mostafa_by

تاپیک جامع تهاجم به جمهوری اسلامی ایران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

1-اهمیت موضوعات ژئوپلیتیک و ژئو استراتژیک بسیار فراتر از مسائل اقتصادی و ..هست و نباید این دو رو باهم همسطح بدونید.

2-کل خرید سلاح عربستان در ده سال گذشته حدود 115 میلیارد دلار بوده که در برابر اقتصاد امریکا پول خرد هم محسوب نمیشه چه برسه بخواد بخاطر این موضوع به عربستان باج بده...در ثانی بالا کشیدن پولهای عربستان برای امریکا کار مشکلی نیست و میتونه با ترفندهایی که همه ما میشناسیم کل ثروتشونو بالا بکشه که البته در زمان مقتضی اینکار رو هم انجام خواهد داد.

3-توجه کنید بحث نظم نوین جهانی و شکل گیری نظام جدید در عرصه بین الملل هست و ایران در مرکز این نظم جدید قرار گرفته بدلیل همین اعراب و خصوصا عربستان در حاشیه قرار گرفتن و احساس نگرانی شدیدی دارند..چون احتمال فروپاشی آل سعود بسیار زیاد هست.و از کاهش حمایتهای غرب و امریکا وحشت دارن که در این مورد باید بهشون حق داد چون فروپاشی نظام و کشورهای کوتوله اعراب تقریبا حتمی هستش و نشانه هاشو کم کم داریم میبینیم. :laughing:

4-در مورد حمله نظامی غرب هم خیالتون راحت دیگه هیچ حمله ای انجام نمیشه و از اول هم قرار بر حمله نبود و همه تحریمها و فشارها فقط برای تغییر داخلی و روی کار آوردن یک سیستم وابسته به غرب بود که موفق نشد.البته در مورد اعراب و صهیونیستها باید بگم خیلی علاقه دارن با ایران درگیر بشن ولی همونطور که اوباما در سفر به عربستان گفت جنگ با ایران بنفع امریکا و اعراب نیست و عربستان باید به یک صلح سرد با ایران برسه.

5-درمورد حضور روسیه در ایران هم اینبار با یک تیر دو نشان زدیم یعنی هم از نیروهامون در سوریه پشتیبانی کردیم و هم غرب رو برای عمل به تعهدات برجام تحت فشار گذاشتیم..در واقع اینبار ما از کارت روسیه استفاده کردیم..دو سه روز پیش دیدید که روسیه هم برای جبران کار ما رفت با نظام بحرین که رو هواست قرارداد نظامی امضا کرد و در مورد فروش اس 300 و اس 400 به بحرین اخباری منتشر شد. :mrgreen:

باز یکی از سمپات های متوهم پیدا شد.!!!!

 

اولا که آمریکا سر میلیون دلار و صد هزار دلارشم حساب کتاب دارن، چه برسه به 115 میلیارد دلار خرید نظامی، تازه فقط این نیست!!!! شما مثل اینکه ایران رو دیدی 20 میلیارد دلار با کرسنت!!! دو میلیار دلار ... یا کلا چند صد میلیارد دلار پول نیست میشه!!! بعد تعمیم دادی....

 

اولا، که ایران به این شکل بهیچ عنوان جایگاهی حداقل در نگاه جایی که شما میگی ما براش مهمیم نداره....

یکبار دیگه هم گفتم، بازم میگم، نقشه نه فقط ایران که بسیاری کشورهای ایران رو برای برقراری تعادل مناسب قرن 21 نمیدونن!!! بنابراین ایران 10 سال دیگه نه، ولی 25 سال دیگه اگه جوری که اونا میخوان باشه، ایران تکه پاره شده هست!!! کما اینکه این برای ترکیه، عراق، سوریه و عربستان متصور هستیم......

 

دشمنی اعراب با ایرانیها چیز جدیدی نیست!!!! حتی اعراب عشایری اصیل (نه اعراب ایرانی اصل مثلا عراق یا بحرین!!! و غیره) دشمنی شدیدی با ایران دارند. حتی حزب الله پیروزی جنگ 33 روزه رو پیروزی مسلمانان ننامید پیروزی اعراب نامید (که در کنار نکات مثبتشون) این واقعا جای نا امیدی داشت.

