Davood

هواگرد مجهول .. آئورا ( Aurora )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[align=center]تصویر[/align]

تمام چيزهايي كه در مورد آن گفته مي‌شود و حتي اسمي كه براي آن انتخاب شده است، همگي بر پايه حدسيات و مشاهدات غير علمي افراد مختلفي است كه اطلاعات ناقصي از اين پرنده ناشناس يا به قول متجددان X دارند كه به صورت قطعي نمي‌توان اين گفته‌ها را تاييد يا رد كرد.

اما «آئورورا» چيست؟ اولين بار در سال ۱۹۸۶ در لايحه درخواست بودجه وزارت دفاع آمريكا يك درخواست يك خطي ديده مي‌شد كه زير اين برگه نوشته شده بود «آئورورا» و براي آن معادل ۲ /272 ميليارد دلار بودجه درخواست شده بود كه نشان از اهميت و عظمت اين طرح مي‌داد.

بعدها در سال ۱۹۹۴ بن ريچارد يكي از صاحبنظران صنعت هوايي آمريكا اعلام داشت كه اين نام، اسم رمزي بود براي طرحATB.

ATB مخفف Advanced Technology Bomber به معناي بمب افكن با فناوري پيشرفته است كه شركت نورثروپ (Northrop) و به پيشنهاد لاكهيد (Lockheed) در اواخر سال ۱۹۸۱ ميلادي آن را در مناقصه اي در وزارت دفاع آمريكا برنده شدند كه B-2 ملقب به اسپريت به معناي «شبح» نتيجه اين طرح بود. از آن جا كه هنوز همB-2 جانشين خاصي پيدا نكرده است نمي‌توان آئورورا را يك ATB و در نتيجه جانشين B-2دانست.

اما يكي ديگر از احتمالاتي كه توسط متخصصان صنايع هوايي آمريكا در مورد اين پرنده ناشناس مي‌دهند اين است كه اين هواپيما در واقع جايگزيني براي هواپيمايSR-71 باشد و به همين دليل آن راSR-91 هم ناميده‌اند.

از ديگر نام‌هاي مستعاري كه براي اين پرنده ناشناس استفاده شده است مي‌توان بهXR-7 اشاره كرد كه گمان برده مي‌شد فاز دوم طرحي باشد كه فاز يكم آنSR-75 بود.

سنيورسيتيزن نام ديگري است كه «پرنده اكس» را با آن هم مي‌شناسند. سنيور كلمه‌اي است كه در بيشتر هواپيماهاي طبقه بندي شده ارتش آمريكا استفاده شده است. براي نمونه نام طبقه‌بندي شدهU-2 ملقب به( Dragan Lady)اژدها خانوم Senior Book بود و يا نام طبقه‌بندي شده F-117، Seniar Trend بود.

متخصصان بر اين باورند كه آئورورا بعدها به سنيورسيتيزن تغيير نام داد. از آن جا كه «پرنده اكس» را جايگزيني براي SR-71 مي‌دانند و مي‌توان احتمال داد اين نام بهترين گزينه براي پرنده اكس است. چون هر دوي اين نام‌ها يك حركت آرام بدون بالا و پايين را به ذهن متبادر مي‌كنند و جايگزينSR-71 نمي‌تواند حركتي جز اين نوع داشته باشد.

پرنده ناشناس را با نام «پدربزرگ» هم مي‌شناسند كه ريشه اين يكي نامشخص است. اما نامي كه از ديگر نام‌ها متداول‌تر است همان آئورورا است. ولي آئورورا چيست؟ آئورورا در تاريخ اساطيري يونان باستان جايگاه ويژه‌اي دارد. او الهه «سپيده سحري» است كه ستارگان را خلق كرده و آنها را در شب چيد.

نام پرنده اكس هرچه كه باشد، شناخته شده‌ترين طرح طبقه‌بندي شده ارتش آمريكاست. حالا با اين توصيفاتي كه در مورد نام پرنده اكس دانستيد، بد نيست كمي هم از پيشينه مجهول آئورورا بدانيد. همان طور كه در بالا هم گفته شد اولين بار آئورورا در لايحه درخواست بودجه وزارت دفاع آمريكا ديده شد.

