امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

2 hours قبل , Overdose گفت:

یه سوال !

مگه تسخیر لانه جاسوسی امریکا کار‌ بد و اشتباهی بوده که دشمن از اون‌بتونه جهت عملیات روانی در داخل روی ما کار کنه؟

البته جناب دکتراحمدی نژاد از این اتهام !!مبرا هستن 

 

مهم نيست 

مهم نحوه پرداختن به خبر هست 

اون زمان اينطوري القا ميشد كه احمدي نژاد جز حمله كنندگان بوده الان به عنوان تروريست شناخته ميشه و ... 

در كنار اون اينطور القا ميشد كه مردم با حمله سفارت مخالف بودند و هزينه ميدن 

و ايشون سبب فشار به مردم هست و ...

 

يك مجموعه استدلال ها با هم تركيب شده و طرف رو ميكوبن 

در اين شرايط هر حركتي به ضرر طرف تمام ميشه 

 

در اين شرايط پشتوانه و كارهاي قبلي سبب ميشن تيغ رسانه دشمن ببره يا بشكنه

براي مثال چقدر خصوص سفارت امريكا كار كرديم

تقريبا هيچ 

و خب اونها با اين اقدامات كار رو به جايي رسوندن كه خواستار عذر خواهي به خاطر لانه جاسوسي شون شدن 

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عنوان جالبیه. اگر از دریچه ای دیگر به این مورد نگاه کنیم شاید گسترده تر شه. ما در این کشاکش های سیاسی یا انتقادی با یک شرایطی روبرو میشیم که 0 و 100 ایه. اینکه فرد این کارو کرده پس آدم بدیه این کار رو کرده آدم خوبیه در حالی که این امر اشتباهه. هر آدمی مجموعه از ویژگی های مثبت و منفیه و برایند اون فرد به نظرم مهمه که فردی مفید باشه یا نه. اصرار زیاد بر معرفی ویژگی های منفی فردی منجر به ترور شخصیت اون میشه و اصرار زیاد بر پاک و بی نقص بودن اون فرد می تونه زمینه رو برای بروز کیش شخصیت (البته تنها عامل رسانه نیست) در اون فرد مهیا کنه که هردو خطرناکه. چند رئیس جمهور داشتیم که دچار کیش شخصیت  شده و خود را دانای کل و آگاه و کارا  و حلال مشکلات در هر زمینه ای دونستن؟ از ابوالحسن بنی صدر بگیر این خط رو و جلو بیا. و اما راه حل این موارد چیه چند مورد که در ذهن بنده اس رو بیان میکنم:

1) ذکر خوبی ها و نکات قوت یک ماجرا. ما در سال 92 بعد ریاس جمهوری گردهم آیی داشتیم که میزبانش حسن روحانی بود. میشد اون جلسات ادامه پیدا کنه و از تفکر نامزد مخالف ولو در حد شنیدن و مشورت گرفتن استفاده بشه ولی ادامه پیدا نکرد. در سال 1400 ما با انتخاباتی با حواشی کم روبرو بودیم، بدون حاشیه زیاد انتخابات برگزار شد، 3 نامزد رقیب پیروزی رئیس جمهور رو تبریک گفتند، دیدارهای دوستانه ای بین دولت سابق و رئیس جمهور منتخب برگزار شد که هم برای یک خبر مثبت خوبه و هم ادامه اش حاشیه رو کم میکنه. ما حتی شاهدیم حسن عباسی با ادبیاتی مناسب از رقبای جناحی اش  تقدیر کرد چرا این امر رو عمومی و نهادینه نکنیم و ادامه دار نباشه؟

2) حقیقتا رسانه ای در مملکت ما نیست که وابستگی جناحی نداشته باشه. وابستگی و حمایت مالی که پیش بیاد دیگه قلم در خدمت اون حامیه. چه در خبرگزاری های دولتی و چه خصوصی این مورد رو می بینیم. گاهی به طور افراطی این وابستگی بالا می گیره که کافیه سرفصل جنجال از خارج گفته بشه خود رسانه های داخلی اینقدر دو قطبی میکنن جریانو که خیلی از زمانی مورد توجه می گیره که لزوما از طریق رسانه های اونور آب در خبرها قرار بگیره. بخاطر همین نهادینه کردن وجدان کاری و انصاف در گفتار چیزیه که باید بهش توجه بشه و امری روحیه و نه مربوط به امور مالی و...