 

پس لطفا بخودتون بیاید و از این توهمها!!! اینکه وزیر فلانی بجای 1 میلیارد دلار!!! میخواست بیاد، میومد قوانین کشورش رو اصلاح میکرد که بشود ازشون قطعات پزشکی خرید!!!! یا هرجای دیگر.........

 

==============

 

5 صفحه تاپیک جلو رفت ، بدون اینکه کسی به دیگران توهین کند و از الفاظ ناشایست استفاده کند ، اینجا در چهارچوب قوانین انجمن ، اظهار نظر و تحلیل آزاد هست اما بدون استفاده از الفاظ توهین آمیز / دقت کنید // MR9

  • Upvote 4
  • Downvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

besm_6.gif

 

با سلام خذمت همه کاربران عزیر میلیتاری .بر ان داشتیم که تاپیکی به منظور احتمالات و تحیل های مربوط به درگیری احتمالی بین کشور عزیزمان و ائتلاف عربی وهابی ایجاد کنیم.

از این پس کاربران میتوانند تحلیل های خودشان را در این تاپیک ارسال نمایند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام 

اول یک تشکرکنم از جناب mr9  و باقی دوستان   که زمینه ی  درست شدن یکی بهترین تاپیک های سایت را فراهم کردن  :rose:  :rose:

اما دررابطه با تاپیک , جناب mehran55 دیدگاه درستی را برای  سناریو نویسی جنگ اینده در پیش گرفتن . اون موضوعی که  از نگاه دوستان دور مونده اهرم های فشار  کشور های متخاصم  و البته اهرم های فشار ماست .همانطور که قبل اشاره کردم  این جنگ زمینه ی جهانی شدن را در پیش دارد .اما به چه علت !!!!؟

اول اینکه  کشور هایی که  دو سوی جنگ را تشکیل می دهند  خود صاحب دو طرز تفکر و ایدئولوژی مختلف هستند و رهبری این ایدئولوژِی رو  در دنیا دارند. برای مثال عربستان به عنوان کشوری که مادر تفکر تکفیریست این زمینه راداردکه کشور های بسیاری را فقط بابت همین موضوع وارد  جنگ کند.از این رو ایران نیز خود را صاحب  تفکر مقاومت می داند. با این اوصاف اهرم های فشار جمعیتی دو طرف و البته گروه های خفته دو طرف بسیار هست.

نکته ی مهم  دیگر از اهرم های فشار عربستان وجود مکان های مذهبی اسلامی  است . ایران شاید اسرائیل  یا کشور متخاصم دیگری  را موشک باران کند و مورد  تشویش اذعان عمومی قرار نگیرد . اما وقتی عربستان به عنوان سرزمین وحی مورد هدف قرار بگیرد اعتراض میلیون ها مسلمانان را بر می انگیزد . قطعا ایران با محدودیت در موشک باران  همراه خواهد بود. که قطعا بازه ی زمانی هم در این عمل تاثیر می گذارد . چون  دو طرف خود را ام القرای  جهان اسلام می دانند و از این حدود خارج شدن یعنی  خط خوردن نظریه یک طرف از دعوا  برای همیشه . برای مثال در ماه های حرام و ایام حج ایران اگر  تهاجمی به عربستان  انجام دهد این به معنای اعلان جنگ به تمام کشور های اسلامی محسوب میشود . بنابراین عملا ما ماه های حیاتی از جنگ را در قبال عربستان و کشور های همپیمانش از دست می دهیم . و انها ذاتا ماه های اتش بس و راه فرار دارند (البته این حرف جنبه  ایده ال دارد و ممکن است همه  چیز زیر پا گذاشته شود )

عربستان  اهرم فشار دیگری نیز دارد که قدیم توسط دوستان اشاره شد و ان اهرم های اقتصادی است که زمینه  جهت دار کردن جنگ را به راحتی  فراهم می کند . عربستان نیز مانند ایران بر ابراهه های حیاتی دنیا هم جوار است . این موضوع کار را برای ما پیچیده می کند . بخش بزرگی از توان ما برای سرکوب توان تدارکااتی دشمن به حاشیه  برده می شود .مخصوصا انکه بدانیم عربستان  بزرگترین شبه جزیره ی  جهان است و این یعنی مرز های ابی بسیار دارد .

