امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بر 2 تیر 1400 در 16:56 , Brave_Heart گفت:

بر اساس تصاویر موجود در رسانه های آن زمان، مسلسل استفاده شده در ترور شاه در کاخ مرمر توسط سرباز وظیفه رضا شمس آبادی نیز همین مسلسل آمریکایی M3 بوده است - مترجم):

 



در خاطرات افسران محافظ شاه نوشته بود به دلیل اصابت گلوله به اسلحه مرحوم شمس آبادی ایشان قادر به تعویض خشاب نبود در نتیجه شاه جان به در برد در تصویر نقاط اصابت گلوله به اسلحه مشخص شده است 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 9 تیر 1400 در 21:39 , MR9 گفت:

بسم ا... 

 

هادی غفاری در سه پوزیشن 

 

 


 اینگرام  MAC-10 ( احتمالا" ) 

 

 

 

 

 بله، خودش است:

 

1066-EFAA-64-D4-4155-996-D-A40-B3099479-

 

  • Like 3
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 26 تیر 1400 در 12:40 , MR9 گفت:

برتا ام-12 مجهز به صداخفه کن (سمت راست تصویر )  ، ضبط شده از اشرار توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران 

 

IMG_1290-2.jpg

 

برتا ام-12 :

یکی از نخستین مسلسل های دستی که پس از انقلاب اسلامی وارد سازمان رزم نیروهای مسلح ایران در اواخر دهه هفتاد و سپس دهه هشتاد میلادی شد ، برتا ام-12 با کالیبر 9×19 م.م بود .  براساس شواهد در دسترس ، تعداد محدودی از این سلاح از منابع ناشناخته ای خریداری و به ایران ارسال شد و طبق تصاویر موجود ، تا سال 2010 نیز در خدمت قرار داشت  . اما این احتمال وجود دارد که امروز ام-12 دیگر در خدمت عملیاتی قرار نداشته باشد . گفته شده این سلاح عمدتا توسط واحدهای انصارالمهدی برای حفاظت از شخصیتهای مهم و همچنین عناصر حفاظت سپاه پاسداران استفاده می شد. 

 

با سلام

در سازمان رزم سپاه مسلسل Beretta M12 -S ،به اشتباه  به برتا اس 12 معروفه و این اسمی که شما بعنوان برتا ام 12 به اون اشاره کردید در منابع داخلی سپاه که من دیدم وجود نداره .

در مورد این سلاح هم باید بگم که لگد بسیار بدی در هنگام شلیک ایجاد میکنه و ارگونومی گلنگدن اون با توجه با ساختار باز گلنگدن و رفت وبرگشتی بودن دستگیره آن در هنگام شلیک بسیار بد و برای شلیک کننده غیر حرفه ای بسیار اذیت کننده ست .

همچنین حمل این سلاح در زیر لباس برای واحدهای حفاظت بسیار سخت و درآوره و علت اون ، وجود زوائدی مثل ساختار جمع شونده قنداق از بقل در سمت راست و دستگیره مثلثی شکل گلنگدن در سمت چپ سلاحه ! که در هر صورت به بدن بصورت نقطه ای فشار وارد میکنه و آسیب رسانه . و در این موارد با شاهکاری همچون یوزی اصلا قابل مقایسه نیست .

نکته قابل تامل و ستایش این سلاح ، ساختار بسیار کارآمد ضامن ماشه و گلنگدنه که در قبضه سلاح تعبیه شده و از شلیک ناخواسته براحتی جلوگیری میکنه .

در مورد یگانهای بکار گیرنده این سلاح هم این موضوع باید ذکر بشه که فقط در اختیار واحدهای حفاظت نبوده و بصورت عمومی در یگانهای مختلف سپاه ، حتی نیروی مقاومت بسیج هم وجود داشته و داره .

  • Like 4
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.