ واقعی پرواز میکنه بلکه بازیگران دیگه رو هم قانع کرده تا با جنگنده‌های واقعی پرواز بکنند.کمپانی پارامونت پیکچرز از تام کروز برای این کارش تقدیر کرده و گفته نه تنها هزینه‌ جلوه‌های ویژه فیلم کم شده بلکه مخاطب میتونه تصویر کاملاً واقعی از پرواز با F/A-18 رو ببیند که به انتقال حس فیلم خیلی کمک کرده.

 

nZmy-1.jpg  unnamed~26.jpg

 

در ایران ، این مساله کمتر رعایت شده ، بطور مثال در یکی از سریالهای ایرانی ، برای نمایش سکانس های  اشغال ایران در شهریور 1320 از تانکهای سبک اسکورپیون انگلیسی استفاده شد که حداقل 25 سال بعد طراحی ، تولید و بخدمت ارتش ایران درآمد ، در حالی که در حداقل شرایط ، هنوز زره پوشهای شرمن و جکسون و حتی اسکودا بازنشسته نیروی زمینی ارتش در دپوها موجود هست و بصورت ایستا قابل استفاده ( در یک شرایط حداکثری میشود این تانکها را عملیاتی کرد با تعمیر پیشرانه ها که حس واقعی تری به مخاطب منتقل شود . )

  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 minutes قبل , MR9 گفت:

 

سلام علیکم

بحث دقت در جزییات ، وابستگی تام و تمامی دارد به مشاور یا مشاوران نظامی مجموعه

 

uuu.jpg

 

در ایران ، این مساله کمتر رعایت شده ، بطور مثال در یکی از سریالهای ایرانی ، برای نمایش سکانس های  اشغال ایران در شهریور 1320 از تانکهای سبک اسکورپیون انگلیسی استفاده که حداقل 25 سال بعد طراحی ، تولید و بخدمت ارتش ایران درآمد ، در حالی که در حداقل شرایط ، هنوز زره پوشهای شرمن و جکسون بازنشسته نیروی زمینی ارتش در دپوها موجود هست و بصورت ایستا قابل استفاده ( در یک شرایط حداکثری میشود این تانکها را عملیاتی کرد با تعمیر پیشرانه ها که حس واقعی تری به مخاطب منتقل شود . )

 

یکی دیگر از مشکلات اختصاص بودجه هست

برای مسائل غیرمهم بودجه خرج می شود ولی برای جزئیات خیر 

 

101~0.jpg

 

برای مثال در سریال شهید بابایی (شوق پرواز) به دلیل هزینه بالای بحث سوختگیری هوایی و هزینه ساعت پرواز، بسیاری از بخش های فیلم برداری با کمک کارکنان نیروی هوایی و در حین ماموریت اصلی صورت گرفت. همین قضیه یعنی از دست رفتن کلی سکانس و جبران با حاشیه های دیگر روی زمین 

 

swkht2Brsny2Bhwyy.jpg

 

در حالی که فیلم حمله به اچ 3، دایره سرخ و سریال سیمرغ نشان داد که یک حمایت خوب و همکاری مناسب از طریق خود نیروی نظامی و تخصیص بودجه، تاثیر بسیار بالایی روی فیلم خواهد داشت. 

و جا دارد یادی کنیم از شهید بزرگوار ستاری که در فیلم حمله به اچ 3 پیگیری فراوانی نمود. 

 

Hmlh2Bbh2Bch2B3.jpg  198714.jpg

 

از این رو حمایت و همکاری با نهاد نظامی بویژه بازنشستگان این نهاد 

و ارائه دوره ها اموزشی کوتاه مدت تبلیغاتی رسانه ای در سطوح مختلف عمومی و تخصصی

می تواند تاثیر بسیار بالایی در بهبود کیفیت چنین فیلم هایی نماید. 

