mostafa_by

تاپیک جامع تهاجم به جمهوری اسلامی ایران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

اگه فساد ، فقر، تورم و دیگر مشکلات داخلی  باعث سقوط ما نشن، مریم و رضا که حرفی برای گفتن یا تزی برای ارائه ندارن. دوری تدریجی از بافت جامعه و نیازهای روز جامعه سبب انزوای این اپوزیسیون ها شده و اصرار بیش از حد بر این مهره های سوخته درست به مانند حماقتیه که ترامپ در ونزوئلا کرد و یک دولت در حال سقوط رو با حمایت افراطی از یک رئیس جمهور افراطی جانی دوباره بخشید.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک نگرانی عمیقی که وجود داره همیشه بحث حمله از طریق کریدورهای تجاری به کشور هست. حالا بحث پرنده های رادارگریز و مشکل کشفشون یک طرف، بحث ماموریتهای روتین این پرنده ها و عدم تفکیکشون در سواحل جنوبی ما یک طرف ( فرض کنید پرنده های عبری در قالب این پرنده های آمریکایی و فردا روز اماراتی عملیات کنند و یا این ماموریتهای روتین هر روزشون امکان تشخیص به موقع قصدشون برای حمله را دشوار و یا غیرممکن کنه؛ یعنی تشخیص اینکه اینها دارند ماموریت روزانشون را انجام یمدند یا قصد حمله دارند! ) میمونه بحث کریدورهای تجاری:

 

برای مقایسه شما کریدورهای موجود در اطراف سرزمین های اشغالی را نگاه کنید، تقریبا تنها یک کریدور کمی (اون هم در این مقایسه اصلا شبیه شوخی) پرتردد وجود داره اون هم پرواز به بن گورین هست. بالا بیروت و سوریه که تکلیفشون روشن هست. اردن هم مسیر متفاوتی داره و مصر هم که اصلا یک سمت دیگست. قبرس هم بالا یک مسیر عبوری داره که فاصله زیادی داره و این یعنی تسلط کافی و کامل به فضای پیرامونی و تفکیک دقیق پرنده ها در اطراف حریم سرزمین های اشغالی. (حالا اصلا ابزار و رادار و نیرویه وایی  و اواکس و منابع وسیع اطلاعاتی و هشدار زودهنگامشون حتی از کشور مبدا به کنار و از همه مهمتر هیچ کشوری در اطرافشون نیست که از لحاظ نیروی هوایی امکان نفوذ باشه ( درسته زمین را ما داریم ولی بر خلاف آسمان اطراف ما که در اختیار دشمن هست، وانجا آسمان حتی کشورهای اطراف هم در اختیار اینهاست هر وقت بخوان از سوریه و لبنان گرفته تا اردن و عراق و حتی مصر)

 

حالا کریدور جنوبی و شمال غرب ما را در نظر بگیرید. خصوصا در جنوب و جنوب غرب کریدور تجاری چند شرکت عظیم هوایی ( قطر، امارات، ترکیش (که مسیر عبوریش به جنوب این کریدور هست)) به همراه شرکتهای دیگه شامل کویت و اتحاد و چند شرکت دیگه چنان ترافیک سرسام آوری را در یک مساحت کوچک بر فراز خلیج فارس رقم میزنه که همینطوری سرگیجه آوره. اصلا فرض کنید در این آسمان بسیار شلوغ با هوشمندی و رادارهای پیشرفته امکان تفکیک پروازها هم با دقت بالایی وجود داشته باشه ولی خدای ناکرده اگر حمله ای رخ بده درگیری در این آسمان یک چیزی شبیه مصیبت هست. مصداق حمله به سوریه را در نظر بگیرید، در یک آسمان تقریبا بدون هیچ پرنده ای چنان مانور شد که تنها پرنده روسی موجود در آسمان اون منطقه در زمان حمله مورد اصابت قرار گرفت. حالا شما فرض کنید در آسمانی که همزمان بیش از شصت هفتاد پرنده در ارتفاع های متفاوت و سرعتهای مختلف و ابعاد گوناگون (کوچک و شخصی و تجاری و باری و حتی نظامی و ...) در حال پروازند شما بخواهید با یک یا دو یا چند پرنده مجهز به انواع تاکتیکهای فریب آمیز و جنگ الکترونییک و عملیات فریب و اختفا و هدایت توسط ایستگاه های زمینی و هوایی و حتی خباثتسوء  استفاده از پرنده های تجاری درگیر بشید؟!