 

همواره ا ز توان موشکی  ایران نام برده شد اما باید اشاره کنم که رسما عربستان نیز توان هدف قرار دادن کل خاک ایران را با موشک های  DF-3 E  دارد .عربستان سعودی، نخستین کشور در خاورمیانه است که آشکارا موشک‌های هسته‌ای DF-3 E خود را به نمایش گذاشته است !!!!(یک تشکر هم از چین کنیم که  برای ما همچین بحرانی ساخت)

 

عکس های موشک DF_3E:

http://8pic.ir/images/z4y2bh63io8stkkyadi2.jpg

http://8pic.ir/images/7eio0138kyjmx0i3qlpm.jpg

 تا کنون 2 پایگاه، حاوی تاسیسات پشتیبانی و ذخیره‌سازی موشک‌های بالستیک به ترتیب در 90 و 45 کیلومتری جنوب غرب "ریاض"، به نام‌های "الجوفر" و "السلیل" توسط حکومت عربستان ساخته شده است.

 السلیل

این پایگاه، اولین تاسیسات شناسایی شده مرتبط با موشک‌های DF-3 E در خاک عربستان است که به نظر می‌رسد با توجه به موقعیت جغرافیایی‌اش، شرایط مناسبی را برای پنهان کردن و همچنین محافظت از زیرساخت‌های موشکی بالستیک عربستان فراهم می‌کند.

http://8pic.ir/images/4vs5w7tbhiwa0uscmjl0.jpg

کمپ موشک این پایگاه به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود؛ دو گردان موشکی با تاسیسات پشتیبانی همراه و یک انبار موقت، محیط هر دو پادگان به دلیل محدودیت‌های زمینی با یکدیگر تفاوت دارد اما از نظر تملک تاسیسات تقریبا مشابه یکدیگر هستند، دسترسی به محوطه هر پادگان با نقاط کنترل عبور و مرور مجزا در سراسر مجتمع فراهم شده است، یک کمپ برای لانچرهای موشک و تجهیزات پشتیبانی و سه ذاغه مجزا که ظاهرا برای ذخیره‌سازی موشک استفاده می‌شود".

http://8pic.ir/images/8fo0g76waq2uk92svn9j.jpg

 

http://8pic.ir/images/fu7085evhqotql9dc3ml.jpg

 

گستردگی تاسیسات موشکی در گردان شمالی بیشتر از بخش جنوبی است و دلیل این امر مشخص نیست، هر یک از تاسیسات مشتمل بر تجهیزات مشابه و گاراژ حامل و یک گرداننده در سراسر گاراژ است که احتمالا وظیفه نگهداری از لانچرها را برعهده دارد، احتمال می‌رود تاسیسات شمالی امکان آموزش یا پشتیبانی نگهداری برای واحد DF-3 E را فراهم کند".با وجود گزارش‌های متفاوت در مورد سکوهای پرتاب فراوان در این پایگاه، تاکنون تنها  دو سایت پرتاب آماده در السلیل شناسایی شده است.

http://8pic.ir/images/qfrmutl62yppmk8dqhhb.jpg

 

پایگاه موشکی الجوفر

الجوفر دومین پایگاه موشکی شناسایی شده در عربستان است که احتمال می‌رود حاوی موشک‌های DF-3 E باشد.بخش‌های موجود در الجوفر، تشابه زیادی با تاسیسات السلیل دارد و مشتمل بر تاسیسات اداری و پشتیبانی و یک مجموعه امن برای پرتاب موشک است.البته علاوه بر مسافت، تفوت دیگری نیز در این 2 پایگاه موشکی دیده می‌شود؛ الجوفر تنها دارای یک سکوی پرتاب است در حالی که السلیل 2 سکوی پرتاب را در خود جای داده است.با توجه به تصاویر دریافتی تا سال 2004، به نظر می‌رسد تاسیسات الجوفر تا آن زمان به طور کامل عملیاتی نشده است؛ به این ترتیب می‌توان گفت پایگاه السلیل، اولین تاسیسات فعال موشکی در عربستان بوده است.

