marmoolak

تمپلار ها چه کسانی بودند؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام خدمت اساتید محترم.می خواستم اگر کسی درباره تمپلار ها و ماسون ها و نقش آنها در جنگ های صلیبی اطلاعاتی دارد لطفا در اینجا قرار دهد.شدیدا نیازمند یاری سبزتان هستم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تا اونجا كه ميدونم فرقه اي از مسيحيون بودن كه در ارتش كينگ ريچارد خدمت ميكردند و اغلب چون از فيودال ها و نجيب زادگان بودند ( شواليه ) جزو فرماندهان در ارتش محسوب ميشدند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مارمولك عزيز. بحث سنگين و طولاني‌اي هست كه در حوصله‌ي سايت و تاپيك نيست. درمورد تمپلارها، مي‌تونم يه شروع بهت معرفي كنم. ولي براي پي‌گيري مطلب، چيزي نيست كه تو يكي دو كتاب بتوني جمع كني و به نتيجه برسي. براي شناخت تمپلارها، بايد اول با فرقه‌هاي شهسواران آشنا بشين. اينجا رو عيناً از كتاب «جنگ‌هاي صليبي» نوشته‌ي «تيموتي لوي بيئل» نقل مي‌كنم. فرقه‌هاي شهسواران كه آرمان‌هاي سلحشوري را با قوانين نظام‌هاي رهباني در هم مي‌آميختند، در نتيجه‌ي جنگ‌هاي صليبي پا به عرصه‌ي وجود گذاشتند. اما به سرعت رشد كردند و در سرزمين مقدس قدرت چشمگيري يافتند. اولين فرقه‌ِ شهسواري كه در سرزمين مقدس پا گرفت، فرقه‌ي بيمارستان يوحناي مقدس در اورشليم بود. هدف اصلي اين گروه، تأمين مالي، حمايت و اداره‌ي بيمارستاني بود كه تاجران ايتاليايي براي تيمارداري از زوار تأسيس كرده بودند. پس از نخستين جنگ صليبي، اين فرقه كه فرقه‌ي شهسواران مهمان‌نواز ناميده مي‌شود به تيمار هزاران شواليه و ديگر صليبيون آواره يا فقير پرداخت. اما فقط شهسواران نجيب زاده مي‌توانستند به عضويت اين فرقه درآيند و مسئول اداره و تأمين بودجه‌ي بيمارستان شوند. هزاران شواليه كه در سرزمين مقدس مانده بودند، اما هيچ تيولي دريافت نكرده بودند، به فرقه‌ي شهسواران مهمان‌نواز پيوستند. در واقع، تعداد شواليه‌هاي بي‌خانمان چنان زياد بود كه سازمان ثاني‌اي نيز تشكيل گرديد : شهسواران پرستشگاه سليمان. اين فرقه در سال 1118 در اورشليم پا گرفت و مؤسس آن هيو دو پاينس بود. هدف اصلي آن‌ها راهنمايي و محافظت از زواري بود كه به معابد يا حرم‌هاي سرزمين مقدس مي‌آمدند. مقررات اين فرقه را برنار كلرورويي، يكي از مؤسسان فرقه رهباني سيسترسيان، نوشت كه موعظه‌اش بعدها موجب شروع دومين جنگ صليبي شد. اعضاي فرقه شهسواران معبد، درست مانند فرقه شهسواران مهمان‌نواز مي‌بايست نجيب‌زاده مي‌بودند، و نسبت به حفظ فقر، پاكدامني و اطاعت سوگند ياد مي‌كردند. تشكيل اين دو فرقه‌ي شهسواري، درهم آميزي خاص سنت‌هاي فئوداليسم و رهبانيت را در پي داشت. گرچه نظام‌ فئودالي نتوانست بر كل اقتصاد منطقه خاورميانه سايه‌انداز شود، رسوم و سنت‌هايش توسط فرقه‌هاي شهسواران حفظ مي‌شد و به تدريج نفوذ و قدرت نظامي بيش‌تر و بيشتري مي‌يافت. اعضاي اين فرقه‌ها از نجبا زمين‌هاي بسياري را به ارث بردند، و گرچه رسماً از كليسا مستقل بودند، مورد تأييد كليسا و از حمايت‌هاي