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 25 فروردین 1398 در 11:41 , bmosavi گفت:

اسرائیل در حمله ایی ناگهانی به ۲۴ نقطه ی مهم در داخل مرزهای سیاسی جمهوری اسلامی ایران حمله میکند.

پنج نقاط مهم از ۱ تا ۵ را با توجه به معلومات شخصی اعلام نمایید:

 

1- سد ماملو

۲-سایت شاهرود

۳- نیروگاه اب سنگین اراک

۴-تاسیسات کشتی سازی بندر عباس٬ غرب.

۵- تاسیسات عسلویه

کمتر از ۲ سال.

  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بزار به هر چند نقطه میخوان حمله کنن، در برگشت وطنشون دیدن داره البته اگه وطنی مونده باشه

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امیر خانزادی در برنامه اخیرشون میگفتند که قبل از اعزام ناوگروه اخیر به خلیج فارس چند ماهی بود که در فاصله  800 کیلومتری مستقر شده بود و یک سری تمرینات روتین و روزانه را انجام میدادند. مجری مدام میپرسید تو این فاصله قدرت عملیات داره ناو آیا که ایشون گفتند بله در این ناوگروه اف- 18 های مستقر 3500 کیلومتر برد عملیاتیشون هست که البته در تمرین هایی که رصد میشد چند نقطه روی دریای عمان به عنوان نقاط سوختگیری معین شده بود که یکبار کامل سوختگیری میکردند و با باک پر وارد میشدند و به شدت هم هر روز این تمرینات جریان داشت و در پاسخ به نحوه مقابله گفتند ناامن سازی این نقاط سوختگیری و غیره در حوزه اختیار و محول شده به نیروی هوایی و هوافضای سپاه هست که دیگه خودشون تشخیص میدند این نقاط را چطور ناامن کنند برای هواگردهاشون.

 

مورد دیگه ای که اشاره کردند این بود که بعد عملیات عین الاد در مواردی که منتشر کردند سه چیز را برجسته میکردند ( که نشون میده به شدت رصد میشده تمام جوانب ) . یکی جا به جایی سامانه های موشکی در نوار ساحلی و دیگری اشاره کرده بودند که زیردریایی ها همه از اسکله جدا شده بودند و در موقعیت مشخصی حضور نداشتند. سومیش را یا نگفتند و گم شد در بحث یا دقت نکردم.

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 25 فروردین 1398 در 16:11 , bmosavi گفت:

اسرائیل در حمله ایی ناگهانی به ۲۴ نقطه ی مهم در داخل مرزهای سیاسی جمهوری اسلامی ایران حمله میکند.

پنج نقاط مهم از ۱ تا ۵ را با توجه به معلومات شخصی اعلام نمایید:

 

1- سد ماملو

۲-سایت شاهرود

۳- نیروگاه اب سنگین اراک

۴-تاسیسات کشتی سازی بندر عباس٬ غرب.

۵- تاسیسات عسلویه

 

 

فکر کن همه اش، اسراییل جنگ رو در افکار عمومی با زدن تاسیسات غیر نظامی میبازه و کلیت مردم ایران رو علیه خودش به جوشش میاره.

ولی

بجز اولی زدن  الباقی شاید به نفع ایران باشه:

چون بسیار مطلوب نظامهای حاکم دارای بودجه های هنگفت دولتی هست که یه تاسیسات رو خراب یا از رده خارج اعلام کنند و از اول بسازند، کلی رانت خوار و پیمانکار دولتی پولهای بزرگ به جیب میزنن، اشتغال مجدد ایجاد میشه و دولت مجدد شعار ما میتوانیمش آسمون رو جر میده.

