Crash

تانک سبک Type-15 ساخت چین

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

به عنوان یک تانک سبک چقدر سنگین و قوی هست

شبیه MBT های نسل قبل

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 14 مهر 1399 در 15:16 , Crash گفت:

جنگهای انبوه در کنار مناطق کوهستانی و صعب العبور این مناطق رو برای حضور ادوات زرهی سنگین نامناسب کرده است.

سلام... زدی توی خال... جنوب شرق آسیا برای زرهی بدترین عوارض هست

بر 14 مهر 1399 در 15:16 , Crash گفت:

روسها تانک سبک هوابرد Sprut-SDM1 را به هندی ها پیشنهاد دادند. برخلاف تانک های سبک تایپ-15 تانکهای روسی قابلیت هوابرد بودن و دوزیست بودن را نیز دارند.

درباره ش توی سایت  مطلبی داریم؟

بر 14 مهر 1399 در 15:16 , Crash گفت:

از سمت دیگر سپاه تنفگداران ایالات متحده امریکا برای تمرکز بیشتر و افزایش توان رزمی در مقابل چین در حال بازنشسته کردن تانکهای M1A1  ابرامز خود هست تا قابلیتهای تحرک خود را در نبرد با چین افزایش دهد.

 تا جیی که یادمه توی جنگ اول خلیج فارس یه بردلی آمریکایی یه تانک عراقی رو با موشک می زنه و ثابت می کنه که برای مقابله با تانک دیگه لازم نیست که همیشه تانک بیاریم به میدون آپشنهای مقابله با تانک روز به روز دار ه بیشتر میشه

 

در کل مطلب خیلی خوبی بود ... خسته نباشید

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , RezaKiani گفت:

درباره ش توی سایت  مطلبی داریم؟

بله. توی مطالب خیلی قدیمی قسمت زرهی، مطلبی در موردش هست. اگر منظورتون همون دوزیست - هوابرد شوروی هست، البته.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
15 hours قبل , RezaKiani گفت:

سلام... زدی توی خال... جنوب شرق آسیا برای زرهی بدترین عوارض هست

اگر به نبردهای گذشته که در این منطقه اتفاق افتاده نگاه کنیم بازهم متوجه حضور پررنگ تر و موثر تر خودروهای زرهی سبک حتی در گذشته می شویم.

ژاپن ها در جنگ جهانی دوم در سلسله نبردهای اقیانوس ارام عموما از تانکهای سبک، متوسط و تانکهای سبک دوزیست برای حملات زمینی استفاده میکرد. حتی تانک متوسط مانند تایپ 3 Chi-Nu  ارتش ژاپن که در اواخر جنگ وارد میدان نبرد شدند درمقایسه با دیگر تانکهای متوسط هم عصر خود بسیار سبک تر بود. تانک های متوسط ژاپنی عمدتا وزنی کمتر از 20 تن داشتند. برخلاف جبهه اروپا که غولهای زرهی مثل تانکهای سنگین سری KV و  IS شوروی و تانکهای سری تایگر آلمان در آن حضور داشتند، در جبهه اقیانوس ارام سنگین ترین تانک حاضر در میدان نبرد مربوط به ارتش امریکا وتانک های سری پرشینگ با وزن 46 تن بود که البته حضور پر رنگی نیز نداشتند. در جنگ دو کره نیز با پیشرفت جنگ در مناطق جنگلی و کوهستانی تانک از نقش اصلی و سنتی خود که تهاجمی زمینی است فاصله گرفتند. ارتش امریکا و متحدیشن به علت ضعف ساختاری تانکها در این مناطق از انها به عنوان دفاع ثابت و پشتیبانی آتش نیروهای پیاده نظام استفاده می کردند. تانکها در سنگره های با تور استتار مستقر میشدند که به محیط اطراف دید داشته باشد. در جنگ ویتنام نیز حضور تانکهای سبک دوباره رونق گرفت. با وجود تلفات زرهی، تحرک پذیری خودروهای سبک خصوصا در مناطق جنگلی وصعب العبور مورد پسند هر دو طرف درگیری بود. در نبرد ویتنام تانکهای سبک مانند PT76 ، تایپ 62 در اختیار نیروهای ویتنام شمالی و تانکهای سبک مانند ام24 ، ام 41 و شریدان در اختیار نیروهای ویتنام جنوبی و متحدانش حضور داشتند.

 

جهت یادآوری و مرور مطالب گذشته :

 

076f3ad8aa9d49.jpg 683ee52e361f9.jpg

تانک های سبک و متوسط ژاپنی در جنگ جهانی دوم تحرک پذیری مناسبی برای انجام عملیات در مناطق انبوه جنگلی داشتند.