http://8pic.ir/images/bvgmylz2tz3rtio9qy5c.jpg

پایگاه‌های احتمالی عربستان برای ذخیره و پرتاب موشک‌های بالستیک

علاوه بر این دو پایگاه که به طور کامل شناسایی شده‌اند، احتمال دارد دو پایگاه موشکی دیگر نیز در عربستان وجود داشته باشد.

پایگاه موشکی روضة
این پایگاه، در فاصله تقریبی 280 کیلومتری غرب السلیل نزدیک اقامتگاه روضه واقع شده است.هر چند، تاکنون هدف اصلی از این تاسیسات مشخص نیست و به طور قطع نمی‌توان حکم به موشکی بودن آن داد، اما شواهدی دال بر پشتیبانی این تاسیسات از عملیات موشک DF-3E در برخی ظرفیت‌ها وجود دارد.گفتنی است؛ بخش قابل توجه تاسیسات روضه، در عمق 600 متری زمین ساخته شده است.

"پایگاه غربی"
این پایگاه در منطقه بیابانی شمال غربی عربستان ساخته شده است و برخی از تحلیل‌گران آن را جزو برنامه موشکی عربستن به حساب می‌آورند.برخلاف سه پایگاه دیگر موشکی عربستان، تقزیبا هیچ تصویری از این تاسیسات موجود نبوده و بنابراین اطلاعات چندانی از آن در دست نیست.تنها از لحاظ موقعیت جفرافیایی پایگاه غربی می‌توان گفت، به دلیل قرار گرفتن بخشی از آن در زیر زمین، و دور بودنش از مراکز جمعیتی و شهری عربستان، ظرفیت مناسبی را برای ذخیره‌سازی موشک‌های بالستیک این کشور در اختیار دارد.

 

برد موشک‌های DF-3E این، مساحت 2800 کیلومتری را در بر می‌گیرد.!!!!!
به این ترتیب، عربستان سعودی، با در اختیار داشتن موشک‌های DF-3 E در پایگاه‌های الجوفر و السلیل، می‌تواند حوزه‌های مختلفی از خاورمیانه (ایران، ترکیه، رژیم صهیونیستی) تا هند و حتی بخش‌های از اروپای غربی را در تیررس خود قرار دهد.البته، به نکته نیز باید دقت کرد که موشک‌های DF3-3 E یک سلاح نسبتا غیر دقیق در هدف‌گیری به شمار می‌آیند.

http://8pic.ir/images/yzypshef9rz1fyxpx69f.jpg

(این قسمت از باشگاه خبرنگاران جوان بود !!)

***********

بعد نکته ای دیگر که دارای  اهمیت هست  این است که ما باید  در جنگ برنامه ریزی دقیق و اینده نگری را در پیش بگیریم . قطعا ما نباید از تمام پایگاه های موشکی و توان نظامی مون علیه دشمن منطقه ای استفاده کنیم . چه بسا  دشمن منطقه ای یک طعمه باشد برای دشمنان اصلی ما یعنی امریکا و غرب  تا توان نظامی ما را شناسایی کنند . قطعا پایگاهی که مورد استفاده قرار میگیرد به سرعت توسط ماهواره های  امریکا کشف شد و این اطلاعات بدست امده بایگانی شده و در جنگ اتی مورد استفاده قرار گیرد . بار ها این موضوع را اشاره کرد . امریکا در طی دو جنگ جهانی با یک فاصله زمانی  و با تاخیر وارد جنگ شد و رسما اطلاعات از نحوه جنگیدن و تاکتیک های دشمن و البته تسلیحات دشمن داشت . هر نوع حمله  ای که توسط ما صورت میگیره باید این موضوع رو حفظ کنه . برای مثال تا راه داره نباید از شهر های موشکی استفاده کرد و سکوهای متحرک باید اولین و اخرین سکوی موشکی  ما در طی جنگ با کشور های منطقه ای باشند . (یک مثال بود ) .با تشکر از مطالعه تون   :rose: 