3)  ما اینقدر درگیر این نباشیم که خب حالا فلان چیز ثابت شد این رئیس جمهور یا فلان فرد نابود شدند برعکس بر برآیند رفتار اون فرد توجه کنیم. در مورد ابراهیم رئیسی چه گفتار و چه زبان بدن نارسایی داره و در اینده ممکنه براش مشکل زا باشه ولی همین نشانی از بی غل و غش و صمیمی بودنشه و دوری از شواف. در مورد جریان های دیگه هم میتونیم به روند تکاملی فرد یا معدل کارنامه اش توجه کنیم که ببینیم الان مناسب هست یا نه. خیلی از رجالی که در 50-60 سالگی به پختگی میرسن لزوما در دهه 20-30 زندگی شون این پختگی رو نداشتن و حتی اسیر افراطی گری بودن. قرار نیست تا آخر عمر اینطور باشن. خیلی از همین رجال فرنگی حتی ویژگی های منفی داشتند مانند اعتیاد به دخانیات، مواد یا مشروبات الکلی ولی جایی که قرار باشه ازشون اسطوره بسازن حتی نوع سیگار کشیدن یا مشروب خوردن اونها یا متن سخنرانی شونو در مورد فلان شکست کامل اینقدر جذاب بیان می کنن که مخاطب همذات پنداری می کنه. نمیگم حرکت اشتباه اونهارو تکرار کنیم ولی با واقع گرایی و داشتن انصاف میتونیم از چاله 0 و 100 بودن گذر کنیم.

4) گاها ما در مقابل تهاجم رسانه ای واکنشی نداریم. ما در 12 تیر واقعه دردناک شلیک موشک از جانب ناو آمریکایی به هواپیمای ایران ایر و شهادت عده زیادی از افراد بی گناه بودیم. چقدر در زمینه معرفی این جنایت موفق عمل کردیم. به نظرم هیچ. در حالی که در مورد اشغال سفارت آمریکا یا همان لانه جاسوسی چندین فیلم از جمله آرگو ساخته شد. اشغال سفارت آمریکا بدون خونریزی و با توافق دو دولت به پایان رسید ولی با تبلیغات گسترده چهره ایران رو در دنیا تیره و تاریک نشان دادند. در ماجرای حمله به سفارت عربستان هم همینطور ولی آیا اگر مورد مشابه حمله به هواپیما و کشتن عده زیادی از افراد بیگناه برای اونها رخ می داد چه کار می کردند؟ باید قبول کنیم از طرف رسانه های ما کم کاری وجود داره. 

 

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
11 minutes قبل , arminheidari گفت:

نبرد رسانه در فارس

 

و در آخر بتوانیم از دفاع انفعالی و اعصاب خردکن به حملات دقیق و حرفه ای برسیم

و مردم از دیدن رسانه های داخلی لذت ببرند و افتخار کنند

 

tv-how-kids-view.jpg

 

 

این بخش پایانی فرمایشات شما اهمیت بسیار زیادی دارد. پختگی بیشتر و بکارگیری کارشناسان در تهیه این گونه از گزارشها و همچنین مرور بازخوردهای مردم در بخش نظرات (کامنتها) به افزایش تأثیرگذاری چنین گزارش هایی در آینده کمک خواهد کرد. در برخی از موارد (نه همه) مقایسه ها به اندازه ای کورکورانه، خام، و یکجانبه انجام شده اند که با حجم بسیار زیادی از نظرات منفی خوانندگان مواجه می شوند. خوانندگانی که در شرایط کنونی منابع بیشماری برای دستیابی به اخبار و تحلیل ها در دست دارند. 

مثلا” گزارش خبری همین امروز با عنوان “ پماد خارش شاه از سوییس آمد، واکسن رهبر از ایران“ بازخورد بسیار عجیبی از مردم داشته است.

 

https://www.farsnews.ir/news/14000404000339/پماد-خارش-شاه-از-سوییس-آمد-واکسن-رهبر-از-ایران

 

شمار این نظرات مخالف و انتقادی نشان از اثرگذاری معکوس این مقاله داشته است به ویژه این که قطعا” بخش چشمگیری از کامنتهای مخالف قابل چاپ نبوده اند و سایت خبرگزاری فارس در خارج از ایران مسدود است:

 

*  ما ميدونيم دانشگاههاى بزرگ و موسساتى مانند پاستور و رازى و ساير نهادهاى ادارى مدرن كى بنا نهاده شده، ميشه لطفا پيشرفتهايى كه از ناحيه سازمانهايى مانند تعزيرات حكومتى يا وزارت تعاون نصيب كشور شده رو تشريح كنيد.