 

British_Centurion29.jpg M-Pork-Chop-1.jpg HRP08X.jpg

با ادامه جنگ در کره و به بن بست رسیدن جنگ، تانکها به مرور از نقش سنتی خود دور شدن و به سمت نقش دفاع ثابت حرکت کردند.

 

fsdghdh.jpg

تانک های شرمن M4A3E8 در حال اجرای اتش پشتیبانی برای نیروهای پیاده نظام در جنگ کره به شکل دفاع ثابت- البته شاید استفاده از تکنیک دفاع ثابت در جنگ دو کره برای تانک ها مناسب بوده است اما برای نبردهای امروزی کافی مناسب نیست ( مانند انچه برای نیروهای زرهی عربستان در مرز با یمن رخ داد) و بدون داشتن تحرک نیروهای زرهی در نبرد های مدرن به راحتی شکار میشوند. به نظر میرسد در چنین مناطق جنگلی و کوهستانی داشتن زرهی سنگین مناسب نخواهد بود اما خودروهای زرهی سبک می توانند با تحرک و اتش مناسب در این مناطق عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

 

30_5.JPG 95d47ddc6ba5a36.jpg

جاده‌های مالرو و با عرض کم برای ادوات زرهی سنگین مناسب نیستند. حرکت ادوات زرهی  با ابعاد بزرگ در چین معابری میتواند موجب سقوط انها از ارتفاعات شود. اما تانکهای سبک با وزن و ابعاد کوچک مشکلات کمتری برای عبور از این نوع معابر دارند.

تانک  سبک شریدان (سمت راست) و تانک سبک تایپ62 (سمت چپ )در جنگ ویتنام

 

بر 14 مهر 1399 در 15:16 , Crash گفت:

به عنوان مثال فیلیپین در حال برنامه ریزی برای خرید یک تانک سبک است

در جدیدترین نمونه نیز  در سال 2017 طی درگیری نیروهای دولت فلیپین با مسلمان تندرو در شهر ماراوی، ارتش این کشور برای مبازره با تروریستها از خودورهای زرهی به همراه نیروهای پیاده نظام استفاده کرد. البته ارتش فلیپین  متوجه شد خودروهای زرهی که در اختیار دارد برای نبردهای امروز کافی نیست. پس خرید یک تانک سبک مدرن برای ارتش فلیپین موجب خواهد شد تا این کشور دست برتری در مقابله با نیروهای تندرو و شبه نظامیان مسلح داشته باشد. باتوجه به اینکه شبه نظامیان مستقر در این کشور از نظر تجهیزات ضد زره قدرتمند نیستند تانکهای سبک میتوانند عملکرد خوبی چه در نبرد شهری و چه در نبرد در جنگلها برای مبازره با تروریستها داشته باشند.

philippines-marawi-isis-abu-sayyaf.jpg

خودروهای زرهی فیلیپین  قدیمی هستند پس این کشور برای افزایش قدرت نیروی زمینی خود برای مبارزه با شبه نظامیان به فکر خرید تانک سبک افتاده است

 

15 hours قبل , RezaKiani گفت:

درباره ش توی سایت  مطلبی داریم؟

درباره نمونه قدیمی تر این تانک یعنی Sprut-SD تاپیک داریم اما نمونه ای که روسها به هندیها پشینهاد کردند نمونه بروز رسانی شده یعنی Sprut-SDM1 است. این نمونه سیستم نظارتی و کنترل اتش بهتری در مقایسه با نمونه استاندار دارد. همچنین مجهز به جایگاه سلاح کنترل از راه دور هست. همچنین روسها قابلیت شناروی را در نمونه Sprut-SDM1 ارتقا داده اند.

 

  • Like 2
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
11 hours قبل , Crash گفت:

البته ارتش فلیپین  متوجه شد خودروهای زرهی که در اختیار دارد برای نبردهای امروز کافی نیست. پس خرید یک تانک سبک مدرن برای ارتش فلیپین موجب خواهد شد تا این کشور دست برتری در مقابله با نیروهای تندرو و شبه نظامیان مسلح داشته باشد. باتوجه به اینکه شبه نظامیان مستقر در این کشور از نظر تجهیزات ضد زره قدرتمند نیستند تانکهای سبک میتوانند عملکرد خوبی چه در نبرد شهری و چه در نبرد در جنگلها برای مبازره با تروریستها داشته باشند.

