امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

1 ساعت پیش, Amirali123 گفت:

 اما برای برخاستن و فرود نیازمند باند طولانی تری است و همچنین برای تامین برا کافی هنگام فرود دماغه هواپیما باید به شکل قابل توجهی به سمت بالا باشد که دید خلبان را به شدت کاهش میدهد.

راهکارش استفاده از کانارد هست که البته باعث پیچیدگی ساختش میشه الخصوص که باید با کامپیوتر کنترل بشه که مزیت سادگی ساخت و کمی هزینه تولید رو تا حدودی تحت الشعاع قرار میده حالا سوای این بحث که ما توانایی عملیاتی کردن کانارد رو روی تایگر داریم یا نه

ویرایش شده در توسط arjemandi
  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

راهکار ساده تر از کانارد هم‌هست استفاده از بال دلتا شکسته میتونه نقاط ضعف دلتا ساده را نداشته باشه علاوه براون داشتن‌فلپ در لبه حمله‌هم‌ برای افزایش مانور پذیری و کنترل بهتر اون کمک کنه !

البته در کل امید چندانی به وضعیت ریسک‌پذیری و انجام چنین تغییرات و کارهای آزمایشی ندارم چون اف۷ ها را قرار بوده براساس نمونه های جدید الساخت برای رفع مشکل هنگام فرود و برخواست و مانور در سرعتهای پایین بالهاش دلتا شکسته بشه ولی مشخص نیست این‌پروژه به کجا رسیده و چرا اعمال نمیشه(پروژه عرفانیان)

برای انجام این تغییرات محاسبات پیچیده ‌ای لازمه که باید برنامه های محاسبه و آزمایش داشته باشیم و پس ازحصول نتیجه در اون تغییرات در ماکت اجرا بشه و بعد تست تونل باد واقعی و بعد روی پرنده اصلی انجام بشه .....

این برنامه هارا معدود کشور ها بصورت کاملا انحصاری در اختیار دارن ک چیزی نیست که تو بازار باشه و گام اول باید توسعه چنین نرم افزاری باشه که فکنم سالها زمان میبره تعداد زیادی برنامه نویس و متخصصین علم هوانوردی باید براساس رفتار اشکال و قوانین فیزیک چنین چیزی را پروگرام کنن ........

البته تونل های باد کوچک مقیاس داریم...

 

ویرایش شده در توسط Overdose
  • Like 1
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, Overdose گفت:

راهکار ساده تر از کانارد هم‌هست استفاده از بال دلتا شکسته میتونه نقاط ضعف دلتا ساده را نداشته باشه علاوه براون داشتن‌فلپ در لبه حمله‌هم‌ برای افزایش مانور پذیری و کنترل بهتر اون کمک کنه !

البته در کل امید چندانی به وضعیت ریسک‌پذیری و انجام چنین تغییرات و کارهای آزمایشی ندارم چون اف۷ ها را قرار بوده براساس نمونه های جدید الساخت برای رفع مشکل هنگام فرود و برخواست و مانور در سرعتهای پایین بالهاش دلتا شکسته بشه ولی مشخص نیست این‌پروژه به کجا رسیده و چرا اعمال نمیشه(پروژه عرفانیان)

برای انجام این تغییرات محاسبات پیچیده ‌ای لازمه که باید برنامه های محاسبه و آزمایش داشته باشیم و پس ازحصول نتیجه در اون تغییرات در ماکت اجرا بشه و بعد تست تونل باد واقعی و بعد روی پرنده اصلی انجام بشه .....

این برنامه هارا معدود کشور ها بصورت کاملا انحصاری در اختیار دارن ک چیزی نیست که تو بازار باشه و گام اول باید توسعه چنین نرم افزاری باشه که فکنم سالها زمان میبره تعداد زیادی برنامه نویس و متخصصین علم هوانوردی باید براساس رفتار اشکال و قوانین فیزیک چنین چیزی را پروگرام کنن ........

البته تونل های باد کوچک مقیاس داریم...

 

با این همه هزینه و وقت حداکثر  و در بهترین حالت یه چیزی تو مایه های میراژ2000یا کفیر داریم بهتر نیست حالا که قراره از نو محاسبات و هزینه و ...بشه یه طرح جدید یا به روزتر کار بشه؟

 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, arjemandi گفت:

با این همه هزینه و وقت حداکثر  و در بهترین حالت یه چیزی تو مایه های میراژ2000یا کفیر داریم بهتر نیست حالا که قراره از نو محاسبات و هزینه و ...بشه یه طرح جدید یا به روزتر کار بشه؟

 

برادر من ، شما دیگه چرا !؟

 