 

 

 

 

 

  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 minute قبل , arminheidari گفت:

 

یکی دیگر از مشکلات اختصاص بودجه هست برای مسائل غیرمهم بودجه خرج می شود ولی برای جزئیات خیر برای مثال در سریال شهید بابایی (شوق پرواز) به دلیل هزینه بالای بحث سوختگیری هوایی و هزینه ساعت پرواز، بسیاری از بخش های فیلم برداری با کمک کارکنان نیروی هوایی و در حین ماموریت اصلی صورت گرفت. همین قضیه یعنی از دست رفتن کلی سکانس و جبران با حاشیه های دیگر روی زمین

 

درست هست ... ولی یک چیزی قابل توجه ...  مخاطب عام ، در تمام دوران ، سکانس های شلوغ و پرابهت را یادش می موند ( آویاتور /2004 / اسکوریزی ) .. کارگردان تیزهوش هم به جای پُر کردن زمان فیلم با لوکیشن های آپارتمانی ، روی موضوع اصلی فیلم و سریال تمرکز دارد ، یک نمونه بسیار خوب در تاریخ سینمای ایران ، همین فیلم حمله به اچ-3 هست . این نیازمند هزینه است تا بشود یک اثر ماندگار در تمام دوران خلق کرد ..

 

va-xf11-01cr-12.jpg images~1.jpg

 

سکانس معرفی XF-11

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هر حکومتی یه نقاط قوت و یک سری ضعف ها داره. نمیشه ضعف های حکومت فعلی رو با شمردن ضعف های حکومت قبلی پاک کرد یا بی اهمیت و ناچیز شمرد. به نظرم یک حکومت مترقی و متعالی دشمنشو ( در داخل) میتونه به مخالف و یک مخالف تمام قد رو با حس نیت تبدیل کنه که به حزب یا فردی که تنها نظراتش متفاوته. این مطلب دارای سوگیری و پیش فرضه که یک طرف حقه یک طرف باطل. در حالی که اینطور نیست. حتی کمتر از درصد از افرادی که با نظام مخالف اند اینطور جنایت کار هستند میشه بقیه رو جذب یا دوز دشمنی یا مخالفتشونو کمتر کرد. قشر عظیمی در خارج از کشور به سر می برند که متخصص یا از نظر مالی غنی هستند باید به فکر چاره بود که اونهارو بازگردوند البته به طوری که اساس هدف انقلاب که استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی است هم خدشه دار نشه. گاه میشه به نظرات متفاوت گوش داد و از اونها بهره برد حتی خیلی از افرادی که این اندیشه یا نظر متفاوت رو دارند حتی دنبال بهره یا جایگاهی نیستند و دغدغه وطنشونو دارن حالا قرار نیست رئیس جمهور و.. بشن ولی میشه از اونها در راه خدمت به وطن بهره برد. ما نمونه موفق این امر رو در برخورد با گروهک مجاهدین خلق یا همون منافقین داشتیم، سازمانی که بیشتر عضوگیری بر مبنای هیجانات بود و با فیلتری مناسب خیلی از افراد این سازمان که دستشون به خون هموطنشون آلوده نبود تواب شده و برگشتند و حتی نقش مهمی در افشاگری بر علیه جنایت های این گروهک داشتند. این تازه افراطی ترین دشمن ها بودند افراد مخالف یا غیر همسو که دیگه جای خود دارند میشه از اونها نظر یا برنامه خواست و به هر طریقی از اونها کمک گرفت ، دغدغشونو شنید و گاه از دید اونها به ماجراها نگاه کرد. هنر اینه اون قشر افراطی و جنایت کار حل شده و باقی و به ویژه افرادی که تنها دگر اندیش هستند جذب بشن و به  آغوش وطن و انقلاب برگردند. پیاده کردن افراد از قطار انقلاب که هنر نیست ولی برعکسش هم همت زیادی میخواد و هم انرژی زیادی می گیره ولی شدنیه. امروز داشتم زندگی شهید محسن وزوایی رو مرور میکردم که ماموری که میخواست ترورش کنه با تامل در زندگیش پشیمون شد و خودشو تسلیم کرد این در مورد بدترین ها و اشقیاست واقعا در مورد مخالفین  و دگر اندیشان میشه با برخورد و رفتار مناسب اونهارو دلگرم و جذب کرد نه اینکه بخواهیم یا کاملا عین ما فکر و عمل کنند و اونهارو در دوراهی قرار بدیم که یا دشمن بشن یا منافق.

