seyedmohammad

اندیشکده امریکن انترپرایز

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بسمه تعالی 

 

اندیشکده امریکن انترپرایز

 

unknown-1-1.jpg

 

 

 ترجمه نام اندیشکده " امریکن انترپرایز "  که به اختصار AEI خوانده میشود ، " مؤسسه پژوهش سیاست عمومی کار آفرینی آمریکایی "  است . این اندیشکده از اندیشکده های مهم آمریکا است که پژوهش های  آن بیشتر حول  مسایل مرتبط با  سیاست، اقتصاد و رفاه اجتماعی است. ثبت رسمی آن به صورت  مؤسسه بوده و در سال ۱۹۳۸ پایه گذارده شد در سه دهه ی اخیر  به عنوان یکی از بزرگترین حامیان و اعضای جامعه نومحافظه‌کار آمریکا و یکی از مهمترین مراکز سیاستگذاری جریان راست در این کشور مطرح بوده است.این مؤسسه  بیشتر با کمک‌های مالی بنیادها، ابرشرکت‌ها و افراد فعال و تاثیر گذار در صنایع بزرگ ایالات متحده حمایت می‌شود. از ژانویه ۲۰۰۹  ،  آرتور سی بروکس ریاست این مؤسسه را بر عهده داشته‌است. این مجموعه به شکل  هیأت امنایی اداره می شود ، این هیات متشکل از 25 مدیر و مدیر سابق شرکت های بزرگ صنعتی آمریکاست .

شعار مهم این موسسه این است : "رقابت ایده ها بنیان یک جامعه آزاد  است. "  در  همین راستا این موسسه ماموریت خود را  به شرح زیر تعریف میکند :

«دفاع از اصول و بهبود نهادهای آزادی آمریکایی و سرمایه‌داری دمکراتیک شامل :  دولت محدود، بنگاه‌های خصوصی، آزادی و مسئولیت فردی، سیاست‌های دفاعی و خارجی هشیارانه و مؤثر، مسئولیت پذیری سیاسی، و ابراز عقاید  آزادانه  " 

 این سازمان  رسما غیر حزبی است و خود را نیز به صورت غیر حزبی توصیف میکند ولی مشخصا  با سیاست‌مداران مرتبط با حزب جمهوری‌خواه و نومحافظه کار ارتباط گسترده‌ای دارد و اعضای این سازمان  همگی عضو حزب جمهوری‌خواه می‌باشند . انتخاب جرج دبلیو بوش این سازمان را به راس قدرت آمریکا نزدیک کرد و اعضای انستیتو انترپرایز آمریکا در وزارت دفاع و وزارت خارجه مستقر شدند. تأثیرگذاری این سازمان با روی کار آمدن جرج دبیلیو بوش به اوج خود رسید و اعضای آن بیش از پیش توانستند در سطوح مختلف امنیتی و نظامی دولت آمریکا نفوذ نمایند. همچنین افراد معروفی چون رئیس‌جمهور جرالد فورد، , دیک چینی  جان بولتون ، پال ولفوویتز ، جونا گولدبرگ و میلتون فریدمن سابقه ی همکاری با این مرکز را دارند . 

 

سیاست اقتصادی کانون اصلی مطالعات موسسسه  کارآفرینی آمریکایی بود و  این مؤسسه هنوز مطالعات سیاست اقتصادی را در هسته اصلی خود نگه می دارد . به جز آن  این مرکز برنامه های مطالعاتی دیگری را ذیل عناوین زیر اجرا میکند :

سیاست های مالیاتی
کوین هاست و آلن دی ویارد کارشناسان اصلی سیاست های مالیاتی AEI هستند ،  موضوعات مورد پژوهش این موسسه در این حوزه عبارتند از : توزیع درآمد ، هزینه های انتقال ، نرخ های مالیاتی حاشیه ای و مالیات بین المللی درآمد شرکت ها  قانون حمایت از بازنشستگی سال 2006 ؛ امتیاز دهی پویا و تأثیرات مالیات بر سرمایه گذاری ، پس انداز و فعالیت کارآفرینی و گزینه هایی برای رفع حداقل مالیات جایگزین . این موسسه تاکنون چندین گتاب در این زمینه به چاپ رسانده است . 