چشمگير مالي آن از محل انفاق‌هاي نجباي اروپايي‌اي كه به جنگ‌هاي صليبي نپيوسته بودند، اما قصد كمك داشتند، برخوردار بود. مي‌توني براي شروع، بري سراغ كتاب سه جلدي «تاريخ جنگ‌هاي صليبي»، نوشته‌ي «استيون رانسيمان». ------------------------------------------- راستي. اصلاً چي شد كه به فكر اين بنده‌هاي خدا افتادي؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حقیقتا از کمک بی شائبه(یعنی چی این عبارت؟mr.green)شما ممنونم.اتفاقا این کتاب رو هم از کتابخونه به امانت گرفتم و فعلا قسمتهاییش رو خوندم. استارت علاقم به این بحث ها هم از بازی assassins creed بودmr(گرچه خیلی رسانه های داخلی دربارش منفی بافی کردن.اما اگه بازی نکردید توصیه می کنم بازی کنید!حقیقتا تکه!)که تا آخر بازی باید 60تا تمپلار کشته باشی.یه جا هم یه ماسون(انگار اجداد همین بناهای آزاد خودمونن)رو در حال موعظه می دزدید می بریم پهلو المعلم(رئیس فرقه اسماعیلیون در هر ناحیه(اینجا سوریه و فلسطین))بعد از اعتراف خفتش می کنیم.این هم داستان علاقه مند شدن من به جنگ های صلیبی .تمپلارها و ماسونها.البته اگه قسمت بازیهای جنگی در سایت باشه یه نقدی بر این بازی هم بنویسیم بد نیست. راستی این مقالات نوام چامسکی انگار زیاد راغب نداشت؟sad.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مصطفي جان اونهايي كه به بيمارستانها و يا تيمارستانها كمك ميكردن هاسپيتالر بودند hospitaler در ضمن تو بازي اساسين كريد اصل كشتن 9 نفره و گرفتن پرچمها و كشتن تمپلارها فرعيه و اخرش هم هيچي به هيچي ( تا اخرش رفتي ميفهمي ) داستان بازي دنباله دار تموم ميشه و كمي هم ضد حال به هر صورت با الطير خوش بگذره!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فلانكر عزيز. هاسپيتالرها، فرقه‌ي شهسواران ميهمان‌نواز بودن كه نام ديگه‌شون «خسته‌خانه داران» بود. تمپلارها، فرقه‌ي شهسواران معبد بودن كه نام ديگه‌شون «صومعه داران» بود. لباس هاسپيتالرها، مشكي‌ (طوسي مايل به مشكي) با صليب سفيد در ميان بود. لباس تمپلارها، سفيد با صليب سرخ با بازوهاي برابر در ميان بود. اگه مطلب رو كامل مطالعه فرموده باشين، جدا جدا به اين دو فرقه پرداخته شده و درمورد تشكيل هركدومشون، مطالبي عنوان شده. هدف‌هاي هركدوم هم مشخص بود و كاركرد هر كدوم هم فرق مي‌كرد. -------------------------------------- مارمولك عزيز. مقاله‌ي نوام چامسكي، اتفاقاً خواهان داره. منتها من هنوز وقت نكردم كامل مطالعه‌اش كنم. اين چند روزه، بي‌نهايت سرم شلوغ بوده. به همين خاطرم چندان فرصت مطالعه نداشتم. به اميد حق، ظرف يكي دو روز آينده، بحث رو ادامه خواهم داد. راستي. اگه كتاب «صلاح‌الدين ايوبي» نوشته‌ي «شاندور» رو گير آوردين، حتماً مطالعه‌اش كنين. در اين كتاب هم مطالب خوبي درمورد اين دو فرقه نوشته شده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حقیقتا از کمک بی شائبه(یعنی چی این عبارت؟mr.green)شما ممنونم.اتفاقا این کتاب رو هم از کتابخونه به امانت گرفتم و فعلا قسمتهاییش رو خوندم.