ویرایش شده در توسط aminf14
  • Like 2
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , aminf14 گفت:

هر حکومتی یه نقاط قوت و یک سری ضعف ها داره. نمیشه ضعف های حکومت فعلی رو با شمردن ضعف های حکومت قبلی پاک کرد یا بی اهمیت و ناچیز شمرد. به نظرم یک حکومت مترقی و متعالی دشمنشو ( در داخل) میتونه به مخالف کنه و یک مخالف تمام قد رو با حس نیت تبدیل کنه که حزب یا فردی که تنها نظراتش متفاوته. این مطلب دارای سوگیری و پیش فرضه که یک طرف حقه یک طرف باطل. در حالی که اینطور نیست. حتی کمتر از درصد از افرادی که با نظام مخالف اند اینطور جنایت کار هستند میشه بقیه رو جذب یا دوز دشمنی یا مخالفتشونو کمتر کرد. قشر عظیمی در خارج از کشور به سر می برند که متخصص یا از نظر مالی غنی هستند باید به فکر چاره بود که اونهارو بازگردوند البته به طوری که اساس هدف انقلاب که استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی است هم خدشه دار نشه. گاه میشه به نظرات متفاوت گوش داد و از اونها بهره برد حتی خیلی از افرادی که این اندیشه یا نظر متفاوت رو دارند حتی دنبال بهره یا جایگاهی نیستند و دغدغه وطنشونو دارن حالا قرار نیست رئیس جمهور و.. بشن ولی میشه از اونها در راه خدمت به وطن بهره برد. ما نمونه موفق این امر رو در برخورد با گروهک مجاهدین خلق یا همون منافقین داشتیم، سازمانی که بیشتر عضوگیری بر مبنای هیجانات بود و با فیلتری مناسب خیلی از افراد این سازمان که دستشون به خون هموطنشون آلوده نبود تواب شده و برگشتند و حتی نقش مهمی در افشاگری بر علیه جنایت های این گروهک داشتند. این تازه افراطی ترین دشمن ها بودند افراد مخالف یا غیر همسو که دیگه جای خود دارند میشه از اونها نظر یا برنامه خواست و به هر طریقی از اونها کمک گرفت ، دغدغشونو شنید و گاه از دید اونها به ماجراها نگاه کرد. هنر اینه اون قشر افراطی و جنایت کار حل شده و باقی و به ویژه افرادی که تنها دگر اندیش هستند جذب بشن و به  آغوش وطن و انقلاب برگردند. پیاده کردن افراد از قطار انقلاب که هنر نیست ولی برعکسش هم همت زیادی میخواد و هم انرژی زیادی می گیره ولی شدنیه. امروز داشتم زندگی شهید محسن وزوایی رو مرور میکردم که ماموری که میخواست ترورش کنه با تامل در زندگیش پشیمون شد و خودشو تسلیم کرد این در مورد بدترین ها و اشقیاست واقعا در مورد مخالفین  دگر اندیشان میشه با برخورد و رفتار مناسب اونهارو دلگرم و جذب کرد نه اینکه بخواهیم یا کاملا عین ما فکر و عمل کنند و اونهارو در دوراهی قرار بدیم که یا دشمن بشن یا منافق.