بخصوص عسلویه که مقداری روی قیمت نفت تاثیر داره.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با اشاره به توافق سازش با برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مدعی شد که این توافق‌ها مقابله با ایران را تقویت می‌کند.

وی که با خبرنگاران اماراتی و سعودی صحبت می‌کرد، افزود: «ما در مقابله با اقدامات خصمانه ایران مشارکت داریم و جبهه واحدی علیه این کشور تشکیل خواهیم داد

 

همین چند وقت پیش بود که یکی از مسئولان صهیونیستی گفته بود برای مقابله با ایران که مشکل اعراب هم هست چرا باید اسراییل خودش را فدا کنه. چرا باید جنگی کنیم که نهایتا به نفع اونها هم تموم میشه بدون اینکه آسیبی به اونها برسه. حالا کم کم شواهد و قرائن تلاشهای پمپئو و کوشنر داره نمودار میشه که در نهایت یک طور یک روزی اگر درگیری رخ داد اولا حالا با توجه به روابط رسمی، قطعا اسراییل پای این بی نواهای! شیر شده! را هم میکشه وسط ( اگر نگیم اینها را میندازه وسط با یک توطئه که الان دستش باز هست ترتیبش بده و به نوعی در عمل انجام شده قرارشون بده ) و ثانیا هیچ بعید نیست وسط درگیری خودش را کمرنگ کنه تنها در نقش پشتیبان و سعی کنه اینها را در خط مقدم با ایران مشغول کنه که اونورتر کمی آرومتر باشه.

در نهایت یک بازی دو سر برد هست و همونطور که خودشون هم گفتند پای اینها و سرمایه و تجهیزات و نیروی انسانی اینها هم حتی اگر روزی درگیری فقط به نفع خودشون باشه به وسط کشیده میشه و اصلا فراتز از اون، برای رژیمی که بهترین وضعیت براش کشورهای ویران همسایه هست ( برای دست اندازیهای بعدی یا خیال جمع بابت قدرت برتر بودن ) چه بهتر از اینکه به جای یک دشمن، دو دشمنش به ویرانی کشیده بشه. (برای صهیونیستها اعراب همیشه دشمنند مگر اینکه ویران شده و بی نوا باشند و فقط یک بازار مصرف )

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا بهانه اینکه اعراب را در قالب یک اتحادیه مقابل ما قرار بدن و از پشت‌ با خالی کردن‌خزانه هاشون به ما ضربه های موثری بزنن وجود داره!

ادعاهای واهی بر جزائر سه گانه !

اعلام ایجاد مداخله در امور داخلی بحرین و عربستان و دیگر کشورهای عربی منطقه !

و شایدبازنگری بر قرارداد الجزائر !

بهترین روشه که دیگران برای تو بجنگند و خودت را دور نگه داری ....

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در آستانه انتخابات آمریکا و برخی بدبیاری ها برای ترامپ گویا پلن بی داره پررنگ تر میشه. یک جرقه خودساخته و ادامه ماجرا

 

ترامپ

نقل قول

او گفت: «ایران، این را می‌داند. آنها اخطار گرفته‌اند: اگر[...(استفاده از الفاظ رکیک)] و کار بدی علیه ما انجام دهید، بلایی سرتان می‌آوریم که تا حالا سابقه نداشته.» 

نقل قول

او گفت: «ایران، این را می‌داند. آنها اخطار گرفته‌اند: اگر کرم بریزید و کار بدی علیه ما انجام دهید، بلایی سرتان می‌آوریم که تا حالا سابقه نداشته.»