رديفي كه آن در آن قرار داشت بعد از طرح‌های SR-71 وU-2 بود. در سال ۱۹۸۶ ميلادي دولت آمريكا بسياري از زمين‌هاي فوق سري اطراف درياچه گروم در صحراي نوادا (Nevada) را با استحكامات غير قابل نفوذ محصور كرد. از آن سال به بعد بسياري از تأسيسات مدرن و غير قابل نفوذ درون اين حصار ساخته شده و هنوز هم اين پايگاه در حال تكميل شدن است.

حتي براي غير قابل نفوذ كردن آن زمين‌هاي اطراف پايگاه هم توسط دولت، مناطق ممنوعه اعلام شده است. اين در حالي است كه دولت آمريكا وجود چنين پايگاهي در صحراي نوادا را به شدت تكذيب مي‌كند.

احتمال داده مي‌شود اين پايگاه به اندازه غير معمول باند پروازي آن (كه نمي‌توان اين گفته را هم تاييد كرد چون حدس زده مي‌شود با توجه به اندازه‌هاي پايگاه باند پروازي آن تقريباً چهار برابر باندهاي پرواز معمول باشد) محلي باشد براي پرواز و فرود آئورورا.

در سال ۱۹۸۸ روزنامه نيويورك تايمز گزارش داد كه نيروي هوايي ارتش ايالات متحده روي يك هواپيماي مقدماتي كه مي‌تواند به سرعت شش ماخ دست يابد كار مي‌كند.در فاصله ژوئن سال ۱۹۹۱ تا ژوئن سال بعد، در كاليفرنياي جنوبي غرش‌هايي شنيده مي‌شد كه مربوط به هيچ هواپيماي شناخته شده‌اي نبود. اين غرش‌ها به قدري بلند بودند كه حتي زلزله نگارهاي مركز ژئوفيزيك آمريكا هم آنها را ثبت كردند.

اين غرش‌ها را حتي از غرش هنگام فرود شاتل‌ها هم وحشتناك‌تر توصيف مي‌كردند. اين غرش‌ها به سمت شمال شرق روي لس‌آنجلس و صحراي(Mojave) امتداد مي‌يافت؛ به مناطقي كه پايگاه هوايي نليس و پايگاه گروم ليك در آنها وجود داشت.

اما يكي از مواردي كه سري بودن و ناشناخته بودن اين پرنده را به شدت تاييد مي‌كند مربوط مي‌شود به فوريه ۱۹۹۲. در اين تاريخ يكي از مسئولان كنترل ترافيك هوايي نيروي هوايي سلطنتي انگلستان(RAF) در اسكاتلند، علامتي راداري را در پايگاه هوايي مك‌ريهانش(Machrihans) مشاهده كرده بود كه در فاصله بسيار كوتاهي به سرعت سه ماخ دست يافته بود و هنگامي كه با پايگاه مذكور تماس گرفته بود و علت اين علامت را پرسيده بود، به وي گفته بودند كه موضوع را فراموش كند.

اينها، تنها مواردي نبودند كه مربوط به پرنده اكس مي‌شدند بلكه دهها مورد ديگر وجود دارد كه در آمريكا و انگلستان گزارش و همگي به گونه‌اي با پرسش بي پاسخي مواجه شده‌اند، پرسشي كه مربوط به پرنده‌اي سريع و غران مي‌شده است. تنها هنگامي مي‌توان به راز اين پرسش پي برد كه نيروي هوايي آمريكا خود پرده از آن بردارد.

[align=center]تصویر[/align]

اما تنها چيزي كه به يقين در مورد آئورورا مي‌توان گفت اين است كه آئورورا يك پرنده هايپرسونيك (ابر صوت که سرعتهای بیشتر از 5 ماخ دارند) است. اما اولين هواپيماهاي هايپرسونيك كي ساخته شده است؟

تا سال ۱۹۶۵ ميلادي سريع‌ترين هواپيماها دو هزار مايل بر ساعت سرعت داشتند در صورتي كه در سال ۱۹۴۵ تنها چند هواپيما مي توانستند به سرعت ۵۰۰ مايل بر ساعت دست يابند. پس گام منطقي ديگر، ساختن هواپيماهايي بود كه ديوار صوتي را بشكنند.

با شكسته شدن ديوار صوتي توسط جت‌هاي جنگنده كه توسط شوروي سابق و ايالات متحده آمريكا ساخته مي‌شدند، اولين گام‌ها براي ساختن پرنده‌هاي هايپرسونيك برداشته شد.