 

ما باید کل واقعیت رو ببینیم و از هیچ سمت دیوار نیفتیم

در این باره چند نکته مطرح هست:

 

- اشتباه و جنایت با هردلیل هیچ توجیهی ندارد، چه به نام انقلاب و چه به نام شاه و یا هرنام دیگر 

 

- ما دچار تحریف روایت هستیم، روایتی که بسیاری از جنایات را سانسور کرده تا اتفاقات بعدی را آن طور که میخواهد روایت کند

 

- بسیاری از روایت ها علیه نظام ابزاری برای تطهیر نظام قبل شده است، گویی مردم بی دلیل انقلاب کرده بودند، کار به آنجا کشیده که رسما دفاع از کشور هم گناه شمرده شده است.  

 

- ما باید هم جنایات و حیله تحریف گران روایت در آن سوی آب را افشا کنیم 

و هم ناکارآمدی مدیران و بی سلیقگی رسانه ها را هم مشخص و رسوا کنیم. 

 

- متاسفانه مدیران و مسئولان ما، ناکارآمدی خود را پشت نظام پنهان می کنند 

و از نظام برای پوشاندن کم کاری های خود مایه می گذارند. 

این رفتار خود نوعی خیانت دیگر است. 

 

- ما شهدایی رو داریم که در جلسه محاکمه ساوکی ها، رفتن برای گرفتن رضایت و بخششون و مثال هایی بی شمار

 

 

ای برادر عرب که به دنبال من میگردی تا گلوله ات را به سینه ام بنشانی.

در قیامت جای من و تو عوض خواهد شد و آنروز من به دنبال تو خواهم گشت تا نزد خدایم تو را شفاعت کنم .

(شهید حاج علی محمدی)

 

 

 

 

 

ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 minute قبل , arminheidari گفت:

 

ما باید کل واقعیت رو ببینیم و از هیچ سمت دیوار بیفتیم

 ما در زمان مرحوم هاشمی با گفتگوهای انتقادی با غرب مواجه بودیم و در این زمینه کمبود و خود کم پنداری مشاهده میشد. در زمان احمدی نژاد رسانه های حکومتی ما از طرف دیگه افتادن و از طرف مخالف حق پنداری به سوی این گمانه رفتند که کل مخالف یا دگر اندیشان محارب و دشمن خونی اند در حالی که این مورد اشتباهه. ما دشمن محارب و پیکاری داریم ولی مخالف  دگر اندیش و با سلیقه متفاوت هم داریم. خیلی از مخالفین مخالف رفتار و یا اندیشه ناصحیح حکومتی هستند بدون چشمداشت به قدرت یا منافعی. همه رو یک کاسه نکنیم. زمان شاه یا منافقین جنایت هایی رخ داده اونها قابل چشمپوشی نیستند اونها رو رسانه ای کنیم و در مقابل چشم هم بر کاستی ها نبندیم و توجیه گر آبان ماه 98 یا سقوط هواپیمای اوکراینی یا کهریزک یا هر اشتباه مهلک دیگه نباشیم، به جاش بیاییم عملمونو درست کنیم که خودش بالاترین تبلیغ برای حکومت و نظام ماست. آزادگی هنریه که باید حکومت ما داشته باشه تا خودش تبدیل به دشمنی که باهاش در حال جنگیدن هست نشه. خودشو قوی کنه و رویه های معیوب رو برطرف. این خودش بهترین پادزهر در مقابل دشمنان خارجی و عمال اونها خواهد بود.

  • Like 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عملیات روانی: گرفتن انرژی در ابتدای مسیر

 

وقتی با یک شطرنج باز حرفه ای بازی میکنید همیشه باید مراقب تله های دو سرباخت باشید

چرا که شما را با یک حرکت بین انتخاب بد و بدتر روبرو می کند و گریزی از تلفات و هزینه نخواهد بود

تنها راه مبارزه با این وضعیت تنها و تنها شناخت و پیشگیری قبل از چنین حرکاتی است. 

