karkas

نفربر پیشرفته ASLAV استرالیا

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام

نفربر ASLAV یک نفربر پیشرفته ساخت استرالیا است که تقریبا یک نمومه جدید از نفربر LAV 25 ساخت امریکا و سوئیس است . نمونه های زیادی از این نفربر مدرن وجود دارد که بیشتر به نامه های :
ASLAV-25
ASLAV-PC
ASLAV-C
ASLAV-A
ASLAV-R در نیروی زمینی اسرتالیا شناخته می شوند . که البته همونطور که گفته شد این نفربر شباهت هایی به نفربرMowag Piranha که ساخت کشور سوئیس هست داره . نام اصلی این تانک از روی جمله Australian Light Armoured Vehicle که مخفف آن ASLAV است گرفته شده . این تانک بیشتر از 13 تن وزن داره و قابلیت حمل بیش از نه نفر رو داره . این نفربر 8 چرخ سیستم هایی مثل : WEE31UEI دارد که باعث می شه با استفاده از رادار تا برد 10 کیلومتری رو با استفاده از دوربین های 34WF دید . یکی از ویژگی های منحصر به فرد این نفربر که در بقیه نفربر های دنیا کمتر به چشم می خورد ، داشت سیستم حفاظت KKEU65 است که این سیستم بعث می شود تا در هنگام برخورد موشک و یا راکت ضد تانک و یا نفربر به این خودرو ، مقاومت بسیار کند و به محظ بالا رفتن درجه بدنه نفربر در اثر آتش در های نفربر به صورت اتوماتیک باز شده و سرنشین قادر هستند که فورا زا نفربر خارج شوند . این نفربر قادر هست که با سرعت 50 کیلومتر در ساعت در بدترین شرایط جوی و آب و هوایی و در مناطق صعب العبور حرکت کند . دو شرکت سازنده این نفربر طبق یک پروژه قرار است که تا سال 2020 به تولید و پیشرفته تر کردن این نفربر به تعداد 28 نمونه مختلف بپردازند که همانطور که گفته شد تا سال 2020 به طول خاوهد انجامید . وزن مناسب و جنگ افزارو سیستم های راداری این دو شرکت را بر آن داشته تا با بهره گیری از ظعف این نفربر نفربر های با سرعت ، جنگ افزار و سیستم های پیشرفته تر مانند EE-88 این نفربر را به درجه نفربر های پیشرفته جهان برسانند .
تصویر
کشور سازنده : استرالیا
وزن : 13.2 تن
طول : 6.53 m
عرض : 2.62 متر
ارتفاع : 2.69
سرنشینان : 9 نفر
سلاح ها : 25 mm M242 ، 7.62 mm M240C
ماشین بخار : 275 hp (205 kW)
سرعت : 100 کیلومتر در ساعت
میزان حرکت : 660 کیلومتر بدون سوختگیری
نیروی زیری : 8 تایر

تصویر

البته بهتره این تایپ رو در اینجا ختم نکنیم به نظر من یه نفربر دیگه می تونه این تاپیک رو تموم کنه . تصویر

نفربر سوئیسی

این نفربر سوئیسی از خانواده armoured fighting vehicles هست که البته در حال حاضر فقط چهار نوع از این وسیله تولید شده . این نفربر به 8 نمونه مختلف تقسیم می شود که هر کدام برای کار های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند . برای مثال در نمونه اول یعنی Piranha I فقط برای مقابله برای شوروش در شهر و مقابله با تظاهرات مردمی مورد استفاده قرار می گرفت و شایان ذکر است که پلیس سوئیس از این نفربر بیشتر از نیروی زمینی این کشور استفاده می کند . نفربر های مثل Piranha IV که نمونه آخر و پیشرفته ترین نفربر از این خانواده است . این نفربر قادر است با سرعتی 120 کیلومتر در ساعت حرکت کند که در واقع یک نفربر فقط عملیاتی است و همچنین به جنگ افزار های قدرتمندی مثل توپ 76 میلیمتری تجهیز شود که البته این توپ کوچکترین نوع جنگ افزار این نفربر است . برای مثال یک توپ 100 میلیمتری هم قابلیت تجهیز شدن دارد . که در نمونه Piranha IIIC ما به این موضوع کاملا پی می بریم . نفربر نوع آخر به سیستم های عجیبی تجهیز هست که حتی سایت رسمی نیروی زمینی و در جندین سایت دیگر آنها را با شماره های 6-0 و 76-34 می خوانند . که در واقع یک شماره رمز برای نیروی زمینی و شاید برای این نفربر است . از سیستم های داخلی مثل سیستم های رادیویی و سیستم های راداری هیچ اطلاعاتی در دست نیست چراکه سیستم ها را با رمز هایی مثل 34-76 می خوانند . البته راکت های PUE-45ES که جزو قدرتمند ترین راکت های ضد تانک و نفربر است در این نفربر های کاربرد فراوانی دارد .

کشور های استفاده کنند از این نفربر » :

سوئیس
استرالیا
برزیل
کاتادا
شیلی
نیوزیلند
قطر
رمانیا
عربستان
اسپانیا
آمریکا
ترکیه
نمونه ای مختلف از این نفربر از این قبیل هستند :
Piranha I
AVGP
LAV
ASLAV
Coyote
LAV A2
Piranha II
Bison
Desert Piranha
LAV II
Piranha III
LAV III
Stryker
NZLAV
Piranha IIIC
Piranha IIIH
Piranha IV
تصویر

وزن : 9 تن
ظول : 6.25
عرض : 2.5
ارتفاع : 1.8
سرعت : 100 کلومتر در ساعت
سرنشینان : 10 نفر
کشور سانزنده : سوئیس
سلاح : 12.7 mm HMG
البته خیلی ببخشیدا اطلاعات از این نفربر کم در اختیار هست یه وقت ..... تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب بود ممنون. بنظر نفربر خوب و جمع جوري مياد به نظر شما ايران هم ميتونه از نوع نفربر ها توليد كند :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.