لازمه رسيدن به سرعت بسيار بالا داشتن موتور بسيار پيشرفته و مهم‌تر از آن بدنه‌اي است كه طاقت سرعت يك مايل بر ثانيه معادل ۳۶۰۰ مايل بر ساعت يا همان ۴/۵ ماخ داشته باشد. از اين جا مي‌توان به ساختار بسيار پيچيده آئورورا پي برد. از اولين هواپيماهاي هايپرسونيك مي‌توان به X-15 وFDL-15 اشاره كرد كه توسط ناسا و لاكهيد مارتين ساخته شده‌اند.

در مورد آئورورا اطلاعات مختصري هم وجود دارد كه بيشتر بر پايه حدسيات است و از سوي منابع خاصي تاييد نشده‌اند. اما واقعي به نظر مي‌رسند. بيشينه سرعت اين پرنده در حدود پنج تا هشت ماخ گزارش شده است.

طول آن در حدود ۱۱۰ فوت (۵/۳۳ متر) و طول دو سر بال آن كه كاملاً به صورت مثلث است حدود ۶۰ فوت(۲/۱۸ متر) است. اين هواپيما احتمال سقف پروازي در حدود ۱۵۰ هزار فوت (۴/۲۸ مايل) يا بيشتر دارد. در مورد موتور اين هواپيما نمي‌توان به نظر واحدي رسيد.

با توجه به گفته‌هاي شاهدان مختلف در آمريكا و انگليس چندين نوع موتور مختلف مي‌تواند در اين پرنده به كار گرفته شده باشد.

مثلاً بر پايه چيزي كه شاهدان در كاليفرنيا گفته‌اند، مي‌توان احتمال داد كه از يك موتور رم جت سيكلي متان سوز كه تغييرات بسيار زيادي در آن داده شده در آئورورا استفاده شده است. در مورد نيروي پيش رانش اين هواپيما چهار نظريه وجود دارد كه مختصراً آنها را به شما معرفي مي‌كنم.

اولين نظريه PWDE است. اين كلمه مخفف Pulse Detonation Wave Engine است. اين موتور شيوه كار بسيار پيشرفته و پيچيده‌اي دارد. در اين روش هيدروژن و يا متان مايع بر روي بدنه تزريق مي‌شوند و پس از گرم شدن توسط PWDE مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
دومين نظريه Ramjet است.

اين مورد همان موتور رم جت سيكلي متان سوز است كه در بالا گفته شد. رم جت‌ها در حالت عادي مي‌توانند سرعت ۶-۴ ماخ را به دست آورند. اما اين سيستم در آئورورا دچار تغييراتي شده است كه مي‌تواند سرعت ۸-۵ ماخ را به دست آورد.

نظريه سوم سيستم Rulsejet معمولي است. در اين حالت هوا از جلو توسط موتور مكيده شده و پس از فشرده شدن و خروج با فشار از درون موتور باعث پيش رانش هواپيما مي‌شود.

نظريه چهارم هم Turbo Rochetjet است. در اين مورد اطلاعات خاصي در دست نيست و صرفاً يك نظريه است. اما هنوز هم با همه اين توصيفات نمي‌توان گفت كه حتي آئورورا وجود خارجي دارد يا نه، شايد همه آن چيزهايي كه شاهدان در جاهاي مختلف ديده‌اند مربوط به چندين هواپيما مي‌شده است كه هيچ ربطي به هم نداشته باشند و مسئولان نظامي آمريكا با پاسخ ندادن به ابهامات پيش آمده، مي‌خواهند وجهه‌اي اساطيري به طرح‌هاي خود بدهند.

مشاهده موثق آئورورا

[align=center]تصویر[/align]

گزارشي كه آئورورا را به واقعيت بيشتر نزديك كرد در آگوست ۱۹۸۹ توسط كريس گيبسون كه يك مهندس نفت بود منتشر شد. او در آن زمان روي يك طرح نفتي در درياي شمالي كار مي‌كرد كه ناگهان چند هواپيما را مشاهده كرد كه از روي سر او در فاصله‌اي نه چندان بالا گذشتند.

او كه در تشخيص هواپيماها يك حرفه‌اي به شمار مي‌رود توانست يك تانكر سوختKC-130 و دو F-111 را تشخيص بدهد، اما هواپيماي چهارم را فقط توانست يك مثلث كامل توصيف كند.

او اين مثلث را كمي بزرگ تر از F-111 و داراي زواياي ۷۵ درجه و به رنگ كاملاً سياه توصيف كرد كه هيچ كدام از جزييات آن قابل ديدن نبودند و ظاهراً از تانكر KC-130 سوخت دريافت مي‌كرده است.

