yavarrr

تاپیک جامع بررسی بالستیک "ذوالفقار"

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

موشک نقطه‌زن سپاه 750 کیلومتری شد
موشک فاتح که به نظر میرسد موشک ذوالفقار از بسیاری جهات شبیه به آن باشد، دقیقترین موشک بالستیک ایرانی با میزان خطای زیر 5 متر است.
 
این موشک با سوخت جامد می‌تواند اهداف را در فاصله حدود 750 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.
 
به نظر می‌رسد طول موشک ذوالفقار 8.9 متر، وزن مسلح آن حدود 4هزار کیلوگرم، قطر آن 68 سانتی متر و وزن سرجنگی آن نیز حدود500 کیلوکرم باشد که با سرجنگی بارانی گزینه مناسبی برای هدف قرار دادن مواضع دشمن و نیز باندهای فرودگاهی است.
 
البته در جریان این دو رژه، سامانه های مهم دیگری هم بعضا برای اولین بار به نمایش درآمدند که در آینده بیشتر از آنها خواهیم گفت.

 

 

 

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950631000684#relatedVideoPane

 

http://i.alalam.ir/news/Image/original/2016/09/21/alalam_636100525480727839_25f_4x3.jpg

http://i.alalam.ir/news/Image/original/2016/09/21/alalam_636100525481327899_25f_4x3.jpg

http://i.alalam.ir/news/Image/original/2016/09/21/alalam_636100525483298096_25f_4x3.jpg

http://i.alalam.ir/news/Image/original/2016/09/21/alalam_636100525483868153_25f_4x3.jpg

ویرایش شده در توسط yavarrr
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

Iran Zulfiqar ballistic missile system SRBM range 750 KM موشک بالستیک ذوالفقار
 

https://www.youtube.com/watch?v=PkTOVI5ZDuw
ویرایش شده در توسط yavarrr

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظرم ساخت موشک ذوالفقار نشونهٔ جدیدی از پیشرفت دانش موشک سازی ماست.
با ابعادی مشابه فاتح ۱۱۰ بردی بیش از دو برابر اون داره.
در مقایسه با فاتح ۳۱۳ هم ۲۵۰ کیلومتر بردش بیشتر شده.
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولی به نظر ابعاد ذوالفقار بزرگتر از فاتحه یا تو عکس اینجوری به نظر میرسه
راستی چرا روی ذوالفقار زده ۳۱۳؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نکته ای که در مورد موشک ذوالفقار بهش توجه نشده: شماره سریال نوشته شده بر روی موشک B313-92-03.

با توجه به سوابق قبلی وزارت دفاع در درج شماره موشک ها، به این ترتیب که در سمت راست شماره موشک تولید شده و در کنارش سال ساخت و سپس کد خانواده اون موشک نوشته میشه،‌ بنابراین موشک ذوالفقار نمایش داده شده در رژه سومین موشک تولید شده در سال 92 از خانواده B313 بوده. حالا این رو مقایسه کنید با کد موشک فاتح 313 در مراسم رونمایی : F313-94-00

چند نکته قابل برداشته:

1- موشک ذوالفقار حداقل از سال 92 و شاید قبل تر عملیاتی بوده.

2- در ساخت موشک ذوالفقار و فاتح 313 با توجه به کد های B313 و F313 از یک پلتفرم استفاده شده.

3- موشک ذوالفقار احتمالا قبل از فاتح 313 توسعه داده شده.

 

1395063109380995387098610.jpgfateh2.JPG

 

----------------------------------------

ویرایش:

در یک تصویر فاتح 313 با کد FF-93-03 دیده میشه بنابراین احتمالا مورد سوم منتفیه.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/1394/05/31/139405311426084585934544.jpg

ویرایش شده در توسط mister
  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایدتون خوبه ولی فک کنم برعکس دارید نظریه رو ساپورت می کنید.

 

اصولا قیمت تمام شده به ازای هر موشک قابل شلیک در سیتمهای دفاع موضعی متحرک همچون  Buk  بیشتراز (یا حداقل مساوی با) یه واحد چند لانچری ازیک مجموعه سیستم پدافندی مثل S-300 هست.

 

پیش زمینه طرح موضوع بیشتر مربوط به چند رخداد اخیر، شیرجه پرنده های امریکایی بر روی فارسی در قضیه ی ملوان ها و اخطار به پرنده های جاسوسی و عدم تمکینشون به گفته ی صریح مقام امریکایی مبنی بر اینکه میدونستیم پدافند موثری! در اون منطقه مستقر نیست. میشه.

