Muting

هواگردهشداردهنده زودهنگام هوابرد کی.جی-500 ( KJ-500)

Recommended Posts

آواکس KJ-500 ، قدرت نظامی چین را افزایش خواهد داد

 

Chinese-KJ-500-Airborne-Early-Warning-an

 

هواپیمای کنترل و پیش اخطارجدید چین با نام KJ-500، از زمان دیده شدن، توجهات جهانی زیادی را به خود جلب نموده است. به نوشته یک نشریه کانادایی KJ-500،  اولین آواکس چینی است که به طور کامل در چین ساخته می شود و نقش بسزایی در توانایی این کشور در کشف جنگنده های پنهانکار خواهد داشت.

کارشناسان نظامی در مصاحبه با شبکه CCTV، اذعان داشتند که این آواکس قادر به کنترل سه بعدی میدان نبرد بوده که اهمیت قابل توجهی در انجام عملیاتهای زمینی و دریایی دارد. در حال حاضر امریکا در عرصه توسعه آواکس ها پیشرو است اما چین زمانیکه در آینده به چهارچوبی بزرگتر در آواکس ها دست یابد، این رهبری را از امریکا خواهد گرفت.

 

این آواکس به کلیه سیستمهای راداری نظارت برد بلند جهت جستجو و کنترل اهداف در دریا و آسمان، مجهز گردیده و می تواند هواپیماهای متحد با خود را در میدان نبرد راهنماییو مدیریت نماید.

آواکس KJ-500، با چهار موتور توربوپراپ دارای بیشنه وزن برخاست 77 تن می باشد. سرعت کروز آن 550 کیلومتر بر ساعت و برد آن 5700 کیلومتر می باشد. بنابر گزارش ها این آواکس پیش از سال 2015 به نیروی هوایی چین ملحق شده و کارایی جنگی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است. این آواکس قادر به ایجاد یک لینک دیتا به منظور کنترل انواع مختلف هواپیما و موشکهاست.

 

این نشریه همچنین اضافه میکند که در حال حاضر که قدرت های جهانی در حال ساخت  توسعه جنگنده های نسل چهارم و پنجم هستند از نقطه نظر شناسایی راداری، برد شناسایی هواپیماهای پنهانکار برای آواکس ها یک چهارم برد شناسایی جنگنده های نسل سوم و اهداف متداول است و این جوابگوی نیازها در درگیری های امروزی نیست.

 

کارشناس نظامی کانشائو فو در این مورد میگوید که راه های مختلفی برای کشف یک جنگنده پنهانکار وجود دارد. از جمله استفاده از رادارهای پسیو، مولتی-رادارها، و رادارهای VHF اما استفاده از این رادارها بر روی آواکس کاری بسیار دشوار است. او می افزاید که تغیر طول موج رادار آواکس و افزایش آن می تواند منجر به افزایش برد شناسایی جنگنده های پنهانکار شود.

 

این کارشناس در آخر میگوید:" در آینده چین ممکن است از هواپیماهای پهن پیکر Y-20 و C919 به عنوان چهارچوب ساخت آواکس استفاده کرده و در آن زمان با توجه به بزرگ تر بودن این هواپیماها قادر به استفاده از رادارهای پیش اخطار پیشرفته تر خواهد بود. اینگونه چین در زمینه آواکس ها در سطح اول جهان مطرح خواهد شد"

 

 

http://www.defencetalk.com/kj-500-improves-chinas-overall-military-power-66799

  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.