كمي بعد يكي از مجلات صنايع هوايي آمريكا گفته‌هاي اشخاصي را چاپ كرده بود كه نيمه شب‌ها صداي بسيار بلند تيك آف هواپيمايي را در پايگاه هوايي ادوارد شنيده بودند.

روزنامه همشهری

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان این عکس چه هواپیمایی می باشد ممکن است آئورورا باشد!

تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آئورورا را كسي به درستي نمي شناسد. تمام چيزهايي كه در مورد آن گفته مي شود و حتي اسمي كه براي آن انتخاب شده است، همگي بر پايه حدسيات و مشاهدات غير علمي افراد مختلفي است كه اطلاعات ناقصي از اين پرنده ناشناس يا به قول متجددان «x» دارند كه به صورت قطعي نمي توان اين گفته ها را تاييد يا رد كرد. اما «آئورورا» چيست؟ اولين بار در سال ۱۹۸۶ در لايحه درخواست بودجه وزارت دفاع آمريكا يك درخواست يك خطي ديده مي شد كه زير اين برگه نوشته شده بود «آئورورا» و براي آن معادل ۲۷۲/۲ ميليارد دلار درخواست شده بود كه نشان از اهميت و عظمت اين طرح مي داد. بعدها در سال ۱۹۹۴ بن ريچارد يكي از صاحبنظران صنعت هوايي آمريكا اعلام داشت كه اين نام، اسم رمزي بود براي طرحATB. ATB مخفف Advanced Technology Bomber به معناي بمب افكن با فناوري پيشرفته است كه شركت نورثروپ (Northrop) و به پيشنهاد لاكهيد (Lockheed) در اواخر سال ۱۹۸۱ ميلادي آن را برنده شدند و B-2 مخفف به اسپريت به معناي «شبح» نتيجه اين طرح بود. از آن جا كه هنوز همB-2 جانشين خاصي پيدا نكرده است نمي توان آئورورا را يك ATB و در نتيجه جانشين B-2 دانست. اما يكي ديگر از احتمالاتي كه توسط متخصصان صنايع هوايي آمريكا در مورد اين پرنده ناشناس مي دهند اين است كه اين هواپيما در واقع جايگزيني براي هواپيمايSR-71 باشد و به همين دليل آن راSR-91 هم ناميده اند. از ديگر نام هاي مستعاري كه براي اين پرنده ناشناس استفاده شده است مي توان بهXR-7 اشاره كرد كه گمان برده مي شد فاز دوم طرحي باشد كه فاز يكم آنSR-75 بود. سنيورسيتيزن نام ديگري است كه «پرنده اكس» را با آن هم مي شناسند.سنيور كلمه اي است كه در بيشتر هواپيماهاي طبقه بندي شده ارتش آمريكا استفاده شده است. براي نمونه نام طبقه بندي شدهU-2 ملقب به ( Dragan Lady)اژدها خانوم Senior Book بود و يا نام طبقه بندي شدهF-117، Seniar Trend بود. متخصصان بر اين باورند كه آئورورا بعدها به سنيورسيتيزن تغيير نام داد. از آن جا كه «پرنده اكس» را جايگزيني براي SR-71 مي دانند و مي توان احتمال داد اين نام بهترين گزينه براي پرنده اكس است. چون هر دوي اين نام ها يك حركت آرام بدون بالا و پايين را به ذهن متبادر مي كنند و جايگزينSR-71 نمي تواند حركتي جز اين نوع داشته باشد. پرنده ناشناس را با نام «پدر بزرگ» (Grand Father) هم مي شناسند كه ريشه اين يكي نامشخص است. اما نامي كه از ديگر نام ها متداول تر است همان آئورورا است. ولي آئورورا چيست؟ آئورورا در تاريخ اساطيري يونان باستان جايگاه ويژه اي دارد. او الهه «سپيده سحري» است كه ستارگان را خلق كرده و آنها را در شب چيد. اما نام پرنده اكس هرچه كه باشد، شناخته شده ترين طرح طبقه بندي شده ارتش آمريكاست. حالا با اين توصيفاتي كه در مورد نام پرنده اكس دانستيد، بد نيست كمي هم از پيشينه مجهول آئورورا بدانيد. همان طور كه در بالا هم گفته شد اولين بار آئورورا در لايحه درخواست بودجه وزارت دفاع آمريكا ديده شد. رديفي كه آن در آن قرار داشت بعد از طرح هايSR-71 وU-2 بود. در سال ۱۹۸۶ ميلادي دولت آمريكا بسياري از زمين هاي فوق سري اطراف درياچه گروم«Lake Groom» درصحراي نوادا (Nevada) را با استحكامات غير قابل نفوذ محصور كرد. از آن سال به بعد بسياري از تاسيسات مدرن و غير قابل نفوذ درون اين حصار ساخته شده و هنوز هم اين پايگاه در حال تكميل شدن است. حتي براي غير قابل نفوذ كردن آن زمين هاي اطراف پايگاه هم توسط دولت، مناطق ممنوعه اعلام شده است. اين در حالي است كه دولت آمريكا وجود چنين پايگاهي در صحراي نوادا Nevada را به شدت تكذيب مي كند. احتمال داده مي شود اين پايگاه به اندازه غير معمول باند پروازي آن (كه نمي توان اين گفته را هم تاييد كرد چون حدس زده مي شود با توجه به اندازه هاي پايگاه باند پروازي آن تقريباً چهار برابر باندهاي پرواز معمول باشد) محلي باشد براي پرواز و فرود آئورورا. در سال ۱۹۸۸ روزنامه نيويورك تايمز گزارش داد كه نيروي هوايي ارتش ايالات متحده روي يك هواپيماي مقدماتي كه مي تواند به سرعت شش ماخ دست يابد كار مي كند. اما گزارشي كه آئورورا را به واقعيت بيشتر نزديك كرد در آگوست ۱۹۸۹ توسط كريس گيبسون Chris Gibson كه يك مهندس نفت بود منتشر شد. او در آن زمان روي يك طرح نفتي در درياي شمالي North Sea كار مي كرد كه ناگهان چند هواپيما را مشاهده كرد از روي سر او در فاصله اي نه چندان بالا گذشتند. او كه در تشخيص هواپيماها يك حرفه اي به شمار مي رود توانست يك تانكر سوختKC-135 و دو F-111 را تشخيص بدهد، اما هواپيماي چهارم را فقط توانست يك مثلث كامل توصيف كند. او اين مثلث را كمي بزرگ تر ازF-111 و داراي زواياي ۷۵ درجه و به رنگ كاملاً سياه توصيف كرد كه هيچ كدام از جزييات آن قابل ديدن نبودند و ظاهراً از تانكر KC-130 سوخت دريافت مي كرده است. كمي بعد يكي از مجلات صنايع هوايي آمريكا گفته هاي اشخاصي را چاپ كرده بود كه نيمه شب ها صداي بسيار بلند تيك آف (Take Off) هواپيمايي را در پايگاه هوايي ادوارد (Edward AFB) شنيده بودند. در فاصله ژوئن سال ۱۹۹۱ تا ژوئن سال بعد، در كاليفرنياي جنوبي غرش هايي شنيده مي شد كه مربوط به هيچ هواپيماي شناخته شده اي نبود. اين غرش ها به قدري بلند بودند كه حتي زلزله نگارهاي مركز ژئوفيزيك آمريكا هم آنها را ثبت كردند. اين غرش ها را حتي از غرش هنگام فرود شاتل ها هم وحشتناك تر توصيف مي كردند. اين غرش ها به سمت شمال شرق روي لس آنجلس و صحراي(Mojave) امتداد مي يافت به مناطقي كه پايگاه هوايي نليس و پايگاه گروم ليك در آنها وجود داشت. اما يكي از مواردي كه سري بودن و ناشناخته بودن اين پرنده را به شدت تاييد مي كند مربوط مي شود به فوريه ۱۹۹۲. در اين تاريخ يكي از مسئولان كنترل ترافيك هوايي نيروي هوايي سلطنتي انگلستان (RAF) در اسكاتند، علامتي راداري را در پايگاه هوايي مك ريهانش(Machrihans)مشاهده كرده بود كه در فاصله