 

اتفاقا با توجه به استقلال نسبی این سیستم ها و تحرک و انعطاف پذیری و مجموعه ی جمع و جورترشون نسبت به سیستم هایی چون باور و اس-300 که اولی به وضوح در بخش توسعه از این سیستم های سپاه عقب تر هست و دومی اصولا به خاطر کم تعداد بودن واحدها خودشون نیاز به مراقبت های ویژه! دارند، همونطور که در پست های قبلی هم اشاره کردم اصلا در بحث حضور مطرح نشدند که مقایسه ارزان تر بودن یا گران تر بودنشون صورت بپذیره. ( با توجه به ارتباطی که با واحدهای مختلفشون باید داشته باشند به هر حال )

 

عمدتا کمی ساده تر بگم، در بحث فوریت و نیاز امروزی، در مقایسه بین چند سیستم متحرک سپاه مثل طبس،رعد،سوم خرداد که به نظر مدت زمان بیشتری در دست توسعه هستند و بعضا شلیک های آزمایشیشون را هم شاهد بودیم، برای جزایری مثل فارسی و تنب ها و ابوموسی که فاصله ی قابل توجهی دارند از سرزمین مادری و باز همونطور که اشاره کردم به عنوان راه حلی برای اخطار و در زمان صلح استقرار واحدی از این سیستم ها در شرایط امروز ضروری به نظر میرسه. و اون هم باز چون ممکنه یک روز در بازه ی زمانی تا توسعه ی سیستمی مثل باور درگیری ای هم پیش بیاد از بین همین ها هم اونی که به نسبت بقیه ارزان تر تمام میشه. چون قطعا در یک درگیری انتظاری از یک سیستم منفرد در جزیره نمیره و احتمال نابودیش بالاست. اصولا برخی جزایر کوچک تر  را به عنوان مراکز مهم منفردی که یک سیستم برد متوسط نه کوتاه پوشش بده را فرض میگیریم در این بحث.

 

در فرض ایجاد یک چتر دفاعی استوار و قابل اتکا برای زمان جنگ و درگیری با دشمنی چون ایالات متحده، فاکتورهای زیادی دخیل میشند که از تعداد واحدهای تولید شده در دسترسی چون باور گرفته تا نحوه ی ارتباط و شیوه ی استقرار و بعد مسافت بین واحدهای استقرار یافته و جنگ الکترونیک و بقا در میدان رزم و ... را گرفته تا هزینه ها و نیروها و ناوهای مستقر در آب ها و ... را شامل میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یعنی پس از رهگیری هدف (راداری یا الکترواپتیکی) ، موشک شلیک میشه، و سیستم کنترل آتش، با توجه به موقعیت و مسیر حرکت هدف، و موقعیت و مسیر حرکت موشک، فرمان اصلاح مسیر رو به موشک ارسال و موشک با توجه به فرمان های دریافتی، مسیر حرکتش رو اصلاح میکنه، درواقع موشک، هدف رو رهگیری نمیکنه و صرفا دستوراتی که مرکز کنترل آتش زمینی بهش صادر میکنه، رو اجرا میکنه. خود موشک مورد استفاده تو سامانه آکاش هم به همین روش هدایت میشه (Command guidance)

ببینید دوست عزیز موضوع هدایت موشک با سیستم هدایت داخل موشک مورد بحث بود -

در زمینه هدایت موشک سیستمهای قدیمی موشکها فاقد امکان تعیین موقعیت خود و حرکت به سمت هدف بودند ولذا از همان اول باید سوار برامواج هدایت قرار میگرفتند اما حتی همین موشکها هم دارای سیستم راداری نیمه فعال یودند که درنزدیک هدف بازتاب راداری وقتی به حدی میرسید که امکان ردیابی داشت دیگر نیاز به هدایت موشک نبود و فقط باید هدف با امواج قویتر و طول موج x که سانتیمتری است روشن می شد

 

اما در هدایت جدید مانند سیستمهای اس 300 موقعیت هدف بصورت مداوم به موشک اطلاع داده می شود و موشک با تشخیص موقعیت خود و اختلاف آن با اطلاعات هدف به سمت آن میرود

بازهم دراین حالت شرایط هدایت تازمانی است که امکان دریافت بازتاب راداری که دراین مورد توسط رادار خود موشک به سمت هدف ساطع می شود - به میزان مناسبی به جستجوگر موشک برگردد - و اصطلاحا تا زمان قفل موشک روی هدف این هدایت انجام می شود