 

* قبل انقلاب کره ای ها میومدن ایران کارگری حالا اینجا مهندس هم بفرستید کره راه نمیدن البته منظور کره جنوبیه نه کشور دوست و برادر کره شمالی

 

* ساسانيان هم پانصد سال حكومت كردن ولى يك متر جاده آسفالته يا راه آهن نساختن. بيا ببين حالا چه خبره!

 

* یعنی یک هواپیمای اختصاصی از سوییس رفته لندن فقط برای اینکه برای شاه ایران یک پماد تهیه کند؟

 

* شاه، چهل ساله مرده دست از سرش بردارید بعد این همه سال اون رو مقابل خودتون میبینید؟ همیشه کشور رو با ۴۰ سال قبل و مسولین رو با شاه مقایسه میکنید بس کنید

 

* بنیان گذار صنایع دارویی ایران خود شاه بود.

 

کلا به مفهوم گذر زمان اعتقاد ندارید ؟ دانشگاه های علوم پرشکی کی راه اندازی شد ؟ بگید در این 43 سال با درآمد سرشار نفت و مالیات و عوارض شما کجایید و ترکیه و امارات و سایر کشورهای هم تراز شما کجا ؟

 
* سلام، هر چند مقایسه حضرت آقا با آن فرد، کراهت دارد، اما از جهتی مقایسه کارگزاران نظام در آن زمان، و تعهد و تلاششان برای آنکه حرف پادشاه روی زمین نماند، با کارگزاران در این روزگار راهگشاست... کاش ما هم به اندازه نصف آن سفیر بخت برگشته، برای آنکه سخن آقا روی زمین نماند تلاش می کردیم...
 
* این ......چیه اون خودرو شخصیش پیکان داخلی بود با جیپ داخلی میون مردم میرفت تا کی میخواین ازین دروغا سر هم کنید خوبه فضای مجازی و اینستاگرام همه چیز رو به عیان نشون میده
 
* ظاهرا از ديد برخى قرار بوده ايران تو شرايط ٤٢ سال قبل فريز بشه.
 
* آره هر سال هم دهه فجر آمار میدن الان انقدر فیبر نوری داریم که زمان قبل انقلاب نداشتیم !
 
* نه لطفا شما به من بگيد پيش از دوران پهلوى چه دانشگاههايى تو اين كشور وجود داشته. و شما بگيد سازمان هاى مدرنى مانند ثبت احوال، و شهرداريها و دادگسترى و شهربانى و … در چه زمانى تاسيس شده و قوانين مدرنى مانند قانون تجارت در چه زمانى تهيه شده.
 
* ببخشيد، روستاها در كره و تركيه و مالزى هم با جهاد سازندگى به آب و برق و گاز رسيدن؟ اين پيشرفتها تو نيم قرن گذشته تو همه كشورهاى مطرح شده و دستگاههاى دولتيشون نامهاى جهادى هم نداشتن. شما فرضت اينه كه قرار بوده ايران تو شرايط ٤٢ سال قبل فريز بشه و در هيچ زمينه اى پيشرفتى صورت نگيره؟
…..
  • Like 2
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حقیقت هرچه باشد چیزی نیست که قلم بی بی سی فارسی، صدای آمریکا و... یا رسانه های داخلی نظیر فارس نیوز، رجا نیوز، مشرق نیوز یا عصر ایران و انتخاب به آن بپردازند چون قلم هایی هستند که حمایت میشن و لاجرم در مسیری به کار می روند که حامی دولتی یا خصوصی اونها میخواد. در حالی که حرمت و قداست قلم به پرسشگری و حقیقت طلبی اونه و همچین قلمی رو هیچ قدرتی نمیتونه قبضه کنه و نیازه در کشور ما اینطور قلم ها و پایگاه های آزاداندیش و وارسته ای به وجود آمده و هژمون شن حتی بدون حمایت دولتی. در مقابل این چنین قلم هایی بی بی سی فارسی و  صدای آمریکا نمی تونن حرفی برای گفتن داشته باشن.