philippines-marawi-isis-abu-sayyaf.jpg

خودروهای زرهی فیلیپین  قدیمی هستند پس این کشور برای افزایش قدرت نیروی زمینی خود برای مبارزه با شبه نظامیان به فکر خرید تانک سبک افتاده است

 احسنت... این بیشتر قیافه ش می خوره مال ضد شورش باشه تا عملیات جنگی راس راسکی

زیادی پرپریه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تحویل تانک سبک تایپ-15 به نیروی دریایی ارتش آزادی بخش خلق چین

Twitter.png

 

جدیدترین گزارش ها نشان می دهد که پیشرفته ترین تانک سبک چینها یعنی تایپ-15 ، به طور مستقل در نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق (PLA) به خدمت گرفته شده است. این تانک سبک، که  قبلاً فقط در خدمت نیروی زمینی چین بوده  است و برای انجام مأموریت ها در فلات ها مستقر مورد استفاده قرار می گرفته است. فرماندهی نظامی تبت و سین کیانگ که از مرزهای غربی چین محافظت می کنند از تانک سبک تایپ 15 استفاده می کنند. اما سپاه تفنگداران نیروی دریایی چین نیز این تانک سبک را برای تاخت آبی-خاکی و عملیات های واکنش سریع مناسب دیده است. به لطف وزن سبک و موتور قدرتمند ، تایپ 15 می تواند برخلاف تانک های اصلی میدان نبرد تحت شرایط محیطی چالش برانگیزی نیز کار کند. به گفته کارشناسان نظامی چینی این تانکها نه تنها میتواند در مناطق کوهستانی بلکه در مناطق ساحلی، جنگل ها، مناطقی با ابهای خروشان و در جنگ های شهری مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به این مزایا، تایپ 15 برای سپاه تفنگداران نیز گزینه مناسبی است، زیرا می تواند از این نوع تانک بسیار متحرک در عملیات های تاخت ابی-خاکی و مأموریت های واکنش سریع استفاده کند. در عملیات های تاخت آبی-خاکی، تانک سبک تایپ 15 می تواند از طریق ناوچه های آبی-خاکی و هواناوها به منطقه ساحلی منتقل شود. تانک های تایپ 15 می تواند  با اتش مستقیم توپ 105 م.م خود پوشش اتش قوی برای پیاده نظام ایجاد کنند. وی دونگکسو، کارشناس نظامی مستقر در پکن در این باره می گوید: پس از دستیابی به زمین های ساحلی، تانکی مانند تایپ 15 هنگام تهاجم در مناطق عمیق تر، می تواند بهتر از یک تانک دوزیست عمل کند. تلویزیون مرکزی چین (CCTV) روز چهارشنبه گزارش داد یک تیپ وابسته به سپاه تفنگداران نیروی دریایی PLA تانک سبک تایپ 15 را دریافت کرده است. در این گزارش گفته شده است نیروی دریایی چین با استفاده از آزمایش های میدانی، مطالعه کتابچه های راهنما و مشورت با سازنده تانک، روش عملیاتی اساسی این تانک سبگ را ظرف مدت یک ماه درک کرده است. تحویل تانک های سبک تایپ 15 به تیپ های تفنگداران نیروی دریای میتواند نشان دهنده این موضوع باشد که نقش این نیرو ها از تمرکز کامل بر عملیات های آبی-خاکی به عملیات های همه جانبه در حال تغییر است. تلویزیون مرکزی چین اطلاعات بیشتری در مورد تعداد تانک های تاپ 15 تحویلی و زمان تحویل انها به نیروی دریایی چین نداده است.

thumb_49eca83dgy1gr44f8t4r1j21he0u012a.j thumb_49eca83dgy1gr44f9m416j21he0u0tlp.j thumb_E2-6heCVkAI4YJU.jpg

گزارش تلویزیون مرکزی چین از تحویل تانهای سبک تایپ 15 به سپاه تفنگداران نیروی دریایی چین

بر 14 مهر 1399 در 11:42 , Crash گفت:

 

017b035ba9907ca805853addf75.jpg  New_105mm.jpg

اگر چه تانک تایپ 15 قابلیت دوزیست بودن را ندارد اما وزن ، سطح حفاظت و قدرت آتش این تانک برای استفاده نیروهای تفنگداران دریایی چین مناسب خواهد بود. هواناو Type 726 میتواند دو دستگاه تانک تایپ 15 را با جابه جا کند.