بسيار كوتاهي به سرعت سه ماخ دست يافته بود و هنگامي كه با پايگاه مذكور تماس گرفته بود و علت اين علامت را پرسيده بود، به وي گفته بودند كه موضوع را فراموش كند. اينها، تنها مواردي نبودند كه مربوط به پرنده اكس مي شدند بلكه دهها مورد ديگر وجود دارد كه در آمريكا و انگلستان گزارش و همگي به گونه اي با پرسش بي پاسخي مواجه شده اند، پرسشي كه مربوط به پرنده اي سريع و غران مي شده است. تنها هنگامي مي توان به راز اين پرسش پي برد كه نيروي هوايي آمريكا خود پرده از آن بردارد. در مورد شخصيت اين هواپيما، علاوه بر سرعت بالا و سقف پرواز بسيار بالاي آن كه توسط شاهدان گزارش شده است، مورد ديگري وجود دارد كه در صورت وجود پرنده اكس مي توان آن را مختص منحصر به آن داشت. اين مورد مربوط مي شود به كانتريل Contrail (خروجي موتورهاي هواپيما كه در آسمان به صورت خط سفيدي ديده مي شود) آئورورا. با همه كانتريل هواپيماي تجاري را ديده ايم. اين خط سفيد واحد در واقع از مثلاًً چهار خط متفاوت در بوئينگ ۷۷۷ تشكيل مي شود كه پس از خروج از چهار موتور به هم پيوسته و خط واحدي را مي نمايانند. اين خط سفيد در اين هواپيما و ديگر هواپيماها خطي كاملاً سفيد، نرم و گهگاه خميده و بدون هيچ گونه شكستگي است. اين خط در صورتي كه جريان هوا در اتمسفر ساكن باشد و دماي هوا بسيار پايين باشد حتي چندين دقيقه هم پايدار مي ماند. اما در اوايل دهه ۹۰ ميلادي كانتريل ديگري هم در آسمان ديده شد. اين كانتريل ها هم سفيد بودند و تقريباً خط مستقيمي را تشكيل مي دادند ولي تفاوت عمده آنها با كانتريل هاي نرم شناخته شده اين بود كه اين كانتريل ها دندانه اي بودند و از قرار معلوم از هواپيمايي با سرعت و ارتفاع بسيار زياد خارج مي شدند. در آن زمان هيچ كس نمي توانست تشخيص دهد كه اين كانتريل از چه نوع موتوري خارج شده است. اما چيزي كه معلوم بود اين بود كه از يك نوع موتور بسيار پيشرفته جديد خارج شده است. ناشناخته، جديد، سرعت و ارتفاع بسيار بالا. اين كلمات را در آن زمان مردم بسيار شنيده بودند و هميشه در انتها صحبت از يك چيز بود آئورورا. اين بار هم كسي كه مي توانست اين پديده را توجيه كند الهه زيباي يونانيان آئورورا بود. اما تنها چيزي كه به يقين در مورد آئورورا مي توان گفت اين است كه آئورورا يك پرنده هايپرسونيك (فوق صوت) است. اما اولين هواپيماهاي هايپرسونيك كي ساخته شده است؟ تا سال ۱۹۶۵ ميلادي سريع ترين هواپيماها دو هزار مايل بر ساعت سرعت داشتند در صورتي كه در سال ۱۹۴۵ تنها چند هواپيما مي توانستند به سرعت ۵۰۰ مايل بر ساعت دست يابند. پس گام منطقي ديگر، ساختن هواپيماهايي بود كه ديوار صوتي را بشكنند. با شكسته شدن ديوار صوتي توسط جت هاي جنگنده كه توسط شوروي سابق و ايالات متحده آمريكا ساخته مي شدند، اولين گام ها براي ساختن پرنده هاي هايپرسونيك برداشته شد. لازمه رسيدن به سرعت بسيار بالا داشتن موتور بسيار پيشرفته و مهم تر از آن بدنه اي است كه طاقت سرعت يك مايل بر ثانيه معادل ۳۶۰۰ مايل بر ساعت يا همان ۴/۵ ماخ داشته باشد. از اين جا مي توان به ساختار بسيار پيچيده آئورورا پي برد. از اولين هواپيماهاي هايپرسونيك