اوایل دهه ی 80  شمسی اینها می گفتن ما در تولید لاستیک خودرو ، خودکفا شدیم  و به همراه تبلیغ خودکفایی در کولزا و نهاده های دامی ما نوجوان های احمق رو ، خر می کردند که انقلاب به جلو داره حرکت می کنه ... همین دو هفته پیش به بهانه ی خارجی بودن مواد اولیه ، شرکت هایی که اگه نخشون رو بگیری تحت مالکیت مستقیم یا غیر مستقیم نهادهای دولتی/حکومتی هستند یا مالکانشون خودی محسوب می شوند ، قیمت لاستیک رو 50 درصد گرون کردند ... روغن نایاب شده ، مرغ شده کیلویی 35 تومن که احتمالا تا 45 تومن گرونش کنند و بعد بیارندش روی 30 تومن و بگند ما قیمتش رو کنترل کردیم ...

 

حالا شما از اینها انتظار داری جنگنده بسازند !؟

 

اگه همون شرکت Rotax نبود ، همین چهارتا پهپاد هم نبود ...

 

 

 

 

  • Like 6
  • Upvote 11
  • Downvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, Ghalam گفت:

برادر من ، شما دیگه چرا !؟

 

اوایل دهه ی 80  شمسی اینها می گفتن ما در تولید لاستیک خودرو ، خودکفا شدیم  و به همراه تبلیغ خودکفایی در کولزا و نهاده های دامی ما نوجوان های احمق رو ، خر می کردند که انقلاب به جلو داره حرکت می کنه ... همین دو هفته پیش به بهانه ی خارجی بودن مواد اولیه ، شرکت هایی که اگه نخشون رو بگیری تحت مالکیت مستقیم یا غیر مستقیم نهادهای دولتی/حکومتی هستند یا مالکانشون خودی محسوب می شوند ، قیمت لاستیک رو 50 درصد گرون کردند ... روغن نایاب شده ، مرغ شده کیلویی 35 تومن که احتمالا تا 45 تومن گرونش کنند و بعد بیارندش روی 30 تومن و بگند ما قیمتش رو کنترل کردیم ...

 

حالا شما از اینها انتظار داری جنگنده بسازند !؟

 

اگه همون شرکت Rotax نبود ، همین چهارتا پهپاد هم نبود ...

 

 

 

 

برادر من شما دیگه چرا؟

مگه اوج و جهش ساخت روتاکس هستن؟

مگه مسولیت تولید کلزا با نظامی هاست؟

با احترام انگار این چند وقت که نبودید زیاد اینستا گردی کردید!!!

  • Upvote 3
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بی خیال f5

این هواپیما زمان خودشم چیز مالی نبوده الان که دیگه شصت سال گذشته

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, Bavar373 گفت:

برادر من شما دیگه چرا؟

مگه اوج و جهش ساخت روتاکس هستن؟

مگه مسولیت تولید کلزا با نظامی هاست؟

با احترام انگار این چند وقت که نبودید زیاد اینستا گردی کردید!!!

 

مستعان ... اقارب ... بگذریم ... 4 بار رونمایی از اف 5 های اسقاطی با نام های مختلف ، همه از شاهکارهای همین نظامی هاست ...

 

  • Like 1
  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, Ghalam گفت:

 

مستعان ... اقارب ... بگذریم ... 4 بار رونمایی از اف 5 های اسقاطی با نام های مختلف ، همه از شاهکارهای همین نظامی هاست ...

 

با این حرفهاتون تا حدودی موافقم ولی با قبلی ها اصلا

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
20 hours قبل , Ghalam گفت:

برادر من ، شما دیگه چرا !؟

 

اوایل دهه ی 80  شمسی اینها می گفتن ما در تولید لاستیک خودرو ، خودکفا شدیم  و به همراه تبلیغ خودکفایی در کولزا و نهاده های دامی ما نوجوان های احمق رو ، خر می کردند که انقلاب به جلو داره حرکت می کنه ... همین دو هفته پیش به بهانه ی خارجی بودن مواد اولیه ، شرکت هایی که اگه نخشون رو بگیری تحت مالکیت مستقیم یا غیر مستقیم نهادهای دولتی/حکومتی هستند یا مالکانشون خودی محسوب می شوند ، قیمت لاستیک رو 50 درصد گرون کردند ... روغن نایاب شده ، مرغ شده کیلویی 35 تومن که احتمالا تا 45 تومن گرونش کنند و بعد بیارندش روی 30 تومن و بگند ما قیمتش رو کنترل کردیم ...