ویرایش شده در توسط Navard
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

پیشنهاد میکنم

دوتا تیم بشیم

تیم حمله

تیم دفاع

یک گروه عربستان و دوستانش

یک گروه ایران و دوستانش

الان

مهران عزیز و گرامی

دارند سناریو عربستان و دوستانش را ارائه میدهند یعنی تیم حمله (البته هنوز کامل نفرمودند)

مبحث تیم حمله تمام شد

تیم دفاع سناریو خودش را ارائه دهد

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امید میره که در موراد تجهیزاتی حداقل ادعاها با کمی اطلاعات درست همراه باشه و هرچی به ذهن طرف اومد اینجا ننویسه...

 

یه توضیح در مورد سامانه های ضد موشکی در این بحث:

عربستان سعودی در حال حاضر از سامانه PAC-2 استفاده میکنه و هنوز به PAC-3 مجهز نشده. به گفته جینز نسخه ای که عربستان الان به دنبال خریدشه بهترین نوع و پیشرفته ترین نوع سامانه ضد بالستیک پاتریوت یعنی ورژن  MSE از سامانه PAC-3 هست.

 

آیا امار گفته شده جای خرسندی برای مقامات عربستان داره؟

بله. باید در نظر داشت که سیستم pac-2 هرچند با اپگریدهای مختلف بروز شده اما باز ذاتا سیستم ضد بالستیک نبوده و مثل نسل بعدی خودش قابلیتهای بالای رهگیری و مانورپذیری بالا و در نتیجه ویژگی همچون hit-to-kill نداره. و بازهم لازم به ذکره این سیستم برای پرتابه های بالستیک کوتاه بردوبا اوج گیری کم، مثل توچکا، دارای ضعف هست که عموما از این قضیه مطلع هستند کاربران. بنابراین امار بدست آمده برای سعودی ها بسیار رضایت بخش هست چرا که برای مامریت ضذ بالستیک pac-2 در برابر پرتابه بالستیک اعدادی مثل 75 تا80 درصد برای نرخ موفقیت در نظر گرفته می شد و الان بسیار بهتر از ارقام تصور شده نتیجه گرفته شده.

 

آیا قدیمی بودن اسکادهای شلیک شده آمار رو خدشه دار نمیکنه؟

خیر. باید در نظر داشت که دو مورد عدم موفقیت سیستم در بحث یمن مربوط به موشک توچکا بوده و تمامی  اسکادهای شلیک شده، رهگیری شده و باهاشون مقابله شده. و چون یمن پیشرفته تر از این اسکاد نداشت نمیشه نتیجه گرفت این سامانه برای موشک پیشرفته تر ناتوان میشه!! خصوصا با یاداوری  پرتاب اسکادهای صدام در بیست سال پیش و عدم موفقیت پاتریوت، الان برای سعودی ها این موفقیت موجی از اطمینان خاطر به همراه داره.

 

لازمه متذکر بشم که نسل بعدی یعنی pac-3 جایگزین سیستم های فعلی در مقابله با بالستیک در عربستان خواهد شد که در برابر پرتابه های پیشرفته توسعه داده شده و هم در اروپا و هم ژاپن و کره جنوبی در حال نصب و استقرار هست و هدف گذاری این سامانه اسکاد قدیمی نیست بلکه پرتابه های کاملا جدید و مدرن هست، خصوصا اخرین ورژن یعنی MSE که نرخ موفقیت بسیار خوبی در ازمایشات داشته.

 

آیا در برابر شلیک انبوه موشک بالستیک توان مقابله دارن سیستمهای پاتریوت مستقر شده؟

طبیعتا خیر.  یک خط قرمز وجود داره که اگه از اون خط تعداد شلیک ها بیشتر بشه سیستم ناتوان میشه. اما میبینیم با خرید انبوه متقابل عربستان در حال برنامه ریزی برای بالا بردن این خط قرمز هست. یعنی کم کردن شدت اسیب های ناشی از شلیک انبوه.