مي توان به X-15 و FDL-15 اشاره كرد كه توسط ناسا و لاكهيد مارتين ساخته شده اند. در مورد آئورورا اطلاعات مختصري هم وجود دارد كه بيشتر بر پايه حدسيات است و از سوي منابع خاصي تاييد نشده اند. اما واقعي به نظر مي رسند. بيشينه سرعت اين پرنده در حدود پنج تا هشت ماخ گزارش شده است. طول آن در حدود ۱۱۰ فوت (۵/۳۳ متر) و طول دو سر بال آن كه كاملاً به صورت مثلث است حدود ۶۰ فوت (۲/۱۸ متر) است. اين هواپيما احتمال سقف پروازي در حدود ۱۵۰ هزار فوت (۴/۲۸ مايل) يا بيشتر دارد. در مورد موتور اين هواپيما نمي توان به نظر واحدي رسيد. با توجه به گفته هاي شاهدان مختلف در آمريكا و انگليس چندين نوع موتور مختلف مي تواند در اين پرنده به كار گرفته شده باشد. مثلاً بر پايه چيزي كه شاهدان در كاليفرنيا گفته اند، مي توان احتمال داد كه از يك موتور رم جت سيكلي متان سوز كه تغييرات بسيار زيادي در آن داده شده در آئورورا استفاده شده است. در مورد نيروي پيش رانش اين هواپيما چهار نظريه وجود دارد كه مختصراً آنها را به شما معرفي مي كنم. اولين نظريه PWDE است. اين كلمه مخفف Pulse Detonation Wave Engine است. اين موتور شيوه كار بسيار پيشرفته و پيچيده اي دارد. در اين روش هيدروژن و يا متان مايع بر روي بدنه تزريق مي شوند و پس از گرم شدن توسط PWDE مورد استفاده قرار مي گيرند. دوم نظريه Ramjet است. اين مورد همان موتور رم جت سيكلي متان سوز است كه در بالا گفته شد. رم جت ها در حالت عادي مي توانند سرعت ۶-۴ ماخ را به دست آورند. اما اين سيستم در آئورورا دچار تغييراتي شده است كه مي تواند سرعت ۸-۵ ماخ را به دست آورد. نظريه سوم سيستم Rulsejet معمولي است. در اين حالت هوا از جلو توسط موتور مكيده شده و پس از فشرده شدن و خروج با فشار از درون موتور باعث پيش رانش هواپيما مي شود. نظريه چهارم هم Turbo Rochetjet است. در اين مورد اطلاعات خاصي در دست نيست و صرفاً يك نظريه است. اما هنوز هم با همه اين توصيفات نمي توان گفت كه حتي آئورورا وجود خارجي دارد يا نه، شايد همه آن چيزهايي كه شاهدان در جاهاي مختلف ديده اند مربوط به چندين هواپيما مي شده است كه هيچ ربطي به هم نداشته باشند و مسئولان نظامي آمريكا با پاسخ ندادن به ابهامات پيش آمده، مي خواهند وجهه اي اساطيري به طرح هاي خود بدهند. به هر حال اگر روزي با صداي بسيار وحشتناكي متوجه آسماني شديد كه در ارتفاعات بسيار بالاي آن كانتريل متفاوتي وجود دارد، الهه سپيده سحري آئورورا را ياد كنيد. http://www.hamshahri.org/hamnews/1383/830405/news/car.htm اگه تكراري بود ببخشيد، در سايت زياد گشتم ولي چيزي با اين نام پيدا نكردم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه عكسي از اين هواپيما پيدا نكردم، اصلا معلوم نيست كه وجد داشته باشه. ولي به نظرم وجود داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آمريكاييها بهش ميگن The last card! يعني اينكه براي روز مباداست و TOP SECRET icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آمريكاييها بهش ميگن The last card! يعني اينكه براي روز مباداست و TOP SECRET icon_cheesygrin