 

نوع دیگر از موشکهای هوا به هوا و زمین به هوا اصطلاحا fire and forgot هستند مانند موشک فونیکس یا موشکهای راداری - که درشرایطی که محدوده کلی هدف به موشک اطلاع داده شود - موشک خودش در اون محدوده به دنبال هدف می گردد

این سیستم فعلا جزو سیستمهای طراز اول نیست چون هم اهداف دیگر بهراحتی از برد زیاد توسط رادار کوچکتر موشک قابل ردگیری نیستند و هم امکان اخلال روی آنها در برد زیاد راحت تر است

نوع هدایت خودکار حرارتی هم فقط دربرد کم جواب می دهد و این نوع موشک ها هم برای برد بلند عینا نیاز به هدایت به محدوده هدف دارند

 

باز اگر نظر یا سوالی بود درخدمتم


سردار دهقان:

 

 

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی تاریخی از دوران دفاع مقدس به نتایج این دوران اشاره کرد و اظهار داشت: جنگ هشت ساله ایران نشان داد ما در دنیای پرآشوبی زندگی می‌کنیم که به نوعی قوانین جنگل بر آن حاکم است و قدرت‌های بزرگ با بداخلاقی اهداف خود را دنبال می‌کنند. لذا تنها راه زیست عزتمند در این دنیا، بهره‌مند بودن از اقتدار، استقلال و انتخاب فرهنگ جهاد و مقاومت است.

وی گفت: دوران دفاع مقدس به ما نشان داد نهادهای بین المللی حافظ صلح همواره در خدمت قدرت‌های بزرگ هستند و هیچ ملتی نمی‌تواند به آنها چشم داشته باشد.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه شعار دفاع از حقوق بشری و حمایت از مظلوم از سوی نهادهای صلح‌طلبانه شعاری فریبنده است، تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس نشان داد دشمن ما همواره با ما دشمنی دارد و براساس زمان و اقتضائات مختلف، ابزارهای مختلفی را برای دشمنی با ما به کار می‌گیرد.

سردار دهقان ادامه داد: دشمن همواره با ابزار متناسب در مقاطع زمانی خاص برای دشمنی با ما انتخاب می کند اگر توانست به تسلیم کشاندن با ابزار زور، اگر نشد با دسیسه و توطئه و تلاش برای ایجاد حفره‌ها و گرایش‌ها در درون جامعه و اگر نتوانست با تحقیر و توهین و اگر از این طریق نیز به نتیجه نرسید، با تطمیع و تحقیر و تهدید به دنبال رسیدن به هدف است.

وی در همین زمینه گفت: دشمن اگر از همه این طرق به نتیجه نرسید با ایجاد گروهک‌هایی که بتواند نظم و امنیت ما را برهم زند به دنبال دستیابی به هدف خود است و اگر همه اینها به نتیجه نرسید با فریب و حیله و لبخند به دنبال دستیابی به اهداف خود است.

وزیر دفاع با اشاره به شرایط امروز منطقه خاورمیانه یادآور شد: ما امروز شاهد بی‌ثباتی‌هایی در منطقه هستیم. بی‌ثباتی‌هایی که ناامنی فراوانی در منطقه رقم زده است. تنها کشوری که از امنیت برخوردار است و می‌تواند و اینگونه است که عامل ثبات، امنیت و صلح در منطقه است و نشان داده است به رغم اینکه همواره در معرض تهدید بوده ولی امنیت دارد، جمهوری اسلامی ایران است.

سردار دهقان افزود: ایران همواره به عنوان پیشتاز و پیش‌قراول مقابله با جریان‌های تروریستی تلاش می‌کند و امروز این کشور مقتدر در سایه وحدت ملی، انسجام ملی، تبعیت از رهبری حکیمانه، نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی قوی و مشرف بر مسائل نقش آفرینی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت دفاعی کشور و نیروهای تسلیحاتی نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در حوزه دفاعی خود تنها عنصر محدود کننده‌ای که پذیرفته‌ایم، عدم ورود به تولید سلاح‌های کشتار جمعی شیمیایی، هسته‌ای و میکروبی است ولی هیچ حدی را برای ورود خود در حوزه پدافندی نپذیرفته‌ایم زیرا کشور ما به دلیل موقعیت جغرافیایی و به خاطر نظام سیاسی حاکم و همچنین گذشته زمان و تاریخی همواره در معرض تهدید دیگران است. البته دشمنان ما نشان دادند در به‌کارگیری این سلاح‌ها در زمانی که لازم بدانند ابایی نخواهند داشت.

