MR9

جنگنده ضربتی هاوکر تمپست /طوفان ( BAE Systems Tempest)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

thumb_440px-Tempest_DSEI_2019.jpg

تمپست یک جنگنده مفهومی پیشنهادی است که برای نیروی هوایی سلطنتی انگلیس و نیروی هوایی ایتالیا در انگلستان در دست توسعه است. این جنگنده توسط کنسرسیومی متشکل از وزارت دفاع انگلیس،کمپانی بی.آ.ئی. سیتسمز، شرکت رولز رویس، شرکت لئوناردو اس.پی.ای و شرکت ام.بی.دی.ای طراحی می شود. این کنسرسیوم تیم تمپست نام دارد. بنا است که تمپست از سال 2035 جایگزین هواپیماهای جنگنده ی یوروتایفون بشود و در نیروی هوایی دو کشور خدمت کند. دو دولت انگلیس برای توسعه ی این تا سال 2025 طرح مبلغ دو میلیارد پوند  بودجه کنار گذاشته است.

در 19 ژوئیه سال 2019، دولتهای سوئد و انگلستان تفاهم نامه ای را برای  توسعه ی یک جنگنده ی برتری هوایی نسل ششم را امضا کردند و در  10 سپتامبر 2019 ایتالیا هم به این طرح پیوست.

thumb_Team_tempest.jpg

 

در تاریخ 16 ژوئیه 2018،  طرح تمپست توسط وزیر دفاع انگلیس، گاوین ویلیامسون، در نمایشگاه هوایی فارنبرو اعلام شد.  تمپست قادر به پرواز بدون سرنشین نیز خواهد بود و می تواند از حملات گله زنبوری برای کنترل هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کند. این روش شامل روشهای یادگیری عمیقِ هوش مصنوعی و تسلیحات با انرژی مستقیم خواهد بود. یکی دیگر از فناوری های موجود در تمپست قابلیت درگیری شراکتی است تا با به اشتراک گذاردن داده های رادار و حسگرها و پیامها در میدان نبرد در حمله و دفاع هماهنگی حاصل شود. تمپست از یک موتور جت دوره متغیر (VCE) و یک کابین مجازی در نمایشگر  نصب شده بر روی کلاه  خلبان استفاده می کند.

مترجم

رضا کیانی موحد

ترجمه ی آزاد از

https://en.wikipedia.org/wiki/BAE_Systems_Tempest

  • Like 1
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

250 میلیون پوند دیگر برای توسعه طرح مفهومی هاوکر تمپست

 

8-2-2021_11-37-51_AM.jpg

 

وزارت دفاع بریتانیا پس از مدتها بررسی نزدیک به 250 میلیون پوند ( 348 میلیون دلار) دیگر را برای سریع تر کردن طراحی و توسعه جنگنده هاوکر تمپست که در قالب سیستم هوایی رزمی آینده بریتانیا (FCAS) تعریف نموده بود ، اختصاص داد . به اعتقاد وزیر دفاع بریتانیا ، اختصاص این پول گام بسیار مهمی در حرکت بسوی مرحله بعدی تقویت نیروی هوایی بریتانیاست . به گفته وی  ، با تقویت صنعت هوایی ضمن ایجاد هزاران شغل جدید در سراسر انگلستان ، پیشگامی این کشور در قرن جدید برای در دست گرفتن برتری هوایی تضمین خواهد شد .

 

8-2-2021_11-37-07_AM.jpg

 

برنامه سیستم رزمی هوایی آینده بریتانیا براساس برنامه ریزی ها قرار است تا سالانه 20000 شغل را در بازه زمانی 2026 تا 2050 ایجاد کند که این مساله رقمی در حدود 25 میلیارد پوند به اقتصاد بریتانیا کمک خواهد کرد . این قرارداد که توسط شرکت BAEسیستمز به امضاء رسیده در حال حاضر مرحله توسعه مفهومی و ارزیابی برنامه را طی می کند.