حالا شما چرا کف میکنی؟! خبر خوشی برای ایران هست؟!

این هواپیما ساخته نشده و در صورت ادامه طرح برای دو یا سه دهه آینده برنامه ریزی ورود به خدمت دارد.

هم اکنون این طرح با مشکلات جدی بدلیل نبود فناوریهای لازم روبروست و تا دستیابی به فناوریهای پیشرفته تر متالوژی و آیرودینامیک و دینامیک و کلا ساخت هواپیمایی که بتواند در سرعت 5 الی 8 ماخ بدون داغ کردن و ذوب شدن بدنه بصورت مداوم پرواز کند در حال حاضر ممکن نیست. موتورهای رمجت موجود نیز توانایی رساندن سرعت این هواپیما به بیش از 3 الی 4 ماخ را ندارند. البته بصورت طولانی مدت.

آمریکائیها به هواپیمایی نیاز دارند که حداقل با سرعت 5 ماخ پرواز کروز کرده و از مناطق نظامی دشمن عکسبرداری دقیق کند.

ولی مهمترین رقیب این هواپیما ساخته شدن ماهواره های دقیق و پهپادهای پنهانکار و برد بلند است. زمانی که در دهه 80 این طرح آغاز شد نه ماهواره هایی به دقت امروز وجود داشت و نه پهپادی که قادر به پرواز چند هزار کیلومتری رفت و برگشت بوده و در عین حال پنهانکار باشد و علاوه بر عکسبرداری عادی از سنسورهای دیگری از قبیل نمونه گیری از ذرات هوا و دوربینهای حرارت یاب و ... برخوردار باشد.

به احتمال زیاد این طرح اگر تاکنون کنسل نشده باشد تا چند سال آینده و پرتاب نسل جدید ماهواره های جاسوسی (عمر ماهواره های کنونی آمریکا در حال اتمام است) و تولید انبوه پهپادهایی مانند گلوبال هاوک کنسل خواهد شد.

گذشت آن زمان که نیاز به هواپیمایی پرسرعت و پرهزینه برای فقط عکسبرداری از کشور دشمن باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام. حالا وجود داره يا وجود نداره ما كه تو ژنرالز خيلي ازش استفاده كرديم. icon_cheesygrin مخصوصا اون ارورا آلفا ها كه مشكي بودن.نه تو رفت ميخوردن نه تو برگشت. icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام.
حالا وجود داره يا وجود نداره ما كه تو ژنرالز خيلي ازش استفاده كرديم. icon_cheesygrin
مخصوصا اون ارورا آلفا ها كه مشكي بودن.نه تو رفت ميخوردن نه تو برگشت. icon_cheesygrin


تو رفت نه ، ولی تو برگشت ، پدافند هوایی چین پدرشو در میاره !!! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آره. اينم هست. گاتلين هاي چين ميزنتش. در كل چيز جالبي بود. خدا نكنه تو واقعيت همچين چيزي وجود داشته باشه كه عمرا نميشه زدش. icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با ورود نسل جدید پدافندهای دوربرد و پرسرعت در کشورهای روسیه ، چین ، اسرائیل ، آمریکا و متحدان درجه یک آن این احتمال که چنین هواپیمایی قابل رهگیری نباشد بسیار اندک است. زمانی که طرح فوق سری و استراتژیک ارورا در دهه 1980 میلادی آغاز شد چنین پدافندهایی وجود نداشت و قویترین پدافندهای آن زمان حداکثر قادر به رهگیری هدفی آیرودینامیک تا سرعت 3 الی 5 ماخ بودند. اکنون پدافندهای اس300 ، اس400 ، آرو2 ، استاندارد2و3 ، پاتریوت2 ، تاد و ... قابلیت رهگیری این پرنده را دارند. سرعت 5 الی 8 ماخ که مسلما پرواز در این سرعت مسلما بصورت آیرودینامیک نخواهد بود و هواپیما قدرت مانور ندارد تفاوتی با یک موشک بالستیک نداشته و میتوان آنرا با پدافندی مثل اس300 رهگیری و منهدم کرد. اگر آمریکائیها به دنبال پرواز آیرودینامیک در سرعتهای +5 ماخ باشند نیاز به آلیاژ و بدنه ای دارند که تا چندین هزار درجه سانتیگراد مقاومت داشته و تغییر شکل ندهد و داغ نکند و سازه هواپیما آنقدر مقاوم باشد که در برابر فشاری بیش از 20 جی و بصورت مداوم در تمام طول مسیر پرواز از هم نپاشیده و شکل کلی هواپیما حفظ شود. در عمل ارورا کاربرد زیادی نخواهد داشت و 99% احتمال میدهم که این طرح کنسل شده باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسيار جالب بود ولي من فكر مي كنم با وجود ماهواره هاي جاسوسي و ساير پرندگان بي سرنشين شناسايي كه بسياري از محدوديت هاي طراحي پرنده هاي سرنشين دار از ميان بر مي داره ( به خاطر محدوديت هاي انسان) طراحي چنين پرنده سر نشين داري غير منطقي جلوه مي كنه البته امروزه بلي يه زماني به يه چيزي مثل يو 2 و اس آر 71 نياز بود ولي حالا هم همين طوره ؟ البته كه نه! راستي شوروي سابق چيزي شبيه به اس آر 71 داشت يا نه؟ كسي چيزي نمي دونه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه جنرالز باز باشيد كه هستيد تو usa ها هواپيمايي به همين نام هست كه بمب افكن قدرتمند وبا سرعت بالاست واز اونجايي كه اين گاو چرونا به فيلم(مثل جنگ ستارگان) وبازي كامپيوتري خيلي عشق ميورزند بعيد نيست يه همچين چيزي بسازن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.