ویرایش شده در توسط aminf14
  • Like 2
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تاملی بر توقع بشر

 

دیروز داشتم رادیو گوش میدادم که در مورد قارون در سوره قصص:

 

[قارون] گفت من اينها را در نتيجه دانش خود يافته‏ ام آيا وى ندانست كه خدا نسلهايى را پيش از او نابود كرد كه از او نيرومندتر و مال‏ اندوزتر بودند و[لى اين گونه] مجرمان را [نيازى] به پرسيده شدن از گناهانشان نيست (۷۸)

 

پس [قارون] با كوكبه خود بر قومش نمايان شد كسانى كه خواستار زندگى دنيا بودند گفتند اى كاش مثل آنچه به قارون داده شده به ما [هم] داده مى ‏شد واقعا او بهره بزرگى [از ثروت] دارد (۷۹)

 

1000x563_cmsv2_24da3a64-d657-5d34-8b32-c98b6670a622-3858300.jpg

صندلی روان در کشورهای اسیای شرقی (زمان حال)

 

 

یک لحظه تخت روان قارون رو تصور کردم و مردمی که با حسرت به تخت روانش نگاه می کردند

بالاخره ماشین شاسی بلند و آخرین مدل ان زمان بود. 

 

تو این فکر بودم که یه دفعه خودم رو با پرایدم کنار اون مردم تصور کردم و دوتا بوق زدم 

و گفتم اگه تو تخت روان داری من پراید دارم

هم حرص قارون رو در اوردم و هم نگاه مردم رو کامل بر گردوندم 

 

pride-131.jpg

 

 

بعد یه لحظه با خودم تامل کردم گفتم اگرچه پراید یه زمانی ماشین باکلاسی بود و جای پیکان جوانان رو گرفتن

ولی در زمان حال همه پرادو رو مقایسه میکنن

 

gal67.jpg

 

داستان دکتر فاوست (فاستوس)

تصمیم می‌گیرد تا با شیطان جهت کسب دانش بیشتر و قدرت جادو وارد گفتگو شود. او می‌خواهد تا از تمام دانش و لذت این دنیا بهره‌مند شود. در مقابل، نماینده شیطان، مفیستوفل ظاهر می‌شود. او این معامله را با فاوست انجام می‌دهد: مفیستوفل به قدرت جادویی او برای یک مدت کمک می‌کند، ولی در پایان دوره، روح فاوست به شیطان تعلق دارد و فاوست به شکل ابدی ملعون خواهد بود.

download~11.jpg

 

اوج پیشنهادات به دکتر فاوست آب ولرم و آب سرد بود 

یعنی دکتر فاوست خودش رو به یک شوفاژ و آب سردکن فروخت

 

1550052847_N6rU7.jpgmini-Desktop-Water-cooler.jpg

 

شاید یه مقایس ساده ، این انتخاب ها رو تمسخر کنه ولی باید تامل کنیم و از آینده به خودمون نگاه کنیم که چقدر انتخاب های این چنین انجام میدیم.

و بین آسایش و آرامش فرقی قائل نیستیم

و ابزار زندگی و رفاه همه چیز رو قبضه کرده است

یکم تامل کنیم میبینیم توقعات ما بر حسب زمان تغییر می کند 

و هم اینکه بعضی خواسته های ما چقدر در گذر زمان خنده دار و ناچیز جلوه می کنند

و هم اینکه در قضاوت مردم گذشته باید تامل کرد و اونها رو با زمان خودشون سنجید

 

 

البته این قضیه آن سویی هم دارد

که در سالیان سال پیش و در جریان وقوع بیماری وبا از مردم مواردی خواسته میشد مثل دست شستن، خوردن آب جوشیده و رعایت اصول اولیه بهداشتی

و امروز با امدن بحث کرونا این این مسائل دوباره تکرار میشود

و به قول دوستی هرگز فکر نمی کردیم که در 2020 باید دست شستن را به مردم آموزش دهیم

54547159_303~0.jpg

 

 

این مثال ها برای بیان نحوه فکر کردم و احساس مردم استفاده میشه 

مثال هایی پیش پا افتاده برای درک بهتر مفهومی مهم و اساسی در نبرد رسانه 

مفهومی که از ان توقع و انتظار جامعه و مردم رو بهتر می توان دریافت و پاسخ داد

 

ravanshenasi-1.jpg

 

برای راهنمایی اختلاف طبقاتی برای مردم مهم تر از میزان رفاه و داشته ها هست

 

نقل قول

متوجه منظور کلی تون شدم ولی الان خیلیها در کشور توقع ثبات معیشت دارند این دیگه در عصر حاضر توقع بی جا نیست عموم مردم ایران دنبال حداقلهای یک انسان متمدن هستند