 

مرندی چند روز پیش توییت کرده بود ترامپ و تیمش قصد دارند یک برنامه حمله محدود یا ترور در ایران یا لبنان را به عنوان آخرین راه برد ترامپ در انتخابات امتحان کنند. حالا سیگنالها خیلی متناقض هست. این را بزراید کنار تحریمهای جدید که دبوویتز و رفقا چندوقت پیش پیشنهاد کرده بودند ولی چیزی که بهش اشاره کرده بودند این بود که هدف برای ایجاد تظاهرات و آشوب و اعتصابات در ایران باشه. خب نتیجه آشوب قبلی(بنزین) ترور سردار بود یک ماه بعد (قطعا اون وضعیت اجتماعی نقش پررنگی داشت که ترامپ گمان کنه الان بهترین موقیعت هست برای ترور سردار ) و شاید فشارها این بار هم به دنیال یک شکلی از اون موضع هست و در حال فراهم کردن جرقه هم خواهند بود (یک اتفاق یا حادثه و اون را بهانه قرار دادن)

چند هدف را میتونه برای ترامپ محقق کنه، اقتدار و قدرتنمایی در آستانه انتخابات، ترجیح مردم امریکا برای ادامه کار با رییس جمهوری که درگیر یک جنگ هست، به حاشیه بردن تمام بهانه های دموکراتها تا موضوعات کوچکتری مثل بحث تحریمهای تسلیحاتی که فعلا به بن بست خورده جلوگیری ازش در ظاهر

 

پ ن: اصلا نباید ورِ دیگه ماجرا را از نظر دور داشت، یعنی فشار روانی که ایران در این یک ماه یک گیم چنجر در رابطه با انتخابات آمریکا رو نکنه و ترامپ را در موقعیت پیش بینی ناشده ای قرار نده

پ ن2: البته شبیه مورد کره شمالی هم هست، همزمان بالا بردن فشارها و حملات رسانه ای برای نیل به یک مذاکره که خب این هم قبل از انتخابات آمریکا یک برگ برنده بزرگ برای ترامپ خواهد بود بدون زحمت جنگ و درگیری

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هوالقادر ....

 سیاستی دفاعی و مقابله‌ای که ما در عراق دنبال میکنیم بیشتر شبیه تخلیه بار انباشه شده این ماشین نظامی سیاسی برای جنگ و به بالانس کشاندن آن هست و بصورت مداوم تعدیل ساز هست!!

برفرض مثال در مناطق بهمن خیز با انفجار های عمدی محاسبه شده برف انباشته‌شده را آزاد میکنند تا از بروز فاجعه و ابر بهمن جلوگیری کنند!! یا در مواقعی که رطوبت جنگل به حد کافی و ایمن هست آتش سوزی های عمدی و کنترل شده‌ای برای تخلیه بار قابل سوخت ایجاد میشود !!

حالا بصورت سیستماتیک دانسته یا ندانسته طی سالهای اخیر و بخصوص پس از ترور سردار و نبود هیچ گونه خط گرم ارتباطی بین طرفین بصورت سینوسی ما اقدام به ایجاد تنش وضربه زدن خفیف با طرف دوم از طریق طرفهای سوم کرده‌ایم که تا جای ممکن از معرکه ایجاد شده دور مانده‌ایمو باعث به تعادل کشیده شدن دشمن  شده‌ایم!!!

حال باید دید آیا در واقع این دیدگاه برای ما امکان ایجاد برتری و شرطی کردن دشمن را به عمل می آورد؟

 

 

ویرایش شده در توسط Overdose
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
12 hours قبل , alala گفت:

 

 ترجیح مردم امریکا برای ادامه کار با رییس جمهوری که درگیر یک جنگ

 

الان یک فشار دیگه هم روی ایران هست که از جنگ و درگیری با آمریکای ترامپ دوری کند تا ترامپ از این حربه برای انتخاب مجدد نتونه استفاده کند و دولت عوض بشه. به نظرم این تحلیل درست نیست، همانطور که تحلیل های مشابه که باعث انفعال ایران تا الان بوده (واکنش به ترور سردار، توقیف نفتکش، نطنز و ...) درست نبوده و نتیجه ای جز طولانی کردن لیست دستاوردهای ترامپ نداشته. 

متاسفانه (دیدگاه شخصی من هست) معتقدم همچنان این فشارها روی تصمیم گیران حوزه نظامی وجود دارد (هم از سمت نظامیون و هم سیاسیون) و احتمالا فرصت یک کنش تهاجمی دیگر (اینبار خدا می دونه شهادت کدام فرمانده یا خرابکاری در کدام تاسیسات استراتژیک) را به دولت ترامپ تا پیش از انتخابات میده. 