مرکز مطالعات نظارتی و بازار 
از سال 1998 تا 2008 ، این مرکز ،  مرکز مشترک مطالعات تنظیم مقررات AEI و اندیشکده ی  بروکینگز بود ،  این مرکز اکنون دیگر فعالیت  ندارد ولی از کنفرانس ها ، مقاله ها و کتاب هایی در مورد تصمیم گیری مقررات و تأثیر مقررات فدرال بر مصرف کنندگان ، مشاغل و دولت ها حمایت مالی می کند.

سیاست انرژی و محیط 
 AEI ، بر لزوم طراحی سیاستهای زیست محیطی که نه تنها از طبیعت بلکه از نهادهای دموکراتیک و آزادی بشر محافظت می کند تأکید می کند. هنگامی که پروتکل کیوتو در حال توافق نهایی  بود ، AEI در تشویق ایالات متحده برای پیوستن به آن مردد بود. در مقاله ای از مجموعه چشم انداز AEI در سال 2007 ، نویسندگان درباره پروتکل کیوتو بحث می کنند و اظهار می کنند که ایالات متحده "باید نسبت به پیوستن به یک رژیم بین المللی تجارت آلایندگی هوشیار باشد". آنها برای تأیید این بیانیه خاطرنشان كردند كه تعهد به هدف انتشار كیوتو یک تعهد مهم و غیرواقعی برای ایالات متحده است. علاوه بر این ، آنها اظهار می دارند که مقررات کیوتو نه تنها در سیاست های دولت بلکه در بخش خصوصی نیز از طریق گسترش کنترل دولت بر تصمیمات سرمایه گذاری تأثیر دارد. اندیشمندان  AEI گفتند که ایالات متحده اگر این معاهده را امضا کند ، "رقیق سازی حاکمیت" در سطح بین المللی را نتیجه خواهد گرفت. 

مطالعات سیاست خارجی و دفاعی 
محققان مطالعات سیاست خارجی و دفاعی AEI بر "چگونگی ارتقاء آزادی سیاسی و اقتصادی - و همچنین منافع آمریکا" در سراسر جهان تمرکز می کنند.  نویسندگان و محققان  AEI  همواره تمایل به هواخواهی از برخوردهای قاطع نسبت به تهدیدهای  بالقوه به ایالات متحده، از جمله اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ سرد ، صدام حسین در عراق ، جمهوری خلق چین ، کره شمالی ، ایران ، سوریه ، ونزوئلا ، روسیه و گروه های شبه نظامی مانند القاعده و حزب الله داشته اند  .

بخش مطالعات سیاست خارجی و دفاعی AEI به ریاست دانیل پلتکا ، بخشی از این موسسه است که  بیش از همه با نو محافظه کاری همراه است، نو محافظه کاران برجسته سیاست خارجی در AEI شامل ریچارد پرل ، گری اشمیت و پل ولفوویتز هستند . جان بولتون ، که غالباً گفته می شود نومحافظه کار است ،گفته است که او همراه با گروه گفته شده  نیست ، زیرا تمرکز اصلی وی بر منافع آمریکا است ، نه ارتقاء دموکراسی. به هر روی این سازمان همواره نگاهی جنگ‌طلبانه به مسائل جهانی داشته و یکی از بزرگترین حامیان فکری سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا طی چند دهه اخیر بوده است.

استراتژی امنیت ملی ایالات متحده ، سیاست دفاعی
در اواخر سال 2006 ، وضعیت امنیتی در عراق رو به وخامت بود و گروه مطالعات عراق پیشنهاد خروج تدریجی سربازان آمریکایی و درگیری بیشتر همسایگان عراق را مطرح کرد. با مشورت با گروه برنامه ریزی عراق در AEI ، فردریک د. کاگان گزارشی از AEI با عنوان " انتخاب پیروزی: برنامه ای برای موفقیت در عراق  "منتشر کرد که خواستار مطالب زیر بود :

تغییر در استراتژی برای تمرکز بر "پاکسازی و نگه داشتن" محله ها و تأمین امنیت جمعیت 

افزایش  نیروها به هفت تیپ ارتش و هنگ دریایی

 تأکید مجدد بر بازسازی ، توسعه اقتصادی و مشاغل. 