@arjmandi

معیشت و غذا از اون مواردی هست که در طول تاریخ زیاد تغییر نکرده است

سه وعده صبحانه، ناهار و شام اجبار ادمی هست 

فقط یه زمانی خودش میپخت و حالا باید از نانوایی بخره 

حداقل با اطمینان از عهد قجر تا اکنون 

نون و پنیر، کله پاچه، نون داغ و کباب و ریحون و خورشت ها با ما بوده اند 

و حتی ظرفشون هم تغییری نکرده 

normal_287528_847.jpg  narrative-aftermath-famine1-3.jpg

سفره رنگین عصر قجر                                                  مرگ مردم از قحطی

 

این نکته خودش هم تامل داره

بویژه اگر سریال هزاردستان و خوردن های رضا تفنگ چی رو در عهد قحطی دیده باشیم

 

 

 

ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Like 3
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مردم داری مسئولان 

 

کاری قشنگ از سایت رهبری با هدف ضروری بودن مردمی بودن و در مردم بودن مسئولان

 

1092800934_139811131413.jpg

 

با مردم بودن عکس گرفتن نیست

بلکه لمس کردن شرایط و درک صحیحی مشکلات

بویژه مشکلاتی که ساده هستن ولی به دلیل عدم رسیدگی به بحران تبدیل می شوند

 

13970424_0441167.jpg  13970424_0341167.jpg

 

 

13970424_0141167.jpg 13970424_0241167.jpg

 

نکته دیگر در میان مردم بودن، باعث می شود که مردم بفهمند که مسئول آنها را در نظر دارد و پیگیر مشکلاتشان هست 

برای یک جامعه بسیار خطرناک است که مردم فکر کنند مسئولان آنها را فراموش کرده اند

به قول دوستی اگر توان حل مشکل نداری حداقل روی زخم مردم نمک نپاش 

 

 

در این خصوص مقاله ای فارس منتشر کرده است که به این موضوع مربوط می شود، عنوان و هدف مقاله سیاسی است که ما زیاد واردش نمیشیم

ولی برای مایی که دنبال رسانه هستیم نمونه نکته ها مهم و ارزشمند است

 

ابراز همدردی به سبک *******، نمادی از عجز دولت در همدلی و همزبانی با مردم                      لینک

 

تصاویر به وضوح ضعف و آگاهی مسئولان در برخورد و همدلی با مردم دیده می شود

 

14000407000617_Test_NewPhotoFree.jpg     14000407000613_Test_NewPhotoFree.jpg

              عبور رئیس جمهور سوار بر خودرو خارجی در کارخانه خودرو از دید کارگران               نحوه نشستن و همدلی رئیس محیط زیست از بازماندگان حادثه اتوبوس

 

برای یک آسیب دیده همدلی اصل اول است 

و مردم اولین چیزی که انتظار دارن همدلی باهشون هست 

و زمانه مردم رو باهوش کرده و نمیزاره که فریب نمایش رو بخورن 

 

این در حالی است که کسانی چون رجب طیب اردوغان و بویژه انگلا مرکل صدرالعظم آلمان بر این اصل خیلی پافشاری می کنن 

 

16185310959527.jpg  images~5.jpg

 

 

این در حالی است که رهبر انقلاب بر این اصل که مسئولان توسط مردم رصد می شوند بسیار تاکید دارد

و در مهمانی های خود و در سفرهای خود این موضوع را مدنظر قرار می دهد

 

e217614f-5e8f-48ed-bc91-845a8a6b976d.jpg

سفره های بی تکلف رهبری که هم شان مقامات حفظ شود و نه اسراف و نه تکلف رخ دهد

 

 

2115058.jpg 2115061.jpg

 

واقعا در اوج فشار زلزله دیدن رهبر کشور در کنار چادر مردم ، از هزار امکانات و وسایل باارزش تر است که قوت قلب است 

فقط آن مادر داخل چادر و آن دختر روسری سبز را ببینید که یک دنیا حرف داره از ارزش همدلی مسئولان

ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Like 6
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شیطنت ها در زمان های خاص

 

رسانه های مخالف ایران به چند دست تقسیم می شوند،

رسانه های با قدمت و حرفه ای در رسانه مثل بی بی سی 

رسانه های نسبتا زرد مثل من و تو و ایران اینترنشنال 

 

شیطنت ها در رسانه ای چون بی بی سی بسیار ظریف و هوشمندانه هست که ناخودآگاه افراد آگاه را هدف قرار داده و خود را از میانه قضاوت بیرون کشیده و فرد را وارد قضاوت از پیش تعیین شده می کشاند. این اتفاق تنها با یک نکته خبر یا یک حاشیه بر خبر انجام می شود و بیننده به هیچ عنوان متوجه موضوع نخواهد شد. 