این نکته رو کسانی که معتقد هستند به سیاست انفعال باید در نظر داشته باشند که ترامپی که حاضر هستش برای رای آوردن پیش از انتخاب ریسک آغاز یک درگیری نیل به دستاورد نظامی را بپذیرد قطعا پس از انتخاب، واکنش های تهاجمی تری خواهد داشت. 

بنابراین انفعال ایران (استفاده نکردن از فرصت ها برای ایجاد یک بحران در آستانه انتخابات آمریکا برای ترامپ) نه تنها سایه جنگ رو دور نمی کند بلکه یک جنگ قطعی رو برای ما به ارمغان میاره (دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد، یا قبل انتخابات یا دور دوم)، در صورتی که ایران با یک سیاست تهاجمی و مقتدرانه می تونه احتمالا این جنگ قطعی رو تبدیل کند به یک درگیری کوتاه - محدود-تاثیرگذار تحت کنترل خودش که نتیجه اون باخت ترامپ هستش. 

 

 

 

 

  • Like 3
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
22 hours قبل , alexandre گفت:

 

الان یک فشار دیگه هم روی ایران هست که از جنگ و درگیری با آمریکای ترامپ دوری کند تا ترامپ از این حربه برای انتخاب مجدد نتونه استفاده کند و دولت عوض بشه. به نظرم این تحلیل درست نیست، همانطور که تحلیل های مشابه که باعث انفعال ایران تا الان بوده (واکنش به ترور سردار، توقیف نفتکش، نطنز و ...) درست نبوده و نتیجه ای جز طولانی کردن لیست دستاوردهای ترامپ نداشته. 

متاسفانه (دیدگاه شخصی من هست) معتقدم همچنان این فشارها روی تصمیم گیران حوزه نظامی وجود دارد (هم از سمت نظامیون و هم سیاسیون) و احتمالا فرصت یک کنش تهاجمی دیگر (اینبار خدا می دونه شهادت کدام فرمانده یا خرابکاری در کدام تاسیسات استراتژیک) را به دولت ترامپ تا پیش از انتخابات میده. 

این نکته رو کسانی که معتقد هستند به سیاست انفعال باید در نظر داشته باشند که ترامپی که حاضر هستش برای رای آوردن پیش از انتخاب ریسک آغاز یک درگیری نیل به دستاورد نظامی را بپذیرد قطعا پس از انتخاب، واکنش های تهاجمی تری خواهد داشت. 

بنابراین انفعال ایران (استفاده نکردن از فرصت ها برای ایجاد یک بحران در آستانه انتخابات آمریکا برای ترامپ) نه تنها سایه جنگ رو دور نمی کند بلکه یک جنگ قطعی رو برای ما به ارمغان میاره (دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد، یا قبل انتخابات یا دور دوم)، در صورتی که ایران با یک سیاست تهاجمی و مقتدرانه می تونه احتمالا این جنگ قطعی رو تبدیل کند به یک درگیری کوتاه - محدود-تاثیرگذار تحت کنترل خودش که نتیجه اون باخت ترامپ هست

 

 

بله،من هر دوی سناریوها و احتمالات را مطرح کردم و واقعا سخت هست تشخیص در این موقعیت. توجه کنیم بازی توامان روانی بسیار سنگینشون در عراق هم جواب داد میشه گفت و گروه های مقاومت در بیانیه ای توقف حملات را اعلام کردند برای یک مدت محدود.