 

این مسئله به تازگی از طرف عربستان داره پیگیری میشه و پیشنهاد 5 میلیارد دلاری اولیشون نشان از یه اراده برای ایجاد دفاع  ضد بالستیک وسیع داره... بنابر این با گذشت زمان به مرور اونها با نرخ تصاعدی در این زمینه به داشته هاشون خواهند افزود. و روزی چشم باز میکنیم میبینیم میبینیم که مثل نیروی هواییشون دفاع بالستیکشونم خیلی قدرتمند شده!

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه اصلاحیه کوچیک به سخنان دوستمون جناب میوتینگ
طبق گزارش منابع معتبر آخرین موشک شلیک شده توسط یمن (اسکاد یا برکان) از سد دفاعی پاتریوت عبور کرده اما در هوا منهدم شده ویرایش شده در توسط mehrdadvi
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه اصلاحیه کوچیک به سخنان دوستمون جناب میوتینگ
طبق گزارش منابع معتبر آخرین موشک شلیک شده توسط یمن (اسکاد یا برکان) از سد دفاعی پاتریوت عبور کرده اما در هوا منهدم شده

 

دوست عزیز، حق بدید که درباره "معتبر" بودن منابع پرسش داشته باشم. به همین جهت منابع خودتون رو که این خبر مذکور رو بیان کردن عنوان بفرمایید تا ریشه خبر مشخص بشه از کدام منبع بوده و در تیجه اعتبار خبر هم تا حدودی روشن بشه

 

ممنون

  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوست عزیز، حق بدید که درباره "معتبر" بودن منابع پرسش داشته باشم. به همین جهت منابع خودتون رو که این خبر مذکور رو بیان کردن عنوان بفرمایید تا ریشه خبر مشخص بشه از کدام منبع بوده و در تیجه اعتبار خبر هم تا حدودی روشن بشه

ممنون


راستش تنها منبع معتبر ایرانی در مورد مسائل یمن جناب پیربداغی هستن که من از مطالب وبلاگ ایشون نقل قول کردم ایشون هم منبعشون طبق گفته خودشون منابع میدانی هستند و لینک زیر رو هم به عنوان منبع گذاشتن . عذرخواهی بابت گذاشتن منبع فیلتر شده چون با موبال دارم پیام می دارم

http://yemen-press.com/news80855.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

یک سوال از دوستان : عملکرد پاتریوت ها در مقابل کلاهکهای بارشی ویا خوشه ایی چگونه میتونه باشه ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

به همین خاطر دست به تغییرات عمده ای در ساختار دفاعی و ضربات متقابل زدیم. استراتژیهای مختلفی طرح ریزی شد و بر اساس اون دست به طراحی و حتی خریدهای خارجی زدیم.

مانورهای متفاوتی رو با روسیه (بعنوان نزدیکترین تکنولژی با غرب )برگزار کردیم و نتایج بسیار امیدوار کننده ای بدست اوردیم. در جنگهای اتی با کشورهای متخاصم دیگر سرباز 18 ساله و کلاش و ژ 3 مورد استفاده نخواهد بود و به این باور و یقین رسیده ایم. (هر چند شاید در مقابله با نا امنی ناشی از حضور گروهکها مورد توجه باشد اما در استراتژی جنگی هرگز .....)

 

 

جناب آرمانی، اگر چنین است که میفرمایید، چرا هنوز نیروهای مسلح ما دست از سر کچل سرباز 18 ساله اجباری برنمیدارند؟ 

 

 

پی‌نوشت: با احتساب سالی 400هزار سرباز و خدمت 21 ماهه به طور میانگین 700هزار نفر نیروی وظیفه داریم. با توجه به مقاومت شدید نیروهای مسلح در راستای هرگونه تغییری که منجر به کاهش این تعداد بشود، و همچنین وجود خطر بالقوه ( و نه بالفعل) فعالیت شدید گروهکها در داخل، به نظر نمیرسد این 700هزار نفر فقط برای مقابله با ناامنی گروهکها در نظر گرفته شده باشند.