 

مثالی از این خبرها رو اینطور می شود دید 

در روز اعلام ترور و شهادت سردار سلیمانی خبری نقل شد مبنی بر خوشحالی عده ای در بغداد و اوردن پرچم عراق به خیابان ها

 

4432.jpg     18638248-8929-b.jpg

 

این خبر برای مردمی که دلشون شکسته بود ناراحت کننده و توهین بود، بی بی سی 5 الی 10 ثانیه خبر را بدون ادامه رفت 

همین 5 ثانیه برای عدم واکنش مخاطب ولی اثر گذاری کافی بود 

 

بقیه کار دست رسانه های زرد بود که با کمک من و تو و ایران اینترنشنال برای مخاطب خاص خود گزارش کنند 

و با تفسیرهای دلخواهشان هم بگوینند این همان عراقی هایی هستند که شما نجاتشان دادید و الان نمک نشناس هستند

و از سمت با تکیه از این مورد بگن سپاه قدس مزدور بود و کسی دوستش نداشت و نمک به زخم دوست داران سردار بپاشند

 

این همه مورد رو باید در حالی دید که مردم عراق برای تشیع جنازه سردار سنگ تمام گذاشتند 

 

بعدها مشخص شد که ان تصاویر و آن راهپیمایی کاری از پیش تعیین شده با اهداف تبلیغاتی بوده است و نه حجم و تعداد افراد حاضر هیچ کدام با خبرها تناسبی نداشت

اما چه فایده ولی شیطنت رسانه ای استفاده اش را فرصت برد

 

در سوریه هم همین مساله رخ داد ولی کسی توجهی نکرد زیاد

897627_914.jpg

 

--------------------------------

 

این اتفاق بیشتر در حادثه تروریستی 11 سپتامبر هم رخ داد 

 

وقتی در عین صدور تمام تسلیت ها و محکومیت ها شبکه ی آمریکایی فاکس نیوز فیلم آرشیوی شیرینی دادن مردم فلسطین را به عنوان خوشحالی مردم فلسطین و لبنان پخش کرد

و از قضا صدا و سیمای ما هم اون رو باز تکرار کرد و این به ذهن همه نشست            لینک

 

01.png

 

و در ادامه همه این ها مبنایی شد برای کنترل و اجرای اهداف 

 

unnamed~37.jpg

 

تکنیک های ریز را جدی بگیریم

  • Like 1
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه قاعده در مورد این رسانه ها:

  •  رسانه هایی مبتنی بر بودجه دولتی یا حمایت فلان سازمان. این رسانه ها کلا دنبال ایجاد خبر، داغ شدن اون خبر و گرفتن بازخورد و پیگیری زیاد توسط مخاطبان نیستند. حالا اگه استقبالی شد چه بهتر.
  • مورد دوم که بی بی سی جزشه رسانه هایی هستند که ممکنه حمایت دولتی یا سازمانی داشته باشند و ممکن هم هست نه ولی منبع درآمدی و پیش رونده شون اون حمایت نیست و بشدت متکی بر دید و بازخورد مخاطب اند. تیم خبری حرفه ای دارند و برخلاف دسته اول که خیلی مواقع دروغ یا شایعات رو راحت به کار می برند، ترکیبی از قسمتی کم تا زیاد از یک خبر یا مطلب دروغ و قسمت دیگر که راست هست رو در خبرهاشون دارن. گاهی حتی لایه اولیه خبر خیلی خوب و عادیه ولی در لایه زیرین مفهومی رو القا می کنند حتی در تضاد با اون مطلب.
ویرایش شده در توسط aminf14
  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

راستگویی، محور رسانه محور مقاومت

 

این بخش از صحبت های سید حسن نصرالله را قاب کنید و بر سردر قرارگاه های رسانه ای بزنید:

 

ما برای جنگ روانی به توهم و دروغ روی نمی‌آوریم.

یکی از مهمترین نقاط قوت رسانه محور مقاومت، راستگویی در انتقال اخبار و رویدادهاست.

#نصرالله
 

unnamed~38.jpg

 

باتشکر از @bds110

 

ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

استفاده از نظم در ارائه تصویر 

 

در نمایش پهپادهای هرمس 450 اسکادران 161 نیروی هوایی اسراییل موسوم به مار سیاه از ترتیب و نظم در نمایش تکثر و کیفیت محصول استفاده شد. 

