امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

1 hour قبل , alala گفت:

کته جالب هم اینجاست نیروهای زرهی قزوین که ارسال شدند در پلدشت مستقر شدند یعنی مرز نخجوان کمی بالاتر از سد و جلفا و نزدیک مسیر دسترسی ترکیه به نخجوان

كه در صورت هجوم به دالان مرزي ايران و ارمنستان توسط تروريستها ، باريكه مرزي تركيه و نخجوان مسدود و به قول دوستان در تاپيك سوريه ;)يك پاكت دربسته ايجاد كنند !

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 minutes قبل , MF44 گفت:

كه در صورت هجوم به دالان مرزي ايران و ارمنستان توسط تروريستها ، باريكه مرزي تركيه و نخجوان مسدود و به قول دوستان در تاپيك سوريه ;)يك پاكت دربسته ايجاد كنند !

 

البته کمی پایین تر از اون دالان مستقر هستند و فکر نکنم کار به اونجا بکشه. چون تجاوز به خاک ترکیه (خدا لعنت کنه کسی که خاک کشور و خاک خودمون را تقدیم میکنه به بیگانه) محسوب میشه. ولی پیام خاص خودش را داره. نخجوان میتونه خودش هدف اصلی باشه چون یکجورهایی خودمختار هست و اگر تهدید از اونجا شامل حال کشور بشه (ولو تغییر مرزها باشه) حساب پس دادن تروریستها در همون نخجوان معقولتر هست. باریکه ترکیه هم کافیه تحت نظر باشه که اگر اقدامی صورت گرفت اونوقت پاسخ داده بشه.

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اولتیماتوم سرتیپ کیومرث حیدری به ترکیه‌ و باکو:

«ما نگاهی برای دفاع از یکی از طرف های درگیر جنگ قره باغ نداریم و تاکید ما بر آرامش و پیگیری اختلافات از طریق گفتگو میان دو کشور است.
اما حفظ ژئوپلیتیک منطقه قابل احترام و خط قرمز ما است و هیچ قدرتی نباید درصدد تغییر در جغرافیای منطقه باشد. ما این موضوع را بر نمی تابیم».

................................................................

سردار شکارچی:
از آنجا که ایران با آذربایجان و ارمنستان مرز مشترک دارد و برای ایران، امنیت خطوط مرزی و شهروندان مرزنشین در اولویت قرار دارد، دو کشور به شدت مراقب باشند که کوچکترین تعرضی به جمهوری اسلامی ایران، واکنش قاطع در بر خواهد داشت. ما آمادگی بسیار خوبی برای مقابله با هر نوع تهدیدی در مرزهایمان با حضور نیروهای مرزبانی و واحدهایی از نیروی زمینی سپاه و ارتش ایران داریم.

خواسته ما از طرفین مناقشه قره‌باغ این است که پای تکفیری‌ها نباید به هیچ عنوان در این منطقه باز شود، حضور تروریست‌های تکفیری برای ایران غیر قابل تحمل است و قطعاً جمهوری اسلامی این حضور را به هیچ عنوان تحمل نمی‌کند. حضور پایگاه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی نکته مهم دیگری است، ما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم پایگاه‌های این رژیم در نزدیکی مرزهای ما و در منطقه مورد مناقشه و درگیری ایجاد شود، این دو نکته برای ما خیلی اساسی است و دو کشور درگیر، به این موضوع توجه جدی داشته باشند. اگر غیر از این اتفاق بیفتد عواقب آن به عهده کشوری است که رد پا وحضور تکفیری‌ها و مزدوران صهیونیستی را باز می‌کند، و ایران با این دو پدیده شوم برخورد قاطع می‌کند.

.............................................................

 

منبع:کانال اذریها

ویرایش شده در توسط ariya0912
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اصولا باید توجه بشه وقتی صحبت از عدم تغییر مرزهای بین الملل میشه این برای ایران قطعا یک "حق" هست و یک مسئله خارجی محسوب نمیشه. به اندازه همون حق آزاد سازی اراضی اشغالی برای هر کشور دیگه ای. گرفتن دسترسی مرزی یک کشور و محدود کردن مرزهاش مثلا از 16 مرز به 15 مرز گرفتن "حق" یک کشور هست که کاملا مشروع حق برخورد داره. خصوصا توسط کشور ثالثی که مرز مشترک نداره و اتفاقا قصدش کاستن از مرزهای ما و افزودن به مرزهای خودش هست. اردوغان میتونه به ما پیشنهاد بازگشت کوه آرارت و مناطق مجاور مرزهای ارمنستان به ترکیه را بده و اونوقت ما هم فکر کنیم ببینیم اجازه دسترسی مرزی از طریق قطع مرزهای ما (در داخل خاک ارمنستان نه ما البته) به ارمنستان را میشه بهش داد یا خیر؟! چشم در برابر چشم. دسترسی مرزی ترکیه به ارمنستان قطع بشه و به ما داده بشه ما هم از این سمت اجازه تعرض* مثلا بدیم (از خاک خود ارمنستان برند میتونند بگیرند) - البته چون یک مرز به مرزهاشون اضافه میشه (آذربایجان) ما کل مرز ارمنستان را ازشون میخواهیم که یک مرز هم کم بشه ازشون و تغییری در موزانه ژئوپلوتیکی دو کشور هم رخ نده!!

 

*قطعا که این یک مثل هست و ما در جایگاهی نیستیم که اجازه تعرض به هیچ کشوری را صادر کنیم. منظور همون بی طرف نشستن در ماجرا هست فرضا.

 

قطعا فکر تعرض این شکلی اردوغان به حقوق یک کشور هم باورکردنی نیست که چطور بخ خودش جرات میده ( هر چه قدر میخواهی خوش بین باشی یکی انقدر احمق نیست و انقدر پررو و وقیح و متجاوز هم نیست که اینچنین به حقوق یک کشور لااقل سرپا (سوریه را که خودش ویران کرد و عراق هم امریکا و ناتو و سرپا نیستند بندگان خدا) ادعا داشته باشه و بخواد تعرض کنه ولی سوریه و عراق و اشغال بخشی از خاکشون به کنار خصوصا سوریه و تعرضات جنایتکارانه ترکیه بهش، همین چند وقت پیش یادمون نمیره وزیر کشورشون چطور وقیحانه آذربایجان غربی ایران را هم به تعرض و حمله تهدید کرده بود. اصولا رژیمی که هیچ اصالتی نداشته باشه و از امپراطوری تاریخی تنها یک پوسته ظاهری به ارث برده باشه که اون هم توسط فشار برای شبیه شدن به غرب دچار ناخالصی و خدشه دار شدن اصالتش شده باشه میشه ترکیه امروزی که به پشتوانه یک قرارداد نظامی/سیاسی و چند بگو و بخند با قدرتها و چند موقعیت مناسب منطقه ای بواسطه همین ارتباطات برای خودنمایی و یک اقتصاد تازه برخواسته؛ هوا برش میداره که غوره نشده مویز شده. خطرات چنین کشورهای به اصطلاح تازه به دوران رسیده ای از کشورهایی که جایگاه خودشون را میدونند ولو در موقعیت یک قدرت بزرگ خطرناک تر هستند.

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.