ویرایش شده در توسط jarmenkill
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

یک سوال از دوستان : عملکرد پاتریوت ها در مقابل کلاهکهای بارشی ویا خوشه ایی چگونه میتونه باشه ؟

سلام

اصولا کلاهک ها , بمب های خوشه ای خودشون رو در ارتفاعی حدود 1500 تا 2500 متر ازاد میکنن در حالی که ارتفاع درگیری پاتریوت حدود 20 کیلومتر . درنتیجه پاتریوت میتونه کلاهک اصلی رو قبل از جدا سازی بمب ها هدف قرار بده

http://www.military.ir/forums/topic/24244-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%D9%8E%D8%B1%D9%88-3-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%87%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%B3/page-2 

 

پست های شماره 29 و 30 رو مطالعه کنید.

ویرایش شده در توسط BarraGe
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
الجبير، وزيرخارجه دوجنسه سعودي امروز نطق فرمودن كه: با راهكار سياسي بايد به جنگ تحميلي يمن عليه عربستان خاتمه داد


همين مشخص ميكنه اينا چقدر مرد جنگ هستن
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من انقدر که بعضی از دوستان در میلیتاری قدرت عربستان رو جدی میگیرند خود عرب ها خودشون رو جدی نمیگیرن. قدرت هوایی عربستان خطرناک است ولی ضعف زمینی و حتی دریایی ان بوسیله قدرت هوایی قابل جبرانن نیست . حتی در مورد قدرت هوایی جنگ یمن معیار کافی برای ارزیابی قدرت هوایی عربستان نیست. تمام فعالیت های سیاسی عربستان علیه ایران ناشی از ترس این رژیم از ایران است.
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

سلام

لشکر کشی عربستان و با همکاری اردن به سوریه بسیار محتملتر هست از ورودش به عراق هست. اصولا عربستان در بخش پیاده نظام دچار ضعفهای متعددی هست و بر پایه حملات افندی کوتاه مدت پایه ریزی شده. قصد باز کردن مطلب رو ندارم ولی همینقدر بگم که حملات کوتاه مدت باید دستاورد سریع و مهمی داشته باشه وگرنه خود به عاملی برای تلفات دادن تبدیل خواهد شد. بعد هم جنگهای امروزی نه به قصد کشور گشایی بلکه بر اساس منافع پایه ریزی میشه. ورود عربستان به عراق چه منافعی رو برای این کشور تضمین میکنه ؟؟

اش هفت تخمه سوریه یمن تا زمانیکه بر اتش جنگ میجوشد مجالی به عربستان نخواهد داد.

 

 

علیکم السلام.. 

استاد ، بحث ارتش عربستان یه داستانه ، بحث قدرت مالی عربستان یه داستان.. بحث تهاجم مستقیمی به عراق که مطرح کردم صرفا یه دید بدبینانه بود که ممکنه با به قدرت رسیدن محمد بن سلمان جوان رخ بده..(بالاخص که خودتون شاهدین به دنبال اصلاح ساختار مریض اقتصادی نظامی امنیتیه عربستانه..)

ولی به نظر من روی ضعف ارتش سعودی خیلی حساب نکنیم بهتره.. دیدیم در یمن که چگونه از آسمان HK-417 و RPG-30 ریختن برای یک مشت دمپایی پوش و تروریست القاعده ای و اخوانی و بعد هم در یک چشم به هم زدن بیش از هزار دستگاه امرپ M-ATV تحویلشون دادند.. ( همون چیز هایی که ما سالهاست علارغم به قول شما اصلاح ساختارمون به درک ضرورت استفاده اش هنوز نرسیدیم.. !) 

پس بنظرم بهتره از قدرت مالی عربستان بترسیم که در آنی مرده رو زنده میکنه.. رو همین تجربیات هم هست که میشه ادعا کرد ، که ممکنه روزی عربستان مسلحین جنوب سوریه رو که اکثرا ارتش ازادی و سکولار و موجه هستند (از نظر غرب) رو تا دندان مسلح کنه .. و از هوا هم حمایت ازشون به عمل بیاره.. اونوقت راهکار ما برای مقابله ، جز گدایی حمایت از روسها چی میتونه باشه !؟

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.