 

 

اطلاع دارید که خودکفایی در گندم یا نهاده دامی وابسته به آب هست و ممکنه به خاطر تغییرات اقلیمی یا عوامل بیماری زا و آفت و دولت! ... یکسال محقق بشه و چند سال محقق نشه. هرچند حاکمیت همیشه به دنبال قطعیت یافتن این امر بوده (با تخصیص منابع متعدد از صندوق ذخیره برای اجرای طرح های آبی و بذری و تحقیقی و ... در غرب و جنوب غرب و جنوب شرق کشور از صندوق توسعه ملی ) ولی همیشه دولتها با بهانه های مختلف (مگر مغز خر! خوردیم در گندم خودکفا بشیم وقتی ارزانترش در دسترس هست!، مگر دیوانه ایم که در نظام جهانی فعلی در همه چیز خودکفا بشیم، چه کاریه وقتی میشه پول نفت داد و راحت خرید و بهترش را در اختیار مردم گذاشت که به به چه چه کنند ما را و دم تاجران را هم ببینیم؛ بریم بشینیم با کشاورز چک و چونه بزنیم و .... ) سنگ اندازی کردند و میکنند. از بنزین و تایرش گرفته تا کلزا و نهادش.

 

دوره "اینها" گذاشتن اول تحلیلهای اینچنینی و به سان صف نانوایی و درون تاکسی "کار، کار خودشون هست" همه تحلیلها را اینگونه سرهم آوردن نتیجش میشه اینکه 40 سال هست تمام رانت خوراان و ویژه خوراان و وزیران و مدیران فاسد ذیل همین عبارات به ریش همه میخندند چون مطمئنا هیچوقت با این دست تحلیلها نه مقصر واقعی پیدا میشه و نه اصلاحی صورت میگیره چون نهایتا: کار کار خودشونه (حالا این خودشونه کی هست؟ برید پیدا کنید خودشونه دیگه)

 

در هر مورد از موارد ادعایی (نهاده، لاستیک، روغن، مرغ ) اگر اطلاعات و مدارک و اسنادی دارید یا تحلیلی به پشتوانه شواهد اینچنینی و یا حداقل مطالعه ای مبسوط؛ لطف کنید دقیق عنوان کنید تا ببینیم قدم به قدم اول میرسیم به کی و کجا (حتی اگر نهادهای حاکمیتی (ولی قاعدتا با تشریح ترتیبات اجرایی و ارتباطی))  تا مقصر واقعی را ما هم کشف! کنیم و ببینیم نهایتا اگر قضاوت قطعی (کار، کار خودشونه) هم صادق بود چطور اینطور! کار میکنند.

 

نهایتا این برای چندمین تاپیک هست من عنوان میکنم، لطفا دوستانی که یک ادعایی میکنند حتما مستندش کنند. چراییش را هم گفته بودم میگم (به دلایل تاریخی عمدتا!) که در ادامه در پستی جداگانه عنوان میکنم من بعد همون را در هر تایپیکی که نیاز هست پست میکنم.

  • Upvote 7
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

نهایتا این برای چندمین تاپیک هست من عنوان میکنم، لطفا دوستانی که یک ادعایی میکنند حتما مستندش کنند. چراییش را هم گفته بودم میگم (به دلایل تاریخی عمدتا!) که در ادامه در پستی جداگانه عنوان میکنم من بعد همون را در هر تایپیکی که نیاز هست پست میکنم.

 

این مطلب در چند تاپیک عنوان شد که برای هر ادعایی در هر زمینه ای هر شخصی حتما مدارک، اسناد، شواهد، یا حداقل مطالعات و روابط علی و معلولی! و دیگه کم کمش تحلیل قرینه به اطلعات حداقلی که اون فرد را به اون نتیجه/اتهام/قضاوت/... رسونده را بیان کنه تا دوستان دیگه هم استفاده کنند والا کلی انجمن و اکانت توییتر و اینستاگرام و فیسبوک هستند که هر روز ده ها بار چنین دست «یافته های مشعشعی» را تکرار میکنند و ضریه صدهزار نفری پای پست و کامنت و لایک دیگران میخوره.

 

و اما چون لازم هست اول یک جوالدوز!!! به خودمون بزنیم من سابقه تاریخی و قربانیان این شیوه و خواسته انجمن را عنوان میکنم:

 

دوستانی که قدیمی هستند حتما یادشون هست که این انجمن چندین موج "کوچ" داشته. از کوچ برخی متخصصانش تا مدیرانش تا مطلعانش! و ...