 

منبع

  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

rsz_1c697a5565c3222abf1b01.jpg rsz_1c697a5565c3222abf2802.jpg

تانک های سبک تایپ 15 متعلق به تیپ های تسلیحات ترکیبی تحت نظر فرماندهی سین کیانگ ارتش آزادیبخش خلق چین در طول یک تمرین نظامی -15 خرداد 1400

  فرماندهی سین کیانگ مناطق مرتفع غربی چین را تحت کنترل دارد. در طول سال های گذشته فرماندهی سین کیانگ تسلیحات جدیدی را برای رزم زمینی از جمله هویتزر خودکششی کامیون سوار PLC-181، نسل سوم خودروهای زرهی سبک دانگ فنگ منگشی و تانک سبک تایپ 15 تحویل گرفته است. این تجهیزات جدید برای نبرد واکنش سریع در مناطق مرتفع مناسب هستند.

  • Like 2
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 زنان زرهی در تانکهای سبک تایپ 15

IMG_20210802_183316.jpg

 

از همان ابتدا تحویل تانکهای تایپ 15 به نیروی زمینی ارتش ازادی بخش خلق چین خصوصا گروه ارتش 75 که زیر نظر فرماندهی جبهه جنوبی قرار دارد بخشی از خدمه این تانکهای سبک را سربازان زن چینی تشکیل می دادند. در نیروی زمینی ارتش چین زنان زیادی به عنوان خدمه تانک ها خدمت میکنند و نسبت به گذشته تعداد آنها افزایش قابل توجه ای پیدا کرده است. استفاده از فناوریهای جدید در تانک های همچون تایپ 15 مانند سیستم فرمان جدید، گریبکس اتوماتیک و بارگذار خودکار باعث شده است تا زنان بیشتری توانایی هدایت تانکها را بر عهده بگیرند.

 

thumb_IMG_20210802_182504.jpg thumb_IMG_20210802_182506.jpg

 

thumb_IMG_20210802_182442.jpg thumb_IMG_20210802_182434.jpg thumb_IMG_20210802_183305.jpg

  • Like 1
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تحویل تانک های سبک VT5 به بنگلادش

456JPOJ66.jpg

 

طبق تصویر منتشر شده در فضای مجازی در 24 نوامبر 2021، چین آماده تحویل اولین دسته از تانک های سبک VT5 به ارتش بنگلادش است.  در دسامبر 2019، وزارت دفاع بنگلادش رسما اعلام کرد که ارتش این کشور سفارش خرید 44 دستگاه تانک VT-5 را به چین داده است. این تعداد تانک VT-5 برای تجهیز  یک تیپ زرهی در ارتش بنگلادش است. بنگلادش فقط از تانک های چینی استفاده میکند. تانک های MBT-2000 (44 دستگاه )، تایپ 59 Durjoy ( 174 دستگاه) و تایپ 69IIG ( 58 دستگاه) از جمله تانک های ارتش بنگلادش محسوب می شوند. بنگلادش در نظر دارد روابط خود با چین را در زمینه خرید و همکاری نظامی گسترش بدهد.

تانک سبک VT5 نمونه صادراتی تانک سبک تایپ-15 محسوب میشود که با وجود تشابهات تفاوت های ساختاری قابل توجه ای دارند. محل قرار گیری دریچه رانند در تایپ 15 سمت چپ بدنه است اما در تانک سبک  VT5 در مرکز بدنه قرار دارد. علت این تفاوت در جایگاه راننده به علت تفاوتهای طراحی بخش بدنه است. زاویه بخش سینه تانک در VT5 نیز با تایپ 15 متفاوت است. شکل برجک نیز تفاوت های قابل توجه ای دارند در نتیحه ارایش زره های واکنشی بر روی برجک نیز متفاوت است. سیستم هشدار دهنده قفل لیزری نیز در دو تانک متفاوت است.

 

IMG_20211122_165901.jpg  IMG_20210830_123250.jpg

تانک سبک تایپ-15 که در نیروهای مسلح ارتش آزادی بخش خلق چین عملیاتی است

 

456456487.jpg 456456~2.jpg

تانک سبک VT5 مخصوص صادرات

 

56756756.jpg

سنسورهای سیستم هشدار قفل لیزری تانک VT5 (مربع قرمز)

 

بر 14 مهر 1399 در 11:42 , Crash گفت:

EVA0HtH.jpg

سنسورهای سیستم هشدار قفل لیزری تانک تایپ 15 (مربع قرمز)

 

  • Like 3
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
32 minutes قبل , Crash گفت:

تحویل تانک های سبک VT5 به بنگلادش

یک کشور کوچک با جمعیت بسیار زیاد و اوضاع سیاسی و اقتصادی متلاطم اما !!!! در انتخاب محصولات مورد نیاز ارتش بسیار خوش سلیقه ( با توجه به بودجه محدود )

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.