در حالی که گزارش تهیه می شد ، کاگان و کین در پشت صحنه در حال توجیه رئیس جمهور بوش ، معاون رئیس جمهور چنی و سایر مقامات ارشد دولت بوش بودند. به گفته باب وودوارد ، شوماکر وقتی  خبر را دید به شدت  عصبانی شد  زیرا ژنرال جک کین ، معاون رئیس ستاد سابق ارتش ، در 11 دسامبر به رئیس جمهور اطلاع داده بود تا درباره استراتژی جدید عراق که توسط دولت پیشنهاد شده بود ، صحبت کند.

کاگان ، کین و سناتورها جان مک کین و جوزف لیبرمن این برنامه را در یک جلسه در 5 ژانویه 2007 در AEI ارائه دادند. بوش از تغییر استراتژی در تاریخ 10 ژانویه خبر داد و ایده  های مطرح شده در گزارش ، پس از بررسی دقیق ژنرال جك كین و برخی از مقامات ، حمایت بیشتری را به دست آورد.  کاگان نویسنده سه گزارش بعدی بود که بر پیشرفت این روند نظارت می کردند.

 

سخنرانی دیک چنی در موسسه امریکن اینترپرایز :

300px-cheneyatae.jpg

 

 

مطالعات منطقه ای 
AEI گزارش های زیادی در مورد آسیا منتشر کرده است . مطالعات آسیایی در AEI  ظهور چین به عنوان یک قدرت اقتصادی و سیاسی ؛ برنامه امنیتی و اقتصادی تایوان ؛ تحول نظامی ژاپن ؛ تهدید کره شمالی هسته ای و تأثیر اتحادها و رقابت های منطقه ای بر روابط نظامی و اقتصادی ایالات متحده را در بر می گیرد. 

مقالات موجود در مجموعه پروژه های AEI Tocqueville on China Project "فرهنگ زیر بنایی مدنی پست مائو چین را استخراج می کنند ، و به سیاستگذاران این امکان را می دهند تا نیروهای داخلی و فشارهایی که آینده چین را شکل می دهد را بهتر بشناسند". [

همچنین برنامه اروپای AEI شامل بررسی تهدیدهای روسیه نسبت به ایالات متحده میشود . محققان AEI تمایل دارند روسیه را به عنوان "چالش بزرگ استراتژیک برای غرب" تلقی کنند. 

مارک فالکوف ، که اکنون بازنشسته شده است  روی کانون جنوبی ، پاناما و کوبا تمرکز داشت . وی هشدار داده است كه راه برای كوبا پس از حكومت فیدل كاسترو یا برداشته شدن تحریم تجاری ایالات متحده برای جزیره ای كه توسط نیم قرن فقر و آشفتگی مدنی تحت فشار بوده است ،  دشوار خواهد بود. تمرکز راجر نوریگا در AEI بر ونزوئلا ، برزیل ،  مکزیک و آمریکای مرکزی ، و روابط نیم کره است.

AEI در طول تاریخ  همواره توجه ویژه ای به خاورمیانه داشته است ، به ویژه از طریق محققان مقیم سابق لدین و موراویچ. تمرکز تحقیقات پلاتکا  نیز شامل خاورمیانه است و وی یک سلسله همایش را در زمینه تقویت دگراندیشان دموکراتیک و مدافعان جهان عرب هماهنگ می کند. در سال 2009 ، AEI پروژه تهدیدهای بحرانی به ریاست کاگان را با عنوان "برجسته كردن  چالش های جهانی  ایالات متحده با تمركز اصلی بر ایران و تأثیر جهانی القاعده" راه اندازی نمود  این پروژه شامل  کمک های علی آلفون ، احمد مجیدیار و مایکل روبین ، و افرادی دیگر از آمریکایی های خاورمیانه تبار است .