همچنین بحث حفاظت اطلاعات در خصوص نفرات رعایت شد. 

 

از این نظر به عنوان مثال برای استفاده و الگو گیری در تصویربرداری پیشنهاد می شود. 

 

E7YuEdxX0AonAac.jpg

 

 

E7YuEdvWYAMkYtT.jpg E7YuEdvWYAAkCGX.jpg  E7YuEdvXEAA0bvJ.jpg

 

باتشکر از دوست عزیز که دوست نداره اسمش بیاد

 

 

3 minutes قبل , alrkhs گفت:

تو این تصویر می شد لباس ها یکدست یا حداقل قرینه باشه

 

باید تو عکس از قرینه استفاده میشد ولی هر رنگ مربوط به یک تخصص هست 

خلبان، تعمیرات و نگهداری و ....

ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
30 minutes قبل , arminheidari گفت:

E7YuEdvXEAA0bvJ.jpg

 

تو این تصویر می شد لباس ها یکدست یا حداقل قرینه باشه

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فرهنگ مقاومت برای کودک و نوجوان


shahid-fahmide5-n.jpg

 

تو این چند سال اخباری مبنی بر حذف دروس شهید فهمیده و جنگ در کتاب ها شنیده و در راستای قوانین 2030 خوانده میشد

فارغ از اینکه چه میزان این اخبار صحت داشته و اجرایی شده باشند، مفهوم مقاومت در اموزش کودکان و نوجوانان حائز اهمیت است. 

 

این مطلب را نه با ذکر دلایل فلسفی بلکه با مقایسه آموزش جنگ و سلاح به کودکان می توان نشان داد 

 

img_20210807_073750_879_ddo8.jpg  img_20210807_073754_491_l6y4.jpg  Israeli_children_with_guns.jpeg

 

چرا اصلا مقاومت؟ 

چرا آنها می ترسند از کودکان ما ؟

 

unnamed~40.jpg

 

کودکان امروز جوانان فردا و تصمیم گیران کشور هستند

برای فتح یک کشور باید ذهن مردم را فتح کرد 

و مدارس چه محل مهمی است برای این امر 

 

باید فکر مقاومت و حرکت را دوباره دید و معرفی کرد

247914_157.jpg

وقتی که یک شهر 34 روز مقاومت می کند - خرمشهر

و یک کشور در کمتر از 20 روز سقوط میکند - عراق

 

وقتی مردم یک کشور پا برهنه دشمن سر تا پا مسلح را به گریه در می آورند. - یمن

و مردم یک کشور آرزوی بندگی انگلیس و فرانسه می کنند. - لبنان

 

اینجاست که تمام رسانه های آنها تلاش می کنند بگویند هر آنچه برای خود شایسته است را به قهرمانان ما نسبت دهند 

از تروریست خواندن سپاه تا بی ارزش کردن فداکاری امثال حسین فهمیده 

اما هست هنوز الگوهایی که امید را زنده نگه می دارد. 

و ما می دانیم که حسین فهمیده و هزاران جوان و نوجوانی که خود را فدای کشور و ما کردند تا امروز ما در آرامش بتوانیم از راهی که انها شروع کردند را ادامه دهیم. 

کاری با مسئولان همیشه در تصویر عکاسان ندارم

اما می دانم ما مدیون کسانی هستیم که اسیر راحت طلبی نشدند و امروز میوه و ثمره کار آنها را می خوریم 

و امروز هم نوبت ماست که درختی بکاریم تا آیندگان از آن بهره مند شوند. 

 

          13991013000437_Test_NewPhotoFree.jpeg   1396081012445019612380144.jpg

 

شاید اکنون درک ارزش این الگوها و مفاهیم مشخص تر باشد. 

این الگوها روش و رفتاری را نشان کودکان ما می دهند که ضد انفعال است 

 

وصیت نامه یا دل نوشته شهید بهنام محمودی :

من نمیدانم چه بگویم من ودوستانم درخرمشهرمی جنگیم به ماخیانت می شود.من می خواهم وصیت کنم هرلحظه درانتظارشهادت هستم.

پیام من به پدر و مادرها این است که بچه های خود را لوس و ننر بار نیاورید.

ازبچه ها می خواهم امام را تنها نگذارند و خدا را فراموش نکنند.

به خدا توکل کنند.

پدر و مادرها فرزندان خود را اهل مبارزه و جهاد در راه خدا باربیاورند.

