امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام

توی ارتش به این کامیون های فوق العاده میگن ، ریو .

بعد از جنگ بسیاری ازین کامیونها رو بصورت مزایده ای فروختن و بیشتر این ریو ها راهی مناطق شمالی شرق گیلان شدند و تبدیل شدند به اسب کاری کشاورزان و راننده های حمل و نقل نیمه سنگین این مناطق . قابلیت بیراهه نوردی و حمل بار این کامیون های ریو در نوع خودش بینظیره .

تعمیرکاران ماهر این مناطق حتی موتور بنزینی این کامیونهارو به دیزل تبدیل میکردند تا هزینه عملیاتیش رو کاهش بدن ، هنوز هم بعد از گذشت بیشتر از سی سال ورود این کامیونها به گیلان میشه نمونه های سرحال این ریو ها رو در روستاهای شرق گیلان مشاهده نمود .

  • Like 4
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 16 مرداد 1400 در 18:44 , 951 گفت:

نمونه های سرحال این ریو ها رو در روستاهای شرق گیلان مشاهده نمود .

دیلمان و املش و اشکورات :) تقریبا همه نیازهای روستاهای بالادست با این کامیون تامین میشود ابتکار عمل جالب و خطرناک !!!!! تبدیل سپر جلو ضد ضربه به باک بنزین یا گازوئیل :skull: ( یک مدل خاص سپر جلو بزرگی داره که داخلش براده آهن است هم ضد ضربه است هم جلو کامیون را سنگین میکند که هنگام جرثقیل کردن بارهای سنگین متعادل باشد استادکاران غیور گیلانی با تخلیه براده ها آن را تبدیل به باک سوخت میکنند حالا تصور کنید چنین کامیون مهیبی در جاده های کوهستانی ان مناطق با یک سپرجلو  که حدود دویست لیتر سوخت هم حمل میکند اونوقت یک مسافر از خدا باخبر با سواری جلوش لایی میکشه !!!!! ) 

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 hours قبل , MF44 گفت:

دیلمان و املش و اشکورات :) تقریبا همه نیازهای روستاهای بالادست با این کامیون تامین میشود ابتکار عمل جالب و خطرناک !!!!! تبدیل سپر جلو ضد ضربه به باک بنزین یا گازوئیل :skull: ( یک مدل خاص سپر جلو بزرگی داره که داخلش براده آهن است هم ضد ضربه است هم جلو کامیون را سنگین میکند که هنگام جرثقیل کردن بارهای سنگین متعادل باشد استادکاران غیور گیلانی با تخلیه براده ها آن را تبدیل به باک سوخت میکنند حالا تصور کنید چنین کامیون مهیبی در جاده های کوهستانی ان مناطق با یک سپرجلو  که حدود دویست لیتر سوخت هم حمل میکند اونوقت یک مسافر از خدا باخبر با سواری جلوش لایی میکشه !!!!! ) 

با سلام

اینها زیاد سانحه نداده اینور ، اتفاقا بیشتر سوانح رو جیپ های کا ام کره ای و تویوتاهای اف جی 40 و گاز 66 روسی دادن !

شما جاده ها و بیراهه هایی رو که این ماشینا توش رفت و آمد میکنن مقایسه کن با تعداد سوانح  .

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
5 hours قبل , Crash گفت:

پیرمرد بارکش ارتش ایران (قسمت سوم)

260-1166912.jpg

 

 

 

 

نمونه های تقریبا فابریک این کامیون حتی با رنگ ارتشی در شهر املش موجوده ، ایندفعه عکس میگیرم ازشون و اینجا پست میکنم ، کم کارترین این کامیون ها از نمونه های در اختیار نیروی هوایی بودند و چون در عملیات های و مسیرهای ناهموار ازشون استفاده نشده بود ، بصورت بسیار سالم به مزایده گذاشته شدند و در مناطق شرق گیلان ازشون استفاده شد .

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
20 hours قبل , Crash گفت:

ماک R600

دارای گیربکس 20 دنده ! فقط 4 تا دنده عقب داره ! به خاطر تعداد زیاد دنده ها دو تا دسته دنده داره ! از این کشنده  به دلیل گیربکس خاصی  که داره میشه برای کشیدن بوژی استفاده کرد 

  • Like 2
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
9 hours قبل , MF44 گفت:

دارای گیربکس 20 دنده ! فقط 4 تا دنده عقب داره ! به خاطر تعداد زیاد دنده ها دو تا دسته دنده داره ! از این کشنده  به دلیل گیربکس خاصی  که داره میشه برای کشیدن بوژی استفاده کرد 

یک زمانی که از یکی از پالایشگاه ها به منزل برمی گشتم از سرویس جا موندم. یک راننده تانکر پالایشگاه با کشنده ماک بزرگواری کرد و بنده را تا یکجا رساند. قدیمی تر از این ماکهای اواخر زمان شاه بود و راننده بهش می گفت ماک مدل ۲۴ اسفند. یادش به خیر ، اون هم چند تا دسته دنده داشت که گاهی راننده بنده خدا باید دستش را از روی فرمان بر می داشت و دو تا دسته دنده را همزمان حرکت می داد (نمی دانم چرا!).  با وجود این همه مشقت در رانندگی عاشق اون غول بی شاخ و دم بود و می گفت مرگ ندارند این ماکها!

  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
13 hours قبل , Brave_Heart گفت:

اون هم چند تا دسته دنده داشت که گاهی راننده بنده خدا باید دستش را از روی فرمان بر می داشت و دو تا دسته دنده را همزمان حرکت می داد

اصطلاحا راننده داشت ریچاک میکشید در کامیونهای قدیمی اینطوری بود و تنظیم دنده سبک و سنگین خیلی سخت بود بعدا بغل دسته دنده یک فشاری برای این کار تعبیه کردند که نیاز نباشه همزمان دوتا دسته دنده حرکت کنه ! تعریفشون نباشه ولی واقعا این محصول شیطان بزرگ مرگ نداره همه قطعاتش قابل تعمیر و تعویضه و خیلی نکات فنی برای دوام بیشتر کامیون لحاظ شده  :)

  • Like 2
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.