 

بازی عراق را اگر مصداق بگیریم یک درز خبر غیررسمی و سکوت نخست وزیر و رییس جمهور عراق ( که به نظر حالا یا با رغبت یا فشار کاملا در جبهه ترامپ بازی میکنند) یک جو روانی بسیار بسیار سنگین را ضد مقاومت ایجاد کرد و دوگانه اقتصاد و اقدام به نفع ایران را راه انداخت ( احراج نظامیان آمریکایی که تهدید بستن سفارت امریکا را چو انداختند) و در نهایت با یک هفته عملیات رسنگین رسانه ها و طرفداران امریکایی در عراق و منطقه ناگهان حادثه حمله راکتی به منزل مسکونی و کشته شدن چند غیرنظامی تیر اخر را زد و هجمه ها به مقاومت به اوج خودش رسید که نهایتا به بیانیه توقف حملات منجر شد. حالا حداقل تا یک ماه آینده ترامپ تا انتخابات از بابت عراق و ضربه خوردن در عراق که متمسک عالی میشد برای دموکراتها (که کو امنیتی که بعد سلیمانی میگفتی در عراق پس؟! ) خنثی شد.

 

حالا در مورد ایران هم واقعا این اقدامات و تهدیدات میتونه برای بستن دست ایران یا گرفتن هرگونه نقشه و انگیزه ای باشه که یک اقدام غیرقابل پیش بینی کنه که تیم انتخاباتی ترامپ نتونه جمعش کنه و حتی اگر انفعال را بیش از این ببینند به قول شما شاید شرایط را برای یک حرکت تهاجمی هم مناسب ببینند. من حتی حادثه نطنز را یک اقدام در مسیر خنثی سازی اقدام ایران در آستانه انتخابات آمریکا ( مثلا تزریق گاز به سانتریفیوژهای تولید شده در اون سالن مجهز ) میبینم احتمالا در کنار مزیت های فرعیش.

 

اطلاعات ما برای کی قضاوت نهایی ناقص هست ولی نشانه های متعددی وجود داره که میشه این سناریو هم محتمل باشه.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

احتمالش کم هست ولی از لحاظ سیاسی و تبلیغاتی چون برد زیادی خواهد داشت بعید نیست رخ بده: حضور آشکار ناوگان نیروی دریایی صهیونیستها در امارات و بحرین در قالب ائتلاف و همراهی ناوگان آمریکا به بهانه رزمایش/بازدید آموزشی و ... و یا حضور مخفیانه و هماهنگ شده زیردریایی های کلاس دلفین در بنادر این دو کشور.

 

حالا برای ناوگان دریاییشون که ریسک هست و همانطور که حضور ما در سوریه را به بهانه حضور خالی هدف حملات آشکار و پنهان قرار میدند خب در خلیج فارس هم ممکن هست مین های سرگردان وجود داشته باشه و این به ما و اونها برمیگرده که اگر میخوان بیان! ولی در مورد زیردریایی ها هرچند باز ریسک بالایی داره ولی ممکن هست برای یک استفاده تبلیغاتی قصد امدن و رفتن پنهانی کنند و بعدها با انتشار خبرش بهره برداری روانی و رسانه ای و سیاسی و حتی نظامی کنند. حالا غرض از این همه مقدمه چی بود؟

 

امکانات کشف زیردریایی ما خصوصا در تنگه هرمز چقدر هست؟ در مورد گشتهای هوایی و محدودیت زیردریایی ها و ناوگان کشتیهامون میدونیم و اطلاع داریم، حالا با این وجود آیا امکان نصب سامانه های ثابت زیرآبی خصوصا در تنگه هرمز (با توجه به عرض کم و دسترسی مناسب ما ) که با فیبر نوری به ساحل مرتبط باشه برای انتقال اطلاعات هست؟ یک سونار زیر آبی که 24 ساعته پایش کنه گلوگاه ورود به خلیج فارس را؟

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

از سوی دیگر، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز به فروش ۵۰ فروند جنگنده اف ۳۵ از سوی آمریکا به امارات متحده عربی واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: «اسرائیل و امارات یک هدف و یک دشمن مشترک دارند».