 

f8690c7a23fff2463b647470c939b0d1.jpg  ShahidBehnam-copy.jpg

 

با تشکر از نکته خوب دوست عزیز @vilayatmadar

 

  • Like 2
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایران اینترنشنال یا سیمای منافقین

 

دیدگاه عام این است که شبکه ایران اینترنشنال تقاطع سرمایه و پروگاندای عربستان سعودی، اسرائیل هست

 

ولی اگر یه بررسی که در برنامه ها، ریپرتاژها و خبرهای ایران اینترنشنال انجام بدیم به نکات جالبی می رسیم. 

 

- پخش صحبت های گروه های تروریستی حمله به اهواز

- پخش جلسات و گردهمایی های سالیانه مجاهدین خلق

- مانور زیاد روی اعدام های سال 67 با ته زمینه تصویر رجوی ها 

- اعلام اسامی اعدام های 67 و گفتن این جمله که اینها به خاطر ماندن روی عقیده اعدام شدن

- مانور زیاد روی این جمله که رژیم جمهوری اسلامی رو مردم نمیخوان و به زودی سقوط میکنه

- حمایت های مالی عربستان 

- سکوت کامل در خصوص جنایات منافقین و عملیات فروغ جاویدان

 

Dg8UiZPX4AAqm2z.jpg  E8Z_RlYWYAQXD7e.jpg

 

عکس مهمتری که دنبالش هستم و فعلا متنش رو میذارم

پخش زیاد تصویر اعدام های سال 67 و در پس زمینه مسعود و مریم رجوی بصورت پیروزمندانه 

گویی تبلیغ رجوی ها هست

 

همه این موارد رو اگر کنار هم بذاریم، تماما همان تفکر منافقین را مشاهده می کنیم

و  این فرض بسیار تقویت می شود که شبکه ایران اینترنشنال ورژن دیگری از سیمای آزادی منافقین هست.

ولی اینبار با چهره ای متفاوت و بدور از پس زمینه جنایات منافقین 

 

 

و اگر بخواهیم شبیه سازی با گذشته کنیم

به این نتیجه می رسیم که ارتباطی که عراق با منافقین داشت را امروز عربستان پیدا می کند  و آدم یاد آن رادیو معروف منافقین در کردستان می افتد  لینک

این بار  درحالی ترسیم چهره ای جدید از خود و اعمال مجدد تفکر خود هستند

امروز منافقین دیگر ان پیرمرد ها و پیرزن های حاضر در آلبانی نبوده و شروع به جذب جوانان و نیروهای تازه نفسی کرده اند

که گاها خود نمی دانند در خدمت چه کسی هستند 

 

شاید این تحلیل در مورد رادیو اسرائیل هم قابل تکرار باشد 

بویژه فشار و تلاش بسیار در خصوص عادی سازی روابط با اسرائیل 

 

یادآوری:

بر 28 خرداد 1400 در 21:31 , arminheidari گفت:

در خصوص اعدام های سال 67، صداشون به شدت بلنده ولی از جنایات منافقین هیچ سخنی نمیگن

حاضر نیستن که در مورد کشتار مردم و شکنجه ها به نام عملیات مهندسی حرفی بزنن ویا محکوم کنن

حاضر نیستن در خصوص همکاری منافقین با صدام علیه ایران و خیانت در جنگ سخن بگن

حاضر نیستن در خصوص جنایات منافقین در حمله فروغ جاویدان کلامی بگویند

و .... 

 

بدلیل وحشتناک بودن عملیات مهندسی تصاویر فقط لینک مربوط ارائه می شود                     لینک1                لینک 2

 

13990505000492_Test_NewPhotoFree.jpg 2442751.jpg  1396011409390578110433814.jpg

 

 

اینجاست که این حرف بیش از پیش معنی پیدا می کند 

نگذاریم جای جلاد و شهید عوض شود

پی نوشت:

همه ما می دانیم که در حوادثی چون انقلاب بی عدالتی رخ می دهد که هیچ توجیهی ندارند

و باز می دانیم که ریختن یک خون بیگناه برابر با خون همه انسان ها است

ولی نباید گذاشت بعضی واقعیت ها تحریف شود و جنایتکاران که خون یک ملت را ریختن از جنایات خود فرار کنند

اینجاست که باید مقاله های مهران جان رو قدر دونست که تنهایی در تلاش است تا نگذارد جای جلاد و شهید عوض شود

@mehran55

 

ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.