 

مطالعات سیاست های بهداشتی 
محققان AEI از روزهای ابتدایی این مؤسسه مشغول تحقیق در زمینه سیاست های بهداشتی بوده اند. در سال 1974 مركز تحقيقات خط مشي سلامت تأسيس شد.  سالها ، رابرت ب. هلمز بخش بهداشت را به عهده داشت. تمرکز طولانی مدت AEI  بر مسائل مربوط به مراقبت های بهداشتی شامل بیمه ملی ، مراقبت های داروئی ، نوآوری دارویی ، رقابت مراقبت های بهداشتی و کنترل هزینه می باشد. 

این مرکز در اواسط دهه 1980 با برنامه مطالعات سیاست سلامت جایگزین شد ، که تا امروز ادامه دارد. در سال 2009 ، محققان AEI در ارزیابی پیشنهادات مراقبت های بهداشتی دولت اوباما فعال بودند . 

مطالعات حقوقی و قانون اساسی 
مرکز حقوقی AEI برای منافع عمومی ، در سال 2007 از ادغام مرکز حقوقی ملی برای منافع عمومی و مرکز خانه  پژوهش های حقوقی و قانون اساسی در موسسه امریکن اینترپرایز تشکیل شد .  مطالعات حقوقی دارای سوابق طولانی در AEI است. این مؤسسه در دهه 1970 و 1980 با انتشار مجله مقررات پیشتاز جنبش قانون و اقتصاد بودو اکنون بر برخی مواد قانونی چون قانون مسئولیت پذیری و اصلاح قانون شکنجه تمرکز دارد .

مطالعات سیاسی و افکار عمومی 

کار AEI در بررسی فرآیندهای سیاسی و مؤسسات سیاسی از دهه 1970 بخش اصلی برنامه های تحقیقاتی این موسسه است. AEI Press  ( انتشارات امریکن اینترپرایز ) در دهه 1970 و 1980 مجموعه ای از چندین ده جلد را با عنوان "در نظرسنجی ها" منتشر کرد. در هر جلد ، محققان انتخابات ریاست جمهوری یا پارلمان اخیر را ارزیابی می كنند. همچنین از محققان AEI خواسته شده بود كه  انتخابات قانون اساسی را در سراسر جهان مشاهده و ارزیابی كنند

 

مطالعات اجتماعی و فرهنگی 
برنامه مطالعات اجتماعی و فرهنگی AEI به دهه 1970 میلادی برمی گردد ، زمانی که ویلیام جی بارودی  با درک اهمیت زیربناهای فلسفی و فرهنگی اقتصاد و سیاست مدرن ،  متفکران اجتماعی و مذهبی مانند ایروینگ کریستول و مایکل نوواک را  جهت همکاری به موسسه دعوت کرد. AEI از سال 1989با پشتیانی بنیاد برادلی  میزبان  سری سخنرانی هایی بوده است که هدف آن ها  "  غنی سازی بحث در جامعه سیاسی واشنگتن از طریق اکتشاف  مبانی فلسفی و تاریخی " عنوان شده است .

آموزش 
مطالعات سیاست آموزش و پرورش در AEI شامل  تألیف ، هماهنگی و یا ویرایش تعدادی از جلسات بر اساس کنفرانس های اصلی برگزار شده در موسسه است . مطالعات شامل موضوعاتی مانند اصلاحات در مدارس شهری ،  انتخاب مدرسه ، سیاست  "  هیچ کودکی جا نماند  " ، صلاحیت معلمان  ،  "کارآفرینی آموزشی" ،  وام دانشجویی ، و تحقیقات آموزشی بوده است .

 

 دفتر اصلی این موسسه مستقر در شهر  واشینگتن، دی.سی. است .

 

 

 

................................................................................

1.عمده ی مطالب برگرفته از en.wikipedia.org/wiki/American_Enterprise_Institute

2.http://aei.org

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.