 

media-handler_php.jpg  assets_newatlas_com.jpg

 

RS20220_DP118010-lpr-1.jpg

 

تیم طراحی این هواگرد جدید ترکیبی از مهندسین طراحی BAE سیستمز ، وزارت دفاع ، شرکت لئوناردو و رولزرویس است که برخی شرکای بین الملی را نیز بخود می بیند . این نیم مشغول ارزیابی وضعیت  برای تولید یک جنگنده جدید به رهبری بریتانیاست . به گفته ناظران نظامی ، این قرارداد جدید طیف وسیعی از مفاهیم دیجیتالیزه شده رزم هوایی ، ابزارها و  روشهای جدید برای طراحی ، ارزیابی و شکل گیری الزامات نهایی جنگنده تمپست را در بر می گیرد .

 

پی نوشت :

1- بن پایه

2- تجمیع پستهای مرتبط با طرح تمپست ...یازدهم مرداد سال هزار و چهارصد خورشیدی

 

  • Like 2
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام و وقت بخیر 

طرح داخل کابینی که قرار دادید مربوط به همین طرح است 

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
38 minutes قبل , archersarash گفت:

سلام و وقت بخیر 

طرح داخل کابینی که قرار دادید مربوط به همین طرح است 

 

سلام علیکم

 

با توجه به اینکه  هنوز در مرحله طراحی مفهومی قرار دارد ، طرح های مختلفی را در BAE سیستمز پیشنهاد دادند که در نوع خودش جالب هست

 

3-6-Bild-3.jpg

 

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 minutes قبل , MR9 گفت:

 

سلام علیکم

 

با توجه به اینکه  هنوز در مرحله طراحی مفهومی قرار دارد ، طرح های مختلفی را در BAE سیستمز پیشنهاد دادند که در نوع خودش جالب هست

 

3-6-Bild-3.jpg

 

سلام و وقت بخیر 

سپاس از شما 

در مورد مفهومی بودن کاری ندارم اما کابین که عکس ان نمایش داده شد بشدت تنگ و خطرناک است وبسیار غیر کاربردی ماحتی در جنگنده های شوروی که برای دهه شست و هفتاد بودند چنین کابین تنگ و خطرناک وغیر ارگونومیکی را نمیبینیم

مثلا کنترل استیک را مشاهده کنید علاوه ار گرفتن دید بر روی کنسول جلو بشدت باعث خستگی دست میشود و کار با ان سخت است یا زاوییه قرار گیری خلبان انصافا برای چند لحظه هم در ان زاویه بودن باعث قلنج کمر میشود چه برسد به شرایط پرواز یا محل و فضای قرارگیری پاها ..جدا از تافرم بودنش این اگر اجکت کند که کلا پاهاش قلم میشود یا اون کنسول لا پای خلبان دقیقا اونجا چکار میکنه ...

این بیشتر شبیه نقاشی یک علاقمند به هواپیماست نه کمپانیهای عظیم هواپیماسازی غربی 

  • Like 3
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 minute قبل , archersarash گفت:

سلام و وقت بخیر 

سپاس از شما ..این بیشتر شبیه نقاشی یک علاقمند به هواپیماست نه کمپانیهای عظیم هواپیماسازی غربی 

 

خوب ، بله عموما طرح های مفهومی که در دست توسعه قرار دارند در ابتدای امر همیشه همین مسائل را به ذهن متبادر می کنند . یک نمونه اش حوزه طرح های مربوط به پروژه RFI هست که بعدها منجر به تولد ATF  و در نهایت اف-22 شد . همون طور که می بینید طرح هایی که از طرف نورثروپ ، راکول و مکدانل ارائه شد هیچ شباهتی به نسخه نهایی ندارد ولی ارائه چنین طرح هایی عموما مسیر را برای ایده های جدید باز می کند ( بعنوان مثال در همین طرح مفهومی ، مونیتورینگ شرایط جسمی خلبان با اتصال کلاه پروازی به سر ، خودش یک ایده جدید برای هدایت نسل های آینده جتهای رزمی سرنشین دار بدون دخالت فیزیکی خدمه در کابین میتواند باشد )

 

F-22_RFI.jpg

 

 

 

 

  • Like 3
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.