استارت علاقم به این بحث ها هم از بازی assassins creed بودmr(گرچه خیلی رسانه های داخلی دربارش منفی بافی کردن.اما اگه بازی نکردید توصیه می کنم بازی کنید!حقیقتا تکه!)که تا آخر بازی باید 60تا تمپلار کشته باشی.یه جا هم یه ماسون(انگار اجداد همین بناهای آزاد خودمونن)رو در حال موعظه می دزدید می بریم پهلو المعلم(رئیس فرقه اسماعیلیون در هر ناحیه(اینجا سوریه و فلسطین))بعد از اعتراف خفتش می کنیم.این هم داستان علاقه مند شدن من به جنگ های صلیبی .تمپلارها و ماسونها.البته اگه قسمت بازیهای جنگی در سایت باشه یه نقدی بر این بازی هم بنویسیم بد نیست.
راستی این مقالات نوام چامسکی انگار زیاد راغب نداشت؟sad.

بدک نیست کتاب خداوند الموت هم بخونی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان.بد نیست کتاب راز داوینچی یا همان da vinci code را نیز بخوانید.نویسنده معتقد است هدف شوالیه های هیکل(templarکه temple هیکل ترجمه شده)نه حفظ ارض مقدس که هدف اصلی آن چیزی غیر از این بود.هدف حفاظت از رازی بزرگ بوده!که حکومت کلیسا در گرو آن بوده است !اگر شما هم مانند من برید درباره ایشان مطالعه کنیدmr.green سر از رفتار عجیب کلیسا در ادوار مختلف با ایشان در می یارید : کلیسا سکوت آنان را خرید و پاپ اینوسنت دوم فتوایی بی سابقه مبنی بر اختیارات بی پایان شوالیه های هیکل صادر کرد و آنها را «قانونی بر خودشان» خواند. در دوره نیز آنها را محدود و در دوره ای آنان را به کلی معدوم می کنند!!!!!!!به طوری که امروزه پس از تشکیل دیر صهیون(فکر نکنم زیاد با رژیم اشغالگر قدس رابطه داشته باشند؟)تنها در هر دوره 4 تا از آنان وجود دارند.(فکر کن چقدر قتل عام شدند که پس از اون قدرت و ثروتی که کسب کرده بودند اون همه بهشون پیوستند و حالا 4 تا شدند.) دوستان اگر موافق باشند مطلبی در این باره از این کتاب تهیه خواهم کرد. اگر کسی اطلاعات بیشتری دارند نیز مارا بی بهره نگذارد؟ راستی آقا مصطفی یک چیزی گفتند که 4 ستون بدنم رو تکون دادند!!!!!!!!!!!!!!!!!صلیب با بازوهای برابر!مصطفی جان اگر کتاب را نخوانده اید(که بعید می نماید!)حتما بخوانیدش.شاید توانستید جلد دومش رو منتشر کنید.درباره صلیب با بازوهای برابر همین بس که هیچ ربطی به مسیحیت ندارد و عمل تمپلارها تقریبا مانند شیطنت های داوینچی (در تمام تابلوهاش.برای مثال زنی(!)که در شام آخر کنار مسیح نشسته و از نیم تنه به پایین به هم چسبیده یا نه بهتره بگم وصلن یا یکی هستند!*کتاب بهتر به این موضوعات می پردازد)می باشد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در زیر بخشی از کتاب می آید: لنگدان خاموش ماند. کلید را در دستش چرخاند و آن را امتحان کرد. «. مسیحی به نظر میاد » : سوفی گفت لنگدان چندان از این بابت مطمئن نبود . سر این کلید، صلیبِ مسیح یِ سنتی و بلندبازو نبود . بلکه صلیبی متساوی الاضلاع بود—صلیبی با چهار بازوی برابر —که هزار و پانصد سال پیش از مسیحیت هم موجود بوده است 1. این نوع صلیب هیچ دلالتی بر تصلیب مربوط به صلیب لاتینی با بازوهای بلند نداشت که از ابزارهای شکنجه ی رومی ها بوده است . لنگدان همیشه از این موضوع در تعجب بود و تصلیب “Cross” که مسیحیان چه خواهند گفت اگر بفهمند تاریخ خشونت بار نمادشان حتی در نامش نیز پیداست : واژه های صلیب یا به فرانسه cruciare هر دو از فعل لاتین “Crucifix”می آید.(شکنجه کردن) سوفی! من فقط میتونم بگم که صلیب های مربعی مثل این رو صلیب های دوستانه میدونند . هیئت مربعی اونها برای تصلیب » بی فایده شون کرده و عناصر عمودی و افقیِ متوازنِ اونها تداعی یه اتحاد طبیعی رو بین نرینه و مادینه میکنه . این صلیب از لحاظ «. نمادشناسی کاملاً با فلسفه ی دیر صهیون سازگاره. اتحاد بین نرینه و ماده!پگان!عیسی مسیح فمینیست!داوینچی ملحد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همين عزيزان بودند كه بعد از اشغال بيت مقدس به پاپ نوشتند انقدر از مسلمانان كشتهايم كه تا زانو اسبمان در خون است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سرباز عزیز کمی تا قسمتی ابری اشتباه کردید چراکه این عزیزان همانطور که مصطفی عزیز به طور مفصل شرح دادند پس از جنگ صلیبی و اون مسائلی که فرمودید به وجود اومدند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مارمولك عزيز.