 

q.jpg

 

برای مثال با حرکت اسب سیاه، شاه کیش می شود و وزیر سفید هم در خطر قرار می گیرد

سفید راهی جز حرکت دادن شاه نداشته و عملا وزیر را از دست خواهد داد و با گرفتن انرژی حریف شروع سلسله حملات از سمت سیاه رقم خواهد خورد 

 

Untitled22-661515521.jpg

 

در بازی سیاست هم عملیات روانی، یک ابزار ارزان و برنده است که همچون ویروس انرژی یک فیل را می تواند بگیرد و زمین بزند

 

medium_5eeb59daad1c2.gif

 

با مقایسه هجمه رسانه ای کنونی علیه رئیس جمهور جدید ، آقای رئیسی نگاه اول به سمت اشکالات گفتاری می رود 

ولی ذهن مقایسه گر از خود سوالی را می پرسد که ساده ولی نکته دار است

مگر حسن روحانی از این اشتباهات نداشت؟ پس چرا بلد نشد؟ 

مشابه این حملات آشنا نیست؟ کجا رخ داد؟ 

سال 84 برای احمدی نژاد هم چنین موردی رخ داد 

download~10.jpg

 

بله در ابتدای ریاست جمهوری احمدی نژاد هجمه رسانه ای بر سر احمدی نژاد رخ داد 

- حضور در اشغال سفارت امریکا ( اگرچه مدارک نشان داد او در اشغال سفارت نبوده است ولی همین خبر و هجمه کلی برای او دردسر ساز شد)

- نحوه حرف زدن او 

- حرکات دست و بدن اون 

 

Iran_hostage_crisis.jpg

 

همه این حرف ها باعث گرفتن انرژی و امید در ابتدای کار شد 

از یک سمت جواب دولت باعث تقویت این حرف ها می شد 

و از سوی دیگر جواب ندادن هم مهر تاییدی بر این حرف ها بود

یک بازی دو سر باخت و کثیف 

 

unnamed~36.jpg

و حالا تکرار این بازی برای رئیسی،

با هدف گرفتن انرژی و امید در شروع کار 

اونها ضربه رو برای بار دوم موفق شدن بزنن

ولی راهکارش نشان دادن این حیله و تکراری بودنش هست

تا ذهن مخاطب این حقه را درک کرده و نسبت به آن مقاوم و قوی شود 

 

246341_255.jpeg

 

موارد هم مشابه روش قبل است 

- ارتباط با یک اتفاق در گذشته          ----------      اعدام های سال 67 و همه حوادث قضایی ایران

- تمسخر نحوه حرف زدن                 -----------     تمرکز شدید روی تپق ها و اشتباه هات 

- تلاش برای نشان دادن ناتوانی        ----------      به زودی خواهیم دید

 

ra4-4436.jpg

 

موارد گفته شده فارغ از نقدهای درست و وارد است

چرا که در نقد هدف اصلاح امور و درست کردن روند است

و در تخریب هدف مچ گیری و مسخره کردن است

ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
43 minutes قبل , arminheidari گفت:

عملیات روانی: گرفتن انرژی در ابتدای مسیر

 

بله در ابتدای ریاست جمهوری احمدی نژاد هجمه رسانه ای بر سر احمدی نژاد رخ داد 

- حضور در اشغال سفارت امریکا ( اگرچه مدارک نشان داد او در اشغال سفارت نبوده است ولی همین خبر و هجمه کلی برای او دردسر ساز شد)

 

ra4-4436.jpg

 

موارد گفته شده فارغ از نقدهای درست و وارد است

چرا که در نقد هدف اصلاح امور و درست کردن روند است

و در تخریب هدف مچ گیری و مسخره کردن است

یه سوال !

مگه تسخیر لانه جاسوسی امریکا کار‌ بد و اشتباهی بوده که دشمن از اون‌بتونه جهت عملیات روانی در داخل روی ما کار کنه؟

البته جناب دکتراحمدی نژاد از این اتهام !!مبرا هستن 

  • Like 1
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.