یکی از این کوچها (کوچ دو ماقبل آخر شاید بشه گفت یکی از بزرگترین کوچها یعنی کوچ برخی مدیران ) کوچی بود متشکل از دوستانی که در انجمن (وقتی همه خیلی جوان تر بودیم و سر ذوق و انگیزه و هیجان) اخباری خاص از زاویه های پنهان تولید تسلیحات داخلی و توان رزمی و برخی طرح ها و ... را با توجه به استناد روابط و اخبار پشت پرده و ارتباط با خواص! و ... بیان میکردند در قالب تاپیک و پست و ... که اتفاقا دوستان یادشون میاد بسیار هم استقبال میشد و باعث بحثهای پی در پی و پرشور و گرمی و تحرک در انجمن میشد. گذشت و گذشت تا بعد از یک مدت جریانی شروع شد که در مقابل چنین پستهایی با احتیاط شروع کردند به درخواست مستندات و شواهد و مدارک و کم کم حتی کار به جدل هم کشیده شد که صرف "من شنیدم" و "به من گفتند" و "من اطلاع دارم" و "فلان جا گفته و دیدم" و ... برای برخی اخبار و خبرها و قضاوتها و ... کافی نیست و حتما باید سند و مدرک و شاهدی ارائه بشه والا هیچ ارزشی نداره اون خبر و تحلیل حتی. این موج از مطالبه و درخواست از بی اعتنایی و طرد چنین اخباری رسید به حتی مقابله منفی که نهایتا با برخی دلخوریها منجر به اون "کوچ" شد. در حقیقت به هر حال این منطق در انجمن پذیرفته شد و حتما دوستان به یاد دارند که عبارت «سندش کو» یک عبارت کثیر الاستفاده! در انجمن محسوب میشد در بسیاری از مواجه ها.

 

خلاصه اینکه چه دلیل وجود داره حالا همین روند در باقی حوزه ها نادیده گرفته میشه؟ تازه اون جریان در حوزه نظامی بود که مخاطبان محدود و خاصی داشت و قطعا اطلاعات و اسناد کمتر در دسترس بودند ولی وقتی در یک حوزه سیاسی و اقتصادی ادعایی میشه چرا نباید لااقل براش یک "تحلیل شخصی" مبتنی بر مطالعه حداقلی (سند و مدرک بماند) براش ارائه بشه تا تمایز انجمن با اینستاگرام و کامنتهای توییتری حفظ بشه؟!

 

حالا این در موارد عادی و اظهار نظر هست، گاهی که چنین پستهایی ابزار "قضاوت قطعی" و "نسخه پیچی" و "پایه ادعاهای دیگه" هم میشه.

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلامی دوباره خدمت دوستان میلیتاریست :

 

با توجه به اینکه هیچکدام از دوستان قبول زحمت نکردند و طرحی برای این هواپیمای پیشنهادی نساختند ، خودم دست بکار شدم و یه چیز مقدماتی آماده کردم که تصویر و طرح این هواپیما بهتر قابل تجسم کردن باشه :

 

 

جنگنده ایرانی شماره -1 (آذرخش پارسی)

 

(Iranian Fighter-1   =   IF-1 (Persian Thunder

( جنگنده سبک وزن چند منظوره )

 

F-5_vs_F-5_XL.png

مقایسه ظاهری بین اف-5 تایگر و پرشین تاندر

 

پی نوشت : البته با توجه به اینکه به هیچ نرم افزار گرافیکی دسترسی نداشتم ، طرح کاملا مطلوب نشد ، پس دیگه دوستان به بزرگی خودشون ببخشند.

ویرایش شده در توسط mehran55
  • Like 2
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جالب اینجا است که اگر تیزر تبلیغاتی شرکت نورثروپ درباره معرفی جنگنده فریدم فایتر به بازارهای جهانی را ببینید، این هواپیما حتی در مدل A خود نیز قابلیت حمل چهار موشک هوا به زمین بوالپاپ AGM-12 را داشت و اصولا” بر پایه این ویژگی برای کشورهای کم درآمد‌ِ متحد آمریکا تبلیغ می شد. حالا چرا در عمل کشورهای خریدار در سفارشات خود چنین گزینه ای را درخواست نمی کردند خیلی عجیب به نظر می رسد. به نظر ایجاد قابلیت حمل و پرتاب موشکهای کلاس ماوریک از جایگاههای زیر بال بایستی اولویت نخست برای برنامه توسعه این جنگنده باشد.

با احترام به جناب مهران ۵۵؛ به نظر بنده داشتن هفت جایگاه جنگ افزاری برای جنگنده ای همانند تایگر کاملا” کفایت می کند. دو موشک گرمایاب در مأموریتهای پشتیبانی نزدیک برای دفاع از خود کافی است.

در مورد پیشرانه، با توجه به این که افزایش توان یک پیشرانه نیازمند بازبینی طراحی بخش‌های زیادی از آن است پروژه ناممکنی به نظر می رسد. ولی کاهش قابل توجه مصرف سوخت با بکارگیری آلیاژهای جدیدتر بسیار آسان‌تر است. سبک کردن سازه و بدنه هم شدنی به نظر می آیند تا به افزایش برد هواپیما کمک کنند. 
از دیگر بایدها، عملیاتی کردن سامانه رهاسازی چف/فلیر، سامانه هشدار قفل رادار، و سامانه یکپارچه سازی و شبکه کردن با جنگنده های دیگر است.

ویرایش شده در توسط Brave_Heart
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.