 

1.این میتونه یک واکنش منفعلانه به تسلیم در برابر تصمیم ترامپ برای لزوم فروش جنگنده به امارات باشه و تویجه مخالفت ابتدایی و بعد موافقت انتهایی

2.میتونه پرده برداری از یک هدف پشت پرده در هماهنگی و توافقی نانوشته برای همکاری نظامی ضد ایران در روز موعود باشه

3.میتونه اشاره داشته باشه به هدفی پنهان در پس فروش این جنگنده ها به امارات (استفاده پوششی از فضای و ابزارهای امارات برای یک تهاجم احتمالی)

 

به هر حال ایران خودش را باید برای هر سناریویی آماده کنه و البته از شرایط ایجاد شده در هر مرحله سعی کنه به نفع خودش برگی جدید فراهم بیاره.

مثلا برای ما جمع آوری اطلاعات از یک جنگنده نسل پنجم در خاک امارات و کاربری به دست امارات راحت تر هست (هرچند من مطمئنم شروطی که امارات در این بازی خرید - ترغیبش به یک خرید گرانقیمت جنگنده با ادا و اطوار نه نمیشه بفروشیم و سری هست و نتانیاهو مخالفه و ...  - پذیرفته طیف متنوعی از شرطها از کاربری اولیه احتمالا به دست مستشاران و حتی خلبانان غیراماراتی تا امکان استفاده توسط ارتش امریکا در صورت لزوم و در اختیار گذاشتن اطلاعات پرواز برای صهیونیستها (با توجیه لزوم برتری نظامی اسراییل) و ... را شامل میشه)

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
6 hours قبل , alala گفت:

 

1.این میتونه یک واکنش منفعلانه به تسلیم در برابر تصمیم ترامپ برای لزوم فروش جنگنده به امارات باشه و تویجه مخالفت ابتدایی و بعد موافقت انتهایی

2.میتونه پرده برداری از یک هدف پشت پرده در هماهنگی و توافقی نانوشته برای همکاری نظامی ضد ایران در روز موعود باشه

3.میتونه اشاره داشته باشه به هدفی پنهان در پس فروش این جنگنده ها به امارات (استفاده پوششی از فضای و ابزارهای امارات برای یک تهاجم احتمالی)

 

به هر حال ایران خودش را باید برای هر سناریویی آماده کنه و البته از شرایط ایجاد شده در هر مرحله سعی کنه به نفع خودش برگی جدید فراهم بیاره.

مثلا برای ما جمع آوری اطلاعات از یک جنگنده نسل پنجم در خاک امارات و کاربری به دست امارات راحت تر هست (هرچند من مطمئنم شروطی که امارات در این بازی خرید - ترغیبش به یک خرید گرانقیمت جنگنده با ادا و اطوار نه نمیشه بفروشیم و سری هست و نتانیاهو مخالفه و ...  - پذیرفته طیف متنوعی از شرطها از کاربری اولیه احتمالا به دست مستشاران و حتی خلبانان غیراماراتی تا امکان استفاده توسط ارتش امریکا در صورت لزوم و در اختیار گذاشتن اطلاعات پرواز برای صهیونیستها (با توجیه لزوم برتری نظامی اسراییل) و ... را شامل میشه)

 

بزرگترین زنگ خطر برای ایران 

و لزوم بازنگری در سیاست های نیروی هوایی 

 

سیاست هوایی شامل 

پشتیبانی هوایی ، آماده سازی جنگنده های سوخو 22 سپاه، پهپادها و تقویت اف 4 و اف 5 ها نشون داد تکنولوژی این کار رو آماده کردیم ولی از حیث کمیت ضعف داریم

 

درگیری هوایی و شکار: در این بخش بیشترین بار روی اف 14 ها هست و به تازگی پهپادهای شکاری اضافه شده است

اما این به هیچ عنوان کافی نیست ، بویژه که ما باید خط تدارکاتی هوایی آمریکا رو در دوردست قطع کنیم، یعنی شکار آواکس و پهن پیکرهای ترابری و سوخت رسان

 

به طور واضح باید جنگنده برتری هوایی مثل سوخو 35 یا جی 15 باید اضافه بشه تا بتونیم از برتری آسمان رو در عمق حفظ کنیم

همچنین پهپادهایی با هوش مصنوعی و قابلیت داگفایت باید توسعه پیدا کنه 

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.