بنده كتاب «كد داوينچي» رو مطالعه كردم. البته ايراداتي چند به كتاب وارد هست. ولي كليات كتاب، براساس اطلاعات نسبتاً حقيقي هست.
اما بحث در اين مورد، بسيار طولاني هست و براي معرفي اين مسائل، بايد نصف تاريخي مسيحيت رو بيرون كشيد و ساعت‌ها فقط درمورد ويژگي‌هاي قرون وسطي و علل پيدايش ماسونيزم و جريان‌هاي موازي توضيحات ارائه كرد. تمامي اين موارد (منجمله همين شواليه‌هاي معبد كه بعدها حتي بانكداري نوين (و امروزي) اروپا رو بنا گذاشتن، و يا همين انجمن دير صهيون)، مثل يه زنجيره به هم مربوط هست و براي توضيح اون، بايد از ريشه شروع كرد كه البته دردسرش بيشتر از نفعشه :lol: .

اما اگه دوست دارين شكل صليب با بازوهاي برابر و البته دقيقاً شكل لباس تمپلارها رو ببينين، يه نگاه به پرچم گرجستان بندازين. البته اين، پرچم سابق اين كشور هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز توضیحات من تنها برای فرد کم اطلاع و بی سواتی مثل خودم بود که بدبختانه در این سایت یافت نمی شود و در نتیجه مطالب خواننده ای جز خودم ندارد!البته مطالب بالا هم همانطور که متوجه شدید تحت تاثیر بسیار هیجانات ناشی از کتاب بود! راستی خوشحال میشم ساعت ها در مورد مطالبی که گفتم(با یکم تخفیف)مطالب ارزشمند شمارو بخونم.(منتظرم!). راستی این پرچم گرجستان(و کشورهای بسیار دیگر:سویس)ربطی به آن جریانات دارد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين چه حرفيه دوست عزيز. ما اينجا هستيم كه به اطلاعاتمون اضافه كنيم. مسلماً همه چيز رو همه كس دانند. درمورد اين پرچم (پرچم گرجستان)، متأسفانه اطلاعات دقيقي ندارم. اولين بار هم همين امسال، تو نمايشگاه كتاب؛ غرفه‌ي نشريات گرجستان ديدم. اتفاقاً كرمم هم گرفت كه برم با صاحب غرفه كه فارسي هم بلد بود، چند كلمه‌اي درمورد پرچمشون بحث كنم كه بي‌خيال شدم!! بد نيست بدونين چندين كشور اروپايي، در پرچمشون صليب به كار رفته! فقط هم به سوئيس يا گرجستان برنمي‌گرده. ولي همون طور كه عرض شد، اين قضيه رو بايد از ابتدا؛ يعني همون زمان جنگ صليبي و وقايع ماوقع اون تا ادامه‌ي ماجراها در قرون وسطي روش بحث كرد كه ان شاء الله سر فرصت، در خدمت شما خواهم بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.