وزیر دفاع تصریح کرد: در حوزه پدافندی ما ملزم به این هستیم و این یک انتخاب است برای اینکه بتوانیم خود را در مقابل تهدیدات آماده نگه داریم.

سردار دهقان افزود: نیروی دفاعی کشور در بخش هوایی، دریایی، زمینی، هوافضا، موشکی و پدافندی هیچ عنصر محدودکننده‌ای یا قدرت تعیین کننده‌ای، در این زمینه نمی‌شناسد. آنچه که ما را در این زمینه محدود می‌کند عبارت است از تهدیدی که برای ما متصور است و ابزاری که برای پاسخ به آن تهدید نیاز داریم.

وی با بیان اینکه ما در جهت تقویت توان دفاعی خود در همه حوزه‌ها با برنامه مدون ابلاغ شده حرکت می‌کنیم، تصریح کرد: امروز ایران در زمینه‌های چندگانه‌ای که اعلام شد وضعیت بسیار مناسب و قابل قبولی داریم. در آغاز دوره مسئولیت بنده برنامه‌ای که به مجلس عرضه کرده‌ام و به تصویب مقام معظم رهبری رسید چند محور جدی را مورد توجه قرار دادیم.

وزیر دفاع گفت: اولین اقدام در این زمینه ایجاد سازمان مدیریت بود و به این سمت حرکت کردیم تا یک سازمان چابک، فعال، منعطف و پاسخگو داشته باشیم که قادر باشد تمامی ظرفیت‌های پژوهشی و تولیدی و صنعتی کشور را به خدمت بخش دفاع قرار دهد و از طرف دیگر دستاوردهای بخش دفاع را نیز در خدمت توسعه ملی کشور قرار دهد.

سردار دهقان بیان کرد: امروز به چنین نقطه‌ای دست یافته‌ایم و با بیش از سه هزار شرکت و بالغ بر 700 شرکت دانش‌بنیان و بیش از 95 دانشگاه و 100 هزار نخبه جوان همکاری می‌کنیم و به دنبال افزایش ظرفیت‌های خود هستیم.

وی گفت: در سایه این وضعیت ظرفیت‌های تولیدی ما به چندین برابر افزایش یافته بدون اینکه بخواهیم سرمایه گذاری زیربنایی سنگینی را داشته باشیم. همچنین موازی کاری را حذف کرده و پروژه‌های تحقیقاتی خود را محدود و بر روی چند محصول و مواردی که می‌تواند به ما محصول یا فناوری دهد تا برای ایران در صحنه‌های درگیری ایجاد برتری دهد، تمرکز کرده‌ایم

وزیر دفاع افزود: برنامه‌های تولیدی خود را محدود و بر مواردی متمرکز کرده‌ایم که برای ایران ایجاد بازدارندگی کند. در این فرآیند کاری و در این مسیر برنامه‌ای، آنچه مهم بود این بود که ما بتوانیم در کوتاه ترین بازه‌های زمانی بالاترین حد از نیاز خود را در جهت تعیین امنیت ملی و ارتقای ضریب امنیتی خود انجام دهیم.

سردار دهقان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ما امروز در حوزه تولید موشک، در زمینه موشک‌های کروز، موشک‌های بالستیک سوخت جامد و مایع در زمینه ساخت‌ موشک‌های پدافندی، حدی از توان را به لحاظ تولیدی داریم و حدی از توان را به لحاظ تحقیقاتی و طراحی داریم که قادریم هر بردی، هر دقتی و هر میزان تخریبی را با هر دقت اصابتی را طرحی و اجرایی کنیم.(دوباره بخوانید مطلب خیلی سنگینه )

وی ادامه داد: امروز موشک‌های برد بلند ما با دقت‌های زیر 10 متر می‌تواند اهداف متخاصم را مورد هدف قرار دهد.

وزیر دفاع گفت: در آینده به لطف خداوند موشک‌های بالستیک زمین به زمین خود را به گونه‌ای توسعه خواهیم داد که قادر باشد در دوردست‌ها اهداف دریایی خود را مورد اصابت قرار دهد(بین قاره ای ؟) در عین حالی که موشک‌های کروز از ساحل به دریا یا آنهایی که از شناورها شلیک شوند نیز قادر خواهند بود تمامی اهداف دریایی را مورد هدف قرار دهند.

سردار دهقان تصریح کرد: در روز گذشته خط تولید موشک ذوالفقار، موشک سوخت جامد تاکتیکی نقطه زنی که بسیار ضدجمینگ است را فعال کردیم و تا پایان امسال در اختیار نیروهای مسلح قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: تا پایان امسال سه محصول اساسی در حوزه موشکی که برتری و قدرت دفاعی ما را چندین و چند برابر افزایش می‌یابد به صحنه تولید خواهیم آورد. موشک غدیر، موشک سوخت جامد برد بلند، موشک سجیل، موشک جامد برد بلند با دقت اصابت بالا و موشک خرمشهر با دقت اصابت بالا با برد بلند انشاءالله از دستاوردهایی خواهد بود که امسال و در آینده‌ای نزدیک در خدمت قرار خواهد گرفت.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست‌هایی از نمایندگان مجلس گفت: نقش بسیار تعیین کننده مجلس شورای اسلامی از آغاز انقلاب تاکنون در جهت اتخاذ مواضع قاطع انقلابی و پیشبرد اهداف انقلابی ستودنی است و به عنوان یک رزمنده همواره از این مسئله ابراز خشنودی دارم.

سردار دهقان تصریح کرد: مجموعه قوانینی که در رابطه با ایثارگران، رزمندگان و حمایت از آنها وضع شده است، قوانین بسیار کارگشا و تأثیرگذار بوده که به مبانی فرهنگ و توسعه روحیه ایثار و شهادت کمک می‌کند.

وی افزود: به طور طبیعی در بودجه‌های سالانه و برنامه‌های پنج ساله نمایندگان محترم عنایت ویژه‌ای به بخش دفاعی داشتند که قابل تقدیر است. در دوره مسئولیت بنده آنچه که ما از نمایندگان دیدیم همراهی، دلسوزی و دقت نظر در مباحث مربوط به امنیت ملی و کمک به توسعه عناصر امنیتی ملت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما امید داریم در آینده نیز چه در قالب برنامه ششم توسعه و چه بودجه سال آینده گام‌های بلندتری برای تقویت بنیه دفاعی کشور برداریم. زیرا نیازمند توسعه صنایع دفاعی کشور و تأمین اقلام دفاعی و تهاجمی کشور هستیم.

 

 

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/635060/%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%DB%8C%D9%85

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در فیلم شلیک ؛ یک ذوالفقار سبز رنگ دیده میشه که تصویر اون در بنر پشت موشک در مراسم رونمایی هم مشخصه ؛ باقی تصاویر شلیک ظاهرا حاصل فتوشاپ تصاویر شلیک فاتح 313 هست

http://8pic.ir/images/lpo9xw3oeshx7c20xk02.jpg
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از مقایسه سایر اجزای پیکربندی فاتح-313 در یک طرف و فاتح-110 و ذوالفقار در طرف دیگه میشه دید که ذوالفقار بیشتر شباهت داره به 110 تا به 313 از جمله همون شکل بالک های انتهایی مثلثی در این موشک ها.

اگر این مطلب که ذوالفقار سر جنگی بارانی داره رو روش حساب کنیم، احتمالا سرجنگی سبکتر از یک سرجنگی منفرد خواهد شد مگر اینکه حجم بیشتری به سرجنگی تخصیص پیدا کنه که داستان دار میشه بحث بازطراحی موشک.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با توجه به این که در ساختار کلی موشک به نظر میاد تفاوتی ایجاد نشده به نظر میرسه از وزن سر جنگی کم شده باشه برای افزایش برد . ( در عکس های بالا تغییرات در کلاهک و سرجنگی مشخص هست )

بماند که اولین نگاه حس کردم اسم روش فتوشاپه ولی دیگه دنبال عکس اصلی نرفتم.....این رو در نظر بگیرید با توجه به تصاویری که قرار دادید علاوه بر کاهش سر جنگی افزایش سوخت رو هم داشتیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظرم مسیله سبکتر شدن سرجنگی برای افزایش برد، منتفی هست، فاتح-110، 3.5 تن وزن داره، که سرجنگیش 500 کیلوگرم هست، یعنی کمتر از 15 درصد از وزن کل موشک، اصلا منطقی نیست، با کم کردن 15 درصد از وزن، بشه برد موشک رو 230 درصد ارتقاء داد!
در ضمن مسیله نقطه ثقل و آیرودینامیک موشک، به هم میخوره! به همین دلیل بهتره قضیه و استدلال سبکتر شدن سرجنگی را (چه در فاتح-313 و چه در ذوالفقار) کاملاً کنار بگذاریم!
  • Upvote 11
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.